Rakentaminen alkanee parin vuoden sisällä Jännevirralle uusi suursilta
http://www.savonsanomat.fi/savo/jannevirralle-uusi-suursilta/1780617
Olisi rakennettu saman tien silta Pirttiniemestä Vaajasaloon Kallaveden yli.
Mitähän hyötyä tuosta sillasta muka on?
50
2498
Vastaukset
- Siltanen
Onhan siinä se hyöty, että se korvaa vanhan paskan. Muisteleppas vanhoja Kallansiltoja loppusuorallaan. Uutenhaan tulee korkeutta joten ei tarvitse mitään läppiä tms.
Ei ehkä muutaman vehmeriläisen takia kannata laittaa satoja miljoonia sellaiseen siltaan joka yli Kallaveden veisi. - 7+11
Kyllähän silta Kallaveden yli lyhentäisi matkaa Riistavedelle, Kaaville, Juankoskelle, Tuusniemelle ja Pohjois-Karjalaan.
Samalla Kuopio saisi kasvunvaraa Vaajasalosta ja Kallaveden itärannalta. Vaajasalosta olisi lyhyt matka siltaa pitkin keskustaan.
Vaajasalon silta koillisesta katsottuna
http://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/sillat.pdf
Kuopio saisi uuden maamerkin kun sillan pylonit nousevat 100 metrin
korkeuteen veden pinnasta.- Silta pystyyn!
Todella komea siltahan tuo olisi, eikä tuollaista tietenkään pelkästään vehmeriläisten takia rakennettaisi, vaan siksi että se lyhentäisi Kuopion ja Joensuun välimatkaa parillakymmenellä kilometrillä. Aivan kuten koko Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan välistä matkaa ylipäätään. Se lähentäisi näitä kahta seutukuntaa toisiinsa ja vahvistaisi Itä-Suomen yhtenäisyyttä ja vaikutusvaltaa varmasti kaikilla muillakin tavoilla. Toivottavasti tuo silta joskus rakennetaan, vaikkakin Jännevirran sillan uusiminen nyt todennäköisesti siirtää Vaajasalon sillan rakentamista taas parillakymmenellä vuodella, mikä on harmi.
- 7+1
Nimimerkki 7 11 on pihalla asiasta. Tässä ei olla rakentamassa siltaa Kuopiosta Vaajasalon kautta Joensuuhun (mikä olisi loistava uutinen ja tosiaan mahdollistaisi Vaajasalon ja jopa Säyneensalon rakentamisen) vaan korvaamassa vanhaa ysitien siltaa jonnekin Siilinjärvelle.
Ei lyhennä mitään matkaa yhtään minnekään nykyiseen verrattuna.
Mielestäni huono uutinen, sillä varmasti lykkää Vaajasalon siltaa hamaan tulevaisuuteen kymmenillä vuosilla. - koulut vs. silta
7+1 kirjoitti:
Nimimerkki 7 11 on pihalla asiasta. Tässä ei olla rakentamassa siltaa Kuopiosta Vaajasalon kautta Joensuuhun (mikä olisi loistava uutinen ja tosiaan mahdollistaisi Vaajasalon ja jopa Säyneensalon rakentamisen) vaan korvaamassa vanhaa ysitien siltaa jonnekin Siilinjärvelle.
Ei lyhennä mitään matkaa yhtään minnekään nykyiseen verrattuna.
Mielestäni huono uutinen, sillä varmasti lykkää Vaajasalon siltaa hamaan tulevaisuuteen kymmenillä vuosilla.Kuopio saa tehdä Vaajasalon siltansa ihan vapaasti, jos saa siihen luvat.
Kaupungilla lienee rahaa tuohon.
- cheaper solution
Matkaa Vehmersalmelle helpottaisi jos se lossi heitettäisiin romurautaläjään ja tilalle rakennettaisiin oikea silta. Varmasti halvempi ratkaisu kuin Vaajasalon jättisilta mutta auttaisi paljon.
- ????
Jos katsot karttaa niin mihin suuntaan Kuopio voi laajentua?
Tällä hetkellä viitostietä pitkin etelään. Jonnekin 20 kilometrin päähän Hiltulanlahteen Matkuksen taakse.
Tai Vaajasaloon viiden kilometrin päähän torista. Vaajasaloon sopisi Petosen kokoinen kaupunki.
- Go west young man
Tai länteen neulaniemeen. Torille pari kilometriä. Taitaa jo kaavoitus olla menossa...
Onhan vielä Laivonsaarikin olemassa. - Rekkapekka
Nyt kun saadaan Jännevirran silta nyky painoille päivitettyä niin muita siltahankkeita ei tule 100-vuoteen, OK.
- Sarkasmimies
Ei mitään, ei tänne kannata mitään rakentaa. Teollisuus karkaa maasta ja ihmiset jäävät työttömiksi ja eläköityvät. Viimeinen sammuttaa valot. Tämäkin raha olisi voitu laittaa vaikka vanhustenhuoltoon.
Tälläistä vastausta kai oikein kerjäsit? - Uusi Joensuun tie
Uusi tie välille Kellolahden ramppi-Vaajasalo-Vartiala siltoineen ja tunneleineen maksaisi 110 miljoonaa € eli saman verran kuin Kallan sillat.
https://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-pohjois-savo-tiehankkeet-valtatie-9-kuopio-vartiala?p_p_id=122_INSTANCE_aluevalinta&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_r_p_564233524_resetCur=true&p_r_p_564233524_categoryId=14251#.UxrZ9_l_vg0
Ei tuhlata nyt rahaa turhaan Jännevirran siltaan, joka jäisi lähes käyttämättömäksi uuden Joensuun tien takia.
Nyt aletaan yhdessä ajamaan tuota uutta Joensuuntien linjausta eikä tuhlata rahaa turhiin siltahankkeisiin.- huuhaata
Tuo se vasta turha olisikin. Eihän kuopiolaisten tarvii minnekään ajella kun eivät antaisi ulkopaikkakuntalaisten ajella kaduillaan.
- kadut kuntoon!
Tarviiko Kuopion laajentua minnekään päin ennenkuin on saatu nykyisenkään alueen kadut autoja rikkomattomaan kuntoon.
- Oikea ratkaisu...
Tottahan Jännevirran silta pitää rakentaa, onhan tie valtaväylä Joensuuhun. Ja lisäksi siitähän kulkee laivaväylä Pohjoiseen. Vesitse kuljetetaan puuta ja myös tavaraa Yaralle ja sieltä pois. Sillan kautta on myös yhteys vesitse Muuruvedelle, Juankoskelle ja Nilsiään.
Eihän Vaajasalon silta voisi yhteyttä Joensuuhun mitenkään korvata. Kaikki Joensuuhun kulkeva liikenne menisi kaupungin lävitse, ja pohjoisesta tuleva liikenne kiertäisi Kuopion kautta.
Pitäisikö sitten Jännevirran takana asuvien kiertää Kuopioon Vehmersalmen tien kautta?
Ei Vaajasalon silta ole mikään oikea ratkaisu, Jännevirrassa tarvitaan silti avattava silta tai korkea silta.
Kuopion kaupunki voi kustantaa Vaajasalon sillan, sillehän se hyöty sillasta tulisi.- jäpäkki
Yhdyn täysin kirjoitukseesi, totta joka sana.
- Käyttäjätunnus
"Sillan kautta on myös yhteys vesitse Muuruvedelle, Juankoskelle ja Nilsiään."
Että mitä? - jäpäkki
Käyttäjätunnus kirjoitti:
"Sillan kautta on myös yhteys vesitse Muuruvedelle, Juankoskelle ja Nilsiään."
Että mitä?Eikö järki riitä? Kun sillasta tulee riittävän korkea niin siitä mahtuu ali isommatkin paatit noihin paikkoihin.
- pro Vaajasalo
jäpäkki kirjoitti:
Eikö järki riitä? Kun sillasta tulee riittävän korkea niin siitä mahtuu ali isommatkin paatit noihin paikkoihin.
Riittävän korkeat Vaajasalon ja Kortesalmen sillat ajavat saman asian, ja lyhentävät matkaa Kuopiosta Joensuuhun, Tuusniemelle, Outokumpuun jne. 20 km.
- Vaajasalon silta???
pro Vaajasalo kirjoitti:
Riittävän korkeat Vaajasalon ja Kortesalmen sillat ajavat saman asian, ja lyhentävät matkaa Kuopiosta Joensuuhun, Tuusniemelle, Outokumpuun jne. 20 km.
Mitenkäs sitten pohjoisen suunnasta ajetaan Joensuuhun? Tai Jännevirran itäpuolelta Kuopioon tai Iisalmeen? Vaajasalon kautta kiertäen, muuta ei jää jäljelle.
Vaajasalon silta on Kuopion kaupungin oma hanke. - no höh
Vaajasalon silta??? kirjoitti:
Mitenkäs sitten pohjoisen suunnasta ajetaan Joensuuhun? Tai Jännevirran itäpuolelta Kuopioon tai Iisalmeen? Vaajasalon kautta kiertäen, muuta ei jää jäljelle.
Vaajasalon silta on Kuopion kaupungin oma hanke.Ei se Jännevirran silta mihinkään katoa. Se jäisi entiselleen. Liikenne sen kautta kulkisi kuten ennenkin, tosin paljon vähäisempänä.
- 10+10
Vaajasalon silta??? kirjoitti:
Mitenkäs sitten pohjoisen suunnasta ajetaan Joensuuhun? Tai Jännevirran itäpuolelta Kuopioon tai Iisalmeen? Vaajasalon kautta kiertäen, muuta ei jää jäljelle.
Vaajasalon silta on Kuopion kaupungin oma hanke.Ei ole vaan osa valtatietä:
"Valtatie 9 on osa yleiseurooppalaista TEN –verkkoa (Trans European Network) ja osa ns. Sinistä tietä, joka kulkee Norjan Mo i Ranasta Ruotsin ja Suomen halki Venäjälle Petroskoihin. Tie on tärkeä maakuntakeskusten välinen yhteys muodostaen pääyhteyden Kuopion seudulta Joensuuhun ja muualle Pohjois-Karjalaan.Tie palvelee samalla Juankosken, Kaavin ja Tuusniemen kuntien seudullista liikennettä Kuopion suuntaan."
https://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-pohjois-savo-tiehankkeet-valtatie-9-kuopio-vartiala?p_p_id=122_INSTANCE_aluevalinta&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_r_p_564233524_resetCur=true&p_r_p_564233524_categoryId=14251#.UyBpLhg8Ifg - tarpeellinen Vaajasa
Vaajasalon silta??? kirjoitti:
Mitenkäs sitten pohjoisen suunnasta ajetaan Joensuuhun? Tai Jännevirran itäpuolelta Kuopioon tai Iisalmeen? Vaajasalon kautta kiertäen, muuta ei jää jäljelle.
Vaajasalon silta on Kuopion kaupungin oma hanke.Taitaisi tuo valtatie 9 siirtyä Vaajasalon sillalle. Paljon suorempihan tuo tuo turhan lenkin jäädessä pois. Pienemmän tien siltana tuollainen kääntösilta riittäisi mainiosti. Eikä tuo Yarab kaivoksen syväväylän käyttö ole ikuista. Nykyisillä esiintymillä siellä riittää apatiittia vielä pariksi vuosikymmeneksi, siis mikäli eivät edelleen nosta tuotantoaan. Kun kaivos loppuu, aletaan tehtaita ajaa alas.
