Puuttuva maanpuolustustahto

soudellaan

on tunnettu tosiasia että rannikon banjon soittajilta sellainen aika pitkälle puuttuu,perinteisessä Munsalan soutukerhossa on paljon jäseniä edelleen.

6

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

...

• realisti2

Jättäisivät sinne Dragsvikiin pelkästään sen Munsalan soutujoukkueen.

• åååååååhhhh

Banjon soiton tahdissa on kiva soudella kohti länttä ja luikautella viisuja.

• räcker bra

Jo, den minskar med allt skäll som vi får utså. Jag beklagar verkligen att våra pappor och mor- farfädrar måste se den insats de gjorde dras i smutsen av er. Att de fick vara med och kämpa för ett fritt Finland satte de en stor ära i, men ni förvägrar dem den glädjen. I tacksamhet för det som de gjorde för oss alla har jag själv gjort värnplikten för att försvara Finland om det behövs. Men numera ångrar jag mitt beslut. Det har inte att göra med att jag skulle tycka Finland är oviktigt, men det har att göra med hur ni sprider osanningar och förlöjligar våra veteraner och deras insats

• Augustus.

Muinaisessa Roomassa nimenomaan etuoikeutetut olivat eniten velvollisia puolustamaan valtakuntaa, koska heillä oli eniten puolustettavaa.

Suomessa tämäkin asia on toisinpäin!

• banjofighter

Jag håller med skribenten "räcker bra".

VARFÖR skulle jag ge mitt liv för ett land som är full av människor som hatar mig för den jag är och bara vill klappa in tänderna på mig och köra iväg mig till sverige där jag tydligen hör hemma? varför? det undrar jag verkligen, jag önskar jag hade insett detta då jag gjorde min värnplikt, och jag är inte den enda finlandssvensken som komit till denna slutsats.

Måste man verkligen påminna er att mina mor- och farföräldrar också har dött i kriget? Min morfar dog på fronten, min farfar blev av med ett ben men klarade sig, annars hade jag inte funnits till, hans bror fick helt olidlig tinnitus resten av livet och drömde mardrömmar varje natt över hur hans vänner slaktades, han var en av dom få överlevande från deras kompani bara för att han slagits medvetslös och fienden trodde han var död, det var tur för honom fick han höra men han sa flera gånger hur han inte orkar leva längre.

Och det här verkar ju ha varit förgäves för hela tiden blir man anklagad som landsförrädare... alltså på allvar, vad är det frågan egentligen frågan om?

Ta bara OS t.ex. Efter att finland hade förlorat mot sverige i ishockey fick jag ta sån jävkla skit över det precis som jag vore rikssvensk, jag blev helt jävla trakasserad på kontoret över hur nöjd jag måste vara då MITT HEMLAND VANN ÖVER FINLAND! och allt jag sade till försvar var bara "seli seli seli" och "höpö höpö"

Jaa du, ni klagar över att vi finlandssvenskar inte är fosterländska... undrar du varför om du ser det ur denhär synvinkeln? Vi hör inte hit, vi ska dra åt helvete härifrån säger ni ju.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12478
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      9
      11230
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      179
      5147
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3780
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3594
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3247
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2944
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2618
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      56
      2200
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2005
    Aihe