Muistan vielä aika monta puutyötä, joita me väsäilimme kässäntunneilla. Me tehtiin kynätelineitä, kenkärenkejä, lintulautoja, linnunpönttöjä jne. Yksi kymmeniä vuosia vanha esine on vielä minulla käytössä eli puinen tulitikkuautomaatti. Se on poltettu ja lakattu ja sinne mahtuu viisi tikkuaskia sisään, joista se tarjoaa aina yhtä kerrallaan näytille. Kätevä se on ja kaikki tikkuaskit tyhjenevät aina lähes samaan aikaan, kun niillä tikuilla saunanpesän sytyttää.
Aina kun sitä tikkuautomaattia käyttää tai katse osuu siihen, tulee kouluajat mieleen. Taitaa olla minulle aika rakas esine. Onko teillä vielä jotain tekeleitänne kouluajoilta käytössä?
Onko koulukäsityö vielä käytössä?
3
129
Vastaukset
- Kesää odotellen.
On. Vuodelta 1967. Sohvapöytä, viilutettu, lakattu monta kertaa, kestänyt hyvin ja sellainen erikoinen jakkara. Kaareva istuin.
Luulen että on muutakin, esimerkiksi leikkuulautoja jne. Tulevana kesänä on tarkoitus tehdä "inventaario" tsekata mitä vanha kotimökki pitää hallussaan, aarteita??? muita ei taida olla enää käytössä tai edes olemassa kuin maustehylly joka on kotipaikassa tiukasti seinään ruuvattuna :)
- Kaunis Kaarina
Käsityötunneilla sain aikaan yhden ainoan, kämäsen ja onnettoman patalapun.
Vauhdittaakseni valmistumista, tekele muotoutui epäsymmetriseksi. Laiskuuttani olin hypännyt liian monen silmukan yli, toivoin ettei sitä huomattaisi.
Oli noloa, kun jouduin purkamaan puolet ja tekemään uudestaan.
Jo pitempään on ollut ilmassa sellainen fiilinki, etten sittenkään taida olla intohimoinen käsityöihminen. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1604215Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4163196Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142108Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141770Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51168- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24921- 54896
- 71869