Rotuko ei Kiinnosta?

Mitä rotua olet?

Tulin Torstaina Lontoosta Helsinkiin, Britannian ilmailuhallitus piti gallup kyselyä kentällä. Kysyttiin mm. Mistä tulit, miten matka meni, ikä, Siviilisääty, mitä ROTUA katsot edustavasi jne.. täällä Mover ja muutama muu on väittänyt ettei tuo ole keskeistä, onhan se kun kerran sitä sivistysmaissa Kysytään!

43

167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm..

Kyllä rotu on keskeinen kysymys ihmisten virallisissa papereissa maailmalla. Oman rotunsa määrittelee yleensä jokainen itse

• Värisokeus

Musta Jussuf (se sama) luokittelee itsensä valkoihoiseksi.

• bakermawa

minulle vihreä silmä mutta haluasinjos minulle olisi ruskea silmä en tiedän mitä on hyvää minä tehdän,,ja minulle ikä olen yli 25 vuotta

• iso d

olen valkoinen ja minut erottaa kyllä mustasta aivan vaivattomasti.

ja olen ylpeä siitä.

• Aloittaja.

Sama täällä, olen ylpeä juuristani ja siitä että olen valkoinen. Olen myös kiitollinen että olen saanut syntyä Suomeen , maailman parhaaseen maahan.

• iso d
        Aloittaja. kirjoitti:

Sama täällä, olen ylpeä juuristani ja siitä että olen valkoinen. Olen myös kiitollinen että olen saanut syntyä Suomeen , maailman parhaaseen maahan.

se on muodostunut parhaaksi sillä ettei aikanaan hyvinvointivaltiota rakentaessa maassa ollut merkittävästi sosiaalitukien perässä täysihoitoon tulleita pullasorsia.

vain ahkeria, älykkäitä, oikeudenmukaisia ja korkean moraalin omaavia valkoisia ihmisiä.

• ¢­­
        iso d kirjoitti:

se on muodostunut parhaaksi sillä ettei aikanaan hyvinvointivaltiota rakentaessa maassa ollut merkittävästi sosiaalitukien perässä täysihoitoon tulleita pullasorsia.

vain ahkeria, älykkäitä, oikeudenmukaisia ja korkean moraalin omaavia valkoisia ihmisiä.

"vain ahkeria, älykkäitä, oikeudenmukaisia ja korkean moraalin omaavia valkoisia ihmisiä. "

-niinkuin Mover vai?

-taidat olla yhtä höpelö kuin fennis(!) OK

• Aloittaja..
        ¢­­ kirjoitti:

"vain ahkeria, älykkäitä, oikeudenmukaisia ja korkean moraalin omaavia valkoisia ihmisiä. "

-niinkuin Mover vai?

-taidat olla yhtä höpelö kuin fennis(!) OK

On myös poikkeuksia, valitettavasti. Mover on hyvä esimerkki degeneroituneesta ihmisestä,.

• iso d
        Aloittaja.. kirjoitti:

On myös poikkeuksia, valitettavasti. Mover on hyvä esimerkki degeneroituneesta ihmisestä,.

taksikuskihan se on oikea henkilö tekemään analyysejä ihmisten höpelyydestä.

kannattaisi keskittyä vain sellaisiin hommiin mihin rahkeet riittävät, esim. mersun ratin veivaamiseen.

• mette.soderman

Ymmärrätte kai sentään erottaa toisistaan rodun ja "rodun", jonka ihminen itse määrittelee?

Kuten Chimamanda Achebie, nigerialainen, kummasteli Yhdysvalloissa määritelmää latino, kunnes hänelle valkeni, että latino on esimerkiksi Perussa syntynyt vaaleatukkainen ja sinisilmäinen perulainen. Latinoja ovat kaikki, jotka puhuva espanjaa eivätkä ole Espanjan kansalaisia. Samainen Chimamanda kummasteli myös, että Afrikassa hän oli nigerialainen ja hänen tuttavansa olivat senegalilaisia, kenialaisia jne. Vasta Amerikassa hänestä tuli musta.

• Wallinin Jaska

Se taisi yllättyä ja pelästyä pahoin, kun Amerikassa ensimmäisen kerran peilin näki.

• kerro..

Miksi mustan afrikkalainen pitäsi sitten itsensä ilmoittaa kun rotua papereihin kysytään? Valkoihoiseksi?

• Jussuf (se sama)
        kerro.. kirjoitti:

Miksi mustan afrikkalainen pitäsi sitten itsensä ilmoittaa kun rotua papereihin kysytään? Valkoihoiseksi?

Minä ilmoitan itseni sanoilla: "suomalainen, ei maajussi".

• Kerro,,
        Jussuf (se sama) kirjoitti:

Minä ilmoitan itseni sanoilla: "suomalainen, ei maajussi".

Suomalainen ei ole rotu, sen paremmin kuin Englantilainen. Myöskään ammattisi ei kuulu sille riville.

• mette.soderman
        kerro.. kirjoitti:

Tarkoitatko nyt afroamerikkalaista vai amerikanafrikkalaista? Ero on tiettävästi suuri - amerikanafrikkalaiset ääntävät englantia eurooppalaisittain, eivät amerikkalaisittain.

Lähinnä kaiketi oma määritelmä on tarpeen, kun on useaa rotua perimässä tai on se Chimamandan mainitsema vaaleatukkainen, sinisilmäinen perulainen.

• mette.soderman
        Wallinin Jaska kirjoitti:

Se taisi yllättyä ja pelästyä pahoin, kun Amerikassa ensimmäisen kerran peilin näki.

Vitsailetko vai etkö todellakaan tunne kirjallisuutta? Chimamanda Adichie on kansainvälisesti kuulu nigerialaiskirjailija, jonka kaikki kirjat on suomennettu ja julkaistu Keltaisessa kirjastossa. Hän on myös saanut ympäri maailmaa kirjallisuuspalkintoa, joiden luettelo on noin metrin mittainen - joukossa myös erittäin arvostettu Booker-palkinto.

• Kerro..
        mette.soderman kirjoitti:

Tarkoitatko nyt afroamerikkalaista vai amerikanafrikkalaista? Ero on tiettävästi suuri - amerikanafrikkalaiset ääntävät englantia eurooppalaisittain, eivät amerikkalaisittain.

Lähinnä kaiketi oma määritelmä on tarpeen, kun on useaa rotua perimässä tai on se Chimamandan mainitsema vaaleatukkainen, sinisilmäinen perulainen.

Mitä tekemistä sillä on puhuuko musta tai valkoinen mies englantia britti tai Amerikan aksentilla. EI hänen rotunsa muutu vaikka hän puhuisi ranskaa.
        Älä osallistu keskusteluun jos et ymmärrä mistä Kirjoitetaan!

• oma rotu

Minulla on ruskeat silmä.

http://db2.stb.s-msn.com/i/3a/e7d402c3914a984a2d0b749ceee23/_h768_w1366_m6_ofalse_lfalse.jpg

• ??????????????

Vitsailetko vai etkö todellakaan tunne kirjallisuutta? Chimamanda Adichie on kansainvälisesti kuulu nigerialaiskirjailija, jonka kaikki kirjat on suomennettu ja julkaistu Keltaisessa kirjastossa. Hän on myös saanut ympäri maailmaa kirjallisuuspalkintoa, joiden luettelo on noin metrin mittainen - joukossa myös erittäin arvostettu Booker-palkinto.

Montako prosenntia se yksi on nigerian koko pääluvusta?
        Nyt varmaan somaloisetkin ovat neroja, kun yksi niggeri osaa kirjoittaa.

• e-3
        ?????????????? kirjoitti:

Montako prosenntia se yksi on nigerian koko pääluvusta?
        Nyt varmaan somaloisetkin ovat neroja, kun yksi niggeri osaa kirjoittaa.

Ei saavutusta mustalla, jota ei pystyisi tuolla taktiikalla vähättelemään. Onnittelut sinun neroudestasi!

• Sama kaikkialla

Totta. Itsekkin olen Euroopassa liikkuessani suomalainen ja naapureinani asuu venäläisiä sekä ruotsalaisia. Vasta Länsi-Afrikan maissa liikkuessani minusta tuli valkoihoinen.

• suomi suomalaisille

kukkua,uskoisin että sivistyneenä yksilönä chima tietää että eteläisessä afrikassa asuu valkoisia ja mustia afrikkalaisia.
      kapin-niemelle he saapuivat suunnilleen samaan aikaan.
      joburgissa eli afrikassa chima olisi musta afrikkalain ....selkiskö

• mette.soderman

Siteerasin Chimamandaa itseään. Hän tutki kirjassaan nimenomaan amerikkalaisuutta suhteessa afrikkalaisuuteen - Etelä-Afrikka on oma lukunsa.

• olen r

Siteerasin Chimamandaa itseään. Hän tutki kirjassaan nimenomaan amerikkalaisuutta suhteessa afrikkalaisuuteen - Etelä-Afrikka on oma lukunsa.

Onhan se selvä, ettei mustuus ole maininnanarvoista siellä missä kaikki ovat mustia.

• suomi suomalaisille

älä siten yleistä rasismia mikki-hiiri maan tai chiman mukaan,sitäpaitsi e-afrikka kuuluu afrikkaan eikä ole eri luku.
        olet luultavasti kuullut että siellä on nykyään enemmistö hallitus ja poliittinen valta on mustilla eikä millään afroafrikkalaisilla.....selkiskö
        mustien amerikkalaisten suhtautuminen afrikkaan on täysin merkityksetön,ainakin eteläisessä afrikassa amerikan serkkuihin sutaudutaan hienoisella huvittuneisuudella,samoin kuin liljanvalkoisiin pohjoiseurooppalaisiin maailmanparatajiin.....selkiskö

• suomi suomalaisille

kuuklasin,chima muutti usaan alta kakskymppisenä,nigerialaisen yläluokan kakarana hänellä oli mahdolisuus parhaaseen mahdolliseen koulutukseen.
        älykkäänä yksilönä hän käytti tätä mahdollisuutta hyväkseen ja on nyt maailman kuulu muuallakin kuin nigeriassa.
        kysymys,minkälainen kokemus hänellä on tavalliseen tallaajaan usassa ja afrikassa,sain sen vaikutuksen että hänellä on toinen jalka usassa ja toinen afrikassa jotenpimppi on meren yllä.
        e-afrikan unohtaminen usan ja afrikan vertailussa on epäammattimaista ja saivartelua.

• Caucasian

Itsekin törmäsin tuohon kysymykseen rodusta muuttaessani Yhdysvaltoihin. Papereissa kysyttiin rotua. Suomalaisena en mielestäni löytänyt annetuista vaihtoehdoista itselleni sopivaa rotua, kunnes minulle kerrottiin että valkoihoisena eurooppalaisena minun pitää ruksata vaihtoehto "caucasian". Olin kuvitellut että caucasian tarkoittaa slaavia tai homo sovieticusta. No, siitä lähtien olen pläjäyttänyt joka lomakkeeseen olevani kaukasukselta kotoisin ja hyvin on kelvannut.

• Koroljov

"Olin kuvitellut että caucasian tarkoittaa slaavia tai homo sovieticusta."

Minulle tulee mieleen georgialainen, osseetti tai tšetšeeni.

• Jussuf (se sama)

Meiltä on monta kertaa kyselty asioita ihon värin takia.
      Minä ja minun kotiväki tultiin Suomeen 20 vuotta sitten. Emme ole vieneet yhtään työpaikkaa suomalaisilta, koska emme ole työssä.

Mikä tässä asiassa mättää? Kela ja sossu pitää meistä huolen.

• twiikeri1

Ihonvärihän on helposti silmämääräisesti nähtävissä, mutta ei kaikki voi mitään tarkkaa rotua määritellä. Itse olen 1/2 suomalainen, 1/4 saksalainen ja 1/4 saamelainen. Mikäköhän tämän cocktailin nimi on?

• suomi suomalaisille

et ole ainakaan somali,kiitävanhenpias.
      mitä koktailiin tulee niin golffaaja tiikeri wuuds sanoi olevansa kablaasian kun häneltä kysyttiin mihinkä rotuun hän kuuluu.
      hän sanoi kuuluvansa kaukaasia black rotuun eikä siis ole musta niinkuin eräät hyysärit yrittävät väittää.

• bxret

hyvää tulit takaisin suomi,, hyvää ihminen sinä myöt olet londossa ulkomalainen ja uskon moni englatilainen ei tiedä missä suomi on pakko sanoo se on lähellä ruotsi sweden

• suomi suomalaisille

juu,tai sanoa lähellä russia seon venäjä,
        niinkuin totesin viestissä joka sensuroitiin, suomi on niin mitätön paikka että sen olemassaolo ei ole maailmallla yleisessä tiedossa.....jos snsuuri on eri mieltä niin perustelu olis aiheellista ....jookos

• brora

olet koko ajan kotona äiti kanssa äiti kohta tule isi kohta mene olet hyvä lapsi,,ei tarvi olet yksin mama tule tai isi,,kuka laminta maito

• suomi suomalaisille

vat tuu juu meinootta bro,pitää oppikoulu go jos suomi tookkaamista ei ändöstä
        voit myösmutakuonokurssille mennä sielllä hyysäri-täti sinua help....jeeskö

• ¢­­
        suomi suomalaisille kirjoitti:

vat tuu juu meinootta bro,pitää oppikoulu go jos suomi tookkaamista ei ändöstä
        voit myösmutakuonokurssille mennä sielllä hyysäri-täti sinua help....jeeskö

eikös niillä ole tulkit. Ei niitten tarvitse mitään osata. Jos ne saa koulutusta, niin ne muuttaa Lontooseen ja miten meille sitten käy.

• No vastasitko että

Kaukaasialainen? Perätikö Krimin tataari vai Azerbaidzanin jugurtti-ukko? Anglosaksien kaukaasialaisrotu on ihan omaa luokkaansa.

• Jeesus pelastaa

Rotuko ei Kiinnosta?

Rippuu ihmisestä. Tällä palstalla kiinnostusta on huikeesti. Kai se tuo elämään sisältöä.

• 7+7-7-7

Ennen mormonit eivät hyväksyneet mmustaihoisia jäsenikseen.

• Hmm...

Eikö yhteisö saa valita ketä ottaa jäsenikseen? Esim. Vapaamuurarit on periaatteessa tarkkoja ketä valitaan ja sitten mm. Breivik valitaan jäseneksi.

• BXORE

Suom IFI,,, En puhun sun kanssa ,,, Olet vanha,, minä en Halun vastan..... Mutta kerro tarvisia sun piku siskolle,, olet koko ajan kotona äiti ja isi kanssa

• etosti

Äiti kohta tule isi kohta tule ,,kuka laminta maito,,jos Haluat isi tule tai isi ilmoitia,,hyvää piku lapsi sinä olet,,kohta isi tule kohta mama tule jos tule

• oh6xxx

viimeksi kun omat tietoni näin lääkärintarkastuksessa, olen "caucasian", eli valkoihoinen eurooppalainen. Olen myös hetero, ja olen ylpeä siitä mitä olen. movereiden mielestä olen kai rasisti, kun olen ylpeä juuristani, vaikka en olekaan negro.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4036
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3681
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3238
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      94
      3115
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2094
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2048
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1909
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      35
      1870
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1861
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1794
    Aihe