- no höh taas
tarpeellinen Vaajasa kirjoitti:
Taitaisi tuo valtatie 9 siirtyä Vaajasalon sillalle. Paljon suorempihan tuo tuo turhan lenkin jäädessä pois. Pienemmän tien siltana tuollainen kääntösilta riittäisi mainiosti. Eikä tuo Yarab kaivoksen syväväylän käyttö ole ikuista. Nykyisillä esiintymillä siellä riittää apatiittia vielä pariksi vuosikymmeneksi, siis mikäli eivät edelleen nosta tuotantoaan. Kun kaivos loppuu, aletaan tehtaita ajaa alas.
miks ihmeessä valtatie 9 kiertäisi Vuorelan kautta Joensuuhun, kun Vaajasalon tieyhteyden kautta se kulkisi suoraan Joensuuhun?
- no höh taas
no höh taas kirjoitti:
miks ihmeessä valtatie 9 kiertäisi Vuorelan kautta Joensuuhun, kun Vaajasalon tieyhteyden kautta se kulkisi suoraan Joensuuhun?
Vartialan-Vuorelan väli jäisi palvelemaan paikallista liikennettä ja Joensuusta Perämerenrannikolle ja Pohjanmaalle kulkevaa liikennettä.
- järkikö kateissa
no höh taas kirjoitti:
miks ihmeessä valtatie 9 kiertäisi Vuorelan kautta Joensuuhun, kun Vaajasalon tieyhteyden kautta se kulkisi suoraan Joensuuhun?
Harvinaisen tyhmiä nuo kuopiolaiset.
- Kääntösilta
tarpeellinen Vaajasa kirjoitti:
Taitaisi tuo valtatie 9 siirtyä Vaajasalon sillalle. Paljon suorempihan tuo tuo turhan lenkin jäädessä pois. Pienemmän tien siltana tuollainen kääntösilta riittäisi mainiosti. Eikä tuo Yarab kaivoksen syväväylän käyttö ole ikuista. Nykyisillä esiintymillä siellä riittää apatiittia vielä pariksi vuosikymmeneksi, siis mikäli eivät edelleen nosta tuotantoaan. Kun kaivos loppuu, aletaan tehtaita ajaa alas.
Joo, niin varmaan. Kääntösilta pitäisi kuitenkin uusia. Siis, kääntyvä osa ja varsinainen silta pitäisi kuitenkin rakentaa. Sillallehan joutuisi muuten asettamaan painorajoituksen.
Yara laajentaa toimintaansa uudella louhosalueella ja lisää tuotantoaan. Yara on ainoa Länsi-Euroopan fosfaattikaivos.
Yaraa ei ajeta alas seuraavan 50 vuoden aikana.
Sitäpaitsi Jännevirran sillan kautta kuljetetaan myös puuta nippu-uittona ja hoidetaan matkailuliikennettä.
Lyheneekö pohjoisesta itään menevän maantieliikenteen matka Vaajasalon sillan kautta? - viitasaarii
Kääntösilta kirjoitti:
Joo, niin varmaan. Kääntösilta pitäisi kuitenkin uusia. Siis, kääntyvä osa ja varsinainen silta pitäisi kuitenkin rakentaa. Sillallehan joutuisi muuten asettamaan painorajoituksen.
Yara laajentaa toimintaansa uudella louhosalueella ja lisää tuotantoaan. Yara on ainoa Länsi-Euroopan fosfaattikaivos.
Yaraa ei ajeta alas seuraavan 50 vuoden aikana.
Sitäpaitsi Jännevirran sillan kautta kuljetetaan myös puuta nippu-uittona ja hoidetaan matkailuliikennettä.
Lyheneekö pohjoisesta itään menevän maantieliikenteen matka Vaajasalon sillan kautta?Niin tai sinistä tietä lännestä tulevien?
- talvivaara kiva
Kääntösilta kirjoitti:
Joo, niin varmaan. Kääntösilta pitäisi kuitenkin uusia. Siis, kääntyvä osa ja varsinainen silta pitäisi kuitenkin rakentaa. Sillallehan joutuisi muuten asettamaan painorajoituksen.
Yara laajentaa toimintaansa uudella louhosalueella ja lisää tuotantoaan. Yara on ainoa Länsi-Euroopan fosfaattikaivos.
Yaraa ei ajeta alas seuraavan 50 vuoden aikana.
Sitäpaitsi Jännevirran sillan kautta kuljetetaan myös puuta nippu-uittona ja hoidetaan matkailuliikennettä.
Lyheneekö pohjoisesta itään menevän maantieliikenteen matka Vaajasalon sillan kautta?Parempi jättääkin koko Siilinjärvi ilman mitään siltayhteyksiä pelkästään vesiteitse saavutettavaksi. Eipähän silloin satunnainen automatkailija joutuisi tuohon karseaan kymmenien neliökilometrien louhosalueelle ja valtaisien teollisten jätevuorten seuduille. On se niin karsee paikka jo ennen kuin tuo 50 vuotta on täynnä.
- siltoja sentään
Puutavara kulkee vesitse uittolauttoina ja uitto voidaan tehdä matalankin sillan alitse. Pikkutielle riitäisi vallanmainiosti avattava silta ja painorajoitettuna taitaisi mennä nykyinenkin vielä pitkään. Yaran tavarnkuljetusten helpottamatta jättäminen taitaisi olla se ympäristöteko mitä voisimme tehdä, kun siilinjärveläiset eivät itse älyä tehdä mitään oman ympäristönsä eteen.
Kiertäväthän nuo Kuopion puoleisen Jännevirran asukkaat nytkin Vuorelan rampin kautta.
Vaajasalon silta on ehdottomasti paras ratkaisu. Jännevirran uudesta sillasta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
- Oekeen teittte
Mitään vaajasalon siltaa ei tarvita kertoohaan tuo " Oikean ratkaisun" kirjoitus sen selvästi.
- töitä töitä...
Ainakin rakentajille tulee töitä. Aikamoinen hyöty sekin on. Kuin kauan sillan rakentaminen kestää?
- 11+12
"Jännevirran uuden suursillan tieltä saavat väistyä koulu, päiväkoti ja urheilukenttä. Kylältä katoavat yhteiset kokoontumistilat."
http://www.savonsanomat.fi/savo/tielta-vaistyvat-koulu-paivakoti-ja-urheilukentta/1783389
"Kylällä ei tiedetä, minne päiväkodin lapset tullaan jatkossa sijoittamaan. " - 21.
Täysin samaa mieltä nimimerkin 2 4 kanssa. Minkään sillan rakentaminen ei ole halpaa ja tähän höpöhöpö-siltaan tuhlattavat miljoonat olisi ilman muuta kannattanut käyttää Vaajasalon siltaan. Sitä kautta olisi saatu Kuopio - Joensuu tie oikaistua ja upea Vaajasalon saari avattua samalla rakentamiselle. Vanha Jännevirran kautta kiertävä ysitien osuus olisi voitu samalla alentaa alemman luokan tieksi. Jos Jännevirran silta kerran on huonossa kunnossa olisi siihen voinut laittaa paino- ja nopeusrajoitukset.
Kuopio ei hyödy Jännevirran sillasta p*****n vertaa. Menee rahat kankkulan kaivoon.- Rahat...???
Eihän Kuopio maksa Jännevirran sillasta omista varoistaan sentin jeeusta.
Vaajasalon sillan osalta Kuopio joutuisi maksamaan melkoisesti liittymäjärjestelyistä kaupunkialueella.
Siinä unohtuu helposti se, ettei etelästä johtavalta moottoritieltä ole mitään yhteyttä Vaajasalon sillan ajteltuun alkukohtaan Kuopion puolella.
Mistä se tie vedettäisiin? Männistön tai Saarijärven ali? Kuka sen maksaisi?
Ei ole kyse pelkästä sillasta, vaan paljon kalliimmista ratkaisuista Kuopion puolella.
Onneksi sentään tielaitos ajattelee kokonaisvaltaisemmin. Jännevirran siltahanke palvelee koko alueen liikennettä, myös pohjoisesta tulevaa. - 7+17
Rahat...??? kirjoitti:
Eihän Kuopio maksa Jännevirran sillasta omista varoistaan sentin jeeusta.
Vaajasalon sillan osalta Kuopio joutuisi maksamaan melkoisesti liittymäjärjestelyistä kaupunkialueella.
Siinä unohtuu helposti se, ettei etelästä johtavalta moottoritieltä ole mitään yhteyttä Vaajasalon sillan ajteltuun alkukohtaan Kuopion puolella.
Mistä se tie vedettäisiin? Männistön tai Saarijärven ali? Kuka sen maksaisi?
Ei ole kyse pelkästä sillasta, vaan paljon kalliimmista ratkaisuista Kuopion puolella.
Onneksi sentään tielaitos ajattelee kokonaisvaltaisemmin. Jännevirran siltahanke palvelee koko alueen liikennettä, myös pohjoisesta tulevaa.Koko paketti Maljalampi-Vartiala maksaisi 110 milj. € eli saman verran kuin Kallan sillat.
• Kellolahteen rakennetaan uusi eritasoliittymä ja nykyiselle Puijonkadulle rakennetaan uusi ramppiyhteys etelästä.
• Tie alittaa Männistön 1,35 km:n pituisessa kalliotunnelissa. Männistön tunneli toteutetaan kahtena 2-kaistaisena tunnelina.
• Tunneliosuuden itäpäähän Telkkistentielle rakennetaan eritasoliittymä ja radan varteen rakennetaan uusi katuyhteys keskustan suuntaista liikennettä varten.
• Vesistöalue Pirttiniemestä Kallaveden yli Kortejoen itärannalle ylitetään silloilla. Uusia siltoja rakennetaan 21 kpl. Vaajasalon silta on 1,28 km pitkä. Kortesalmesta poistuu lossi.
• Valtatien liittymät ovat pääasiassa eritasoliittymiä.
• Tien poikkileikkaus on 10,5 / 7,5 m ja osuudella on kaksi ohituskaistaparia.
• Kevyen liikenteen väylä on suunniteltu välille Pirttiniemi - Kortesalmi.
Vuorelan ja Jännevirran välillä maankäyttö kehittyy voimakkaasti. Tieosuudelle laaditun yleissuunnitelman mukaan tiejaksolle tarvittavat toimenpiteet ilman Vaajasalon linjausta maksavat noin 25 M€ ja, jos Vaajasalon linjaus toteutuu, kustannukset ovat noin 20 M€. Mukana on mm. huonokuntoinen avattava Jännevirran silta, jonka uusimiskustannukset ovat 14 M€. - 3+5
7+17 kirjoitti:
Koko paketti Maljalampi-Vartiala maksaisi 110 milj. € eli saman verran kuin Kallan sillat.
• Kellolahteen rakennetaan uusi eritasoliittymä ja nykyiselle Puijonkadulle rakennetaan uusi ramppiyhteys etelästä.
• Tie alittaa Männistön 1,35 km:n pituisessa kalliotunnelissa. Männistön tunneli toteutetaan kahtena 2-kaistaisena tunnelina.
• Tunneliosuuden itäpäähän Telkkistentielle rakennetaan eritasoliittymä ja radan varteen rakennetaan uusi katuyhteys keskustan suuntaista liikennettä varten.
• Vesistöalue Pirttiniemestä Kallaveden yli Kortejoen itärannalle ylitetään silloilla. Uusia siltoja rakennetaan 21 kpl. Vaajasalon silta on 1,28 km pitkä. Kortesalmesta poistuu lossi.
• Valtatien liittymät ovat pääasiassa eritasoliittymiä.
• Tien poikkileikkaus on 10,5 / 7,5 m ja osuudella on kaksi ohituskaistaparia.
• Kevyen liikenteen väylä on suunniteltu välille Pirttiniemi - Kortesalmi.
Vuorelan ja Jännevirran välillä maankäyttö kehittyy voimakkaasti. Tieosuudelle laaditun yleissuunnitelman mukaan tiejaksolle tarvittavat toimenpiteet ilman Vaajasalon linjausta maksavat noin 25 M€ ja, jos Vaajasalon linjaus toteutuu, kustannukset ovat noin 20 M€. Mukana on mm. huonokuntoinen avattava Jännevirran silta, jonka uusimiskustannukset ovat 14 M€. - 18+2
Rahat...??? kirjoitti:
Eihän Kuopio maksa Jännevirran sillasta omista varoistaan sentin jeeusta.
Vaajasalon sillan osalta Kuopio joutuisi maksamaan melkoisesti liittymäjärjestelyistä kaupunkialueella.
Siinä unohtuu helposti se, ettei etelästä johtavalta moottoritieltä ole mitään yhteyttä Vaajasalon sillan ajteltuun alkukohtaan Kuopion puolella.
Mistä se tie vedettäisiin? Männistön tai Saarijärven ali? Kuka sen maksaisi?
Ei ole kyse pelkästä sillasta, vaan paljon kalliimmista ratkaisuista Kuopion puolella.
Onneksi sentään tielaitos ajattelee kokonaisvaltaisemmin. Jännevirran siltahanke palvelee koko alueen liikennettä, myös pohjoisesta tulevaa.Kun täällä pitää kaikki vääntää rautalangasta, niin katso noista linkeistä se tielinjaus ramppeineen. Männistö alitetaan tunnelissa.
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/Kartta Männistö-Vaajasalo/006af32c-54b6-4616-a260-bf9bb68c6e51
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/kartta_vaajasalo_vartiala.pdf/05dc962b-fc2a-45f9-82c7-396ecb8c4a32
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/manniston_tunneli.pdf/87490cb4-8993-4a2f-b7d2-0a88e589f5c9
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/sillat.pdf/9ebd6b31-2d3e-4fa4-97fd-7bafcd1c292a - Keskeneräinen
18+2 kirjoitti:
Kun täällä pitää kaikki vääntää rautalangasta, niin katso noista linkeistä se tielinjaus ramppeineen. Männistö alitetaan tunnelissa.
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/Kartta Männistö-Vaajasalo/006af32c-54b6-4616-a260-bf9bb68c6e51
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/kartta_vaajasalo_vartiala.pdf/05dc962b-fc2a-45f9-82c7-396ecb8c4a32
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/manniston_tunneli.pdf/87490cb4-8993-4a2f-b7d2-0a88e589f5c9
https://www.ely-keskus.fi/documents/10191/184095/sillat.pdf/9ebd6b31-2d3e-4fa4-97fd-7bafcd1c292aAika paljon puuttuu suunnitelmista varsinaisen mantereen puolella. Sivuteiden parantamiseen menee vielä tuhottomasti rahaa.
Eihän tämä Kuopio-Vartiala tieyhteys riitä yksin hoitamaan liikennettä. - Konsultti 56
7+17 kirjoitti:
Koko paketti Maljalampi-Vartiala maksaisi 110 milj. € eli saman verran kuin Kallan sillat.
• Kellolahteen rakennetaan uusi eritasoliittymä ja nykyiselle Puijonkadulle rakennetaan uusi ramppiyhteys etelästä.
• Tie alittaa Männistön 1,35 km:n pituisessa kalliotunnelissa. Männistön tunneli toteutetaan kahtena 2-kaistaisena tunnelina.
• Tunneliosuuden itäpäähän Telkkistentielle rakennetaan eritasoliittymä ja radan varteen rakennetaan uusi katuyhteys keskustan suuntaista liikennettä varten.
• Vesistöalue Pirttiniemestä Kallaveden yli Kortejoen itärannalle ylitetään silloilla. Uusia siltoja rakennetaan 21 kpl. Vaajasalon silta on 1,28 km pitkä. Kortesalmesta poistuu lossi.
• Valtatien liittymät ovat pääasiassa eritasoliittymiä.
• Tien poikkileikkaus on 10,5 / 7,5 m ja osuudella on kaksi ohituskaistaparia.
• Kevyen liikenteen väylä on suunniteltu välille Pirttiniemi - Kortesalmi.
Vuorelan ja Jännevirran välillä maankäyttö kehittyy voimakkaasti. Tieosuudelle laaditun yleissuunnitelman mukaan tiejaksolle tarvittavat toimenpiteet ilman Vaajasalon linjausta maksavat noin 25 M€ ja, jos Vaajasalon linjaus toteutuu, kustannukset ovat noin 20 M€. Mukana on mm. huonokuntoinen avattava Jännevirran silta, jonka uusimiskustannukset ovat 14 M€.Kun nyt et rakentamisesta paskaakaan ymmärrä niin lopeta jo; tuo Vaajasalon turhake ei todellakaan tule 110 miljoonalla eurolla toteutumaan. Vertaa nyt hyvä ihminen jo puhtaita massoja keskenään niin saatat päästä jopa jyvälle...
- Ohivuan
Toivottavasti tulee kunnon leveä silta, kun nykyisestä ei kaikki meinaa uskaltaa ajaa, jos joku tulee vastaan. On niin hankala hahmottaa noita auton mittoja. Muutaman ohituskaistan vois myös samalla tehdä niin tulis ohituspaikkoja lisää ettei tarviis körötellä kaikenmaailman turvenuijien takana.
- ysitien kulkija
Miksi pitäisi kiertää jostain männistön ja vaajasalon kautta?
Paljon suorempi tulisi kun ysitie menisi vaikka hiltulanlahdesta kohti joensuuta. Ei tulisi turhia mutkia ja hidasteita. - Oikotie
Miksi ysitien pitäisi kiertää Kuopion kautta?
Puutossalmen lossin tilalle rakennetaan silta ja Vehmersalmellahan on jo silta valmiina.
Tulee sekin paljon halvemmaksi, kun ei tarvitse rakennella tunneleita. - Vääräpaikka
Täysiin väärä hanke kyllä on nyt 1 prioriteettina, tämä kuopion keskustasta suoraan vt 9 oikaiseva paljon parempi : http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-pohjois-savo-tiehankkeet-valtatie-9-kuopio-vartiala?p_p_id=56_INSTANCE_b9jbih2bMizh&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_count=1#.U3ulMtoayK0
- vaajamieli
Juu keskustaan vaan lisää pakokaasuja ja melua .. heliskopteri kenttäkin pitäs saada vaajasalon sillankorvaan
- Anonyymi
Siltaukset pystyyn.
- Anonyymi
Sellutehdasta varten tuo silta rakennettiin.
Finnpulpissa on riemuittu uuden Jännevirran sillan rakentamispäätöksestä. Projektijohtajan mielestä silta on koko hankkeen kannalta elintärkeä.
– Uusi silta on Finnpulpin hankkeelle ehdoton edellytys.
Sellutehdasta ei tullut, mutta silta jäi.- Anonyymi
Vanha Jännevirran kääntösilta oli jo niin huonossa kunnossa, että oli pakko rakentaa uusi silta jokatapauksessa sen tilalle, tulipa sellutehdasta tai ei.
Mitä jos uutta siltaa ei olisikaan rakennettu, ja vanha kääntösilta olisi hajonnut lopullisesti auki-asentoon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha Jännevirran kääntösilta oli jo niin huonossa kunnossa, että oli pakko rakentaa uusi silta jokatapauksessa sen tilalle, tulipa sellutehdasta tai ei.
Mitä jos uutta siltaa ei olisikaan rakennettu, ja vanha kääntösilta olisi hajonnut lopullisesti auki-asentoon?Ajoin tänään Jännevirran sillan yli, ja kyllä oli mahtavat maisemat! Uusi silta oli ehdottomasti tarpeen.
- Anonyymi
Onko Vaajasalon-Kuopion silta edelleen suunnitteilla?
- Anonyymi
Sillat täytyisi rakentaa välille Männistö-Iso-Telkko-Vaajasalo ja siitä onkin yhteys jo toiselle puolelle mantereelle.
Näin saataisiin sivistys Vehmersalmelle ja lyhyt matka viinakauppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760