Jäärjeetööntää

Se Rehellinen

41

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuulla auttaa!

Takuulla toimii.

Vasta tämän aamun lehdessä oli uutinen, ja nyt jo sinä muka tiedät jo!?

Rukoukset auttaa, ja on hyvä asia että järjestetään tälläisiä.
      Niin paljon pitäisi rukoilla.

• Voi pientä raasua

Rukoileminen tuo pelkkää mielihyvää rukoilijalle, EI MITÄÄN MUUTA.

• Takuulla auttaa!

Jos väität tälläistä, niin todista se!

Itse olen rukoillut monen asian puolesta ja rukoukseni on kuultu.
      Näin no niin monella!

Mikähän ongelma sinulla on itselläsi, kun olet noin rukousta vastaan?
      Miksi olet tällä palstalla?
      Jokin syy siihen on.

Rukoilen puolestasi.
      Luulisin että se tuo sinulle lohtua ainakin, kun tiedät että joku rukoilee puolestasi.
      siunausta sinulle!

• Se Rehellinen

Rukousten toimivuus olisi aikamoinen sensaatio ja se olisi aivan varmasti kaikkien tiedossa. Tieteellistä näyttöä rukousten toimivuudesta ei ole. Todistevelvollisuus on teillä jotka väittää rukousten toimivan. Todistakaa rukoilijat! Olkaa rehellisiä niin kuin minäkin olen. Lopettakaa itsepetoksenne.

• YÖK TEILLE

Te rukoilijat yritätte saada herkkäuskoiset lapset uskomaan että rukouksenne mukamas toimisi.

Lopettakaa lasten hyväksikäyttö.

• bää

kyllä. samaa mieltä, että rukoukset toimii. juuri eilen tuli vastaus 2 vuotta kestäneestä rukous aiheesta. ja jo vuonna 2012 sain rauhan ajatuksiini rukoillessani ensimmäisiä kertoja asian puolesta.

• Takuulla auttaa!

Tässä toinen todistus:

Minunkin rukouksiini on vastattu ja asiat ovat järjestyneet, vieläpä paremmin!
      Minä olen rehellinen.

Ehkäpä sinä itse et olekaan niin rehellinen?
      Ehkäpä sinun rukouksissa on vilpillisyyttä, ja siksi sinun rukouksiin vastataan kielteisesti, - että oppisit jotain?

Eli nyt täällä on kaksi todistusta sinun yhtä todistustasi vastaan.

Toisaalta mitä sinä muuten menetät siinä, että muut ihmiset rukoilevat, heitä kuullaan ja saavat avun?
      Vastaapa tähänkin kysymykseen "rehellisesti".

Jos sinä et rukoile, niin ei se minua haittaa, omapa on asiasi.
      Mutta en minä tule tälle palstalle veuhtomaan ja kieltämään muita rukoilemasta/ei rukoilemasta.

• Se Rehellinen

Miten todistat väitteesi? Höpötyksesi todistaa sinun hömöytesi.

En ole koskaan väittänyt satuja ja höpötyksiä todeksi niin kuin te uskikset teette. Eikö tämä ole rehellistä?

• Kirjoittelija2
        Se Rehellinen kirjoitti:

Miten todistat väitteesi? Höpötyksesi todistaa sinun hömöytesi.

En ole koskaan väittänyt satuja ja höpötyksiä todeksi niin kuin te uskikset teette. Eikö tämä ole rehellistä?

"En ole koskaan väittänyt satuja ja höpötyksiä todeksi niin kuin te uskikset teette. Eikö tämä ole rehellistä?"

Uskovalla on uskonnollisuutta geeneissään ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö. Uskomattomattomalla ei näin ole. Uskova on rehellinen uskoessaan ja uskomaton on rehellinen ollessan uskomatta. Se, joka puhuu uskontojen yhteydessä saduista ja höpötyksitä, on uskonmaton ja väärällä palstalla. Ole aivan rauhassa uskomaton, mutta vaihda palstaa.

• totuus on arvo
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

"En ole koskaan väittänyt satuja ja höpötyksiä todeksi niin kuin te uskikset teette. Eikö tämä ole rehellistä?"

Uskovalla on uskonnollisuutta geeneissään ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö. Uskomattomattomalla ei näin ole. Uskova on rehellinen uskoessaan ja uskomaton on rehellinen ollessan uskomatta. Se, joka puhuu uskontojen yhteydessä saduista ja höpötyksitä, on uskonmaton ja väärällä palstalla. Ole aivan rauhassa uskomaton, mutta vaihda palstaa.

Se, joka käsittää, ettei monikaan uskontojen opinkappale ole totta, on oikeassa. On tärkeätä, että myös rukouspalstalla kerrotaan, miten asiat todellisuudessa ovat. Omissa porukoissaan uskovaiset pysyvät siinä suhteessa pimennossa.

Jos ajattelet kirkkosi uskontunnustuksen sikiämis-, ylösnousemus- ym. seikkojen olevan totta, olet väärässä, uskotpa niihin kuinka vahvasti tahansa, ja uskoopa vaikka 99,9% ihmisistä samoin kuin sinä. Yksi hyvällä käsityskyvyllä varustettu on usein oikeammassa kuin tuhat tyhmempää.

Tietenkin voit rehellisesti uskoa sellaisia asioita todeksi, jotka todellisuudessa eivät ole totta. Aivan samoin joku voi rehellisesti uskoa lehmänvirtsan parantavan sairauksia, koska hänen uskonnossaan lehmä on pyhä eläin. Olette kumpikin uskossanne rehellisiä, mutta uskonne sisältö on silti harhaluuloa.

• Älä viitsi leikkiä

""">Uskovalla on uskonnollisuutta geeneissään

• Kirjoittelija2
        Älä viitsi leikkiä kirjoitti:

""">Uskovalla on uskonnollisuutta geeneissään

- "Uskovalla on uskonnollisuutta geeneissään"

"HÖPÖ HÖPÖ"

Et näköjään ole lukenut niistä tutkimuksita, joiden mukaan uskovilla on uskonnollisuutta geeneissään ja niillä, jotka eivät usko, ei näin ole.

Tietaan Kuvalehdessä ( numero 01/ 2006 s. 72 -73 ) on artikkeli "Geeni altistaa uskonnolle", jossa sanotaan mm. näin:" Yhdysvaltalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykseni: mutta ei taitoa ) rauhanomaiseen yhteiseloon."

"Hamer uskoo, että uskonnollisuudella on saattanut olla merkitystä myös ihmislajin evoluution kannalta. Uskonto yhdistää ihmisiä, mikä on voinut olla ratkaisevan tärkeää ihmisten kyvylle elää rauhanomaisesti yhdessä. Uskontoa myös harjoitetaan usein yhteisin palvontamenoin, ja rituaalit ovat omiaan vahvistamaan yhteisöllisyyttä."

"Yhteisöllisyyden tuoma kilpailuetu on voinut johtaa siihen, että VMAT2:n henkisyydelle altistava muunnos on säilynyt ihmisen perimässä. Se on ehkä antanut ihmiselle paremmat mahdollisuudet selvitä eloonjäämiskilvassa. Henkisyys ja yhteinen uskonto ovat lujittaneet ja vakauttaneet yhteisöä. Yhteisestä uskonnosta ei taas ole pitkä matka yhteisiin maallisiin sääntöihin, jotka ovat luoneet järjestystä ja turvallisuutta. Vakaus, järjestys ja turvallisuus ovat siis olleet henkisesti suuntautuneiden ihmisten kilpailuedut muihin nähden. Siksi uskonnollisuudelle herksitävä VMAT2:n muunnos on siirtynyt luonnonvalinnan kautta sukupolvelta toiselle."

"Henkisyyden ja uskonnon geneettisen perustan puolesta puhuu monien tutkijoiden mukaan sekin, että uskonnollisuutta esiintyy kaikissa tunnetuissa ihmisyhteisöissä olivatpa ne miten eristäytyneitä tahansa. tämä on tulkittu viitteeksi siitä, että uskonto ei ole syntynyt pelkästään lainaamalla kulttuurivaukutteita multa yhteisöiltä."

"Ehkä uskonnollisuusgeenit myös tasapainottavat suuren älykkyystason tuomaa taakkaa. Kanadalaisen Laurentian yliopiston neurologi Michael Persinger on todennut:Tietoisuus vääjäämättömästä kuolemasta on hinta ihmisaivojen kehittyneestä otsalohkosta. Uskonto on erinomainen sopeutuma. Se rauhoittaaa."

• H A L O O

- "Uskovalla on uskonnollisuutta geeneissään"

"HÖPÖ HÖPÖ"

Et näköjään ole lukenut niistä tutkimuksita, joiden mukaan uskovilla on uskonnollisuutta geeneissään ja niillä, jotka eivät usko, ei näin ole.

Tietaan Kuvalehdessä ( numero 01/ 2006 s. 72 -73 ) on artikkeli "Geeni altistaa uskonnolle", jossa sanotaan mm. näin:" Yhdysvaltalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykseni: mutta ei taitoa ) rauhanomaiseen yhteiseloon."

"Hamer uskoo, että uskonnollisuudella on saattanut olla merkitystä myös ihmislajin evoluution kannalta. Uskonto yhdistää ihmisiä, mikä on voinut olla ratkaisevan tärkeää ihmisten kyvylle elää rauhanomaisesti yhdessä. Uskontoa myös harjoitetaan usein yhteisin palvontamenoin, ja rituaalit ovat omiaan vahvistamaan yhteisöllisyyttä."

"Yhteisöllisyyden tuoma kilpailuetu on voinut johtaa siihen, että VMAT2:n henkisyydelle altistava muunnos on säilynyt ihmisen perimässä. Se on ehkä antanut ihmiselle paremmat mahdollisuudet selvitä eloonjäämiskilvassa. Henkisyys ja yhteinen uskonto ovat lujittaneet ja vakauttaneet yhteisöä. Yhteisestä uskonnosta ei taas ole pitkä matka yhteisiin maallisiin sääntöihin, jotka ovat luoneet järjestystä ja turvallisuutta. Vakaus, järjestys ja turvallisuus ovat siis olleet henkisesti suuntautuneiden ihmisten kilpailuedut muihin nähden. Siksi uskonnollisuudelle herksitävä VMAT2:n muunnos on siirtynyt luonnonvalinnan kautta sukupolvelta toiselle."

"Henkisyyden ja uskonnon geneettisen perustan puolesta puhuu monien tutkijoiden mukaan sekin, että uskonnollisuutta esiintyy kaikissa tunnetuissa ihmisyhteisöissä olivatpa ne miten eristäytyneitä tahansa. tämä on tulkittu viitteeksi siitä, että uskonto ei ole syntynyt pelkästään lainaamalla kulttuurivaukutteita multa yhteisöiltä."

"Ehkä uskonnollisuusgeenit myös tasapainottavat suuren älykkyystason tuomaa taakkaa. Kanadalaisen Laurentian yliopiston neurologi Michael Persinger on todennut:Tietoisuus vääjäämättömästä kuolemasta on hinta ihmisaivojen kehittyneestä otsalohkosta. Uskonto on erinomainen sopeutuma. Se rauhoittaaa."

Mitään tieteellistä näyttöä ei ole mistään uskonnollisuus geenistä. PUUAAAHHH ... HEH HEH HEH ....

• Kirjoittelija2
        H A L O O kirjoitti:

Mitään tieteellistä näyttöä ei ole mistään uskonnollisuus geenistä. PUUAAAHHH ... HEH HEH HEH ....

"Mitään tieteellistä näyttöä ei ole mistään uskonnollisuusgeenistä. PUUAAHHH . HEH HEH HEH"

Jos et usko edes Tieten Kuvalehdessä olleeseen artikkeliin, niin ole sitten uskomatta, mutta luulisi kenen hyvänsä tajuavan, että uskonnollisaiheiset palstat eivät ole sitä varten, että niissä haukutaan uskontoja ja uskovia, kun on varta vasten erikseen ateistisaiheisia palstoja. Meissä ihmisissä on niitä, jotka uskovat ja niitä, jotka eivät usko. Hyväksytään toisemme eikä haukuta toisiamme.

Puahittele ja hehettely ei ole asiallista eikä aikuismaista. Ylläpito pyytää ilmoittamaan asiattomista viesteistä, mutta kukapa viitsii. Tuskinpa Ateismipalstallakaan hyväksyttäisiin, jos joku menisi sinne puahittelemaan ja hehettelemään ja kirjoittamaan ateismin vastaisuudeta. Minä olen luullut, että ateistit ovat järkeviä ja asiallisia ihmisiä, mutta taisin olla väärässä ainakin joidenkin ateistien suhteen.

• Rukous on oikein

Katsoppas kuomaseni, kun minulla ei oo pienintäkään tarvetta todistaa sinulle yhtikäs mitään.

Rukoukset auttavat, sen tiedän, minua on auttanut ja niin monia muita on auttanut.

Jos sinua eivät auta, niin vika lienee asenteessasi.
      Miksikähän pitäisi auttaa, jos vain irvuilet?
      Et sinä silloin rukoile, vaan ivaat ja herjaat.
      Jos muuttaisit asennettasi, niin mitähän tapahtuisi?

Tämä on rukouspalsta sattumalta.
      Täällä rukoillaan. Jos ei seura miellytä, niin voi aina muuttaa palstaa.
      Turhaa tulla tänne rähjäämään.

Hyvää yötä!

• Lutka Suihkari

Yksikään rukous ei ole toiminut koskaan toodiisteettavasti.

• 25...
        Lutka Suihkari kirjoitti:

Minulla on ympärilläni useita todisteita rukouksen toimivuudesta.
        Lapsellani oli vakava sairaus, jota ei lääketiedekään pysty kaikilta parantamaan. Osa sairastuneista paranee, osa kuolee. Sairauteen ei ole olemassa tiettyä hoitoa, jonkun kohdalla auttaa jokin asia, toisen kohdalla taas ei mikään. Mitäpä muuta olisin voinut tehdä kuin rukoilla, "Sinä Jeesus voit lapseni parantaa" ja niin Jeesus teki.
        Myös toinen perheenjäseneni sairastui, lääkärit epäilivät syöpää. Taas ei voinut muuta kuin anoa apua ylhäältä, ja Jeesus auttoi tässäkin.

Nämä eivät ole ainoita esimerkkejä minun elämässäni siitä, miten Jumala on ihmeellisellä tavalla ilmestynyt auttajana. Nämä ovat kuitenkin minulle eniten merkinneet asiat, koska kyse oli rakkaistani.

• Kirjoittelija2
        Lutka Suihkari kirjoitti:

"Yksikään rukous ei ole toiminut koskaan todistettavasti."

Rukoukset eivät ole mitään koneita, joiden pitäisi toimia. Et näköjään ymmärrä rukouksista ja rukoilemisesta yhtään mitään. Et taida edes tietää yhdenkään rukousen sisältöä. Otapa, nimimerkki Lutka Suihkari, asioista selvää, ennen kuin tulet tänne melskaamaan. Sitä paitsi on paljon muita palstoja, niin että voisit kiertää uskonnollisaiheiset palstat kaukaa, kun et kerran niistä pidä.

• lukutaitoinen

"Yksikään rukous ei ole toiminut koskaan todistettavasti."

Rukoukset eivät ole mitään koneita, joiden pitäisi toimia. Et näköjään ymmärrä rukouksista ja rukoilemisesta yhtään mitään. Et taida edes tietää yhdenkään rukousen sisältöä. Otapa, nimimerkki Lutka Suihkari, asioista selvää, ennen kuin tulet tänne melskaamaan. Sitä paitsi on paljon muita palstoja, niin että voisit kiertää uskonnollisaiheiset palstat kaukaa, kun et kerran niistä pidä.

Lukutaitoiset osaavat lukea täältä rukouspyyntöjä. Niistä kyllä selviää, mikä rukousten tarkoitus on.

Turha sinun on yrittää peitellä sitä, mikä on selvästi nähtävissä.

• Rehellinen:-)
        lukutaitoinen kirjoitti:

Lukutaitoiset osaavat lukea täältä rukouspyyntöjä. Niistä kyllä selviää, mikä rukousten tarkoitus on.

Turha sinun on yrittää peitellä sitä, mikä on selvästi nähtävissä.

Rukouksilla huijataan ihmisiä. Tieteellistä näyttöä rukousten toimivuudesta ei ole.

• 5...
        Rehellinen:-) kirjoitti:

Rukouksilla huijataan ihmisiä. Tieteellistä näyttöä rukousten toimivuudesta ei ole.

Ei myöskään tieteellistä näyttöä siitä, etteivät rukoukset toimisi.
        Uskossa onkin kyse juuri siitä, haluaako uskoa Jumalaan ja Hänen voimaansa omassa elämässään. Ne jotka haluavat, tulevat kyllä näkemään Jumalan toiminnan asioissaan.

• UUHHHHH
        5... kirjoitti:

Ei myöskään tieteellistä näyttöä siitä, etteivät rukoukset toimisi.
        Uskossa onkin kyse juuri siitä, haluaako uskoa Jumalaan ja Hänen voimaansa omassa elämässään. Ne jotka haluavat, tulevat kyllä näkemään Jumalan toiminnan asioissaan.

""Ei myöskään tieteellistä näyttöä siitä, etteivät rukoukset toimisi.""

Meillä on vaikka kuinka paljon tieteellistä näyttöä siitä ettei rukoukset toimi.

• Rehellinen ······
        25... kirjoitti:

Minulla on ympärilläni useita todisteita rukouksen toimivuudesta.
        Lapsellani oli vakava sairaus, jota ei lääketiedekään pysty kaikilta parantamaan. Osa sairastuneista paranee, osa kuolee. Sairauteen ei ole olemassa tiettyä hoitoa, jonkun kohdalla auttaa jokin asia, toisen kohdalla taas ei mikään. Mitäpä muuta olisin voinut tehdä kuin rukoilla, "Sinä Jeesus voit lapseni parantaa" ja niin Jeesus teki.
        Myös toinen perheenjäseneni sairastui, lääkärit epäilivät syöpää. Taas ei voinut muuta kuin anoa apua ylhäältä, ja Jeesus auttoi tässäkin.

Nämä eivät ole ainoita esimerkkejä minun elämässäni siitä, miten Jumala on ihmeellisellä tavalla ilmestynyt auttajana. Nämä ovat kuitenkin minulle eniten merkinneet asiat, koska kyse oli rakkaistani.

»» Minulla on ympärilläni useita todisteita rukouksen toimivuudesta.««
        - Lupaan maksaa jokaisesta todisteesta 1000€.

• Käytäntö Jytää
        UUHHHHH kirjoitti:

Meillä on vaikka kuinka paljon tieteellistä näyttöä siitä ettei rukoukset toimi.

Viis tieteistä ja niiden "muka"-todistuksista. Käytännön tasolla on jokapäiväistä kokemusta vaikka kuinka monien vuosien ajalta, että rukoukset kuullaan yläkerrassa ja niihin vastataan jopa sekunneissa.

• Kirjoittelija2
        UUHHHHH kirjoitti:

"Meillä on vaikka kuinka paljon tieteellistä näyttöä siitä ettei rukoukset toimi."

Eivät rukoukset ole mitään koneita, joiden pitäisi toimia. Jos joku rukoilee ruokarukouksen ja iltarukouksen, niin miksi se häiritsee niitä, jotka eivät itse rukoile?

• totuuden miekka

"Meillä on vaikka kuinka paljon tieteellistä näyttöä siitä ettei rukoukset toimi."

Eivät rukoukset ole mitään koneita, joiden pitäisi toimia. Jos joku rukoilee ruokarukouksen ja iltarukouksen, niin miksi se häiritsee niitä, jotka eivät itse rukoile?

Täällä on paljon esirukouksia. joissa pyydetään monenmoisia asioita. Luuletko niiden olevan iltarukouksia tai ruokarukouksia, vai miksi otit juuri nuo puheeksi?

Tieteellisellä näytöllä viitattiin erityisesti niihin muihin rukouksiin, joiden vaikutuksesta tuleviin tapahtumiin et siedä keskusteltavan.

Suljet myös silmäsi siltä, että iltarukouksissakiin usein pyydetään Jumalaa tekevän jotakin rukoilijan hyväksi. Suojaavan, ottavan lopuksi taivaaseen tms.

• Kirjoittelija2
        totuuden miekka kirjoitti:

Täällä on paljon esirukouksia. joissa pyydetään monenmoisia asioita. Luuletko niiden olevan iltarukouksia tai ruokarukouksia, vai miksi otit juuri nuo puheeksi?

Tieteellisellä näytöllä viitattiin erityisesti niihin muihin rukouksiin, joiden vaikutuksesta tuleviin tapahtumiin et siedä keskusteltavan.

Suljet myös silmäsi siltä, että iltarukouksissakiin usein pyydetään Jumalaa tekevän jotakin rukoilijan hyväksi. Suojaavan, ottavan lopuksi taivaaseen tms.

"Täällä on paljon asioista, joissa pyydetään monenmoisia asioita. Luuletko niiden olevan iltarukouksia tai ruokarukouksia vai miksi otit juuri nuo puheeksi?"

Otin iltarukoukset ja ruokarukoukset puheeksi, koska ne ovat minulle tutuimpia.

"Suljet myös silmäsi siltä, että iltarukouksissakin usein pyydetään jumalaa tekemään jotakin rukoilijan hyväksi. Suojaavan, ottavan lopuksi taivaaseen tms."

Minä en nyt oikein ymmrrä sinua. Minä sanoin, että rukoukset eivät ole mitään koneita, joiden pitäisi toimia. Ei rukous ole mikään vaatimus vaan kääntyminen Jumalan puoleeen rukoilemalla ja toivomalla, että Jumala ottaa rukoilijan pyynnön huomioon. ( Jos puhutaan kristinuskon Jumalasta, niin kirjoitetaan Jumala isolla alkukirjaimella. )

"Tieteellisellä näytöllä viitattiin erityisesti niihin muihin rukouksiin, joiden vaikutuksesta tuleviin tapahtumiin et siedä keskusteltavan.."

No, minä tunnen lähinnä ruokarukouksen ja iltarukouksen. Jos täällä viitataan muihin rukouksiin, niin olen vain utelias kuulemaan myös niistä muista rukouksista, niin että sen kun kerrot.

• Upi 42

"Täällä on paljon asioista, joissa pyydetään monenmoisia asioita. Luuletko niiden olevan iltarukouksia tai ruokarukouksia vai miksi otit juuri nuo puheeksi?"

Otin iltarukoukset ja ruokarukoukset puheeksi, koska ne ovat minulle tutuimpia.

"Suljet myös silmäsi siltä, että iltarukouksissakin usein pyydetään jumalaa tekemään jotakin rukoilijan hyväksi. Suojaavan, ottavan lopuksi taivaaseen tms."

Minä en nyt oikein ymmrrä sinua. Minä sanoin, että rukoukset eivät ole mitään koneita, joiden pitäisi toimia. Ei rukous ole mikään vaatimus vaan kääntyminen Jumalan puoleeen rukoilemalla ja toivomalla, että Jumala ottaa rukoilijan pyynnön huomioon. ( Jos puhutaan kristinuskon Jumalasta, niin kirjoitetaan Jumala isolla alkukirjaimella. )

"Tieteellisellä näytöllä viitattiin erityisesti niihin muihin rukouksiin, joiden vaikutuksesta tuleviin tapahtumiin et siedä keskusteltavan.."

No, minä tunnen lähinnä ruokarukouksen ja iltarukouksen. Jos täällä viitataan muihin rukouksiin, niin olen vain utelias kuulemaan myös niistä muista rukouksista, niin että sen kun kerrot.

Etkö oikeasti ymmärrä mitä sinulle kirjoitetaan?

Mene pois

• Kirjoittelija2
        Upi 42 kirjoitti:

Etkö oikeasti ymmärrä mitä sinulle kirjoitetaan?

Mene pois

"Etkö oikeasti ymmärrä mitä sinulle kirjoitetaan?"

Luulisisinpa, että jo ammattinikin vuoksi ymmärrän, mistä täällä kirjoitetaan.

"Mene pois."

Tämä on yleinen palsta ja tänne saa kirjoittaa kuka hyvänsä. Jos sinä et hyväksy tuota, niin valitse sitten palsta, jossa kirjoitetaan vain juuri niin, kuin sinä haluat.

• Hyvää kevättä!

No jopas tällä "rehellisellä" on ongelmaa, kun jaksaa urputtaa.

Ihmiset jotka ovat tällä palstalla ovat juuri siksi että he uskovat rukouksen voimaan.
      Ihan turhaa tää "rehellinen" tekee "käännytystyötä" täällä.
      Paljon pahempiakin "huijaus"-muotoja on toki.

Ehdotan että laitat aikasi "järkevämpään".
      Aika kuokkia ulkona, liikkua luonnossa.

• ïevj¨qi+ryöskrrth

Moni on luopunut uskomuksistaan ja uskostaan tosiasioiden edessä.

• Kirjoittelija2
        ïevj¨qi+ryöskrrth kirjoitti:

Moni on luopunut uskomuksistaan ja uskostaan tosiasioiden edessä.

"Moni on luopunut uskomuksistaan ja uskostaan tosiasioiden edessä."

Mitä tosiasioita tarkoitat?

• onhan niitä

"Moni on luopunut uskomuksistaan ja uskostaan tosiasioiden edessä."

Mitä tosiasioita tarkoitat?

Lue vaikka vihreän rouvan palstalta uskosta luopuneen papin kertomus. Hän opiskeli paljon ja alkoi ymmärtää, että tosiasiat olivat vastoin kristinuskoa ja luopui uskostaan.

• Kirjoittelija2
        onhan niitä kirjoitti:

Lue vaikka vihreän rouvan palstalta uskosta luopuneen papin kertomus. Hän opiskeli paljon ja alkoi ymmärtää, että tosiasiat olivat vastoin kristinuskoa ja luopui uskostaan.

"Lue vaikka vihreän rouvan palstalta uskosta luopuneen papin kertomus."

Olen lukenut tuon kertomuksen. On niitä, jotka uskovat ja niitä, jotka eivät usko. Minäkin olin murrosikäisenä jonkin aikaa uskomatta, mutta kun uskomattomuus ei tuntunut pitemmän päälle oikeata ratkaisulta minulle, niin annoin itaselleni luvan taas uskoa. Mistä sen muuten tietää, miten ajattelee nykyisin tuo entinen pappi, josta kerrottiin Vihreän rouvan palstalla. ( Pappina ei voi toimia, jos ei itse usko, mutta uskonnonopettajana tietääkseni kylläkin. )

• onhan niitä

Olen lukenut tuon kertomuksen. On niitä, jotka uskovat ja niitä, jotka eivät usko. Minäkin olin murrosikäisenä jonkin aikaa uskomatta, mutta kun uskomattomuus ei tuntunut pitemmän päälle oikeata ratkaisulta minulle, niin annoin itaselleni luvan taas uskoa. Mistä sen muuten tietää, miten ajattelee nykyisin tuo entinen pappi, josta kerrottiin Vihreän rouvan palstalla. ( Pappina ei voi toimia, jos ei itse usko, mutta uskonnonopettajana tietääkseni kylläkin. )

Johtuiko uskomattomuuden kautesi siitä, että olit alkanut pitää kristinuskoa tosiasioiden vastaisena? Mainittu pappihan kertoi montakin tosiasiaa, joista hän päätteli, ettei Jumalaa ole, ja oli asiasta pahoillaan. Olitko pannut merkille samoja ongelmia kuin tuo pappi, ja miten siinä tapauksessa hoidit asian, kun taas aloit uskoa?

Jotkut nuoret vieraantuvat uskonnosta, koska ajattelevat uskomisen rajoittavan bilettämistä ja sen semmoista. Aika pinnallinen kuva uskonnosta silloin, mutta nuoret ovat vielä nuoria.

• HUH HAH HEI

"" Pappina ei voi toimia, jos ei itse usko""
        - Yli 60% papeista on ateisteja.

• Kirjoittelija2
        HUH HAH HEI kirjoitti:

"" Pappina ei voi toimia, jos ei itse usko""
        - Yli 60% papeista on ateisteja.

"- Yli 60 % papeista on ateisteja."

Millä perusteella väität tuommoista? Minä luin Vihreän rouvn sivuilta papista, joka kertoi menettäneensä uskonsa eikä ole voinut sen jälkeen toimia pappina, mutta uskonnonopettajana kylläkin. Väitätkö, että jos ihmisestä tulee ateisti, niin hänestä tulee sen jälkeen epärehellinen vai mistä oikein on kysymys?

• totuuden miekka

"- Yli 60 % papeista on ateisteja."

Millä perusteella väität tuommoista? Minä luin Vihreän rouvn sivuilta papista, joka kertoi menettäneensä uskonsa eikä ole voinut sen jälkeen toimia pappina, mutta uskonnonopettajana kylläkin. Väitätkö, että jos ihmisestä tulee ateisti, niin hänestä tulee sen jälkeen epärehellinen vai mistä oikein on kysymys?

Muuan tanskalainen pappi kertoi muistelmissaan 1900-luvun alkupuolelta, että hän lakkasi uskomasta, mutta vaikean pohdinnan jälkeen päätti jatkaa pappina oloa. Hän toimi köyhällä seudulla ja ajatteli, että jos hän on rehellinen ja kertoo ettei Jumalaa ole, niin seurakuntalaiset eivät enää kestä vaikeuksien täyttämää elämäänsä. Siksi hän jatkoi satujen kertomista seurakunnalleen.

Haluaisitko, että sinullekin kerrotaan satuja tällä palstalla? Olisiko elämäsi liian kovaa, jollet uskoisi taivaaseen pääsyyn?

• Kirjoittelija2
        totuuden miekka kirjoitti:

Muuan tanskalainen pappi kertoi muistelmissaan 1900-luvun alkupuolelta, että hän lakkasi uskomasta, mutta vaikean pohdinnan jälkeen päätti jatkaa pappina oloa. Hän toimi köyhällä seudulla ja ajatteli, että jos hän on rehellinen ja kertoo ettei Jumalaa ole, niin seurakuntalaiset eivät enää kestä vaikeuksien täyttämää elämäänsä. Siksi hän jatkoi satujen kertomista seurakunnalleen.

Haluaisitko, että sinullekin kerrotaan satuja tällä palstalla? Olisiko elämäsi liian kovaa, jollet uskoisi taivaaseen pääsyyn?

"Haluaisitko, että sinullekin kerrotaan satuja tällä palstalla?"

Haluaisin, että tälläisille uskonnollisaiheisille palstoille kirjoitettaisiin lähinnä palstojen aiheista tai ainakin uskonnollisista aiheista eikä ainakaan puhuttaisi uskonnoista tai uskonnollisista aiheista aina ja uudestaan satuina, vaikka kuinka mieli tekisi.

"Olisiko elämäsi liian kovaa, jollet uskoisi taivaaseen pääsyyn?"

Ei kai elämä sen kovempaa olisi kuin nytkään, vaikka menettäisinkin uskoni. Toistaseksi ainakin uskon, enkä viitsi ruveta valehtemaan tuossa asiassa.

• aiemmasta viestistäs

"Haluaisitko, että sinullekin kerrotaan satuja tällä palstalla?"

Haluaisin, että tälläisille uskonnollisaiheisille palstoille kirjoitettaisiin lähinnä palstojen aiheista tai ainakin uskonnollisista aiheista eikä ainakaan puhuttaisi uskonnoista tai uskonnollisista aiheista aina ja uudestaan satuina, vaikka kuinka mieli tekisi.

"Olisiko elämäsi liian kovaa, jollet uskoisi taivaaseen pääsyyn?"

Ei kai elämä sen kovempaa olisi kuin nytkään, vaikka menettäisinkin uskoni. Toistaseksi ainakin uskon, enkä viitsi ruveta valehtemaan tuossa asiassa.

Taisit sanoa, että olit aiemmin ateisti. Piditkö Jeesuksen heräämistä kuolleista silloin satuna?

• Kirjoittelija2
        aiemmasta viestistäs kirjoitti:

Taisit sanoa, että olit aiemmin ateisti. Piditkö Jeesuksen heräämistä kuolleista silloin satuna?

"Taisit sanoa, että olit aiemmin ateisti. Piditkö Jeesuksen heräämistä kuolleista silloin satuna?"

Sanoin, että murrosikäisenä järkeilin itseni uskomattomaksi. Tarkemin en enää muista, miten tuolloin ajattelin, paitsi että en uskonut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe