Johanneksen poika esittää varsin erikoisen tulkinnan raamatusta käsitellessään Jehovantodistajien demonipelkoja:
>>Miksi monet Jehovan todistajat pelkäävät demoneja vielä aikuisinakin? Onko siihen löydettävissä perusteet Raamatusta? Millaisia perusteita on Jehovan todistajilla?>Vielä Paholainen vei Jeesuksen hyvin korkealle vuorelle, näytti hänelle maailman kaikki valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi: "Kaiken tämän minä annan sinulle, jos polvistut eteeni ja kumarrat minua." Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, Saatana! On kirjoitettu: 'Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'"
Silloin Paholainen jätti Jeesuksen rauhaan, ja hänen luokseen tuli enkeleitä, jotka palvelivat häntä." >Miksi monet Jehovan todistajat pelkäävät demoneja vielä aikuisinakin
JP väittää jumala ja Jeesus skitsoja?
15
99
Vastaukset
- Atte Ateisti
Jos ei $aatanaa ole olemassa demoneineen,
ei tarviis pelätä enää muuta kuin ihmisiä.
Ihmispelko rajoittaa kyl enemmän minua kuin mkn demonipelko. - hätähuuto-ko?
JP itse taitaa pelätä demoneja,
etenkin nyt kun ei enää koe olevansa
'lähellä Jehovaa' ?? - Tosi on..
Veljesseurassa keskustelu sai piirteen, jossa palstan ateistit piiloutuivat mielipiteineen.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=6118
Pehomoluopio on sen verran kova pala, ettei paatuneinkaan ateisti kovin helposti lähde haastamaan.
Keskustelusta jää hieman erikoinen kuva. Henkimaailmaa ei tyrmätä, ,mutta jos otsikon muistaa, niin sitä ei saisi pelätä?
Sinänsä keskustelu Veljesseurassa osoittaa sen kehitystä kohti moniarvoisuutta, joka on todella sielä tervetullutta. Yksisilmäinen ja ylimielisen kaikkitietäväinen meilolaisuus alkaa väistyä, pääideologin ikääntyessä ja menettäessä voimavarojaan.
Samalla tunkkainen yhden totuuden terrorimainen esiintyminen on selvästi vähentynyt.
Onko demonipelko huono asia? Johanneksen poika ei selvästikkään tiedä, että nuorison parissa esiintyvät satanistiset, gootti ja esimerkiksi metallimusiikin ympärillä pyörivä demonimystiikka on hyvin yleistä.
Aivan toisenlaisesta todellisuudesta kertoo englantilainen pappi Vince Mccann, joka väittää olleensa suorissa keskusteluissa demonien kanssa nuoruudessaan ja valoittaa kokemuksiaan kirjassa: Irti saatanan otteesta.
http://www.spotlightministries.org.uk/testi.htm
OK, ei mitään huolta. Meillä on UUT ja Johanneksen Pojan vakuutus siitä, ettei mitään ikävää tapahdu, jos demonien ja muiden alaan liittyvien ilmiöiden kanssa alkaa pelaamaan. Jostain syystä monet aivan vakavasti otettavat ihmiset ajattelevat samoin, kuin jehovantodistajat, älä pelleile demonien kanssa.
Johanneksen Pojalla alkaa olla liikaa aikaa, mutta aivan selvästi pulaa järkevästä sanomisesta. Puoskarointi alkaa levitä alueelle, jonka kokonaisuuksia Johanneksen Poika ei selvästikkään tajua. Riittää, että käsiteltävästä aiheesta saa ripauksen heitettyä jehovantodistajien päälle risuja.- hurjala
Demoneita ei nyt vain yksinkertaisesti ole olemassa. Jos olisi, se oltaisiin pystytty todentamaan jollakin tavalla.
Ihmisen mieli taas on kokonaan toinen asia. Sen pystyy manipuloimaan pelkäämään mitä tahansa. Esimerkiksi demoneita. - tuupo
hurjala kirjoitti:
Demoneita ei nyt vain yksinkertaisesti ole olemassa. Jos olisi, se oltaisiin pystytty todentamaan jollakin tavalla.
Ihmisen mieli taas on kokonaan toinen asia. Sen pystyy manipuloimaan pelkäämään mitä tahansa. Esimerkiksi demoneita.Totta. Lisäksi demonipelko on oiva apukeino lahkoille pitää jäsenet kurissa. Lahkon opetus on kuitenkin aina se, joka vapauttaa demoneista (vaikka se itseasiassa aiheuttaa ne).
- Tosi on.
hurjala kirjoitti:
Ihmisen mieli taas on kokonaan toinen asia. Sen pystyy manipuloimaan pelkäämään mitä tahansa. Esimerkiksi demoneita.Olen itse muuttanut kantaa. Mielestäni demoneja on olemassa. Olen lukenut ja tavannut aivan täyspäisiä henkilöitä, jotka väittävät, että henkimaailma on olemassa ja että demoneita on olemassa.
Jos on jumala, niin eikö ole aivan luonnollista, että on olemassa ne, joista jumala ja Jeesus varoitti?
Johanneksen Pojan puoskarointi perustuu siihen näkemykseen, että todistajien demonipelko on jotenkin lapsellista. Johanneksen pojalla ei itsellä ole selkärankaa kertoa, onko demoneja olemassa ja miten Johanneksen Poika niihin suhtautuu.
Johanneksen Poika on kait jonkin sortin uskovainen? Kuitenkin Johanneksen Poika ilmeisesti ajattelee Jumalan ja eritoten Jeesuksen olevan hakoteillä suhteessa demoneihin. Mielestäni ihminen, joka väittää uskovansa jumalaan ja Jeesukseen, muttei usko demoneihin on itsensä pettäjä ja puoskari. Itse asiassa, juuri tuollainen raamatun lohkominen jakeisiin, jotka miellyttää, on sitä samaa raamatun valikoivaa lukemista, mistä jehovantodistajia syytetään.
Veljesseurassa Johanneksen Poika yksityisessä viestissään kertoi, ettei hän uskalla kaikkia mielipiteitä rehellisesti sanoa Veljesseurassa. Johanneksen Poika on pelkuri, joka uskaltaa julistaa vain sellaista sanomaa, joka miellyttää yleisöä, joka viestin lukee.
Herra kertoi minulle pelkäävänsä negatiivista palautetta, joka vyöryisi päälle "vääristä mielipiteistä"
Olen itse kirjoitellut "vääriä mielipiteitä" kohta 15 vuotta. Vielä tässä hengitetään.
JP kasvata selkäranka. - olet väärässä
Tosi on. kirjoitti:
Olen itse muuttanut kantaa. Mielestäni demoneja on olemassa. Olen lukenut ja tavannut aivan täyspäisiä henkilöitä, jotka väittävät, että henkimaailma on olemassa ja että demoneita on olemassa.
Jos on jumala, niin eikö ole aivan luonnollista, että on olemassa ne, joista jumala ja Jeesus varoitti?
Johanneksen Pojan puoskarointi perustuu siihen näkemykseen, että todistajien demonipelko on jotenkin lapsellista. Johanneksen pojalla ei itsellä ole selkärankaa kertoa, onko demoneja olemassa ja miten Johanneksen Poika niihin suhtautuu.
Johanneksen Poika on kait jonkin sortin uskovainen? Kuitenkin Johanneksen Poika ilmeisesti ajattelee Jumalan ja eritoten Jeesuksen olevan hakoteillä suhteessa demoneihin. Mielestäni ihminen, joka väittää uskovansa jumalaan ja Jeesukseen, muttei usko demoneihin on itsensä pettäjä ja puoskari. Itse asiassa, juuri tuollainen raamatun lohkominen jakeisiin, jotka miellyttää, on sitä samaa raamatun valikoivaa lukemista, mistä jehovantodistajia syytetään.
Veljesseurassa Johanneksen Poika yksityisessä viestissään kertoi, ettei hän uskalla kaikkia mielipiteitä rehellisesti sanoa Veljesseurassa. Johanneksen Poika on pelkuri, joka uskaltaa julistaa vain sellaista sanomaa, joka miellyttää yleisöä, joka viestin lukee.
Herra kertoi minulle pelkäävänsä negatiivista palautetta, joka vyöryisi päälle "vääristä mielipiteistä"
Olen itse kirjoitellut "vääriä mielipiteitä" kohta 15 vuotta. Vielä tässä hengitetään.
JP kasvata selkäranka.Lopeta kärpässienien syönti.
- Tosi on.
Tosi on. kirjoitti:
Olen itse muuttanut kantaa. Mielestäni demoneja on olemassa. Olen lukenut ja tavannut aivan täyspäisiä henkilöitä, jotka väittävät, että henkimaailma on olemassa ja että demoneita on olemassa.
JP kasvata selkäranka.Tässä on hyytelöselkärankaisuuden huipentuma:
"Tämä nettisivu ei ota kantaa siihen, ovatko Jehovan todistajien opetukset demoneista täysin Raamatun mukaisia vai eivät. Sen sijaan näyttää vahvasti siltä, että Jehovan todistajien demonipelkoon on voimakkaat syyt.
Miten tällaista vakavaa ja pelottavaa aihetta pitäisi käsitellä niin, etteivät herkät ihmiset pelästy ja menetä tasapainoaan? Minä ainakaan en tiedä vastausta tähän. Minä vain esitän tällä sivulla sen, mitä Jehovan todistajat uskovat demoneista ja mitä eivät usko.
Johanneksen poika"
Toisin sanoen. Mulla on pokkaa arvostella jehovantodistajien tulkintaa, muttei mulla ole munaa kertoa omaa mielipidettä.
Hoh hoijaa. - Johanneksen poika
Tosi on. kirjoitti:
JP kasvata selkäranka.Vastaus KN1:lle.
Uskon edelleen Jumalaan ja Raamattuun. Uskon näin ollen myös siihen, että on olemassa Saatana ja demonit.
Tarkempaa henkilökohtaisen uskon määritelmää en halua antaa, mielestäni oma uskoni on henkilökohtainen asia, eikä minulla ole minkäänlaista tarvetta käännyttää ketään mistään uskonnosta pois tai mihinkään uskontoon. Sen voin sanoa, etten koskaan tule liittymään mihinkään uskonyhteisöön.
Tiedon jakaminen on se tehtävä, mihin minä olen keskittynyt. Kun tein kirjoituksen demoneista, halusin tuoda esiin demoniopin Vartiotorniseuran oman materiaalin avulla. Tunnen lukemattomia ihmisiä, jotka ovat JT-aikoina pelänneet demoneja vielä aikuisina. Se ei ole naurun asia. Se on totista totta.
Olen sitä mieltä, että demoneilla pelottelu on vaarallista, epäeettistä ja tuomittavaa. Varsinkin lasten kohdalla pelottelulla voi olla vakavat seuraukset koko loppuelämän ajaksi.
Jos aikuisille kertoo Raamatun kannan demoneista, se on ihan OK, kunhan pelolla ei pyritä hallitsemaan ihmisiä, niin kuin Jehovan todistajien keskuudessa tapahtuu. "Jos olet meidän joukossamme, sinulle ei käy mitenkään pahasti, jos menet maailmaan, demonit hyökkäävät". Näin käytännössä Jehovan todistajien pelottelu toimii. Se tosiaan toimii varsinkin herkempien ihmisten kohdalla.
En pelkää negatiivista palautetta. Sitä on vuosien mittaan tullut paljon. Tosin paljon enemmän on tullut positiivista palautetta. Saan jatkuvasti sähköpostiini viestejä aivan tuntemattomilta ihmisiltä, jotka pitävät tärkeänä, että joku jakaa oikeaa tietoa Jehovan todistajista internetissä.
