http://yle.fi/uutiset/keskipohjalaismies_tuomittiin_wincapitan_jutussa_yli_miljoonan_euron_korvauksiin/7130390
Aloitetaan tärkeimmästä. ”Mies tuomittiin menettämään valtiolle rikoksen tuottamana taloudellisena hyötynä 1 340 945 euroa.”
Näin, rahat lähti, että lätkähti. Ja ne olivat täällä piilossa jo vuonna 2008: ”Liikemiehen Luxemburgin pankkitillillä on jäädytettynä 1 214 688 euroa ja Iso-Britanniassa 19 606 euroa.”
Ja minä tässä pohdiskelin, miksi vilpittömässä mielessä toimiva kansalainen ylipäätään piilottaisi varojaan. Kerropas se, Trölliseni.
Ja miksi tämä ”rahat hukassa-ilmiö” on ihan pääsääntö. Oikeuteen raahattu sponssikutale on rahaton ja pyytää alennusta korvauksiinsa. Samalla hän toisesta suupielestä vakuuttaa vilpittömyyttään ja hyvää uskoaan.
Pitäisikö minun uskoa omia silmiäni vai sponssin vakuutteluja? Kerropa se, Trölliseni.
Tulihan sieltä tuomiokin:
”Käräjäoikeus tuomitsi tiistaina kokkolalaisliikemiehen yhdeksän kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen avunannosta törkeään petokseen ja avunannosta rahankeräysrikokseen.”
Muistatkos Trölli, kun sinulle opetin, että kun yhdessä tehdään, yhdessä myös tuomitaan. Niinhän tässä lukee: avunanto.
Olisi kannattanut kuunnelle, kun sinua opetin. ;))))
Nyt on sitten tappi avattu ja varatuomarin veistämä virtuaalinen pelastusvene hissukseen täyttyy. Tässä merihädässä hukkuu vielä useampi sponssi, näin uskon. ;)))
Trölli tuolla muualla parkuu, että minä pilkkaan syyttömiä tunkkeja, irvistelen itsemurhan tehneille lähimmäisilleni ja hätistelen loppuja narun jatkoksi.
Vastaan nyt kaikille tunkeille yhtä aikaa: Ei syytä murheeseen. Oikeuden rattaat jauhavat hitaasti, mutta kyllä rikolliset saavat aikanaan tuomionsa. Sijoitetuista rahoista on pelastettavissa vain murto-osa, mutta ainakin oikeus tapahtuu ja sekin on paljon se.
Pienistä puroista kasvaa virta
42
160
Vastaukset
- pohtitaan yhessä
"Näin, rahat lähti, että lätkähti. Ja ne olivat täällä piilossa jo vuonna 2008: ”Liikemiehen Luxemburgin pankkitillillä on jäädytettynä 1 214 688 euroa ja Iso-Britanniassa 19 606 euroa.”
Ja minä tässä pohdiskelin, miksi vilpittömässä mielessä toimiva kansalainen ylipäätään piilottaisi varojaan."
Piilossapa hyvinkin, Nordean tilillä Luxemburgissa ja Moneybookersissa Iso-Britanniassa.
Mutta jatka sinä vain pohdiskelujasi. - Markku sedälle
Sinä se olet hyvin lapsellinen ihminen.
Markku sedältä kysyn että jos 100 miljuunaa on jaettu uudelleen eli rahaa ei enään ole hukassa niin miksi rahaa ei saada edes 20 miljuunaa takavararikolle ???
Missä ne 80 miljuunaa on kun poliisi on ollut niin tehokas ? Eihän se voi niin tehoksata olla jos 80 miljuunaa jää sinne tänne. - Alias 2
"Piilossapa hyvinkin, Nordean tilillä Luxemburgissa ja Moneybookersissa Iso-Britanniassa"
Väärällä nimellä ! Eikö se ole piilottelua ?- pohtitaan yhessä
No nythän tämä menee aivan mahottomaksi.
Moneybookers samoin kuin Nordea ei avaa tiliä ilman KYC-tietoja.
Voi voi näitä äitin valopäitä. - Aatu Aasinajaja
pohtitaan yhessä kirjoitti:
No nythän tämä menee aivan mahottomaksi.
Moneybookers samoin kuin Nordea ei avaa tiliä ilman KYC-tietoja.
Voi voi näitä äitin valopäitä.*Moneybookers samoin kuin Nordea ei avaa tiliä ilman KYC-tietoja.
*
Sukulaisilla on aidot passit, mitähän tuo piilottelija saa tuomioo..
- Ö...
> Ja minä tässä pohdiskelin, miksi vilpittömässä mielessä toimiva kansalainen ylipäätään piilottaisi varojaan. Kerropas se, Trölliseni.
Mistä kaninhatusta vedät päätelmäsi, että varat olisi piilotettu? Oikeushan vain piti voimassa Oulun käräjäoikeuden vuonna 2008 asettaman vakuustakavarikon eli varojen määrä ja sijainti ovat olleet tiedossa kuusi vuotta.
Mitä änkytät vastaukseksi tällä kertaa?
> Pitäisikö minun uskoa omia silmiäni vai sponssin vakuutteluja? Kerropa se, Trölliseni.
Ja jos minulla olisi sinun silmäsi, niihin en luottaisi hetkeäkään. Siispä parempi uskoa sponssin vakuutteluihin.
> Muistatkos Trölli, kun sinulle opetin, että kun yhdessä tehdään, yhdessä myös tuomitaan.
Pätkiikö muistisi - oliko tämä tuomittu kuitenkin tunkki eikä sponsori? Halusit meille muille pari vuotta sitten kertoa, että tunkki oli Handen rikoskumppani.
Valeri syntilistan #17: "Rikoskumppanuus. Kun yhdessä tehdään, niin yhdessä tuomitaan. Tunkin kaverina ollut Hanski sai rikoksen uhrin kantamaan rahat Winkkariin. Kyllä teko on kiistatta rikollinen."
___C___
> Tässä merihädässä hukkuu vielä useampi sponssi, näin uskon. ;)))
Valuuttakauppias on näin lausunut: "Tavallinen normikansalainen tekaisee petoksen 0.38% varmuudella."
Vallun laskelmien mukaan 12 000 jäsenen joukosta pitäisi siis löytyä 45 jäsentä, jotka ovat tekaisseet petoksen.
Nyt kuuden vuoden tutkinnan jälkeen olemme tilanteessa, että ensimmäinen jäsen on jo tuomittu avunannosta. Enää 44 kpl / 45 puuttuu, ja sen jälkeen Winkkari vastaakin jo suomalaista keskivertopelleilyä.
> Trölli tuolla muualla parkuu, että minä pilkkaan syyttömiä tunkkeja, irvistelen itsemurhan tehneille lähimmäisilleni ja hätistelen loppuja narun jatkoksi.
Valuuttakauppias: "Olen vilpittömän iloinen ja onnellinen winkkarin ahdingosta. Aikanne saitte narutella, nyt on sitten naru loppu."
Valuuttakauppias: "Nytpä sitten muutama sata aktiivisinta sponssia saa nimensä ja parhaimmat myös kuvansa julkisuuteen - Iltasanomaa ei voi välttää. Businessmiesten kasvot sananmukaiseti paljastuvat."
Valuuttakauppias: "Rehellisesti ja vilpittömästi voin vakuuttaa, että nautin tilanteesta. Hyreksien ja hymyssä suin käyn nukkumaan, valoisalla miellellä herään uuteen aamuun. Maailmassa on luvassa paljon hyvää ja paljon naureskelun aihetta."
Valuuttakauppias: "Enhän ehdoin tahdoin tahdo loukata lähimmäistäni."
Minä olen sinulta kysynyt: "Miksi sinun tai kenenkään muunkaan pitäisi naureskella toisen ihmisen ahdingolle ja hymyssä suin silloin olla onnellinen tuosta surkeasta tilanteesta? Heikoimmat sortuvat kiusaamistilanteessa itsemurhaan."
Mitä haluat tähän vastata? (Tuskin mitään.)
___C___
> Sijoitetuista rahoista on pelastettavissa vain murto-osa
Näinhän tässä on edellä kerrottu, että 100 tai 200 miljoonaa on sijoitettu ja edes 20 miljoonaa ei saada takaisin. Se on jo tehottomuuden huippu.- Tuulipuku
>Näinhän tässä on edellä kerrottu, että 100 tai 200 miljoonaa on sijoitettu ja edes 20 miljoonaa ei saada takaisin. Se on jo tehottomuuden huippu.
Tehotonta koska niin halutaan. Pitkiä ulosottoja ei haluta tavallisille tuulipuvulle. Vilpitön mieli. Tavalliset veronmaksajat ja äänestäjät. Mukana 12000 henkilöä perheet. Ehkä noin 40-50000 henkilöä vaikutuspiirissä. - Tuulipuku
Tuulipuku kirjoitti:
>Näinhän tässä on edellä kerrottu, että 100 tai 200 miljoonaa on sijoitettu ja edes 20 miljoonaa ei saada takaisin. Se on jo tehottomuuden huippu.
Tehotonta koska niin halutaan. Pitkiä ulosottoja ei haluta tavallisille tuulipuvulle. Vilpitön mieli. Tavalliset veronmaksajat ja äänestäjät. Mukana 12000 henkilöä perheet. Ehkä noin 40-50000 henkilöä vaikutuspiirissä.Alle 15000 euron voitot saa pitää. Perintä keskittyy vain 600 ryhmään josta suuri osa on varat jo hukannut. Siksi vain 20 Meur. Loppu 80 Meur rahoista jää 5400 vilpittömälle tuulipuvulle, keskimäärin 14800 euroa per nuppi.
Tuulipuku kirjoitti:
Alle 15000 euron voitot saa pitää. Perintä keskittyy vain 600 ryhmään josta suuri osa on varat jo hukannut. Siksi vain 20 Meur. Loppu 80 Meur rahoista jää 5400 vilpittömälle tuulipuvulle, keskimäärin 14800 euroa per nuppi.
"""Alle 15000 euron voitot saa pitää."""
Mistä tuollainen hajatelma?
Ja mitaan ette voi...- KRP ruule
RailiSuominen kirjoitti:
"""Alle 15000 euron voitot saa pitää."""
Mistä tuollainen hajatelma?
Ja mitaan ette voi...Voitollisia tilejä on yli 2000. Rahaa haetaan pois 600 jäseneltä 20 miljoonaa eikä sitäkään saada pois. 1400 voitolliseen tiliin ei puututa ollenkaan.
Klubin Moneybookers -tilille on siirretty vuosien 2004 - 2008 aikana 99 027 000 euroa. Klubin tilillä on ollut rahaliikennettä 6 368 eri Moneybookers -tilin välillä. Tililtä on tehty nostotapahtumia 94 183 000 euroa. Summa sisältää mm.:
pankin palkkioita 2 966 000 euroa
maksuja vedonlyöntiyhtiön pelitilille 1 051 000 euroa.
Tiliotteelta on laskettu, että klubin tililtä on siirretty rahaa yhteensä 3 337 eri tilille. Tililtä lähteneestä rahasta vähintään 50 000 euroa on siirretty 347 eri tilille, joista vähintään 100 000 euroa on siirretty 175 eri tilille ja yli miljoona euroa siirretty 6 eri tilille. Yhteensä näille 347 tilille on siirretty yli 50 miljoonaa euroa eli yli puolet koko tilin kautta kulkeneesta summasta. Tiliotteen mukaan 500:lle eniten nostaneelle tilinhaltijalle on siirretty yli 68 miljoonaa euroa eli yli 75 prosenttia koko summasta.
Tilin loppusaldo, 4 844 000 euroa, on takavarikoitu.
Tiliotteen mukaan 500:lle eniten nostaneelle tilinhaltijalle on siirretty yli 68 miljoonaa euroa eli yli 75 prosenttia koko summasta. Kulbin tililtä on siirretty rahaa yhteensä 3 337 eri tilille.
1400 voitolliseen tiliin ei haluta edes puuttua.
Eikä nyt ei saada pois edes 20 miljoonaa. Kuopiossa haettiin pois näön vuoksi yhtä 4000 euron pottia ja muualla suomessa on haettu pois vain reilun kymppitonnin potteja. Siinä on tasa arvo kunniassa.
http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/Pages/ACCC4E0D48DFB178C225782A0047056A KRP ruule kirjoitti:
Voitollisia tilejä on yli 2000. Rahaa haetaan pois 600 jäseneltä 20 miljoonaa eikä sitäkään saada pois. 1400 voitolliseen tiliin ei puututa ollenkaan.
Klubin Moneybookers -tilille on siirretty vuosien 2004 - 2008 aikana 99 027 000 euroa. Klubin tilillä on ollut rahaliikennettä 6 368 eri Moneybookers -tilin välillä. Tililtä on tehty nostotapahtumia 94 183 000 euroa. Summa sisältää mm.:
pankin palkkioita 2 966 000 euroa
maksuja vedonlyöntiyhtiön pelitilille 1 051 000 euroa.
Tiliotteelta on laskettu, että klubin tililtä on siirretty rahaa yhteensä 3 337 eri tilille. Tililtä lähteneestä rahasta vähintään 50 000 euroa on siirretty 347 eri tilille, joista vähintään 100 000 euroa on siirretty 175 eri tilille ja yli miljoona euroa siirretty 6 eri tilille. Yhteensä näille 347 tilille on siirretty yli 50 miljoonaa euroa eli yli puolet koko tilin kautta kulkeneesta summasta. Tiliotteen mukaan 500:lle eniten nostaneelle tilinhaltijalle on siirretty yli 68 miljoonaa euroa eli yli 75 prosenttia koko summasta.
Tilin loppusaldo, 4 844 000 euroa, on takavarikoitu.
Tiliotteen mukaan 500:lle eniten nostaneelle tilinhaltijalle on siirretty yli 68 miljoonaa euroa eli yli 75 prosenttia koko summasta. Kulbin tililtä on siirretty rahaa yhteensä 3 337 eri tilille.
1400 voitolliseen tiliin ei haluta edes puuttua.
Eikä nyt ei saada pois edes 20 miljoonaa. Kuopiossa haettiin pois näön vuoksi yhtä 4000 euron pottia ja muualla suomessa on haettu pois vain reilun kymppitonnin potteja. Siinä on tasa arvo kunniassa.
http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/Pages/ACCC4E0D48DFB178C225782A0047056A"Eikä nyt ei saada pois edes 20 miljoonaa."
Ne ovat nuo sponssiparat köyhtyneet tässä vuosien saatossa. ;)))- Saikan sikwe
valuuttakauppias kirjoitti:
"Eikä nyt ei saada pois edes 20 miljoonaa."
Ne ovat nuo sponssiparat köyhtyneet tässä vuosien saatossa. ;)))Missä on loput kymmenet miljoonat ?
Rikastuiko tunkit vai oliko ne kaikki rikkaat ponssiparkoja ? Saikan sikwe kirjoitti:
Missä on loput kymmenet miljoonat ?
Rikastuiko tunkit vai oliko ne kaikki rikkaat ponssiparkoja ?Rahaa on kertynyt loivasti kolhoosiämpäriin, se on totta. Täällä on syytelty oikeuslaitosta ja poliisiparkaa lepsuilusta.
”Missä on loput kymmenet miljoonat...” kyselee teetä juova Sikwe.
Pitää lukea niin kuin on kirjoitettu: ”Tiliotteen mukaan 500:lle eniten nostaneelle tilinhaltijalle on siirretty yli 68 miljoonaa euroa eli yli 75 prosenttia koko summasta.”
Tämänhän on rapsakat sata tonnia per nuppi ja noin 600 ahkerinta kotiuttajaa lienee valittu rahan luovuttajiksi.
Eihän se ole oikeuslaitoksen tai ulosottomiehen vika, jos rahaa on saatu haaviin vain 20 miljoonaa.
Kas sponssin elämä on raskasta. Se mikä koijaten tulee, se viheltäen menee. Oikeuteen saatettuina nämä elämän kolhimat sponssinrutaleet kertovat olevansa tyhjätaskuja. Pitäisi saada alennusta rikoshyödyn palauttamiseenkin, kuten varatuomari niin liikuttavasti perusteli. Niin ja tietysti ilmainen oikeusavustaja vielä tämän päälle.
Mutta nähän ovatkin niitä asiansa tavallista paremmin hoitaneita kansalaisia, kuten Trölli minulle opetti. ;))))- B...
Rahaa on kertynyt loivasti kolhoosiämpäriin, se on totta. Täällä on syytelty oikeuslaitosta ja poliisiparkaa lepsuilusta.
”Missä on loput kymmenet miljoonat...” kyselee teetä juova Sikwe.
Pitää lukea niin kuin on kirjoitettu: ”Tiliotteen mukaan 500:lle eniten nostaneelle tilinhaltijalle on siirretty yli 68 miljoonaa euroa eli yli 75 prosenttia koko summasta.”
Tämänhän on rapsakat sata tonnia per nuppi ja noin 600 ahkerinta kotiuttajaa lienee valittu rahan luovuttajiksi.
Eihän se ole oikeuslaitoksen tai ulosottomiehen vika, jos rahaa on saatu haaviin vain 20 miljoonaa.
Kas sponssin elämä on raskasta. Se mikä koijaten tulee, se viheltäen menee. Oikeuteen saatettuina nämä elämän kolhimat sponssinrutaleet kertovat olevansa tyhjätaskuja. Pitäisi saada alennusta rikoshyödyn palauttamiseenkin, kuten varatuomari niin liikuttavasti perusteli. Niin ja tietysti ilmainen oikeusavustaja vielä tämän päälle.
Mutta nähän ovatkin niitä asiansa tavallista paremmin hoitaneita kansalaisia, kuten Trölli minulle opetti. ;))))> Mutta nähän ovatkin niitä asiansa tavallista paremmin hoitaneita kansalaisia, kuten Trölli minulle opetti.
Minä vain vaatimattomasti siteerasin konstaapeli Vuorivirta-Heikkistä. En minä kunniaa tuosta lausunnosta halua, vaikka sinä (vastenmielisen) ystävällisesti sitä minulle tarjoilet.
> Oikeuteen saatettuina nämä elämän kolhimat sponssinrutaleet kertovat olevansa tyhjätaskuja.
Eikö olekin merkillistä, että vain sponssikutaleet joutuvat menettämään varansa, mutta tunkit saavat varansa pitää? Noin 1400 tunkkia pitää saamansa voittovarat - eipä siis ole ihme että rahaa on kymmeniä miljoonia kateissa, kun varoja ei raskita hakea edes pois. Sinkkiämpäri ammottaa tyhjyyttään, kun hempeilevät tuomarit lisäksi antavat alennuksia takaisinperinnöissä kuin menneen hyvän ajan anttilat ikään.
Kuvaamasi varattamat tyhjätaskut kutaleet ovat ryypänneet ja huorineet varansa ja 1400 tunkilta varoja ei edes yritetä saada pois.
Tällaista se on oikeudenmukaisuus Suomessa. Teet niin tai näin, niin aina joku katselee takapuoltasi, vaikka luulet vain syvään kumartavasi.
Ps. Missä ne kadoksissa olevat miljoonat oikeasti ovat - rahojen piti vain vaihtaa omistajaa? Oikeammin odotellaan vain rauhassa, ei varoja tarvitse takavarikoida, kun KKO:ssa otetaan Kuopion Hovin malli voimaan. Se se oli helppo ja hyvä malli. - 4354345943349438934
B... kirjoitti:
> Mutta nähän ovatkin niitä asiansa tavallista paremmin hoitaneita kansalaisia, kuten Trölli minulle opetti.
Minä vain vaatimattomasti siteerasin konstaapeli Vuorivirta-Heikkistä. En minä kunniaa tuosta lausunnosta halua, vaikka sinä (vastenmielisen) ystävällisesti sitä minulle tarjoilet.
> Oikeuteen saatettuina nämä elämän kolhimat sponssinrutaleet kertovat olevansa tyhjätaskuja.
Eikö olekin merkillistä, että vain sponssikutaleet joutuvat menettämään varansa, mutta tunkit saavat varansa pitää? Noin 1400 tunkkia pitää saamansa voittovarat - eipä siis ole ihme että rahaa on kymmeniä miljoonia kateissa, kun varoja ei raskita hakea edes pois. Sinkkiämpäri ammottaa tyhjyyttään, kun hempeilevät tuomarit lisäksi antavat alennuksia takaisinperinnöissä kuin menneen hyvän ajan anttilat ikään.
Kuvaamasi varattamat tyhjätaskut kutaleet ovat ryypänneet ja huorineet varansa ja 1400 tunkilta varoja ei edes yritetä saada pois.
Tällaista se on oikeudenmukaisuus Suomessa. Teet niin tai näin, niin aina joku katselee takapuoltasi, vaikka luulet vain syvään kumartavasi.
Ps. Missä ne kadoksissa olevat miljoonat oikeasti ovat - rahojen piti vain vaihtaa omistajaa? Oikeammin odotellaan vain rauhassa, ei varoja tarvitse takavarikoida, kun KKO:ssa otetaan Kuopion Hovin malli voimaan. Se se oli helppo ja hyvä malli."Minä vain vaatimattomasti siteerasin konstaapeli Vuorivirta-Heikkistä"
Voisitko laittaa jonkin linkin siteerauksen alkuperäistä lausumasta, epäilen suuresti että Vuorivirta-Heikkinen olisi sellaisat lausunut. - Ö...
4354345943349438934 kirjoitti:
"Minä vain vaatimattomasti siteerasin konstaapeli Vuorivirta-Heikkistä"
Voisitko laittaa jonkin linkin siteerauksen alkuperäistä lausumasta, epäilen suuresti että Vuorivirta-Heikkinen olisi sellaisat lausunut.Kysy Adalta.
- w3452352345342o52345
Ö... kirjoitti:
Kysy Adalta.
Miksi? Sinähän täällä esität väitteitä jotka on keksittyjä urbaanilegendoja.
Sellaista lausumaa kun ei ole edes olemassa.
Tietääkseni alkuperäinen lausuma koski vain rahanpesua ja sen yleisyyttä. - Ö...
w3452352345342o52345 kirjoitti:
Tietääkseni alkuperäinen lausuma koski vain rahanpesua ja sen yleisyyttä.> Sinähän täällä esität väitteitä jotka on keksittyjä urbaanilegendoja.
Minähän sanoin että en halua kunniaa tuosta lausunnosta. - aatukkako
Tietääkseni alkuperäinen lausuma koski vain rahanpesua ja sen yleisyyttä.Adako se siellä?
- H...
Tietääkseni alkuperäinen lausuma koski vain rahanpesua ja sen yleisyyttä.> Sinähän täällä esität väitteitä jotka on keksittyjä urbaanilegendoja.... Sellaista lausumaa kun ei ole edes olemassa.... Tietääkseni alkuperäinen lausuma koski vain rahanpesua ja sen yleisyyttä.
Kaikki perseelleen - valitan, ei voittoa sinulle tälläkään kertaa.
___C___
"Eikä ole Aatukan keksimää. Tuo kuuluisaksi tullut lause on poimittu WinCapita-rikostutkijan suusta.
Ja mitaan ette voi"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12068186#comment-66352647-view
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/wincapita_-_suomen_laajin_rikosjuttu_32554.html#media=32570
Melander: "He ovat keskimäärin hyvin asiansa hoitaneita ihmisiä."
Ada pisti liikkeelle jutun, joka on täysin totta. Vallu haluaa syyttä antaa kunnian minulle. Heh. - sdfsdvsdvsdvzdvzsdvs
H... kirjoitti:
> Sinähän täällä esität väitteitä jotka on keksittyjä urbaanilegendoja.... Sellaista lausumaa kun ei ole edes olemassa.... Tietääkseni alkuperäinen lausuma koski vain rahanpesua ja sen yleisyyttä.
Kaikki perseelleen - valitan, ei voittoa sinulle tälläkään kertaa.
___C___
"Eikä ole Aatukan keksimää. Tuo kuuluisaksi tullut lause on poimittu WinCapita-rikostutkijan suusta.
Ja mitaan ette voi"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12068186#comment-66352647-view
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/wincapita_-_suomen_laajin_rikosjuttu_32554.html#media=32570
Melander: "He ovat keskimäärin hyvin asiansa hoitaneita ihmisiä."
Ada pisti liikkeelle jutun, joka on täysin totta. Vallu haluaa syyttä antaa kunnian minulle. Heh.Osaatko edes lukea?
Näetkö sisällössä mitään eroa
Melander lausui mukana olleista "... ihmisiä jotka hoitavat asiansa ihan hyvin, tietysti joukkoon sopii sitten myös mahdollisia talousriko..."
Aikaisemmin olet kirjoittanut:
"....Ilmeisesti tunnet jäsenistön huomattavasti paremmin kuin esimerkiksi tutkinnanjohtaja Melander, joka kertoi TV:ssä, että jäsenet ovat kaikista sosiaaliluokasta ja ovat keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneita ihmisiä. Tai toisaalta, voihan idiootitkin (ilmeisesti) hoitaa asiansa keskimääräistä paremmin ja huomata vaaran merkit - tai olla huomamatta.
___C___"
Onko näilla jotain eroa
"Keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneita"
"... ihmisiä jotka hoitavat asiansa ihan hyvin, tietysti joukkoon sopii myös..."
ON, JA PALJON
Eli kyseessä on puhdas urbaanilegenda, missään kohdassa haastettelua ei puhuta mitään "keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneista" - Ö...
sdfsdvsdvsdvzdvzsdvs kirjoitti:
Osaatko edes lukea?
Näetkö sisällössä mitään eroa
Melander lausui mukana olleista "... ihmisiä jotka hoitavat asiansa ihan hyvin, tietysti joukkoon sopii sitten myös mahdollisia talousriko..."
Aikaisemmin olet kirjoittanut:
"....Ilmeisesti tunnet jäsenistön huomattavasti paremmin kuin esimerkiksi tutkinnanjohtaja Melander, joka kertoi TV:ssä, että jäsenet ovat kaikista sosiaaliluokasta ja ovat keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneita ihmisiä. Tai toisaalta, voihan idiootitkin (ilmeisesti) hoitaa asiansa keskimääräistä paremmin ja huomata vaaran merkit - tai olla huomamatta.
___C___"
Onko näilla jotain eroa
"Keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneita"
"... ihmisiä jotka hoitavat asiansa ihan hyvin, tietysti joukkoon sopii myös..."
ON, JA PALJON
Eli kyseessä on puhdas urbaanilegenda, missään kohdassa haastettelua ei puhuta mitään "keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneista"> Osaatko edes lukea?
Tuossa nauhoituksessa ei ollut tekstiä....
> Eli kyseessä on puhdas urbaanilegenda...
Kuten sanoin, en halua kunniaa tuosta asiasta. Jos "poliisi" onkin sanonut jotakin "keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneista" jäsenistä, kukaan ei voine sitä tähän hengenvetoon todistaa.
Melander toteaa nauhoitteessa: "Hoitavat asioitaan aivan hyvin.... kaikista yhteiskuntaluokista.... perusteellinen harkinta ennen liittymistä.... ei ole mitään Ad Hoc -hommaa näillä ihmisillä ollut.... perustunut luottamukseen .... rahanpesua en merkittäväksi nostaisi.... raha ei ole hävinnyt, se on vain jaettu uudelleen..."
___C___
Mutta kyllähän tuota termiä onkin sitten viljelty puolin ja toisin - on se urbaanilegenda tahi ei. Kyllä sitä selkeästi on pidetty poliisin laatimana:
Nim. AdaFlink: "Mun on pikkuhiljaa alettava epäilemään poliisin kertomaa. Poliisihan kertoi profiloidessaan tyypillistä clubilaista, että hän on keskimääräistä paremmin asiansa hoitava henkilö. Ei kyllä siltä näytä."
Nim. RailiSuominen: "Onhan noilla kohtuullistetuilla ollut rahaa sijoittaakin uunotukseen ja yleensäkin on annettu ymmärtää, että kusetukseen sijoittaneet ovat keskimääräistä paremmin toimeen tulevaa kansanosaa."
Nim. Raili Suominen: "Onhan noilla kohtuullistetuilla ollut rahaa sijoittaakin uunotukseen ja yleensäkin on annettu ymmärtää, että kusetukseen sijoittaneet ovat keskimääräistä paremmin toimeen tulevaa kansanosaa."
Nim. Vellihousu/lisenssit: "Etkö sinä ole tietoinen kuin syyttäjien edustaja Melander totesi TV:ssä, että jäsenet ovat asiansa keskimääräistä paremmin hoitaneita kansalaisia.;)"
Nim. Köyhyys: "Miksi oku rikostutkijoista sanoi, että keskimäärin tai keskimääräistä paremmin toimeentulevia ja asioitaan hoitavia ihmisiä."
Moon Mouhijärveltä: "Tiedoksenne myöskin, että Suomessa 2000-luvulla ei jurikaan elä enää kouluttamattomia ihmisiä, kun romaanitkin ovat innostuneet lukemaan, mutta voidaan tietenkin puhua mille tasolle kukakin on koulutettu ja siinä vertailussa capitalaiset ovat vähintäinkin keskitasoa ja keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneita ihmisiä."
Nim. Näillä Lumiala: "Wincapita kuitenkin koskettaa laajasti Suomessa melkein kaikkia sukuja ja ammattiryhmiä ja jos muistatte televisiossa Melanderin luonnehdinnan capitalaisista, niin hän määritteli meidät keskivertoa paremmin asiansa hoitaneiksi ihmisiksi keskimäärin ja korosti myös sitä, että jäseniä löytyy lähes kaikista ammattiryhmistä ja yhteiskuntaluokista."
Nim. 18 7: "Suoli haluaa että clubi pidetään tuulipuku kansalaisten kerhona mutta niin ei tietenkään ole vaan poliisi sanoi että on keskimäärin asiansa paremmin hoitaneita ihmisiä."
Nim. Tuulipuku minäkin: "Hannun todellinen työhistoria oli jopa erittäin arvostettu ja ansioitunut ja hän omasi korkean ÄO:n ja poikkeuksellisen hyvän muistin, sekä jäsenet olivat keskimäärin asiansa paremmin hoitaneita suomalaisia kaikista yhteiskuntaluokista."
Nim. Neuvoja piisaa: "Ja tässä porukassa on keskimääräistä tavallista paremmin asiansa hoitaneita ihmisiä, joilla on talot ja tavarat. "
Nim. Jäsen467: "Mikäs nyt kun ei halutakkaan lukeutua tähän keskimäärin paremmin asioitaan hoitaneiden valuuttakauppiaiden loossiin?" - Yksinkertaista
Ö... kirjoitti:
> Osaatko edes lukea?
Tuossa nauhoituksessa ei ollut tekstiä....
> Eli kyseessä on puhdas urbaanilegenda...
Kuten sanoin, en halua kunniaa tuosta asiasta. Jos "poliisi" onkin sanonut jotakin "keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneista" jäsenistä, kukaan ei voine sitä tähän hengenvetoon todistaa.
Melander toteaa nauhoitteessa: "Hoitavat asioitaan aivan hyvin.... kaikista yhteiskuntaluokista.... perusteellinen harkinta ennen liittymistä.... ei ole mitään Ad Hoc -hommaa näillä ihmisillä ollut.... perustunut luottamukseen .... rahanpesua en merkittäväksi nostaisi.... raha ei ole hävinnyt, se on vain jaettu uudelleen..."
___C___
Mutta kyllähän tuota termiä onkin sitten viljelty puolin ja toisin - on se urbaanilegenda tahi ei. Kyllä sitä selkeästi on pidetty poliisin laatimana:
Nim. AdaFlink: "Mun on pikkuhiljaa alettava epäilemään poliisin kertomaa. Poliisihan kertoi profiloidessaan tyypillistä clubilaista, että hän on keskimääräistä paremmin asiansa hoitava henkilö. Ei kyllä siltä näytä."
Nim. RailiSuominen: "Onhan noilla kohtuullistetuilla ollut rahaa sijoittaakin uunotukseen ja yleensäkin on annettu ymmärtää, että kusetukseen sijoittaneet ovat keskimääräistä paremmin toimeen tulevaa kansanosaa."
Nim. Raili Suominen: "Onhan noilla kohtuullistetuilla ollut rahaa sijoittaakin uunotukseen ja yleensäkin on annettu ymmärtää, että kusetukseen sijoittaneet ovat keskimääräistä paremmin toimeen tulevaa kansanosaa."
Nim. Vellihousu/lisenssit: "Etkö sinä ole tietoinen kuin syyttäjien edustaja Melander totesi TV:ssä, että jäsenet ovat asiansa keskimääräistä paremmin hoitaneita kansalaisia.;)"
Nim. Köyhyys: "Miksi oku rikostutkijoista sanoi, että keskimäärin tai keskimääräistä paremmin toimeentulevia ja asioitaan hoitavia ihmisiä."
Moon Mouhijärveltä: "Tiedoksenne myöskin, että Suomessa 2000-luvulla ei jurikaan elä enää kouluttamattomia ihmisiä, kun romaanitkin ovat innostuneet lukemaan, mutta voidaan tietenkin puhua mille tasolle kukakin on koulutettu ja siinä vertailussa capitalaiset ovat vähintäinkin keskitasoa ja keskimääräistä paremmin asiansa hoitaneita ihmisiä."
Nim. Näillä Lumiala: "Wincapita kuitenkin koskettaa laajasti Suomessa melkein kaikkia sukuja ja ammattiryhmiä ja jos muistatte televisiossa Melanderin luonnehdinnan capitalaisista, niin hän määritteli meidät keskivertoa paremmin asiansa hoitaneiksi ihmisiksi keskimäärin ja korosti myös sitä, että jäseniä löytyy lähes kaikista ammattiryhmistä ja yhteiskuntaluokista."
Nim. 18 7: "Suoli haluaa että clubi pidetään tuulipuku kansalaisten kerhona mutta niin ei tietenkään ole vaan poliisi sanoi että on keskimäärin asiansa paremmin hoitaneita ihmisiä."
Nim. Tuulipuku minäkin: "Hannun todellinen työhistoria oli jopa erittäin arvostettu ja ansioitunut ja hän omasi korkean ÄO:n ja poikkeuksellisen hyvän muistin, sekä jäsenet olivat keskimäärin asiansa paremmin hoitaneita suomalaisia kaikista yhteiskuntaluokista."
Nim. Neuvoja piisaa: "Ja tässä porukassa on keskimääräistä tavallista paremmin asiansa hoitaneita ihmisiä, joilla on talot ja tavarat. "
Nim. Jäsen467: "Mikäs nyt kun ei halutakkaan lukeutua tähän keskimäärin paremmin asioitaan hoitaneiden valuuttakauppiaiden loossiin?"Kyllä nämä on huomattavasti paremmin hoitaneita ihmisiä.
Se jolla on luottotiedot menneet ei pysty repimään kussetuksiin 10-100th..
Voutihan on vienyt kaiken käteisen rahan näiltä jotka eivät osaa raha-asioita hoitaa ja Hannu ahneena miehenä halusi rahaa - 34tw34lj34wk34jw34rj
Yksinkertaista kirjoitti:
Kyllä nämä on huomattavasti paremmin hoitaneita ihmisiä.
Se jolla on luottotiedot menneet ei pysty repimään kussetuksiin 10-100th..
Voutihan on vienyt kaiken käteisen rahan näiltä jotka eivät osaa raha-asioita hoitaa ja Hannu ahneena miehenä halusi rahaaHöpö höpö
Jäsenistä suurella osalla sijoitettu summa on muutaman viikon työttömyyskorvauksen suuruinen summa, moni on ottanut lainaa ja lainannut kavereiltaan. Nämä loppuvaiheessa mukaan tulleet "rahamiehet" joista muuten huomattava osa oli eläkeläisiä ovatkin sitten toinen asia.
Yksi kaverini sijoitti 8000€ kahdessa osassa, minulta lainattuja rahoja. En olisi lainannut jos olisin tiennyt että menee huijakukseen, sain kyllä rahani takaisin ja kaverikin jäi jopa voitolla muutamia tonneja, mutta eipä ole hyvin asioitaan hoitanut kun ei saanut pankista tai luottoytiöltä lainaa vaikka yritti.
Mutta edelleen viranomaisista kukaan ei ole sanonut että olisivat "huomattavasti paremmin asioita hoitaneita"... ja vaikka sanoisikin se ei pitäisi paikkaansa.
Moni on tietysti hoitanut asiansa hyvin, mutta niin ovat suomalaisetkin yleisesti.
"Piilossapa hyvinkin, Nordean tilillä Luxemburgissa ja Moneybookersissa Iso-Britanniassa."
MB-tili on ymmärrettävä asiaa. Pataan jäi puuron loppuja, kun kiireessä ei ehditty nuolla puhtaaksi. Laskisin lähinnä koijaustyössä sattuvaksi työtapaturmaksi.
Itse en äkkiä keksi hyvää syytä, miksi minun pitäisi jemmata rahojani Luxemburgiin. No verottajalta piiloon tietysti, mutta eihän minulla ole mitään piiloteltavaa. Verottaja ei näistä ulkomailla olevista rahoista kuule mitään, ellei sitten kyllästynyt pankin toimihenkilö järjstä tarkoituksellisen vuodon, kuten tässä taannoin kävi.
Rikollisessa mielessä piilo on huono. RKP - tuo kiero ja kavala - voi tilisiirtoja seuraamalla helposti päätyä jemman ääreen. Ja ei kun virka-apua pyyntöä kehiin ja koijarin tili jämähtää jäähän, kuten tässä kävi.
"Voi voi näitä äitin valopäitä."
Olen aivan samaa mieltä. Jos minä ryhtyisin koijariksi, pitäisin myös huolen siitä, että minun jemmaani ei kupata tyhjäksi. ;)))- Oli kauhia luomus
"Mitä änkytät vastaukseksi tällä kertaa?"
Siitäpä katso, Trölli hyvä. ;)))Kauan jaksoi Valensi juoksuttaa riimusta vallan Ö-hnereitä, sulla on kuules kumminkin tuota viemisenkin taitoa, mukamas samaistut välillä heihin.
Hyvin on tullut meininkin henki julki näin vaikka vähän joskus on ärsyynytty,,, sempiä vaan joo. - Vt. valuuttaravuri
Oli kauhia luomus kirjoitti:
Kauan jaksoi Valensi juoksuttaa riimusta vallan Ö-hnereitä, sulla on kuules kumminkin tuota viemisenkin taitoa, mukamas samaistut välillä heihin.
Hyvin on tullut meininkin henki julki näin vaikka vähän joskus on ärsyynytty,,, sempiä vaan joo.”Kauan jaksoi Valensi juoksuttaa riimusta…”
Ei nyt näinkään. Mehän ravaamme Tröllin kanssa rintarinnan ja samalla vedolla kuten hyvien parihevosten kuuluukin.
Mitä nyt tuo Trölli välillä hyppää laukalle, mutta se onkin nuoremmuutta vielä pikkasen vauhko.
Joo, hätänen ei pärjää näissä kyntöhommissa ja Vappuna kun on vaolla, saa myöhemminkin. ;))) - Näitä hevosmiesten j
Vt. valuuttaravuri kirjoitti:
”Kauan jaksoi Valensi juoksuttaa riimusta…”
Ei nyt näinkään. Mehän ravaamme Tröllin kanssa rintarinnan ja samalla vedolla kuten hyvien parihevosten kuuluukin.
Mitä nyt tuo Trölli välillä hyppää laukalle, mutta se onkin nuoremmuutta vielä pikkasen vauhko.
Joo, hätänen ei pärjää näissä kyntöhommissa ja Vappuna kun on vaolla, saa myöhemminkin. ;)))Anna vetää vaan niinkuinteetkin, kävele vaan siinä rinnalla vetävinäs.
- Vt. Valuuttaruuna
Näitä hevosmiesten j kirjoitti:
Anna vetää vaan niinkuinteetkin, kävele vaan siinä rinnalla vetävinäs.
Eikös sellaiset heposet, jokka on vaan vetävinään, päädy äkkiä makkaraksi?
”- oliko tämä tuomittu kuitenkin tunkki eikä sponsori?”
Kuka näitä koijareita jaksaa luokitella. ;)))
Muutenkin päkistyksesi oli niin vanhaa velliä, että en viitsi sitä erikseen ruotia. Lue minun vanhoja viestejäni, jos asia kiinnostaa.;))- Ö...
> Kuka näitä koijareita jaksaa luokitella
Hienoa että tunnustit - tätä yksipuolistamista ja ennalta-syyllistämistähän minä olen sinun perisynniksesi jatkuvasti tarjonnut ja tässähän sinä JÄLLEEN todistit asiani oikeaksi. Haluat tunkit ja ja sponsorit kaikki saman narun varteen kaulastaan roikkumaan. Ymmärränhän minä sen, koska olet sanonut useasti nauttivasi winkkarien ahdingosta.
> jos asia kiinnostaa.
Mukavaa että otit asian esille: ei kiinnosta.
Lehmämiehelle tiedoksi: minkä kirjailija-filosofi-humoristi-ajattelijan maailma sinussa menettikään. Vai oletko julkaissut jo opuksia?
”Mukavaa että otit asian esille: ei kiinnosta.”
Niinhän me pääsimme hyvää neuvottelutulokseen, ystäni Trölli. Sinua ei kiinnosta minun vanhat tekstini ja minua ei kiinnosta sinun. Saimme tämän asian taputeltua viimeinkin valmiiksi.
Lähtekäämme kohti uusia seikkailuita, kohti uusia mielipiteitä ja tehkäämme uusia syntejä. ;)))- Ö...
> Kyllä nämä on huomattavasti paremmin hoitaneita ihmisiä.
Juuri näin - tavalla tai toisella asiat on hoidettu keskimääräistä paremmin.
Kaikilla loppuvaiheessa liittyneillä on ollut yhtäältä paljon ylimääräistä rahaa. Toisaalta alkuvaiheessa pienellä rahalla liittyneet ovat saaneet omaisuutensa hassattua tai muutoin talteen. Molemmissa tapauksissa asiat on hoidettu keskimääräistä paremmin.
Nim. "khufesshjsjjfdkjd6665" kuitenkin painottaa sitä, että ei ole voitu esittää dokumentaatiota siitä, että poliisi kuvailisi jäseniä kuvatulla tavalla. Näin ollen väite "keskimääräistä paremmin" on sekä totta että urbaania legendaa.- khufesshjsjjfdkjd666
Jos etukäteen melko selvästi pyramidipetokseksi tunnistettavaan winclubiin/-capitaan on laittanut rahansa niin ei se mitenkään voi vaikuttaa positiivisesti asioiden hyvin hoitamisen arviontiin. Minullakin olisi ollut laittaa rahaa tuohon vaikka satoja tuhansia mutta en laittanut, kun arvion sen aivan oikein rikolliseksi toiminnaksi. Moni tuttuni jotka ovat huomattavasti huonommin asiansa hoitaneet kuin tavalliset kansalaiset kyllä laittoivat tuohon rahojaan/lainattuja rahoja, monella heistä oli maksuhäiriöitä/ulosottoja jo ennen wincapitaa.
Asiansa paremmin hoitavat eivät sijoita tuollaisiin WinCapitoihin. Myöskään asiansa hyvin hoitaneiksi ei pääse pelkällä varallisuudella tai setelinipulla, muutenhan moni rikollisella toiminnalla rikastunut tai palkkamurhaaja joka ei ole jäänyt kiinni voitaisiin luokitella "huomattavasti paremmin asiansa hoitaneeksi".
Tottakai on poikkeuksiakin, varmasti wincapitalaisissa on näitä asiansa hyvin hoitaneita, mutta että yleistäen ei voi mitenkään väittää tämän olevan jotenkin korostunut ominaisuus capitaateissa,
- Vt. Valuuttatorvi
”Asiansa paremmin hoitavat eivät sijoita tuollaisiin WinCapitoihin.”
Tässä asiassa uskon, että monet sijoittajat kyllä arvasivat Winkkarin touhut pyramidipeliksi, mutta uskoivat selviävänsä seikkailusta ehjin nahoin. Tähän väärää uskoon oli monta syytä. WGI:n syytteet olivat rauenneet jokunen vuosi aiemmin. MB näytti riittävän ulkomaalaiselta systeemiltä, eikä uskottu viranomaisten kynsien yltävän ulkomaalaiseen nettikukkaroon saakka.
Rikostutkinnan alku yski loppusyksystä 2007 ja klubilaisten piirissä levisi entisestään käsitys, että viranomaiset eivät voi heille mitään. Tämä osoittautui myöhemmin haaveeksi vaan.
Kentsu pitää pokerista. Pelimies kertoi avoimesti, että ajatteli ehtivänsä kähmäistä hillot himaan ennen kun viritys kaatuu. Ei ehtinyt.
Olen kertonut jokusen kerran, että minua värvättiin klubiin. En innostunut. Minusta sijoittamisen jalo päämäärä on lisätä minun varallisuuttani, enkä lähde mukaan mihinkään virityksiin, jossa voi jäädä luu kouraan.
Kaikkia ei oma nuppi suojele, valitettavasti. ;))) - N...
"99 prosenttia sijoitustoimintaan osallistuneista on oikeuden mukaan vilpittömästi uskonut sijoittaneensa lailliseen valuuttakauppaan ja maksanut myös tuotoistaan verot."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12109273#comment-66632290
Näinhän se on oikeus antanut ymmärtää myös muualla - hyvässä uskossa on sijoitettu ja vilpittömin mielin. 99 % vs. 1 %.
KRP:in halusi meille muille jo aikaisessa vaiheessa kertoa, että perusteellista harkintaa tehtiin ennen liittymistä, ei mitään Ad Hoc -hommaa ja liittyminen perustui luottamukseen. Hannu sitten lopulta kurmuutti kaikkia: käytiinkin käymätöntä valuuttakauppaa demotilillä.
___C___
Kuten mainittua, tavalla tai toisella asioita on hoidettu keskimääräistä paremmin. Kaikilla loppuvaiheessa liittyneillä on ollut yhtäältä paljon ylimääräistä rahaa eli hyvin on asioita hoidettu jossakin vaiheessa. Rahaa siis on ollut sukanvarressa tai patjan alla - tavallista paremmin hoideltu siis.
Toinen osa asiansa hyvin hoitaneita ovat toisaalta ne alkuvaiheessa pienellä rahalla mukaan liittyneet, jotka ovat saaneet omaisuutensa hassattua tai muutoin talteen. Sitäkin voidaan sanoa hyväksi asioiden hoitamiseksi.
Toiminnassa ei varmuudella ollut mukana yhtään pessimistiä - näinhän päälääkäri Lauerma antoi meidän muiden ymmärtää. Ei pessimisti tuollaisesta juosten kustusta systeemistä innostu, mutta Harvardin ekonomi, muutama pappi, poliisi, lakimies, professori ja muutama muu ylioptimistinen tohtori kyllä innostui. Käteen ei jäänyt lopulta mitään muuta kuin yksi elämänkokemus, ja 1400 voitolla olevalle iso läjä seteleitä. 600 onnetonta tunkkia ja sponsoria joutuu periaatteessa palauttamaan varoja, ellei niitä siis ole juhlittu.
Pessimistejä oma nuppi suojelee välillä paremmin ja välillä huonommin. Winkkarissa oma nuppi suojeli paremmin.- 435324r34r32r34r34r3
Mikäköhän oikeus on todennut että 99% on hyvässä uskossa ja vilpitömin mielin?
Sen kyllä ymmärrän että joku vetää tuollaisen virheellisen johtopäätöksen koska tuomioita ei kovin montaa tule mutta olisi aika mielenkiintoinen päätös oikeudelta ottaa kantaa sellaisten toimintaan jotka eivät edes ole syytettynä. Muistaakseni kentsukin myönsi tietäneensä pyramidiluonteen mutta sijoitti silti ja jää ilmeisesti ilman tuomiota. Tuomiotta jääminen ei siis tarkoita sitä että olisi ollut mukana vilpittömin mielin, se vain tarkoittaa että oikeudella ei ole todisteita muusta tai ei muista syistä katso tuomiota tarpeelliseksi, tuskin kukaan oikeudelle menee myöntämään rikollista toimintaansa. - 3rg34534343q343q4534
Pidätkö edelleen osallistumista rahankeräysrikokseen ja omien rahojen luovuttamista rikostuomion jo ennen wincapitaa saaneen hannu kailajärven haltuun asioiden hyvänä hoitona? jos joku näin on tehnyt ja saanut jopa voittoa eikä tarvitse sitä palautta niin kysymyksessähän on pelkästään "moukan tuuri".
"99 prosenttia sijoitustoimintaan osallistuneista on oikeuden mukaan vilpittömästi uskonut sijoittaneensa lailliseen valuuttakauppaan ja maksanut myös tuotoistaan verot."
Tämä taitaa muuten olla paikallislehden toimittajan mielikuvituksen lentoa. Vallankin väite, että 99% olisi maksanut tuotoistaan verot, on huikea. Tämä on vastoin kaikkea sitä, mitä tiedän suomalaisuudesta.;)))
Loppuvaiheessa Winkkariin liittyneet eivät mitenkää voi kiistää sitä, etteivätkö he olisi kuulleet epäilyjä laittomasta pyramidipelistä. Onko se sitten hyvää asioiden hoitoa syhkäistä mukaan mahdolliseen rikokseen, päätä itse.
”Pessimistejä oma nuppi suojelee välillä paremmin...”
Hieman oudosti ajateltu. Aivan sijoitusteorian mukaan laskeskellen sellainen sijoitus, jossa on mahdollista menettää koko sijoituspääoma, ei ole minun sijoitukseni.
Nuppitohtori Lauerma on viisas mies. Varmaa myös on, että pelihullu uskoo kaiken muuttuvan huomenna ja hedelmäpelin vielä kilisevän kertalaakista voittoina ulos elämän mittaiset tappiot. Rationaalisesti ajatellen tälle optimismille ei ole katetta. ;)))- Ö...
http://www.komiatlehti.fi/uutiset/online-uutiset/kolme-kauhavalaista-menettaa-wincapita-tulojaan-1.1570386
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus. "Perusteluissaan käräjäoikeus viittaa Hannu Kailajärven tekemään alkurikokseen, josta hänet on tuomittu myös hovioikeudessa. 99 prosenttia sijoitustoimintaan osallistuneista on oikeuden mukaan vilpittömästi uskonut sijoittaneensa lailliseen valuuttakauppaan ja maksanut myös tuotoistaan verot."
> ... aika mielenkiintoinen päätös oikeudelta ottaa kantaa sellaisten toimintaan jotka eivät edes ole syytettynä.
Sen olemme jo Vantaalta saakka nähneet, että kyllä oikeus tahtoo edes raapia pintaa, vaikka ei kuoppaa kaivaisikaan.
> jää ilmeisesti ilman tuomiota....Tuomiotta jääminen ei siis tarkoita sitä että olisi ollut mukana vilpittömin mielin, se vain tarkoittaa että oikeudella ei ole todisteita muusta...
Totta kai Kentsu jää ilman tuomiota, sillä hän oli tunkki. Valuuttakauppias ja Ada-neiti minullekin jo aikojen alussa opettivat, että tunkki saa rahankeräysrikokseen antaa omia rahojaan niin paljon kuin vain sielu sietää: ei rikosta. Vanhassa laissa osallistuminen oli moitittavaa, uudessa laissa ei edes sen vertaa.
Ellei ole todisteita rikoksesta, henkilöä voidaan pitää syyttömänä. Se on sen verran helppoa Suomessa. Ketään ei voida rangaista vaikkapa rikollisista ajatuksista.
> ...jos joku näin on tehnyt ja saanut jopa voittoa eikä tarvitse sitä palautta niin kysymyksessähän on pelkästään "moukan tuuri".
Olen saanut Vallun teksteistä vaivoin ymmärretyksi, että osa jäsenistä on nähnyt todella suuren vaivan, jotta on saanut aluksi piissattua muita silmään, jonka jälkeen vielä on saanut piilotettua varat voudilta suojaan tai juhlittua ne. Se on taitolaji Vallun mukaan se kusetus - tuleva olympialaji. Olen samaa mieltä.
Ja jos 1400 jäsentä (14 %) jää voitolle sillä tavoin, että voutia ei edes nuo varat kiinnosta, voidaan tuota pitää taitolajina ja asioiden hyvänä hoitona tai vaihtoehtoisesti "voudin laiskuutena". Jos ko. henkilöitä olisi prosentti tai alle, kyse olisi tuurista, näin uskon. Nyt ko. jäseniä on se 1400 kpl. Siitä sopii valita: taitolaji tai voudin laiskuus. Joo, Komiat-lehti se siellä pikkaaseen puhhuu leviäästi, notta ristus.
Muuten hyvä ja tasapainoinen mielipide, kannatan. ;))
Olympialajista en muista puhuneeni, mutta mikäpä ettei. Uskoisin suomalaisilla olevan mahdollisuuksia ainakin pitkän matkan kusetuksissa, vaikka nigerialaiset taitavat myös olla kovia tässä lajissa. Parisprinttikusetus ja viestikusetus käyvät myös, mutta suhtauduin hieman epäröiden ampumakusetukseen.
Syytön kunnes ehditään vangita, se on hyvä periaate.;)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708