Elätkö uskossa

Sanan kautta

Jeesus Kristus on rakkaus Isä Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala Joh. 1
Odotatko sinä Jeesuksen tuloa tänne meitä hakemaan.
Tahdotko täytää hänen käskynsä ja rakkauden lain?

Letko sinä syntynyt ylhäältä uudest heti uskoon tulosi jälkeen?
Se ei ole mahdollista Herra ei muuta saastaiseen sydämeen, eikä sellaisen ihmisen sydämeen, joka ei tunne Raamattua.

Raamatun Sana on se, joka kasvattaa uskoa. Ylhäältä syntyminen tapahtuu Jumalan ajalla minäkin synnyin ylhäältä 3 vuotta uskoon tuloni jälkeen.
Miksi näen niin monesti vuosia uskossa olleitten väitävän tulette heti uskoon synnytte ylhäältä uudesti.
Joillakin tämä prosessi kestää kymmeniä vuosia se on totta.

Miten ihminen on tällainen siksi, että liha tulee rakkaammaksi, kuin Henki ja lihan teot jatkuvat. Et ole huomannut niitä syntejä itsessäsi, jotka sinussa oli mailman ajoista asti ajatuksien kirjo.

Onko sydämesi taipunut parannukseen ja oletko antanut itsesi täysin Jeesukselle ajatuksia myöden puhdistukseen.
Tahtosi, jos taipuu Herran tahtoon Herra puhdistaa.

Jeesus on rakkaus ja hän rakastaa sinua niin paljon ja kunnioitaa sinun tahtoasi, ettei mitään tee ilman sinun tahtosi taipumista.

milloin lihan tahto tulee rakkaamaksi, kuin Hengen tahto silloin, kun käy kipeää.
helpompaa on antaa lihalle periksi.
Ajatusmailma, joka on kateellinen, katkera, vihmielinen, pitkävihainen, itseä rakstava ja lähimmäistä arvosteleva.

Kun teet Jumalan tahdon mukaan ajatuksesi taipuvat lähimäisen rakkauteen ja autamaan heitä oman hyvin voitisi uhallakin.
Usko niin voitat lihasi päästn Jumalan VOIMAAN JA RAKKAUTEEN.

95

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • profetta

Kuinka sinä voit olla uudestisyntyt ylhäältä kun kolminaisuusoppi on sinun oppisi. Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika synnytti minut uudestiylhäältä ja teki minusta uuden luomuksensa ja Isä Jumalan lapsen. PS. Älä takertuvat ensimmäiseen ihmisten väärin kirjoittamaan jakeeseen koska niin tekevät KÄÄNNYNNÄISET ja yrittävät sillä puolustella uskoaan ja Jumalan sanan tuntemistaan. Herra Jeesus Sanoo minulle on annettu kaikki valta. Tämän kun ymmärrät niin olet totuudessa ja kuka synnyttää uudestiylhäältä.

• Palvelija 2

Mietipä vähän, "profetta", kuinka sellainen henkilö, JOLLA ON KAIKKI VALTA EI AINOASTAAN MAAN PÄÄLLÄ VAAN MYÖS TAIVAASSA, ei olisi JUMALA ???????????????????????????????

• profetta

Isä Jumala on kaikkivaltias ja hallitsee taivaissa.(moniko sana). Hän on antanut kaiken vallan pojalleen Jeesukselle taivaassa ja maanpäällä. (yksikkö sana).Taivaan sinä näet mutta taivaita et,maanpäällä,se minkä päällä sinäkin kävelet. PS. Kerran Poika Jeesus luovuttaa vallan ja hallituksen Isä Jumalalle. Ilmestyskirja 33/38 käännös.

• Palvelija 2
        profetta kirjoitti:

Isä Jumala on kaikkivaltias ja hallitsee taivaissa.(moniko sana). Hän on antanut kaiken vallan pojalleen Jeesukselle taivaassa ja maanpäällä. (yksikkö sana).Taivaan sinä näet mutta taivaita et,maanpäällä,se minkä päällä sinäkin kävelet. PS. Kerran Poika Jeesus luovuttaa vallan ja hallituksen Isä Jumalalle. Ilmestyskirja 33/38 käännös.

Sanoppa, parahin "profeta", missä kohtaa Raamatussa on valtaa jaettu, että muka Poika hallitsisi jossain yhdessä taivaassa ja Isä lopuissa taivaista ??????? Kissanviikset sinun juttujasi, oletko muuten unitaristi ?

• profetta
        Palvelija 2 kirjoitti:

Sanoppa, parahin "profeta", missä kohtaa Raamatussa on valtaa jaettu, että muka Poika hallitsisi jossain yhdessä taivaassa ja Isä lopuissa taivaista ??????? Kissanviikset sinun juttujasi, oletko muuten unitaristi ?

Apostolien teot 33/38 7 luku 56 jae. Kirjeissä paavali puhuu kolmansista taivaista, mutta kun en kirjeitä itse lue niin etsi sieltö ne paavalin puheet.ps.kun Pyhässä Hengessä annetaan totuutta niin turhalta tuntuu käännynäisille Jumalan sanaa tulkita kun se ei mene perille. kysymys;Kuka antoi Pojalle Jeesukselle kaiken vallan? Kolminaisuusopin mukaan joka on sinun oppisi niin Jumala antoi itselleen tai yhdelle persoonalleen kaiken vallan. Per.ke......sinuakin eksyttää ja olet aika hyvä maaperä hänelle kun valheen kolminausuusopissa roikut ja ahdistus ja kärsimykset ovat valheen vaelluksen palkka.

• Palvelija 2 kirjoitti:

Kaikille tiedoksi Jumalan Totuus! Isä Jumala ei koskaan ole antanut pojalleen eikä kenellekään OMISTUS-valtaansa, vaan ainoastaan HALLINTA-vallan; [1. Kor. 3:23; 11:3]

1. Korinttolaiskirje 15
        27 'Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi - k a i k k i - k a i k i s s a."

Edelliset jakeet tarkoittavat sitä, että Isä on ainoa Jumala, joka on "kaikki kaikissa" ja haliitsee myös poikaa ja pojan vallan alla olevia kansoja.

Roomalaiskirje 15
        12 'Ja myös Esaias sanoo: "On tuleva Iisain juurivesa, hän, joka nousee - h a l l i t s e m a a n - p a k a n o i t a; - häneen pakanat panevat toivonsa".

Heprealaiskirje 2
        7 "Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan - k ä t t e s i - t e k o j a;" (luomakuntaa)

• Palvelija 2
        profetta kirjoitti:

Apostolien teot 33/38 7 luku 56 jae. Kirjeissä paavali puhuu kolmansista taivaista, mutta kun en kirjeitä itse lue niin etsi sieltö ne paavalin puheet.ps.kun Pyhässä Hengessä annetaan totuutta niin turhalta tuntuu käännynäisille Jumalan sanaa tulkita kun se ei mene perille. kysymys;Kuka antoi Pojalle Jeesukselle kaiken vallan? Kolminaisuusopin mukaan joka on sinun oppisi niin Jumala antoi itselleen tai yhdelle persoonalleen kaiken vallan. Per.ke......sinuakin eksyttää ja olet aika hyvä maaperä hänelle kun valheen kolminausuusopissa roikut ja ahdistus ja kärsimykset ovat valheen vaelluksen palkka.

Vaikka Paavali puhuukin kolmansista taivaista, niin ei siinä Sananpaikassa viitata sanallakaan siihen, että taivaan hallintavalta tai muukaan valta olisi mitenkään jaettu.
        Eli JEESUKSELLA ON KAIKKI VALTA TAIVAASSA (= KOKO TAIVAS) JA MAAN PÄÄLLÄ joten hän on JUMALA.

• ml213.

"Mietipä vähän, "profetta", kuinka sellainen henkilö, JOLLA ON KAIKKI VALTA EI AINOASTAAN MAAN PÄÄLLÄ VAAN MYÖS TAIVAASSA, ei olisi JUMALA "

Niin, mietippä ja kerroppa mikä estää sinua uskomasta KIRJAIMELLISESTI JUMALAN ilmoituksiin, että totinen JUMALA on antanut kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle Kristukselle. Tehnyt Jeesuksesta Herran.

Niin, ja aatteleppa ite. Poika tulee antamaan vallan takaisin JUMALALLE tallattuaan ensin kaiken JUMALAN vihollisuuden jalkojensa alle. Todettakoon sinullekkin, ettei JUMALA koskaan ole alistetussa asemassa edes Poikaansa nähden.

"Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että.... J...U.....M....A.....L.....A... olisi kaikki kaikissa. 1 Kor. 15:25......28

Muuten tuokin todistaa, miten JUMALA ja Poika ovat eri tahoja.Niiin, tämä on sitä Pyhässä Hengessä näkemistä eli USKOMISTA JUMALAN ilmoituksiin sellaisenaan kuin JUMALA on sanojen sisällössä kirjaimellisesti ilmoittanut.

Uskomukset eivät koskaan ole Pyhässä Hengessä näkemistä.Niin, kuten tuo sinun viestisi ilmentää.Epäuskosi muuttaa sen todellisuuden miten JUMALA todella antoi vallan Pojalleen.

• Palvelija 2
        ml213. kirjoitti:

"Mietipä vähän, "profetta", kuinka sellainen henkilö, JOLLA ON KAIKKI VALTA EI AINOASTAAN MAAN PÄÄLLÄ VAAN MYÖS TAIVAASSA, ei olisi JUMALA "

Niin, mietippä ja kerroppa mikä estää sinua uskomasta KIRJAIMELLISESTI JUMALAN ilmoituksiin, että totinen JUMALA on antanut kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle Kristukselle. Tehnyt Jeesuksesta Herran.

Niin, ja aatteleppa ite. Poika tulee antamaan vallan takaisin JUMALALLE tallattuaan ensin kaiken JUMALAN vihollisuuden jalkojensa alle. Todettakoon sinullekkin, ettei JUMALA koskaan ole alistetussa asemassa edes Poikaansa nähden.

"Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että.... J...U.....M....A.....L.....A... olisi kaikki kaikissa. 1 Kor. 15:25......28

Muuten tuokin todistaa, miten JUMALA ja Poika ovat eri tahoja.Niiin, tämä on sitä Pyhässä Hengessä näkemistä eli USKOMISTA JUMALAN ilmoituksiin sellaisenaan kuin JUMALA on sanojen sisällössä kirjaimellisesti ilmoittanut.

Uskomukset eivät koskaan ole Pyhässä Hengessä näkemistä.Niin, kuten tuo sinun viestisi ilmentää.Epäuskosi muuttaa sen todellisuuden miten JUMALA todella antoi vallan Pojalleen.

Sanoohan JEESUS itse jossain päin Raamatusssa, että : "ISÄ JA MINÄ OLEMME YHTÄ" MITÄ KOHTAA TÄSTÄ LAUSEESTA ET YMMÄRRÄ ???????

Eli ISÄ JA POIKA EIVÄT SIIS OLE ERI TAHOJA.

Suuresti sinä eksyt.

• ml213.
        Palvelija 2 kirjoitti:

Sanoohan JEESUS itse jossain päin Raamatusssa, että : "ISÄ JA MINÄ OLEMME YHTÄ" MITÄ KOHTAA TÄSTÄ LAUSEESTA ET YMMÄRRÄ ???????

Suuresti sinä eksyt.

Paneuduppa asiaan mitä TODELLISESTI Jeesus opetti yhtä olemisesta.Yhtä, mutta ei yksi.

1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut,JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA ,JA HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN.
        4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
        5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
        6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
        8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
        10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
        11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

JUMALASTA syntynyt ihminen näkee, miten on kaksi eri tahoa, jotka ovat yhtä. Lähettäjä ja lähetetty. JUMALA ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus.

Jeesus juuri rukoileekin, että koko seurakunta olisi yhtä kuin he ovat yhtä.

• yhtä, ei yksi..
        Palvelija 2 kirjoitti:

Suuresti sinä eksyt.

3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut,JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA ,JA HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN.

22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä

• Palvelija 2
        ml213. kirjoitti:

Paneuduppa asiaan mitä TODELLISESTI Jeesus opetti yhtä olemisesta.Yhtä, mutta ei yksi.

1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
        5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
        6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
        10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
        11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

JUMALASTA syntynyt ihminen näkee, miten on kaksi eri tahoa, jotka ovat yhtä. Lähettäjä ja lähetetty. JUMALA ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus.

Jeesus juuri rukoileekin, että koko seurakunta olisi yhtä kuin he ovat yhtä.

Isä ja Poika ovat kyllä eri PERSOONIA, mutta he eivät ole eri tahoja, tässä on ratkaiseva ero. Niin kuin tuossa tekstissäkin selvästi useampaan kertaan sanotaan, ja niin kuin itsekin toteat, Isä ja Poika ovat yhtä. Tämä tarkoittaa, että molemmat ovat JUMALIA. Seurakunta samoin on keskenään yhtä, mutta se ei nyt tietenkään sitä tarkoita, että he olisivat Jumalia, tämä nyt on sanomattakin selvää.

• Palvelija 2
        yhtä, ei yksi.. kirjoitti:

22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä

Kyllä HE yhtä ovat, ja sitä kautta yksi, se on sama asia. Nämä asiat käsitetään hengessä, niitä ei voi ruveta farisealaisesti järkeilemään, tai olet hyvin vaarallisella tiellä.

• Palvelija 2
        Palvelija 2 kirjoitti:

Kyllä HE yhtä ovat, ja sitä kautta yksi, se on sama asia. Nämä asiat käsitetään hengessä, niitä ei voi ruveta farisealaisesti järkeilemään, tai olet hyvin vaarallisella tiellä.

Lisäyksenä vielä, tuohon aikaan oli monia vieraita "jumalia", ja siksi tässä sanotaan, että "SINÄ YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"

• ml213.
        Palvelija 2 kirjoitti:

Jos ihminen ei tuon JUMALAN ilmoituksen perusteella ymmärrä mitä yhtä oleminen on, niin hän ei todella näe asiaa Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki juuri avaa asian ymmärryksen tasolle.Hengetön selittää ja selittää jne...

JUMALA tahtoo,- jota toinen taho eli Jeesus rukoilee, että seurakunnassa olevat ihmiset yhtä olisivat kuten he,- JUMALA ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus yhtä ovat.
        Lapsikin ymmärtää, ettei seurakuntalaiset 7ihmiset voi olla yksi,- vaan yhtä.Mutta, jos JUMALA ei ole tehnyt ihmiseen uskoa, niin mitäpä toiselta odottaakaan, muuta kuin JUMALAN ilmoitusten vieäntämistä ja kiäntämistä kieroon.

PS.
        Lukisit joskus Raamatusta, mitä JUMALA on todellisesti ilmoittanut.

• ml213.
        Palvelija 2 kirjoitti:

Isä ja Poika ovat kyllä eri PERSOONIA, mutta he eivät ole eri tahoja, tässä on ratkaiseva ero. Niin kuin tuossa tekstissäkin selvästi useampaan kertaan sanotaan, ja niin kuin itsekin toteat, Isä ja Poika ovat yhtä. Tämä tarkoittaa, että molemmat ovat JUMALIA. Seurakunta samoin on keskenään yhtä, mutta se ei nyt tietenkään sitä tarkoita, että he olisivat Jumalia, tämä nyt on sanomattakin selvää.

>Isä ja Poika ovat kyllä eri PERSOONIA, mutta he eivät ole eri tahoja, <

No, koitappa nyt edes hivenen ajatella asiaa ovatko he eri tahoja vain yksi.

Lapsikin ymmärtää, miten toinen on lähettäjä ja toinen on lähetetty. Ryhdistäydy ja ajattele mitä kirjoitat.

Samoin KUKA antoi kirkkauden ja kenelle. On antaja ja saaja ja erikoisesti juuri Jeesuksen tehtävään liittyy tämän JUMALAN kirkkauden tuominen ihmisille.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Jos ihminen ei tuon JUMALAN ilmoituksen perusteella ymmärrä mitä yhtä oleminen on, niin hän ei todella näe asiaa Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki juuri avaa asian ymmärryksen tasolle.Hengetön selittää ja selittää jne...

JUMALA tahtoo,- jota toinen taho eli Jeesus rukoilee, että seurakunnassa olevat ihmiset yhtä olisivat kuten he,- JUMALA ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus yhtä ovat.
        Lapsikin ymmärtää, ettei seurakuntalaiset 7ihmiset voi olla yksi,- vaan yhtä.Mutta, jos JUMALA ei ole tehnyt ihmiseen uskoa, niin mitäpä toiselta odottaakaan, muuta kuin JUMALAN ilmoitusten vieäntämistä ja kiäntämistä kieroon.

PS.
        Lukisit joskus Raamatusta, mitä JUMALA on todellisesti ilmoittanut.

Raamatun ilmoitus on:

Jeesus on totuus.

6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ..
        Joh. 14.

Ihminen on valhe, hän ei ole totuus.

4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija,
        Room. 3.

Jumala on totuus, ei ihminen.

Sinäkin "ml213" olet valhettelija.

Joka on Pojan, totuuden, kädessä on Isän, totuuden, kädessä.

27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30. Minä ja Isä olemme yhtä."
        Joh. 10.

Totuus on yksi.

• ~~tähkäpää~~

Tämä opetus on Raamatun vastaista, eikä ole myöskään helluntaiherätyksen opin mukaista:

>>>>>>>>>>>>>>
      Letko sinä syntynyt ylhäältä uudest heti uskoon tulosi jälkeen?
      Se ei ole mahdollista Herra ei muuta saastaiseen sydämeen, eikä sellaisen ihmisen sydämeen, joka ei tunne Raamattua.

• Tsot!

Elä laita sanoja toisten suuhun!

• Sanan kautta

en ole koskaan kirjoittanut tiestä taikka asiastakyse nimimerkeillä.

• Mutta mutta
        Sanan kautta kirjoitti:

en ole koskaan kirjoittanut tiestä taikka asiastakyse nimimerkeillä.

Et niin, mutta olet kirjoittanut ilmeisesti nimimerkeillä Sovitellen, Sanan saattaja, Otitko oppia.
        Puskista on hyvä kirjoitella ja sekoittaa lukijoiden käsitystä siitä kuka kirjoittaa.

Palstaa pitkään seuranneena päättelin tuon teksteistäsi.

• ~~tähkäpää~~
        jan-hus kirjoitti:

Tsot!

Elä laita sanoja toisten suuhun!

Kerrohan, mitä tarkoitat viestilläsi?

Kenen suuhun ja mitä sanoja olen laittanut?

• jotta jotta
        Mutta mutta kirjoitti:

Et niin, mutta olet kirjoittanut ilmeisesti nimimerkeillä Sovitellen, Sanan saattaja, Otitko oppia.
        Puskista on hyvä kirjoitella ja sekoittaa lukijoiden käsitystä siitä kuka kirjoittaa.

Palstaa pitkään seuranneena päättelin tuon teksteistäsi.

Oppi on sama kuin tähkiksen mainitsemalla tiestä nimimerkillä:

"Letko sinä syntynyt ylhäältä uudest heti uskoon tulosi jälkeen?

Raamatun Sana on se, joka kasvattaa uskoa. Ylhäältä syntyminen tapahtuu Jumalan ajalla minäkin synnyin ylhäältä 3 vuotta uskoon tuloni jälkeen."

• näin täällä

En elä uskossa, eli luulossa.
      Elän tiedossa ja järjessä.

• Sanan kautta

Pietarin ensimmäinen kirje 1 19-23
        Vaan Kristuksen kalliilla sovintoverellä, niinkuin virheettömän ja tahraamattoman karitsan.

Hän, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen mailman perustamista, mutta vasta viimeisinäaikoina on ilmoitettu teitä varten,

jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti kuolleista ja antoi hänelle kirkauden, niin että teidän uskonne on toivo Jumalaan.

Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömän veljenrakkauteenja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestänne.

Te jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.

• näin täällä
        Sanan kautta kirjoitti:

Vaan Kristuksen kalliilla sovintoverellä, niinkuin virheettömän ja tahraamattoman karitsan.

Hän, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen mailman perustamista, mutta vasta viimeisinäaikoina on ilmoitettu teitä varten,

jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti kuolleista ja antoi hänelle kirkauden, niin että teidän uskonne on toivo Jumalaan.

Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömän veljenrakkauteenja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestänne.

Te jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.

Saat rauhassa läträtä verellä.
        Minua moinen okkultismi ei kiinnosta.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

Tähkäpää, ekö pelkää? Sinä syylistyt kokajan Jumalan vastaiseen toimintaan onko tämä tuomitseminen sinun sydämesi usko, vai oletko jo kokonaan paatumuksessa HERÄÄ.

• ~~tähkäpää~~
        Sanan kautta kirjoitti:

Tähkäpää, ekö pelkää? Sinä syylistyt kokajan Jumalan vastaiseen toimintaan onko tämä tuomitseminen sinun sydämesi usko, vai oletko jo kokonaan paatumuksessa HERÄÄ.

Kerrohan, missä kohdin ja millä sanoin olen syyllistynyt Jumalan vastaiseen toimintaan?

En ole tuominnut ketään ihmistä, vaan olen vain kertonut, että levittämäsi oppi ei ole Raamatun mukaista, eikä myöskän Helluntaiherätyksen virallisen opin mukaista, vaikka oppiasi levitätkin täällä Helluntailaisuutta käsittelevällä foorumilla.

Raamattu ei missään kohdin opeta, että ensiksi tullaan uskoon ja sitten jossain vaiheessa myöhemmin synnytään uudesti ylhäältä.

Vai opettaako?
        Jos, niin anna minulle ne Raamatun kohdat, missä siellä näin opetetaan?

Niitähän minä vain olen koko ajan pyytänyt, mutta kuten jo tuolla edellä ilmaisin, en ole vielä tällaisia Raam.kohtia saanut, kylläkin syytöksiä sen vuoksi, että pyydän Sinua vahvistamaan Jumalan Sanalla omaa oppiasi.

Onko se paatumusta, kun pyytää tuomaan oppinsa perusteeksi Jumalan Sanasta vastinetta???

• Miten viestiketjun aloittaja todistaa että Pyhä Henki on Jumala? Siinä onkin kolminaisuusopin "heikoin lenkki". Siitäkin huolimatta että Pyhä Henki on maailmankaikkeuden suurin ja väkevin voima Isän kädestä ja tahdosta.

• Sanan kautta

Jeesus Kristus sanoi: Nyt minä menen pois mutta älkää peljätkö minua tulee puolustamaan Pyhä Henki.
        Me olemme yhtä Isä Poika ja Pyhä Henki, kuka kirkastaa Jumalan Sanaa se on Pyhä Henki.
        Nämä kolme ovat täysin yksimieliset ja siksi he ovat yksi Henki ja kolme persoonaa.
        Vain Pyhä Henki opettaa ja opastaa Ramatun Sanaa.
        Jumalan Sana ei ole järjellä pääteltävissä.

Järki usko on Farisealaista uskoa näin oli silloinkin, kun Jeesus oli maanpäällä.
        Jäjellä päättelijät tuomitsivat Jeesuksen ristille.

Mutta joka Hengessä uskoo saa periä Jumalan valtakunnan.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

Jeesus Kristus sanoi: Nyt minä menen pois mutta älkää peljätkö minua tulee puolustamaan Pyhä Henki.
        Me olemme yhtä Isä Poika ja Pyhä Henki, kuka kirkastaa Jumalan Sanaa se on Pyhä Henki.
        Nämä kolme ovat täysin yksimieliset ja siksi he ovat yksi Henki ja kolme persoonaa.
        Vain Pyhä Henki opettaa ja opastaa Ramatun Sanaa.
        Jumalan Sana ei ole järjellä pääteltävissä.

Järki usko on Farisealaista uskoa näin oli silloinkin, kun Jeesus oli maanpäällä.
        Jäjellä päättelijät tuomitsivat Jeesuksen ristille.

Mutta joka Hengessä uskoo saa periä Jumalan valtakunnan.

Voli kuinka helppo on kääntää selkä Kristukselle olla tekemättä mitään.
        Ehkä joku kuvittelee, että ilman hyviä tekoja, vain mennään kotiin.
        Parannuksen teko kuitenkin kasvattaa Jeesuksessa.

Matkalla sinua punnitaan ja Herra katsoo mistä kohden olet vielä kasvamaton.
        Monet koetukset, kun kestät sinut havaitaan uskolliseksi.

Jeesusta kohti kasvaa, kun uskoo käskyt ja rakkauden lain

• Sanan kautta

JEESUS ELÄÄ JA TOIMII NIIDEN KAUTTA JOTKA TTEKEVÄT PARANNUSTA.
      Valta ja suuruus kuuluu Jeesukselle siksi jokainen, joka uskoo Jeesuksen lihaan tuleeksi ja myös tunnustaa sen se ei ole turhaa.

Mutta ei tule unohtaa, joka väittelee Jeesusta ja Sanaa vastaan tekee palveluksen vastavoimille.

Herra sanoo: se, joka on minun puolellani ei ole minua vastaan.
      Siksi tulisi olla Herran pelossa ja olla oikeuden ja Raamatun puolella.

Raamattu on Jeesus ja se Sana, joka alussa oli Jumalan luona.
      Jumalasta on kaikki hyvä lätöisin valkeudesta, joka pimeyden teot paljastaa.

Katoilta se huudetaan ne teot mitä te pimeydessä teette, sillä pimeys ei sitä käsittänyt.
      Herra paljastaa tekonne koska on niiton aika, jyvät erotetaan akanoista.

On lopunaika ja jokaisella tulisi olla valo sydämessä, että, ette olisi niitä palvelijoita, jolta öljy puuttuu.

Ne, jotka juurutetaan Kristus kallioon ovat vahvoja loppuun asti ja valvovat.

Synti on kavala eksyttäjä, valvokaa, että ette ota vastaan sitä mitä hapatusta
      moni teille syötää.

Ramattu olkoon tärkein lukemisesi ja totuus, jota tahdot tuoda heille.
      Jos sinua houkuttaa moninaiset pahat ajatukset tehkää parannus.
      Jeesus tulee pian oletko valmis.

• ~~tähkäpää~~

Antaisitko nyt vihdoinkin Raamatusta sellaisen kohdan, jossa tämä väittämäsi todistetaan.

Kuten tuolla ensimmäisessä vistissäni jo kerroin, olen pyytänyt tähän samaan asiaan vastausta aikoinaan Asiastakyseeltä ja samoin Tiestä nimimerkiltä ja nyt pyydän myökin Sinulta, mutta vastausta ei vain tahdo tulla, mutta miksi?

Tässä tuo väittämäsi vielä uudelleen:
        >>>>>
        Se ei ole mahdollista Herra ei muuta saastaiseen sydämeen, eikä sellaisen ihmisen sydämeen, joka ei tunne Raamattua."
        >>
        " Uskomalla Jeesukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.

Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan."

• ml213.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Antaisitko nyt vihdoinkin Raamatusta sellaisen kohdan, jossa tämä väittämäsi todistetaan.

Kuten tuolla ensimmäisessä vistissäni jo kerroin, olen pyytänyt tähän samaan asiaan vastausta aikoinaan Asiastakyseeltä ja samoin Tiestä nimimerkiltä ja nyt pyydän myökin Sinulta, mutta vastausta ei vain tahdo tulla, mutta miksi?

>>>>>
        Se ei ole mahdollista Herra ei muuta saastaiseen sydämeen, eikä sellaisen ihmisen sydämeen, joka ei tunne Raamattua."
        >>
        " Uskomalla Jeesukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.

Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan."

Niimpä. Helluntalaisuudessa ihmisen uudestisyntyminen opetetaan erittäin lähellä JUMALAN ilmoitusta, mutta ei täysin.

Puuttuva osa on se todellisuus, että JUMALA toteuttaa aivoituksensa 100% ja ihmisen osa on vain havainnoida tämä muutos /pelastuminen itsessään.

" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA." Joh 1:12....13

Helluntalaisuus jättää tuon 13 jakeen sanojen sisällön pois. Kuten jo totesitkin, niin uudestisyntyminen on juuri uskomista Jeesukseen /uskoon tuleminen. Tai paremmiinkin usko Jeesukseen on JUMALAN aivoitusten toteutuminen ihmisessä . Hedelmä,- mielenmuutos.

• ~~tähkäpää~~
        ml213. kirjoitti:

Niimpä. Helluntalaisuudessa ihmisen uudestisyntyminen opetetaan erittäin lähellä JUMALAN ilmoitusta, mutta ei täysin.

Puuttuva osa on se todellisuus, että JUMALA toteuttaa aivoituksensa 100% ja ihmisen osa on vain havainnoida tämä muutos /pelastuminen itsessään.

" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA." Joh 1:12....13

Helluntalaisuus jättää tuon 13 jakeen sanojen sisällön pois. Kuten jo totesitkin, niin uudestisyntyminen on juuri uskomista Jeesukseen /uskoon tuleminen. Tai paremmiinkin usko Jeesukseen on JUMALAN aivoitusten toteutuminen ihmisessä . Hedelmä,- mielenmuutos.

Miksi puhut väärin ja valheellisesti, että helluntailaisuus jättää tuon 13 jakeen pois, vaikka olen tämän asian Sinulle monta kertaa oikaissut ja noissa "Helluntaiherätyksen uskon pääkohdista" lainaamissani kohdinkin se todistetaan?

En jaksa kanssasi tästä asiasta vääntää, sillä olen Sinulle sen riittävän monta kertaa esille tuonut, joten jatkossa teet tuon ihan tietoisesti ja se on silloin Sinun ja Jumalan välinen asia.

Sillä minulla ei ole tarvetta olla oikeassa, vaan kun jotain asiaa tuon esille, teen sen aina siksi, että ihminen tulisi tietoiseksi totuudesta ja Sana opettaa, että kun sen on tehnyt, ei ole enää vastuussa siitä, ottaako asianomainen tuon totuuden vastaan ja toimiiko sen mukaan.

• ml213.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Miksi puhut väärin ja valheellisesti, että helluntailaisuus jättää tuon 13 jakeen pois, vaikka olen tämän asian Sinulle monta kertaa oikaissut ja noissa "Helluntaiherätyksen uskon pääkohdista" lainaamissani kohdinkin se todistetaan?

En jaksa kanssasi tästä asiasta vääntää, sillä olen Sinulle sen riittävän monta kertaa esille tuonut, joten jatkossa teet tuon ihan tietoisesti ja se on silloin Sinun ja Jumalan välinen asia.

Sillä minulla ei ole tarvetta olla oikeassa, vaan kun jotain asiaa tuon esille, teen sen aina siksi, että ihminen tulisi tietoiseksi totuudesta ja Sana opettaa, että kun sen on tehnyt, ei ole enää vastuussa siitä, ottaako asianomainen tuon totuuden vastaan ja toimiiko sen mukaan.

Mitä aikoinaan helluntalaisuutta /opetusta tutkin ja nykyisinkin seuraan, niin helluntalaisuus opetuksineen piirtää vahvan ja valheellisen mielikuvan ihmisen mieleen, miten ihmisen pelastuminen on ihmisen tahtotilasta kiinni. Siis ottaa pelastusvastaan jos/kun huvittaa.

Juuri helluntalaisuus/kin ilmentää, ettei se tunne kuolleessa tilassa olevaa turmeltunutta ihmistä.

Niin, ihminen,- joka EI OLE VIELÄ JUMALASTA SYNTYNYT, niin on aina vihollisuudessa JUMALAN aivoituksia kohtaan. Tämä poloinen ei voi ottaa Jeesusta vastaanm ennen kuin on JO JUMALASTA syntynyt.

Eli punainen lanka on se todellisuus, miten JUMALA on aivoittanut pelastaa ihmisen ja tulee toteuttamaan sen 100%.Niin, vastoin vihollisuudessa olevan ihmisen mieltä.
        Huomatkaa se todellisuus, miten KAIKKI uskovat ihmiset,- myös sinä,- olet ollut vihollisuudessa JUMALAA kohtaan ja mietippä yksiksesi kuka muutti mielesi? Vai viitseliäisyydestäkö se oli kiinni?

(kirjoitin yleisesti, en niinkään kohdentaen tähkäpäälle)

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Mitä aikoinaan helluntalaisuutta /opetusta tutkin ja nykyisinkin seuraan, niin helluntalaisuus opetuksineen piirtää vahvan ja valheellisen mielikuvan ihmisen mieleen, miten ihmisen pelastuminen on ihmisen tahtotilasta kiinni. Siis ottaa pelastusvastaan jos/kun huvittaa.

Juuri helluntalaisuus/kin ilmentää, ettei se tunne kuolleessa tilassa olevaa turmeltunutta ihmistä.

Niin, ihminen,- joka EI OLE VIELÄ JUMALASTA SYNTYNYT, niin on aina vihollisuudessa JUMALAN aivoituksia kohtaan. Tämä poloinen ei voi ottaa Jeesusta vastaanm ennen kuin on JO JUMALASTA syntynyt.

Eli punainen lanka on se todellisuus, miten JUMALA on aivoittanut pelastaa ihmisen ja tulee toteuttamaan sen 100%.Niin, vastoin vihollisuudessa olevan ihmisen mieltä.
        Huomatkaa se todellisuus, miten KAIKKI uskovat ihmiset,- myös sinä,- olet ollut vihollisuudessa JUMALAA kohtaan ja mietippä yksiksesi kuka muutti mielesi? Vai viitseliäisyydestäkö se oli kiinni?

(kirjoitin yleisesti, en niinkään kohdentaen tähkäpäälle)

Lisäys edelliseen.

Niin, juuri tuohon JUMALASTA syntymmisen tärkeyteen ja sen vaikutukseen liittyy, ettei kaikki helluntaipuolueen jäsenet ole JUMALASTA syntyneet eli jatkavat vihollisuutta JUMALAA kohtaan, vaikka ovat jäseniä.

Niin, tämä vihollisuus ilmentyy juuri hedelmissä ja mielessä eli ihminen ei vahvista uskollaan JUMALAN lakia, vaan jatkaa maailmassa elämistään.Koskee siis kaikkien puolueiden jäseniä, jotka eivät todellisesti ole JUMALASTA syntyneet.

"Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain".

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

>>>>>
        >>

Tätäkö pyysit, ~~tähkäpää~~ ?

Kirje Titukselle 2
        11 "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,"

• ??..

Luuleeko tähkäpää saavansa jotain aikaan ruksaillessaan plussia ja miinuksia viesteihin?

• ~~tähkäpää~~

Jumalan Sana opettaa ja neuvoo meitä:

1552 kään. 2 Moos. 20:16
      9. Ei sinun pidhe wäre Todhistost puhuman sinun Lehimeistes Wastan.

1642 kään. 2 Moos. 20:16
      9. Ei sinun pidä wäärä todistusta sanoman sinun lähimmäistäsi vastaan.

1776 kään. 2 Moos. 20:16
      9. Ei sinun pidä väärää todistusta sanoman sinun lähimmäistäs vastaan.

1933 kään. 2 Moos. 20:16
      9. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

1992 kään. 2 Moos. 20:16
      9. Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.

2012 kään. 2 Moos. 20:16
      9. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.

• ml213.

Muuten keitä JUMALA ohjaa sanansa kautta /avulla?Kuka on ohjauksessa /ohjattuna ja miksi?

• ~~tähkäpää~~
        ml213. kirjoitti:

Muuten keitä JUMALA ohjaa sanansa kautta /avulla?Kuka on ohjauksessa /ohjattuna ja miksi?

Ketä? Omia lampaitaan ja pässejään. :)

PSALMIT 23
        1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
        2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
        3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
        4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Miksi?
        Syitä on toki monia, mutta perimmäinen syy ja tarkoitus lienee ilmaistua tuossa 3. jakeessa:

".......Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden."

• ml213.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Ketä? Omia lampaitaan ja pässejään. :)

PSALMIT 23
        1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
        2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
        3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
        4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Miksi?
        Syitä on toki monia, mutta perimmäinen syy ja tarkoitus lienee ilmaistua tuossa 3. jakeessa:

".......Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden."

Niimpä. Vain JUMALASTA syntyneitä ihmisiä kuten totesit. Toin vain sen todellisuuden esille, ettei tavallinen ihminen voi tehdä JUMALAN tahtoa, koska on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan.

• Sanan kautta

PIETARI 1 KIRJE 1
      ja olka Isä Jumalan edeltä tietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut. Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottavaksi lisääntyköön teille armo ja rauha.

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät meidät , elävään toivon Jeesuksessa Kristuksen kuolleesta nousemisen kautta.

Turmeltumattoman ja saastumattoman ja katoamattoman perinnön,
      joka taivaassa on säilytetty teitä varten.

joka Jumalan Voimasta uskon kautta varjelluitte pelastukseen,
      joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisinä aikana.

Herra on tuonut meille uudesti syntymisen Jeesuksen Kristuksen puhdoistuksen kautta. Jeesus ei asu sydämessä, jota ei ole puhdistettu synneistä Jeesuksen veren kautta.
      Jos sydämestä puuttuu Jumalan Sana ei ole perustaa mille usko perustuu.
      Ihmisen tullessa uskoon tulee häneen Pyhä Henki joka opastaa.
      Ihmiset eivät siinä vaihessa ole vielä valmiita uudesti syntymään.
      Vasta sitten, kun Jumalan Sana on tehnyt sen työn voi ihminen syntyä uudesti.
      Kaikki eivät synny uudesti ylhäältä koska he eivät perusta uskoaan Elävään Jumalaan.
      Sellaiset ihmiset, jotka kukevat ihmisoppien mukaan eivätkä juurru Kristukseen.
      Evankeljumi puuttu monen ihmisen lukemistosta ja silloin puuttuu myös Kristuksen alkeis opit.

• Kaikille "Jeesus on Jumala" sanojille totean että jos väitteenne perusteluna käytätte Joh. 10:30 jaetta, jossa Jeesus sanoi että
      "Minä ja Isä olemme yhtä", niin silloin teidän kuuluu hyväksyä myös Jeesuksen todistus Joh. 17:22 jakeesta, että mekin olemme yhtä Isän kanssa aivan samalla tavalla niin kuin Isä ja poika yhtä ovat:

22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, - n i i n - k u i n - me
      o l e m m e - y h t ä."

Meidänkin liha on eri persoona kuin Isä Jumala. Mutta olemmeko mekin Jumala, koska olemme yhtä
      - n i i n - k u i n - m e - o l e m m e - y h t ä."

Jos Jeesus Kristus ja Pyhä henki olisivat yksi Jumala, eivät he rukoilisi vielä taivaassakin joka aika Isää, niin kuin nyt tekevät!

Roomalaiskirje 8
      26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
      27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
      H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

Roomalaiskirje 8
      34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme."

Mikä "Totinen Jumala" sellainen jumala on, jonka pitää joka aika Totisen Jumalan tahtoa rukoilla? [Joh. 10:34,35]

• Usko Toivonen

Taas kerran pyyntö.

Älä väärennä Raamatun ilmoitusta.

Jae Joh 17:22 ei pääty pisteeseen, loppumerkkiin, vaan jatkuu jakeeseen 23.

23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

"minä heissä, ja sinä minussa".

Nimimerkki "ekivaarin" korvasyyhyyn tuotosten kanssa on syytä olla tarkkana.

• Palvelija 2

Höpsis ekivaari, järjen käyttö on sallittua, eihän koko seurakunta tietenkään voi olla Jumalia, haloo !!

Johanneksen evankeliumin alku sen sijaan tunnetusti ja vastaansanomattomasti kertoo JEESUKSEN JUMALUUDEN.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Taas kerran pyyntö.

Älä väärennä Raamatun ilmoitusta.

Jae Joh 17:22 ei pääty pisteeseen, loppumerkkiin, vaan jatkuu jakeeseen 23.

23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Nimimerkki "ekivaarin" korvasyyhyyn tuotosten kanssa on syytä olla tarkkana.

No, tuo 23 jakeen sanojen sisältö ei muuta sitä todellisuutta, että JUMALA ja Poika Jeesus Kristus ovat yhtä,- mutta ei yksi.
        On kirkkauden antaja JUMALA ja kirkkauden saaja Poika ja samoin jatkumo miten Jeesus antaa kirkkauden ihmiselle ja ihminenkin on samalla tavalla kirkkauden saaja kuin Jeesuskin. JUMALAN antaman kirkkauden kautta kaikki on yhtä,- mutta ei yksi.Lapsikin ymmärtää miten seurakuntalaiset tulisi olla yhtä,- mutta mahdottomuus olla yksi.
        Jeesuksella ei olisi JUMALAN kirkkautta, jos JUMALA ei olisi sitä ensin ANTANUT.

PS.
        Mitä väärentämistä ekivaari harjoittaa?

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

No, tuo 23 jakeen sanojen sisältö ei muuta sitä todellisuutta, että JUMALA ja Poika Jeesus Kristus ovat yhtä,- mutta ei yksi.
        On kirkkauden antaja JUMALA ja kirkkauden saaja Poika ja samoin jatkumo miten Jeesus antaa kirkkauden ihmiselle ja ihminenkin on samalla tavalla kirkkauden saaja kuin Jeesuskin. JUMALAN antaman kirkkauden kautta kaikki on yhtä,- mutta ei yksi.Lapsikin ymmärtää miten seurakuntalaiset tulisi olla yhtä,- mutta mahdottomuus olla yksi.
        Jeesuksella ei olisi JUMALAN kirkkautta, jos JUMALA ei olisi sitä ensin ANTANUT.

PS.
        Mitä väärentämistä ekivaari harjoittaa?

Mielestäni asian ilmaisin ymmärrettävästi jo tuossa kommentissa, mutta kerrataan.

Joh. 17:22 jakeen lopussa ei ole pistettä, koska virke jatkuu seuraavaan jakeeseen.

"ekivaarin" väittämä on:

>> mekin olemme yhtä Isän kanssa aivan samalla tavalla niin kuin Isä ja poika yhtä ovat: >>

Ja perusteluksi piste jakeen Joh. 17:22 loppuun.

Jeesuksesn ilmoitus ei kuitenkaan tue moista oppia.

Jos "mekin olemme yhtä Isän kanssa aivan samalla tavalla niin kuin Isä ja Poika yhtä ovat", niin Jeesus sanoisi silloin:

Isä, sinä meissä ja me sinussa.

Mutta sellaista kohtaa ei Raamatusta löydy, ei kertakaikkiaan ole sellaista kohtaa, missä sanottaisiin "Isä teissä", vaan Isä minussa ( Jeesuksessa) ja minä ( Jeesus ) teissä.

Ilman Poikaa ei ole Isääkään, tämä on Raamatun ilmoitus.

Siispä jae Joh. 17:22 ei pääty "ekivaarin" asettamaan pisteeseen, vaan jatkuu jakeeseen 23.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Mielestäni asian ilmaisin ymmärrettävästi jo tuossa kommentissa, mutta kerrataan.

Joh. 17:22 jakeen lopussa ei ole pistettä, koska virke jatkuu seuraavaan jakeeseen.

"ekivaarin" väittämä on:

>> mekin olemme yhtä Isän kanssa aivan samalla tavalla niin kuin Isä ja poika yhtä ovat: >>

Ja perusteluksi piste jakeen Joh. 17:22 loppuun.

Jeesuksesn ilmoitus ei kuitenkaan tue moista oppia.

Jos "mekin olemme yhtä Isän kanssa aivan samalla tavalla niin kuin Isä ja Poika yhtä ovat", niin Jeesus sanoisi silloin:

Isä, sinä meissä ja me sinussa.

Mutta sellaista kohtaa ei Raamatusta löydy, ei kertakaikkiaan ole sellaista kohtaa, missä sanottaisiin "Isä teissä", vaan Isä minussa ( Jeesuksessa) ja minä ( Jeesus ) teissä.

Ilman Poikaa ei ole Isääkään, tämä on Raamatun ilmoitus.

Siispä jae Joh. 17:22 ei pääty "ekivaarin" asettamaan pisteeseen, vaan jatkuu jakeeseen 23.

>Ilman Poikaa ei ole Isääkään, tämä on Raamatun ilmoitus.<

Eiköhän todellisuus ole, ettei Poikaa ole ilman Isää JUMALAA, jos tähän asiaan siirryt.
        Isä JUMALAHAN on ollut ilman Poikaakin. Poikahan on luomakunnan alku.

Mutta, koitappa jo ryhdistäytyä ajatuksissasi ja uskoa, miten seurakuntalaiset tulisi olla yhtä SAMALLA TAVALLA JA TASOLLA KUIN JUMALA ON YHTÄ POJAN KANSSA.
        Jos tarkkoja ollaan, niiin asia jatkuu 23 jakeen jälkeenkin.Miksi siihen et takerru.Mutta, taas punainen lanka ei muuksi muutu.
        "tätähän sinä kysyit".

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Eiköhän todellisuus ole, ettei Poikaa ole ilman Isää JUMALAA, jos tähän asiaan siirryt.
        Isä JUMALAHAN on ollut ilman Poikaakin. Poikahan on luomakunnan alku.

Mutta, koitappa jo ryhdistäytyä ajatuksissasi ja uskoa, miten seurakuntalaiset tulisi olla yhtä SAMALLA TAVALLA JA TASOLLA KUIN JUMALA ON YHTÄ POJAN KANSSA.
        Jos tarkkoja ollaan, niiin asia jatkuu 23 jakeen jälkeenkin.Miksi siihen et takerru.Mutta, taas punainen lanka ei muuksi muutu.
        "tätähän sinä kysyit".

Ei tuota esittämääsi pidä kenenkään uskoa, koska Raamatun ilmoitus ei tue väitettäsi.

Yhteyrttä Isään ei ole ilman Poikaa.

Joten ei voida sanoa niin kuin "ekivaari" ja myös sinä "ml" sanot, "samalla tavalla ja tasolla yhtä". Tuo on suurta harhaisuutta.

"minä heissä, ja sinä minussa ".

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Ei tuota esittämääsi pidä kenenkään uskoa, koska Raamatun ilmoitus ei tue väitettäsi.

Yhteyrttä Isään ei ole ilman Poikaa.

Joten ei voida sanoa niin kuin "ekivaari" ja myös sinä "ml" sanot, "samalla tavalla ja tasolla yhtä". Tuo on suurta harhaisuutta.

"minä heissä, ja sinä minussa ".

Käsitin tuon ajatuksesi väärin hyppiessäsi asiasta toiseen. Mutta, jos pysytään asiassa ovatko JUMALA ja JUMALAN Poika yksi vai yhtä, niin juuri tuo toinen ajatuksesi on juuri todisteena, miten he ovat yhtä,- mutta ei yksi. Pohdit näin;

>Yhteyrttä Isään ei ole ilman Poikaa.>

Kun JUMALA ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus ovat eri tahoja, niin JUMALA juuri aivoitti sillan ihmiselle itsensä luo ja siten iankaikkiseen elämään ja tämä silta on juuri Jeesus Kristus JUMALAN Poika. Tästä lienemme yhtä mieltä, koska kirjoitat ettei yhteyttä ole ilman Poikaa. On siis kaksi eri tahoa totinen JUMALA ja Poika Jeesus Kristus, joka toimii siltana ihmiselle JUMALAN luo.

1Joh 5
        9. Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

Mutta, huomaatko, miten ristiriitainen olet ajatuksissasi? Uskottelet JUMALAN ja Pojan olevan yksi. Mihin tätä siltaa sitten tarvittaisiin?Mysteeriinkö?

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Käsitin tuon ajatuksesi väärin hyppiessäsi asiasta toiseen. Mutta, jos pysytään asiassa ovatko JUMALA ja JUMALAN Poika yksi vai yhtä, niin juuri tuo toinen ajatuksesi on juuri todisteena, miten he ovat yhtä,- mutta ei yksi. Pohdit näin;

>Yhteyrttä Isään ei ole ilman Poikaa.>

Kun JUMALA ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus ovat eri tahoja, niin JUMALA juuri aivoitti sillan ihmiselle itsensä luo ja siten iankaikkiseen elämään ja tämä silta on juuri Jeesus Kristus JUMALAN Poika. Tästä lienemme yhtä mieltä, koska kirjoitat ettei yhteyttä ole ilman Poikaa. On siis kaksi eri tahoa totinen JUMALA ja Poika Jeesus Kristus, joka toimii siltana ihmiselle JUMALAN luo.

1Joh 5
        9. Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

Mutta, huomaatko, miten ristiriitainen olet ajatuksissasi? Uskottelet JUMALAN ja Pojan olevan yksi. Mihin tätä siltaa sitten tarvittaisiin?Mysteeriinkö?

Tämän käymämme keskustelun aihe on koko ajan ollut yksi ja sama.

Harhaoppi siitä, että "mekin olemme samalla tavalla ja samalla tasolla yhtä, niin kuin Jeesus on yhtä Isän kanssa".

Hyvä että keskustelun kautta asia sinulle aukeni.

Ei kukaan meistä voi sanoa olevansa Totuus, eikä Valkeus, eikä niin, että joka on minun kädessani on myös Isän kädessä.

27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Joh. 10.

Vain Jeesus pystyi näin sanomaan.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Tämän käymämme keskustelun aihe on koko ajan ollut yksi ja sama.

Harhaoppi siitä, että "mekin olemme samalla tavalla ja samalla tasolla yhtä, niin kuin Jeesus on yhtä Isän kanssa".

Hyvä että keskustelun kautta asia sinulle aukeni.

Ei kukaan meistä voi sanoa olevansa Totuus, eikä Valkeus, eikä niin, että joka on minun kädessani on myös Isän kädessä.

Joh. 10.

Vain Jeesus pystyi näin sanomaan.

Lie sinun mielestäsi jo harhaoppia se kun Jeesuksen merkittävin opetus on, miten tärkeää on tehdä JUMALAN tahto. Jeesus oli tässäkin asiassa täydellinen eli teki kaikessa JUMALAN tahdon ja juuri tämä tekijä tarkoittaa olla yhtä lähettäjänsä JUMALAN kanssa.

No, Jeesus juuri rukoilikin, että seurakuntakin olisi yhtä kuin hän on yhtä JUMALAN kanssa. Mikä tässä on sitä harhaoppia tms.

Eli punainen lanka on , että kaikki ovat samalla tavalla yhtä ja tämä yhtä on juuri totisen JUMALAN tahdon tekeminen.

Huomaappa, miten Jeesus rukoili, että he yhtä olisivat, siis ei rukoillut että he yhtä ovat. Jeesus tiesi tämän ja antoi seurakunnalle päämäärän / tavoiteen.

>Ei kukaan meistä voi sanoa olevansa Totuus, eikä Valkeus, eikä niin, että joka on minun kädessani on myös Isän kädessä.<

Tätä tokaisuasi en ymmärrä aluunkaan. Ei kukaan ihminen voi olla Jeesuksen JUMALAN Pojan asemassa kuin Jeesus itse. Kristuksen mieli on eri asia kuin asema.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Lie sinun mielestäsi jo harhaoppia se kun Jeesuksen merkittävin opetus on, miten tärkeää on tehdä JUMALAN tahto. Jeesus oli tässäkin asiassa täydellinen eli teki kaikessa JUMALAN tahdon ja juuri tämä tekijä tarkoittaa olla yhtä lähettäjänsä JUMALAN kanssa.

No, Jeesus juuri rukoilikin, että seurakuntakin olisi yhtä kuin hän on yhtä JUMALAN kanssa. Mikä tässä on sitä harhaoppia tms.

Eli punainen lanka on , että kaikki ovat samalla tavalla yhtä ja tämä yhtä on juuri totisen JUMALAN tahdon tekeminen.

Huomaappa, miten Jeesus rukoili, että he yhtä olisivat, siis ei rukoillut että he yhtä ovat. Jeesus tiesi tämän ja antoi seurakunnalle päämäärän / tavoiteen.

>Ei kukaan meistä voi sanoa olevansa Totuus, eikä Valkeus, eikä niin, että joka on minun kädessani on myös Isän kädessä.<

Tätä tokaisuasi en ymmärrä aluunkaan. Ei kukaan ihminen voi olla Jeesuksen JUMALAN Pojan asemassa kuin Jeesus itse. Kristuksen mieli on eri asia kuin asema.

" Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet JUMALALTA, ja ettette ole itsenne omat?
        Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis JUMALA ruumiissanne. "

JUMALAN kirkastaminen ruumiissamme tapahtuu juuri samalla kirkkaudella, joka on Pojalla, jonka kirkkauden Poikakin sai JUMALALTAAN.

Niin, KAIKKI JUMALAN ilmoitukset kulminoituvat, miten on vain yksi totinen JUMALA ja tämä JUMALA on kaikkialla. Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja samoin ihmisessä ja punainen lanka olemisessa / olla yhtä on juuri JUMALAN tahdon toteutumisessa. Sen tekemisessä.

Niin, KUKAAN ei voi ottaa JUMALAN paikkaa /tahoa kuin totinen JUMALA. Yhtäoleminen on aivan eri asia / käsite kuin olla JUMALA.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Aivan, Jeesus oli täydellinen ollessaan itsensä alentaneessakin asemassa, orjan, palvelijan asemassa. ( fil. 2. )

Hän oli täydellinen, koska Hän on yhtä Isän kanssa.

Ei kukaan ihminen ole pystynyt elämään täydellisesti Jumalan tahtoa noudatten, eikä edelleenkään kykene.

>> Huomaappa, miten Jeesus rukoili, että he yhtä olisivat, siis ei rukoillut että he yhtä ovat. >>

Huomaappa tämä:

Joh. 17.

"sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa"

Jeesus sanoo tässäkin olevansa yhtä Isän kanssa.

Juuri siksi Jeesus on Totuus, koska Isä on Pojassa.

Senpä vuoksi Jeesus sanoo "Minä olen Totuus" ja "Minä ja Isä olemme yhtä." .

Joten on suurta harhaa sanoa:

>> Kun JUMALA ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus ovat eri tahoja >>

Harhaa siis edelleen edustaa:

>> että mekin olemme yhtä Isän kanssa aivan samalla tavalla niin kuin Isä ja poika yhtä ovat: >>

Meillä on yhteys vain ja ainoastaan Jumalan lahjan, armon, kautta.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2: Kor. 8.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

" Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet JUMALALTA, ja ettette ole itsenne omat?
        Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis JUMALA ruumiissanne. "

JUMALAN kirkastaminen ruumiissamme tapahtuu juuri samalla kirkkaudella, joka on Pojalla, jonka kirkkauden Poikakin sai JUMALALTAAN.

Niin, KAIKKI JUMALAN ilmoitukset kulminoituvat, miten on vain yksi totinen JUMALA ja tämä JUMALA on kaikkialla. Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja samoin ihmisessä ja punainen lanka olemisessa / olla yhtä on juuri JUMALAN tahdon toteutumisessa. Sen tekemisessä.

Niin, KUKAAN ei voi ottaa JUMALAN paikkaa /tahoa kuin totinen JUMALA. Yhtäoleminen on aivan eri asia / käsite kuin olla JUMALA.

Niin, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.

Sanoohan Jeesus:

5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

Ei kerrassa yhtään mitään.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

Aivan, Jeesus oli täydellinen ollessaan itsensä alentaneessakin asemassa, orjan, palvelijan asemassa. ( fil. 2. )

Hän oli täydellinen, koska Hän on yhtä Isän kanssa.

Ei kukaan ihminen ole pystynyt elämään täydellisesti Jumalan tahtoa noudatten, eikä edelleenkään kykene.

>> Huomaappa, miten Jeesus rukoili, että he yhtä olisivat, siis ei rukoillut että he yhtä ovat. >>

Huomaappa tämä:

Joh. 17.

"sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa"

Jeesus sanoo tässäkin olevansa yhtä Isän kanssa.

Juuri siksi Jeesus on Totuus, koska Isä on Pojassa.

Senpä vuoksi Jeesus sanoo "Minä olen Totuus" ja "Minä ja Isä olemme yhtä." .

Joten on suurta harhaa sanoa:

Harhaa siis edelleen edustaa:

>> että mekin olemme yhtä Isän kanssa aivan samalla tavalla niin kuin Isä ja poika yhtä ovat: >>

Meillä on yhteys vain ja ainoastaan Jumalan lahjan, armon, kautta.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2: Kor. 8.

En oikein ymmärrä mihin pyrit kiertäessäsi kehää jne...

Ymmärtänemme ja uskomme, miten JUMALA ja Jeesus Kristus ovat yhtä (ei yksi) ja Jeesus on välimies JUMALAN ja ihmisen välillä. Sinun mielestäsi toisaalla on ihmeellinen välimies, koska JUMALA ja Jeesus on yksi.Mihin kohtaan tulee se välimies.No, haaska ajatus sinänsä. Välimies?

." Sillä yksi on JUMALA, yksi myös välimies JUMALAN ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Ymmärtänemme ja uskomme, miten JUMALA ja Jeesus Kristus ovat yhtä (ei yksi) ja Jeesus on välimies JUMALAN ja ihmisen välillä. Sinun mielestäsi toisaalla on ihmeellinen välimies, koska JUMALA ja Jeesus on yksi.Mihin kohtaan tulee se välimies.No, haaska ajatus sinänsä. Välimies?

." Sillä yksi on JUMALA, yksi myös välimies JUMALAN ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

>> En oikein ymmärrä >>

Niinpä, ymmärryksesi tukee Väitettä:

Tällä tavalla:

Ihmisestä Raamattu sanoo:

4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, ...
        Room. 3.

Jeesus kuitenkin sanoo : "Minä olen Totuus". ( Joh. 14:6 )

• --------------------
        ml213. kirjoitti:

Kouluesimerkki ihmisjärkeen perustusvasta uskosta.

• Missäsydän?

Monien eri uskonsuuntauksien suusta ja säännöistä kuulee yhtä ja toista, mutta kuitenkin kaikista näistä joukkokunnista löytyy sydämen uskon omaavia uskovia. Toiset omaavat sydämen uskon lähes itseltäänkin tietämättä.
      He seuraavat ja elävät raamatun Sanan mukaista elämää tehden lähimmäisilleen hyvää, rakastaen ja huolehtien itsestään ja toisistaan.

Miksi näissä ketjuissa ei löydy kasvua ja hyvää siementä toistemme hyväksi? Onko meidän todellakin ihan pakko olla toisiamme vastaan? Eikö maailmasta löydy enää rakkautta vai joko on aika, jolloin useimpien rakkaus kylmenee?

• uskomaton.

On ollut elämää ennen uskoa ja tulee olemaan uskon jälkeenkin

• Sanan kautta

Kuinka paljon onkaan niitä, jotka kulkevat tämän tien matkan luulen pääsevänsä kotiin.
        Ylpeys ja kunnian otto itselle saattaa käydä kompastus kiveksi.
        Itsekkyys ja itsekeskeisyys, voi olla este Jumalan tiellä.

Monelle sellaiselle voi olla yllätys, kun itseriitoisena luulee menevänsä kotiin, eikä pääsekkään sinne.
        Jeesus sanookin en tunne sinua mene pois minun luotani.

Tehkää parannusta ei kukaan ole Herraansa suurempi, vaan jokainen on Jumalan alamainen.
        Kavahda, jos itsesi korotit.
        Jeesuksen edessä paljon oppinut on kaikkien palvelija ja hänen tulee antaa sisältään tulevaa Jumalan oppettamaa oppia.

Rakkaus on se, joka rakentaa uutta ja kutsuu ihmisiä lähelleen.
        Jeesus itse esimerkinä on meidänkin kuljettava hänen jäljessään.
        Kaiken kunnia hän saakoon koska ihminen ei itsessään ole se viisaus. vaan Jumalan viisus on se, joka kasvattaa Pyhän Hengen avulla.

Ihminen ei voi itsessää olla Jumalan valtakunnassa muuta, kuin Kunnian Kunikaan oppilas ja lopulta opettaja porfetta tai evankelista pappi.
        Kuninkaan Jeesuksen Kristuken opettamana jokainen pysyköön paikallaan.

Jeesus elää ja antaa paljon tietoa enemmän, kuin Jeesuksen maanpäällä ollessa.
        Sillä elämme lupunaikoija, jolloin ihmis sydän kylmentyi tiedon tulvasta.

Vaviskaa Suomen kansa, vielä vähän aikaa olkaa kestävät ja etsikää Jumalan valtakuntaa.
        Pian Sana otetaan pois ja sitten ei ole enää mahdollista päästä lukemaan Sanaa.
        Jeesuksen tulo lähentyy et varmaan enää sen jälkeen halua jäädä tänne.

Kylmiöön ilman Raamatun Sanaa ilman Jeesuksen antamaa lämpöä.

• ....................
        Sanan kautta kirjoitti:

Kuinka paljon onkaan niitä, jotka kulkevat tämän tien matkan luulen pääsevänsä kotiin.

Monelle sellaiselle voi olla yllätys, kun itseriitoisena luulee menevänsä kotiin, eikä pääsekkään sinne.

Tehkää parannusta ei kukaan ole Herraansa suurempi, vaan jokainen on Jumalan alamainen.
        Jeesuksen edessä paljon oppinut on kaikkien palvelija ja hänen tulee antaa sisältään tulevaa Jumalan oppettamaa oppia.

Kaiken kunnia hän saakoon koska ihminen ei itsessään ole se viisaus. vaan Jumalan viisus on se, joka kasvattaa Pyhän Hengen avulla.

Ihminen ei voi itsessää olla Jumalan valtakunnassa muuta, kuin Kunnian Kunikaan oppilas ja lopulta opettaja porfetta tai evankelista pappi.

Vaviskaa Suomen kansa, vielä vähän aikaa olkaa kestävät ja etsikää Jumalan valtakuntaa.

• Palvelija 2
        Sanan kautta kirjoitti:

Juurikin näin, monet saarnamiehet puhuvat vain omista teoistaan, ja tuntuvat jättävän JEESUKSEN taustalle.

• Palvelija 2
        Palvelija 2 kirjoitti:

Juurikin näin, monet saarnamiehet puhuvat vain omista teoistaan, ja tuntuvat jättävän JEESUKSEN taustalle.

Tämä kommentti oli siis tarkoitettu kommentiksi nimimerkille "Sanan kautta".

• Sanan kautta
        Palvelija 2 kirjoitti:

Tämä kommentti oli siis tarkoitettu kommentiksi nimimerkille "Sanan kautta".

Eikö tämän ajan ihmiset ole paljon yksin eivätkä juuri mene vieraisille minekään.
        Isekeskeisyys on tämän ajan ilmiö.
        Monet tartuvat huumeisiin ja alkoholiin ja sortuvat kauvemas Jumalan rakkaudesta.

Moni uskova on unohtanut sen ensirakkauden, joka tuli silloin, kun astui mailmasta uskontielle.
        Se lapsenmielinen usko, joka silloin oli käykin puurtamiseksi uskontien kanssa.
        Missä on se vapaus, johon Jeesus vapautti?
        Ei ole tarkoitus tehdä työtä niinkuin vastenmielisyydessä. Vaan tehdä parannusta ja taivuttaa tahtoa, Herra itse tekee työn.

Kukaan ihminen ei voi itseään miksikään muuttaa ei millään konstilla.
        Mutta Jeesus voi hän näkee mitä me olemme.
        Voi kumpa kaikki tuntisivat Jeesuksen ja sen rakkuden määrän ymäryksen mikälainen hän on.

Jeesus on ihana ei odota meiltä pokkurointia, vaan rehellisyyttä sellaisena, kuin on.
        Herra on huumorin tajuinen ei mikään sellainen, kuin ihmiset hänet kuvittelevat, että hän istuu valtaistuimellaan ja ei ymmärtäisi meitä.

Hän on luoja kaikkivaltias hän on luonut ihmisen omaksi kuvakseen.
        Mistä meille on tullut huumorin taju? Se annettii meille ylhäältä, että me iloisisimme hänessä.

Liian paljon on niitä, jotka väsymykseen asti rukoilevat ja ylistävät.
        Meille Jeesus opetti itse Isämeidän rukouksen johon sisältyy kaikki.
        Kun annamme rukouseen jonkin asian tulee se uskoa, että Jeesuksen nimessä rukoukset kuullaan ja kiittää vain.

Tiedä, että jotkut nurisevat eipä sekään pyyntö mennyt perille.
        Miksi olet epäkiitollinen kaikki asiat eivät ole tarpeen toteutua koska Jumala tietää paremmin.

Joskus kasvusi tähden asiat menevät toisin, kuin itse viisaudessai olisit ajatellut.
        Älä syytä Herra, jos ei hän sinun asioitasi toteutakkaan.
        Ehkä sinä ravaat parantajalalta toiselle hakien parannus ihmeitä.
        Ja annat kunnia heille, jotka ovat Jumalan välikappaleena. Anna kunnia Jeesukselle hänelle se kuuluu.

Ota vataan se mikä osaksesi annetiin sillä, ehkäpä tämä vaiva annettiin sinun kasvusi tähden.
        Herralla on valta maanpäällä ja taivaassa Herra voi hetkessä ottaa pois vaivasi ilman välikäsiä, jos se on hänen tahtonsa.

Jeesus on hieno persoona tutustu häneen ja hänen antamaan Voimaan.

• Sanan kautta

Luulette varmaan että olen maahan lyöty kun olen saanut noin monta -
      en ole tiedän siitä, että ruoka on niin tönkkö suolaista, että monille suuta kirvelee.
      Näinhän Sana sanoo kun syöt Sanaa se kirvelee vatsassa.
      Toivon, että kasvu lähtee siitä, kun humaa oleensa täysin väärällä tiellä.
      Kasvu Kristuksessa on kaiken alku.

• KIITOS JUMALALLE SINUSTA SANAN KAUTTA. SIUNAUSTA !!

• vapaaKristuksessa

Totisesti kiitos kirjoituksistasi!

Meidänhän tulisikin tuntea Jeesus henkilökohtaisena Vapahtajana ja ihan jopa ystävänä. Näin Hänen tahtonsa tulee tunnetuksi ja saamme elää, toimia ja olla vapaita Hänen nimessään. Hänelle kaiken kunnian luovuttaen, itse siihen mitään lisäämätttä. Eikö olekin ihana elää Jeesuksen veren turvassa vapaalla paikalla?

• Sanan kautta

Näin juuri vapaana Kristuksessa sillä vapauteen Kristus vapautti.
        Liian moni kulkee taakka selässä luulen itse itsensä vapauttavan.
        Jeesus on vapahtaja Herra, joka johdattaa heidät, uskovat ja kokonaan luovttavat itsensä hänelle viimeistä piirtoa myöden vapalle paikalle johdattaa.

Rakkaus, joka on ylhäältä annettua on rauhaisa levollinen ei muista kärsimäänsä pahaa.
        Ei sellaista ihmistä mailman henki enää kosketa, koska hän tetää hänellä ei ole siihen valtaa.
        Vaikka kuinka tulinuolet lentelee rauha pysyy sydämessä, eikä se sieltä mihinkään lähde.
        Ymärrys kasvaa kokoajan heitä kohtaan, jotka eivät vielä kasvussa ole eivätkä ota vastaan kasvua.
        Jeesus ymärtää heikkoa ihmistä, siksi meidänkin tulee heitä ymmärtää.

He, jotka eivät ymmärrä, eivät vartioitse suunsa sanoja eivät tunne Jeesuksen tietä.
        Tahtovat kulkea tätä tietä haluamatta tehdä parannusta.
        Herra odottaa niitä parannuksia omista teoista, joka pyrkii parannuksen tielle koko sydämestä hän elää Kristuksessa.

Vapaus Kristuksessa odottaa kilvoitelkaa uskon tiellä.

• amen

Niinpä, hyvin kyllä kirjoitit.

Olisihan se helppoa takertua toisten synteihin, mutta vielä parempi on jokaisen katsoa omaan peiliin ja miettiä omaa asenne ja jopa ihan ajatusmaailmaa itseä ja muita kohtaan.

Jeesus ei koskaan halua, että pilkkaisimme itseämme tai toisiamme, vaan pikemminkin meidän tulee rakastaa itseämme, lähimmäisiämme, sekä tietysti Jumalaa yli kaiken. Nämä kun muistaa, niin kaikki kymmenen käskyä ja rakkauden laki tulee itsestään täytetyiksi. Mikä ihana etuoikeus onkaan saada tuntea Jeesus henkilökohtaisena pelastajana ja vapahtajanamme : )

• Sanan kautta

Etuoikeus niin juuri ei uskossa oleminen ole muuta.
        Voi kuinka suuri onkaa Jeesus hänen rakkautensa meitä kohtaan.
        Monesti kuulen kysymyksen ihmisten lausumana, miksi Jumala tekee noin pahoja tekoja?
        Jumala ei ole pahan kanssa missään tekemisissä.
        Raamattu kertoo siitä kuinka sodat lisääntyy mailman kaikkinainen hätä on ihmisten päällä. Mullistuksia, tsuname ja maanjäristyksiä.
        Jumala sallii ihmisille mutta hän ei ole näiden lähettäjä.

Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä ketään kiusaa on hyvä ja paha Juamala antaa kaiken hyvän.
        Jeesus oli maanpäällä hän tietää kaikki ihmisten kiusaukset koska hän joutui erämaassa kisatuksi.
        Jeesus sanoi kiusaajalle, Jumalan Sanalla hän vastasi, eikä langennut syntiin.
        Miksi ihmisille annetaan sairauksia moninaiset asiat kasvattavat ihmistä, siksi Jeesus sallii ja ajallan poistaa sairaudet aivan tahtonsa mukaan.

Synti on se mihin ihmiset lankeavat ja jolleivat he ole Jeesukseen juurtuneita he, eivät ymmärä Sanaa koska se ei ole järjellä ymmärrettävissä.
        Kun teet parannusta synneistäsi tee se niin, että nimeät sen synnin ja tahdo parannusta älä halua enää tähän syntiin langeta.

Niin paljon on niitä, jotka puhuvat nipussa synneistä eivätkä todellisuudessa tiedosta mikä on syntiä.
        Raamattu uuden testamentin puolella on sinulle opas.
        Moni uskossa ollessaan ei täytä käskyjä eikä ymmärrä rakkauden lain tarkoitusta.
        Itsensä rakastaminen ei ole itserakkautta oman ulkoisen näkönsä rakastamista.
        Ramatun Sanassa sinulle on sisäinen rakkaus, joka on se rakkaus,jota Jeesus odottaa meidän pyytävän.
        Anokaan niin minä annan teille.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

Etuoikeus niin juuri ei uskossa oleminen ole muuta.
        Voi kuinka suuri onkaa Jeesus hänen rakkautensa meitä kohtaan.
        Monesti kuulen kysymyksen ihmisten lausumana, miksi Jumala tekee noin pahoja tekoja?
        Jumala ei ole pahan kanssa missään tekemisissä.
        Raamattu kertoo siitä kuinka sodat lisääntyy mailman kaikkinainen hätä on ihmisten päällä. Mullistuksia, tsuname ja maanjäristyksiä.
        Jumala sallii ihmisille mutta hän ei ole näiden lähettäjä.

Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä ketään kiusaa on hyvä ja paha Juamala antaa kaiken hyvän.
        Jeesus oli maanpäällä hän tietää kaikki ihmisten kiusaukset koska hän joutui erämaassa kisatuksi.
        Jeesus sanoi kiusaajalle, Jumalan Sanalla hän vastasi, eikä langennut syntiin.
        Miksi ihmisille annetaan sairauksia moninaiset asiat kasvattavat ihmistä, siksi Jeesus sallii ja ajallan poistaa sairaudet aivan tahtonsa mukaan.

Synti on se mihin ihmiset lankeavat ja jolleivat he ole Jeesukseen juurtuneita he, eivät ymmärä Sanaa koska se ei ole järjellä ymmärrettävissä.
        Kun teet parannusta synneistäsi tee se niin, että nimeät sen synnin ja tahdo parannusta älä halua enää tähän syntiin langeta.

Niin paljon on niitä, jotka puhuvat nipussa synneistä eivätkä todellisuudessa tiedosta mikä on syntiä.
        Raamattu uuden testamentin puolella on sinulle opas.
        Moni uskossa ollessaan ei täytä käskyjä eikä ymmärrä rakkauden lain tarkoitusta.
        Itsensä rakastaminen ei ole itserakkautta oman ulkoisen näkönsä rakastamista.
        Ramatun Sanassa sinulle on sisäinen rakkaus, joka on se rakkaus,jota Jeesus odottaa meidän pyytävän.
        Anokaan niin minä annan teille.

Onko sinulla uskon varmuus? Vaan tunnetko tarvetta roikkua, vain muiden uskon varassa.
        Jos on näin rupea heti lukemaan Evankelumeja sinä et ole silloin juurtunut Kristukseen.
        Jos sinusta tuntuu, että käyt välillä ihan toisella puolen ja teet vastapuolen tekoja arvostelet tuomitset, etkä näe itsessäsi mitään parannuksen paikkaa.

Uskosi on silloin, kuin helisevä kulkunen tai kumiseva vaski.
        Jos sinulta puuttuu hyvät hedelmät et näe mitään huonoa omassa vaelluksessasi ja näet, vain lähimmäisen viat häytys kellosi soikoon.

Uskossa tulee näkyä rakkauden teot lähimmäisen hätän tunnistaminen autaminen ei tule katsoa heikoa ihmistä tavalla, joka vaatii häneltä täydellisyyttä.

Jos sinusta tuntuu, että kaikien tulee helliä ja lelliä sinua ja sanoa sinä olet oikeassa.
        Sinä olt itsekäs ja itsekeskeinen tämä on synti, joka estää Jumalan työn tekemisen.
        Itsekeskeinen tahtoo itselleen kaiken hyvää, eikä tahtoisi antaa mitään hyvää lähimmäiselleen.
        Jos tunnet, että et tunne empatiaa ketään toista kohtaan tee parannus slloin, jos et tee näin tahdot, että sinun huolesi ovat kaikkien tiedossa, etkä tahdo muiden huolia ottaa kuuleviin korviisi.

Eikö juuri tällaiset ihmiset ja suuret johtajat ole niitä, jotka suunnitelevat vain tuhoa.
        Älä tee tällaisia tekoja sillä sinua käytää vastapuoli hyväkseen.

Tee parannusta älä taivu vääryyden vietäväksi, vaan anna sijaa Herran kasvulle itsessäsi.
        Tunnista pahat tunteet ja tee parannus, jokainen on itse yksi vastuussa omista tuneistaan ja teoistaan.

Jeesus on voittanut ristin puulla golkatalla.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

Onko sinulla uskon varmuus? Vaan tunnetko tarvetta roikkua, vain muiden uskon varassa.
        Jos on näin rupea heti lukemaan Evankelumeja sinä et ole silloin juurtunut Kristukseen.
        Jos sinusta tuntuu, että käyt välillä ihan toisella puolen ja teet vastapuolen tekoja arvostelet tuomitset, etkä näe itsessäsi mitään parannuksen paikkaa.

Uskosi on silloin, kuin helisevä kulkunen tai kumiseva vaski.
        Jos sinulta puuttuu hyvät hedelmät et näe mitään huonoa omassa vaelluksessasi ja näet, vain lähimmäisen viat häytys kellosi soikoon.

Uskossa tulee näkyä rakkauden teot lähimmäisen hätän tunnistaminen autaminen ei tule katsoa heikoa ihmistä tavalla, joka vaatii häneltä täydellisyyttä.

Jos sinusta tuntuu, että kaikien tulee helliä ja lelliä sinua ja sanoa sinä olet oikeassa.
        Sinä olt itsekäs ja itsekeskeinen tämä on synti, joka estää Jumalan työn tekemisen.
        Itsekeskeinen tahtoo itselleen kaiken hyvää, eikä tahtoisi antaa mitään hyvää lähimmäiselleen.
        Jos tunnet, että et tunne empatiaa ketään toista kohtaan tee parannus slloin, jos et tee näin tahdot, että sinun huolesi ovat kaikkien tiedossa, etkä tahdo muiden huolia ottaa kuuleviin korviisi.

Eikö juuri tällaiset ihmiset ja suuret johtajat ole niitä, jotka suunnitelevat vain tuhoa.
        Älä tee tällaisia tekoja sillä sinua käytää vastapuoli hyväkseen.

Tee parannusta älä taivu vääryyden vietäväksi, vaan anna sijaa Herran kasvulle itsessäsi.
        Tunnista pahat tunteet ja tee parannus, jokainen on itse yksi vastuussa omista tuneistaan ja teoistaan.

Jeesus on voittanut ristin puulla golkatalla.

Avaa sydämesi kaikki salaisuudet Jeesukselle tahdo parantua niistä haavoita, jota
        sait mailman matkalla.
        Ehkä olet sellainen ihminen, jota kaltoin kohdeltiin.
        Anteeksi antamus on ainoa tie sydämen rauhaan. Joku sanoo: se on mahdotonta mutta se ei ole totta.
        Jeesus on eheyttäjä hän korjaa sydämesi tilan ei tarvitse mennä hänen luokseen, joka sinua kaltoin kohteli, vaan suoraan Jeesuksen luokse. Tiedätkö katkeruuden kavala juuri on kotoisin kaltoin kohtelusta. Katkeruus kerii ympärillen paljon muita syntejä.
        Ja siitä suu puhuu mitä sydän tuntee. Katkera ihminen puhuu usein lähimäiselleen katsellen kuvastimestaan omia kasvoja.
        Usein hän syyttää toista, jostain vaikka onkin itse siihen syyllistynyt, eikä missään tapauksessa ota syyllisyyttä itselleen.

Tällainen persona on usein vaikeasti lähestyttävä, kukaan ei tiedä sitä kuinka haavoittunut hän on sisältä.
        Se heikko itsetunto tulee kovan kuoren lävitse usein riidanhaluisena ja kärkäänä.
        Tunnistitko sinä tämän haavoittuneen lapsen.
        Jeesuksessa on se rakkaus, jota et ikinä saanut se valo, jota sinun silmäsi ei koskaan tavoittanut.
        Tee parannus asetu Kristuksen elvyttävälle lähteelle.
        Anna Sanan virvoittaa sydämesi pyydä puhdistusta Jeesukselta hän sinut eheytää ja tekee sinusta terveen. Rakkauden voima on eheytavä sinut.

• totisesti

Halleluja, totisesti Hän tekee sen eli puhdistaa ihmisen viimeisintäkin pimeintä ja pölyisintä nurkkaan myöten.

Mutta vain, jos ihminen itse niin haluaa. Meille on annettu vapaa tahto tehdä, joko hyvää tai tehdä pahaa. Ja siitä hedelmästä ihmisen sitten tunnistaakin. Usein halutaan nähdä vain toisissa ne vikapaikat ja korjaamista tarvitsevat tavat, luonteenpiirteet ym hiomista vaativat kohdat. Näin asia ei saisi kuitenkaan olla, vaan itse pitäisi katsoa Sanan peilin kautta, mitä minun tulisi Herran eteen itsestäni viedä. Missä kohtaa juuri minä en kykene rakastamaan lähimmäisiäni? Mikä minussa on vielä vialla?

Rakkaus vaatii kaiken, se myös antaa kaiken. Siksi siinä ei ole ehtoja. Niinkuin ei Kristuksen rakkaudessa meitäkään kohtaan. Tähän meidänkin tulisi pyrkiä. Mutta vaikeaa se on meille kaikille. Toiset kykenet jonkin verran, toiset eivät lainkaan ja joku jopa onnistuukin. Mutta kuten Sana sanoo, kaikki minä voin Hänessa, joka minua vahvistaa eli Kristuksen "silmien" kautta mekin voimme rakastaa itseämme ja toisiamme lähimmäisen rakkaudella.
      Amen!

• Sanan kautta

MIkä tähden tahtoisit kantaa isessäsi olevia syntejä?
        Jokainen kaipaa rakkautta olipa hän saanut sitä kylläkseen kodissaan tai on jäänyt osattomaksi siitä.

Miksi tämä ajan ihmiset ovat niin tunteettomia ja kylmiä? Monen kodikssa on ollut sodan jälkeinen kasvatus.
        Moni on saanut kokea sellaiset vanhemmat, joilla ei ollut kykyä rakastaa.
        Työ on haukannut ison osan vapaa ajastakin lapset ovat ollet ne, joille on voinut ärähtää ja tukistaa, kun he olivat äänekkäitä,

Sitten tulikin nämä nyky ajan kuriton sukupolvi, jotka ovat saaneet kasvaa, ilman kuria.
        Voi heitä kuika itsekeskeisiksi he kasvoivat. Sellaiset lapset, saavat kaiken mitä he haluavat.
        Tässä on käyty ojasta allikoon, ilman kuria lapsi ei opi sääntöjä, vaan luulee Jumalakin olevan sellainen.
        Jumala kurittaakin omiaan elli sallii heille monenlaisia koetin kiviä.
        Nopeasti kärsimätön ihminen mieluummin kääntää selkänsä kurille, kuin noudattaa sitä.

Miksi tämänpäivän ihminen toimii niinkuin toimii. Hän on kärsimätön ei tahdo ottaa vastaan sellisia asioita, jossa hänen pitäisi parantua.
        Mieluummin hän ottaisi itselleen sen missä aita on matalin.
        Hän tahtois,i että hän olisi onnistuneepi yksilö, kuin naapurin ihminen.

Pihalla täytyy olla komeampi auto koti pitää olla vähän isompi ja kalustettu kauniilla kalustuksilla.
        Rannassa tule olla kesämökki tai ainakin makiilu auto.
        Kerskaten hän kulkee rinta rottinllla ja katsoo ylhäältä päin sitä, joka hieman resuisella autolla kulkee.

Mutta tämän resuisen auton kujettajalla onkin sydän paikallaan hän näkee hädässä olevan.
        Hän katsoo laitapuolen kulkiaa kohden ja rukoilee hänen puolestaan.
        Se ison auton omistaja ei katso ketään, vaan katsoo itseensä mitä seuraavaksi laittaisn.
        Helposti hän arvostelee sellaista, joka kulkee allapäin masennuksen kourissa.
        Hänen ajatusmailassa on oma hyvin vointi päällimäisiä rahoja hän saattaa antaa mutta senkin hän tekee siksi, että häntä siitä kiitetäisiin.
        Toinen samallanlainen ei anna sitäkään koska hänen haaveensa on paljon suuremmat.
        Tämä henkilö on pannut rahat poikimaan, eikä missään tapauksessa anna mitään.
        Hän tahtoo, vain haaveilla suurimmista raha kassoista.
        Raha se on vienyt mont turmioon.
        Nämä uskovat ihmiset, eivät tunne Jumalaansa, vaan kulkevat ohitsemme iman tunnetta vällillä kerskaten ja sanoen, jotain mitä lähimmäinen teki häntä vastaan.

Mitä ovat nämä, jotka mielellä ottavat eivätkä anna. He ovat niitä tällä hetkellä,joita Herra ei tunne. Tee parannus pahoista teistäsi ja anna kymmenysesi kokonaan Herralle.

Mitä Ananis teki, eikö hän valehdellut maan hinnan, että si itselleen hän kaatui kuolleena maahan samoin hänen vaimonsa.
        Missä ovat ne maan köyhät, jotka Herra nosti eivätkö he saa ääntään kuuluviin.
        Heitä ei avostetä, koska heillä ei ollut sitä kunnioitettavaa virkaa seurakunnissa.
        Siltä kuuluu kuitenkin kirkkain ääni, joka on oikeuden puolella.
        Teke Raamatun Sanoman mukaan noudattaa käskyjä ja rakkauden lakia.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

MIkä tähden tahtoisit kantaa isessäsi olevia syntejä?
        Jokainen kaipaa rakkautta olipa hän saanut sitä kylläkseen kodissaan tai on jäänyt osattomaksi siitä.

Miksi tämä ajan ihmiset ovat niin tunteettomia ja kylmiä? Monen kodikssa on ollut sodan jälkeinen kasvatus.
        Moni on saanut kokea sellaiset vanhemmat, joilla ei ollut kykyä rakastaa.
        Työ on haukannut ison osan vapaa ajastakin lapset ovat ollet ne, joille on voinut ärähtää ja tukistaa, kun he olivat äänekkäitä,

Sitten tulikin nämä nyky ajan kuriton sukupolvi, jotka ovat saaneet kasvaa, ilman kuria.
        Voi heitä kuika itsekeskeisiksi he kasvoivat. Sellaiset lapset, saavat kaiken mitä he haluavat.
        Tässä on käyty ojasta allikoon, ilman kuria lapsi ei opi sääntöjä, vaan luulee Jumalakin olevan sellainen.
        Jumala kurittaakin omiaan elli sallii heille monenlaisia koetin kiviä.
        Nopeasti kärsimätön ihminen mieluummin kääntää selkänsä kurille, kuin noudattaa sitä.

Miksi tämänpäivän ihminen toimii niinkuin toimii. Hän on kärsimätön ei tahdo ottaa vastaan sellisia asioita, jossa hänen pitäisi parantua.
        Mieluummin hän ottaisi itselleen sen missä aita on matalin.
        Hän tahtois,i että hän olisi onnistuneepi yksilö, kuin naapurin ihminen.

Pihalla täytyy olla komeampi auto koti pitää olla vähän isompi ja kalustettu kauniilla kalustuksilla.
        Rannassa tule olla kesämökki tai ainakin makiilu auto.
        Kerskaten hän kulkee rinta rottinllla ja katsoo ylhäältä päin sitä, joka hieman resuisella autolla kulkee.

Mutta tämän resuisen auton kujettajalla onkin sydän paikallaan hän näkee hädässä olevan.
        Hän katsoo laitapuolen kulkiaa kohden ja rukoilee hänen puolestaan.
        Se ison auton omistaja ei katso ketään, vaan katsoo itseensä mitä seuraavaksi laittaisn.
        Helposti hän arvostelee sellaista, joka kulkee allapäin masennuksen kourissa.
        Hänen ajatusmailassa on oma hyvin vointi päällimäisiä rahoja hän saattaa antaa mutta senkin hän tekee siksi, että häntä siitä kiitetäisiin.
        Toinen samallanlainen ei anna sitäkään koska hänen haaveensa on paljon suuremmat.
        Tämä henkilö on pannut rahat poikimaan, eikä missään tapauksessa anna mitään.
        Hän tahtoo, vain haaveilla suurimmista raha kassoista.
        Raha se on vienyt mont turmioon.
        Nämä uskovat ihmiset, eivät tunne Jumalaansa, vaan kulkevat ohitsemme iman tunnetta vällillä kerskaten ja sanoen, jotain mitä lähimmäinen teki häntä vastaan.

Mitä ovat nämä, jotka mielellä ottavat eivätkä anna. He ovat niitä tällä hetkellä,joita Herra ei tunne. Tee parannus pahoista teistäsi ja anna kymmenysesi kokonaan Herralle.

Mitä Ananis teki, eikö hän valehdellut maan hinnan, että si itselleen hän kaatui kuolleena maahan samoin hänen vaimonsa.
        Missä ovat ne maan köyhät, jotka Herra nosti eivätkö he saa ääntään kuuluviin.
        Heitä ei avostetä, koska heillä ei ollut sitä kunnioitettavaa virkaa seurakunnissa.
        Siltä kuuluu kuitenkin kirkkain ääni, joka on oikeuden puolella.
        Teke Raamatun Sanoman mukaan noudattaa käskyjä ja rakkauden lakia.

Rakkaus lähtee sydämestä hyvitä teoista ja ne teot näkyvät.
        Ei ole olemassa sellaista ihmistä, jolta Herra ei myöskin vaatii uskon tekoja.
        Mutta hän ei ketään pakota, vaan odottaa sydämesi taipuvan.

Miksi mieluummin aina kuuntelet ilosanomaa mutta et itse ole Sanan tekijä.
        Lopun ajalla tarvitaan kaikenlaisia työntekijöitä.
        Kaikilla ei ole suurimmat lahja ja jos on niin hän palvelee uskollisesti.
        Mutta, sinusta itsestäsi on kiinni tahdotko olla Sanan tekiä etkä, vain kuulia.

Kasvattaja on Kristus sinä tahtosi taivutat, sen uhrin kauutta, joka antoi henkensä meidän tähtemme olemme pyhdistetut synneistämme.
        Ilman meitä ei Kristuksen ruumis rakennu, ilman lähimäisestä huolehtimisesta ei tapahdu rakkauden laki.
        Kun teemme työtä vaatimatta itsellemme mitään olemme pyyteetömästi rakentamassa Kristuksen valtakuntaa.

• armosta

Monesti Herra vaatii meiltä paljon. Rakkauden laki pyytää meitä aina kääntämään toisenkin poskemme vaatimatta itsellemme palkkaa. Mutta mehän teemmekin työtä palkatta hetkisen, koska palkka maksetaankin sitten taivaassa.

Sana ei kehoita meitä keräämään maallista omaisuutta, vaan se kehoittaa meitä keräämään sinne, missä ei koi ja ruoste raiskaa ja minne eivät varkaat murtaudu sisään.

Näin tulisi olla meidän Jeesuksen työntekijöiden kohdalla, ettemme saisi odottaa kaikesta "palkkaa", vaan meillä tulisi olla halu tehdä hyvää Herralle. Näin me täytämme Kristuksen lain rakastamalla pyyteettömästi lähimmäisiä ja tehden heille hyviä tekoja. Muistaen, ettei hyvistä teoista tarvitse toisille kuuluttaa, vaan Isä, joka salassa näkee, maksaa palkan.

• Sanan kautta

Näin on työmme täällä on pyyteetöntä ei miedän tulekkaan odottaa kultaa ja kunniaa.
      sillä armosta me olemme pelastetut, emme itsemme kautta, ettei kukaan keskaisi.

Herra makasaa palkamme, jopa korkojen kanssa. Herra näkee sen miten me hänen palvelijansa olemme kyynelillä kylväneet.
      Hän näkee myös sen, ettei vasen kätemme tiennyt mitä oikea käsi antoi lähimmäisen hyväksi.
      Pienten alkujen päivästä kasvoi se isoksi joukoksi. Mutta meillä ei ole tarvetta nostaa itseämme, vaan antaa kaikki kunnia Jeesukselle Kristukselle.
      Meidän ei tarvise tietää palkastamme, vaan jatkaa työtä lakkamatta.
      Työtä on paljon, mutta työntekijöitä on vähän Herra anna työntekijöitä elonkorjuuseen.

• Kiva lukea sun texti kun et lopettaa sen sanomalla että aina me pysymme synnissä tässä ajassa,, niin kuin se olis jollekin elämän tehtävä ja niin kuin useimiten joutuu lukea kun armon-opettajat ovat liikkeellä..

• Sanan kautta

älä itke, sillä sinun itkusi on muuttuva iloksi. Ne kyyneleet, jotka nyt vuodatat ovat taivaan kyynel maljassa.
      Sinä saat iloita ja nauraa kunhan kestät vielä hetken, sillä vaikea oli sinun kasvusi Kristukseen ei ollut se kullut oksa, vaan norja taipuisa oksa ja se on taipunut ja juurtunut Kristukseen.
      Sinä näet edessäsi taipaleen, joka vielä on kuljettava vielä on sinulla koetuksen aikaa.
      Sinä olet se saviruukku, jolle annettiin uusi muoto. Et sinä nimeäni kieltänyt uskoit Raamatun Sanaan pyysit kasvua ylhäältä.
      Et sinä peljännyt silloin, kun koetukseen sinut asetin. Kiitit minua silloinkin et nänyt muuta, kuin pilkahduksen valoa et uskonut muuta, kuin Sanan muutavan siunut ja se mursi tuon vanhan lihan sait sydämeesi paljon suurempaa.
      Et katsonut heistä mallia, jotka jäivät asteelle alun, vaan tiesit, että menet eteenpäin. Valo suureni edessäs et katsonut vierelläsi riutuvaa, vaan katsoit minua. Lupasin sinulle paljon odotit aikaa parempaa. Katsoit Raamatusta ohjeita kasvullesi. Sait lohdutuksen uskon ystäviltä.

Ihmetellen totesit, kuinka uskoton puhuu Jumalan sanoja enemmän kuin he, jotka vuosikymmeniä olivat usskossa olivat eivät auttavaa kättä ojentaneet, vaan itse apua anoivat sinulta.
      Roikkuen sinussa ja muissa uskon ystävissä. Et selkääsi kääntänyt kärisivälle, vaan sydämmesi avautui heikomalle.
      Oli pöytäsi tarjottavaa aina ei ruokasi loppunut, vaikka kuinka sitä jaoit. Annoit vaatetta heille, jotka varattomia olivat veit pussukan kakkua itese tehtyä.
      Näkyy sinusta Hengen Hedelmät et kunniaa itselle ota, vaan annat sen Herralle.
      Voi kunpa olisi enemmän heitä, jotka yli omien huolten toisista huolehtivat.

• Nykyaikainen synnintredi ja opetus --> oi kun on armollista saada pysyä synnissä ja kuitenkin selviä taivaaseen asti. Sun texteistä en ole löytänyt tällaista ,, KIITOS JUMALA SIITÄ..

• Ja sentakia tähkäpää kirjoittaa noin ---> Tämä opetus on Raamatun vastaista, eikä ole myöskään helluntaiherätyksen opin mukaista:

Hellutaikarismaattinen oppi on niiiiiiiiiiiin liperiaalinen että percelekin taitaa pelastua vaikka syntiä tekeekin jaatkuvasti..

• Tahvo

Onkohan tähkäpää mies paikallansa kun nämä vuosia harhauskoansa levittäneet roodiksest on nyt sen kimpussa. Täälä olis vielä yks sellainen ketju jos ei arola oo vielä sitä huomannu http://keskustelu.suomi24.fi/node/12095401
        Meinaan vaan että menehän nyt kiiruhusti puollustamaan omias ja kiroamaan tuota tähkäpäätä joka näkyy olevan kirouksenna alaisena nyt kun ootte muut saanu ajettua pois. Näin ne kaikki näköö teidän hyvän vaelluksenna.

• Sanan kautta
        Tahvo kirjoitti:

Onkohan tähkäpää mies paikallansa kun nämä vuosia harhauskoansa levittäneet roodiksest on nyt sen kimpussa. Täälä olis vielä yks sellainen ketju jos ei arola oo vielä sitä huomannu http://keskustelu.suomi24.fi/node/12095401
        Meinaan vaan että menehän nyt kiiruhusti puollustamaan omias ja kiroamaan tuota tähkäpäätä joka näkyy olevan kirouksenna alaisena nyt kun ootte muut saanu ajettua pois. Näin ne kaikki näköö teidän hyvän vaelluksenna.

Avoiumin silmin Jeesuksen kannsa kulkien voimme käydä toivon tietä.
        Rakkaus avartaa silmät näkemään lähimäisen ja hänen hätänsä.
        Eväitä tähän saa Ramatusta ja iloisin mieli voi taas jatkaa matkaa.

Kun katsoo itseään ja omia syntejä ja niistähän meillä on, vain vastuu.
        Emme kunaan voi toisen puolesta mitään muuta tehdä, kuin rukoilla.
        Herra anna uskoville avoimet silmät ja kuulevat korvat.

Suuren herätyksen aattona jasamme olla sinnikkäät rukouksessa.
        Herra sinä näet ihmisten kateuden toisia uskovaisia kohtaan.
        Jolle on annettu kateellinen ottaisi pois sen häneltä.

Herra on kuitenkin kasvattanut heidät kovan tien kautta, jotka hänen lahjojaan käyttävät.
        Ei monikaan heistä, jotka nyt kadehtiva pystysi samaa tietä kulkemaan.
        Herätkää ja katsokaa, ettei synti uskoanne saatuta ovelilla tempuillaan.

• Kumminkin on Herra joka on sanonut tullut ottamaan synnin pois !!! : )

Ja olen näkevinään että aloittaja on ja kirjoittaa tarjomalla tämän syntisille.

• Sanan kautta

Imisillä on vapaa tahto, jos ihminen ei tahdo tunnustaa syntejä Jeesuksen edessä.
        Jeesus ei tee sitä vastoin tahtoa.
        Ihminen on on uskoon tultuaan hyvinkin lihan täytrtämä, mone synnit ovat takertuneet häneen, koska mailman matkalla on tarttunut tapoja ja tottumuksia sekä perisyntinä tarttuneita synnillisiä tapoja.

Moni ei tunnista itsessään olevat tavat synneiksi. Jumalan Sana paljastaa kuitenkin jokaisessa olevat synnit. Tässä on juuri se ajatuksissa ja tavoissa oleva synti, joka
        tulisi nähdä mutta ilman Sanaa ei voi nähdä mikä taistelee Sanaa vastaan.

Moni kulkee seurakunnissa juoksee paikasta toiseen kuulemassa.
        Mutta hän unohtaa sen, että Sana tekee vapaaksi, silloin, kun sitä lukee.

Monelle ei ymäryksessä avaudu Sana koska on niin pajon Sanan selittäjiä, jotka omalla tavallaan sen tekevät.
        Toiset yhteisöt eivät tähdennä syntien tunnustamisen tärkeyttä. Toiset, eivät usko syntien tunustamisen tärkeyttä.
        Pyhä Henki johdattaa mutta Pyhä Henki ei viidy sydämessä, jossa on syntejä.
        Pyhä Henki ei toimi sellaisen ihmisen kautta, joka pidättää syntejään.
        Järjellä ei voi päätellä Jumalan Sanaa se on Pyhän Hengen kirkastamaa.

Uudeti syntynyt sen sijaa ei pysty elmämään yhdessä synnin kanssa.
        tulee heti se herkkyys ja tahtoo pois heti ajatuksissa synneistä.
        Nöyryys on se, joka on imis sydämessä Sanan edessä.
        Nöyrä ihminen ei hae sitä paikkaa, jossa aita on matalin, vaan pyrkii koko ajan tekemään Jumalan tahtoa.
        Nöyryydessä kasvetaan nöyryydessä pysytään taivastiellä.

• Sanan kautta kirjoitti:

Imisillä on vapaa tahto, jos ihminen ei tahdo tunnustaa syntejä Jeesuksen edessä.
        Jeesus ei tee sitä vastoin tahtoa.
        Ihminen on on uskoon tultuaan hyvinkin lihan täytrtämä, mone synnit ovat takertuneet häneen, koska mailman matkalla on tarttunut tapoja ja tottumuksia sekä perisyntinä tarttuneita synnillisiä tapoja.

Moni ei tunnista itsessään olevat tavat synneiksi. Jumalan Sana paljastaa kuitenkin jokaisessa olevat synnit. Tässä on juuri se ajatuksissa ja tavoissa oleva synti, joka
        tulisi nähdä mutta ilman Sanaa ei voi nähdä mikä taistelee Sanaa vastaan.

Moni kulkee seurakunnissa juoksee paikasta toiseen kuulemassa.
        Mutta hän unohtaa sen, että Sana tekee vapaaksi, silloin, kun sitä lukee.

Monelle ei ymäryksessä avaudu Sana koska on niin pajon Sanan selittäjiä, jotka omalla tavallaan sen tekevät.
        Toiset yhteisöt eivät tähdennä syntien tunnustamisen tärkeyttä. Toiset, eivät usko syntien tunustamisen tärkeyttä.
        Pyhä Henki johdattaa mutta Pyhä Henki ei viidy sydämessä, jossa on syntejä.
        Pyhä Henki ei toimi sellaisen ihmisen kautta, joka pidättää syntejään.
        Järjellä ei voi päätellä Jumalan Sanaa se on Pyhän Hengen kirkastamaa.

Uudeti syntynyt sen sijaa ei pysty elmämään yhdessä synnin kanssa.
        tulee heti se herkkyys ja tahtoo pois heti ajatuksissa synneistä.
        Nöyryys on se, joka on imis sydämessä Sanan edessä.
        Nöyrä ihminen ei hae sitä paikkaa, jossa aita on matalin, vaan pyrkii koko ajan tekemään Jumalan tahtoa.
        Nöyryydessä kasvetaan nöyryydessä pysytään taivastiellä.

Aivan !! Koskettavia ja lohduttavia Sanoja meille syötäväxi !!!

• Sanan kautta
        savonarola kirjoitti:

Aivan !! Koskettavia ja lohduttavia Sanoja meille syötäväxi !!!

Herra on lohdun antaja sydänte pesijä kirkkauden kruunun kantaja.
        Jeesus ei ketään heitä pois,vaan antaa Sanasta lohdun.
        Ihminen valitsee itse mitä hän jokapäivä tekee hyvää, vai pahaa.

Kun uskomme Jeesukseen hän ei meitä hylkää, vaan johdattaa kotiin,
        kun valitsemme oikein meillä on tie, joka on itsensä kieltämisen tie.
        Tämä tie ja elmämän leipä Raamattu se antaa meille uutta ja vanhaa.
        Onnellínen se, joka käy Jeesuksen kanssa pelkäämättä mitään.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

Herra on lohdun antaja sydänte pesijä kirkkauden kruunun kantaja.
        Jeesus ei ketään heitä pois,vaan antaa Sanasta lohdun.
        Ihminen valitsee itse mitä hän jokapäivä tekee hyvää, vai pahaa.

Kun uskomme Jeesukseen hän ei meitä hylkää, vaan johdattaa kotiin,
        kun valitsemme oikein meillä on tie, joka on itsensä kieltämisen tie.
        Tämä tie ja elmämän leipä Raamattu se antaa meille uutta ja vanhaa.
        Onnellínen se, joka käy Jeesuksen kanssa pelkäämättä mitään.

Matkalla kotiin on monta kompastus kiveä Jeesus sanoo: älä louikaa itseäsi kulmakiveen.
        Siksi medän tulisi nähdä ne kompastus kivet ja täytää Jumalan tahtoa.
        Monikaan ei tiedosta sitä että Herra pani lähimmäiset meille. Mitä me teemme lähimmäiselle hyvää se tulee taivaassa kirjatuksi ylös.
        Ei ole niin, että kuka meitä miellyttää, vaan ruolkaa myös heidän puolestaan,jotka hyökkäävät monilla iljttävillä sanoilla teitä vastaan.

He, jotka ovat ilkeitä panettelioita ovat suurimman avun tarpeessa.
        Meidä ei tule tietää onko hän juuri valittu.
        Me teemme työn ja Herra tuntee tai ei tunne.
        Rakkkaudella tehty työ kantaa hedelmää. Jeesus ei koskaan sanonut vastustajille minä en usko sinun pääsevän taivaaseen. Jeesus armahti heitä.
        Jeesus sanoo; Jumala armahda heitä he, eivät tiedä mitä he puhuvat.
        Jeesus esimerkkinä iloiten ja riemuiten eteenpäin.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

Matkalla kotiin on monta kompastus kiveä Jeesus sanoo: älä louikaa itseäsi kulmakiveen.
        Siksi medän tulisi nähdä ne kompastus kivet ja täytää Jumalan tahtoa.
        Monikaan ei tiedosta sitä että Herra pani lähimmäiset meille. Mitä me teemme lähimmäiselle hyvää se tulee taivaassa kirjatuksi ylös.
        Ei ole niin, että kuka meitä miellyttää, vaan ruolkaa myös heidän puolestaan,jotka hyökkäävät monilla iljttävillä sanoilla teitä vastaan.

He, jotka ovat ilkeitä panettelioita ovat suurimman avun tarpeessa.
        Meidä ei tule tietää onko hän juuri valittu.
        Me teemme työn ja Herra tuntee tai ei tunne.
        Rakkkaudella tehty työ kantaa hedelmää. Jeesus ei koskaan sanonut vastustajille minä en usko sinun pääsevän taivaaseen. Jeesus armahti heitä.
        Jeesus sanoo; Jumala armahda heitä he, eivät tiedä mitä he puhuvat.
        Jeesus esimerkkinä iloiten ja riemuiten eteenpäin.

Oletko sinä se, joka tahtoisi olla valmis Jeesuksen tullessa?
        Onko lamppusi palamassa onko sinulla öljyä, jota lisäät lampuusi.
        Vaan oletko Jeesuksen tullessa se tyhmä neitsyt joka sanoo: Ylkäni tulo viivästyy?
        Ole Jeesuksen edessä vilpitön ja suora älä katso lähimmäisiä ja heidän synnin tekoja, vaan ole valmist tekemään omista synneistä parannusta.
        Kuinka paljon vaikeampaa onkaan tunnustaa itsessään olevat synnit.
        Voi kumpa sinulla olisi näkevät silmät ja kuulevat korvat.

• Sanan kautta
        Sanan kautta kirjoitti:

Oletko sinä se, joka tahtoisi olla valmis Jeesuksen tullessa?
        Onko lamppusi palamassa onko sinulla öljyä, jota lisäät lampuusi.
        Vaan oletko Jeesuksen tullessa se tyhmä neitsyt joka sanoo: Ylkäni tulo viivästyy?
        Ole Jeesuksen edessä vilpitön ja suora älä katso lähimmäisiä ja heidän synnin tekoja, vaan ole valmist tekemään omista synneistä parannusta.
        Kuinka paljon vaikeampaa onkaan tunnustaa itsessään olevat synnit.
        Voi kumpa sinulla olisi näkevät silmät ja kuulevat korvat.

monet ovat tämän ajan näkökulmasta joutuneet mailman synteihin mukaan.
        Lapsia torjutaan katumus pillereillä tai abortilla ilman määrää.
        Homot ja lespot vaativat avioliitto oikeutta, niinkuin Sodoman ja Gomoran aikoina.
        Ihmiset, eivät pidä syntinä yhtymistä satunnaisten ihmisten kanssa.

Moni tahtoo pyrkiä kaikella tavalla uskovaisina tekemään mailman opin mukaan.
        Tämä on tämän ajan vitsaus ihmiset ovat virautuneet uskosta ja tahtovat jäljitellä muita.
        Etsitää kaiken laista jännitystä elämään petetään puolisoa ilman omantunnon tuskia keksitään valheita ja sen päälle vielä valhe.
        Epärehellisyys ja kaikkinainen paha on, kuin villi aavikko susi käyskentelisi keskuudessamme ja yrittäisi koko ajan eksyttää jo valitutkin.
        VALVOKAA, ETTÄ OLETTE KRISTUKSESSA JA PYSYTTE SIINÄ.

• Sanan kautta

Mikä on nykyajan ihmisen antanut mennä tähän, että hän sekoittaa oikean ja väärän.
      Eikö juuri olekin niin, että vapaa kuriton kasvatus on löysentänyt moraalia ja sillä tavoin ei tiedetä totuutta.
      Moni kieltäytyy uskomasta Raamatrun Sanaa tai hakee sieltä paikoja, jotka puolustava omia tekoja.
      Herrakin kuritaa omiaan, koska hän rakastaa rakkaudessa on myös nuhde.
      Jokainen, joka ottaa nuhteen vastaan hän kasvaa ja juurtuu Kristukseen.
      Mutta, joka ei ota vastaan nuhteita hän kulkee omia polkujaan hän on omien tekosyntien kanssa ahdingossa.
      Herra näkee jokaisen ajatukset, ennenkuin ne syntyvätkään siksi on turhaa pilottaa mitään ja tehdä parannus.

• Sanan ksutta

Hiljaa hiipii ilta tähdet taivaalla jo tuikii. Elitkö elämän tämän kasven Jeesukseen.
      Vaan jätitko taaksesi ajan, joka ei ole paras näytettävä jälkeen jääneille.
      Haluatko elää elämää mailman ihmisen, vaa tuletko Jeesuksen syliin lämpimään.
      Ovatko silmäsi auvennet, vai puhutko peloista aina vaan.
      Ei Jeesus pelkoa jättänyt omillee, vaan VOITTO VOIMAN KRISTUKSEN.
      Ei ole elämä sopuisaa, jos sydämes pahat ajatukset omat jyllää.
      Kysyy sinulta Herra tahdotko sinä sovinnon tehdä itsesi kanssa?
      Helppo on jatkaa matkaa sydän täynnä riemua.
      Tie tämä on polku rakkauden esimerkkinä muille uskoville.
      Ei jää paikallee miettimään ihminen, vaan valvoo.
      Löytää kulmakiven eikä siihen itseään loukkaa.
      Virheitä tkee matkalla tällä mutta ei sitä pelkää, koska Jeesus on kanssa sinunun,
      kun itseäs valvot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3910
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3506
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3118
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2970
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1954
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1948
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1789
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1733
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1721
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1684
    Aihe