Olen yli 1 vuotiaan tytön onnellinen äiti ja elämäni on erittäin antoisaa. Rakastan jokaista hetkeä lapseni kanssa jopa kaikkine kiukutteluineen. Hänellä on aivan mahtava persoona ja hänen iloinen hymynsä saa sydämeni aina sulamaan. Silti pintani alla kuohuu. Minua pelottaa mihin hän voi joutua. Maailman meno on menossa huonompaan suuntaan kokoajan. Talous heikkenee ja työttömyys lisääntyy. Minua itseäni kiusattiin koulussa ja todella rankastikin. Se oli enimmäkseen henkistä kiusaamista. Näen lapsessani itseni... kuinka minäkin oli niin iloinen ja kirkassilmäinen lapsi ja kuinka kovemman puolen kautta jouduin elämän kokemaan. En halua että lapseni joutuu kokemaan sitä samaa mitä minä koin. En halua, ettei hänelle tule epävarmuuden tunteita elämässä, mitä minulle tuli ja kuinka itkin yksin kun joku oli minua satuttanut. Haluan että hänestä tulee vahva tyttö/nainen, ja liikutuksekseni olen huomannut että hän on sitä. Se tuo minulle pienen helpotuksen tunteen.
Pelkään mihin lapseni voi joutua
5
288
Vastaukset
- huomisesta ei tiä..
Pelkosi ovat ihan normaaleja,olet huolissaan lapsesi tulevaisuudesta ja kukapa ei olisi varsinkin nykymaailmassa. Päivä kerrallaan,ei siinä oikein muuta voi tehdä.
Minulla on teini-ikäinen lapsi ja hieman huoltani helpottaa se,että lapsi on äärimmäisen fiksu eikä liiku epämääräisissä kaveriporukoissa. Hei nimimerkki, taiteilija1
Mukava lukea elämästäsi, josta iloitsest ja rakkaudestasi tyttäreesi. Kerrot samalla pelostasi ja huolestasi; mitä kaikkea hän joutuukaan kohtaamaan elämässään. Et tahtoisi hänen kokevan ikäviä ja vaikeita asioita. Tällaisia me vanhemmat olemme; rakastavia ja huolehtivia. Kun lapsi syntyy, rakkaus syvenee ja huolet hiipivät mieleen. Kuitenkin on niin, että jokaisen ihmisen elämään tulee vaikeita ja kurjia asioita, emme voi suojella lapsiamme niiltä. Onneksi lapsi kasvaa ja kehittyy pikkuhiljaa, samalla myös vanhemmat oppivat pikkuhiljaa päästämään irti. Se on iso ja tärkeä läksy meille äideille. Pikkuhiljaa ... Maailman meno näyttää menevän huonompaan monin eri tavoin. Silti rakkautta, ystävyyttä, anteeksiantamista, huolenpitoa ja hellyyttä on tässä maailmassa näkyvissä ja näitä me voimme jokainen viljellä - tehdä samalla maailmasta parempaa, lapsillemme, ystäville, sukulaisille, naapureille, itsellemme ja jokaiselle :)
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi- unikukkija
Ei se vanhempien huoli mihinkään häivy, vaikka lapsi aikuiseksi kasvaakin.
- äiti myös
Nauti lapsestasi ja anna elämän viedä päivä kerrallaan. Ainahan ihmisillä on ollut vaikeuksia, mutta asioilla on tapana järjestyä. Huomista ei kannata pohtia liikaa, ja riittää kun tekee parhaansa. Mikäpä menisi lapsesi kohdalla vikaan, jos annat hänelle rakkautta ja hyviä elämänohjeita, jos pystyt turvaamaan jonkinmoisen aineellisen toimeentulon ja autat häntä hankkimaan koulutuksen. Jos vaikeuksia tulee, niihin ehtii miettiä ratkaisut sitten kun se on ajankohtaista.
Totta kyllä maailman meno on ihan kauheaa, mutta eiköhän ihminen sopeudu ja selviydy aina jotenkin. Epävarmuus ja murheet kuuluvat myös elämään, ja silti on myös iloja ja hyviä asioita. Keskity hyviin asioihin ja pahoissa asioissa auta lastasi sen verran kuin voit. - Pelko autismin
Muitakin pelkoja on kuten tämä autismi:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1051063/ketju/autismin_diagnosointi_2_vuotiaalla/sivu/1#comment26037810
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672425- 661407
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww771234EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19870- 79865
- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta87698Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26678- 30666