Liikenteen narsistit

...tun idiootit!

Mikä saa ihmisen kuvittelemaan että saavuttaessaan vasemman kaistan jonon, on muiden siirryttävä sivuun että HÄN pääsee menemään. Siinä sitten ajavat muiden idioottien kanssa ylinopeutta mielenosoituksellisesti tappituntumalla käyden aina välillä pientareellaa lennättämässä soraa takana ajavan samanlaisen silmille. Jos joukkoon on eksynyt älykkäämpi joka yrittää pitää edes hieman hajurakoa niin siihen väliin löytyy hetkessä joku oikeaa kaistaa ohittava sankari joka ottaa paikkansa vaikka väkisin. Oman ja toisten terveyden uhallakin.

32

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtion kassa tyhjä!

Tuohon varmaan Ministeri Räsäseltä saisi vastauksen miksi näin on, eli ei kerätä sakkorahoja eikä anneta työpaikkoja konstaapeleille.

Itse arvelen syyksi sitä että ylinopeus on narsistin näkökulmasta hyväksyttyä niin kauan kun poliisit eivät puutu siihen, ja kaikki muut hitaammat tielläkulkijat eivät vaan ole "hyviä kuskeja", eli maailman nopeinta rallikansaa.

Näkeehän sen jo autovalinnoista että jotkut eivät todellakaan tiedosta nopeusrajoitusten merkitystä, vaan hankkivat kaluston jolla voi ohittaa muut.

• Jos moottoritiestä puhut, niin oikealta ei kyllä pitäisi pystyä ohittamaan, mikäli sinä itse lain vaatimalla tavalla siirryt oikeanpuoleiselle kaistalle kun se on vapaa.

Muualla taas oikealta ohittaminen on ihan sallittua.

• valtion kassa tyhjä!

-> kun se on vapaa.

Kuvailetko mitä se tarkoittaa, miten ahtaaseen rakoon pitäisi kiilata?

Itse olen joskus huomannut että takanatuleva on kiilannut sinne turvaväliin ennen kuin se määritelmän mukaisesti oli vapaa, eli estänyt kaistanvaihtoni. Ensin kiihdyttänyt kiinni perääni painostusmielessä, mutta ei kuitenkaan mennyt ohitse. Ja sitten siirtyy oikealle ajamaan samaa nopeutta.

Moottoritiellä ei olle vastaantulijoita joten ohituksissa ei ole syytä ajaa ylinopeutta, eli "ohittaa turvallisesti".

http://www.volvocars.com/fi/mobile/All-Cars/Volvo-V70/which/Pages/D4-AWD-(163-hp).aspx

• valtion kassa tyhjä! kirjoitti:

-> kun se on vapaa.

Kuvailetko mitä se tarkoittaa, miten ahtaaseen rakoon pitäisi kiilata?

Itse olen joskus huomannut että takanatuleva on kiilannut sinne turvaväliin ennen kuin se määritelmän mukaisesti oli vapaa, eli estänyt kaistanvaihtoni. Ensin kiihdyttänyt kiinni perääni painostusmielessä, mutta ei kuitenkaan mennyt ohitse. Ja sitten siirtyy oikealle ajamaan samaa nopeutta.

Moottoritiellä ei olle vastaantulijoita joten ohituksissa ei ole syytä ajaa ylinopeutta, eli "ohittaa turvallisesti".

http://www.volvocars.com/fi/mobile/All-Cars/Volvo-V70/which/Pages/D4-AWD-(163-hp).aspx

> Kuvailetko mitä se tarkoittaa, miten ahtaaseen rakoon pitäisi kiilata?

Tilanteesta riippuvaista. Pari sekuntia pitkä sen raon pitäisi minusta vähintään olla, että turvaväli säilyisi sekä eteen että taakse.

Itse pistäydyn usein oikealla tuollaisissa 2-3 sekunnin raoissa, mikäli edessäni ei ole jonoa ja joku ripeämpi on tulossa takaa. Tarvittaessa nostan omaa nopeuttani ennen tuota pistäytymistä. Ei se minua haittaa, mutta auttaa muiden etenemistä.

Ei liikenne ole pelkästään sitä, että noudatetaan lakeja. Turvallisuuteen kuuluu olennaisesti myös sujuvuus ja se taas lähtee muiden huomioimisesta ja ennakoinnista.

• Oikealta ohi??

"Muualla taas oikealta ohittaminen on ihan sallittua".

Päteeköhän myös tavallisella kantatiellä??

• Oikealta ohi?? kirjoitti:

"Muualla taas oikealta ohittaminen on ihan sallittua".

Päteeköhän myös tavallisella kantatiellä??

Jos oikealla puolella on vapaa kaista, pätee. Toisin sanoen, riittää että sieltä mahtuu yli ajamatta tiemerkintöjen päällä.

Useimmiten esimerkiksi vasemmalle kääntyvät ohitetaan oikealta. Tiehen on jopa tehty levennyksiä tämän helpottamiseksi.

• prop

"Jos moottoritiestä puhut, niin oikealta ei kyllä pitäisi pystyä ohittamaan, mikäli sinä itse lain vaatimalla tavalla siirryt oikeanpuoleiselle kaistalle kun se on vapaa."

Onko kyse lainmukaisesta vai fyysisestä pystymisestä?

• ei nysvääjä

Hyvällä kalustolla on mukava päästellä menemää, joten POIS TIELTÄ RISUT JA MÄNNYNKÄVYT!

• olet ..un idiootti!

Fiksut ja älykkäät tekevät liikenteestä joustavaa ja turvallista väistämällä toiselle kaistalla, kuten sivistyneessä Euroopassa tehdään.
      Suomalainen kusipää jurruttaa vasenta kaistaa vain hieman nopeammin kuin oikealla kaistalla. ruuhka-aikaan vasemmalla kaistalla on yleensä enemmän autoja kuin oikealla kaistalla ja se kertoo kuinka tyhmiä ja jääräpäisiä suomalaiset ovat.

• valtion kassa tyhjä!

-> Fiksut ja älykkäät tekevät liikenteestä joustavaa ja turvallista

Tuosta olemme samaa mieltä, mutta ovatko kaaharit fiksuja? Luulisi että edes silloin kun on muuta liikennettä voisi käyttäytyä laillisesti.

-> ruuhka-aikaan vasemmalla kaistalla on yleensä enemmän autoja kuin oikealla
        kaistalla ja se kertoo kuinka tyhmiä ja jääräpäisiä suomalaiset ovat.

Ja sinulle pitäisi väistyä antaamaan tietä kun ei muutkaan pääse ajamaan omaa vauhtiaan...? Periaatteessa hauska ajatus, mutta taisit olla tosissasi. Jos ei sinua väistetä on kaikki muut tyhmiä?

Tuosta olemme samaa mieltä, mutta ovatko kaaharit fiksuja? Luulisi että edes silloin kun on muuta liikennettä voisi käyttäytyä laillisesti.

Ja sinulle pitäisi väistyä antaamaan tietä kun ei muutkaan pääse ajamaan omaa vauhtiaan...? Periaatteessa hauska ajatus, mutta taisit olla tosissasi. Jos ei sinua väistetä on kaikki muut tyhmiä?

Jos oikealla on pidempi väli ja vasemmalla yhtenäinen pitkä jono, niin lain mukaanhan tuonne pitäisi joka toisen auton siirtyä. Tällöin turvavälien pituus tuplaantuisi ja kukaan ei "menettäisi paikkaansa" jonossa. Turvallisuus paranisi ja sujuvuus samoin.

Jos taas vasemmalla on jono jota vetää tulppa ja oikealla on tuo väli, tulpan pitäisi siirtyä oikealle ja jono purkautuisi siitä ohi omaa vauhtiansa. Pidemmällä tulpan takana sitten siirryttäisiin edellisen kappaleen kuvaamaan ajotyyliin.

Mitään haittaa tästä ei olisi kenellekään, mutta joku (muu) voisi siitä hyötyä. Siksi suomalainen jurnuttaa tiukasti vasemmalla ja korkeintaan kiroilee, kun minä ajan vapaata oikeaa kaistaa ohi ja liityn takaisin jonoon myöhemmin. Ajaisivat oikein niin ei tarvitsisi kiroilla...

• valtion kassa tyhjä!
        The_Rat kirjoitti:

Jos oikealla on pidempi väli ja vasemmalla yhtenäinen pitkä jono, niin lain mukaanhan tuonne pitäisi joka toisen auton siirtyä. Tällöin turvavälien pituus tuplaantuisi ja kukaan ei "menettäisi paikkaansa" jonossa. Turvallisuus paranisi ja sujuvuus samoin.