Jos kerrot, mitä väärää sivuillani on, korjaan sen kyllä. Tämä koskee sekä asiavirheitä että teknisiä asioita (esim. jos jokin linkki ei toimi)
Selkärankaisuuden astetta ei mitata sillä, vastaanko tällä sivustolla vai en. Lähetä sähköpostia, niin vastaan varmemmin. Olen kyllästynyt kirjoittamaan tänne, kun viestini hyvin suurella todennäköisyydellä poistetaan. - tuupo
Tosi on. kirjoitti:
JP kasvata selkäranka.>>Mielestäni demoneja on olemassa.>Olen lukenut ja tavannut aivan täyspäisiä henkilöitä, jotka väittävät, että henkimaailma on olemassa ja että demoneita on olemassa.>Johanneksen Poika on pelkuri, joka uskaltaa julistaa vain sellaista sanomaa, joka miellyttää yleisöä, joka viestin lukee.
- Tosi on.
Johanneksen poika kirjoitti:
Vastaus KN1:lle.
Uskon edelleen Jumalaan ja Raamattuun. Uskon näin ollen myös siihen, että on olemassa Saatana ja demonit.
Tarkempaa henkilökohtaisen uskon määritelmää en halua antaa, mielestäni oma uskoni on henkilökohtainen asia, eikä minulla ole minkäänlaista tarvetta käännyttää ketään mistään uskonnosta pois tai mihinkään uskontoon. Sen voin sanoa, etten koskaan tule liittymään mihinkään uskonyhteisöön.
Tiedon jakaminen on se tehtävä, mihin minä olen keskittynyt. Kun tein kirjoituksen demoneista, halusin tuoda esiin demoniopin Vartiotorniseuran oman materiaalin avulla. Tunnen lukemattomia ihmisiä, jotka ovat JT-aikoina pelänneet demoneja vielä aikuisina. Se ei ole naurun asia. Se on totista totta.
Olen sitä mieltä, että demoneilla pelottelu on vaarallista, epäeettistä ja tuomittavaa. Varsinkin lasten kohdalla pelottelulla voi olla vakavat seuraukset koko loppuelämän ajaksi.
Jos aikuisille kertoo Raamatun kannan demoneista, se on ihan OK, kunhan pelolla ei pyritä hallitsemaan ihmisiä, niin kuin Jehovan todistajien keskuudessa tapahtuu. "Jos olet meidän joukossamme, sinulle ei käy mitenkään pahasti, jos menet maailmaan, demonit hyökkäävät". Näin käytännössä Jehovan todistajien pelottelu toimii. Se tosiaan toimii varsinkin herkempien ihmisten kohdalla.
En pelkää negatiivista palautetta. Sitä on vuosien mittaan tullut paljon. Tosin paljon enemmän on tullut positiivista palautetta. Saan jatkuvasti sähköpostiini viestejä aivan tuntemattomilta ihmisiltä, jotka pitävät tärkeänä, että joku jakaa oikeaa tietoa Jehovan todistajista internetissä.
Jos kerrot, mitä väärää sivuillani on, korjaan sen kyllä. Tämä koskee sekä asiavirheitä että teknisiä asioita (esim. jos jokin linkki ei toimi)
Selkärankaisuuden astetta ei mitata sillä, vastaanko tällä sivustolla vai en. Lähetä sähköpostia, niin vastaan varmemmin. Olen kyllästynyt kirjoittamaan tänne, kun viestini hyvin suurella todennäköisyydellä poistetaan.Mielestäni et vastannut yhtikäs mihkään.
Uskot Saatanaan ja demoneihin. OK ilmeisen toimettomina ne sitten sitten käsityksesi mukaan oleilevat, jos niitä ei tarvitse pelätä. En ymmärrä sitä, kuinka demonien toiminnasta kertominen olisi kenenkään käännyttämistä mihinkään ja hieman hymähdin, kun kerroit, ettet sinä itse käännytä ketään mistään pois.
Demoneilla peloittelu? Tuossa olen kyllä eri mieltä. Mitään massiivista peloittelukampanjaa jehovantodistajilla ei edes ole. "peloittelu" liittyy lähinnä keskusteluihin ja opetuksiin spiritismistä.
Todellisuudessa kiinnostuneiden kerrotaan joutuvan demonien hyökkäyksen kohteeksi, kun he tulevat jehovantodistajiksi, siis tutkivat. Väite siitä, että pois lähtevät joutuvat demonien hyökkäysten kohteeksi on sellainen asia, joka ei ole minun korviini tai silmiini osunut.
.
Kokouksissa kyllä puhutaan demoneista, mutta ne liittyvät tähän "koko maailma on Saatanan vallassa" teemaan. Mitään jatkuvaa demonipeloittelua en ole eläessäni kokenut.
Mielestäni on asiavirhe voivotella jehovantodistajien demonipelolla, kun sinä varsin hyvin tiedät mihin nämä demonikirjoitukset pohjaa.
1. Älä sekaannu spiritismiin ja noituuteen.
2. Koko maailma on Saatanan vallassa.
3. Demonit asettavat houkutuksia.
4.Demonit ahdistelevat ihmisiä, jotka tutkivat todistajien kanssa.
Jos uskonto pohjaa raamattuun, niin lienee aivan oletusarvojen mukaista, että siellä puhutaan myös demoneista.
Kun kerran itse uskot Saatanaan ja demoneihin, niin aivan mielenkiinnolla odotan sinun mielipidettäsi siitä, mitä ihmettä ne touhuavat nykyään?
Tässä rajua peloittelua lukijoiden kysymyksissä. Harvalla tästä yöunet menevät:
Lukijoiden kysymyksiä w06 15/4 s. 31
Miten demonien ahdistelusta voi vapautua?
Jumalan sana osoittaa, että demonien ahdistelusta voi vapautua. Suuri merkitys vapautumisessa on rukouksella (Markus 9:25–29). Joskus demonien kiusaamaksi joutuneen ihmisen täytyy ehkä tehdä jotain muutakin. Ensimmäisen vuosisadan kristittyihin liittyvät tapahtumat valaisevat, mitä muuta kenties vaaditaan.
Jotkut muinaisen Efesoksen asukkaat olivat ennen Kristuksen seuraajiksi tuloaan harrastaneet demonismia. Mutta sen jälkeen kun nämä ”taikuutta harjoittaneet” olivat päättäneet palvella Jumalaa, he toivat ”kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien edessä” (Apostolien teot 19:19). Tuhoamalla ennustelua käsittelevät kirjansa nuo Efesoksen uudet uskovat näyttivät esimerkkiä kaikille, jotka nykyään haluavat vapautua demonien hyökkäyksistä. On välttämätöntä, että tällaiset ihmiset pääsevät eroon kaikista spiritismiin liittyvistä esineistä. Niitä ovat kirjat, lehdet, elokuvat, elektronisista lähteistä saatu aineisto, spiritismin sävyttämät musiikkiäänitteet sekä amuletit tai muut esineet, joiden uskotaan suojelevan kantajaansa tai jotka liittyvät spiritistisiin tapoihin. (5. Mooseksen kirja 7:25, 26; 1. Korinttilaisille 10:21.)
Joitakin vuosia sen jälkeen kun Efesoksen kristityt olivat tuhonneet taikuutta käsittelevät kirjansa apostoli Paavali kirjoitti: ”Meillä – – [on] kamppailu pahoja henkivoimia vastaan.” (Efesolaisille 6:12.) Hän kehotti kristittyjä: ”Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu voidaksenne pysyä lujina Panettelijan vehkeilyjä vastaan.” (Efesolaisille 6:11.) Tämä neuvo on edelleen ajankohtainen. Kristittyjen on vahvistettava hengellistä puolustustaan voidakseen pysyä pahojen henkien ulottumattomissa. Paavali tähdensi: ”Ennen kaikkea ottakaa uskon suuri kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki paholaisen palavat heittoaseet.” (Efesolaisille 6:16.) Uskoa vahvistetaan tutkimalla Raamattua (Roomalaisille 10:17; Kolossalaisille 2:6, 7). Säännöllinen Raamatun tutkiminen siis auttaa meitä kasvattamaan uskoa, joka on kuin ”vallitus” pahojen henkien vaikutusta vastaan (Psalmit 91:4; 1. Johanneksen kirje 5:5).
Efesoksen kristittyjen täytyi tehdä vielä muutakin. Paavali sanoi heille: ”Kaikin rukoilemisen ja nöyrän pyytämisen muodoin – – [jatkakaa] rukoilemista joka tilaisuudessa hengessä.” (Efesolaisille 6:18.) Niiden, jotka nykyään haluavat vapautua demonien hyökkäyksistä, on tosiaan rukoiltava hartaasti Jehovan suojelusta (Sananlaskut 18:10; Matteus 6:13; 1. Johanneksen kirje 5:18, 19). Raamatussa sanotaankin: ”Alistukaa sen tähden Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Panettelijaa, niin hän pakenee teistä.” (Jaakobin kirje 4:7.)
Demonien hyökkäyksen kohteeksi joutuneen tulee siis rukoilla hartaasti vapautusta. Myös toiset tosi kristityt voivat rukoilla tällaisen ihmisen puolesta, joka haluaa tosissaan palvella Jehovaa ja yrittää vilpittömästi vastustaa pahoja henkivoimia. He voivat pyytää Jumalalta, että demonien kiusaama saisi hengellistä voimaa vastustaa niiden hyökkäyksiä. Jumalan palvelijoiden rukoukset hyödyttävät varmasti niitä demonien kiusaamia, jotka tekevät parhaansa vastustaakseen Panettelijaa, sillä Jumalan sanassa sanotaan, että ”vanhurskaan rukouksessa, kun se on vaikuttamassa, on paljon voimaa” (Jaakobin kirje 5:16). - Johanneksen poika
Tosi on. kirjoitti:
Mielestäni et vastannut yhtikäs mihkään.
Uskot Saatanaan ja demoneihin. OK ilmeisen toimettomina ne sitten sitten käsityksesi mukaan oleilevat, jos niitä ei tarvitse pelätä. En ymmärrä sitä, kuinka demonien toiminnasta kertominen olisi kenenkään käännyttämistä mihinkään ja hieman hymähdin, kun kerroit, ettet sinä itse käännytä ketään mistään pois.
Demoneilla peloittelu? Tuossa olen kyllä eri mieltä. Mitään massiivista peloittelukampanjaa jehovantodistajilla ei edes ole. "peloittelu" liittyy lähinnä keskusteluihin ja opetuksiin spiritismistä.
Todellisuudessa kiinnostuneiden kerrotaan joutuvan demonien hyökkäyksen kohteeksi, kun he tulevat jehovantodistajiksi, siis tutkivat. Väite siitä, että pois lähtevät joutuvat demonien hyökkäysten kohteeksi on sellainen asia, joka ei ole minun korviini tai silmiini osunut.
.
Kokouksissa kyllä puhutaan demoneista, mutta ne liittyvät tähän "koko maailma on Saatanan vallassa" teemaan. Mitään jatkuvaa demonipeloittelua en ole eläessäni kokenut.
Mielestäni on asiavirhe voivotella jehovantodistajien demonipelolla, kun sinä varsin hyvin tiedät mihin nämä demonikirjoitukset pohjaa.
Jos uskonto pohjaa raamattuun, niin lienee aivan oletusarvojen mukaista, että siellä puhutaan myös demoneista.
Kun kerran itse uskot Saatanaan ja demoneihin, niin aivan mielenkiinnolla odotan sinun mielipidettäsi siitä, mitä ihmettä ne touhuavat nykyään?
Tässä rajua peloittelua lukijoiden kysymyksissä. Harvalla tästä yöunet menevät:
Lukijoiden kysymyksiä w06 15/4 s. 31
Miten demonien ahdistelusta voi vapautua?
Jumalan sana osoittaa, että demonien ahdistelusta voi vapautua. Suuri merkitys vapautumisessa on rukouksella (Markus 9:25–29). Joskus demonien kiusaamaksi joutuneen ihmisen täytyy ehkä tehdä jotain muutakin. Ensimmäisen vuosisadan kristittyihin liittyvät tapahtumat valaisevat, mitä muuta kenties vaaditaan.
Jotkut muinaisen Efesoksen asukkaat olivat ennen Kristuksen seuraajiksi tuloaan harrastaneet demonismia. Mutta sen jälkeen kun nämä ”taikuutta harjoittaneet” olivat päättäneet palvella Jumalaa, he toivat ”kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien edessä” (Apostolien teot 19:19). Tuhoamalla ennustelua käsittelevät kirjansa nuo Efesoksen uudet uskovat näyttivät esimerkkiä kaikille, jotka nykyään haluavat vapautua demonien hyökkäyksistä. On välttämätöntä, että tällaiset ihmiset pääsevät eroon kaikista spiritismiin liittyvistä esineistä. Niitä ovat kirjat, lehdet, elokuvat, elektronisista lähteistä saatu aineisto, spiritismin sävyttämät musiikkiäänitteet sekä amuletit tai muut esineet, joiden uskotaan suojelevan kantajaansa tai jotka liittyvät spiritistisiin tapoihin. (5. Mooseksen kirja 7:25, 26; 1. Korinttilaisille 10:21.)
Joitakin vuosia sen jälkeen kun Efesoksen kristityt olivat tuhonneet taikuutta käsittelevät kirjansa apostoli Paavali kirjoitti: ”Meillä – – [on] kamppailu pahoja henkivoimia vastaan.” (Efesolaisille 6:12.) Hän kehotti kristittyjä: ”Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu voidaksenne pysyä lujina Panettelijan vehkeilyjä vastaan.” (Efesolaisille 6:11.) Tämä neuvo on edelleen ajankohtainen. Kristittyjen on vahvistettava hengellistä puolustustaan voidakseen pysyä pahojen henkien ulottumattomissa. Paavali tähdensi: ”Ennen kaikkea ottakaa uskon suuri kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki paholaisen palavat heittoaseet.” (Efesolaisille 6:16.) Uskoa vahvistetaan tutkimalla Raamattua (Roomalaisille 10:17; Kolossalaisille 2:6, 7). Säännöllinen Raamatun tutkiminen siis auttaa meitä kasvattamaan uskoa, joka on kuin ”vallitus” pahojen henkien vaikutusta vastaan (Psalmit 91:4; 1. Johanneksen kirje 5:5).
Efesoksen kristittyjen täytyi tehdä vielä muutakin. Paavali sanoi heille: ”Kaikin rukoilemisen ja nöyrän pyytämisen muodoin – – [jatkakaa] rukoilemista joka tilaisuudessa hengessä.” (Efesolaisille 6:18.) Niiden, jotka nykyään haluavat vapautua demonien hyökkäyksistä, on tosiaan rukoiltava hartaasti Jehovan suojelusta (Sananlaskut 18:10; Matteus 6:13; 1. Johanneksen kirje 5:18, 19). Raamatussa sanotaankin: ”Alistukaa sen tähden Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Panettelijaa, niin hän pakenee teistä.” (Jaakobin kirje 4:7.)
Demonien hyökkäyksen kohteeksi joutuneen tulee siis rukoilla hartaasti vapautusta. Myös toiset tosi kristityt voivat rukoilla tällaisen ihmisen puolesta, joka haluaa tosissaan palvella Jehovaa ja yrittää vilpittömästi vastustaa pahoja henkivoimia. He voivat pyytää Jumalalta, että demonien kiusaama saisi hengellistä voimaa vastustaa niiden hyökkäyksiä. Jumalan palvelijoiden rukoukset hyödyttävät varmasti niitä demonien kiusaamia, jotka tekevät parhaansa vastustaakseen Panettelijaa, sillä Jumalan sanassa sanotaan, että ”vanhurskaan rukouksessa, kun se on vaikuttamassa, on paljon voimaa” (Jaakobin kirje 5:16).>>Mielestäni et vastannut yhtikäs mihkään.
Se on sinun mielipiteesi, arvoisa KN1.
>>Uskot Saatanaan ja demoneihin. OK ilmeisen toimettomina ne sitten sitten käsityksesi mukaan oleilevat, jos niitä ei tarvitse pelätä. En ymmärrä sitä, kuinka demonien toiminnasta kertominen olisi kenenkään käännyttämistä mihinkään ja hieman hymähdin, kun kerroit, ettet sinä itse käännytä ketään mistään pois.
Kun minulle on kerrottu omakohtaisia kokemuksia rajuista demonipeloista, tiedän, että nämä ovat todellisia pelkotiloja. Minä itse en ole kokenut minkäänlaista demonien hyökkäystä koskaan. Mutta en halua väheksyä niiden kokemuksia, jotka niitä ovat kokeneet ja terapioissa niitä joutuneet käsittelemään.
>>Demoneilla peloittelu? Tuossa olen kyllä eri mieltä. Mitään massiivista peloittelukampanjaa jehovantodistajilla ei edes ole. "peloittelu" liittyy lähinnä keskusteluihin ja opetuksiin spiritismistä.
Kerro ihan rehellisesti, miten vaikuttaa pieneen lapseen tämän kaltainen aineisto: http://johanneksenpoika.fi/lapset_nuoret/opimme_suurelta_opettajalta.html
Kuuntele tuo noin 9 minuutin opetus. Kyllä minun mielestäni tuossa pikku lapselle hyvin voimakkaasti tehdään selväksi, että demoneita kannattaa pelätä. Lisäksi he alitajuisesti "ymmärtävät", että Saatana ja demonit liittyvät läheisesti yhteen seksuaalisuuden kanssa. Onko tämä terve tapa opettaa? Miten se muovaa lapsen käsitystä ihmisestä? Tuleeko hänestä tasapainoinen ihminen, joka ei turhaan syyllisty normaalista seksuaalisuudesta.
>>Todellisuudessa kiinnostuneiden kerrotaan joutuvan demonien hyökkäyksen kohteeksi, kun he tulevat jehovantodistajiksi, siis tutkivat. Väite siitä, että pois lähtevät joutuvat demonien hyökkäysten kohteeksi on sellainen asia, joka ei ole minun korviini tai silmiini osunut.
Minun silmiini on osunut. "Annetten kolmannelle tyttärelle isä oli ennustanut demonien käyvän hänen kimppuunsa 10 vuoden kuluessa". http://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_k0113.html
>>Kokouksissa kyllä puhutaan demoneista, mutta ne liittyvät tähän "koko maailma on Saatanan vallassa" teemaan. Mitään jatkuvaa demonipeloittelua en ole eläessäni kokenut.
Jos sinä et ole kokenut, moni muu on kokenut jokaviikkoisen demoneista puhumisen pelottavaksi. Missä muualla kuulee niin usein sanat "Saatana" ja "Demonit"? Ei varmaan missään muualla kuin valtakunnansaleissa.
>>Mielestäni on asiavirhe voivotella jehovantodistajien demonipelolla, kun sinä varsin hyvin tiedät mihin nämä demonikirjoitukset pohjaa.
Kyse on siitä, että demonit opetetaan sillä tavalla, että niistä tulee joillekin ihmisille pelkotiloja, ja varsinkin lapsille. En väitä, että kaikki saisivat traumoja demonipuheista, mutta sekin on paha, että monet saavat.
>>Jos uskonto pohjaa raamattuun, niin lienee aivan oletusarvojen mukaista, että siellä puhutaan myös demoneista.
Näin on, mutta se tapa ratkaisee. Ja minkä ikäiselle ja miten. Ja kuinka usein ja millä sanoilla. Vartiotorniseuran tapa kertoa demoneista on minusta pelottavaa, kun asiaa katsoo lasten kannalta. Ei kauhuelokuviakaan päästettä katsomaan kuin tietyn ikäisiä ihmisiä. Miksi samanlaista kauhua sallitaan valtakunnansaleissa?
>>Kun kerran itse uskot Saatanaan ja demoneihin, niin aivan mielenkiinnolla odotan sinun mielipidettäsi siitä, mitä ihmettä ne touhuavat nykyään?
Vaikka minut "luovutettiin Saatanalle" kun minut erotettiin (nuo sanat sanoi oikeuskomitean puheenjohtaja ja Espoo Eteläisen seurakunnan sihteeri) niin pitäisikö minun tietää, mitä demonit touhuavat nykyään? En tosiaan tiedä. Vartiotorniseura väittää, että ne on heitetty maan läheisyyteen vuonna 1914, mutta Vartiotorniseuran ajanlasku on hatusta vedetty ja moneen kertaan vääräksi osoitettu, niin ettei kukaan tiedä, milloin todellinen "lopun aika" on. En vaivaa sillä päätäni. Minun elinaikanani se tuskin tulee. - Tosi on.
Johanneksen poika kirjoitti:
>>Mielestäni et vastannut yhtikäs mihkään.
Se on sinun mielipiteesi, arvoisa KN1.
>>Uskot Saatanaan ja demoneihin. OK ilmeisen toimettomina ne sitten sitten käsityksesi mukaan oleilevat, jos niitä ei tarvitse pelätä. En ymmärrä sitä, kuinka demonien toiminnasta kertominen olisi kenenkään käännyttämistä mihinkään ja hieman hymähdin, kun kerroit, ettet sinä itse käännytä ketään mistään pois.
Kun minulle on kerrottu omakohtaisia kokemuksia rajuista demonipeloista, tiedän, että nämä ovat todellisia pelkotiloja. Minä itse en ole kokenut minkäänlaista demonien hyökkäystä koskaan. Mutta en halua väheksyä niiden kokemuksia, jotka niitä ovat kokeneet ja terapioissa niitä joutuneet käsittelemään.
>>Demoneilla peloittelu? Tuossa olen kyllä eri mieltä. Mitään massiivista peloittelukampanjaa jehovantodistajilla ei edes ole. "peloittelu" liittyy lähinnä keskusteluihin ja opetuksiin spiritismistä.
Kerro ihan rehellisesti, miten vaikuttaa pieneen lapseen tämän kaltainen aineisto: http://johanneksenpoika.fi/lapset_nuoret/opimme_suurelta_opettajalta.html
Kuuntele tuo noin 9 minuutin opetus. Kyllä minun mielestäni tuossa pikku lapselle hyvin voimakkaasti tehdään selväksi, että demoneita kannattaa pelätä. Lisäksi he alitajuisesti "ymmärtävät", että Saatana ja demonit liittyvät läheisesti yhteen seksuaalisuuden kanssa. Onko tämä terve tapa opettaa? Miten se muovaa lapsen käsitystä ihmisestä? Tuleeko hänestä tasapainoinen ihminen, joka ei turhaan syyllisty normaalista seksuaalisuudesta.
>>Todellisuudessa kiinnostuneiden kerrotaan joutuvan demonien hyökkäyksen kohteeksi, kun he tulevat jehovantodistajiksi, siis tutkivat. Väite siitä, että pois lähtevät joutuvat demonien hyökkäysten kohteeksi on sellainen asia, joka ei ole minun korviini tai silmiini osunut.
Minun silmiini on osunut. "Annetten kolmannelle tyttärelle isä oli ennustanut demonien käyvän hänen kimppuunsa 10 vuoden kuluessa". http://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_k0113.html
>>Kokouksissa kyllä puhutaan demoneista, mutta ne liittyvät tähän "koko maailma on Saatanan vallassa" teemaan. Mitään jatkuvaa demonipeloittelua en ole eläessäni kokenut.
Jos sinä et ole kokenut, moni muu on kokenut jokaviikkoisen demoneista puhumisen pelottavaksi. Missä muualla kuulee niin usein sanat "Saatana" ja "Demonit"? Ei varmaan missään muualla kuin valtakunnansaleissa.
>>Mielestäni on asiavirhe voivotella jehovantodistajien demonipelolla, kun sinä varsin hyvin tiedät mihin nämä demonikirjoitukset pohjaa.
Kyse on siitä, että demonit opetetaan sillä tavalla, että niistä tulee joillekin ihmisille pelkotiloja, ja varsinkin lapsille. En väitä, että kaikki saisivat traumoja demonipuheista, mutta sekin on paha, että monet saavat.
>>Jos uskonto pohjaa raamattuun, niin lienee aivan oletusarvojen mukaista, että siellä puhutaan myös demoneista.
Näin on, mutta se tapa ratkaisee. Ja minkä ikäiselle ja miten. Ja kuinka usein ja millä sanoilla. Vartiotorniseuran tapa kertoa demoneista on minusta pelottavaa, kun asiaa katsoo lasten kannalta. Ei kauhuelokuviakaan päästettä katsomaan kuin tietyn ikäisiä ihmisiä. Miksi samanlaista kauhua sallitaan valtakunnansaleissa?
>>Kun kerran itse uskot Saatanaan ja demoneihin, niin aivan mielenkiinnolla odotan sinun mielipidettäsi siitä, mitä ihmettä ne touhuavat nykyään?
Vaikka minut "luovutettiin Saatanalle" kun minut erotettiin (nuo sanat sanoi oikeuskomitean puheenjohtaja ja Espoo Eteläisen seurakunnan sihteeri) niin pitäisikö minun tietää, mitä demonit touhuavat nykyään? En tosiaan tiedä. Vartiotorniseura väittää, että ne on heitetty maan läheisyyteen vuonna 1914, mutta Vartiotorniseuran ajanlasku on hatusta vedetty ja moneen kertaan vääräksi osoitettu, niin ettei kukaan tiedä, milloin todellinen "lopun aika" on. En vaivaa sillä päätäni. Minun elinaikanani se tuskin tulee.JP totesi:
"Minun silmiini on osunut. "Annetten kolmannelle tyttärelle isä oli ennustanut demonien käyvän hänen kimppuunsa 10 vuoden kuluessa"."
Jos todistelu on tällä tasolla, niin ei voi mitään. Itselläni on nousnut aika voimakas kritiikki näitä tilattuja muisteloita kohtaan. Leuat loksuttaa ja tarina elää.
JP totesi:
"Vartiotorniseuran tapa kertoa demoneista on minusta pelottavaa, kun asiaa katsoo lasten kannalta. Ei kauhuelokuviakaan päästettä katsomaan kuin tietyn ikäisiä ihmisiä. Miksi samanlaista kauhua sallitaan valtakunnansaleissa?"
Joko et ole koskaan katsonut kauhuelokuvia tai olet ollut psykoosissa valtakunnansalilla. Tuo sinun rinnastus kyllä jo hieman pani epäilemään sinun todellisuudentajuasi.
JP totesi:
"Kyse on siitä, että demonit opetetaan sillä tavalla, että niistä tulee joillekin ihmisille pelkotiloja, ja varsinkin lapsille. En väitä, että kaikki saisivat traumoja demonipuheista, mutta sekin on paha, että monet saavat."
Länsimaiset ihmiset ovat taipuvaisia hysteriaan. Jos ajatellaan mitä altistusta lapset saavat pornosta, väkivallasta ja lastenohjelmien ties mistä monstereista, niin johan on terapeuteilla töitä.
Kuolemanpelon vuoksi ei kannata tehdä itsemurhaa. Ei toki ole hyvä selittää lapselle demoneista, mutta en ole aivan samanlainen hysteerikko, kuin sinä ja Valkila.
JP totesi:
"Jos sinä et ole kokenut, moni muu on kokenut jokaviikkoisen demoneista puhumisen pelottavaksi. Missä muualla kuulee niin usein sanat "*******" ja "Demonit"? Ei varmaan missään muualla kuin valtakunnansaleissa."
Alkaa olla hätävarjelun liioittelua. Täytyy vissiin ruveta elämään pumpulit korvilla ja laput silmillä, ettei saisi traumaa. Täytyypä heti varata aika terapiaan, jos joku sanoo jotakin ikävää.
JP totesi:
"Vaikka minut "luovutettiin Saatanalle" kun minut erotettiin (nuo sanat sanoi oikeuskomitean puheenjohtaja ja Espoo Eteläisen seurakunnan sihteeri) niin pitäisikö minun tietää, mitä demonit touhuavat nykyään? En tosiaan tiedä."
Kysyinkin vain mielipidettäsi. En oletakkaan, että tietäisit totuuden, sillä en tiedä minäkään.
Kaikenkaikkiaan juttusi on sellainen tyypillinen Iltalehti juttu, jossa hysteerikot parkuvat kyntensä katkeamista. Mitään todellista ongelmaa ei ole, muutako raskennekynnessä esiintyvä rakennevika.
Kyllä maailmaan ongelmia mahtuu, varsinkin jos niitä sairaseläkeläisenä kokopäivän funtsiin. Narsistisia ihmisiä riittää julkisuuteen parkumaan ja julkisuutta hakemaan, se ei ole mitään uutta.
Omista tyhjänpäiväisistä ongelmista on niin mukava syyttää jotain toista. Itse olen kärsinyt samoista asioista, mutta onneksi ajoissa heräsin tajuamaan, että elämä on omissa käsissä.
Nyyyyyyyyyh se sitä ja tämä tätä. Itsesäälissä voi piehtaroida ja siitä saa jopa tyydytystä jos on ymmärtävä yleisö. Mitään hyötyä siitä ei ole, kokemusta on.
Mutta ei se mitään, jatka parkumista seurakuntasi kanssa. Minä sitten taas kommentoin.
- sotaorpojen Kummi
Maailma on __ihana ja suloinen paikka__ elää.
Muka demonien vaikutusta issään hahahah. Veikkaanpa, että suuri osa ihmisistä on enemmän tai vähemmän taikauskoisia. Kun joku esittää totena väitteen olennoista, joita emme näe mutta jotka ovat kuitenkin olemassa, osalle tämä väite menee läpi. Jo se, että olentoja ei voida havainnollistaa fyysisesti, asettaa väitteen jonkinlaiseen kelluntatilaan, jossa sen totuusarvo jää puntaroimatta. Osalle ihmisistä tässäkin lasi on puoliksi täynnä ja toisille puolityhjä. Järkevä lähestymistapa tällaisiin asioihin on kuitenkin muistaa, että
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
todistettavia ja toistettavia todisteita jumalista, enkeleistä tai demoineista ei ole
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Kaikki ns. todisteet pohjautuvat ihmisten kokemuksiin (myös uskonnot ovat syntynete näin). Osa näistä kokemuksista saattaa pitää sisällään jotain sellaista, joka kuuluu kategoriaan "ilmiöt, joille ei vielä ole löydetty luonnollista selitystä".
Jobin kirjaa lainataan mielellään osoituksena saatanan luonteesta ja niin teen minäkin. Jovin kirjaa lukemalla havaitsemme, että saatana saa k a i k k i i n tekoihinsa jumalalta LUVAN.
Kumpi siinä siis on syypää tapahtumiin, jumala vai saatana? Saatana kuuluu jumalan hoviin ja toteuttaa hänelle annettua tehtävää, eli koettelee ihmisiä ja näiden uskollisuutta jumalalle.
Vanha testamentti ja uusikin ovat teoksia, jotka eivät kestä kriittistä tarkastelua. Miten ihmeessä kukaan voi siis pitää niitä luotettavana teoksena yhtään mistään? Paitsi tietenkin kuvauksena yliluonnollisista olennoista, jotka ihminen ensin itse keksi ja sitten ryhtyi tulkitsemaan näiden keksimiensä olentojen tahtoa muille ihmisille. Kuitenkin näiden kuvauksien takana on raamattua vanhempaa taikauskon historiaa.
Mielenkiintoinen näkemys on myös se, miten (sumerilaisten?) mukaan jumalat loivat ihmiset orjiksi, kun eivät viitsineet tehdä itse raskaita töitä. Kuulostaa erittäin loogiselta kunnes ajatellaan millaista tietämystä ihmisen tekeminen vaatii, mutta silti jumalat eivät hallineet tekniikkaa ja automaatiota voidakseen laiskotella rauhassa. Sen sijaan piti tehdä mölyisät ihmiset, jotka saivat lopulta jumalatkin niin hermostumaan, että piti hukutusoperaatioon ryhtyä.
Me ihmiset pidämme jännityksestä, hyvistä tarinoista ja seikkailuista. Valitettavasti vain nämä tarinat tuppaavat paisumaan ja leviämään niin, että niillä on mukava pelotella jopa tarkoitushakuisesti ihmisiä. Mikäs sen mukavampaa uskonnoille, ensin kerrotaan millaisia kauhuolentoja on olemassa, mutta ei hätää, hyvä jumala suojelee niiltä.
Ihminen kaipaa myös jatkuvuutta, joten ei ole ihme että kuolemanjälkeinen elämä on saanut suuretkin mittapuut, jopa erilaisten nekropolien muodossa.
Niin sanottu hanokilainen eli enkelimagia on peräisin keskiajalta. Sen sanotaan syntyneen John Deen ja Edward Kellyn yhteistyönä. Kelly oli meedio, joka välitti tietoa enkeleiltä ja Dee taisi kirjoitella niitä muistiin. Hanokilaisen magian sanotaan olevan niin vaarallista käyttäjälleen, että siihen ei edes "ammattilaisen" pitäisi koskea ja kun koskee niin pitäisi olla valmiina kantamaan vastuu seurauksista, joita magian käyttämisestä seuraa.
Ihan jännä juttu siis ja yksi ihan kaunis avainkin:
"Can the wings of the winds understand your voices of wonder, O you the second of the first, whom the burning flames have framed within the depth of my Jaws;"
Kummallista tässä vain on se, että nuo kauhean voimakkaiksi ja mahtaviksi mainostetut enkelit/demonit joutuivat käyttämään ihmistä apunaan saadakseen asiansa maapallolle tiedoksi. Ja silloinkin vain kahdelle ihmiselle.
Miten tämä sopii yhteen sen kanssa, että saatana on tämnä maailman ruhtinas (ja paha, voimakas ynnä mahtava)?
Me ihmiset olemme pahoja ja hyviä. Sen lisäksi elämämme vaikuttavat satunnaiset asiat ja joskus hiukan mysteerisetkin asiat, jotka tosin eivät ole kovin yleisiä tai todistettavia. Mikään tässä ei todista mistään jumalasta tai enkeleistä ja demoineista mitään. Yleensäkin dualistinen jumalkäsitys kaatuu ennen pitkää sisäiseen mahdottomuuteensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2234534Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453288Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142188Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141850Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51198- 741033
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691025Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat25994- 75928
- 54926