Siskoni (lapseton tietysti...) moittii minua siitä, että pieni kolmasluokkalainen tyttöni käyttää kotosalla ulkoillessaan kurahousuja! Ei ole minulle tätä ennen tullut edes mieleen, että kurahousujen pukemisessa olisi jotain väärää. Tyttö ei ole koskaan vastustellut kurahousujen laittamista, vaan ne on aina olleet ihan normaalia pukeutumista eikä asiasta ole tehty mitään numeroa. Kouluvaatteena ei tietenkään, koska pihakäyttöönhän ne isommille lapsille lähinnä vain on tarkoitettu. Yleensä kurakelillä tyttö itse kysyy pihalle lähtiessään, että laitetaanko kurahousut ja yleensä vastaan, että laitetaan. Tänään yritin tytön pukiessa oikein tarkkailla, miten hän niihin suhtautuu, ja mielestäni ihan silleen innokkaan touhukkaana eteisen peilin ääressä laittelee kurahousujen henkseleitä kiinni ja taiteilee saapasremmejä paikoilleen. Ei yhtään vaikuttanut siltä, että hän ei haluaisi laittaa niitä päälleen.
Anteeksi avautuminen, mutta kun en nyt vaan ymmäränyt, mikä tässä siskon mielestä oli ongelma. Ei mulla ole mitään ylihuolehtivaa pakkomiellettä laittaa lapselle kurahousuja, mutta jos on kurakeli ja lapsi ei pukemista vastusta, niin miksi ei voisi lapsi niitä laittaa? Onhan lapsella sitten täysi vapaus touhuta pihalla ja onhan ne tosi helppo siten puhdistaa kurasta, kun riittää, että vähän huuhtasee.
Siskoni kuittailee lapseni kurahousuista
9
948
Vastaukset
- Kiirastiina
Pyydä siskosi huolehtimaan lapsesi ulkovaatteiden puhtaudesta pahimmat kura-ajat ja siskosi huomaa nopeaa että kyllä ne kurahousut onkin sitten uskomattoman hyvät olla olemassa :D
Pyydän anteeksi nyt kaikilta kuravaatteita vastustavilta mutta minä, 30vuotias 2 lapsen äiti käytän kurailmoilla (sadekeleillä ja märillä ilmoilla) rukan mustia kurahousuja ulkoillessa! Leikin lapsien kanssa ja minusta kurahousut ovat oikein hyvät ja käytännölliset kun hypimme lätäköissä tai kuljemme märissä metsissä tai vaikka olemme vain siellä märällä hiekkalaatikolla :) - kjtyee
Kysy siltä siskolta miksei.
Ja sen jälkeen älä välitä koko asiasta. - kaupunkilainen
Varmaan riippuu siitä, missä asutte...maaseudulla tai kaupungissa. Minun lapseni vuoden vanhempi, eikä ikipäivinä laittaisi kurahousuja. Joutuisi taatusti naurunalaiseksi muiden lasten silmissä. En vaadi lasta pukeutumaan siten, mikä voi vaikeuttaa hänen kaverisuhteitaan. Eihän tuon ikäiset enää edes kuraisessa maassa konttaa tms. Kesällä tietysti saattavat harjoitella temppuja nurmikolla, mutta se on ihan eri asia. Kumisaappaat tai vettä pitävät saappaat riittävät ainakin meillä märillä keleillä. Kolmasluokkalainen lapsi ei mielestäni enää ole kovin "pieni". Minun vuoden vanhemmalla lapsellani on murroikä jo hyvässä vauhdissa.
- sisko rakas(?)
Talo on silleen kaupungin reunamilla ja pihan takana alkaa metsä. Kurahousut laitetaan silloin kun ulkoillaan kotona eli juuri pihalla tai metsässä. En ole koko asiaa oikeastaan edes tullut ajatelleeksi. Eskarin jälkeen kurahousut jäi luontevasti vain pihavaatteeksi ja sitten olen vaan aina ostanut uudet pieneksi jääneiden tilalle. Jos tyttö niistä valittaisi, niin en sitten varmaan olisi enää ostanut. Olen toki iloinen, että tyttö niitä käyttää, koska vaatehuolto helpottuu. Vaikka tyttö ei tietenkään konttaile tms niin kyllä lahkeet ja takapuoli on yleensä sen näköiset, että oli hyvä, että oli kurahousut jalassa.
- kurahousuperhe???
möyriikö äitikin kuralätäköissä kurahousut jalassaan, hieman vaikuttaisi että näin:) Kyllähän se helpottaa sinunkin vaatehuoltoa, etenkin jos ei muista pyyhkiä kakan jälkeen, ja vaipat unohtuneet:..=)
- ljhkhjöljk
Tottakai pompitaa lätäköissä! Mikä sen hauskempaa pienien lapsien mielestä ku äidin tekemät oikein isot kurapärskeet. Ja hiekkalaatikolla näin märällä kelillä ne kurikset vasta hyvät onkin, meillä lapset monesti kasaa hiekkalinnan äidin jalkojen päälle ja sitten äiti nousee niin naurunremakka on mahtavaa! Ja oletkos konttaillut lapsi selässä hevosena loskakelillä? Sekin on mielyttävämpää kuravaatteissa kun ilman. Märässä metsässä samoillessakin on kiva kun ei housut ole ihan märät, meillä kun vielä tutkitaan kaikkia luonnon ihmeitä siellä niin saa kyykkiä ja konttia oli märkää tai ei. En jaksaisi ja viitsisi joka ulkoilulta olla märissä vaatteissa ja pestä omia ulkovaatteita.
Tietenkin jos lastenkanssa ulkoilu on seisoskelua ja pulputtamista muiden äitien kanssa kahvikupon kanssa niin ei aikuisella ole silloin tarvetta lumen, loskan, veden ja kuran pitäviin vaatteisiin!
Omat lapseni ovat vielä tietenkin pieniä mutta olen huomannut että naapurin 2-luokkalainen pitää omastatahdostaan kurahousuja ulkoillessa. Tietenkin poikalapsi ja pitää aina ties mitä taisteluharjoitusleikkejä(möyrii maassa, konttaa, syöksyy, väijyy yms) niin kurikset ovat tarpeeseen. Varmaan isoissa kaupungeissa lapsista kasvaa teinejä nopeampaa kuin pienissä (vaatteiden osalta ja sen osalta et hävetään erilaista yms) paikoissa missä monesti on normaalimpaa esim pitää kumppareita ja sadevaatteita, pyöräilykypäriä ja verkkaritkin (tai himikset niinku teinit niitä puhuu täällä) on oivat housut jalkaan jopa kaupaan mennessä
- yksi äiti vaan
Jos siskosi arvostelee lapsesi pukeutumista lapsen itsensä kuullen, niin se on kyllä ihan typerää käytöstä! Jos minä näkisin sukulaisen tai naapurin kolmosluokkalaisen lapsen leikkivän kuraisella kotipihalla kurahousut jalassa, niin en varmaan kiinnittäisi asiaan mitään huomiota, joten en ymmärrä, miksi asia siskoasi liikuttaa.
Olen ihan varma siitä, että lapsesi kyllä itse kertoo tai käytöksellään osoittaa sen, kun hän kokee olevansa liian vanha käyttämään kurahousuja. Joten en oikein näe syytä siskon kommentin perusteella ruveta muuttamaan perheenne käytäntöä, johon sekä lapsi että äiti on tyytyväinen. - 3:n typyn äiti
Yleensä lapset lopettavat kurahousujen käytön noin 6-vuotiaina, mutta jos sinun tyttösi tykkää "kyntää" ojissa ja nauttii siitä enemmän kuin mitä pitää kuravaatteita hankalina, niin eikös se ole silloin lapsen oma valinta?
Meillä on liikunnalliset tytöt, jotka pitävät kurahousuja hiostavina ja jäykkinä. Ne olisivat estäneet heitä kiipeilemästä pihapuussa, pelaamsta koripalloa, pallottelemasta ja juoksemasta kilpaa. Tuossa iässä tytöt myös tykkäävät hypätä ruutua ja narua, joka on aika kömpelöä touhua kurahousuissa. Kuminauhatwististäkään tyttösi ei ole koskaan varmaan edes kuullut, koska sitä ei pysty onnistuneesti leikkimään kurahousuissa.- Ilmojen mukaan
Pitkän lumettoman jakson jälkeen toissayönä ja eilen päivällä satoi pitkästä aikaa lunta yhteensä lähes 10 cm. Aamun kipakka pakkassää muuttui hetkessä vesisateeksi ja nyt taas näyttää pyryttävän räntää.
Lumiukkoja on jo ehditty tehdä ja sekä kakkos- että nelosluokkalaisemme ovat tänään jo yhden ulkovaatekerran käyneet pihaleikeissään kastelemassa niin perusteellisesti kuin ikinä vain voi.
Ulos piti molempien päästä kuitenkin uudelleen leikkimään vaikka räntää sataa
Otinkin esille sitten ne "mökkisadevaatteet" eli kumpparit, sadetakit ja sade-(tai kura-) housut
.
8v aluksi hieman vastusteli sadevaatteiden pukemista ilmeisesti vain periaattesta mutta suostui laittamaan ne kuitenkin pääälle kun taas 10 vuotias puki ne päälleen ilman mitään vastaanlaittamista. Toki vain siniset Rukan kurahousut kelpaavat, mikään muu väri ei käy.
Nyt näyttävät riehuvan tuolla pihalla
eikä mitään ongelmaa sadevaatteista kummallakaan näytä olevan kun naapureiden pojillakin sellaiset on. Vieläpä kelta-vihreät sadevaatteet kaverilla
on, täytyypä kysyä hänen äidiltään mistä on tuollaiset löytänyt. Olisi hyvä turvaväri tuo kelta-vihreä ainakin sadetakissa kun poika pyörälläkin joskus sadesäällä ajelee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181