Mitä jos yksi kaunis päivä jokin, nyt ei ole väliä ikä, vakuuttaa sinut siitä että kristinusko ei ole totta? Miten jatkaisit eteen päin?
entä jos se vaan ei ole totta?
52
143
Vastaukset
- Tunnustaa
Lähteekö tiede yleensä siitä, että vainntodistetut asiat ovat totta?
Mitä ne loput ovat? Kuvitelmia, uskomuksia, satuja vai oletuksia? Harhoja? Tuleeko harhasta uskonto kun riittävän moni siihen uskoo?- foksmalder
Ei lähde. Se lähtee siitä, että asioita, joita ei voi tutkia/joista ei ole todisteita, ei oleteta olevan. Se ei tarkoita, että oletettaisiin, ettei niitä ole.
"Tuleeko harhasta uskonto kun riittävän moni siihen uskoo? "
Ei. Uskonto on aate-/uskomusjärjestelmä, johon liittyy usein jumalusko. Yksi harha ei vielä riitä uskonnoksi, vaikka maailman kaikki lahopäät siihen uskoisivat. - näi o
" Tuleeko harhasta uskonto kun riittävän moni siihen uskoo? "
Ei, kun siitä tulee,evoluutio TEORIA. - foksmalder_se_aito
näi o kirjoitti:
" Tuleeko harhasta uskonto kun riittävän moni siihen uskoo? "
Ei, kun siitä tulee,evoluutio TEORIA.Mielenkiintoinen määritelmä harhalle....eli sinun mielestäsi harha tarkoittaa vanhan näytön omaavaa tieteellistä mallia :D
- a-nonyymi
Mitens ne vakaumukselliset kommarit jatkoi kun kommunismi kaatui ympäriltä? Niistä tuli oligarkkeja. Nalle Wahlrooskin oli nuorena kommunisti, vaan ei oo enää.
Harva varmaan ajattelee yht'äkkiä, että tämä kristinusko ei olekkaan totta, vaan se usko hiipuu vähitellen ja huomaamatta. Kristinuskosta luopuminen voi tehdä ihmisestä paremman kristityn. - klpo
Jumala on vahvistanut liittonsa ihmisten kanssa ilmestymisillä eri aikakausina,joista voi lukea vahvat dokumentit Raamatusta!
- drgdg
Jeps. kuten Hitler, hän oli selvästi uusi ilmestys.
- foksmalder
Koraanissa lisää esimerkkejä uudistuneista ilmoituksista.
- pukeudu voimaan
foksmalder kirjoitti:
Koraanissa lisää esimerkkejä uudistuneista ilmoituksista.
JESAJA 51
1. Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa
etsitte.
Katsokaa kalliota, josta olette lohkaistut, ja kaivos-onkaloa, josta olette kaivetut.
2. Katsokaa Aabrahamia, isäänne, ja Saaraa, joka teidät synnytti. Sillä hän oli vain yksi,
kun minä hänet kutsuin; mutta minä siunasin hänet ja enensin hänet.
3. Niin Herra lohduttaa Siionin, lohduttaa kaikki sen rauniot, hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan;
siellä on oleva riemu ja ilo, kiitos ja ylistysvirren ääni.
4. Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani,
sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille.
5. Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
6. Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka alhaalla on,
sillä taivaat katoavat kuin savu ja maa hajoaa kuin vaate ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket,
mutta minun autuuteni pysyy iankaikkisesti, ja minun vanhurskauteni ei kukistu.
7. Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauden tunnette, kansa, jonka sydämessä on minun lakini:
älkää peljätkö ihmisten pilkkaa älkääkä kauhistuko heidän herjauksiansa.
8. Sillä koi syö heidät niinkuin vaatteen, koiperhonen syö heidät niinkuin villan, mutta minun vanhurskauteni pysyy iankaikkisesti, minun autuuteni polvesta polveen.
9. Heräjä, heräjä, pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; - foksmalder
pukeudu voimaan kirjoitti:
JESAJA 51
1. Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa
etsitte.
Katsokaa kalliota, josta olette lohkaistut, ja kaivos-onkaloa, josta olette kaivetut.
2. Katsokaa Aabrahamia, isäänne, ja Saaraa, joka teidät synnytti. Sillä hän oli vain yksi,
kun minä hänet kutsuin; mutta minä siunasin hänet ja enensin hänet.
3. Niin Herra lohduttaa Siionin, lohduttaa kaikki sen rauniot, hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan;
siellä on oleva riemu ja ilo, kiitos ja ylistysvirren ääni.
4. Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani,
sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille.
5. Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
6. Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka alhaalla on,
sillä taivaat katoavat kuin savu ja maa hajoaa kuin vaate ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket,
mutta minun autuuteni pysyy iankaikkisesti, ja minun vanhurskauteni ei kukistu.
7. Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauden tunnette, kansa, jonka sydämessä on minun lakini:
älkää peljätkö ihmisten pilkkaa älkääkä kauhistuko heidän herjauksiansa.
8. Sillä koi syö heidät niinkuin vaatteen, koiperhonen syö heidät niinkuin villan, mutta minun vanhurskauteni pysyy iankaikkisesti, minun autuuteni polvesta polveen.
9. Heräjä, heräjä, pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi;Rikot keskustelupalstan sääntöjä, etkä tuo mitään sisältöä keskusteluun.
Raamattu/koraani/mikä tahansa mytologia....ovat kaikki ihan yhtä vähän todisteita yhtään mistään. - blääh
foksmalder kirjoitti:
Rikot keskustelupalstan sääntöjä, etkä tuo mitään sisältöä keskusteluun.
Raamattu/koraani/mikä tahansa mytologia....ovat kaikki ihan yhtä vähän todisteita yhtään mistään." etkä tuo mitään sisältöä keskusteluun."
Jos joku ei tuo sisältöä keskusteluun, se olet sinä, samaa jauhamista kuin kirkkokuullolla . Samat asiat selitetty jo kymmenet kerrat, silti jaksat jauhaa. - foksmalder_se_aito
blääh kirjoitti:
" etkä tuo mitään sisältöä keskusteluun."
Jos joku ei tuo sisältöä keskusteluun, se olet sinä, samaa jauhamista kuin kirkkokuullolla . Samat asiat selitetty jo kymmenet kerrat, silti jaksat jauhaa.Olen pahoillani mutta kukaan ei ole perustellut miksi kristinusko ansaitsisi erityisaseman suhteessa muihin uskontoihin.
- asiaatässä
foksmalder_se_aito kirjoitti:
Olen pahoillani mutta kukaan ei ole perustellut miksi kristinusko ansaitsisi erityisaseman suhteessa muihin uskontoihin.
Tuota asiaa ei varmasti pystykään perustelemaan niin, että se sinulle kelpaisi.
Maailmassa on paljon uskontoja, luterilaisuus on meillä historiallisista syistä valtauskonto. Sillä on luonnostaan erityisasema. Ei siinä mitään luterilaisuuden paremmuudesta muihin nähden olevaa syytä tarvita. Aina voidaan kiistellä siitä, mikä on parempi. Sinusta ehkä kaikki uskonnot ovat yhtä huonoja.
Kaikki ihmisetkin ovat yhtä lailla ihmisiä. Silti jotkut heistä ovat sinulle läheisempiä kuin toiset aika sattumanvaraisesti. Moni niistä muista, joita et ole koskaan tavannutkaan, voisi yhtä hyvin olla ystäväsi ja ertyisasemassa elämässäsi. Senkö vuoksi kukaan ei saisi olla sinulle muita tärkeämpi ja muita parempi? Vähän saman tapaista se on uskontojen kanssa. Virallisesti luterilaisuus ei väitä olevansa muita parempi, vaikka yksittäiset ihmiset niin saattavat väittää. - foksmalder_se_aito
asiaatässä kirjoitti:
Tuota asiaa ei varmasti pystykään perustelemaan niin, että se sinulle kelpaisi.
Maailmassa on paljon uskontoja, luterilaisuus on meillä historiallisista syistä valtauskonto. Sillä on luonnostaan erityisasema. Ei siinä mitään luterilaisuuden paremmuudesta muihin nähden olevaa syytä tarvita. Aina voidaan kiistellä siitä, mikä on parempi. Sinusta ehkä kaikki uskonnot ovat yhtä huonoja.
Kaikki ihmisetkin ovat yhtä lailla ihmisiä. Silti jotkut heistä ovat sinulle läheisempiä kuin toiset aika sattumanvaraisesti. Moni niistä muista, joita et ole koskaan tavannutkaan, voisi yhtä hyvin olla ystäväsi ja ertyisasemassa elämässäsi. Senkö vuoksi kukaan ei saisi olla sinulle muita tärkeämpi ja muita parempi? Vähän saman tapaista se on uskontojen kanssa. Virallisesti luterilaisuus ei väitä olevansa muita parempi, vaikka yksittäiset ihmiset niin saattavat väittää.Eli toisin sanoen sinulla ei ole antaa ainuttakaan rationaalista ja perusteltua syytä miksi juuri kristinusko. Tokihan tiedän, että sinä uskot, että juuri kristinusko mutta kai sinä ymmärrät, että ihmiset uskovat kaikennäköistä.
"Maailmassa on paljon uskontoja, luterilaisuus on meillä historiallisista syistä valtauskonto. Sillä on luonnostaan erityisasema"
Eli sinusta totuus on maantieteellinen?
"Ei siinä mitään luterilaisuuden paremmuudesta muihin nähden olevaa syytä tarvita. "
En puhunut mistään paremmuudesta, vaan totuudellisuudesta. Ei ole mitään syytä olettaa, että juuri kristinusko olisi kaikista uskonnoista todennäköisimmin totta.
"Senkö vuoksi kukaan ei saisi olla sinulle muita tärkeämpi ja muita parempi?"
Et näy tajuavan asian ydintä. Ei nyt kyse ole siitä onko kristinusko sinulle läheisin uskonto vai ei, ei sinne päinkään. Nyt oli kyse siitä mikä on totta ja mikä ei. - asiaatässä
Eli toisin sanoen sinulla ei ole antaa ainuttakaan rationaalista ja perusteltua syytä miksi juuri kristinusko. Tokihan tiedän, että sinä uskot, että juuri kristinusko mutta kai sinä ymmärrät, että ihmiset uskovat kaikennäköistä.
"Maailmassa on paljon uskontoja, luterilaisuus on meillä historiallisista syistä valtauskonto. Sillä on luonnostaan erityisasema"
Eli sinusta totuus on maantieteellinen?
"Ei siinä mitään luterilaisuuden paremmuudesta muihin nähden olevaa syytä tarvita. "
En puhunut mistään paremmuudesta, vaan totuudellisuudesta. Ei ole mitään syytä olettaa, että juuri kristinusko olisi kaikista uskonnoista todennäköisimmin totta.
"Senkö vuoksi kukaan ei saisi olla sinulle muita tärkeämpi ja muita parempi?"
Et näy tajuavan asian ydintä. Ei nyt kyse ole siitä onko kristinusko sinulle läheisin uskonto vai ei, ei sinne päinkään. Nyt oli kyse siitä mikä on totta ja mikä ei."Nyt oli kyse siitä mikä on totta ja mikä ei."
Siitä emme pääse yksimielisyyteen, luulisin.
Kristinuskon erityisasemalle maassamme minulla ei ole esittää muuta kuin historialliset syyt. Aika monelle kristinusko on silti tärkeä, en sitä heiltä haluaisi riistää, olkoon totuus totuudesta mikä hyvänsä. - foksmalder_se_aito
asiaatässä kirjoitti:
"Nyt oli kyse siitä mikä on totta ja mikä ei."
Siitä emme pääse yksimielisyyteen, luulisin.
Kristinuskon erityisasemalle maassamme minulla ei ole esittää muuta kuin historialliset syyt. Aika monelle kristinusko on silti tärkeä, en sitä heiltä haluaisi riistää, olkoon totuus totuudesta mikä hyvänsä.Ei ole väliä mitä mieltä me henkilökohtaisesti olemme.
Fakta on, ettei ole mitään perustetta(puhumme nyt objektiivisista perusteista, eikä mutusta) pitää kristinuskoa totuudellisempana kuin muita uskontoja.
Kyllä kristinuskolla on erityisasema Suomessa. Mitä sitten? Islamilla on erityisasema Saudi-Arabiassa. Tämä kertoo näiden uskontojen todellisuus pohjasta ei tasan yhtään mitään.
"Aika monelle kristinusko on silti tärkeä, en sitä heiltä haluaisi riistää, olkoon totuus totuudesta mikä hyvänsä. "
Jos keskustelu riistää ihmisiltä uskon, niin usko ansaitsee tulla "riistetyksi". Silloinhan se varsinkin on puhtaan irrationaalinen, vailla mitään todellisuuspohjaa eli vale. - asiaatässä
Ei ole väliä mitä mieltä me henkilökohtaisesti olemme.
Fakta on, ettei ole mitään perustetta(puhumme nyt objektiivisista perusteista, eikä mutusta) pitää kristinuskoa totuudellisempana kuin muita uskontoja.
Kyllä kristinuskolla on erityisasema Suomessa. Mitä sitten? Islamilla on erityisasema Saudi-Arabiassa. Tämä kertoo näiden uskontojen todellisuus pohjasta ei tasan yhtään mitään.
"Aika monelle kristinusko on silti tärkeä, en sitä heiltä haluaisi riistää, olkoon totuus totuudesta mikä hyvänsä. "
Jos keskustelu riistää ihmisiltä uskon, niin usko ansaitsee tulla "riistetyksi". Silloinhan se varsinkin on puhtaan irrationaalinen, vailla mitään todellisuuspohjaa eli vale."Fakta on, ettei ole mitään perustetta(puhumme nyt objektiivisista perusteista, eikä mutusta) pitää kristinuskoa totuudellisempana kuin muita uskontoja."
Olen samaa mieltä, enkä ole koskaan missään väittänyt, että kristinusko olisi muita totuudellisempi, vaikka se monen mielestä sitä onkin. Absoluuttista totuutta ei ole missään tai ainakaan emme sitä saa selville. Jos luulet, että tieteessä on totuus, sinulla on paljon oppimista.
Silti minusta uskonto, mikä hyvänsä, voi olla rikkaus. Elämä olisi aika karua ja köyhää ilman koetellun tiedon ylittävää "kuvittelua" ja pilvilinnojen rakentamista. Ilman luovaa mielikuvitusta ei tietokaan lisäänny.
Älä kysy yhtä ainoaa totuutta, ei sellaista ole. Tai jos on, et sitä kuitenkaan tavoita, tai jos tavoitat, se on jo huomenna muuttuva, tai jos ei, niin kehitys on pysähtynyt. - foksmalder_se_aito
asiaatässä kirjoitti:
"Fakta on, ettei ole mitään perustetta(puhumme nyt objektiivisista perusteista, eikä mutusta) pitää kristinuskoa totuudellisempana kuin muita uskontoja."
Olen samaa mieltä, enkä ole koskaan missään väittänyt, että kristinusko olisi muita totuudellisempi, vaikka se monen mielestä sitä onkin. Absoluuttista totuutta ei ole missään tai ainakaan emme sitä saa selville. Jos luulet, että tieteessä on totuus, sinulla on paljon oppimista.
Silti minusta uskonto, mikä hyvänsä, voi olla rikkaus. Elämä olisi aika karua ja köyhää ilman koetellun tiedon ylittävää "kuvittelua" ja pilvilinnojen rakentamista. Ilman luovaa mielikuvitusta ei tietokaan lisäänny.
Älä kysy yhtä ainoaa totuutta, ei sellaista ole. Tai jos on, et sitä kuitenkaan tavoita, tai jos tavoitat, se on jo huomenna muuttuva, tai jos ei, niin kehitys on pysähtynyt.Minua ei kiinnosta saatko uskonnostasi iloa. Se ei kerro onko uskontosi totta.
Enkä ole puhunut mistään "absoluuttisesta totuudesta", vaikka sellainenkin toki on. Se vain muuttuu jokaisen atomin liikkeen mukaan. Ei meidän kuitenkaan tarvitse tavoittaa sitä, jotta voisimme tietää onko jokin asia totta vai ei.
Edelleenkin kun puhutaan jonkin jumalan tahdosta tai uhkaillaan ihmisiä helveteillä, niin olennaista on mikä on totta ja mikä ei.
Siitähän tässä oli kyse, eikä tosiaankaan mistään "musta tuntuu niin kivalta olla kristitty".
Myönsit ettet kykene osoittamaan kristinuskon mytologiaa todeksi, joten se kuuluu samaan pussiin kuin muutkin uskonnot. Sen vetäminen erilliseksi vain koska itse uskot siihen on älyllistä epärehellisyyttä ja kaksinaismoralismia. - asiaatässä
Minua ei kiinnosta saatko uskonnostasi iloa. Se ei kerro onko uskontosi totta.
Enkä ole puhunut mistään "absoluuttisesta totuudesta", vaikka sellainenkin toki on. Se vain muuttuu jokaisen atomin liikkeen mukaan. Ei meidän kuitenkaan tarvitse tavoittaa sitä, jotta voisimme tietää onko jokin asia totta vai ei.
Edelleenkin kun puhutaan jonkin jumalan tahdosta tai uhkaillaan ihmisiä helveteillä, niin olennaista on mikä on totta ja mikä ei.
Siitähän tässä oli kyse, eikä tosiaankaan mistään "musta tuntuu niin kivalta olla kristitty".
Myönsit ettet kykene osoittamaan kristinuskon mytologiaa todeksi, joten se kuuluu samaan pussiin kuin muutkin uskonnot. Sen vetäminen erilliseksi vain koska itse uskot siihen on älyllistä epärehellisyyttä ja kaksinaismoralismia."Sen vetäminen erilliseksi vain koska itse uskot siihen on älyllistä epärehellisyyttä ja kaksinaismoralismia."
Missä olen sanonut, että uskon siihen? Sinä taidat tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä.
"Se ei kerro onko uskontosi totta."
Ensinnäkään se ei ole vain minun uskontoni ja toiseksi en ole tosiaan väittänytkään, että se olisi totta sinun mittapuusi mukaan tai minunkaan. Miksi sinä sitä totuutta peräät? Tiedät kyllä, ettei se täältä löydy. - foksmalder_se_aito
asiaatässä kirjoitti:
"Sen vetäminen erilliseksi vain koska itse uskot siihen on älyllistä epärehellisyyttä ja kaksinaismoralismia."
Missä olen sanonut, että uskon siihen? Sinä taidat tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä.
"Se ei kerro onko uskontosi totta."
Ensinnäkään se ei ole vain minun uskontoni ja toiseksi en ole tosiaan väittänytkään, että se olisi totta sinun mittapuusi mukaan tai minunkaan. Miksi sinä sitä totuutta peräät? Tiedät kyllä, ettei se täältä löydy.Jos et ole kristitty, niin pahoittelen. Kirjoituksestasi sain kuvan, että olet. Asia on kuitenkin yhdentekevä pointtini kannalta.
"Ensinnäkään se ei ole vain minun uskontoni"
Juuri tälläisten ilmausten vuoksi ajattelin sinun olevan kristitty.
"en ole tosiaan väittänytkään, että se olisi totta sinun mittapuusi mukaan tai minunkaan."
Miksi sitten riitelet?
Ei muuten ole olemassa sionun ja minun totuutta, on ainoastaan totuus. Totuuden selvittämiseen on keinoja, vaikka muuta näyt kuvittelevan.
"Miksi sinä sitä totuutta peräät?"
Koska minua kiinnostaa mikä on totta ja mikä ei. Varsinkin kun joku väittää esim. että tulen kitumaan ikuisesti tai yrittää määräillä muiden elämää uskontonsa pohjalta.
Pointtini oli edelleenkin kritisoida oletusta, että kristinusko olisi muka erityisasemassa ja oletusarvoisesti ainut mahdollinen oikea uskonto.
- ei ole tarvinnut poh
Kun ei ole sellaista päivää vielä tullut. Olen ollut uskossa jo yli 40 vuotta ja Jumala on ollut uskollinen. En ole tuollaista asiaa pohtinut. No se olis sitten sen ajan probleema.
- vanha ja vakaa
aivankuin heräisi kauheasta unesta ja huomaisi että sehän oli vain tosiaan unta.
Se voisi olla monelle ihanan vapauttava tunne.- Jeesus elää
" aivankuin heräisi kauheasta unesta ja huomaisi että sehän oli vain tosiaan unta.
Se voisi olla monelle ihanan vapauttava tunne. "
Kuvailit juuri ateistin, kun hän herää siitä valheharhastaan.
Kirje efesolaisille 5
Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" - vanha ja vakaa
Jeesus elää kirjoitti:
" aivankuin heräisi kauheasta unesta ja huomaisi että sehän oli vain tosiaan unta.
Se voisi olla monelle ihanan vapauttava tunne. "
Kuvailit juuri ateistin, kun hän herää siitä valheharhastaan.
Kirje efesolaisille 5
Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"Ateistit ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset. Haluaisin olla ateisti mutta en voi kun uskon jälleensyntymiseen ja karman lakiin.
Luulempa että ateisti nukkuu kahden elämän välisen tilan. Eli sen tilan jota sanotaan tuonpuoleiseksi. Uskovaiset sanovat taivaaksi. - foksmalder_se_aito
vanha ja vakaa kirjoitti:
Ateistit ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset. Haluaisin olla ateisti mutta en voi kun uskon jälleensyntymiseen ja karman lakiin.
Luulempa että ateisti nukkuu kahden elämän välisen tilan. Eli sen tilan jota sanotaan tuonpuoleiseksi. Uskovaiset sanovat taivaaksi.Jos et omaa uskoa yhteenkään jumalaan, olet ateisti. On yhdentekevää uskotko jälleensyntymään tai karmanlakiin.
- vanha ja vakaa
Jos et omaa uskoa yhteenkään jumalaan, olet ateisti. On yhdentekevää uskotko jälleensyntymään tai karmanlakiin.
Niin tai olisinko "inkarnaattori"? Kyllä minä uskon että luonto on jumala tai koko universum.
- foksmalder_se_aito
Niin tai olisinko "inkarnaattori"? Kyllä minä uskon että luonto on jumala tai koko universum.
Jos uskot johonkin (persoonalliseen) jumalaan olet teisti, jos et olet ateisti.
- Jeesus elää
Ateistit ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset. Haluaisin olla ateisti mutta en voi kun uskon jälleensyntymiseen ja karman lakiin.
Luulempa että ateisti nukkuu kahden elämän välisen tilan. Eli sen tilan jota sanotaan tuonpuoleiseksi. Uskovaiset sanovat taivaaksi." Ateistit ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset."
Viimeisellä tuomiolla se ÄLYKKYYS MITATAAN !
Evankeliumi Matteuksen mukaan 25
Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville:
'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. ...
- -Brina-
Näin kävi meikäläiselle heti kohta rippikoulun jälkeen yli 40 v sitten. Eikä ole hetkeäkään kaduttanut tai halunnut palata vanhaan. Silti uskoni On valaistumispolku jumaluuteen ja kristustietoisuuteen ilman uskontoja ja niiden dogmeja. Olen vapaa ja onnellinen.
- ei toista tietä ole
Jeesusta voi seurata vain sellainen jolla on uskoa, Raamatussa sanotaan että Jumala lahjoittaa uskon siitä osattomalle kun tämä pyytää sitä Häneltä. Jeesus sanoi Raamatussa että kukaan ei pääse minun Isäni luokse muutoin kuin Minun kauttani.
Toista tietä taivaaseen ja pelastukseen ei ole, vaikka ne olisivat kuinka helppoja ja mukavia kulkea tahansa, ei kannata eksyä!- foksmalder
Miten perustelet väitteesi kuolemanjälkeisen elämän olemassaolosta?
- Aamen juuri näin
" Jeesusta voi seurata vain sellainen jolla on uskoa,
Raamatussa sanotaan että Jumala lahjoittaa uskon siitä osattomalle kun tämä pyytää sitä Häneltä.
Jeesus sanoi Raamatussa että kukaan ei pääse minun Isäni luokse muutoin kuin Minun kauttani."
- entinen ateisti_-
Mielestäni paljon tärkeämpi kysymys ei-uskovalle olisi: entä jos se sittenkin on totta, Jeesus, Jumala, taivas, helvetti jne. ja huomaatkin sen vasta kuoltuasi. Aika karmeaa olisi huomata se vasta kun on liian myöhäistä pelastua.
- foksmalder
Voisit yhtä hyvin kysyä entä jos muslimit ovat oikeassa... tai vaikka hindut.
Kyllä olisi karmeaa huomata jos joku kuolemanjälkeinen elämä olisi ja sinä saisit lyhyen tikun vain koska et sattumalta omannut juuri oikeita irrationaalisia uskomuksia. Niin? - parempi elämä
foksmalder kirjoitti:
Kyllä olisi karmeaa huomata jos joku kuolemanjälkeinen elämä olisi ja sinä saisit lyhyen tikun vain koska et sattumalta omannut juuri oikeita irrationaalisia uskomuksia. Niin?Jos uskoo siihen mitä Jeesuskin sanoi. Eli uskoo yhteen jumalaa (Siis yhteen ainoaan! Ei mitään 1 1 1=1 juttuja.)
Niin on jo oikealla tiellä. Näinhän muslimit uskovat. - ei tajua
foksmalder kirjoitti:
Kyllä olisi karmeaa huomata jos joku kuolemanjälkeinen elämä olisi ja sinä saisit lyhyen tikun vain koska et sattumalta omannut juuri oikeita irrationaalisia uskomuksia. Niin?" Voisit yhtä hyvin kysyä entä jos muslimit ovat oikeassa... tai vaikka hindut."
Kyllä ateistit ovat hitaita oppimaan, tuokin asia on sulle selitetty jo miljoona kertaa kirkkokuulolla palstalla, ja vieläkään ET TAJUA. - foksmalder
ei tajua kirjoitti:
" Voisit yhtä hyvin kysyä entä jos muslimit ovat oikeassa... tai vaikka hindut."
Kyllä ateistit ovat hitaita oppimaan, tuokin asia on sulle selitetty jo miljoona kertaa kirkkokuulolla palstalla, ja vieläkään ET TAJUA.Mikä asia? Se että sinä luulet, että uskontosi on erityisasemassa, ei tarkoita että uskontosi olisi erityisasemassa.
- foksmalder
parempi elämä kirjoitti:
Jos uskoo siihen mitä Jeesuskin sanoi. Eli uskoo yhteen jumalaa (Siis yhteen ainoaan! Ei mitään 1 1 1=1 juttuja.)
Niin on jo oikealla tiellä. Näinhän muslimit uskovat.Millä perusteella?
- Palaton1
Lukisin varmaan Platonin Valtion.
- väärä kysymys
Mutta siinähän se tyrmäävyys onkin: se on totta!
Ja mikä on totta, ei voi muuttua olemattomaksi. Jeesus elää ja toimii omiensa parissa, siksi uskon ulkopuoliset eivät mitään havaintoa hänestä saakaan.
Näin se menee. Mutta heti kun ihminen nöyrtyy Jumalan ehtoihin, hän saa kokea tuonpuoleisen olemassaolon.- foksmalder
Eli heti kun uskoo löytää joka puolelta uskoaan tukevia "todisteita". Tätä kutsutaan vahvistusharhaksi.
- väärä kysymys
foksmalder kirjoitti:
Eli heti kun uskoo löytää joka puolelta uskoaan tukevia "todisteita". Tätä kutsutaan vahvistusharhaksi.
Olet väärässä. Kun Jeesus kohtaa sinut, sinä tiedät, että sinä tiedät, että sinä tiedät, että se ei ole mikään vahvistusharha.
Mistähän arvasin, että fokkeri lennähtää kieltämään tämän olemattomiin kokemuksiinsa vedoten! Ja että hän täräyttää miinukset tiskiin! Voe pikkuista kun yritelmäsi näyttää vaan niin säälittävältä. Kuinkahan monta vuotta sinäkin olet palstoilla samat kiellot käynyt kiekaisemassa? - foksmalder_se_aito
väärä kysymys kirjoitti:
Olet väärässä. Kun Jeesus kohtaa sinut, sinä tiedät, että sinä tiedät, että sinä tiedät, että se ei ole mikään vahvistusharha.
Mistähän arvasin, että fokkeri lennähtää kieltämään tämän olemattomiin kokemuksiinsa vedoten! Ja että hän täräyttää miinukset tiskiin! Voe pikkuista kun yritelmäsi näyttää vaan niin säälittävältä. Kuinkahan monta vuotta sinäkin olet palstoilla samat kiellot käynyt kiekaisemassa?Asiaa sinulta ei näköjään löydy.
Monet ovat uskoneet Jeesukseen ja luopuneet uskostaan. Yksikään uskova ei ole kertonut mitään, joka edes minun oma kokemanani olisi riittävä peruste uskoa. Saati jonkun muun kokemana. - Prometeus
Eli siis uskontosi on kuin placebo tai keisarin uudet vaatteet, se on siinä jos uskot sen olevan siinä. Miten kävikään keisarille?
- *Faith*
"entä jos se vaan ei ole totta?"
Entä sitten? Uskomallahan ei voi menettää mitään.
Paljon enemmän menetettävää on niillä, jotka eivät usko ja joutuvat ajattelemaan, että "Entä jos se sittenkin on totta?".- foksmalder
Miten niin? Ihan yhtä paljon mietittävää on kristinuskoisellakin, sillä entä jos olet väärässä ja jokin toinen uskonto onkin totta.
Sen sijaan, että heittäisi paskat housussa arpaa ainoasta oikeasta uskonnosta ja lahkosta, niin miksipä ei pyrkisi omaamaan mahdollisimman todellisuuspohjaisen maailmankuvan?
Jokainen irrationaalinen uskomus vie sinut kauemmaksi totuudesta. Siinä sinä vähintään häviät.
- oma valinta
Se on jo täysin varmaa, että kristinuskon väittämät eivät ole totta. Eletään edelleen samaan tapaan. Hölmöt jatkavat uskomistaan ja me uskonnottomat jatkamme elämäämme ilman omaa uskoamme. Niille, jotka ovat uskossa, moisen asian ymmärtäminen voi olla vapauttava. Toisaalta se voi olla myös pelottava, kun ymmärtää, että on itse vastuussa omista valinnoistaan ja on itse vastuussa myös siitä, miten kohtelee muita ihmisiä.
- Kirjoittelija2
"Hölmöt jatkavt uskomistaan ja me uskonnottamat jatkamme elämäämme ilman omaa uskoamme."
Ne uskovat, joilla on uskonnollisuutta geeneissään ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö. Ne eivät usko, joilla näin ei ole. Ei uskonnollisuus tai uskomattomuus sinänsä tee ketään hölmöksi.
"Toisaalta se voi olla myös pelottava, kun ymmärtää, että on itse vastuussa omista valinnoistaan ja itse vastuussa myös siitä, miten kohtelee muita ihmisiä."
Uskoo sitten tai ei usko, niin itse on vastuussa omista valinnoistaan ja siitä, miten miten kohtelee muita ihmisiä.
- adiosamigos
Tekisin itsemurhan, koska elämässä ja maailmassa ei ole mitään järkeä ilman uskoa Jumalaan.
- foksmalder_se_aito
Köyhä on elämäsi.
- Kirjoittelija2
"Tekisin itsemurhan, koska elämässä ja maailmassa ei ole mitään järkeä ilman uskoa Jumalaan. "
En osaa ajatella elämääni ilman uskoa Jumalaan, mutta tuskin tekisin itsemurhaa siinäkään tapauksessa, jos menettäisin uskoni. Elämä on tehtävä, joka on suoritatettava niin hyvin kuin pystyy, uskoo sitten tai ei. Noin minä ainakin ajattelen.
- arvelisin, että
Varmaan onkin niin, että hedonistinen kulttuuri on uskon vähentymisen seurausta. Kaikki haluavat saada jo kaiken tässä elämässä ja tietenkin koska hedonismin vuoksi sitten joku jää ilman, maapallon kärsimys myös lisääntyy. Ihmisethän ovat luontaisesti itsekkäitä ja tilaisuus tekee varkaan. Jos ei ole mitään korkeampaa instanssia, missä oikeus toteutuu ja esim. lapsi, joka kerää jätteitä kaatopaikalla, asuu slummissa jne., ei saa koskaan oikeutta, sillä planeetalla on liian vähän ihmisiä, jotka sellaisesta olisivat kiinnostuneita ja olemme sitä paitsi oman pienen mikrokosmoksemme vankeja kukin yksilö - osaan kuvitella millaiseen täydelliseen hedonismiin ja muista piittaamattomuuteen tuo johtaa, pitkällä aikavälillä. Kaikki haluavat vain pelkästään nauttia elämästä ja kahmia itselleen mahdollisimman paljon. Täällä on itse asiassa sellainen taisteluasennekin, että täytyy kynsin hampain puolensa, ettei joudu jalkoihin. Taivaan valtakunnan säännöt ovat tavallaan aivan päinvastaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741