Kaikkihan sen tietää

Tälleen

Kaikkihan sen tietää, kun asuu rannikkoseudulla, missä enemmistönä ovat ruotsinkieliset, että suomenkielisten on vaikea saada rakennuslupia ellei asioi suomenruotsalaisen toimiston kautta tai käytä suomenruotslaista lakimiestä apunaan. Ennen rakennuslupaa oli lähes mahdoton saada, koska alueille ei yksinkertaisesti haluta suomenkielisiä.

Kaikkihan sen tietää, kun asuu rannikkoseudulla, missä enemmistönä ovat ruotsinkieliset, että suomenkilelisten on vaikea joskus lähes mahdotonta saada yritystään toimimaan tai asiakkaita riittävästi, koska ruotsinkieliset alkavat helposti boikotoimaan suomenkielisen liiketoimintaa. Halutessaan he savustavat suomalaisyrittäjän ulos.

Kaikkihan sen tietää, että rannikkoseuduilla on omat näkymättömät lakinsa ja tapansa jotka yhdistää ruotsinkielisiä, näkymätön muuri joka eroittaa suomen- ja ruotsinkieliset toisistaan. Mielestäni suomalaiset mielellään olisivat enemmän yhteydessä suomenruotsalaisiin , heille tällaisia kulttuurieroavaisuuksia ei ole. Mutta suomenruotsalaiset ovat linnoittautuneet puolustusasemiin jossa kokevat olevansa syvästi väärinymmärrettyjä uhreja. Tästä uhrinasemasta heidän on lähes mahdotonta luopua. Siksi he eivät myöskään pysty tai halua kommunikoida suomalaisten kanssa. He eivät ymmärrä tai hyväksy sitä että ovat samalaisia ja samanarvoisia suomenkielisten ihmisten kanssa.

Ja kaikkein vähiten he pystyvät nauramaan omille ennakkoluuloilleen tai vanhoille tavoilleen,ainakaan yhdessä suomenkielisen kanssa.

23

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinkään mies

Ja TAAS kerran NAP suolsi palstalle kakeroa. Haisevaa löllöä, jossa ei ole päätä eikä häntää .

Kun asuu rannikkoseudulla niin enemmistä ihmisistä on suomenkielisisä. Kotkassa, Turussa, Vaasassa, Porissa, Oulussa, Kemissä Torniossa, Kalajoella, Kokkolassa.. kaikkialla suomenkieliset enemmistönä, ehkä Närpiötä tai Tammisaarta lukuunottamatta.

Monien kakkapuheiden jälkeen olen tullut tulokseen, että NAP on meille suomenkielisille ihmisille taakka. NAP on tyhmä, sillä on tyhmät jutut ja kaikenlisäksi se on useimmiten kouluttamaton pässi.

• poytätavat

"hyvinkään miehellä" taas vaikeuksia ymmärtää tekstiä. Minä ymmärsin että aloittaja tarkoitti lauseella: "Kaikkihan sen tietää, kun asuu rannikkoseudulla, missä enemmistönä ovat ruotsinkieliset ", sitä nimenomaista osaa rannikosta jossa ruotsinkieliset ovat enemmistönä, EI Kotkaa, Helsinkiä tai Poria. Ruotsinkielisiä ovat esim. Närpiö, Mustasaari, Tammisaari ja Sipoo.
        Miten joku voi olla noin puusilmä?

Toinen vastenmielinen piirre on tuo haukkuminen ja nimittely. Tulee mieleen että kirjoittaja on humalassa.

• Mistä on kyse
        poytätavat kirjoitti:

"hyvinkään miehellä" taas vaikeuksia ymmärtää tekstiä. Minä ymmärsin että aloittaja tarkoitti lauseella: "Kaikkihan sen tietää, kun asuu rannikkoseudulla, missä enemmistönä ovat ruotsinkieliset ", sitä nimenomaista osaa rannikosta jossa ruotsinkieliset ovat enemmistönä, EI Kotkaa, Helsinkiä tai Poria. Ruotsinkielisiä ovat esim. Närpiö, Mustasaari, Tammisaari ja Sipoo.

Toinen vastenmielinen piirre on tuo haukkuminen ja nimittely. Tulee mieleen että kirjoittaja on humalassa.

"Tulee mieleen että kirjoittaja on humalassa."

Hyvinkään mies sattuu olemaan tuttu kaikille kielipoliittista keskustelua pidemmän aikaa seuranneille. Kyseessä on huomattavasti vakavampi asia kuin humalatila, kyseessä on mielisairaus.

• hyvinkään mies
        poytätavat kirjoitti:

Niin kuka tässä on haukkunut ketä???

Jos NAP kerran omilla kirjoituksillaan todistaa olevansa foliohattu niin pitääkö sitä peitellä?? Ei tietenkään. Näin suomenkielisenä isänmaallisena ihmisenä ja Hyvinkään kodinturvajoukkojen majurina totean sen, minkä moni muukin suomalainen mielessään: NAP NKL on suomenkielistä roskaporukkaa, joka ajaa isänmaalle haitallisia asioita omien antipatioiden varjolla.

• Kyllä

Pätee Tammisaaressa.

• Tiedetään!

Noista asioista on MONTA todistusta kirjoitettu blogeissa ja lehtien yleisönosastoissa. Ne ovat FAKTAA.

Totuus on, että suomalaisia sorretaan surualueilla monin tavoin. Päinvastoin ei tapahdu.

Suruilla ei edes tarvitse olla kunnassa enemmistö! Kunhan vain RKP on valta-asemassa, niin sortoa ilmenee.

• hyvinkään mies

Voitko ihan uteliaisuuttani laittaa muutaman noihin linkkeihin eli mainitsemiisi faktoihin.

• talaismiä

Ja taas fenolla, "itkua parkua jatkuvaa..." Blogien ja yleisönosastojen kirjoitukset fennon mielestä faktaa. Jo on aikoihin eletty! oooo

• Löytyy!
        hyvinkään mies kirjoitti:

Voitko ihan uteliaisuuttani laittaa muutaman noihin linkkeihin eli mainitsemiisi faktoihin.

Tällä palstalla oli pari kuukautta sitten viimeksi linkki Erään porvoolaisen asukkaan kirjoitukseen, jossa hän valitti surujen suosimisesta kaupungissakin. Muitakin on aiemmin ollut.

Etsi itse linkkisi.En minä ala svekolupiota ja sekopäätä opettamaan.

• hyvinkään mies
        Löytyy! kirjoitti:

Tällä palstalla oli pari kuukautta sitten viimeksi linkki Erään porvoolaisen asukkaan kirjoitukseen, jossa hän valitti surujen suosimisesta kaupungissakin. Muitakin on aiemmin ollut.

Etsi itse linkkisi.En minä ala svekolupiota ja sekopäätä opettamaan.

Ensinnäkin en ole mikään "sveko". Olen suomalainen isänmaallinen mies, reservin luutnantti ja Hyvinkään kodinturvajoukkojen majuri sekä edesmenneen IKL:n kannattaja, että älä kuule foliohattu ala minulle puhumaan mitään isänmaan petturuudesta.

Sen sijaan sinä olet haiseva paskahousu, joka keksit omasta päästä kaikenmaailman horinoita ja muka tosia juttuja. Lyö vittu ne linkit kehiin niin perun puheeni, muuten haukun sinua foliohatuksi surutta.

FNAP= foliohattunettiadressiporukka

• Res kapt

Ensinnäkin en ole mikään "sveko". Olen suomalainen isänmaallinen mies, reservin luutnantti ja Hyvinkään kodinturvajoukkojen majuri sekä edesmenneen IKL:n kannattaja, että älä kuule foliohattu ala minulle puhumaan mitään isänmaan petturuudesta.

Sen sijaan sinä olet haiseva paskahousu, joka keksit omasta päästä kaikenmaailman horinoita ja muka tosia juttuja. Lyö vittu ne linkit kehiin niin perun puheeni, muuten haukun sinua foliohatuksi surutta.

FNAP= foliohattunettiadressiporukka

"Olen suomalainen isänmaallinen mies, reservin luutnantti ja Hyvinkään kodinturvajoukkojen majuri sekä edesmenneen IKL:n kannattaja, että älä kuule foliohattu ala minulle puhumaan mitään isänmaan petturuudesta."

Minä olen reservin kapteeni ja Kokoomuksen kannattaja, joten kun minä sanon, että sinä puhut pas-kaa, niin silloin asia myös on niin. Lisäksi, kun minä sanon, että sinä et ole mikään reservin luutnantti ja että olet epäisänmaallinen, niin sekin asia on täsmälleen niin.

• hyvinkään mies
        Res kapt kirjoitti:

"Olen suomalainen isänmaallinen mies, reservin luutnantti ja Hyvinkään kodinturvajoukkojen majuri sekä edesmenneen IKL:n kannattaja, että älä kuule foliohattu ala minulle puhumaan mitään isänmaan petturuudesta."

Minä olen reservin kapteeni ja Kokoomuksen kannattaja, joten kun minä sanon, että sinä puhut pas-kaa, niin silloin asia myös on niin. Lisäksi, kun minä sanon, että sinä et ole mikään reservin luutnantti ja että olet epäisänmaallinen, niin sekin asia on täsmälleen niin.

Et oli mikään reserven kapteeni, koska FNAPilla ei älli riitä sellaiseen, vaikka upseerikoulutus nyt kummoinen ei vaatimuksiltaan ole. Mutta FNAP ei niitä läpäise.

• Mene hörhö hoitoon!

Et oli mikään reserven kapteeni, koska FNAPilla ei älli riitä sellaiseen, vaikka upseerikoulutus nyt kummoinen ei vaatimuksiltaan ole. Mutta FNAP ei niitä läpäise.

Tuo juupas-eipäs -jankkaaminen sekä muut lapsellisuudet paljastavat sinut Jukaksi. Ei minkäänlaista epäilystäkään enää. Etkö ihan oikeasti koe olevasi sairas, jos mm. esiinnyt muka tohtorin tutkinnon suorittaneena naisena kuten Iltalehdessä?

• hyvinkään mies
        Mene hörhö hoitoon! kirjoitti:

Tuo juupas-eipäs -jankkaaminen sekä muut lapsellisuudet paljastavat sinut Jukaksi. Ei minkäänlaista epäilystäkään enää. Etkö ihan oikeasti koe olevasi sairas, jos mm. esiinnyt muka tohtorin tutkinnon suorittaneena naisena kuten Iltalehdessä?

Purskahti taas kahvit näytölle. Keneksihän Jukaksi luulet minua? Unijukaksi?

FNAP on pökiömpi kuin uskoiskaan.

• Jukka hoitoon

Purskahti taas kahvit näytölle. Keneksihän Jukaksi luulet minua? Unijukaksi?

FNAP on pökiömpi kuin uskoiskaan.

Juotko kahvia tuohon aikaan vuorokaudesta, Jukka? Ai niin, pitäähän sinun jaksaa päivystää yötä päivää "fennoja" ym. mielikuvituksesi tuotteita vastaan. Hakeutuisit nyt sinne hoitoon. Nyt kun tiedetään, kuka sinä olet, niin sinun ei todellakaan kannattaisi ärsyttää liian monia ihmisiä. Joku niistä voi olla ihan väärä henkilö ärsytettäväksi, eikä sellaisia tarvitse olla kuin yksi.

• Silleen

Aina voi käydä lukemassa vaikka ruosinkielisten seutujen vanhoja paikallislehtiä toimitusten arkistoissa. Siellä on sitä faktaa mitä tulee siihen yleiseen mielipiteeseen että ruotsinkilelisten alueet tulisi säilyttää ruotsinkielisillä jne. Kannattaa aloittaa vaikka 50-luvulta.

• Jos kiinnostaa

Tässä tarkoitettiin sitä, et paikallislehdissä on nimenomaan kirjoitettu paljon siitä, miten suomenruotsalaisten maata EI pidä myydä suomalaisille. Että se on pyhäinhäväistys. Tunteet asiasta ovat käyneet todella kuumina ja ihmiset aidosti ovat olleet sitä mieltä että on parempi jos suomalaisten tuleminen alueelle voidaan estää.

• 3+18

Kertoisitko "hyvinkään mies" enemmän noista mainitsemistasi Hyvinkään kodinturvajoukoista? En ole koskaan kuullutkaan sellaisista. Luulenpa, että puhut taas tyylillesi uskollisesti täyttä paskaa. Terv. ylil res

• Jippiiltä

Katsos kun kyseessä on mielisairas yksilö, joka on tuttu kaikille pidemmän aikaa kielipoliittista keskustelua seuranneille. Jippiin foorumilla tuo perusteli joskus vuosia sitten pakkoruotsia sillä, että koska hän nyt vain sattuu olemaan sitä mieltä ja että on kirjoittanut kuusi laudaturia. Sitten joku kirjoitti, että on pakkoruotsi ei ole perusteltu, koska on kirjoittanutkin seitsemän laudaturia. Tämän hörhön mielisairaudesta sai sitten erinomaisen kuvan hänen vastauksestaan, joka käytännössä meni kuta kuinkin siten, ettei pakkoruotsin vastustaja ole voinut kirjoittaa seitsemää laudaturia, koska hän on kirjoittanut kuusi laudaturia ja kannattaa pakkoruotsia. Että sellaisesta tapauksesta on kyse.

• hyvinkään mies

Hyvinkään kodinturvajoukot on yksityinen armeija, joka keskittää toimintansa suojelemaan jäseniensä koteja ja perheenjäseniä sekä pitää öiseen aikaan silmällä jäseniensä yrityksiä. Varsinkin metallialan yrityksiä on viime aikoina liittynyt mukaan runsaasti Hyvinkäältä ja keskiseltä Uudeltamaalta. Silmälläpito on siis suomeksi sanottuna kiertävä vartiointi.
        Lisäksi jäsenille järjestetään itsepuolustus- ja taistelukoulutusta. HKTJ:n periaatteisiin kuuluu, ja motto on "Isänmaan etu on kansalaisen etu". Kun kansalainen voi hyvin, voi isänmaa hyvin ja kun isänmaa voi hyvin, voi kansalainen hyvin.
        Toiminta on jaetu muutamiin asteisiin: HKTJ joukko- osastoon pääsee jäseneksi vain tiukan seulan läpi. Emme ota joukkoihimme foliohattuja, pököpäitä emmekä esim asehulluja. Upseeristo hoitaa HKTJ:n käytännön järjestelyt ja sotilaat ottavat osaa mm. vartioimalla, turvaamalla vaikkapa jäsenensä työmatkaa jne. Toisaalta vartiointioalveluja voi ostaa muutkinkuin vain jäsenistö.

HKTJ ydin on entisiä sotilaita, reserviläisiä, suojelualan ammattilaisia jne, joten mistään leikisstä ei ole kyse.

• Mene hörhö hoitoon!

Hyvinkään kodinturvajoukot on yksityinen armeija, joka keskittää toimintansa suojelemaan jäseniensä koteja ja perheenjäseniä sekä pitää öiseen aikaan silmällä jäseniensä yrityksiä. Varsinkin metallialan yrityksiä on viime aikoina liittynyt mukaan runsaasti Hyvinkäältä ja keskiseltä Uudeltamaalta. Silmälläpito on siis suomeksi sanottuna kiertävä vartiointi.
        Lisäksi jäsenille järjestetään itsepuolustus- ja taistelukoulutusta. HKTJ:n periaatteisiin kuuluu, ja motto on "Isänmaan etu on kansalaisen etu". Kun kansalainen voi hyvin, voi isänmaa hyvin ja kun isänmaa voi hyvin, voi kansalainen hyvin.
        Toiminta on jaetu muutamiin asteisiin: HKTJ joukko- osastoon pääsee jäseneksi vain tiukan seulan läpi. Emme ota joukkoihimme foliohattuja, pököpäitä emmekä esim asehulluja. Upseeristo hoitaa HKTJ:n käytännön järjestelyt ja sotilaat ottavat osaa mm. vartioimalla, turvaamalla vaikkapa jäsenensä työmatkaa jne. Toisaalta vartiointioalveluja voi ostaa muutkinkuin vain jäsenistö.

HKTJ ydin on entisiä sotilaita, reserviläisiä, suojelualan ammattilaisia jne, joten mistään leikisstä ei ole kyse.

"HKTJ ydin on entisiä sotilaita, reserviläisiä, suojelualan ammattilaisia jne, joten mistään leikisstä ei ole kyse."

Buahahahahahahahahahahaa! Kodinturvajoukkojesi vahvuus (siellä Riihimäellä) on tasan kaksi: työkyvyttömyyseläkeläinen ja koirasi.

• ?!€',ö

Ma olen asunut kerrostalossa jossa kukaan suomeruotsalainen ei tervehtinyt suomalaisia kymmeniin vuosiin. Heille oli kauhistus, että taloon muutti suomalaisia. Olisivat halunnet pitää sen suomenruotsalaisilla. Ehkä tällänen on jo historiaa. Muutenkin se oli tragikoominen kokemus.

• Hmmmm

Pienillä paikkakunnilla ruotsinkieliset virkamiehet harjoittavat suomalaisiin kohdistuvaa syrjintää. Siitä ei vain puhuta julkisesti, koska aihe on arka. Ei vain syrjintää vaan mielivaltaa. Itse olen monta kertaa saanut kuulla lauseen "ollkaa kiitollisia, että saatte olla täällä". Aikaisemmin tuollainen asenne oli aivan tavallista ja jokapäiväistä. Vasta nykyään näistä asioista voi nimettömänä puhua jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      195
      3513
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3037
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2098
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1925
    Aihe