Jos taas vasemmalla on jono jota vetää tulppa ja oikealla on tuo väli, tulpan pitäisi siirtyä oikealle ja jono purkautuisi siitä ohi omaa vauhtiansa. Pidemmällä tulpan takana sitten siirryttäisiin edellisen kappaleen kuvaamaan ajotyyliin.

Mitään haittaa tästä ei olisi kenellekään, mutta joku (muu) voisi siitä hyötyä. Siksi suomalainen jurnuttaa tiukasti vasemmalla ja korkeintaan kiroilee, kun minä ajan vapaata oikeaa kaistaa ohi ja liityn takaisin jonoon myöhemmin. Ajaisivat oikein niin ei tarvitsisi kiroilla...

Määritteletkö tulpan? Tarkoitatko että joku ajaa vasemmalla "alinopeutta" ja hitaammin kuin oikealla? Vai onko tulppa hitaampi kuin sinä itse riippumatta liikennesäännöistä?

Itse olen joskus ollut "kohtelias" kun ajan jonossa (turvaväli!), mutta takanatuleva painostaja ajaakin vain hitaasti ohitse sen sijaan että syyllistyisi lievempään tekoon, eli rikesakkoylinopeuteen. Eli kohteliaisuus ei hyödytä ketään.

Toivottavasti et kaahaamisellasi aiheuta haitariliikettä jonoon - miksipä he muuten kiroilisivat?

Määritteletkö tulpan? Tarkoitatko että joku ajaa vasemmalla "alinopeutta" ja hitaammin kuin oikealla? Vai onko tulppa hitaampi kuin sinä itse riippumatta liikennesäännöistä?

Itse olen joskus ollut "kohtelias" kun ajan jonossa (turvaväli!), mutta takanatuleva painostaja ajaakin vain hitaasti ohitse sen sijaan että syyllistyisi lievempään tekoon, eli rikesakkoylinopeuteen. Eli kohteliaisuus ei hyödytä ketään.

Toivottavasti et kaahaamisellasi aiheuta haitariliikettä jonoon - miksipä he muuten kiroilisivat?

Tulppa on henkilö, joka ajaa hitaammin kuin hänen takaansa tulevat haluaisivat ajaa, silloin kun ohitusmahdollisuutta ei ole. Tulppana oleminen ei ole mitään pahaa, kunhan toimii oikein antamalla sen ohitusmahdollisuuden kun siihen tilaisuus tarjoutuu. Joko väistämällä oikealle tai vain olemalla siirtymättä vasemmalle.

Kuvaamassasi tilanteessa jossa olet ollut kohtelias, ainakin tuo takanatuleva painostaja on hyötynyt. Lisäksi sinä hyödyit, kun takanasi ei enää ole painostajaa. Eikös ollut kivaa?

Minä itse en harrasta kaahaamista. Sujuvaa ja rivakkaa etenemistä kylläkin, mutta ei turvallisuuden kustannuksella.

• valtion kassa tyhjä!
        The_Rat kirjoitti:

Tulppa on henkilö, joka ajaa hitaammin kuin hänen takaansa tulevat haluaisivat ajaa, silloin kun ohitusmahdollisuutta ei ole. Tulppana oleminen ei ole mitään pahaa, kunhan toimii oikein antamalla sen ohitusmahdollisuuden kun siihen tilaisuus tarjoutuu. Joko väistämällä oikealle tai vain olemalla siirtymättä vasemmalle.

Kuvaamassasi tilanteessa jossa olet ollut kohtelias, ainakin tuo takanatuleva painostaja on hyötynyt. Lisäksi sinä hyödyit, kun takanasi ei enää ole painostajaa. Eikös ollut kivaa?

Minä itse en harrasta kaahaamista. Sujuvaa ja rivakkaa etenemistä kylläkin, mutta ei turvallisuuden kustannuksella.

-> ainakin tuo takanatuleva painostaja on hyötynyt.

Miten hän siitä hyötyi?

-> takanasi ei enää ole painostajaa.

Ei se painostus haittaa kun se on niin yleistä ja autoni on turvallinen, sekä ollennaisena se edessäni on turvaväli. Lähinnä ihmettelen sitä ilmiönä.

-> Minä itse en harrasta kaahaamista

Kyllähän ylinopeudella oikealta ohittaminen on kaahaamista siinä missä 0,6 promillea on rattijuopumusta. Ei kummankaan tarvitse aiheuttaa konkreettista vaaraa, mutta jos ei ole pakko rikkoa lakeja ja asetuksia niin miksi sitten vain elvistelyn (katsokaa minua rattimiestä) vuoksi tekisi niin?

Mihin sinulla on kiire silloin kun kaahaat? Oliko se se laatuaika perheen kanssa?

-> ainakin tuo takanatuleva painostaja on hyötynyt.

Miten hän siitä hyötyi?

-> takanasi ei enää ole painostajaa.

Ei se painostus haittaa kun se on niin yleistä ja autoni on turvallinen, sekä ollennaisena se edessäni on turvaväli. Lähinnä ihmettelen sitä ilmiönä.

-> Minä itse en harrasta kaahaamista

Kyllähän ylinopeudella oikealta ohittaminen on kaahaamista siinä missä 0,6 promillea on rattijuopumusta. Ei kummankaan tarvitse aiheuttaa konkreettista vaaraa, mutta jos ei ole pakko rikkoa lakeja ja asetuksia niin miksi sitten vain elvistelyn (katsokaa minua rattimiestä) vuoksi tekisi niin?

Mihin sinulla on kiire silloin kun kaahaat? Oliko se se laatuaika perheen kanssa?

Takaasi tullut painostaja hyötyi, koska hän pystyi jatkamaan ajoaan haluamallaan nopeudella, eli hieman sinua nopeammin. Eikä hänen tarvinnut ajaa jonossa, jossa auto likaantuu ja tuulilasi saa osumaa...

Mitä tuohon kaahaamiseen tulee... En kyllä puhunut mitään ylinopeudella ajamisesta. Itse asiassa usein oikealta ohittaessani teen sen rajoitusten mukaan, mutta kyllähän minä useimmiten ylinopeutta ajan. Ei se kyllä tarkoita, että kyseessä olisi kaahaaminen. Kaahaamista kun voi minun mielestäni harrastaa ihan nopeusrajoitusten puitteissakin. Kyse on enemmänkin auton ja tilanteen hallittavuudesta sekä kuskin asenteesta.

Ei minulla ole sen kummempi kiire mihinkään. Mutta aina parempi, jos ei tarvitse ajaa jonossa ja saa itse määrätä vauhdin. Siinä hermo lepää ja matka taittuu juuri oikealla nopeudella.

• valtion kassa tyhjä!
        The_Rat kirjoitti:

Takaasi tullut painostaja hyötyi, koska hän pystyi jatkamaan ajoaan haluamallaan nopeudella, eli hieman sinua nopeammin. Eikä hänen tarvinnut ajaa jonossa, jossa auto likaantuu ja tuulilasi saa osumaa...

Mitä tuohon kaahaamiseen tulee... En kyllä puhunut mitään ylinopeudella ajamisesta. Itse asiassa usein oikealta ohittaessani teen sen rajoitusten mukaan, mutta kyllähän minä useimmiten ylinopeutta ajan. Ei se kyllä tarkoita, että kyseessä olisi kaahaaminen. Kaahaamista kun voi minun mielestäni harrastaa ihan nopeusrajoitusten puitteissakin. Kyse on enemmänkin auton ja tilanteen hallittavuudesta sekä kuskin asenteesta.

Ei minulla ole sen kummempi kiire mihinkään. Mutta aina parempi, jos ei tarvitse ajaa jonossa ja saa itse määrätä vauhdin. Siinä hermo lepää ja matka taittuu juuri oikealla nopeudella.

-> Eikä hänen tarvinnut ajaa jonossa, jossa auto likaantuu ja tuulilasi saa osumaa...

Kyllä siellä edessä liikennettä on, eli kyseessä on usein paikanvaihto - hetken kuluttua hän kiusaa jotakuta toista. Jos tuo likaantuminen olisi tärkeä asia ei silloin painostaminen varmasti olisi ajotapana.

Jonoja vaan tahtoo olla jotakuinkin säännöllisesti (siksi olen lopettanut hosumisen), mutta hyvä että selvensit että kyseessä oli joku yksittäinen vasemmalle unohtunut. Muutoinhan hermo ei lepäisi kun joutuisi usein hakemaan kiilauspaikkaa. Leppoisan ajamisen etu on siinä että voi keskittyä vain ajamiseen, ei kilpailuun.

• missä vika, kasvatus
        valtion kassa tyhjä! kirjoitti:

Paljastit juuri suomalaisen perusjunttiuden ja itsekkyyden. Käy joskus ajamassa autoilun sivistusmaissa, kuten Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa jne.. niin näet kuinka jjärkevästi tuo esittämäni systeemi toimii. Ei noissakaan maissa ole toisten tehtävä kytätä toisten ajamista, vaan siitä koitetaan tehdä mahdollisimman joustavaa ja turvallista ja parhaiten se onnistuu kun kukaan ei koita tukkia kaistoja ajamalla sitä vauhtia mikä itselle sopii, vaan tekee pienen sivuliikkeen ja päästää nopeammat ohi ja näin kulkeminen on joustavaa ja turvallista. Tuolla sivistysmaissa on nopeudenvalvontakameroita huomattavasti enemmän kuin täällä Junttilassa, mutta siellä kuitenkin ajetaan selvästi nopeammin ja joustavammin kun kukaan ei kehtaa olla tukkona ja kiusanhenkenä.
        Tämä suomalainen luonne paljastuu juuri parhaiten täällä Suolessa kun lukee näitä ahdistuneiden trollien juttuja joita on 90% kirjoituksista ja sitten näitä on mukana liikenteessä tekemässä samaa kiusaa.

• EI NYSVÄRI

Nopeammalla ja paremmalla s-tanan nysväreistä ja tientukkoista edelle. Se vasemmanpuoleinen kaista on VAIN OHITUSTA VARTEN, JONKA JÄLKEEN PALATAAN OIKEANPUOLEISELLE KAISTALLE, jotta tilaa saavat ne autoilijat, jotka ajavat nopeammin, Vit---ko se kuuluu näille nenänkaivajille ja hissuttelijoille, jotka ajavat Markettiin iltaisin ja suunnittelevat samalla kauppalistaa ollen samalla tientukkona vasemmalla kaistalla jos joku ajaa nopeammin. Itsehän tämä maksaa ylinopeuksistaan jos käry käy, mutta tuo tuo ainakin joustavuutta teille olematta tientukkona!

• >:-(

Siellä on jonot molemmilla kaistoilla varmaan sen 50 kilsaa eteenpäin ruuhka-aikoina. Toisella kaistalla ajetaan seitsemääkymppiä että toisella saisivat rauhassa ajaa sataakahtakymppiä talvirajoitusten aikaan. Ja kaikki välit tiiviisti kiinni että et vahingossakaan pääse vaihtamaan mihinkään suuntaan aiheuttamatta vaaraa ja jonon nykimistä. Muillakin kuin hulluilla voi olla joku aikataulu.

• Pussihousujako

Näitähän riittää, yhteistä monelle, että kun siirryt oikealle kaistalle, niin näillä tyypillisesti audi ja bemari kuskeilla ei ole enää mihinkään kiire, siihen ne jää rinnalle pussitusta tekemään. (Ajan vakkarilla, joten nopeuteni ei seilaa).

• vedä käteen, homo

Vttu sä millään vakkarilla aja runkku. Ethän sä sellaista edes osaa käyttää, persapina.

• Pysyykö sisällä?
        vedä käteen, homo kirjoitti:

Vttu sä millään vakkarilla aja runkku. Ethän sä sellaista edes osaa käyttää, persapina.

Taidat pitää homostelusta, kun sitä niin kauppaat.
        Vakkarit lienee joillekkin liian vaativia käytettäviä tai sitten sekin on jo hajonnut niistä premiumeista...

• Kisat radalle

Ajelin juuri motarilla rekka-auton ohi ja pari kisakuskia osoittivat taas keskimääräistä paremmat ominaisuutensa. Se rekka veteli rajoitinta vastaan ja minä vasemmalta ohi muutaman kilsan ylinopeudella. Ja kun tavakseni on tullut, etten vedä heti ohitettavan eteen roiskimaan kuraa ja irtonastoja, ne kilpaveljet jo olivat menossa oikealta ohi. Ykkösenä ajava niin tekikin mutta sen perskärvänen malttoi mielensä, kun olin jo sen verran ohitse rekasta että laitoin vilkun päälle oikealle. Toivottavasti en kuitenkaan pilannut kisaa ja voittaja selvisi aikoinaan.

• ja jonoja syntyyy

olit siis tyypillinen tulppaava kuski ja vielä omasta mielestään fiksukin kun et roiskinut rapaa rekan laseille. Melkoinen kansankynttilä, hienoa. Kuinkahan monta kilsaa jurrutit rekan rinnalla?

• Tuo olis jokase hyvä

• sivusta........
        ja jonoja syntyyy kirjoitti:

olit siis tyypillinen tulppaava kuski ja vielä omasta mielestään fiksukin kun et roiskinut rapaa rekan laseille. Melkoinen kansankynttilä, hienoa. Kuinkahan monta kilsaa jurrutit rekan rinnalla?

Vaikkei odottelisikaan rekan ollessa kyseessä (oletan ettei korkeammalle sillä tavalla roisku, vaan en tosin kyllä tiedä) niin hätä siellä takanahan on aina hirvittävä. Jos hissi kulkisi ihan ylös asti niin voisi ehkä päätellä että varsinkin hiljaisina aikoina palataan kyllä sinne oikealle kunhan se hitain ajoneuvo on ohitettu, mutta eihän sitä ehdi ilman mielenosoitusta odottelemaan. Eihän sinne oikeallekaan voi suinpäin syöksyä ettei tule törmättyä johonkin syöksyilevään hätähousuun. Myöskin liittymistä on veikeä tapa liittyä kaikkien mahdollisten eteen jos vaan ehtii ja vaikkei ehtisikään, joten liittymän kohdalla rekan oikealta puolen voi syöksyä joku toinen oman elämänsä sankari samalle kaistalle kun yhtä sekoa yrittää mahdollisimman pian väistää. Muilla ei ole aavistustakaan mihin te olette milloinkin sinkoilemassa.

• Tuo olis jokase hyvä

niiku myös ettet ole liikennepoliisi,anna muide men kun ei ol kiire itel!vai kuulutko näihi ihmeisiin,200m vähintään oikeal olevaan edes ja siirryt ennekkoon vasemmal!tää tapahtui ohikulkutiel mis 100 rajoitus kesät talvet,mist näit ihmei löytyy?

• kukin vuorollaan
        ja jonoja syntyyy kirjoitti:

No mitä nyt kestää rekka ohittaa vajaa 20 km/h isommalla nopeudella. Sulta se kestää kilometrejä, kun luulet mittarisi näytttävän oikein. Vajaaälyisenä pelikortin jokerilla ajavana vaan et tajua ettei edelläsi olevan tartte sua _turhaan_ väistellä, vaikka kuinka perskärvänen oletkin. Kasva aikuiseksi. Huoh.

• Ja sekin olis hyvä
        Tuo olis jokase hyvä kirjoitti:

niiku myös ettet ole liikennepoliisi,anna muide men kun ei ol kiire itel!vai kuulutko näihi ihmeisiin,200m vähintään oikeal olevaan edes ja siirryt ennekkoon vasemmal!tää tapahtui ohikulkutiel mis 100 rajoitus kesät talvet,mist näit ihmei löytyy?

Ja jollet kerran ole liikennepoliisi, älä yritä pakottaa edellä olevaa laillista nopeutta ajavaa tekemään nopeusrikettä omalla ajollasi.

• turvaväli muistettav
        Tuo olis jokase hyvä kirjoitti:

Totta kai sinne vasemmalle kaistalle siirrytään hyvissä ajoin, siten, että turvaväli säilyy oikealla kaistalla hitaammin ajavaan. Ja ei joudu itse pussitetuksi hitaammin ajavan perään kun siirtyy ajoissa ohituskaistalle.

Todella ärsyttäviä nämä jotka ajavat melkein takapuskuriin kiinni ja siitä sitten koukkaisevat vasemmanpuoliselle kaistalle ohittaakseen.

• polisius narsius

Sekä leikki-vasenkaista-narsistit että leikki-poliisi-hidastelijat ovat yhtä ärrsyttäviä.

• hmmmmm

Pitäisi myöskin ajatella, onko se ohittaminen myöskään tarpeellista, jos omaa nopeutta laskemalla hieman voisi säilyttää ihan riittävän turvavälin ja matkanopeuden oikeanpuoleista kaistaa käyttäen. Ohituskaista ei ole tarkoitettu pidempiaikaiseen matkantekoon ja jos on ruuhkaa, on ohittelu sitäkin typerämpää. Kaikille vain ei ole kauhalla annettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4803
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3479
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      130
      3256
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2449
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1813
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe