Johanneksen evankeliumi:
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi päätösvallan tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Tässä Johanneksen evankeliumin kohdassa on käytetty kreikankielen sanaa `eksuusia`.
Se tarkoittaa voimaa, oikeutta, valtaa ja päätösvaltaa: kyseisessä jakeessa päätösvaltaa.
Jumala antaa siis kutsumilleen ihmisille päätösvallan sen suhteen, uskoako evankeliumi ja ottaako tässä uskossa vastaan Jumalan armo, vai torjuako Jeesus pois luotaan.
Hän antoi päätösvallan
31
74
Vastaukset
* KR:33/38. "Hän antoi VOIMAN, tulla Jumalan lapseksi" ! Samoin -92 käännös !
* Raamattu Kansalle: " Hän antoi OIKEUDEN tulla Jumalan lapsiksi."
* Ruotsalainen: "....gav han MAKT att bliva Guds barn, åt dem som tro på hans namn "!
Käännöksesi on siis sinun oma versio, joka ei siis ole virallisen käännöksen verrettava. Täytyy olla kielimaisteri kääntämään , jos niitä voi ottaa todesta ?
* Uskon Raamattuun, ennemmin, kuin " villiin" kääntämiseen !- Raamatusta
Joh. 1:12. Mutta kaikille, jotka "ottivat hänet vastaan", hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
Huomaat varmaankin, että nämä raamatunjakeet koskevat ketä tahansa, joka haluaa ottaa vastaan Jeesusksen.
Onko vaikea ottaa vieras vastaan?
Ilm. 3:20. Katso, minä (tarkoittaa Jeesusta) seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Kuten huomaat, niin Jeesus seisoo sinun sydämesi
(= oman mielesi päätös) edessä ja kolkuttaa.
Se on hänen osuutensa.
Mutta vain sinä voit avata oven!
Voit yksinkertaisesti vaikka sanoa: "Tule Jeesus minun sydämeeni ja ole minun elämäni Herra! Amen".
Tämän jälkeen Jeesus tulee sinun sydämeesi ja sinä synnyt Jumalan lapseksi. Raamatusta kirjoitti:
Joh. 1:12. Mutta kaikille, jotka "ottivat hänet vastaan", hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
Huomaat varmaankin, että nämä raamatunjakeet koskevat ketä tahansa, joka haluaa ottaa vastaan Jeesusksen.
Ilm. 3:20. Katso, minä (tarkoittaa Jeesusta) seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Se on hänen osuutensa.
Voit yksinkertaisesti vaikka sanoa: "Tule Jeesus minun sydämeeni ja ole minun elämäni Herra! Amen".
Tämän jälkeen Jeesus tulee sinun sydämeesi ja sinä synnyt Jumalan lapseksi.* En mä nyt ymmärrä sun vastaustasi, enhän tuota vastaan ole mitenkään ollut, juuri samaahan yritin verrta Raamtaun kohdilla, enkä siis ole väittänyt mitään tosin. Avauksen sana " päätösvallan", on oma käännöksesi, sitä ei voi ottaa todesta.
* Itse toin esille eri käännösten versiot, ja ne on yhtenevät keskenään, vain tuo " päätösvallan", ei sovi joukkoon, ikään kuin se olisikin sittenkin ihmisen omassa vallassa, ja se on vastoin Raamatun sanaa. Vain Jumala voi antaa VOIMAN tulla Jumalan lapseksi !- Raamatusta
Mohikaani_27 kirjoitti:
* En mä nyt ymmärrä sun vastaustasi, enhän tuota vastaan ole mitenkään ollut, juuri samaahan yritin verrta Raamtaun kohdilla, enkä siis ole väittänyt mitään tosin. Avauksen sana " päätösvallan", on oma käännöksesi, sitä ei voi ottaa todesta.
* Itse toin esille eri käännösten versiot, ja ne on yhtenevät keskenään, vain tuo " päätösvallan", ei sovi joukkoon, ikään kuin se olisikin sittenkin ihmisen omassa vallassa, ja se on vastoin Raamatun sanaa. Vain Jumala voi antaa VOIMAN tulla Jumalan lapseksi !Vain sinulla on päätösvalta avata sydämesi oven.
- JaaaaaanHyyssss
Raamatusta kirjoitti:
Se on hänen osuutensa.
Tämän jälkeen Jeesus tulee sinun sydämeesi ja sinä synnyt Jumalan lapseksi.Jeesus seisoo SEURAKUNNAN oven takana ja kolkuttaa. EI YKSILÖN ovella kerjäten huomiota.
Konteksit konteksti konteksti konteksti… - Raamatusta
JaaaaaanHyyssss kirjoitti:
Jeesus seisoo SEURAKUNNAN oven takana ja kolkuttaa. EI YKSILÖN ovella kerjäten huomiota.
Konteksit konteksti konteksti konteksti…Ilm.
20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Yksilöstä puhutaan
"jos JOKU (ei JOTKUT monikossa) kuulee minun ääneni ja AVAA ( ei AVAAVAT monikossa) oven, niin minä käyn HÄNEN (ei HEIDÄN monikossa) tykönsä sisälle ja aterioitsen HÄNEN (ei HEIDÄN monikoss) kanssaan, ja HÄN (ei HE monikossa) minun kanssani."
JOKA (ei JOTKA monikossa) voittaa, SEN (ei NIILLE monikossa) minä annan istua kanssani valtaistuimellani.
Jumala kutsuu JOKAISTA ERIKSEEN OMALLA NIMELLÄÄN.
YKSILÖNÄ TEHDÄÄN ratkaisun Jumalan puoleen, ei massana.
Pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan Kirjoituksia. - Raamatusta
Raamatusta kirjoitti:
Ilm.
20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Yksilöstä puhutaan
"jos JOKU (ei JOTKUT monikossa) kuulee minun ääneni ja AVAA ( ei AVAAVAT monikossa) oven, niin minä käyn HÄNEN (ei HEIDÄN monikossa) tykönsä sisälle ja aterioitsen HÄNEN (ei HEIDÄN monikoss) kanssaan, ja HÄN (ei HE monikossa) minun kanssani."
JOKA (ei JOTKA monikossa) voittaa, SEN (ei NIILLE monikossa) minä annan istua kanssani valtaistuimellani.
Jumala kutsuu JOKAISTA ERIKSEEN OMALLA NIMELLÄÄN.
YKSILÖNÄ TEHDÄÄN ratkaisun Jumalan puoleen, ei massana.
Pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan Kirjoituksia.Ihminen ei ymmärrä Jumalan rakkauden määrää ja laatua
ja siksi ei ymmärrä, että Hän on tullut palvelemaan, ei palveltavaksi.
Hän kerjäämällä kerjää ihmistä, "anna pelastaa itsesi", sillä jopa mustasukkaisuuteen asti Hän halajaa meitä omikseen.
Jumalan itsetunto ei kaadu siihen, että Hän joutuu kerjäämään ja rakkaudella vetätämään ihmistä puoleensa,
sillä Hän on itsetunnoltaan terve ja tietää miksi sen tekee, mutta me ihmiset emme osaa sitä rikkinäisyydessämme nähdä. Hän oli valmis antamaan oman Poikansakin kuolemaan meidän vuoksemme ja sen rinnalla ei kerjääminen ole mitään. - Anonyymi
JaaaaaanHyyssss kirjoitti:
Jeesus seisoo SEURAKUNNAN oven takana ja kolkuttaa. EI YKSILÖN ovella kerjäten huomiota.
Konteksit konteksti konteksti konteksti…Jeesus Kristus kutsuu jokaisen yksittäisen henkilön. Kolkuttaa sydämen ovella seurakunnalla ei ole yhtä sydäntä joka pystysi tekemään kaikista Jumalan lapsia kerralla.
- Raamatusta
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta (σωθητε απο της γενεας της σκολιας ταυτης - pelastautukaa tästä nurjasta sukupolvesta/sukukunnasta) ". (Apt 2:40)
Koska sanat "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta" tekstissä erityisesti mainitaan, on myös niitä pidettävä erittäin tärkeinä. Avainsanojen lukumääräksi tulee siis seitsemän.- Raamatusta
Usko tulee siitä että kuullaan se, mitä Jumalalla on sanottavana, jonka jälkeen on tehtävä valinta siitä mihin uskotaan.
Mutta jos te ette tahdo palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä palvelette..(Joosua 24:15)
On myös pidettävä huoli siitä, että ihmisen luontaiset taipumukset eivät pääse estämään oikeita valintoja.
Jeesus esitti asian useilla eri tavoilla, muun muassa näin:
Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.." ( Lk 9:23-27)
- Raamatusta
Paavalin kääntyminen ei tapahtunut vastoin hänen suostumustaan.
Hän antoi pelastaa itsensä niin kuin me muutkin.
On totta, että Jeesus ilmestyi voimakkaasti Paavalin kohdalla, ja tiesi etukäteen, että Paavalista tulisi hänen seuraajansa, mutta ei se tee tyhjäksi sitä, että Paavali "antoi pelastaa itsensä" ja suostui Jumalan tahtoon.
Tämä on nähtävissä siinä, että Paavali noudatti Herralta saamiaan ohjeita sen jälkeen, kun oli kohdannut hänet Damaskoon vievällä tiellä. (Apt. 9:1-20.)
Hänen ei olisi ollut pakko tehdä sitä, mutta hän ei tahtonut olla tottelematta taivaallista näkyä. (Apt 26:19.) - ml213.
>Jumala antaa siis kutsumilleen ihmisille päätösvallan sen suhteen, uskoako evankeliumi ja ottaako tässä uskossa vastaan Jumalan armo, vai torjuako Jeesus pois luotaan.<
Taitaapi se edelleen olla niin, ettei rikoksiin kuolleessa tilassa oleva lihallinen ihminen päätä JUMALAN lapseudesta.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Toinen asia, joka on kokonaan kadoksissa on tämä;
"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi."
No, kaikkihan on uskoon liittyviä asioita eli uskooko ihminen KIRJAIMELLISESTI mitä JUMALA on ilmoittanut Jeesuksen kautta. Ihmisellä on lähes neuroosin omainen ominaisuus tehdä uskomuksillaan itse ihmisistä JUMALAN lapsia.- Raamatusta
Raamatusta:
Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
(Apt 2:40)
Mutta kaikille, jotka "ottivat hänet vastaan", hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
(Joh. 1:12.) - ml213.
Raamatusta kirjoitti:
Raamatusta:
Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
(Apt 2:40)
Mutta kaikille, jotka "ottivat hänet vastaan", hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
(Joh. 1:12.)Äläppä sensuroi JUMALAN kokonaisilmoitusta.Asia jatkuu..........;
13 JOTKA eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, VAAN JUMALASTA..
Siis, ne,jotka ottivat hänet vastaan OVAT SYNTYNEET JO JUMALASTA. Jos uudestisyntymistä ei olisi tapahtunut, niin ihminen olisi VIHOLLISUUDESSA JUMALAA kohtaan ja tämä ihminen ei taatusti usko JUMALAN aivoituksiin. ml213. kirjoitti:
Äläppä sensuroi JUMALAN kokonaisilmoitusta.Asia jatkuu..........;
13 JOTKA eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, VAAN JUMALASTA..
Siis, ne,jotka ottivat hänet vastaan OVAT SYNTYNEET JO JUMALASTA. Jos uudestisyntymistä ei olisi tapahtunut, niin ihminen olisi VIHOLLISUUDESSA JUMALAA kohtaan ja tämä ihminen ei taatusti usko JUMALAN aivoituksiin.* Ei ole kyse tästä; " >Jumala antaa siis kutsumilleen ihmisille päätösvallan sen suhteen, uskoako evankeliumi ja ottaako tässä uskossa vastaan Jumalan armo, vai torjuako Jeesus pois luotaan.< " ?
* Vaan siitä, kun ihminen on tilassa, jossa tahtoo antaa elämänsä Jeesukselle, ja Hän sen ilmaisee henkohtaisessa kohtaamisessa Jeesuksen kanssa, niin silloin Jumala antaa voiman ottaa vastaan pelastus ja se synnyttää uudesti, ja on Jumalan lapsi Jumalan voimasta, ei omasta tahdosta, vaan on alistanut oman tahtonsa Jumalan tahtoon, silloin Jumala antaa voiman tulla Hänen lapsekseen !- Raamatusta
ml213. kirjoitti:
Siis, ne,jotka ottivat hänet vastaan OVAT SYNTYNEET JO JUMALASTA. Jos uudestisyntymistä ei olisi tapahtunut, niin ihminen olisi VIHOLLISUUDESSA JUMALAA kohtaan ja tämä ihminen ei taatusti usko JUMALAN aivoituksiin.JO ALOITUKSESSA:
Raamatusta
14.3.2014 11:54
Johanneksen evankeliumi:
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi päätösvallan tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. - Raamatusta
Raamatusta kirjoitti:
JO ALOITUKSESSA:
Raamatusta
14.3.2014 11:54
Johanneksen evankeliumi:
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.Vastaus:
ml213.
14.3.2014 13:12
0
Sulje
- Raamatusta
Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. (Matt. 10:32-33)
Tuomaksen uskontunnustus oli:
Minun Herrani ja minun Jumalani!
(Joh. 20:28)
Martan uskontunnustus oli:
Uskon, Herra», Martta vastasi, »minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan.
(Joh. 11:27) - ml213.
Tätä ihmisen kuvittelemaa päätösvaltaa uskoon tulemisessaan voi verrata elämänsä ongelmoitumiseen,- sen tuhoamiseen.
Niin, kertokaapa toteutuuko ihmisen tahtominen ja päätösvalta kun ihminen ongelmoituu. Esim. alkoholisoituu tai ohjaantuu parisuhteessaan avioeroon. Todellisuus on, ettei kukaan ihminen tahdo ja päätä tuhota itseään ja vaikeuta elämäänsä, mutta niin vain todellisuus on, että ihmiset ilman tahtomataan ja päättämättään ongelmoituvat. Totuus on, miten ihminen on AINA orjan asemassa.
" sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on."
Niin, onko orjan asemassa olevalla ihmisellä vapaa tahto ja päätösvaltaa?- Raamatusta
(Joh. 1:12.)
HÄN ANTOIS JA ANTAA VOIMAN - ml213.
Raamatusta kirjoitti:
HÄN ANTOIS JA ANTAA VOIMAN13 JOTKA eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, VAAN JUMALASTA..
Siis, ne,jotka ottivat hänet vastaan OVAT SYNTYNEET JO JUMALASTA. Jos uudestisyntymistä ei olisi tapahtunut, niin ihminen olisi VIHOLLISUUDESSA JUMALAA kohtaan ja tämä ihminen ei taatusti usko JUMALAN aivoituksiin.
Jos JUMALA ei antaisi sitä voimaa - ihminen ei syntyisi JUMALASTA, niin ihminen ei taatusti ottaisi pelastusta vastaan.
Punainen lanka on ihmisen ymmärtää ja uskoa JA KIITTÄÄ miten JUMALA armossaan on uudestisynnyttänyt ja antanut tahdon ottaa hänet vastaan.
Älä hyvä ihminen ota kunniaa pois JUMALALTA tässäkään asiassa ja liitä sitä itseesi.
Todellisuus on, jos JUMALA ei olisi uudestisynnyttänyt sinua, niin sinä lihallisena ollessasi olisit pieraissut koko asialle ja piste.
Koko ihmisen uudestisyntyminen /eläväksi tuleminen Kristuksessa on 100% JUMALAN aivoitus ja JUMALAN teko. - ml213.
ml213. kirjoitti:
Siis, ne,jotka ottivat hänet vastaan OVAT SYNTYNEET JO JUMALASTA. Jos uudestisyntymistä ei olisi tapahtunut, niin ihminen olisi VIHOLLISUUDESSA JUMALAA kohtaan ja tämä ihminen ei taatusti usko JUMALAN aivoituksiin.
Jos JUMALA ei antaisi sitä voimaa - ihminen ei syntyisi JUMALASTA, niin ihminen ei taatusti ottaisi pelastusta vastaan.
Punainen lanka on ihmisen ymmärtää ja uskoa JA KIITTÄÄ miten JUMALA armossaan on uudestisynnyttänyt ja antanut tahdon ottaa hänet vastaan.
Älä hyvä ihminen ota kunniaa pois JUMALALTA tässäkään asiassa ja liitä sitä itseesi.
Todellisuus on, jos JUMALA ei olisi uudestisynnyttänyt sinua, niin sinä lihallisena ollessasi olisit pieraissut koko asialle ja piste.
Koko ihmisen uudestisyntyminen /eläväksi tuleminen Kristuksessa on 100% JUMALAN aivoitus ja JUMALAN teko.Lisäys...
Ihmisen osa on vain havainnoida ja saada ymmärrys ja kiittää, miten hyvä JUMALA meillä onkaan.
Ef1
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
6. sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
7. jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
PS.
Kuka uskaltaa epäillä tuota JUMALAN väkevää ja täysin valaisevaa ilmoitusta ihmisen pelastuymisesta. - Raamatusta
ml213. kirjoitti:
Lisäys...
Ihmisen osa on vain havainnoida ja saada ymmärrys ja kiittää, miten hyvä JUMALA meillä onkaan.
Ef1
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
6. sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
7. jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
PS.
Kuka uskaltaa epäillä tuota JUMALAN väkevää ja täysin valaisevaa ilmoitusta ihmisen pelastuymisesta."Ihmisen osa on vain havainnoida."
Ramattusta:
Ihmisen osa on OTTAA VASTAAN. - ml213.
Raamatusta kirjoitti:
"Ihmisen osa on vain havainnoida."
Ramattusta:
Ihmisen osa on OTTAA VASTAAN.Niimpä, mutta ihminenhän juuri ottaa vastaan, jos se on JUMALAN aivoitus / tahto. Ihmisen osa on vain havainnoida uskoontulonsa.Niin, ihmisen lie erittäin vaikea ymmärtää ja uskoa, miten JUMALA mahdollistuu ohjaamaan ihmisen mieltä. Paaduttamaan ihmisen tai päinvastoin;
Room 11
32Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Nyt te poloiset kuvittelette, miten synteihin kuolleella ihmisellä olisi jokin kyky tai voima tehdä JUMALAN tahto. JUMALAHAN juuri johdattaa ihmistä,- eikä ihminen uskonelämäänsä / vaellunstaan.Toisaalta sanojen sisällön ymmärtäminen näköjään tuottaa vaikeuksia epäuskossa olevalle ihmiselle.Sanoissa, joissa ilmentyy selkeästi asia. ml213. kirjoitti:
Niimpä, mutta ihminenhän juuri ottaa vastaan, jos se on JUMALAN aivoitus / tahto. Ihmisen osa on vain havainnoida uskoontulonsa.Niin, ihmisen lie erittäin vaikea ymmärtää ja uskoa, miten JUMALA mahdollistuu ohjaamaan ihmisen mieltä. Paaduttamaan ihmisen tai päinvastoin;
Room 11
32Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Nyt te poloiset kuvittelette, miten synteihin kuolleella ihmisellä olisi jokin kyky tai voima tehdä JUMALAN tahto. JUMALAHAN juuri johdattaa ihmistä,- eikä ihminen uskonelämäänsä / vaellunstaan.Toisaalta sanojen sisällön ymmärtäminen näköjään tuottaa vaikeuksia epäuskossa olevalle ihmiselle.Sanoissa, joissa ilmentyy selkeästi asia.>>Niimpä, mutta ihminenhän juuri ottaa vastaan, jos se on JUMALAN aivoitus / tahto
- Herran hoidossa
jukka.finland kirjoitti:
>>Niimpä, mutta ihminenhän juuri ottaa vastaan, jos se on JUMALAN aivoitus / tahto
Minun mielestä kirjoitat oikein.
Jumalalla on hyvä tahto ihmisiä kohtaan vaikka ihmisillä on paha tahto Jumalaa kohtaan. Jumalan evankeliumi voi herättää ihmisen näkemään syntisyytensä, mutta myös Jumalan rakkauden, kun Jumala antoi oman ainokaisen Poikansa ihmisen synnin sovitukseksi.
Menin ylpein mielin, uskoon tulleen kaverini kutsumana, kesäiseen telttakokoukseen. Kun kuulin julistusta niin minusta tuli kadotettu syntinen. Yritin kaikin voimin pitää pokkani, mutta lopuksi itkin ja polvistuin alttarille. Kukaan ei tullut sillä kerralla rukoilemaan kanssani, mutta sisimpäni huusi armoa ja anteeksiantamusta Jeesukselta. Tuossa hetkessä tiesin, että Jeesus on sovittanut syntini ristillä, ja oli se valtavaa, kun hätähuutoni muuttui kiitokseksi. Muistan sen vuoden, kuukauden, päivän ja tunnin. No se "tunti" venyi kyllä pitkäksi tunniksi, kun kuljin kesäillan hämärässä ja ylistin Pelastajaani. Tuosta on aikaa yli 20 vuotta ja kaikki nämä vuodet on Herra pitänyt huolta, sallimissaan ahdistuksissakin, jotka on minua kasvattaneet.
Käännynnäisiä opetetaan näin --> Anna Jeesuxelle elämäsi..
Raamattu opettaa nimenomaan toisiinpäin ---> jotka ottivat hänet vastaan- Raamatusta
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "ANNA PELASTAA ITSESI tästä nurjasta sukupolvesta. (Apt 2:40 )
Raamatusta kirjoitti:
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "ANNA PELASTAA ITSESI tästä nurjasta sukupolvesta. (Apt 2:40 )
Niin se on helppo !! Kun ottaa vastaan Hänet joka Pelastaa sinut. Siin ei voi alkaa ite touhua ja antaa elämä joka ei kenellä on ennenkuin on kuollut ja noussut ylös ELÄMÄÄN.. Uudestisyntymällä Hänessä ja sitä ennen on kyllä kurja lihallisesti pyrkiä antamaan elämä mikä ei kenellä ole..
"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan . . .
jotka uskovat Hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet
verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
Siis ne, jotka ottivat Hänet vastaan, ovat Jumalan lapsia.
He ovat sitä sillä valtuutuksella/voimalla/oikeutuksella,
mikä Jumalasta syntyneellä on.- *Jukka Virtanen
Kirjoitat kreikan kielen sanan 'eksuusia' merkityksestä
>>Se tarkoittaa voimaa, oikeutta, valtaa ja päätösvaltaa: kyseisessä jakeessa (Joh. 1:12) päätösvaltaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895