Itäautofobia hävinnyt suomesta!

Itä ja länsi

Ja tilalle tullut todellinen itäautouskonto. Itäauto on kaikki kaikessa monille suomalaisille. Itäautoja on kaikki tiet täynnä ja ne ei lopu kesken. Joka puolella viitataan itään. Itä on uusi länsi suomessa. Se on totta se

6

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itäauto????

      .

      Viimeinen itäauto mitä muistan oli vanhemmilla Moskvitsh Scandinavia sen jälkeen on ollut näitä Skodia ja muita länsiautoja

      .

      • historiapläjäys

        Lyhyt ja huonopa on muistisi tai sitten olet vain niin nuori, ettei kokemusmaailmasi ulotu noihin aikoihin..

        Tässä vähän historiaa

        Lada 1200 oli suosituin malli vielä 70-luvulla ja vielä 80-luvullakin. Skoda ei silloin ollut myyntilistojen kärjessä.
        Nykyisin itäautomerkeistä, niistä perinteisistä, ei taida enää olla muita kuin Skoda. Daciaa en oikein muista vanhoilta ajoilta, voipa ollakin ollut tuolloin.

        Skoda on siis perinteinen itäautomerkki ja niistä Octavia suosituin malli. Se oli suosittu jo 60-luvulla ja kuului nk parempiin itäautomerkkeihin Pobedan, Volgan, Ifan, Mossen, Trabantin ja mitä niitä nyt olikaan, joukossa.

        NykySkodassahan ei tietenkään perinteistä itäautoa ole muu kuin merkki, tekniikkahan on VW-konsernin tuottamaa. Se on varmasti perinteistä länsiautotekniikkaa.
        Näinhän on tietysti Daciankin suhteen, sehän on Renaultti. Oikeastaan Ladakin oli aikoinaan länsiautotekniikkaa eli kyseessä oli Fiat. Ja kun ihan tarkaksi mennään, niin nk piikkinokkamossekin oli Opel. PolskiFiatin nimikin jo sanoo. Melkeinpä kaikista tuon ajan itäautomerkeillä, joita Suomessa oli myynnissä, on taustalla länsiauto.
        Nykyinen Skoda ei siis poikkea oikeastaan millään tapaa tässä joukossa.


      • Ever clever
        historiapläjäys kirjoitti:

        Lyhyt ja huonopa on muistisi tai sitten olet vain niin nuori, ettei kokemusmaailmasi ulotu noihin aikoihin..

        Tässä vähän historiaa

        Lada 1200 oli suosituin malli vielä 70-luvulla ja vielä 80-luvullakin. Skoda ei silloin ollut myyntilistojen kärjessä.
        Nykyisin itäautomerkeistä, niistä perinteisistä, ei taida enää olla muita kuin Skoda. Daciaa en oikein muista vanhoilta ajoilta, voipa ollakin ollut tuolloin.

        Skoda on siis perinteinen itäautomerkki ja niistä Octavia suosituin malli. Se oli suosittu jo 60-luvulla ja kuului nk parempiin itäautomerkkeihin Pobedan, Volgan, Ifan, Mossen, Trabantin ja mitä niitä nyt olikaan, joukossa.

        NykySkodassahan ei tietenkään perinteistä itäautoa ole muu kuin merkki, tekniikkahan on VW-konsernin tuottamaa. Se on varmasti perinteistä länsiautotekniikkaa.
        Näinhän on tietysti Daciankin suhteen, sehän on Renaultti. Oikeastaan Ladakin oli aikoinaan länsiautotekniikkaa eli kyseessä oli Fiat. Ja kun ihan tarkaksi mennään, niin nk piikkinokkamossekin oli Opel. PolskiFiatin nimikin jo sanoo. Melkeinpä kaikista tuon ajan itäautomerkeillä, joita Suomessa oli myynnissä, on taustalla länsiauto.
        Nykyinen Skoda ei siis poikkea oikeastaan millään tapaa tässä joukossa.

        Unohdat Audin. Se on lähtöisin Auto Unionista ja DKW:stä. Elis siis DDR:stä. Tällä sinun tulkinnallasi.

        Skodan historia ulottuu yli sadan vuoden päähän. Ei ollut silloin itäblokkia. Pitkässä juoksussa sosialismin aikakausi on Tsekeissä aikajanalla vaan yksi palanen.


    • juurijuuri ja

      Ehkä sivistystaso on noussut maassamme, lukuunottamatta näitä nettitrolleja ja kasvavaa syrjäytyneiden joukkoa.

    • skoda ikiankea

      Kun lapsena on istunut vain itävalmisteissa jatkuu perinne sujuvasti vanhenpanakin.
      Skoda on mukavan ankea jota sitten koitetaan viritellä vastaamaan länsituotteita.
      Ennen laitettiin polkupyörän pinnoihin "räpättimiä", tää on vähän sama juttu.
      Ja koristeeksi pullonkorkkeja = skodaan pakoputkenpäitä ja tummia teippejä, hehe kyllä kulkee.

      • Ikikankea trolli

        Hienosti veijo "tietää", että Skoda-kuski ei saa autoonsa todellisuudessa niitä ominaisuuksia ja varusteita, joista maksaa, vaan joutuu tyytymään itse jälkikäteen tekemiinsä virityksiin. Itäautouskonto auttaa kommaria kärsimään.

        Niin. Eihän Skodassani ole Oikeasti Climatronic-automaatti-ilmastointia, peruutustutkaa, Xenon-valoja, tai ajotietokonetta. Ei siinä ole edes sitä ikip@skaa TSI-moottoria. Kunhan kuvittelen ja virittelen kuvitteellisiin valuvanteisiin "räpättimiä", jotta kommariloota komistuu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe