Kommunismin käsitettä tulisi tarkentaa,koska

Rajanveto

maailmassa on oikeita sos.demokraatteja,jotka haluaisivat maailmaan demokraattisen kommunismin,mutta ei vanhan mallin mukaista diktatuuri kommunismia.Kapitalismi on tuhoon tuomittu sen ymmärtävät kaikki terveet älyköt,mutta niin on myös diktatuuri kommunismi,tämän takia,mutta koska oikea vasemmisto ei ole irtisanoutunut vanhoillis kommunismista,sen takia,kaikkia sosiaalisesti ajattelevia sanotaan vain kommunisteiksi tai puniikeiksi,mikä vain viittaa diktatuurisen järjestelmän kannatukseen,mitä oikeat sos.demit eivät tee.

6

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Son Of Marx

      Nykyinen mailma tomii näin (Kylmän sodan jälkeen)
      Kommunismi = Paha
      Demokratia = Hyvä
      Sosialismi= Paha
      Kapitalismi= Hyvä

      Suomi on EU:n myötä menossa kohti tuhon tietä, kohti hallitsematonta kapitalismia. Aikoinaan meille valehdeltiin ja tuo vale jatkuu edelleen, niin kauan kun joku siihen puuttuu. Jumalauta, jokainen sen tajuaa, että sosialismilla saa enemmän aikaiseksi kuin kapitalismilla! Se on vaan niin vitun vaikeaa ymmärtää, että "minä olen rikas, vitunko väliä muila on!"

      Kiina vois mun puolesta haistaa pitkän paskan. Maailman 2. Suurin kapitalistivaltio.! Vitnam yrittää seurata...
      Kuuba: kaupasaarrossa oleva maa, joka olisi ehkä yksi maailman rikkaimmista maista ILMAN USAN MÄÄRÄÄMÄ KAUPPASAARTOA!

    • mitä höpiset

      Sossu on selkärangaton petturi. Eipä nämä nykyisetkään kommari paskat mitään aitoa kommunismia edusta. Aito kommunismi ei esimerkiksi suostu minkäänlaiseen yhteistyöhön luokkavihollisen kanssa.

    • Nashi

      Nashi järjestö

    • lskjrigjtijthtohyihj

      Sitä käsitettä ei tarvitse "tarkentaa", koska kommunismi on yksiselitteisesti = talouspoliittinen järjestelmä, joka kieltää markkinatalouden ja jossa oletus on, että kun kaikki tuotantovälineet ja yritystoiminta kansallistettaisiin ns. valtion haltuun, että siinä muka sitten syntyisi jokin ystävällinen yhteiskunta, missä kukaan ei enää tavoittelisi rikastumista tai omaa etuaan ja missä muka silti yhteiskunnan tuottavuus kasvaisi - täysin mahdoton ideologia siis järjen kannalta.


      Et ole kommunisti, jos = kannatat kapitalismia markkinatalouden kannalta, eli jos et olisi kieltämässä markkinataloutta idelogisista syistä, et ole kommunisti. Suomalaisten eduskunnassa istuvien vasemmistopuolueiden kannattajat ja edustajat eivät ole kommunisteja.


      Natsi olet, jos = olet vihaamassa vasemmistoa siksi, että edellisen vuosisadan alun Suomessa köyhät duunarit puolusti etujaan, ja jos se sinusta oli väärin.


      Fasismi ja kommunismi eivät suuremmin talouspoliittisesti eroa toisistaan ideologioina. Hitlerin Saksassakin ne ensin halusi ryövätä kaikki omaisuuden pienen eliitin haltuun ja perustelivat sitä ihmisoikeusrikostoimintaansa mukamas "työväen edulla", mistä historia tietää, että aika toisin meni asiat.


      Suomessa taas ei koskaan ole ollut ns. neukkumallin kommunisteja, fasisteja oli kyllä paljon, etenkin ennen sotavuosia. Siitä syystä Suomella ikuinen häpeä onkin, että maa kaveerasi jonkun Hitlerin kanssa, koska oli fasisteja.

      • valehtelet taas

        No mitä ne Kuusinen ja Sinisalo sitten olivat. Tarkoitit idiootti varmaan neuvostoliiton mukaista kommunistista järjestelmää.


      • slfirhguothuhjtiyhj
        valehtelet taas kirjoitti:

        No mitä ne Kuusinen ja Sinisalo sitten olivat. Tarkoitit idiootti varmaan neuvostoliiton mukaista kommunistista järjestelmää.

        Hörhölle ei pitäis nimettömässä keskustelussa kommentoida. Sä käytät termiä "taas", ja toi oli eka kerta koskaan, kun kirjoitin tälle palstalle, toi yksittäinen kommentti jossa vastustin äärioikeistolaista fasismia.

        On aika outoa, että hörhöt saa kicksejä täällä nimittelemällä idiootiksi ja pelottelemalla siltikin, vaikkei kirjoittajan tekstisisältö siihen oikeuta. Jos sä olet joku talipää, joka kuvittelet että jokainen joka osaa suhtautua vaikka kommunismin käsitteeseen tieteellisesti tai neutraalisti tai historiakontekstissa, että jos olet talipää joka kuvittelet jokaisen olevan ajamassa valtiokommunismia eli jos olet joku vasemmiston vihaaja- fasisti-seinähullu, niin voitko säästää pelottelultasi nettipalstalla, kiitos?!


        Jos sinun itsetuntoasi nostattaa minun kutsuminen idiootiksi, niin ole hyvä kun en voi käytökseesi vaikuttaa, mutta henkilönä minä en tässä Suomi24:ssa ole esiintynyt tai esiinny koskaan ja veikkaan, että häpeäisit silmät päästäsi, jos tietäisit millaista ihmistä pelottelet, kun pelottelet mua. Minä en tiedä kuka on Sinisalo tai kuka on Kuusinen, paitsi sen tiedän, että havaitusti fasistit vihaavat noita. Ihmeellisiä hörhöjä, kun nyt eletään 2010-lukua. Sivistyneernä ihmisenä (luen erittäin laaja-alaisesti) olen nyt jo edesmenneeltä Sinisaloltakin lukenut yhden kirjan, ja vaikken kommunismia kannatakaan, niin kyllä se tyyppi ennusti osin ihan faktojakin tulevaisuudesta - ja lisäksi hänen jälkeläisensä varmasti haluavat antaa hänen levätä rauhassa, eli v*tun sairasta, että joku fasistinillii herjaa vuoskikymmeniä sitten kuollutta tällä palstalla, oli kyseessä kommari ta ei. Otto- Ville taisi taas silloin noin sata vuotta sitten elää aika erilaisessa yhteiskunnassa kuin on yhteiskunta tänään, eikös niin natsi vaiko etkö ymmärrä. Luultavasti olet myös niin tyhmä, ettet sitäkään tiedä, että ennen itsenäisyyttä v.1917 ja ennen Venäjän vallan alaisuutta eli Ruotsin vallan aikana Suomen maa oli jaettu etupiireihin, joissa eteläinen itäinen Suomi oli venäläinen ja länsi- Suomi Ruotsia. Että ehkä Otto- Willeäkin syytellään aika turhaan, jos se yritti suomalaisia sukulaisiaan auttaa sotatilanteessa, en tiedä.


        Kuule, kommunismia kuitenkaan eivät ei ainakaan mun tuntemistani vasemmistolaisista kannata kukaan, jos ja mikäli se tarkoittaisi markkinatalouden kieltämistä. Että fasisti painu muualle herjaamaan. Törkeää nimettömästi julkisesti käydä herjaamaan mua, ikään kuin muka olisin joku joka tietäisin tämän foorumin kirjoittajista tai kulttuurista.


        En ole kommunisti, mutta myös heillä on oikeus mielipiteeseensä. Ja poliittisessa mielessä sananvapauden kannnalta ei myöskään niitä saa uhkailla, jotka ehkä kannattavat kommunismia. Tosin te fasistit uhkailettte taviksiakin, jotka kertoo äänestävänsä vasemmistoliittoa, joten pikkusen pimeitä olette - etenkin, kun kommunistit tuskin ovat mitään matsaamassa täällä äärioikeistoa vastaan, vaan foorumi on täysin fasistien imbesillien hallinnassa älyllisen keskustelun puuttuessa lähes täysin.


        Tais olla viimeinen kerta, kun haluaisin keskustella aiheesta kommunismi. Tänne ei kirjoita normaaleita. Ehkä josssakin älykkö- ja vasemmistofoorumeilla olisi toisin, eli ehkä muualla voisi keskustella kiihkottomasti poliittisista järjestelmistä ja ajatuksista, mutta ei täällä, havaitusti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe