Jumala = on Isä Poika Pyhä Henki

Raamatusta

KOLMINAISUUS

- Jumala loi maailmankaikkeuden Sanallaan
(1 Ms 1; Ps 33:6,9).

- Sana tuli lihaksi – ihmiseksi – Jeesuksena Kristuksena (Joh 1:1-3,14).

- ”Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaassa ja maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kakki on luotu hänen kauttansa ja häneen” (Kol 1:16).

- Raamattu ilmoittaa, että Jumala on ainoa Luoja:
”Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta” (Jes 44:24).

- Koska ei ole muuta Luojaa, kuin Jumala yksin, niin ihmiseksi tulleen Sanan, Jeesuksen, täytyy olla Jumala.
Olihan Hän Luojana luomisessa, sillä Jumala loi Sanalla...

IANKAIKKINEN JEESUS

-Vain Jumala oli olemassa ennen luomista.

- Raamatun kolme ensimmäistä jaetta esittelee Elohim- Jumalan kolme persoonaa: Isän (Elohim), Pojan Ja Pyhän Hengen.

- Elohim on monikkomuoto

- ”Etkö tiedä, etkö ole kuullut, Herran on Iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret” (Jes 40:28).

- Jumala on ainoa iankaikkinen ilman alkua ja loppua.

- Näin ollen Jeesuksen Jumaluutta todistaa se, että Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti (Hepr 13:8).

MUITA TODISTEITA JEESUKSEN JUMALUUDESTA:

- Opetuslapset palvoivat Jeesusta Jumalana (Matt 14:33).

- Vain Jumalaa, ainoaa saa palvoa (Matt 4:10).

- Jeesus on enkeleitä ylempi (Hepr 1:5-8, 14).

- Vain Jumala voi olla Kaikkivaltias.

- Koska Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Hänen täytyy olla Jumala (Matt 28:18).

- Raamattu nimittää Jeesusta useita kertoja Jumalaksi (Room 9:5; Hepr 1: 8; 1 Joh 5:20).

- ”Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.” (Joh 1:18;)

10

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatusta

PYHÄN HENGEN JUMALUUS

- Pyhä Henki Luojana ”Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen” (1 Ms 2:7).

- Vain Jumala saattoi luoda elämää. Koska Pyhä Henki oli Luoja – elämän synnyttäjä – Hänen täytyy olla Jumala.

- Myös Job tunnusti Pyhän Hengen Jumaluuden kutsuessaan Häntä Luojaksi: ”Jumalan henki on minut luonut, ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut” (Job 33:4).

- Iankaikkinen Henki Pyhä Henki esitellään jo ennen luomista Raamatun toisessa jakeessa.

- Enkelit ovat palvelevia henkiä ja niiden lähtökohta on luomisessa (Hepr 1:14.

- Vastakohtana enkeleille Heprealaiskirje nimittää Pyhää Henkeä iankaikkiseksi Hengeksi (Hepr 9:14).

- Pyhän Hengen iankaikkisuus on järkkymätön todiste Pyhän Hengen Jumaluudesta.

- Ei ole muuta alutonta ja loputonta kuin Jumala yksin!

JUMALAN PAIKALLA:

- Isä Ja Poika lähettivät Pyhän Hengen, ottamaan sen paikan, joka Jeesuksella oli ollut maan päällä.
      (Joh 14:16-18; 16:7).

- Vain Jumala on arvollinen ottamaan Jumalan paikan!

- Kun ylienkeli aikoinaan yritti tulla Jumalan vertaiseksi, niin se syöstiin alas ja siitä tuli paholainen (Jes 14:13-15).

– Myöskään paavi ei ole oikeutettu Jumalan sijaiseksi.

• Raamatusta

Olemme edellä tunnistaneet Jumaluuden olevan kolme erillistä persoonaa.

Niillä kaikilla on ne ominaisuudet, jotka kuuluvat yksin Jumalalle.

• Aamen

Näin on, aamen.

• Minun Jumalani

On Isä iso niin ja valtava
      ei ihmisjärki kykene Häntä käsittämään
      Mutt viisas Isä lähetti
      Sanan tänne meille
      Hän puki Sanan lihalla
      ja neityst Hänet synnytti
      tuo lihaan puettu Poika
      ei koskaan ketään muuta
      Isäksi tunnustanut
      kuin vain Isän valtavan
      jota ihmisjärki ei käsitä
      Tuo Poika näytti Isän
      Hän puhui samaa Isän kanssa
      ja Pyhä Henki todisti
      ett Poika puhuu totta
      Juutalaiset kivitti
      koska Poika itsensä
      oli Jumalaksi tehnyt
      eivät uskoneet, ett Poika oli Jumala
      fariseukset pilkkasivat
      Poikaa Jumalan, mutta
      uskonkansa rakasti ja rakastaa aina
      uskonkansa ylistää Poikaa Jumalan
      jok Isän luota lähti ja tänne armon toi
      jok Isän luokse palasi ja on olevaisuutta
      Isän kanssa sekä Hengen pyhän.

• Rauhan puolesta

Lenin-setä asuu venäjällä.
      Sieltä on pitkä matka Vietnamiin,
      mutta minusta vain tuntuu, että
      Lenin setä asuu yhtä lähellä
      kuin setä Ho Tshi Minh.

Leninillä on niin suuri otsa,
      että siihen mahtuu koko maa
      ja taivaskin.
      Lenin setä hymyilee
      ja silmät tuikkivat
      ja hän nauraa
      niin kuin setä Ho Tshi Minh.

Lenin setä asuu venäjällä,
      minä kutsun hänet kylään
      tänne Vietnamiin.
      Hän rakastaa meitä,
      meille hän on aivan yhtä kultainen
      kuin setä Ho Tshi Minh.

Minä olen pikku pioneeri
      ja vähäinen on vielä
      minun voimani,
      mutta pienikin voi taistella
      rauhan puolesta kuin Lenin
      ja setä Ho Tshi Minh.

Rauhan puolesta kuin Lenin
      ja setä Ho Tshi Minh.

• Risti-riita.

>> Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt.

• Rumat olivat

Minä olen nähnyt Jumalan kasvot.

• Rumat olivat kirjoitti:

Minä olen nähnyt Jumalan kasvot.

Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."2.Moos 33:20. Joten ei ole totta mitä kijroitit

Rumat olivat

• 1213

Mielestäni olet ymmärtänyt väärin, koska:

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
      Joh. 17:3

En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
      Joh. 5:30

Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 8:5-6

Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15:28

Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
      Apostolien teot 5:31

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
      Joh. 14:10-14

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
      1 Kor. 3:16

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
      Kol. 2:9

Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva,esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
      Kirje kolossalaisille 1:14-16

• Tajuan sen helppoo

Ristiriitaista tekstiä sinulla ja niin Raamatun vastaista.

-1-Jumala loi maailman sanallaan:tulkoon valkeus ja valkeus tuli.
      Toisin sanoen Jumalan lauseet tai käskysanat loivat maailman.

Oikeasti Jumalan henki meni Jeesukseen mystikko Johanneksen kasteessa.

2.Näyttää siltä että Paavali keksi uuden uskonnon:ihmisen palvonnan.

3.Jumala on ainoa Luoja-totta!
      Luojan luomis-sanat eivät edelleenkään ole sama kuin Jeesus

4.Elohimin monikkomuoto tarkoittaa Jumalan eri olemuspuolia ja voimia,ei tässä lahkosaarnaajasta puhuta mitään.

5.13:8 ei todista mitään ehkä Paavalin omituisesta mielenlaadusta

6.Nuo muut todisteet eivät kestä tutkiskelua koska, eräs tärkein todiste on jätetty pois tai lyhennetty.
      Jeesus sanoi: älkää minua kiittäkö vaan yksin Jumalaa teidän pitää kiittää.

Jeesuksen valta kristiuskon mukaankin on vain väliaikainen jonka hän luovuttaa takasin sille jolle se kuuluukin eli itse Jumalalle.
      Jeesus antoi rukouksenkin jossa häntä ei mainita ollenkaan.

Hän ei ole myöskään kaikkitietävä koska ei tiedä lopun aikoja.Jumala tietää kaiken

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe