Synnittömät vl,t ilmoittautukaa

Haluan että jokainen joka kokee itsensä synnittömäksi, ilmoittautuu tämän aloituksen alle.

Muistutan vaan mitä Raamattu sanoo asiasta:

1Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Rinnakkaisviitteet
1Kun. 8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen,
Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?
Saarn. 7:21 Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

23

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hesus on Heraa

Ehdotan Valmaa, onhan hän kulemma teologi ja viisus

Rauhaa

• Voe tokkiisa

en myö ole täyvelline, mutta parempaan pystyn joka päivä. Lueppa lokijani immeine.

• Pitäs tosiaan lukea lokiasi, mutta eipä ole tullut niillä sivuilla käytyä.

• Revolt

"Parempaan pystyn joka päivä", no kyllä sitä parantamisen varaa todella onkin.

• revolt

Ehtoopuolen avaus - ei kovin älykäs.

• 58+34

Miksi pitää vl:ien aina pilkata, kun ei voi katsoa totuutta silmiin!

• D, ei kirj.

En pilkkaa! Huomasit kai hymiöni?

• D, ei kirj. kirjoitti:

En pilkkaa! Huomasit kai hymiöni?

Minä kirjoitan kirjautuneena..

• Niinkö?
        Devoit kirjoitti:

Minä kirjoitan kirjautuneena..

Kiäh kiäh :-)

• se menee näin

Vaikka luulee kuinka olevansa synnitön, Raamatun mukaan ei tarvi kuin tuomita, tulee itse tuomituksi.

• 11+6

Synti on käsite, jolla uskovaiset syyllistävät ja leimaavat toisia ihmisiä joistakin teoista, esim. tanssi, alkoholi, ehkäisy jne.

Sen sijaan uskovaisilla on vaikeuksia ymmärtää tekevänsä oikeasti pahaa tuolla synnin käsitteellä: esim. homojen syrjiminen, lisääntymään pakottaminen jne.

Synnin käsite on vallankäytön väline.

Ja juu, en ole syntinen, ihan periaatteesta. En usko syntiin.

• 7 + 13

Onko Devoit itse synnitön?

• "Onko Devoit itse synnitön? "

Olenko väittänyt niin?

• Ken niin ajattellee

On aika onneton ajatus, että vajavainen ihminen voisi päästää kanssakumppaninsa synneistä. Sulle, mulle, sulle, mulle...

• raamattu kertoo

Joh.20:23 Jos te annatte synnit anteeksi, hänelle ne on anteeksiannetut,
        jolta te kiellätte anteeksiannon,hän ei saa syntejään anteeksi.(Matt.16:19)

• raamattu kertoo kirjoitti:

Joh.20:23 Jos te annatte synnit anteeksi, hänelle ne on anteeksiannetut,
        jolta te kiellätte anteeksiannon,hän ei saa syntejään anteeksi.(Matt.16:19)

Raamattu sanoo myös näin:

Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

• Devoit kirjoitti:

Raamattu sanoo myös näin:

Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Tämän Raamatunkohdan esille tuonti toi hiljaisuuden..

• Hiljaiseksi vetää:-)
        Devoit kirjoitti:

Olipa kova veto sulta, kun osasit kopioida pätkän jostain vanhasta novellikokoelmasta.

• sivusta seurannut
        Devoit kirjoitti:

Taitaa olla monelle uskovaiselle se kynnyskysymys.

• syntinen

ainoa synti joka mieleen tulee on se, että olen ollut vl harhaopin vallassa ja tuominnut muita luterilaisia uskovaisia. voi olla muitakin syntejä mutta tuo on se joka mielessä pyörii eniten.

• Kunpa vanhoillislestadiolaisetkin käsittäisivät tuon toisten uskovien tuomitsemisen synniksi.

• Eipä tänne kovin monta synnitöntä ilmoittautunut, vaikka luulisi että joku synnit pois pantuaan kokisi olevansa synnitön..

• ????

Kuules devoit,mikä on argumenttisi? Lienee parempi ,että pohdit omaa
        kohtaasi,missä vietät iäsyytesi. Huolehtiminen toisten synneistä ei edistä
        omaa kohtaloasi.Muista,että ihmisellä on rajallinen määrä elinvuosia.
        Mikäli hapuileva toimintasi intohimoisena toisten vaelluksen tarkkailija
        jatkuu,voi aika loppua oman pelastuksesi löytämiseksi. Saatat luulevasi
        olevan oikeassa,mutta moni luulee ja erehtyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe