Luin joitakin vuosia sitten Georg Gustavssonista, yhdestä Ruotsin helluntaiherätyksen pioneereistä. Hän vaikutti Ruotsissa 1900 luvun alussa. Hän tuli uskoon 20 vuotiaana vallankumouksellisena. Hän taisteli katumuspenkissä n. viisi tuntia suuressa sielun hädässä. Hän oli tullut siihen pisteeseen että hän uskoi olevansa yksi maailman suurimpia syntisiä. Hän oli tuominnut itsensä alimpaan helvettiin. Mitään mahdollisuutta pelastukseen ei ollut.
Nyt hän oli Jumalan kiinniottamana Hänen voimakkaassa puhuttelussa pelastusarmeijan kokouksessa polvillaan katumuspenkissä. Kuitenkaan pelastusarmeijan sotilaiden laulut eikä Raamatun lukemiset ja vakkuuttelut pelastuksesta auttaneet häntä. Hän oli tuntikausia polvillaan suuressa sieluntuskassa. Helvetin kauhut valtasivat hänen sielunsa.
Joskus pikkutunneilla aamuyöllä Georg kuulee äänen joka ei tullut kenestäkään ihmisestä: "Georg, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi!" Silloin Georg Gustavsson nousee seisomaan, nostaa kädet ylös ja huutaa: "Minä olen pelastunut, hallelujaa, olen pelastunut."
Tästä lähti hänen uskon vaelluksensa Herran Jeesuksen kanssa. Georg oppi tuntemaan Jeesuksen Kristuksen ja Hänen Voimansa. Hänestä tuli kuuluisa menestyvä pastori ja sananjulistaja Ruotsin helluntailiikkeeseen. Kerran hän oli kaverinsa kanssa töissä rukoushuoneen kellarissa. Silloin kellarissa syttyi tulipalo. Tuli leimahti ja näytti siltä että koko talo palaa. Silloin Georg muisti hebrealaiskirjeen kertomuksen sankareista jotka tekivät ihmeitä USKON KAUTTA! (tekivät ensin ja näkivät sitten).
"Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen"..... (uskon kautta he) "SAMMUTTIVAT TULEN VOIMAN," (Heb 11:34).
Tämä Sana Voimanaan (Jumalan Sanan Hengen Voima) Georg huusi tulelle Jumalan (Sanan) antamalla auktoriteetilla: "Jeesuksen Kristuksen nimessä tuli SAMMU!" ja tuli sammui siihen paikkaan.
Olen lukenut kertomuksen kirjasta "Georg, revolutionär"
Meillä kävi äsken mies joka esittäytyi paloturvallisuustarkastajna. Todellisuudessa hän oli myyntimies joka myi palosammuttimia. Jotta minun ei tarvitsisi ostaa hänen kalliita sammuttimia ja jotta pääsisi hänestä hienosti eroon, kerroin hänelle tämän Georgin tapauksen (mies sanoi olevansa uskova). Kerroin hänelle uskon ja Jeesuksen nimen Voimasta. Hän lähti kotoamme saamatta myytyä minulle palosammutinta. Ehkä hän on nyt vähän käärmeissään Jumalalle siitä kun palosammutin jäi häneltä myymättä eikä setelit taskuun valahtaneetkaan.
Ymmärrän että palosammutin täytyy olla joka talossa. Se on tarpeellinen ja suosittelen jokaiselle talon omistajalle toimivaa hyvää palosammutinta. Vähintään yksi sammutin joka taloon! Mutta meillä on jo yksi sammutin ja tämän myyntimiehen hinnat eivät sopineet minulle. Uskon ostavani samanlaisen sammuttimen muualta halvemmalla. Sitäpaitsi tunnen tehokkaan Sammuttajan joka on aina paikalla ja aina tilan tasalla.
Sammu Jeesuksen nimessä!
83
190
Vastaukset
- Tiestä
Kaikki tapahtuu uskon kautta. Uskon kautta saivat esi-isämme nähdä luvatun maan. Tuli sammuu, vesi pysyy aisoissa. Oletko jaikaili lukenut siitä, miten joskus 1900 luvulla Islannissa laavasyöksy pysähtyi juuri kirkon eteen. Kirkossa oli rukoileva kansa.
Jumala elää ja osoittaa voimansa.- jaikalii
En ole koskaan kuullut tapauksesta enkä lukenutkaan siitä.
jaikalii kirjoitti:
* En ole minäkään kuullut mitään, luulisi, että siitä olisi dokumentteja, kun pinimmistäkin ihmeistä pidetään isoa ääntä ?
- jaikalii
Mohikaani_27 kirjoitti:
* En ole minäkään kuullut mitään, luulisi, että siitä olisi dokumentteja, kun pinimmistäkin ihmeistä pidetään isoa ääntä ?
Maailma ei levitä tietoa Jumalan teoista.
Jos uskovat eivät levitä sitä, tieto ei leviä. - Tiestä
jaikalii kirjoitti:
"Reykjahlíð on Mývatnin rannan ainoa kylä. Kylässä on matkaavaisten tarvitsemia palveluita ja kauppa. Aivan kylän kirkon vieressä on kallioksi jähmettynyt laavavirta. 1729 virtasi kuuma laava jo kirkon vierellä talot ja maat tuhoten, mutta kuin ihmeen kautta kirkko pelastui. Kirkko on jo rakennettu uudelleen, mutta laavavirtaan voi tutustua kirkon vieressä ja myös ajamalla päätietä kylästä länteen päin. Tämä alue on nimeltään Eldhraun."
Taisin tehdä vuosisata virheen. Olen nähnyt dokumentin tuosta tv:ssä. Varmasti tuo kertomut löytyy netistäkin. En hakenut sitä kovin tarkasti nyt, mutta tuon verran kuitenkin löysin, mitä tuossa yllä kerrotaan. Olen nähnyt kuvia tuosta tapauksesta ja keromuksen, miten pappi ja kirkkokansa rukoilivat hädän hetkellä. - kenen omia...
Kenen kirkko oli kyseessä?Luterilainen vaiko Ortodoksi?
- Tiestä
kenen omia... kirjoitti:
Ei aavistustakaan ja kirkko ei ole tässä pääosassa, vaan jaikailinkin kertomat Jumalan voimateot. Aikamoinen voiman näyte, kun saa tulen sammumaan ja laavavirran pysähtymään. Se, mikä ihmisille on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista.
- jaikalii
kenen omia... kirjoitti:
Jumala ei lue seurakunnan nimikylttejä ja tee arvoita sen perusteella. Hän katsoo ihmisen sydämeen ja arvoi ihmisen sen mukaan. Sitten Hän lupaa olla omiensa kanssa joka päivä. Jeesuksella on omia lapsia kaikissa kirkkokunnissa, jopa sellaisissa kirkkokunnissa joita yleisesti pidetään harhaoppisina ja jotka ovatkin harhaoppisia. Mutta harhaoppisessakin kirkossa/seurakunnassa voi olla todellisia Jumalan lapsia. Oppi ei pelasta. Jeesus pelastaa Häneen uskovan ja turvaavan ihmisen. Jeesukseen ja Hänen nimeensä turvaavaa ihmistä Jumala auttaa seurakuntarajoista riippumatta.
- en ymmärrä
Tiestä kirjoitti:
Ei aavistustakaan ja kirkko ei ole tässä pääosassa, vaan jaikailinkin kertomat Jumalan voimateot. Aikamoinen voiman näyte, kun saa tulen sammumaan ja laavavirran pysähtymään. Se, mikä ihmisille on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista.
Miten niin ei kirkko ole pääosassa kun just kerroit että Jumala varjeli KIRKON.
Miksi muuten oli tärkeää että kirkko pelastui. Sehän on vaan materiaa joita voi rakentaa uusia. - Tiestä
jaikalii kirjoitti:
Jumala ei lue seurakunnan nimikylttejä ja tee arvoita sen perusteella. Hän katsoo ihmisen sydämeen ja arvoi ihmisen sen mukaan. Sitten Hän lupaa olla omiensa kanssa joka päivä. Jeesuksella on omia lapsia kaikissa kirkkokunnissa, jopa sellaisissa kirkkokunnissa joita yleisesti pidetään harhaoppisina ja jotka ovatkin harhaoppisia. Mutta harhaoppisessakin kirkossa/seurakunnassa voi olla todellisia Jumalan lapsia. Oppi ei pelasta. Jeesus pelastaa Häneen uskovan ja turvaavan ihmisen. Jeesukseen ja Hänen nimeensä turvaavaa ihmistä Jumala auttaa seurakuntarajoista riippumatta.
Kirjoitit jaikalii hyvin. Vaikka itse en ole kuulunutkaan mihinkään kirkkokuntaan todella pitkään aikaan, niin tiedän monissa eri kirkkokunnissa olevan tällä hetkelläkin Jeesuksen kasvatuksen alla olevia ihmisiä. Jumala antaa aivan Itse uloslähtökäskyn sieltä, missä Hän ei halua lapsensa olevan. Ei kaikissa kirkkokunnissa ole eksytyksiä, mutta on tien vaikeuttamiseksi sellaisia sääntöjä, että uskonoppi jää keskeneräiseksi. Tuollaisessa kirkkokunnassa minäkin jouduin vuosia olemaan, kunnes Jumala antoi uloslähtökäskyn ja antoi uudet uskonystävät. Oppi ei todellakaan ole pelastus, vaikka sen kuinka hyvin oppisi. Pelastus on Jeesus, jonka kautta ihminen syntyy uuteen elämään ja jossa ihminen saa uudet, hyvät hedelmät. Jos sydän ei muutu evankeliumista, niin Jeesuksen antama oppi on sellaisen ihmisen kohdalla käynyt oppimattomuudeksi.
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
Apostolien teot 10
28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
29 Sentähden minä vastaansanomatta tulinkin, kun minua noudettiin. Ja nyt minä kysyn: mitä varten te olette minut noutaneet?"
30 Ja Kornelius sanoi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
32 Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen. jaikalii kirjoitti:
Maailma ei levitä tietoa Jumalan teoista.
Jos uskovat eivät levitä sitä, tieto ei leviä.Tuli ei sammu huutamalla. Olen kuulunut 5 v VPK:hon. Minä jos olisin -kun talo paloi-alkanut huutamaan Jeesusta sen sijaan että olisin ottanut letkun ja alkanut töihin niin minä olisin nyt naksulassa.
Minä haluan uskoa. Haluan tulla uskoon. Haluan siihen apua. Haluan Raamatun, sillä minulla ei ole sellaista Raamattua jonka voisi ottaa mukaan kokoukseen.
Minun Raamattu on nimittäin tosi iso ja musta ja 40-luvulta. En pidä siitä, se on liian kummallinen että sen vois ottaa kokoukseen mukaan.
Tutustuin kotisivuihisi ja uskoontulokertomukseesi, ja se oli mielenkiintoinen. Kommentoin sitä ko ketjussasi mutta nyt kommentoin lisää.
Samalla tavalla kun uskot että tuli sammuu kun huudetaan Jeesusta niin uskot että Jumala halusi sinun olevan mukana tapaturmassa, kolarissa useaan kertaan.
Kirjoitit kotisivullesi:
"Jumala puuttui asioihini kovalla kädellä: Jouduin taas autokolariin."
Minullekin on sattunut vaikka mitä. Ei tulisi kuitenkaan mieleeni syyttää Jumalaa niistä kun kyse on ollut minun omista valinnoistani ja ihmisten pahoista teoista.
Sinä ajoit autoasi pää pilvissä ja kolarihan siitä seurasi.
Ei jumala ajanut sitä autoa. Jos olisi ajanut olisi aivan luontevaa syyttää häntä, mutta niin asia ei ollut.
Samoin jos tuli syttyy se ei ole mitenkään jumalaan liittyvä asia eikä siihen tule jumalaa sotkea.
Sanon tämän myös entisenä VPKlaisena. Jumalaa voi rukoilla sitten myöhemmin muissa asioissa. Sitten kun tuli on sammunut.
Oletko samaa mieltä?- jaikalii
sarisusannass73 kirjoitti:
Tuli ei sammu huutamalla. Olen kuulunut 5 v VPK:hon. Minä jos olisin -kun talo paloi-alkanut huutamaan Jeesusta sen sijaan että olisin ottanut letkun ja alkanut töihin niin minä olisin nyt naksulassa.
Minä haluan uskoa. Haluan tulla uskoon. Haluan siihen apua. Haluan Raamatun, sillä minulla ei ole sellaista Raamattua jonka voisi ottaa mukaan kokoukseen.
Minun Raamattu on nimittäin tosi iso ja musta ja 40-luvulta. En pidä siitä, se on liian kummallinen että sen vois ottaa kokoukseen mukaan.
Tutustuin kotisivuihisi ja uskoontulokertomukseesi, ja se oli mielenkiintoinen. Kommentoin sitä ko ketjussasi mutta nyt kommentoin lisää.
Samalla tavalla kun uskot että tuli sammuu kun huudetaan Jeesusta niin uskot että Jumala halusi sinun olevan mukana tapaturmassa, kolarissa useaan kertaan.
Kirjoitit kotisivullesi:
Minullekin on sattunut vaikka mitä. Ei tulisi kuitenkaan mieleeni syyttää Jumalaa niistä kun kyse on ollut minun omista valinnoistani ja ihmisten pahoista teoista.
Ei jumala ajanut sitä autoa. Jos olisi ajanut olisi aivan luontevaa syyttää häntä, mutta niin asia ei ollut.
Samoin jos tuli syttyy se ei ole mitenkään jumalaan liittyvä asia eikä siihen tule jumalaa sotkea.
Sanon tämän myös entisenä VPKlaisena. Jumalaa voi rukoilla sitten myöhemmin muissa asioissa. Sitten kun tuli on sammunut.
Oletko samaa mieltä?Tuli ei varmasti sammu huutamalla. Mutta se ihminen, joka tuntee Herran Jeesuksen Kristuksen, tuntee Hänen nimensä voiman ja elää Hänen kanssaan jatkuvassa yhteydessä, hänellä on auktoriteetti yli kaiken olevaisen. Hän käskee tulta sammumaan Jeesuksen nimessä ja tuli sammuu. Mutta kaikki eivät tunne Herraa, eivät elä Hänen kanssaan eikä heillä ole sitä auktoriteettia.
"Jeesus sanoi: "Kaikki on mahdollista sille joka uskoo". Mutta uskoa ei voi erottaa Jeesuksesta Kristuksesta. Usko ei toimi erillisenä Hänestä erossa. Usko toimii yhdessä Herran kanssa; sanoisinpa vielä, Hänessä. Jeesus on uskon alkaja ja sen täydelliseksi tekijä. Siksi ihmeet liittyvät tiukasti Herraan ja Hänen läsnäoloonsa elämässämme. Olemmeko me Herran kanssa ja onko Herra meidän kanssamme? That is the question! - jaikalii
Tuli ei sammu huutamalla. Olen kuulunut 5 v VPK:hon. Minä jos olisin -kun talo paloi-alkanut huutamaan Jeesusta sen sijaan että olisin ottanut letkun ja alkanut töihin niin minä olisin nyt naksulassa.
Kirjoitit kotisivullesi:
Oletko samaa mieltä?Niin, olet oikeassa. Kannattaa ensin ryhtä sammutustoimiin ja tehdä kaikkensa pelastaakseen ihmiset ja eläimet ja sammuttaa tuli. Tulee myös hälyttää palokunta paikalle.
Mutta minun sanomani on ensisijaisesti uskoville jotka tuntevat Herran ja tietävät Hänen nimensä voiman. Uskosta osaton ei tunne Herraa eikä siksi monikaan tule edes ajatelleeksi että on mahdollista saada apu ylhäältä yksinkertaisesti pyytämällä Jeesusta auttamaan.
Uskon kyllä että myös uskosta osaton voi huutaa Herraa Jeesusta apuun kun on hätä. Monet ihmiset tietävät Jeesuksesta tarpeeksi paljon vaikka eivät olisikaan uskossa. Raamattu jopa käskee meitä huutamaan Herraa apuun silloin kun on hätä. Herra voi ilmestyä voimallisesti. Mutta sitten Hän edellyttää meiltä että me kunnioitamme Häntä.
Psalmit:50:15 "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." - jaikalii
Kirjoitit kotisivullesi:
Oletko samaa mieltä?>>>Minä haluan uskoa. Haluan tulla uskoon. Haluan siihen apua. Haluan Raamatun, sillä minulla ei ole sellaista Raamattua jonka voisi ottaa mukaan kokoukseen.
- jaikalii
Kirjoitit kotisivullesi:
Oletko samaa mieltä?En minä syytä Jumalaa niistä onnettomuuksista ja vaikeuksista. Minä itse tietenkin aiheutin itselleni nämä asiat. Mutta Jumala salli nämä asiat tapahtua sillä niiden vaikeuksien ja menetysten kautta Hän sai minut nöyrtymään ja lähtemään Hänen seuraansa. Jos minulla olisi pyyhkinyt hyvin ja elämä olisi ollut helppoa ruusuilla tanssimista, minä ehkä en olisi koskaan tullut uskoon. Ehkä minä tarvitsin nöyryytyksiä vaikeuksien kautta jotta nöyrryin Jumalan edessä. Siksi minä tänä päivänä pidän niitä vaikeuksiani joita koin erittäin suurena siunauksena.
Eräs kaveri kysyi minulta erikoisen kysymyksen muutama päivä sitten. Hän kysyi että jos saisit mahdollisuuden mennä ajassa taaksepäin mihin elämäsi vuoteen tahansa, mihin vuoteen ja ikään sinä palaisit? Heti minä ajattelin niitä aikoja jolloin olin Jumalan kutsussa ja Jumala puhui minulle ja minulla oli suuria vaikeuksia ja ahdistuksia ja kaipasin Jumalaa ja yhteyttä Häneen. Minä vastasin kaverille että minä palaisin vuoteen 1990 tai vuoteen 1989 jolloin olin voimakkaassa Jumalan kutsussa. Se oli siunattu aika ja siitä ei enää ollu pitkä matka kun PARATIISIN OVET AUKI LENSIVÄT JA MINÄ PÄÄSIN SISÄLLE JEESUS OVESTA!
Herätyksessä ja Jumalan kutusssa eläminen voi tuntua vaikealta ja ahdistavalta. Mutta jälkeenpäin se osoittautuu arvokkaaksi ja siunaukseksi. Niin uskon sinullekin käyvän. - jaikalii
Kirjoitit kotisivullesi:
Oletko samaa mieltä?>>>Tuli ei sammu huutamalla. Olen kuulunut 5 v VPK:hon. Minä jos olisin -kun talo paloi-alkanut huutamaan Jeesusta sen sijaan että olisin ottanut letkun ja alkanut töihin niin minä olisin nyt naksulassa.
jaikalii kirjoitti:
Niin, olet oikeassa. Kannattaa ensin ryhtä sammutustoimiin ja tehdä kaikkensa pelastaakseen ihmiset ja eläimet ja sammuttaa tuli. Tulee myös hälyttää palokunta paikalle.
Mutta minun sanomani on ensisijaisesti uskoville jotka tuntevat Herran ja tietävät Hänen nimensä voiman. Uskosta osaton ei tunne Herraa eikä siksi monikaan tule edes ajatelleeksi että on mahdollista saada apu ylhäältä yksinkertaisesti pyytämällä Jeesusta auttamaan.
Uskon kyllä että myös uskosta osaton voi huutaa Herraa Jeesusta apuun kun on hätä. Monet ihmiset tietävät Jeesuksesta tarpeeksi paljon vaikka eivät olisikaan uskossa. Raamattu jopa käskee meitä huutamaan Herraa apuun silloin kun on hätä. Herra voi ilmestyä voimallisesti. Mutta sitten Hän edellyttää meiltä että me kunnioitamme Häntä.
Psalmit:50:15 "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."Niin. Sitten on vielä sellaisia uskomattomia joita ei vois vähempää kiinnostaa.
Miten niiden kanssa toimit?
Raamattu antaa kaksi vaihtoehtoa, ainakin. "Astu esiin sopivalla ja sopimattomalla hetkellä."
Jos astut esiin sopimattomalla hetkellä sellaisen uskomattoman eteen jota ei kiinnosta ollenkaan niin ei pidä ihmetellä kolkkoa kohtelua jota saa. Voi menetellä toisinkin -kuten Paavali.
"Puhun inhimisellä tavalla -teidän lihanne heikkouden tähden."
"Inhimillisellä tavalla"tarkoittaa sitä ettei puhu hengellisiä ollenkaan.
Raamattu kehoittaa olemaan viaton kuin kyyhky ja ovela kuin käärme. Paavali oli uskomattomalle uskomaton, vangitulle vangittu vaikka oli vapaa voittaakseen edes yhden taivaansa valtakuntaan.
Tietenkin voidaan miettiä haluaako joku olla ovela kuin käärme, ja taka-ajatukset mielessä ihmis-suhteissaan.
Minä en ainakaan halua. En halua käännyttää ketään, mutta usein on mielenkiintoista keskustella näistä asioista-toista kunnioittaen. Ymmärtäen vaikkapa hänen vankeutensa.
Kirjoitit:"Psalmit::"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaman minua."
Sinä et OSAA olla "kaikille kaikkea"kuten Paavali opettaa. Minulla ei ole hätä.
Olen vuosien ajan osallistunut jokaiseen ketjuusi. Olemme käyneet yksityisviestein keskusteluja ja siitä tiedän etunimesi Jouko.
Sinä et muista, et välitä. Vaikka kuolisin enkä enää kirjoittaisi ketjuihisi sinä et huomaisi mitään eroa.
En tiedä ketään toista kuin sinä, Jouko kellä on noin kylmä sydän, kova ja rakkaudeton.
Kuitenkin suurin käsky on: rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi. Minä rakastan sinua vajaana veljenäni.
Sinä et rakasta minua siskonasi, tunnen sen.
ET ole näiden vuosien aikana koskaan osoittanut millään tavalla tunteneesi minua.
Se kummastuttaa minua. Yleensä ne kenen kanssa kirjoittelen enemmän osoittavat välittävänsä jollain tavalla. Tuntevansa minut.
Sinä olet poikkeus. Aina vain opetat toisia ihmisiä, pyrit opettamaan minua. Mutta sydämesi on rakkaudeton.
Luepa mitä nimmari Tiestä kirjotti minulle tässä ketjussa, se löytyy jos näet vähän vaivaa.
"VAikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta olisin vain helisevä kulkunen ja kilisevä vaski."jaikalii kirjoitti:
>>>Minä haluan uskoa. Haluan tulla uskoon. Haluan siihen apua. Haluan Raamatun, sillä minulla ei ole sellaista Raamattua jonka voisi ottaa mukaan kokoukseen.
Minä ajattelen että uskovaisen elämään kuuluu rukouskokouksissa käyminen. Meillä ei ole autoa. Säästän sitä varten että saisin kunnollisen. Sitten kun minulla on auto voin käydä silloin tällöin kokouksissakin.
Sen ostaminen ei ole niin helppoa kuin Raamatun ostaminen.jaikalii kirjoitti:
>>>Tuli ei sammu huutamalla. Olen kuulunut 5 v VPK:hon. Minä jos olisin -kun talo paloi-alkanut huutamaan Jeesusta sen sijaan että olisin ottanut letkun ja alkanut töihin niin minä olisin nyt naksulassa.
Raamatulla ja evoluutiolla ja alkuräjähdyksellä ei ole mitään tekemistä keskenään.
jaikalii kirjoitti:
Tuli ei varmasti sammu huutamalla. Mutta se ihminen, joka tuntee Herran Jeesuksen Kristuksen, tuntee Hänen nimensä voiman ja elää Hänen kanssaan jatkuvassa yhteydessä, hänellä on auktoriteetti yli kaiken olevaisen. Hän käskee tulta sammumaan Jeesuksen nimessä ja tuli sammuu. Mutta kaikki eivät tunne Herraa, eivät elä Hänen kanssaan eikä heillä ole sitä auktoriteettia.
"Jeesus sanoi: "Kaikki on mahdollista sille joka uskoo". Mutta uskoa ei voi erottaa Jeesuksesta Kristuksesta. Usko ei toimi erillisenä Hänestä erossa. Usko toimii yhdessä Herran kanssa; sanoisinpa vielä, Hänessä. Jeesus on uskon alkaja ja sen täydelliseksi tekijä. Siksi ihmeet liittyvät tiukasti Herraan ja Hänen läsnäoloonsa elämässämme. Olemmeko me Herran kanssa ja onko Herra meidän kanssamme? That is the question!Jos luit tästä keskusteluketjusta nimmariTiestä ja minun keskustelun ihmeistä niin tietäisit etten tarvitse opetusta aiheesta.
Jos sinä olisit parantunut puhuisit vain rakkaudesta ja olisit nöyrä.
Kukaan ei saa korottaa itseään muiden uskovien yläpuolelle ja vaatia alamaisuutta itselleen ja opetuksilleen.
Jumalan Hengessä opettava on veljellisen palveleva eikä vaadi muita kunnioittamaan itseään ja opetuksiaan.
Raamatussa sanotaan tosin"Opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
Jeesus antoi suurimman käskyn ja se on rakkaus. Sitä julista jos joku on sairas.
Opettajaksi sinun ei pidä ryhtyä.Sillä Raamattu sanoo
"Mutta älkää antako kutsua itseänne opettajaksi, sillä YKSI on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä."
Matt.12:8
Ihmettelen suuresti sitä kun olen vuosien ajan osallistunut sinun lähes kaikkiin ketjuihin ja sinä et edes osoita tuntevani/tunnistavasi minua mitenkään.
Siitä huolimatta pidän sinua veljenäni. Opettajani en voi pitää sillä Raamatun mukaan ihmisellä saa siis olla vain yksi opettaja, ja se et ole sinä.
Veljenäni voin sinua pitää.
Kukaan ei saa korottaa itseään opettajaksi.sarisusannass73 kirjoitti:
Jos luit tästä keskusteluketjusta nimmariTiestä ja minun keskustelun ihmeistä niin tietäisit etten tarvitse opetusta aiheesta.
Kukaan ei saa korottaa itseään muiden uskovien yläpuolelle ja vaatia alamaisuutta itselleen ja opetuksilleen.
Jumalan Hengessä opettava on veljellisen palveleva eikä vaadi muita kunnioittamaan itseään ja opetuksiaan.
Raamatussa sanotaan tosin"Opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
Jeesus antoi suurimman käskyn ja se on rakkaus. Sitä julista jos joku on sairas.
"Mutta älkää antako kutsua itseänne opettajaksi, sillä YKSI on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä."
Ihmettelen suuresti sitä kun olen vuosien ajan osallistunut sinun lähes kaikkiin ketjuihin ja sinä et edes osoita tuntevani/tunnistavasi minua mitenkään.
Siitä huolimatta pidän sinua veljenäni. Opettajani en voi pitää sillä Raamatun mukaan ihmisellä saa siis olla vain yksi opettaja, ja se et ole sinä.
Kukaan ei saa korottaa itseään opettajaksi.Korjaus Raamatun kohta oli Matt.23:8
- jaikalii
Jos luit tästä keskusteluketjusta nimmariTiestä ja minun keskustelun ihmeistä niin tietäisit etten tarvitse opetusta aiheesta.
Kukaan ei saa korottaa itseään opettajaksi.Raamatun mukaan sinulla on monta opettajaa jotka ovat vieläpä Jumalasta:
Kolossalaiskirje:
3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
Ef 4:11-13 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa,
1.Korinttolaiskirje:
12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Hebrealaiskirje:
5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Apostolien teot:
13:1 Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: jaikalii kirjoitti:
Raamatun mukaan sinulla on monta opettajaa jotka ovat vieläpä Jumalasta:
Kolossalaiskirje:
3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
Ef 4:11-13 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa,
1.Korinttolaiskirje:
12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Hebrealaiskirje:
5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Apostolien teot:
13:1 Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia:Niin. Sanoinhan minäkin sinulle aika opettavaan sävyyn tuosta rakkauden laista joka on Jeesuksen mukaan SUURIN käsky. Rakkauden kaksoiskäskyssä täyttyvät laki ja profeetat.
Mitä tämä jae sinun mielestäsi sitten tarkoittaa"Älkää antako kutsua itseänne rabbiksi(opettaja), sillä YKSI on teidän opettajanne ja te olette kaikki veljiä."
Täytyisikö tuosta Sanan kohdasta olla sitten välittämättä? Vaikka jeesus haluaisi olla ainut opettaja niin sinä sanot että minulla pitäisi olla monta opettajaa.
Ollakseni oikein rehellinen tässä raamattu näyttäytyy varsin ristiriitaisena. Koko episodi on omiaan vain musertamaan raamatun arvovaltaa.
Ja minä en haluaisi puhua raamattua vastaan, sen kyllä jumala tietää.
Se vain on kirja jota luetaan kumpikin omaan korvasyyhyyn. se joka ei salli muita opettajia kuin jeesus(minä)ja sinä joka esiinnyt mieluiten opettajana löydät sieltä toisenlaista jopa päinvastaista tekstiä kuin mä.
Yhtä selkeää totuutta emme raamatusta nyt löytäneet, vaan se kirja osottautui nyt ristiriitaiseksi.
Sinä ohitit noin vain kohdan jonka minä uskoin Jumalasta tulleeksi. Olihan se raamatussa.7
Mielestäni sinä teet väärin jos asetat itsesi jumalan rinnalle opettajaksi, se on vain suurta ylpeyttä ja olet vaarassa saada aikaan vain uskonnon uhreja.
Googleta erkkikuisma. Hän on kirjottanut tästä asiasta hyvin blogissaan. Jos kiinnostaa. Hänen tekstistään minä löysin tuon raamatunkohdankin.- jaikalii
Niin. Sanoinhan minäkin sinulle aika opettavaan sävyyn tuosta rakkauden laista joka on Jeesuksen mukaan SUURIN käsky. Rakkauden kaksoiskäskyssä täyttyvät laki ja profeetat.
Mitä tämä jae sinun mielestäsi sitten tarkoittaa"Älkää antako kutsua itseänne rabbiksi(opettaja), sillä YKSI on teidän opettajanne ja te olette kaikki veljiä."
Täytyisikö tuosta Sanan kohdasta olla sitten välittämättä? Vaikka jeesus haluaisi olla ainut opettaja niin sinä sanot että minulla pitäisi olla monta opettajaa.
Ollakseni oikein rehellinen tässä raamattu näyttäytyy varsin ristiriitaisena. Koko episodi on omiaan vain musertamaan raamatun arvovaltaa.
Ja minä en haluaisi puhua raamattua vastaan, sen kyllä jumala tietää.
Se vain on kirja jota luetaan kumpikin omaan korvasyyhyyn. se joka ei salli muita opettajia kuin jeesus(minä)ja sinä joka esiinnyt mieluiten opettajana löydät sieltä toisenlaista jopa päinvastaista tekstiä kuin mä.
Yhtä selkeää totuutta emme raamatusta nyt löytäneet, vaan se kirja osottautui nyt ristiriitaiseksi.
Sinä ohitit noin vain kohdan jonka minä uskoin Jumalasta tulleeksi. Olihan se raamatussa.7
Mielestäni sinä teet väärin jos asetat itsesi jumalan rinnalle opettajaksi, se on vain suurta ylpeyttä ja olet vaarassa saada aikaan vain uskonnon uhreja.
Googleta erkkikuisma. Hän on kirjottanut tästä asiasta hyvin blogissaan. Jos kiinnostaa. Hänen tekstistään minä löysin tuon raamatunkohdankin.Kun Jeesus sanoo ettei meidän tule kutsua ketään Opettajaksi, Hän tarkoittaa Mestaria, opettajien Opettajaa. Tällaiseksi Mestariksi ei tule kutsua ketään ihmistä.
Kun Paavali kirjoittaa seurakunnassa toimivista opettajista, hän tarkoittaa ihmisille annettua seurakuntavirkaa jonka Jumala on antanut seurakuntaan rakentamaan seurakuntaa. Jeesus on siis itse antanut seurakuntaan opettajia. Heidän tehtävänsä on opettaa uskoville Jumalan Sanaa.
Jeesuksen Opettajan virka on siis aivan eri virka kuin Hänen ihmiselle antamansa opettajan virka. Kumpikin virka löytyy Raamatusta. Herra Jeesus on siis Mestari, Opettaja, ja Hänen seurakunnalle antamat opettajat ovat tavallisia opettajan viran saaneita ihmisiä.
Jeesuksen Opettajan virka tarkoittaa sitä että Jumala on Opettaja (Joh 6:45, 14:26). Ihmiset välittävät toisille Jumalalta saamaansa opetusta. He myös ovat opettajia jos Jumala on asettanut heidät opettajan virkaan seurakunnassa. Mutta he eivät ole Mestareita, eivät siis ole Jumalia. Yksi Herra, yksi Jumala ja yksi Mestari ts. Opettaja. - Näin se on
jaikalii kirjoitti:
Kun Jeesus sanoo ettei meidän tule kutsua ketään Opettajaksi, Hän tarkoittaa Mestaria, opettajien Opettajaa. Tällaiseksi Mestariksi ei tule kutsua ketään ihmistä.
Kun Paavali kirjoittaa seurakunnassa toimivista opettajista, hän tarkoittaa ihmisille annettua seurakuntavirkaa jonka Jumala on antanut seurakuntaan rakentamaan seurakuntaa. Jeesus on siis itse antanut seurakuntaan opettajia. Heidän tehtävänsä on opettaa uskoville Jumalan Sanaa.
Jeesuksen Opettajan virka on siis aivan eri virka kuin Hänen ihmiselle antamansa opettajan virka. Kumpikin virka löytyy Raamatusta. Herra Jeesus on siis Mestari, Opettaja, ja Hänen seurakunnalle antamat opettajat ovat tavallisia opettajan viran saaneita ihmisiä.
Jeesuksen Opettajan virka tarkoittaa sitä että Jumala on Opettaja (Joh 6:45, 14:26). Ihmiset välittävät toisille Jumalalta saamaansa opetusta. He myös ovat opettajia jos Jumala on asettanut heidät opettajan virkaan seurakunnassa. Mutta he eivät ole Mestareita, eivät siis ole Jumalia. Yksi Herra, yksi Jumala ja yksi Mestari ts. Opettaja.Onhan maallisessaki järjestyksessä olemassa opettajaseminaareja ja niissä opettajaksi opettavia.
Totta on se, että on vain yksi Opettaja, joka opettaa opettamaan. Joku opetetetaan opettamaan opettajia, mutta tuo joku on saanut ensin itse opin Mestarilta. - jaikalii
Näin se on kirjoitti:
Onhan maallisessaki järjestyksessä olemassa opettajaseminaareja ja niissä opettajaksi opettavia.
Totta on se, että on vain yksi Opettaja, joka opettaa opettamaan. Joku opetetetaan opettamaan opettajia, mutta tuo joku on saanut ensin itse opin Mestarilta.Sinä sanoit asian lyhyesti ja minä monisanaisesti. Toivotaan että sarisusannass73 nyt tietää Opettajan ja opettajan eron.
jaikalii kirjoitti:
Sinä sanoit asian lyhyesti ja minä monisanaisesti. Toivotaan että sarisusannass73 nyt tietää Opettajan ja opettajan eron.
Toki ymmärrän.
Opettajalla ja opettajalla on eroa teidän mukaanne. "ÄLKÄÄ antako sanoa itseänne opettajaksi...."
Siis rabbiksi.
"Te olette kaikki veljiä."
Pitäsikö minun sanoa sinua opettajaksi eikä veljeksi?
Raamattu kieltää sanomasta opettajaksi ja käskee pitämään opettajatkin veljinä.
- Erityistapaus
Georgin kokema tulipallon sammutus on ainutkertainen tapahtuma, joka toistumiseen aina tulipalotilanteissa me emme saa luottaa, emmekä turvautua. Tilanteessa vaikutti varmaankin uskon armolahja ja tiedon sanojen armolahja.
Tapaus on sinänsä hyvin erikoinen ja yksittäistapauksena todistaa Jumalan huolenpidosta. Georgin uskoontulossa on muutamia piirteitä, jotka puhuttelevat minua. Miksi hän ei tullut uskoon ja ottanut armoa vastaan jo pelastusarmeijen kokouksessa, jossa hänelle julistettiin veren evankeliumia? Miksi syntien tunnustaminen ja veren evankeliumin kuuleminen eivät riittäneet, kuten yleensä uskoontulossa tapahtuu? Usko tulee Sanasta ja syntinsä tunnustava ja ne hylkäävä saa armon - Georg Gustavssonin kohdalla tie oli hieman erilainen.
Toinen merkittävä piirre on Georgin tuntema raskas synnintunto. Usein tuntuu siltä, että kokouksissa puhutaan, kuinka ihanaa on olla yhdessä Jumalan lapsia ja Jumala rakastaa meitä kaikkia. Synnintuntoa herättävää lain saarnaa kuulemme vain harvoin, sitä Sanaa, joka herättää omantunnon ja vie parannukseen vastaanottamaan ihanan evankeliumin pelastukseksemme.
On aivan oikein ja raitishenkistä, että huolehdimme kotiemme paloturvallisuudesta ja monista muistakin käytännön asioista - mm. vakuutuksen ottaminen ei merkitse sitä, ettemme luottaisi Jumalaan. Jumala tekee edelleen kuitenkin myös ihmeitä. Jumala valitsee meidät lapsikseen, mutta joitkain Jumala valitsee erityistehtäviin ja Georg Gustavsson oli erityistapaus, erityinen ase, Jumalan elopellolla liikkuneiden työmiesten joukossa.- jaikalii
>>> Georg Gustavssonin kohdalla tie oli hieman erilainen.
- jaikalii
>>>Georg Gustavsson oli erityistapaus, erityinen ase, Jumalan elopellolla liikkuneiden työmiesten joukossa.
- ---:)
Siitä vaan
Minä olen tällainen etsijä. Etsin Jumalaa joka paikasta. Sinun kirjotuksista en ole löytänyt muuta kuin epätoivoisen miehen, joka uskoo satuja.
Ja ei ole siitä kyse ettenkö haluaisi uskoa ja löytää Jumalaa. Mutta tuo että huutamalla sai tulipalon sammutettua on sellaista ettei sitä voi kukaan REHELLINEN ihminen uskoa.
Sinä kirjotit tekstisi halunasi vahvistaa ihmisten uskoa mutta saat sillä aikaan päinvastaisen reaktion: saat aikaan epäuskoa.
Saat sillä aikaan myös painetta uskoa johonkin joka on järjenvastaista.
Raamatussa sanotaan uskovaisista ihmisistä että jotkut sanovat"rauha, rauha, vaikka rauhaa ei ole."
Sinä julistat vääränlaista rauhaa. Rauhaa itsesi ja mielikuvitusolennon välille, sillä sellaista Jumalaa ei ole joka sammuttaisi tulipaloja.
Se mies joka kauppasi sinulle vaahtosammutinta oli Jumalan asialla. Jumala haluaa että me käytämme järkeä.
Ei hän halua että tuudittaudumme hulluun rauhaan jossa tulipalon sattuessa alamme karjumaan"Jeesuksen nimessä sammu, voi jeesus voi jeesus."
Se tuli leviää nopeasti.
Sinä et ole realiteeteissa. Olet luultavasti siten myös tapaturma-altis. Toivottavasti tuli ei syty sinun asunnossasi, ja olet turvassa.
Jos syttyy niin suosittelen etsimään sen olemassaolevan vaahtosammuttimen tai edes vettä, jos et osaa vaahtosammutinta käyttää.
Sinun logiikallasi myös vakuutukset ovat turhia. Jos jotain sattuu niin Herra huolen pittää, ei tarvita vakuutuksia, eikö vain?
Jumala on antanut ihmisille järjen...joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Tarkoitan sinua.
Et ole kunniaksi jumalalle ja häpäiset itsesi. Jumala on luonut luonnonlait, ja sitä luomistyötä tulee kunnioittaa.
Jumalakaan ei toimi niitä vastaan.
Otas järki käteen ja katso vähän miltä se näyttää. Ja katso vähän miltä oma toimintasi näyttää.
Jumalasta riittäisi juttua sellaistakin missä ei vaadita uskomaan sellaista mihin järki ei taivu uskomaan.
Ei jumala odota uskoa jossa uskotaan järjenvastaisesti. Sillä on Jumala järkevä.- Tiestä
Kuinka usein kerroitkaan aikanaan paranneesi taudista, josta ei olisi luonnonlain mukaan pitänyt parantua. Miksi sinä Sari pilkkaat alati Jumalaa, joka tekee suuria ihmeitä, eikä ole ihmisten käskettävissä. Miksi kadotit uskosi ja eikä edes kuritus kohdallasi saa sinua vaikenemaan. Etkö kykene enää muuta tekemään kuin kumoamaan Raamatun lupauksia syyttämällä, haukkumalla ja olemalla ihmisenä kaikkea muuta kuin Jumalan lain täyttävä. Mielestäsi olen nyt paha, kun puhun sinulle tälläistä, mutta en ole paha, vaan en halua sinun enää menevän syvemmälle kärsimykseesi.
- tahvo
Tiestä kirjoitti:
Kuinka usein kerroitkaan aikanaan paranneesi taudista, josta ei olisi luonnonlain mukaan pitänyt parantua. Miksi sinä Sari pilkkaat alati Jumalaa, joka tekee suuria ihmeitä, eikä ole ihmisten käskettävissä. Miksi kadotit uskosi ja eikä edes kuritus kohdallasi saa sinua vaikenemaan. Etkö kykene enää muuta tekemään kuin kumoamaan Raamatun lupauksia syyttämällä, haukkumalla ja olemalla ihmisenä kaikkea muuta kuin Jumalan lain täyttävä. Mielestäsi olen nyt paha, kun puhun sinulle tälläistä, mutta en ole paha, vaan en halua sinun enää menevän syvemmälle kärsimykseesi.
Älä pilaa jaikalin ketjua alkamalla riitelemään täälä äläkä sekaannu sinulle kuulumattomiin. Jaikali kyllä ymmärtää saria, eikä halua että häntä kohdellaan kaltoin.
Jaikalii nääs elää armossa ja anteeksiantamuksessa. - Tiestä
tahvo kirjoitti:
Älä pilaa jaikalin ketjua alkamalla riitelemään täälä äläkä sekaannu sinulle kuulumattomiin. Jaikali kyllä ymmärtää saria, eikä halua että häntä kohdellaan kaltoin.
Jaikalii nääs elää armossa ja anteeksiantamuksessa.Älä sinä puutu tähän asiaan. Olen nähnyt Sarin ottavan äitejä, jotka johdattavat häntä pois uskosta.
- tahvo
Tiestä kirjoitti:
Älä sinä puutu tähän asiaan. Olen nähnyt Sarin ottavan äitejä, jotka johdattavat häntä pois uskosta.
Ei Jeesuskaan tuominnu ulkopuolella olevia. Mitähän höpiset sarin äidistä sekin on sinulle kuulumaton asia.
Tiestä kirjoitti:
Kiitos"Tiestä"...
Luin juuri jaikalin kirjotuksen hänen kotisivullaan Pyhän Hengen pilkasta. Se kohtahan siellä Raamatussa menee niin että fariseukset näkivät Jumalan eli Jeesuksen tekevän ihmeitä mm.parantavan sairaita.
Sitten ne sanoivat että saatana tekee niitä ihmeitä Jeesuksen kautta. Kohdassa ei suoraan sanottu tekivätkö he sanoessaan jo sen Pyhän Hengen pilkan joka tapauksessa Jeesus opettaa"vain Pyhän Hengen pilkkaa ei koskaan anneta anteeksi."
Kun kerroin ihmeestäni(vain 4% paranee, ja minulle lääkärit olivat sanoneet että ei parane)niin täällä olivat ne fariseukset, tällä palstalla, sanomassa että saatana teki sen ihmeeni.
Olin siihen aikaan paljon "pehmeämpi", ja vastaanottavainen. Minä pelkäsin että alan uskomaan heitä ja syyllistyn täten Pyhän Hengen pilkkaan.
Olet oikessa, olen ajanut elämästäni pois ensin Pyhän Hengen, jotten voi sitä pilkata, sitten Jeesuksen.
Tilalle otin tieteen. Ateistit sanoivat"ei se ollut ihme kun 4% paranee". Minulle se on yhä ihme.
Nyt olen sellaisessa elämäntilanteessa että olen valmis tarttumaan vaikka millaiseen oljenkorteen vain että saisin rauhan itselleni. Vaikka sitten tulemaan uskoon.
Olet oikeassa.
Sisimmässäni kaipaan apua ja olen avuton.
En löydä Jumalaa mistään, Jumalaa on äärimmäisen vaikea löytää. Jollain tapaa luotan kuintekin että hän on ja tietää minutkin.
Ulkoisesti minulla on perhe, ja kiva koti, ja kaikki hyvin.
Ja toki käyn töissä ja kaikki hoituu mutta ...
"Mielestäsi olen nyt paha, kun puhun sinulle tällaista, mutta en ole paha, vaan en halua sinun menevän syvemmälle kärsimykseesi."
En pidä sinua pahana. Mutta ulkosesti mulla on kaikki niinkuin pitääkin, lapsista on nyt vähän murhetta kun niillä on vähän murrosiän oireiluja, mutta sisimmässsäni...
Aika kuluu niin nopeasti. Mikä tämän kaiken tarkotus on?
Tietenkin valmistaa lapsille hyvä elämä.
Mutta kyllä mietin voiko tällä kaikella olla joku minun hyvinvointiini liittyvä syvempi tarkoitus.- Tiestä
Kiitos"Tiestä"...
Luin juuri jaikalin kirjotuksen hänen kotisivullaan Pyhän Hengen pilkasta. Se kohtahan siellä Raamatussa menee niin että fariseukset näkivät Jumalan eli Jeesuksen tekevän ihmeitä mm.parantavan sairaita.
Sitten ne sanoivat että saatana tekee niitä ihmeitä Jeesuksen kautta. Kohdassa ei suoraan sanottu tekivätkö he sanoessaan jo sen Pyhän Hengen pilkan joka tapauksessa Jeesus opettaa"vain Pyhän Hengen pilkkaa ei koskaan anneta anteeksi."
Kun kerroin ihmeestäni(vain 4% paranee, ja minulle lääkärit olivat sanoneet että ei parane)niin täällä olivat ne fariseukset, tällä palstalla, sanomassa että saatana teki sen ihmeeni.
Olin siihen aikaan paljon "pehmeämpi", ja vastaanottavainen. Minä pelkäsin että alan uskomaan heitä ja syyllistyn täten Pyhän Hengen pilkkaan.
Olet oikessa, olen ajanut elämästäni pois ensin Pyhän Hengen, jotten voi sitä pilkata, sitten Jeesuksen.
Tilalle otin tieteen. Ateistit sanoivat"ei se ollut ihme kun 4% paranee". Minulle se on yhä ihme.
Nyt olen sellaisessa elämäntilanteessa että olen valmis tarttumaan vaikka millaiseen oljenkorteen vain että saisin rauhan itselleni. Vaikka sitten tulemaan uskoon.
Olet oikeassa.
Sisimmässäni kaipaan apua ja olen avuton.
En löydä Jumalaa mistään, Jumalaa on äärimmäisen vaikea löytää. Jollain tapaa luotan kuintekin että hän on ja tietää minutkin.
Ulkoisesti minulla on perhe, ja kiva koti, ja kaikki hyvin.
Ja toki käyn töissä ja kaikki hoituu mutta ...
"Mielestäsi olen nyt paha, kun puhun sinulle tällaista, mutta en ole paha, vaan en halua sinun menevän syvemmälle kärsimykseesi."
En pidä sinua pahana. Mutta ulkosesti mulla on kaikki niinkuin pitääkin, lapsista on nyt vähän murhetta kun niillä on vähän murrosiän oireiluja, mutta sisimmässsäni...
Aika kuluu niin nopeasti. Mikä tämän kaiken tarkotus on?
Tietenkin valmistaa lapsille hyvä elämä.
Mutta kyllä mietin voiko tällä kaikella olla joku minun hyvinvointiini liittyvä syvempi tarkoitus.Sari, sinä olet kulkenut uskon kautta epäuskoon. Olit aikanaan lapsenkaltaisessa uskossa, mutta kadotit sen uskomalla ihmisoppeihin ja heidän neuvonantoihinsa. Olet kuin tuhlaaja poika käynyt sikalätäkössä ja nyt haluat palata Isäsi kotiin.
- Tiestä
tahvo kirjoitti:
Ei Jeesuskaan tuominnu ulkopuolella olevia. Mitähän höpiset sarin äidistä sekin on sinulle kuulumaton asia.
Mistä hengestä vihasi juontaa? Olen itse kokenut valtavat ihmeet, Sari on kokenut ihmeen, Jaikail on kokenut ihmeitä ja me puhumme niistä.
- Tahvo
Tiestä kirjoitti:
Mistä hengestä vihasi juontaa? Olen itse kokenut valtavat ihmeet, Sari on kokenut ihmeen, Jaikail on kokenut ihmeitä ja me puhumme niistä.
Missä on vihaa. Ei uskovainen elä ihmeistä eikä lajittele
ihmisiä sen mukaan kuka on kokenut ihmeitä.
Jokainen on jo itsessään suuri ihme. - Tiestä
Tahvo kirjoitti:
Missä on vihaa. Ei uskovainen elä ihmeistä eikä lajittele
ihmisiä sen mukaan kuka on kokenut ihmeitä.
Jokainen on jo itsessään suuri ihme.Jos ei ole vihaa, niin miksi ajat uskovaisia palstalta ja keskusteluista pois? Ole edes yhden kerran rehellinen itsellesi, että edes vähän se pilvi raottuu, joka painavana päälläsi lepää ja estää rukoustesi kuulumisen Jumalalle.
Tiestä kirjoitti:
Sari, sinä olet kulkenut uskon kautta epäuskoon. Olit aikanaan lapsenkaltaisessa uskossa, mutta kadotit sen uskomalla ihmisoppeihin ja heidän neuvonantoihinsa. Olet kuin tuhlaaja poika käynyt sikalätäkössä ja nyt haluat palata Isäsi kotiin.
Juu. En ole kuitenkaan tuhlaajaPOIKA vaan ujo tyttö joka ei tiedä mitä sanoa, ja mistä suunnasta se koti sitten löytyisi?
Oikeastihan en ole enää tyttö, vaan 3 murrosikäisen lapsen äiti. Olen nyt vähän tienristeyksessä, kun pienet ei enää tarvitse minua, kohta he on jo aikuisia.
Mitä sitten?
Millaista olisi uskovaisen elämä?- Tiestä
Juu. En ole kuitenkaan tuhlaajaPOIKA vaan ujo tyttö joka ei tiedä mitä sanoa, ja mistä suunnasta se koti sitten löytyisi?
Oikeastihan en ole enää tyttö, vaan 3 murrosikäisen lapsen äiti. Olen nyt vähän tienristeyksessä, kun pienet ei enää tarvitse minua, kohta he on jo aikuisia.
Mitä sitten?
Millaista olisi uskovaisen elämä?Millaista olisi uskovaisen elämä? Olet jo kokenut ensirakkauden ja se oli ihanaa. Sanan kavatuksen alettua sinä aloit kipuilemaan. Et tahtonut hyväksyä lakia, jossa sinun pitää hyljätä itsesi. Otit mielummin niiltä ihmisiltä opetusta, jotka miellyttivät sinua. Sellainen johdatti sinut pois rakkautesi luota. Uskovaisen elämä on ensin jopa aivan ihanaa, sitten kamalan vaikeaa, ahditavaa, pelottavaa ja se muuttuu jälleen ihanaksi.
Edellisillä kerroilla täällä kirjotellessani olen kehoittanut sinua lopettamaan muiden kuin evankelimin kuuntelemisen ja vastaanottamisen ja jälleen kehoitan siihen.
Sari, jonka Jumala on kutusunut Itselleen, Hän vie kutsunsa loppuun ja voittaa tuon ihmisen Itselleen, mutta tie voi käydä kovin vaikeaksi, jos haraa Pyhän Hengen kirkastamaa Jumalan Sanaa vastaan. Täällä on lukemattomia uskovaisia, jotka ovat ahdituksessa kaiken aikaa, eivät koe siitä vapautusta. He eivät ota Pyhän Hengen kirkastamaa Jumalan Sanaa vastaan ja siksi he oksana, jotka Ölypuuhun liitettiin, saattavat pudota pois. Ei sellaisen oksan elävänä pysyminen puussa onnistu, joka ei ota puun juuresta ravintoa. - Tahvo
Tiestä kirjoitti:
Jos ei ole vihaa, niin miksi ajat uskovaisia palstalta ja keskusteluista pois? Ole edes yhden kerran rehellinen itsellesi, että edes vähän se pilvi raottuu, joka painavana päälläsi lepää ja estää rukoustesi kuulumisen Jumalalle.
Mikä sulle nyt tuli ja miksi hyökkäät noin. Yritin vain keskustella kanssasi ja aloitat syyttämisen vaikka et edes tunne. Harvoin käyn foorumilla enkä ole ajamassa ketään pois. Ihmeellisiä on vistisi pilvistä joista en tiedä mitään.
Tiestä kirjoitti:
Millaista olisi uskovaisen elämä? Olet jo kokenut ensirakkauden ja se oli ihanaa. Sanan kavatuksen alettua sinä aloit kipuilemaan. Et tahtonut hyväksyä lakia, jossa sinun pitää hyljätä itsesi. Otit mielummin niiltä ihmisiltä opetusta, jotka miellyttivät sinua. Sellainen johdatti sinut pois rakkautesi luota. Uskovaisen elämä on ensin jopa aivan ihanaa, sitten kamalan vaikeaa, ahditavaa, pelottavaa ja se muuttuu jälleen ihanaksi.
Edellisillä kerroilla täällä kirjotellessani olen kehoittanut sinua lopettamaan muiden kuin evankelimin kuuntelemisen ja vastaanottamisen ja jälleen kehoitan siihen.
Sari, jonka Jumala on kutusunut Itselleen, Hän vie kutsunsa loppuun ja voittaa tuon ihmisen Itselleen, mutta tie voi käydä kovin vaikeaksi, jos haraa Pyhän Hengen kirkastamaa Jumalan Sanaa vastaan. Täällä on lukemattomia uskovaisia, jotka ovat ahdituksessa kaiken aikaa, eivät koe siitä vapautusta. He eivät ota Pyhän Hengen kirkastamaa Jumalan Sanaa vastaan ja siksi he oksana, jotka Ölypuuhun liitettiin, saattavat pudota pois. Ei sellaisen oksan elävänä pysyminen puussa onnistu, joka ei ota puun juuresta ravintoa.Yritetään..
- Tiestä
Tahvo kirjoitti:
Mikä sulle nyt tuli ja miksi hyökkäät noin. Yritin vain keskustella kanssasi ja aloitat syyttämisen vaikka et edes tunne. Harvoin käyn foorumilla enkä ole ajamassa ketään pois. Ihmeellisiä on vistisi pilvistä joista en tiedä mitään.
Muistisi on kovin lyhyt:
" Älä pilaa jaikalin ketjua alkamalla riitelemään täälä äläkä sekaannu sinulle kuulumattomiin. Jaikali kyllä ymmärtää saria, eikä halua että häntä kohdellaan kaltoin.
Jaikalii nääs elää armossa ja anteeksiantamuksessa."
Mistä nämä tähän tulivat sitä en tiedä, mutta muistan kirjoituksesi:
VASTAA
Facebook
Twitter
share email
share url - Tiestä
Yritetään..
Jos tarkoitat yrittämisellä Jumalan Sanan uskomista, niin teet oikein. Sana antaa sinulle muutoksen, ei oma yrittäminen.
Tiestä kirjoitti:
Älä sinä puutu tähän asiaan. Olen nähnyt Sarin ottavan äitejä, jotka johdattavat häntä pois uskosta.
Tarkoitatko äidillä tähkäpäätätä?
- Tahvo
Tiestä kirjoitti:
Muistisi on kovin lyhyt:
" Älä pilaa jaikalin ketjua alkamalla riitelemään täälä äläkä sekaannu sinulle kuulumattomiin. Jaikali kyllä ymmärtää saria, eikä halua että häntä kohdellaan kaltoin.
Jaikalii nääs elää armossa ja anteeksiantamuksessa."
Mistä nämä tähän tulivat sitä en tiedä, mutta muistan kirjoituksesi:
VASTAA
Facebook
Twitter
share email
share urlMitä tarkoitat ja mitä väärä oli kun pyysin ettet pilaisi jaikaliin ketjua. Sulla kun on ollut jo nvuosia paha tapa riidellä ja syyllistää roodikses kanssa täälä muita ja sun viestis tunnistaa siitä. Tääläkin ootte repimässä http://keskustelu.suomi24.fi/node/12095401
- Tiestä
Tarkoitatko äidillä tähkäpäätätä?
Silloin, kun tähkäpää tuli palstalle en nähnyt sinun kirjoittelevan hänen kanssaan. En ollut tähkäpään tullessa palstalle kovinkaan pitkään täällä. Olin poissa aika pitkään ja nytkään en ole nähnyt sinun kirjoittelevan hänen kanssaan.
Äideillä tarkoitan luopumisenhengen omaavia ihmisiä. Nuo ihmiset pilkkaavat Jumalan tunnustekoja, Jumalan lakia, Sanan kasvatusta ja näin ovat astuneet vakavalle kentälle, jolle sinun ei tule enää heidän perässään mennä. Älä pilkkaa enää Jumalan tunnustekoja. Jumalalle esim. betonin lisääminen on pieni teko ja rakkauden osoitus. Hän huolehtii omasta laumastaan.
Johanneksen ilmestys 17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin. - Tiestä
Tahvo kirjoitti:
Mitä tarkoitat ja mitä väärä oli kun pyysin ettet pilaisi jaikaliin ketjua. Sulla kun on ollut jo nvuosia paha tapa riidellä ja syyllistää roodikses kanssa täälä muita ja sun viestis tunnistaa siitä. Tääläkin ootte repimässä http://keskustelu.suomi24.fi/node/12095401
Nyt Tahvo näytä se kohta jossa jonkukaan kanssa riitelen.
Tiestä kirjoitti:
Silloin, kun tähkäpää tuli palstalle en nähnyt sinun kirjoittelevan hänen kanssaan. En ollut tähkäpään tullessa palstalle kovinkaan pitkään täällä. Olin poissa aika pitkään ja nytkään en ole nähnyt sinun kirjoittelevan hänen kanssaan.
Äideillä tarkoitan luopumisenhengen omaavia ihmisiä. Nuo ihmiset pilkkaavat Jumalan tunnustekoja, Jumalan lakia, Sanan kasvatusta ja näin ovat astuneet vakavalle kentälle, jolle sinun ei tule enää heidän perässään mennä. Älä pilkkaa enää Jumalan tunnustekoja. Jumalalle esim. betonin lisääminen on pieni teko ja rakkauden osoitus. Hän huolehtii omasta laumastaan.
Johanneksen ilmestys 17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.Aha. Ajattelinkin ettet varmaan tähkistä tarkoita. Olen kokenut hänet vähän kuin äidikseni.
Tervetuloa vaan tälle palstalle uudestaan ja jos tilanne on se että otan vääriä äitejä niin sano se siinä heti niin tiedän ketä tarkotat.- Tiestä
Aha. Ajattelinkin ettet varmaan tähkistä tarkoita. Olen kokenut hänet vähän kuin äidikseni.
Tervetuloa vaan tälle palstalle uudestaan ja jos tilanne on se että otan vääriä äitejä niin sano se siinä heti niin tiedän ketä tarkotat.Kyllä sinä itse tiedät ketkä ovat vääriä äitejä. He, jotka innostavat sinut kumoamaan Jumalan Sanaa ja Hänen tunnustekojaan. Lue evankeliumeja ja usko. Jumala antaa uskonlahjan Herraa avuksi huutaville.
Olen kertonut ajasta, jolloin olin tuomittu kuolemaan. Jolloin kaikki tapaukseni tuntevat lääkärit kertoivat minua odottavan kuoleman. Siinä maatessani sairasvuoteella, en miettinyt Jumalan oppia, vaan mietin sitä, miten olin kohdellut lähimmäisiäni. Sen minkä teen yhdelle teistä, teen Jeesukselle. Tiestä kirjoitti:
Kyllä sinä itse tiedät ketkä ovat vääriä äitejä. He, jotka innostavat sinut kumoamaan Jumalan Sanaa ja Hänen tunnustekojaan. Lue evankeliumeja ja usko. Jumala antaa uskonlahjan Herraa avuksi huutaville.
Olen kertonut ajasta, jolloin olin tuomittu kuolemaan. Jolloin kaikki tapaukseni tuntevat lääkärit kertoivat minua odottavan kuoleman. Siinä maatessani sairasvuoteella, en miettinyt Jumalan oppia, vaan mietin sitä, miten olin kohdellut lähimmäisiäni. Sen minkä teen yhdelle teistä, teen Jeesukselle.Hienoa että paranit. Hymy sinulle.
Olen viime aikoina miettinyt tuota juuri että tärkeintä on se miten toisiamme kohtelemme.
Sillä ei ole väliä onko meillä omistusasunto, ulkonäköä, minkähintainen auto... se miten toista kohtelemme kaunistaa ja levittää hyvää mieltä.
Jos jotain on rikottu nyt sun kanssa toisiamme vastaan olkoon se anteeksiannettu.
Täydellisiä meistä ei tule mutta siksihän on armo.- Tiestä
Hienoa että paranit. Hymy sinulle.
Olen viime aikoina miettinyt tuota juuri että tärkeintä on se miten toisiamme kohtelemme.
Sillä ei ole väliä onko meillä omistusasunto, ulkonäköä, minkähintainen auto... se miten toista kohtelemme kaunistaa ja levittää hyvää mieltä.
Jos jotain on rikottu nyt sun kanssa toisiamme vastaan olkoon se anteeksiannettu.
Täydellisiä meistä ei tule mutta siksihän on armo.1. Korinttolaiskirje 13
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. - Tahvo
Tiestä kirjoitti:
Nyt Tahvo näytä se kohta jossa jonkukaan kanssa riitelen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12095401
Kauhia oli tuo ketju missä roodilses kans nimittelet muita keskustelijoota valheen rengiiksi ja ja jokainen joka uskaltaa olla eri mieltä kanssas saa roodikses kimppuhunsa ja sitten sanotahan miten pyhittyneitä me ollahan. Tuosta touhusta on pyhittyneisyys niin kaukana kun itä on lännestä. - Tiestä
Tahvo kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12095401
Kauhia oli tuo ketju missä roodilses kans nimittelet muita keskustelijoota valheen rengiiksi ja ja jokainen joka uskaltaa olla eri mieltä kanssas saa roodikses kimppuhunsa ja sitten sanotahan miten pyhittyneitä me ollahan. Tuosta touhusta on pyhittyneisyys niin kaukana kun itä on lännestä.Tahvo, lopeta jo tuollainen syyttäminen. valehtelemaan. Tartu uskoon kiinni jos Jos sinua totuus polttaa, niin polttakoon hyväksesi. En ala tappelemaan sinun, enkä kenenkään kanssa, vaikka sinä siihen pyrit minua ja muita langettamaan.
Kerro nyt omasta uskostasi ja siitä pitääkö meidän hyljätä Raamatun totuus ja helliä toisemme syntiin.
Kerro omasta uskostasi, älä minun tai muiden uskosta. - Tahvo
Tiestä kirjoitti:
Tahvo, lopeta jo tuollainen syyttäminen. valehtelemaan. Tartu uskoon kiinni jos Jos sinua totuus polttaa, niin polttakoon hyväksesi. En ala tappelemaan sinun, enkä kenenkään kanssa, vaikka sinä siihen pyrit minua ja muita langettamaan.
Kerro nyt omasta uskostasi ja siitä pitääkö meidän hyljätä Raamatun totuus ja helliä toisemme syntiin.
Kerro omasta uskostasi, älä minun tai muiden uskosta.Se ihimeellinen tuo joittenkin luonto. vaikka on mustaa valakoosella ne väittää muita valehtelijoiksi. Pian on roodis puikoos ja sitten alakaa kieli laulamahan.
- saattaa tuon nähdä
Aha. Ajattelinkin ettet varmaan tähkistä tarkoita. Olen kokenut hänet vähän kuin äidikseni.
Tervetuloa vaan tälle palstalle uudestaan ja jos tilanne on se että otan vääriä äitejä niin sano se siinä heti niin tiedän ketä tarkotat.Saattaahan tuon nähdä ketä äitejä kenelläkin on. Ne jotka eivät riitele välttävät riitaa.
- jaikalii
Tahvo kirjoitti:
Se ihimeellinen tuo joittenkin luonto. vaikka on mustaa valakoosella ne väittää muita valehtelijoiksi. Pian on roodis puikoos ja sitten alakaa kieli laulamahan.
On se hyvä asia että Herran luona lopullisessa ikuisuudessa pyhitään tämän maailman asiat lopullisesti muistista. Emme muista mitään tästä ajasta. Niin olemme kaikkien kanssa ystäviä (Ilm 21:4-6),
http://www.youtube.com/watch?v=6z3MVFf_NeY - vastuu?
jaikalii kirjoitti:
On se hyvä asia että Herran luona lopullisessa ikuisuudessa pyhitään tämän maailman asiat lopullisesti muistista. Emme muista mitään tästä ajasta. Niin olemme kaikkien kanssa ystäviä (Ilm 21:4-6),
http://www.youtube.com/watch?v=6z3MVFf_NeYKun Pilatus näki, ettei mitään ollut tehtävissä, ja kun meteli yhä paheni, hän otti vettä, pesi kätensä väkijoukon nähden ja sanoi: ’Minä olen syytön tämän miehen vereen. Tämä on teidän asianne.’
- Tiestä
saattaa tuon nähdä kirjoitti:
Saattaahan tuon nähdä ketä äitejä kenelläkin on. Ne jotka eivät riitele välttävät riitaa.
Jos täällä nimetään toisia, niin silloin estetään tuota tekemästä parannusta, sillä liha ei anna periksi muun kuin yli ymmärryksen käyvän rakkauden edessä. Nimeltä mainitut nolostuvat ja puolustautuvat. Jumala tietää nimeltä kaikki, mutta ei ole kenenkään kiusattavissa eikä nimeä ihmisiä synnintekijöiksi. Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjat, ei tuomitsemaan.
Jumala tosin kutsuu meitä nimeltä. Moni on saanut hämmästyä Jumalan kutsun tullessa. Moni on saanut kummastella, että niin tuttuko minä Herralle olin, että Hän aivan nimeltä kutsui minut pelastuksen lähteelle.
- Erityistapaus
Kiitos Jaikaliille lisäselvityksestä liittyen Georg Gustavssonin uskoon tuloon. Usko tulee Sanan kautta ja jotkut tulevat uskoon kertaheitolla, toiset taas sisäisen taistelun jälkeen - mutta tärkeintä on se, että "etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan". Tunnen uskovia, joilla oli takanaan vuosien etsintä ja sisäinen levottomuus, kunnes armo heille lopulta kuin aivan yllättäen kirkastui.
Nimimerkille Sarisunnass73
Kerrot olevasi etsivä. Onko kuitenkin niin, että ihminen, joka kertoo uskovansa Jeesukseen ja jakaa palasen Georg Gustavssonin elämästä, on mielestäsi sellainen, joka uskoo satuja? Miksi yksittäinen Jumalan antama ihme saa sinut ajattelemaan, että Jaikalii ehdottaa meitä "tuudittautumaan hulluun rauhaan, jossa tulipalon syttyessä huudetaan vain Jeesuksen nimessä sammu?
Totta on, että meillä ei ole sellaista Jumalaa, joka aina sammuttaisi tulipalloja meidän huutaessamme vain Herraa avuksi. Kieltämättä yhden erityistapauksen kertominen on jossain mielessä vaarallista: joku lukija tekee siitä Jumalan toimintamallin. Jumala on kuitenkin elävä Jumala, eikä Hän toimi aina tietyllä, itseään toistavalla tavalla. Toiseksi kristitty, joka joutuu kärsimään paljon elämässään, joutuu kyselemään, miksi Jumala sammuttaa jonkin tulipalon hetkessä, mutta ei auta minua niin, että saisin pientä helpotusta ahdistavaan tilanteeseeni. Työttömyys ja aineellinen kurjuus vain jatkuu, sairauteni ei parane, yksinäisyyteeni ei tule uskovia ystäviä, saati aviopuolisoa eikä masennukselleni näytä olevan loppua. On vaikea iloita vain siitä Jumalan Sanasta, joka sanoo kärsivälle: ”Minun armossani on sinulle kyllin”. Vilpitön uskova saattaa kokea pitkiäkin aikoja, jolloin hän huokaa Psalmin sanojen tavoin: ”Miksi nukut, Herra?”
Kolmanneksi erityistilanteen jakaminen voi viedä ajatukset siihen suuntaan, että siellä, missä näkyy jatkuvasti ihmeitä, siellä olisi Pyhä Henki voimakkaasti toimimassa. Ajatus on kuitenkin kirjoitusten vastainen. Raamatussa ihmeitä tehdään myös väärässä hengessä ja jopa Jeesuksen nimessä ilman, että oltaisiin Jeesuksen omia. Viimeisellä tuomiolla on kadotukseen joutuvia kristittyjä, jotka sanovat Jeesukselle toimineensa Hänen nimessään. Monet ovat huolissaan nykyhelluntailaisuuden ihmekorostuksesta yli sen, mikä on kirjoitettu.
Matt. 7:22 ”Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'”
Jos luemme herätysten aikojen evankelistojen elämäkertoja, näemme heidän poikkeuksetta käyneen kärsimyksen korkeakoulua. Sillä tiellä Jumala on myös tehnyt ihmeitä. Ehkä oma taistelu ja taistelussa saadut haavat ovat saaneet heidät korostamaan yksin Kristusta ja Häntä ristiinnaulittuna, eikä kokemiaan yksittäisiä ihmeitä. Georg Gustavssoninkin elämässä saattoi olla sitä taistelua, josta meille mm. Paavali henkilökohtaisesti Raamatussa todisti: ahdistusta, nälkää, vainoa, masennusta, vankilatuomioita, ruoskimisia – ja myös Jumalan tekemiä ihmeitä.
Ongelmasi ei ole ihmeet ja niihin suhtautuminen, vaan se, että haluat löytää Jumalan, joka olisi oman järkeilysi mittainen. Usko Jeesuksen on kuitenkin maailman ihmiselle ja myös etsivälle hullutusta niin kauan, kunnes Jeesus tulee elämäämme. Luonnollinen ihminen vastustaa Jumalaa ja samalla niitä, jotka ovat Jeesuksen omia. Et löydä Jeesusta ihmeistä, vaan Jumalan Sanasta, joka on Raamatussa, jota julistetaan kokouksissa ja josta uskovat todistavat. 1. Kor. 2:14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
Luuk.15:31 ”31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja (Jumalan Sanaa), niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." - niin ottia tuota
Mahtoikohan Apostoleilla olla yhtään ahdistusta kun heitä elävänä nyljettiin poltettiin Neron bileissä soihtuina ristiinanulittiin ja karkotettiin ja muuta samaa ja sata muuta vainoa !
Mitäs luulette oliko usko aina ihanaa ulkoisesti !- Erityistapaus
Ei ollut - eikä ole aina meidänkään elämämme, siitä edellisessä viestissäni myös kirjoitin. Apostolien elämään eivät kuuluneet ainoastaan ulkoiset taistelut ja koettelemukset, vaan he olivat aitoja, tuntevia ihmisiä, jotka kokivat vaikeuksia myös ns. sisäisesti. Paavali kirjoittii useissa kohdissa omista tunteistaan vaikeuksien aikana, aina masennukseen tunteisiin saakka.
Me selitämme tunteita pois, koska emme toivo ahdistusta, emmekä mitään negatiivisia tunteita itsellemme kristittyinä. Paavalin kehotus "olkaa aina iloisia" viittaa jatkuvaan tarttumiseen armon evankeliiumiin ja pelastussanoman tuottamaan rauhaan ja iloon. Iloisuutta emme saa vaatia, emmkä saa esittää tekopirteää, aina iloisesti hymyilevää - meidän tulee osata myös surra ja Raamatun mukaan "itkeä itkevien kanssa".
Raamatun sanoessa, että "pelkoa ei rakkaudessa ole, sillä täydellinen rakkaus karkottaa pelon" kohta viittaa siihen pelkoon, jota ihminen saattaa tuntea iankaikkista kadotusta ajatellessaan. Syntien tähden tulee aina lopulta viimeisellä tuomiolla rangaista, ellemme ole pestyjä Jeesuksen sovitusveressä - siksi samassa kohdassa sanotaankin "sillä pelossa on rangaistusta". Jeesus on kantanut meidän syntiemme seurauksena tulleen rangaistuksen ristin puuhun.
Sen sijaan eri tilanteissa me saatamme kokea pelkoa - sen tarkoitus ei kuitenkaan ole pysäyttää, jähmettää meitä, vaan me kuljemme pelkojemmekin kanssa eteenpäin Herraamme luottaen.
On suurenmoista, että Paavali on niin avoin kirjeissään. Hän puhuu omista peloistaa ja masennuksestaan - hän eli Pyhän Hengen täyteydessä, mutta eli samalla kokonaisena, tuntevana ihmisenä.
2. Kor. 7:5 "Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa."
2. Kor. 7:6 "Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla"
Ahdistukset ja monet vaikeat tunteet yksinkertaisesti kuuluvat meidän elämäämme. Tämän tosiasian tunnustaminen vahvistaa meitä - emme ole yksin, Jumala ei ole mennyt meistä kauemmaksi ahdistusten aikana, olemme yhä taivastiellä. Hyvä Paimen johdattaa meitä.
Apostolien teot:
14:22 "...ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan." - Olen lukenut Raamatu
Erityistapaus kirjoitti:
Ei ollut - eikä ole aina meidänkään elämämme, siitä edellisessä viestissäni myös kirjoitin. Apostolien elämään eivät kuuluneet ainoastaan ulkoiset taistelut ja koettelemukset, vaan he olivat aitoja, tuntevia ihmisiä, jotka kokivat vaikeuksia myös ns. sisäisesti. Paavali kirjoittii useissa kohdissa omista tunteistaan vaikeuksien aikana, aina masennukseen tunteisiin saakka.
Me selitämme tunteita pois, koska emme toivo ahdistusta, emmekä mitään negatiivisia tunteita itsellemme kristittyinä. Paavalin kehotus "olkaa aina iloisia" viittaa jatkuvaan tarttumiseen armon evankeliiumiin ja pelastussanoman tuottamaan rauhaan ja iloon. Iloisuutta emme saa vaatia, emmkä saa esittää tekopirteää, aina iloisesti hymyilevää - meidän tulee osata myös surra ja Raamatun mukaan "itkeä itkevien kanssa".
Raamatun sanoessa, että "pelkoa ei rakkaudessa ole, sillä täydellinen rakkaus karkottaa pelon" kohta viittaa siihen pelkoon, jota ihminen saattaa tuntea iankaikkista kadotusta ajatellessaan. Syntien tähden tulee aina lopulta viimeisellä tuomiolla rangaista, ellemme ole pestyjä Jeesuksen sovitusveressä - siksi samassa kohdassa sanotaankin "sillä pelossa on rangaistusta". Jeesus on kantanut meidän syntiemme seurauksena tulleen rangaistuksen ristin puuhun.
Sen sijaan eri tilanteissa me saatamme kokea pelkoa - sen tarkoitus ei kuitenkaan ole pysäyttää, jähmettää meitä, vaan me kuljemme pelkojemmekin kanssa eteenpäin Herraamme luottaen.
On suurenmoista, että Paavali on niin avoin kirjeissään. Hän puhuu omista peloistaa ja masennuksestaan - hän eli Pyhän Hengen täyteydessä, mutta eli samalla kokonaisena, tuntevana ihmisenä.
2. Kor. 7:5 "Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa."
2. Kor. 7:6 "Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla"
Ahdistukset ja monet vaikeat tunteet yksinkertaisesti kuuluvat meidän elämäämme. Tämän tosiasian tunnustaminen vahvistaa meitä - emme ole yksin, Jumala ei ole mennyt meistä kauemmaksi ahdistusten aikana, olemme yhä taivastiellä. Hyvä Paimen johdattaa meitä.
Apostolien teot:
14:22 "...ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan."Olen kylläkin lukenut usein, että vasta täydellisen rakkauden saavuttaessaan ihminen ei pelkää. Tarkoittaako tuo uskossa täyteen miehuuteen päässeitä?
- Monet tunteet
Olen lukenut Raamatu kirjoitti:
Olen kylläkin lukenut usein, että vasta täydellisen rakkauden saavuttaessaan ihminen ei pelkää. Tarkoittaako tuo uskossa täyteen miehuuteen päässeitä?
Ei tarkoita - "Erityistapaus" sen jo selitti: kysymyksessä on synnin ragaistukseen liittyvä pelko, jonka Jeesus täydellisenä rakkautena poistaa. Paavali oli päässyt uskossaan täyteen miehuutensa, mutta hän tunnustaa avoimesti sekä pelkonsa että masentuneisuutensa. Kumpikaan noista tunteista ei pysäyttänyt Paavalia julistamasta evankeliumia ja iloitsevansa murheidenkin keskellä armosta.
Rakkaudessaan Taivaa Isä meitä hoitaa niin, että saame usein elää pitkiä, onnellisia jaksoja. Jumala voi sallia meille, kuten Paavalillekin, vaellusmatkoja myös "pimeisiin laaksoihin". - Tiestä
Monet tunteet kirjoitti:
Ei tarkoita - "Erityistapaus" sen jo selitti: kysymyksessä on synnin ragaistukseen liittyvä pelko, jonka Jeesus täydellisenä rakkautena poistaa. Paavali oli päässyt uskossaan täyteen miehuutensa, mutta hän tunnustaa avoimesti sekä pelkonsa että masentuneisuutensa. Kumpikaan noista tunteista ei pysäyttänyt Paavalia julistamasta evankeliumia ja iloitsevansa murheidenkin keskellä armosta.
Rakkaudessaan Taivaa Isä meitä hoitaa niin, että saame usein elää pitkiä, onnellisia jaksoja. Jumala voi sallia meille, kuten Paavalillekin, vaellusmatkoja myös "pimeisiin laaksoihin".Paavali opettaa näistä asioista näin:
2. Korinttolaiskirje 6
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
Paavali joutuu monenlaisten hyökkäysten kohteeksi, mutta usko Jeesukseen voittaa kaiken. Se, mitä ihmiset pahuudellaan hänelle tekevät, ei lannista häntä, vaan hän murheellisenakin aina iloinen, köyhänä monia rikkaaksi tekevä, mitään omistamatta omistaen kaiken. - Tiestä
Tiestä kirjoitti:
Paavali opettaa näistä asioista näin:
2. Korinttolaiskirje 6
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
Paavali joutuu monenlaisten hyökkäysten kohteeksi, mutta usko Jeesukseen voittaa kaiken. Se, mitä ihmiset pahuudellaan hänelle tekevät, ei lannista häntä, vaan hän murheellisenakin aina iloinen, köyhänä monia rikkaaksi tekevä, mitään omistamatta omistaen kaiken.Kun oppii käsittämään, että Paavali ei kärsinyt omista synneistään, eikä lihanteoistaan, vaan kärsi lähimmäisten synneistä ja heidän teoistaan, niin usko alkaa kirkastua siihen, että Jeesus on VAPAHTAJA, joka vapauttaa kansansa synneistä antaen heille puhtauden. Paavali kärsi Jeesuksen nimen tähden, kuten Jeesus edeltä kertoi, mutta sen minkä hän kärsi, hän kärsi uskossa luottaen. Toivo ei sammunut pieksettynä, syytettynä, halveksuttuna olemisesta, eikä mistään lähimmäisen aiheuttamasta kivusta, vaan kun kipu oli kestetty, oli ilon aika. Paavali luotti Jumalan lupauksiin.
2. Korinttolaiskirje 7
1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.
2 Antakaa meille tilaa sydämessänne. Emme ole tehneet kenellekään vääryyttä, emme ole olleet kenellekään turmioksi, emme kenellekään vahinkoa tuottaneet.
3 En sano tätä tuomitakseni teitä, sillä olenhan jo sanonut, että te olette meidän sydämessämme, yhdessä kuollaksemme ja yhdessä elääksemme.
4 Paljon minulla on luottamusta teihin, paljon minulla on kerskaamista teistä; olen täynnä lohdutusta, minulla on ylenpalttinen ilo kaikessa ahdingossamme.
5 Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa.
6 Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,
7 eikä ainoastaan hänen tulollansa, vaan myöskin sillä lohdutuksella, jonka hän oli teistä saanut, sillä hän on kertonut meille teidän ikävöimisestänne, valittelustanne ja innostanne minun hyväkseni, niin että minä iloitsin vielä enemmän.
8 Sillä vaikka murehutinkin teitä kirjeelläni, en sitä kadu, ja jos kaduinkin, niin minä-kun näen, että tuo kirje on, vaikkapa vain vähäksi aikaa, murehuttanut teitä-
9 nyt iloitsen, en siitä, että tulitte murheellisiksi, vaan siitä, että murheenne oli teille parannukseksi; sillä te tulitte murheellisiksi Jumalan mielen mukaan, ettei teillä olisi mitään vahinkoa meistä.
10 Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.
11 Sillä katsokaa, kuinka suurta intoa juuri tuo Jumalan mielen mukainen murehtimisenne on saanut teissä aikaan, mitä puolustautumista, mitä paheksumista, mitä pelkoa, ikävöimistä, kiivautta, mitä kurittamista! Olette kaikin tavoin osoittaneet olevanne puhtaat tässä asiassa.
12 Vaikka minä siis kirjoitinkin teille, en kirjoittanut vääryyttä tehneen enkä vääryyttä kärsineen vuoksi, vaan sentähden, että teidän intonne meidän hyväksemme tulisi julki teidän keskuudessanne Jumalan edessä.
13 Sentähden me olemme nyt lohdutetut. Mutta tämän lohdutuksemme ohessa on meitä vielä paljoa enemmän ilahuttanut Tiituksen ilo, sillä hänen henkensä on saanut virvoitusta teiltä kaikilta.
14 Sillä jos olenkin jossakin kohden teitä hänelle kehunut, en ole joutunut häpeään, vaan niinkuin kaikki, mitä olemme teille puhuneet, on totta, niin on myös se, mistä olemme teitä Tiitukselle kehuneet, osoittautunut todeksi.
15 Ja hänen sydämensä heltyy yhä enemmän teitä kohtaan, kun hän muistelee kaikkien teidän kuuliaisuuttanne, kuinka te pelolla ja vavistuksella otitte hänet vastaan.
16 Minä iloitsen, että kaikessa voin olla teistä turvallisella mielellä.
- Kertokaa ihmeistä
Ihmiset arkailevat kertoa ihmeistä. Mikä ihme se on, kun lauma kiljuvia petoja piirittää kaikki ne, jotka kertovat ihmeistä.
- ihmeitäon
Jumala taitaa tehdä ihmeitä siellä missä niistä julistetaan. Ei siellä, missä niistä ei puhuta ihmispelon takia. Ihmeitä tapahtuu vain hyvin pienelle osalle ihmisistä.
- Palvelija 2
Kerron tässä pienestä ihmeestä, mikä minulle henkilökohtaisesti kyllä oli suuri. Tämä tapahtui kyllä jo vuonna -84, joten onhan siitä aikaa, mutta toisaalta nämä asiat eivät vanhene.Kertomus menee näin : Opiskelin siihen aikaan tekniikkaa ja huomasin yhtäkkiä tyhmistyneeni kertakaikkiaan, niin että opiskelustani ei tahtonut tulla mitään. Reputin tenteistä ja aloin jo olla aika epätoivoinen. Muutenkin arkielämässäni koin selvää takapakkia, koin tulleeni niin hölmöksi, että hevosetkin nauroivat minulle. Samaan aikaan luin sanomalehdestä kirjoituksen, jossa kerrottiin Raamatun olevan mielenkiintoinen kirja, ja ihmeteltiin, mikseivät ihmiset lue sitä enemmän, vaan ostavat kaiken maailman turhia dekkareita. Niinpä sitten tuumasta toimeen; aloin yhtenä yönä lukemaan vanhaa suurta perheraamattuamme, ja löysin sieltä kohdan, jossa sanotaan että jolta puuttuu viisautta, niin anokoon sitä ylhäältä ja se soimaamatta annetaan, Tein työtä käskettyä, tartuin tähän oljenkorteen, ja samassa tunsin, kuinka ymmärrykseni palasi. Helpotuksentunne oli sanoinkuvaamaton. Aloin heti lukemaan Raamattua, ja ymmärsin joka sanan, kun vielä hetki sitten en ollut ymmärtänyt sitä ollenkaan. Samoin opiskeluni sekä muut asiat tulivat kuntoon ja voitin vieläpä eräässä älypelissä Suomen mestaruuden seuraavana vuonna.
- jaikalii
Palvelija 2 kirjoitti:
Kerron tässä pienestä ihmeestä, mikä minulle henkilökohtaisesti kyllä oli suuri. Tämä tapahtui kyllä jo vuonna -84, joten onhan siitä aikaa, mutta toisaalta nämä asiat eivät vanhene.Kertomus menee näin : Opiskelin siihen aikaan tekniikkaa ja huomasin yhtäkkiä tyhmistyneeni kertakaikkiaan, niin että opiskelustani ei tahtonut tulla mitään. Reputin tenteistä ja aloin jo olla aika epätoivoinen. Muutenkin arkielämässäni koin selvää takapakkia, koin tulleeni niin hölmöksi, että hevosetkin nauroivat minulle. Samaan aikaan luin sanomalehdestä kirjoituksen, jossa kerrottiin Raamatun olevan mielenkiintoinen kirja, ja ihmeteltiin, mikseivät ihmiset lue sitä enemmän, vaan ostavat kaiken maailman turhia dekkareita. Niinpä sitten tuumasta toimeen; aloin yhtenä yönä lukemaan vanhaa suurta perheraamattuamme, ja löysin sieltä kohdan, jossa sanotaan että jolta puuttuu viisautta, niin anokoon sitä ylhäältä ja se soimaamatta annetaan, Tein työtä käskettyä, tartuin tähän oljenkorteen, ja samassa tunsin, kuinka ymmärrykseni palasi. Helpotuksentunne oli sanoinkuvaamaton. Aloin heti lukemaan Raamattua, ja ymmärsin joka sanan, kun vielä hetki sitten en ollut ymmärtänyt sitä ollenkaan. Samoin opiskeluni sekä muut asiat tulivat kuntoon ja voitin vieläpä eräässä älypelissä Suomen mestaruuden seuraavana vuonna.
Sinä sait Jumalalta Jumalan Sanan. Isä ja Poika, Jumalan Sana, Henki ja Elämä, tuli luoksesi Sanassa. Sanassa on Isä ja Isä on Sanassa. Siis Jumala itse tuli siihen tilanteeseesi tuoden elämääsi oman todellisuutensa. Ja niin sinä sait kokea sen todellisuuden joka on Kristuksessa Jeesuksessa taivaasta tulleessa Jumalan Sanassa.
Sinun todellisuus: Tyhmä ymmärtämätön ihminen.
Jumalan todellisuus: Olet tarvittavan viisas ja ymmärrät kaiken tarvitsemasi.
Tämä Jumalan todellisuus tuli sinuun Sanassa ja Pyhässä Hengessä. Koska Jumalan Sanassa, Jeesuksessa Kristuksessa, asuva Pyhä Henki (Sana ja Henki) on Kaikkivaltias ja kaikkivoipa ja kaikkiriittävä Luoja, sinulle tapahtui niin kuin Jumala sinulle sanoi. - Palvelija 2
jaikalii kirjoitti:
Sinä sait Jumalalta Jumalan Sanan. Isä ja Poika, Jumalan Sana, Henki ja Elämä, tuli luoksesi Sanassa. Sanassa on Isä ja Isä on Sanassa. Siis Jumala itse tuli siihen tilanteeseesi tuoden elämääsi oman todellisuutensa. Ja niin sinä sait kokea sen todellisuuden joka on Kristuksessa Jeesuksessa taivaasta tulleessa Jumalan Sanassa.
Sinun todellisuus: Tyhmä ymmärtämätön ihminen.
Jumalan todellisuus: Olet tarvittavan viisas ja ymmärrät kaiken tarvitsemasi.
Tämä Jumalan todellisuus tuli sinuun Sanassa ja Pyhässä Hengessä. Koska Jumalan Sanassa, Jeesuksessa Kristuksessa, asuva Pyhä Henki (Sana ja Henki) on Kaikkivaltias ja kaikkivoipa ja kaikkiriittävä Luoja, sinulle tapahtui niin kuin Jumala sinulle sanoi.Se on totta mitä sanot, nyt on vaan käynyt niin, että tuosta kokemuksesta on jo 30 vuotta, ja sen muisto alkaa väkisinkin haalistua, muistan sen kyllä hyvin, mutta se alkaa tuntua jo kaukaiselta tapahtumalta, johon en saa enää samalla tavalla tunneyhteyttä.
Niinpä PYHÄ JUMALA on lähettänyt minulle uuden koettelemuksen, harvinaisen hermo-lihas -sairauden, jota olen potenut nyt 3 kuukautta. Se on tullut pikkuhiljaa paremmaksi, mutta vielä ei ole ollut aika parantua kokonaan,
sillä kun olen välillä luullut parantuneeni kokonaan, niin on käynytkin niin, että sieluni ja mieleni on vallannut tietty levottomuus, joka ei ole lähtenyt pois. Ei ennen kuin olen huomannut, etten olekaan täysin terve; Ja heti, kun olen tämän huomannut on rauha laskeutunut ylleni.Tämä on tapahtunut nyt kahdesti, sama kuvio.
Siksipä olen todennut, että minulle on hyväksi sairastaa nyt vielä hetken aikaa, kenties pitempäänkin, ja käyttää tämä nyt siunaantunut ylimääräinen vapaa-aika SANANTUTKIMISEEN, TV-SEISKAN KATSELEMISEEN, RADIO-DEIN KUUNTELEMISEEN YM. YM. - jaikalii
Palvelija 2 kirjoitti:
Se on totta mitä sanot, nyt on vaan käynyt niin, että tuosta kokemuksesta on jo 30 vuotta, ja sen muisto alkaa väkisinkin haalistua, muistan sen kyllä hyvin, mutta se alkaa tuntua jo kaukaiselta tapahtumalta, johon en saa enää samalla tavalla tunneyhteyttä.
Niinpä PYHÄ JUMALA on lähettänyt minulle uuden koettelemuksen, harvinaisen hermo-lihas -sairauden, jota olen potenut nyt 3 kuukautta. Se on tullut pikkuhiljaa paremmaksi, mutta vielä ei ole ollut aika parantua kokonaan,
sillä kun olen välillä luullut parantuneeni kokonaan, niin on käynytkin niin, että sieluni ja mieleni on vallannut tietty levottomuus, joka ei ole lähtenyt pois. Ei ennen kuin olen huomannut, etten olekaan täysin terve; Ja heti, kun olen tämän huomannut on rauha laskeutunut ylleni.Tämä on tapahtunut nyt kahdesti, sama kuvio.
Siksipä olen todennut, että minulle on hyväksi sairastaa nyt vielä hetken aikaa, kenties pitempäänkin, ja käyttää tämä nyt siunaantunut ylimääräinen vapaa-aika SANANTUTKIMISEEN, TV-SEISKAN KATSELEMISEEN, RADIO-DEIN KUUNTELEMISEEN YM. YM.Jumalallisen parantumiseen ei kenelläkään ole tyhjentävää varmaa kaavaa. Kukaan ei tiedä miksi kaikki ihmiset, joiden puolesta rukoillaan, eivät parane. Mutta kun luen Jeesuksen toiminnasta Parantajana, Hän ei koskaan ryhtynyt selittämään sairaalle miksi kaikki sairaat eivät parannu. Hän ei koskaan epäonnistunut niin Hänen ei tarvinnut alkaa selittelemään.
Mutta kun me ihmiset epäonnistumme, me alamme selittelemään. Useimmiten selityksemme ohittavat Jumalan ilmoituksen. Emme siis enää pidäkään kiinni Jumalan Sanasta. Me tuomme Jumalan Sanan tilalle omat mielipiteemme. Ja mielipiteemme perustuvat silloin kokemuksiimme, eivät Jumalan Sanaan.
Me siis syyllistämme/kyseenalaistamme Jumalaa ja Hänen hyvyyttään ja tahtoaan parantaa väittämällä että Jumala ei tahdo parantaa minua koska olen sairas. Jumala voi silloin sanoa: "Niin kuin uskot, niin sinulle tapahtukoon."
Totuus on se että Jumala tahtoo aina parantaa. Jumala tahtoo aina ihmisen parasta. Muuten Jeesus teki usein vastoin Jumalan tahtoa kun Hän paransi kaikki sairaat joita kaikkia Isä ei tahtonutkaan parantaa. Jeesus sai Isältä kaikki Sanat ja Hän näki kaikki Isän teot etukäteen. Jeesus teki sitä samaa mitä Isä teki ja puhui Isän Sanoja.
Kun Jumala tahtoo parantaa minut, mistä sitten minulle tulee ajatus ettei Jumala paranna minua? Tai ajatus että Hän ei tahdo parantaa minua? Tai että minä sairastuin uudelleen? Tätä sietää pohtia.
Nämä parantumisen kieltävät ajatukset ja sanat ovat ristiriidassa niiden Sanojen ja tekojen kanssa mitä Jeesus teki ja puhui ihmisille lihansa päivinä. Ja Jeesus on sama tänäkin päivänä. Silloin parantumisen kieltävät ajatukset/sanat eivät voi olla Jumalasta. Ne eivät voi olla Jumalan ilmoitus ihmiselle. Ne ovat ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. Raamatussa ei ole sairaille paranemisen kieltävää ilmoitusta. Enemmän sieltä löytyy tie paranemiseen ja parantavaa Sanaa. Meidän tulee enemmän etsiä tietä parantumiselle, Jumalan parantavaa Sanaa, kuin kääntyä pois Sanasta ja ryhtyä selittelemään ohi Kirjoitusten miksi kaikki sairaat eivät parane.
Joku on sanonut että vihollinen tuo parannetulle ihmiselle oireita sairaudesta josta Jumala on jo hänet parantanut. Sitten vihollinen väittää parantuneelle että sinä sairastuit uudelleen. Parantunut kokee oireiden palaavan ja uskoon nyt että hän on sairastunut uudelleen.
Nyt hänen uskonsa kohdistuu oireisiin ja sairauteen Jumalan ilmoituksen sijasta. Miten hänelle on käynyt? Jumala sanoi: "Minä parannan sinut". Sairas koki Jumalan Sanan elävän Voiman ja parantui. Vihollinen tuli hetken kuluttua ja sanoi: "Onko Jumala todella sanonut että sinä olet parantunut? Sinullahan on jälleen kiputiloja, et ole parantunut. Ehkä Jumala tarkoitti parantaa sinut vasta sitten ikuisuudessa. Nyt sinun täytyy vain kärsiä." Ja sairas kääntyy nyt kuuntelemaan vihollista ja tunnustelemaan itsessään hänen antamia oireita sen sijaan että hän pitäisi kiinni Jumalan Sanasta, tuntui miltä tuntui.
Olen pohtinut lisää tätä parantumisasiaa http://www.jaikal.se/48683131 - näin ajattelen
Palvelija 2 kirjoitti:
Se on totta mitä sanot, nyt on vaan käynyt niin, että tuosta kokemuksesta on jo 30 vuotta, ja sen muisto alkaa väkisinkin haalistua, muistan sen kyllä hyvin, mutta se alkaa tuntua jo kaukaiselta tapahtumalta, johon en saa enää samalla tavalla tunneyhteyttä.
Siksipä olen todennut, että minulle on hyväksi sairastaa nyt vielä hetken aikaa, kenties pitempäänkin, ja käyttää tämä nyt siunaantunut ylimääräinen vapaa-aika SANANTUTKIMISEEN, TV-SEISKAN KATSELEMISEEN, RADIO-DEIN KUUNTELEMISEEN YM. YM.Palvelija 2 ajattelee nöyrästi, kun on melkein iloinen saamastaan pysähdyksestä. Jää aikaa viettää aikaa Jeesuksen kanssa. Jo vanhan liiton miehet rukoilivat sitä, että Jumala tutkii heidät, että he eivät vain kulje vaivaan ja eroon Jumalasta.
Joskus elämä on niin hektistä, että ei jää aikaa Jumalan ja itsensä välien hoitamiseen. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja kaikki muu tulee siinä mukana. Kaikki hyvä. Eikö se jotenkin noin mene. Jos ei täysin ole valvomassa, saattaa sitä nukahtaa.
Tietenkin ihanaa on saada terveys takaisin. - jaikalii
näin ajattelen kirjoitti:
Palvelija 2 ajattelee nöyrästi, kun on melkein iloinen saamastaan pysähdyksestä. Jää aikaa viettää aikaa Jeesuksen kanssa. Jo vanhan liiton miehet rukoilivat sitä, että Jumala tutkii heidät, että he eivät vain kulje vaivaan ja eroon Jumalasta.
Joskus elämä on niin hektistä, että ei jää aikaa Jumalan ja itsensä välien hoitamiseen. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja kaikki muu tulee siinä mukana. Kaikki hyvä. Eikö se jotenkin noin mene. Jos ei täysin ole valvomassa, saattaa sitä nukahtaa.
Tietenkin ihanaa on saada terveys takaisin.Jos minä löytäisin Raamatusta yhden sairaan jolta Jeesus kielsi parantumisen eikä parantanut häntä, minä etsisin Raamatusta selitystä siihen miksi Jeesus ei paranna kaikkia sairaita, miksi kaikki sairaat eivät parane. Mutta kun Jeesus paransi kaikki sairaat, minä ymmärrän että Jumala tahtoo parantaa kaikki sairaat. Silloin Jumala tahtoo että me ihmiset olemme terveitä. Silloin me etsimme Sanan viitoittamaa tietä Jumalan tahdon toteutumiseen kohdallamme myöskin tässä asiassa ja niin Sanan tietä parantumiseen. Meidän tulee etsiä Jumalan parantavaa Sanaa ja Sanassa Jumalaa, Herraa, joka on meidän Parantaja.
Se, että kaikki sairaat eivät parane, johtuu monista asioista. Mutta heti kun on yksi sairas joka tahtoo parantua, hänen tahtonsa on sama kuin Jumalan tahto. Silloin hän voi kokea parantumisen. Silloin häntä tulee johdattaa Parantajan luokse. Parantaja parantaa ja onnistuu aina.
Väärä Jumalaa kyseenalaistava sairautta "nöyrästi" hyväksyvä ja jopa suosiva opetus on yksi syy siihen miksi kaikki sairaat eivät parane. Ihmisellähän on helppo uskoa opetus siitä että Jumala ei paranna häntä eikä ole parantanut häntä koska hän kokee olevansa sairas. Onhan luonnollista että uskomme totuudeksi kokemamme asiat.
Uskon että olen sairas silloin kun koen rumiissani sairautta.
Mutta näissä jumalallisissa parantumisasioissa me puhumme tämän luonnollisen maailman ja luonnollisen ruumiimme yläpuolella olevasta auktoriteetista ja todellisuudesta. Me puhumme siitä mitä me näemme Jeesuksessa Kristuksessa, emme siitä mitä me näemme ja mahdollisesti koemme olemuksessamme. Puhumme hengellisistä asioista, emme luonnollisista asioista. Tie jumalalliseen parantumiseen on siis hengellinen. Jeesus Kristus, Jumalan Sana, on hengellinen tie parantumisellemme. Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ja usko Hänen täyteen evankeliumiin on hengellinen Jumalan antama tie parantumiseen. Etsimme siis hengellistä tietä parantumiselle emmekä selittele sitä pois.
Voisiko joku väittää sairaalle ettei Jumala tahdo parantaa häntä? Mihin sitten sellainen väite perustuisi? Minä en uskalla väittää sellaista koska näen sen Jumalan tahdon vastaiseksi väitteeksi. Jumala tahtoo parantaa silloinkin kun ihminen ei ehkä itse tahdo parantua. - Palvelija 2
jaikalii kirjoitti:
Jos minä löytäisin Raamatusta yhden sairaan jolta Jeesus kielsi parantumisen eikä parantanut häntä, minä etsisin Raamatusta selitystä siihen miksi Jeesus ei paranna kaikkia sairaita, miksi kaikki sairaat eivät parane. Mutta kun Jeesus paransi kaikki sairaat, minä ymmärrän että Jumala tahtoo parantaa kaikki sairaat. Silloin Jumala tahtoo että me ihmiset olemme terveitä. Silloin me etsimme Sanan viitoittamaa tietä Jumalan tahdon toteutumiseen kohdallamme myöskin tässä asiassa ja niin Sanan tietä parantumiseen. Meidän tulee etsiä Jumalan parantavaa Sanaa ja Sanassa Jumalaa, Herraa, joka on meidän Parantaja.
Se, että kaikki sairaat eivät parane, johtuu monista asioista. Mutta heti kun on yksi sairas joka tahtoo parantua, hänen tahtonsa on sama kuin Jumalan tahto. Silloin hän voi kokea parantumisen. Silloin häntä tulee johdattaa Parantajan luokse. Parantaja parantaa ja onnistuu aina.
Väärä Jumalaa kyseenalaistava sairautta "nöyrästi" hyväksyvä ja jopa suosiva opetus on yksi syy siihen miksi kaikki sairaat eivät parane. Ihmisellähän on helppo uskoa opetus siitä että Jumala ei paranna häntä eikä ole parantanut häntä koska hän kokee olevansa sairas. Onhan luonnollista että uskomme totuudeksi kokemamme asiat.
Uskon että olen sairas silloin kun koen rumiissani sairautta.
Mutta näissä jumalallisissa parantumisasioissa me puhumme tämän luonnollisen maailman ja luonnollisen ruumiimme yläpuolella olevasta auktoriteetista ja todellisuudesta. Me puhumme siitä mitä me näemme Jeesuksessa Kristuksessa, emme siitä mitä me näemme ja mahdollisesti koemme olemuksessamme. Puhumme hengellisistä asioista, emme luonnollisista asioista. Tie jumalalliseen parantumiseen on siis hengellinen. Jeesus Kristus, Jumalan Sana, on hengellinen tie parantumisellemme. Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ja usko Hänen täyteen evankeliumiin on hengellinen Jumalan antama tie parantumiseen. Etsimme siis hengellistä tietä parantumiselle emmekä selittele sitä pois.
Voisiko joku väittää sairaalle ettei Jumala tahdo parantaa häntä? Mihin sitten sellainen väite perustuisi? Minä en uskalla väittää sellaista koska näen sen Jumalan tahdon vastaiseksi väitteeksi. Jumala tahtoo parantaa silloinkin kun ihminen ei ehkä itse tahdo parantua.Kyllähän JEESUS KRISTUS varmasti haluaa minut parantaa, mutta joskus on hyödyllistä vähän aikaa sairastaa. Eikö JEESUKSESTA itsestäänkin sanota sanassa, että hän oli "kipujen mies ja sairauden tuttava" ja vielä "jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät".
Jos siis JEESUKSELLE OLI HYVÄKSI SAIRASTAA, niin saati sitten meille.
Mielenkiintoinen sattuma muuten, että olen horoskoopiltani skorpioni (vaa´an rajalla tosin, mutta kumminkin), ja skorpionin rukous oli seuraavanlainen . "Herra, paranna minut, mutta älä vielä ! " En tietenkään usko horoskooppeihin, mutta aika hyvä sattuma nyt kuitenkin.
Tämä vaiva on muuten täysin kivuton ja lisäksi täysin ilmainen (lääkkeet ovat 100 % Kela-korvattavat).
Itse en ole henkilökohtaisesti nähnyt pienintäkään ongelmaa siinä, että miksi kaikki eivät parane. Kysehän on mitättömän pienestä asiasta verrattuna sielunpelastukseen, joten ainoa oikea kysymys kuuluu : " MIKSI KAIKKI EIVÄT PELASTU ?" - mitä muut mieltä?
Palvelija 2 kirjoitti:
Kyllähän JEESUS KRISTUS varmasti haluaa minut parantaa, mutta joskus on hyödyllistä vähän aikaa sairastaa. Eikö JEESUKSESTA itsestäänkin sanota sanassa, että hän oli "kipujen mies ja sairauden tuttava" ja vielä "jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät".
Jos siis JEESUKSELLE OLI HYVÄKSI SAIRASTAA, niin saati sitten meille.
Mielenkiintoinen sattuma muuten, että olen horoskoopiltani skorpioni (vaa´an rajalla tosin, mutta kumminkin), ja skorpionin rukous oli seuraavanlainen . "Herra, paranna minut, mutta älä vielä ! " En tietenkään usko horoskooppeihin, mutta aika hyvä sattuma nyt kuitenkin.
Tämä vaiva on muuten täysin kivuton ja lisäksi täysin ilmainen (lääkkeet ovat 100 % Kela-korvattavat).
Itse en ole henkilökohtaisesti nähnyt pienintäkään ongelmaa siinä, että miksi kaikki eivät parane. Kysehän on mitättömän pienestä asiasta verrattuna sielunpelastukseen, joten ainoa oikea kysymys kuuluu : " MIKSI KAIKKI EIVÄT PELASTU ?"Pitää oppia erottamaan sairauden syy. Monasti kuulee ihmisten valittavan ja olevan vihasia Jumalalle sairaudestaan. Jumala ei sairastuta ketään, vaan sairaus tulee ihmisen omasta syystä, tai ympäristön vaikutuksesta. Pohdittuani usein tätä sairausasiaa, olen tullut siihen tulokseen, ett EPÄUSKO luo hyvän pohjan sairastua.
- Palvelija 2
mitä muut mieltä? kirjoitti:
Pitää oppia erottamaan sairauden syy. Monasti kuulee ihmisten valittavan ja olevan vihasia Jumalalle sairaudestaan. Jumala ei sairastuta ketään, vaan sairaus tulee ihmisen omasta syystä, tai ympäristön vaikutuksesta. Pohdittuani usein tätä sairausasiaa, olen tullut siihen tulokseen, ett EPÄUSKO luo hyvän pohjan sairastua.
Kyllä JUMALA nyt ainakin sallii sairaudet. Ja jos kerta JEESUSKIN oli sairauden tuttava, niin kyllä sitä voi itse kukin sairastua, ei kannata paljon uhota, karahtaa äkkiä omaan nilkkaan.
- mitä muut mieltä?
Palvelija 2 kirjoitti:
Kyllä JUMALA nyt ainakin sallii sairaudet. Ja jos kerta JEESUSKIN oli sairauden tuttava, niin kyllä sitä voi itse kukin sairastua, ei kannata paljon uhota, karahtaa äkkiä omaan nilkkaan.
Sallihan Jumala erään miehenkin joutua niin alas, että tuo mies joutui syömään ruohoa. Syynä oli kurinpidollinen toimenpide. Jumala ei sitä sairautta sinänsä tehnyt, vaan ihmisen epäusko teki sen ja Jumala salli sen. Jeesuksen ei kerrota sairastaneen, mutta sairauksien tuttu oli kylläkin. Kantoi sinunkin sairautesi ristille.
- mitä muut mieltä?
mitä muut mieltä? kirjoitti:
Sallihan Jumala erään miehenkin joutua niin alas, että tuo mies joutui syömään ruohoa. Syynä oli kurinpidollinen toimenpide. Jumala ei sitä sairautta sinänsä tehnyt, vaan ihmisen epäusko teki sen ja Jumala salli sen. Jeesuksen ei kerrota sairastaneen, mutta sairauksien tuttu oli kylläkin. Kantoi sinunkin sairautesi ristille.
Daniel 4
28 (4:25) Tämä kaikki kohtasi kuningas Nebukadnessaria.
29 (4:26) Kaksitoista kuukautta tämän jälkeen, kun kuningas oli kävelemässä kuninkaallisen palatsinsa katolla Baabelissa,
30 (4:27) hän puhkesi puhumaan sanoen: "Eikö tämä ole se suuri Baabel, jonka minä väkevällä voimallani olen rakentanut kuninkaalliseksi linnaksi, valtasuuruuteni kunniaksi!"
31 (4:28) Vielä oli sana kuninkaan suussa, kun taivaasta tuli ääni: "Sinulle, kuningas Nebukadnessar, julistetaan: Sinun valtakuntasi on otettu sinulta pois.
32 (4:29) Sinut ajetaan pois ihmisten seasta, ja kedon eläinten parissa on sinun asuinpaikkasi oleva; sinä joudut syömään ruohoa niinkuin raavaat, ja niin on sinulta kuluva seitsemän aikaa, kunnes tulet tuntemaan, että Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa ja antaa sen, kenelle hän tahtoo."
33 (4:30) Sillä hetkellä se sana toteutui Nebukadnessarissa: hänet ajettiin pois ihmisten seasta, ja hän söi ruohoa niinkuin raavaat, ja hänen ruumiinsa kastui taivaan kasteesta, kunnes hänen hiuksensa kasvoivat pitkiksi kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä kuin lintujen kynnet.
34 (4:31) "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.
35 (4:32) Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'
36 (4:33) Siihen aikaan palasi minun järkeni, ja palasi minun valtasuuruuteni ja loistoni, minun valtakuntani kunniaksi. Ja minun hallitusmieheni ja ylimykseni etsivät minut, ja minut pantiin jälleen hallitsemaan valtakuntaani, ja minun valtani lisääntyi ylenpalttisesti.
37 (4:34) Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan taivaan kuningasta; sillä kaikki hänen työnsä ovat totiset ja hänen tiensä oikeat. Ja hän voi nöyryyttää ne, jotka ylpeydessä vaeltavat."
Daniel 3
- Palvelija 2
No voi olla, että tämä Nebukadnessar-kuvio sopii siihen tilanteeseen, mikä minulla oli vuonna -84, mutta nyt tilanne oli aivan erilainen, jopa niin erilainen, että se oli syynä tähän pieneen sairastumiseen. Eli 30:n vuoden aikana olin jo ratkaissut kaikki ne ongelmat, jotka ajoivat minut aikanaan uskoon. Nyt tarvittiin uutta, syvempää kokemusta jonka tarkoitus on myös vahvistaa tulevien päivien varalle.
Työkuviot sujuivat jo sellaisella rutiinilla, ettei siinä enää paljon mitään uutta oppinut. Nyt sensijaan olen oppinut todella paljon tämän kolmen kuukauden aikana ja olen jo nyt paljon valmiimpi lopunajan haasteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334639Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071633
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718