älykkäämmät elää sossulla
vain luuserit tekee työtä
33
229
Vastaukset
- voitin
älykkäimmät ovat työkyvyttömyyseläkkeellä.
- oldmetall
Ja minä pistän paremmaksi! Olen ansaitulla vanhuuseläkkeellä ja eläkettä on kertynyt 45 vuoden ajalta.
Nyt ei tarvitse kärvistellä pienellä eläkkeellä vaan saa kohtuulista eläkettä.
En nyt osaa kuvitellä mitä älykkyyttä on kärvistellä 500€urolla/kk ja mahdollisella huonolla tai olemattomalla eläkekertymällä lopun ikäänsä. - sossupummi
oldmetall kirjoitti:
Ja minä pistän paremmaksi! Olen ansaitulla vanhuuseläkkeellä ja eläkettä on kertynyt 45 vuoden ajalta.
Nyt ei tarvitse kärvistellä pienellä eläkkeellä vaan saa kohtuulista eläkettä.
En nyt osaa kuvitellä mitä älykkyyttä on kärvistellä 500€urolla/kk ja mahdollisella huonolla tai olemattomalla eläkekertymällä lopun ikäänsä.sä oot vitun idiootti tehny 45 vuotta töitä eli ollu orja!!!! halveksin kaltaisias luusereita
- JK JK
NIINKÖ ?
- älyä-lisää
Muista myös se, että sosiaaliturva elättää ison joukon virkamiehiä. Sossussa ei juuri tunneta itsepalvelua vaan siellä asiakkaiden asioita hoitaa ja valvoo viranhaltijat. Ovatko nämä viranhaltijat yhtä älykkäitä kuin heidän asiakkaansa? Muista, että verovelvollisena maksat myös tämän virkamiesbyrokratian ylläpidon. Miksi moitit aina vain näitä asiakkaita?
- 20 + 19
Työikäinen ja -kykyinen sossun asiakas joutuu automaattisesti ilmottautumaan työkkärin asiakkakksi, ja oltuaan vuoden työkkärin asiakkaana 9-euron pakkotyöt kutsuvat.
Kaupuntit ovat erityisen innokkaita 9-euron pakkotyöllistämään nimenomaan sossun varaan heittaytyneitä, sillä silloin heidän elatuksensa siiryy kelalle.
Tämä lisätiedoksi niille joilla jo meni käsi avausprovon myötä nyrkkiin.
Matalinkin TES-palkkaa tuo vähintään kaksinkertaisen elintason verrattuna 9-euron pakkotöissäkäyvään.
Samoin aikanaan tarvetta rollaattorikävelyihin sinne kaukana kaupungin ulkopuolella sijaitsevaan ostoshelvettiin jotta säästäisi 10 senttiä takkalenkin hinnasta ei välttämättä tarvitse tehdä kun on eläkettäkin työnteosta kertynyt, toisin kuin 9-euron pakkotöissä käyneelle.- sossu
Vaan eipä kerry pienestä palkasta paljoa eläkettä eli on sama olla sossupummi koko ikänsä, kun sitten eläkekäsenäkin saa asumistukea ja toimeentulotukea :)
- viikon vitsi
Mitä älykästä siinä on, että joutuu kituuttamaan alle 500 eellä kuussa?
- ei se mailma niin pyöri
Juuuu.... hienoa elää 500€ kuukaudessa kun toiset saa 2500-4000 palkkaa ja kunnioitusta
- sossupummius ruletta
mutta entä jos tulee hyvin toimeen viidellä huntilla? miksi silloin tehdä työtä ja kuluttaa kaikki aika totaaliseen paskaan, kun sen ajan voi käyttää nautinnollisesti
- jaa a joopa joo
no jos joku oikeesti tulee toimeen alle 500€/kk ja viettää mielekästä elämää niin mikäs siinä.
- sossu m27v
Tulee, tulee. Eikä tarvitse rasittaa itseään työnteolla. Ja harrastaa voi kaikkea kivaa ja nukkua pitkään.
- jooeikiitos
päälle vielä KELAn asumistuki ja sossun maksamat vuokran ja asumistuen erotus, sähkö, vesi, kaikki lääke- ja lääkärikustannukset. Sitten vielä Helsingin moneen safkannoutopisteeseen niin johan kelpaa elää ihan kohtuullisesti ilman mitään 35-40t paskaduunia.
Huonopalkkainen työ esim. siivousalalla on sulaa hulluutta ainakin Helsingissä, käteen ei jää juurikaan enempää mutta joudut tekemään tuntitolkulla päivittäin raskasta ja tylsää työtä
- SanoEiSossulle
Kyllä kaikkien suomalaisten pitää kantaa kortensa kekoon hyvinvoinnin puolesta, ärsyttää tuommoiset elämäntapasossupummit:((
- Kaunis koti
Itsellä loppuu lähiaikoina työt ja jään ansaitulle tauolle! Lasken jo päiviä milloin kesä koittaa! Kuin lehmät. Kaikki ei kuitenkaan ole ollut turhaa. Elintasoa on pystynyt nostamaan kummasti ja kotona on sellaisia tavaroita mitä ei sossumiehiltä löydy. Vielä olin pienissä veloissa ja nekin kuitattu! Lopputulos yllättää! Motskut kuitenkin jo finaalissa ja huilitauolle. Katsotaan syssyllä uudestaan?
- 13+11
Mitäs tavaroita sulla on himassa, itse varastettuja vai halvalla manneilta ostettuja - mannevarastettuja - tavaroitako?
- Rohkea rokan syö
13+11 kirjoitti:
Mitäs tavaroita sulla on himassa, itse varastettuja vai halvalla manneilta ostettuja - mannevarastettuja - tavaroitako?
Ihan kovalla rahalla ostettuja, kateisellä. Työllä hankittuja. Ei sutta eikä sekundaa vaan laatua. Se ainoa syy miksi olen motivoinut itseni tekemään. Nyt sekin alkaa olla toistaiseksi ohi. Monelle vieras ajatus että työnteko kannattaa, mutta kokeileppa itse ja ylläty!
- Sossun luukku
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Rikastua sossu ei anna, mutta oikeassa olet siinä, että kyllä se hyvin elättää nekin, jotka eivät viitsi työtä tehdä. Valitettavasti.
Ellei nykyinen rahanjako lopu, tämä yhteiskunta kaatuu ennen pitkää omaan näppäryyteensä. Syyllisiä eivät silloin ole ne, jotka sossun antimia nauttivat vaan ne, jotka siitä päättävät. - Älysi on vapaalla
On tainneet aloittajalta jäädä yhteiskuntaopin tunnit väliin. Vai onko muuta järjen hitautta tai puutetta.
- pahoitteluni
Kyllä sillä muutamalla satasella varmaankin toimeen tulee, mutta ei siinä kyllä mitään leuhkimista eikä varsinkään älykästä ole.
Tälläiset naurettavat kirjoitukset ovat yksinäisten, onnettomien, yhteiskunnasta vieraantuneiden ja töihin kykenemättömien utopistista harhaa, joissa he kuvittelevat olevansa "systeemin" yläpuolella, eivätkä tajua todellisuutta siitä, että he juuri ovat niitä orjia, jotka joutuvat täyttämään typeriä papereita joka kuukausi, selittämään jokaisen ostoksen, panon tai siirron joka tilillä näkyy.
He ovat sossuorjia, jotka eivät edes ymmärrä omia kahleitaan. Heitä talutetaan nuorassa laput silmillä ja samaan aikaa he kuvittelevat, että voinkin tässä räkiä ja huudella ruokkivalle kädelle, eivätkä ymmärrä ollenkaan, että omille kengille ne klimpit lentää, eikä se metsä siellä betonihelvetissä vastaa, vaikka kuinka sinne huutaa.
Mutta onneksi nämäkin tapaukset näköjään lääkitään sen verran hyvin, etteivät itse ymmärrä omaa kurjuttaan. Ihminen jolla ei ole mitään tavoitteita tai toiveita elämänsä suhteen, ei voi olla terve.- sossu
Hyvin tulee toimeen toimeentulotuella. Ja harkinnanvaraistakin toimeentulotukea voi saada.
- Leijonapaimen
sossu kirjoitti:
Hyvin tulee toimeen toimeentulotuella. Ja harkinnanvaraistakin toimeentulotukea voi saada.
"Ihminen jolla ei ole mitään tavoitteita tai toiveita elämänsä suhteen, ei voi olla terve."
Miksi ei voisi olla?
Tuohan on niin täyttä lammassontaa kun voi olla. Itse olin useita vuosia työelämässä ja se oli täyttä helvettiä. Kokeilin useita eri ammatteja, mutta mikään ei napannut. Kouluttautuminenkaan ei auttanut oloon. Työn teko ja aamuisin itsensä pakottaminen hereillä olivat niitä asoita, joista näen yhä painajaisi. Ei enää koskaan.
Usean työvuoden jälkeen jäin vapaaehtoisesti työttömäksi, ja siitä pikkuhiljaa tipuin sossun luukulle. Ja elämänlaatu - onnellisuus - nousi samalla huomattavasti. Kaikille tämä elämä ei sovi, minulle se käy mainiosti. Elämä pysyy virkeänä useiden eri harrastusten avulla. Ja ei tarvitse toimeentulostakaan enää peljätä, kun älykkäänä itseni hommasin sairaseläkkeelle. Tulotkin nousi samalla sossuun nähden usealla sadalla eurolla.
Mutta tosiaan minulla ei ole suurempia materiaalisia tavotteita. Okei ostin juuri tonnin telkun sukan varteen keräämistäni rahoista, mutta sen jälkeen ei pahemmin tavoitteita ole. Tietenkin nyt pieniä harrastuksiin kuuluvia tavotteita, mutta ei mitään lammasmaista "hankin omakotitalon bmw paljon rahaa" -tyylisiä. Tekeekö tämä minusta oudon vai vaan antimaterialistin?
- 7+5
Vaikee nähdä miten nuo sossun huutajat ovat jotenkin hyväosasia.
Minullekin jää yli 40 tuhatta € asumisen jälkeen käteen jokavuosi.
Duunissa on kohtuu mukava käydä, lähinnä palavereja ja puheluja.
Tehtaalla pesuporukassa on kait näitä sosiaalisesti palkattuja.- kunnan jauhot
En usko.
- sossupummi
tätä palstaa lukemal näkee kuinka just työssäkäyvät käy köyhii vastaa haukkumalla!
meiän sossujen pitää rupee pitää yhtä ja vastustaa työssäkäyvii!!!
huutakaa kaduilla sossua näille mulkvisteille, sylkekää niiden päälle jos ne uhoo. meil on nimittäin oikeuksii!
SOSSU SOSSU SOSSUUU!!! - metro taksi juna
Minulle on ihan sama, että pitääkö joku pitkäaikaistyötön sossun elätti minua luuserina siksi, että käyn töissä. Olen aloittanut työurani 13-vuotiaana jakamalla mainoksia ja siitä saakka olen joka vuosi ollut vähintään 2 kk töissä aluksi opiskeluvuodet kesätöissä ja työharjoitteluissa ja valmistumiseni jälkeen työelämässä. Välillä olen rahapulassa tehnyt kahta työtä.
Minä olen ihan tyytyväinen elämääni. Vaikka palkka ei ole hirmuisen suuri, niin maksan sillä kuitenkin asuntolainaa. Elämä helpottuu vuosi vuodelta, kun lainataakka helpottaa. Eläkepäivinä voin sitten vaihtaa pienempään ja halvempaan asuntoon, jonka jälkeen jää rahaa pahan päivän varalle.
Palkkarahat riittävät, kun niitä käyttää nuukasti. Rahaa ei mene olueen eikä tupakkaan tai sen semmoisiin. Hyvää itsetehtyä ruokaa saan joka päivä, harrastan, näen ystäviä, siistit vaatteet on päällä ja koti on kaunis ja siisti. Säästämällä pääsen 2-3 vuoden välein ulkomaille. Tarvittaessa ostan huonekaluja käytettynä ja joskus jotakin uutenakin esim. TV:n.
Työ on ihan ookoo. Työkaverit myös. Töitä teen pakolliset 7,5 h arkisin. Kaikki muu aika on vapaa-aikaa. Luen työmatkoilla kirjaa tai neulon, illat ja viikonloput jää aikaa tehdä vaikka mitä. Tuntuu, että monet masentuneet pitkäaikaistyöttömät ei saa vapaa-ajallaan sitäkään vähää aikaiseksi kuin minä, vaan syövät valmisruokaa ja koti on sotkuinen, vaikka aikaa olisi melkein 40 tuntia viikossa hoitaa niitä enemmän kuin mitä minulla.
Osa työttömistä hoitaa asiansa kunnolla ja etsivät töitä aktiivisesti sekä kouluttautuvat. Heille nostan hattua, koska joillekin työttömyys ei johdu omista syistä.- sossupummi
Mitä järkee raataa jos sossust saa melkee yht paljon. Koko elämän ajan!
- Velttous widuttaa
sossupummi kirjoitti:
Mitä järkee raataa jos sossust saa melkee yht paljon. Koko elämän ajan!
Jos tässä maassa kaikki olisivat laisiasi pummeja, niin mistä kuvittelet sen rahan tulevan, jonka nyt otat ilmaiseksi, mitään sen eteen tekemättä? Se on järjetöntä! Niin kuin sekin, että kaikkien järki ei vain riitä.
- K-linaristi
Velttous widuttaa kirjoitti:
Jos tässä maassa kaikki olisivat laisiasi pummeja, niin mistä kuvittelet sen rahan tulevan, jonka nyt otat ilmaiseksi, mitään sen eteen tekemättä? Se on järjetöntä! Niin kuin sekin, että kaikkien järki ei vain riitä.
Tämä huvittaa eniten! Oikeasti sitä elintasoa ei tule kuin työtä tekemällä. Kompensoimaan pystyy elintavoilla ja en yhtään ihmettelisi, jos siististi eläen pystyisi elämään töitä tekemättäkin. Retuperä elämä ja sossusussu niin siinä kaikki ainekset huonoon elämään. Retuperä elämä ja töissä niin kaikki kuittaantuu,, jopa voi näyttää "kiiltokuvaa" myös rahallisesti. Itsellä tulee tauko ja syksyllä taas jatkuu ja mietitytyttää vaatiiko nämä työt todellakin näin raskaat huvit? Talousihminen kun olen.
- Leijonapaimen
K-linaristi kirjoitti:
Tämä huvittaa eniten! Oikeasti sitä elintasoa ei tule kuin työtä tekemällä. Kompensoimaan pystyy elintavoilla ja en yhtään ihmettelisi, jos siististi eläen pystyisi elämään töitä tekemättäkin. Retuperä elämä ja sossusussu niin siinä kaikki ainekset huonoon elämään. Retuperä elämä ja töissä niin kaikki kuittaantuu,, jopa voi näyttää "kiiltokuvaa" myös rahallisesti. Itsellä tulee tauko ja syksyllä taas jatkuu ja mietitytyttää vaatiiko nämä työt todellakin näin raskaat huvit? Talousihminen kun olen.
Ei meidän vapaaherrojen tarvitse moisesta huolehtia sillä narsistiset ja rahanahneet lampaat painavat duunia vaikka mikä olisi. Ei tartte huolehtia, että kaikki olisivat kaltaisiani pummeja.
- sikaporvari
Älykkäimmät eivät asu Suomessa, siis paperilla.
- niknakki
Mulle ainakin ihan sama. Kävisin töissä jos joku tarjoaisi enkä itseäni orjaksi tuntisi. Palkkahan on korvaus menetetystä ajasta. Ei koko elämä ole työtä. Viimeksi kun olin töissä - oli vapaa-aikaakin ihan mukavasti. Jopa liikaakin, että kaipasi töihinkin välillä jos oli pitkiä pakollisia vapaita. Nyt olen työtön. En etsi mitään erikoista koska kesä tulossa mutta syksyllä jotain olisi taas löydettävä. Mutta jos kesäksi hommia löytyy niin sekin käy. Ei siinä mitään. Ne ns. "harrastukset" taas minusta ihan perseestä. Kaikkimkasaa ja jotka ei maksa - lihottaa ja vie terveyden. Toista on puurtaa raskas päivä ja mennä sitten hikisenä saunaan ja nauttia 1 kalja!!! Näin minulla. Rakastan ruummillista työltä kuhan se ei terveyttä vie. Paljon mukavempi olokin päivän puurrettua kuin että lahona olisin vain nettiä selaillut ja katsellut uutisia. Se ainakin tympii.
- nauran lampaille
sä olet vaan lammas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593