Olemeko me kristityt sopuisia ja yhtä Kristuksessa?

Sirkka-Iita

Paavalin ensimäinen kirje Filippiiniläisille 2 luku: 1-11

1 "Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.

5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

9

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitus oli todella ihana sanankohta. Jotta olisin minäkin sopuisa ja yhtä, niin muutama sananen ...

"ja anna meille meidän syntimme anteeksi NIINKUIN (tai: sillä) mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. (tai luulemme tahi koemme taikka tunnemme, että ovat rikkoneet)

Me mieluusti tuomitsemme ikäänkuin Jumalan puolesta, mutta niin meidän ei pitäisi tehdä. Ehkä me liiaksi neuvomme Jumalaa ja liian vähän kuuntelemme. Ihminen tarvitsee kokea itsensä hyväksytyksi - siksi ihmisen ei pidä tuomita.

Joh. 21:23
      Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"

Matt. 20:15
      Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'

antti

• Niin Antti, se tekee ihmisen nöyräksi, kun tietää, ettei itsessään ole yhtään mitään, vaan ainoastaan Kristuksen täyteytestä meidät vanhurskautetaan.

• suuri taistelu
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Niin Antti, se tekee ihmisen nöyräksi, kun tietää, ettei itsessään ole yhtään mitään, vaan ainoastaan Kristuksen täyteytestä meidät vanhurskautetaan.

Ei pidä ihmisen nöyristellä satuolentojen eikä satukirjojen edessä.

• Herää ja Näe
        suuri taistelu kirjoitti:

Kyseessä on todellinen Jumalasta lähtevä oikeudenmukaisuus, sellainen josta rakkaus on osa .. Kutsutko sitä saduksi? Siinä tapauksessa et ole ymmärtänyt asiasta mitään.

• Herää ja Näe kirjoitti:

Kyseessä on todellinen Jumalasta lähtevä oikeudenmukaisuus, sellainen josta rakkaus on osa .. Kutsutko sitä saduksi? Siinä tapauksessa et ole ymmärtänyt asiasta mitään.

Kyllä, kyllä. Nöyräksi se vetää, kun on kaiken aikaa riippuvainen Jumalan armosta. Kun liha tuomittiin Golgatan ristillä, voi Jeesus verellään pyhittää lihamme, vaikka se on "tomua". Jeesus sai kokea kehossaan ja sisimmässään Jumalan ankaran oikeudenmukaisuuden, meidän puolestamme. Kun saimme mitä suurimman velan anteeksi, emme väheksy muita. Jeesus varoittaa:

Luukas 18:9-14 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti...

Luuk.7:47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Tuo ei kelpaisi oikeustieteellisessä - rakasti paljon, siksi sai anteeksi, jonka armonkokemuksen jälkeen rakasti vielä enemmän. Toinen koki anteeksisaamisen pikku asiaksi ja siksi hänen rakkautensa oli aneemista.

Jos minä kelpaan Jumalalle, niin sitten kelpaa kuka tahansa; en voi tuomita. Eiköhän Paavali sitä suurinpiirtein tarkoita tällä:

2. Kor. 10:7
        Nähkää, mitä silmäin edessä on. Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma, ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin.

Paljon Sana puhuu tuomitsemisen teologiasta ja selväähän on, että keskinäinen yhteys katkeilee, jos väki koostuu tuomareista. Mutta Sana puhuu "rauhan yhdyssiteestä". Vuorisaarnassa julistetaankin rauhan edistäjät Jumalan lapsiksi.

1. Kor. 13:13
        Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
        1. Tim. 1:15
        Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        Matt. 7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

Matt. 7:2
        sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        Joh. 8:15
        Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.

Jotkut sanoo evankeliumia saduksi. Niillä ei toivoa ole, sillä turmeltuneisuus ei ainakaan satua ole, vaan kaikin aistein havaittavissa, ihmisen tahdon heikkous tehdä hyvää ja kiusaus tehdä itsekkäästi ja pahasti.

Tahdon ajatella näin, että kun tuomitsen itseni, lakkaavat tuomiohaluni ja tahdon niin itseni kuin toisetkin asettaa esiin Kristuksen vanhurskauttamina.

1. Kor. 11:31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;

Kol. 1:28
        Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.

antti

• epätietoinen....
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kyllä, kyllä. Nöyräksi se vetää, kun on kaiken aikaa riippuvainen Jumalan armosta. Kun liha tuomittiin Golgatan ristillä, voi Jeesus verellään pyhittää lihamme, vaikka se on "tomua". Jeesus sai kokea kehossaan ja sisimmässään Jumalan ankaran oikeudenmukaisuuden, meidän puolestamme. Kun saimme mitä suurimman velan anteeksi, emme väheksy muita. Jeesus varoittaa:

Luukas 18:9-14 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti...

Luuk.7:47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Tuo ei kelpaisi oikeustieteellisessä - rakasti paljon, siksi sai anteeksi, jonka armonkokemuksen jälkeen rakasti vielä enemmän. Toinen koki anteeksisaamisen pikku asiaksi ja siksi hänen rakkautensa oli aneemista.

Jos minä kelpaan Jumalalle, niin sitten kelpaa kuka tahansa; en voi tuomita. Eiköhän Paavali sitä suurinpiirtein tarkoita tällä:

2. Kor. 10:7
        Nähkää, mitä silmäin edessä on. Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma, ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin.

Paljon Sana puhuu tuomitsemisen teologiasta ja selväähän on, että keskinäinen yhteys katkeilee, jos väki koostuu tuomareista. Mutta Sana puhuu "rauhan yhdyssiteestä". Vuorisaarnassa julistetaankin rauhan edistäjät Jumalan lapsiksi.

1. Kor. 13:13
        Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
        1. Tim. 1:15
        Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Matt. 7:2
        sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        Joh. 8:15
        Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.

Jotkut sanoo evankeliumia saduksi. Niillä ei toivoa ole, sillä turmeltuneisuus ei ainakaan satua ole, vaan kaikin aistein havaittavissa, ihmisen tahdon heikkous tehdä hyvää ja kiusaus tehdä itsekkäästi ja pahasti.

Tahdon ajatella näin, että kun tuomitsen itseni, lakkaavat tuomiohaluni ja tahdon niin itseni kuin toisetkin asettaa esiin Kristuksen vanhurskauttamina.

1. Kor. 11:31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;

Kol. 1:28
        Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.

antti

Kysyisin että onko sekin jo toisen ihmisen tuomitsemista jos on jostain asiasta erimieltä, vai pitääkö olla samaa mieltä aina vaikka ei uskoisikaan samoin, siksi vain ettei tuomitsisi.
        Mutta minä ajattelen että silloin pitää jo osallistua valheeseen ja sekin on syntiä.

• suuri taistelu kirjoitti:

Sirkka-Iita alkoi tärkeän keskustelun nöyryydestä, mutta joku pitää nyryyttä nöyristelynä:
        Nimim. "suuri taistelu":
        [][]Ei pidä ihmisen nöyristellä satuolentojen eikä satukirjojen edessä.[][]

MUTTA Jumala nöyristeli Jobin edessä ja Kristus koko ihmiskunnan edessä ja puolesta.
        Job 42:9b : ja Herra teki Jobille mieliksi.

Fil. 2:7
        vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

Jes. 53:7
        Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.

Monille Jumala jää satuolennoksi, vaikka kaikille piutää julistaa. Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Ehdokkaita on paljon, vähän valituksi tulleita.

2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä
        usko ei ole joka miehen.

antti

• Jeesuksen nimessä...

Niin ja mistä tunnistaa ne kaikille hyväksi vamhurskauden seuraamukset ne "hyvät hedelmät) Eihän niitä tietenkään ilmene ennen kuin aletaan elämään ja toimimaan / vaikuttamaan Raamatun UT opetusten ja ohjeiden perustalta ja muakisesti, käskynsä pitävästi jatäyttävästi, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi "maaailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävävää apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan / sitä Jumalan valtakunta yhteyden Hänsessa mahdollistavaa, pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa Hänessä YHTÄ olevasti ja kaikessa YHTÄ pitävästi, Totuudessa YKSI mielisesti keskinäisessä rakkaudessa ja huolenpitoyhteydessä eläviksija toimiviksi / vaikuttaviksi alkamalla, ja niillä kaikille hyväksi, Lain / laillisuuden täyttymyksen, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi mukaisilla ehdoillaan, siihen kaikille, ja kaikelle hyväksemme luomalleen hyväksi, saumattomaan / apostoliseen yhteistyöyhteyteen hakeutuvasti / ryhtyvästi. "Jonka OHESSA (vasta) se KAIKKI muukin", jne..mitä turvalliseksi ja turvatuksi, kaikinpuoliseksi hyvinvoniti elämäksi ja tulevaisuudeksi, oikein elämässä tavitaan, pääsisi / alkaisi lupauksensa mukaisesti ja takaamana tulemaan.

• joo joo

joo joo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1553
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      12
      1328
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      797
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe