Luin Trafin sivuja mutta tyhmä kun olen niin en tajua.
Minulla on kesäauto talviseisonnassa. Viimeinen katsastuspäivä on 31.3. Auto pitää katsastaa viimeistään siihen päivään mennessä. Jos ei mene läpi niin on yksi kuukausi aikaa korjata. Totta tähän mennessä?
Entäpä jos jatkan talviseisontaa kuukauden verran ja vien auton katsastukseen vaikkapa 1.5? Onko silloin yksi kuukausi aikaa korjata? Voiko autolla laillisesti ajaa sen kuukauden vai tarviiko jotain siirtolupia?
Miksen katsasta vaikka tammikuussa? Siksi että kesäautossani ei ole talvirenkaita eikä tule.
Kesäauton katsastus
7
1099
Vastaukset
- takatalvi
Katsastuksessa tammikuussa ei tarvita talvirenkaita.
- Näin se menee
Jos käytät leimalla 31.3 , eikä mene läpi niin kuukauden jälkitarkastusaika ja max KAHDEN kuukauden ajoaika, edellyttää että viat ja puutteet on korjattu mahdollisimman pian ja auto otettu liikennekäyttöön. Mutta jos käytät tuon 31.3 jälkeen, ei saa ajaa liikenteessä, ennen kun katsastus on hyväksytty. Lisäksi jos otat auton liikennekäyttöön em päivämäärän jälkeen, pitää ensin hyväksytysti katsastaa. Voit viedä auton katsastukseen myös liikenteestä poiston aikana kunhan etukäteen ilmoitat tulostasi katsastuskonttorille. Tosiaan kesärenkailla saa ajaa katsastukseen kohtuullisen matkan, vaikka olisi talvirengaspakko.
- Kesä.auto
Näin se menee kirjoitti:
Jos käytät leimalla 31.3 , eikä mene läpi niin kuukauden jälkitarkastusaika ja max KAHDEN kuukauden ajoaika, edellyttää että viat ja puutteet on korjattu mahdollisimman pian ja auto otettu liikennekäyttöön. Mutta jos käytät tuon 31.3 jälkeen, ei saa ajaa liikenteessä, ennen kun katsastus on hyväksytty. Lisäksi jos otat auton liikennekäyttöön em päivämäärän jälkeen, pitää ensin hyväksytysti katsastaa. Voit viedä auton katsastukseen myös liikenteestä poiston aikana kunhan etukäteen ilmoitat tulostasi katsastuskonttorille. Tosiaan kesärenkailla saa ajaa katsastukseen kohtuullisen matkan, vaikka olisi talvirengaspakko.
Ok kiitos selvennyksistä.
- ffgcfgf
korjataan hieman, muuten oli oiken,mutta katsastus ei ole edellytys liikennekäyttöön ottoon vaan sen voi ottaa käyttöön ilman hyväksyttyä katsastusta. ajaa sillä ei saa koska on käyttökiellossa.
kannattaa aloittaa ajoissa jos meinaa ajella autolla, kaikki helpomaa on ajoaikaa.- Näin se menee
Joo, siis tietenkin tarkoitin sitä että jos meinaa Liikenteessä ajaa liikennekäyttöön oton jälkeen pitää ensin katsastaa.
- liikkenkäyttö
Näin se menee kirjoitti:
Joo, siis tietenkin tarkoitin sitä että jos meinaa Liikenteessä ajaa liikennekäyttöön oton jälkeen pitää ensin katsastaa.
Älä nyt usko ihan kaikkea. Voit ajaa autosi katsastukseen ilman liikennekäyttöön ottoa jos sinulla on etukäteen tilattu katsastusaika. Katsastuksessa se sitten laitetaan liikennekäyttöön.
- Q-ukko
liikkenkäyttö kirjoitti:
Älä nyt usko ihan kaikkea. Voit ajaa autosi katsastukseen ilman liikennekäyttöön ottoa jos sinulla on etukäteen tilattu katsastusaika. Katsastuksessa se sitten laitetaan liikennekäyttöön.
Ei sitä tarvitse katsastuksessa laittaa liikennekäyttöön. Voit ajaa kotiin. Laitat auton liikennekäyttöön sitten, kun tarvitset sitä. Etukäteen tilatulla katsastusajalla saa ajaa myös takaisin. Voihan olla ettei katsastus mene läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832