Mistä rohkeutta olla jätkien seurassa?

ahdistava ujous

Olen niin ujo miesten kanssa, että ei kukaan. Miten ihmeessä saisin rohkeutta olla jätkien kanssa luontevasti ja normaalisti?

Siis mulla katoaa kaikki itseluottamus/-tunto ihan täydellisesti miesten seurassa ja tunnen itseni ihan idiootiksi. Mulle on tullu jostain semmonen ajatusmaailma, että kaikki miehet ajattelee, että oon ihan säälittävä paska, luuseri, idiootti. Naisten/tyttöjen seurassa on parempi itsetunto, tai no on poikkeustapauksia, mutta noin yleensä. Joku asia onnistuu yleensä ihan heittämällä, mutta sit jos joku mies on näkemässä mitä teen niin se ei onnistukkaan enää. Sitten kaikki mitä jätkät sanoo tai tekee, tulkitsen sen aina jotenkin negatiivisena mua kohtaan. Vaikka joku heittää vitsin, esim. blondivitsin, minusta niin saatan nauraa sille mutta sisimmässäni tunnen kolauksen. En siis ole mikään hölmöblondi joka ei ymmärrä mistään mitään, enkä yritäkkään olla, mulla on vaan pienestä asti ollut ihan vaaleat hiukset ja olen kuullut koko elämäni blondivitsejä, mutta jos ne tulee miespuolisilta henkilöiltä ni ne kolahtaa arkaan paikkaan. Tulee oikeasti tunne sitten, että olen ihan paska. Olen aina ollut vähän ujo ja arka, huonoitsetunto, mutta tutussa tyttökaveriporukassa olen ihan luonteva ja oma normaali itseni ja saatan välillä olla erittäinkin puhelias. Mutta jos paikalle saapuu joku jätkä niin musta tulee yks hiiri, joka ei uskalla kuin hymyillä ja yritän mahollisimman vähän herättää huomiota itseeni.
Sit mua vähän pelottaa se, et mää annan itestäni tosi tyhmän kuvan. Mitä jos mä näytän päälle päin tosi ärsyttävältä ku en uskalla puhua mitään ja välillä, jos en hymyile niin näytänkö tosi ylimieliseltä, mitä tosiaankaan en ole. Yleensä en kävele kyllä nokka pystyssä vaan painan katseeni lattiaan enkä uskalla katsoa ketään poikia silmiin, mutta sitten kaikki saa kuvan että oon joku ihme agnstaaja. :D
Jos joudun keskustelu tilanteeseen jätkien kanssa niin en saa sanoja suusta, suu kuivuu ja takeltelen, punastun ja olen hermostuneen olonen ja päässä vaan huudan itselleni että lähe äkkiä kävelemään ennen ku nolaat itteäs enempää, vääntelen käsiä ja puren huulta, että en sano mitään hölmöä, välttelen katsetta ja saatan ehkä naurahdella hermostuneesti itelleni, toiovn vaan koko ajan että pääsisin tilanteesta pois.. Myöhemmin sitten haukun itseni ihan lyttyyn, et miks mä noin sanoin/tein jne, sit saatan viellä kauan muistaa jos joku meni vähänki pieleen... En vain voi reaktioilleni mitään! :D Antaisin vaikka mitä, että sais rohkeutta olla luonteva jätkien kanssa. Haluaisin joskus poikaystävän tai vaikka ensiks ihan kavereitakin.
Jos joku osaa auttaa ni kertokaa vinkkejä miten saada ujoutta vähennettyä jätkiä kohtaan. Kirjotin näköjään kunnon stoorin tähän, mut ei voi mitää. :D

4

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se siitä

      Kyllä se siitä! Ihan oikeasti. Mene vaan usein tuollaisiin tilanteisiin niin pikku hiljaa alkaa hellittää huoli siitä että nolaat itsesi tai huoli siitä että joku dissaisi niin paljon vaikka nolaisitkin itses vahingossa. Ja yleensä moni ei edes huomaa, tai unohtaa koko jutun nopeasti. Muutkin tekee sitä, vaikket ehkä huomaa. Yritä joka kerralla vähän puhella, mitä tahansa, jotain. Ei se mitään jos ei suju, joka kerran jälkeen sujuu aina vähän paremmin. Helpointa on kysyä ihmisiltä jotain, vaikka jotain tilanteeseen tai puheenaiheeseen liittyvää. Ihmiset kuitenkin tykkää puhua itsestään tai itselle tutuista asioista, ja silloin pääset mukaan keskusteluun, ilman että sun tarvitsee välttämättä niin paljon itse puhua.

      itsellä takana samanlainen nuoruus, nyt sitten takana jo useampiakin kokemuksia (suhteita) vastakkaisesta sukupuolesta. Turhaan murehdit, kunhan laitat itses likoon, vähän kerrallaan!

      Jos on jotain juttuja mistä et tykkää itsessäs, kehitä niitä. Jos se on ulkonäkö, urheile, käy kampaajalla, lisää vähän volyymia meikkaukseen, osta uusia, hyvän näköisiä vaatteita ja kenkiä, jne. Ja hanki vaikka jotain uusia, kiinnostavia harrastuksia. Harrastelijateatteri voi tuoda lisää uskoa itseen, siellä kun saa nolata itsensä ihan luvan kanssa eikä se ole todellakaan kamalaa loppujen lopuksi.

      Yksi hyvä konsti on sanoa esim. joka kerta hampaita pestessäsi peilille: mä oon tosi hyvä, mä oon kaikkein paras ja hymyillä itselle, virnistä vaikka jos ei tuu kunnon hymyä.

      Ja alkoholi on hyvä estojen hälventäjä. Ystävien kanssa baariin ja vähän alkoholia vereen. Ei kuitenkaan kaatokänniin sentään... Ja tanssilattialle, vähintään opit tanssimaan ja silloin yleensä yksi jos toinen kaksilahkeinen alkaa kiinnostua ja saat sitä kautta harjoitusta ujoutta aiheuttaviin tilanteisiin.

      Kaikki sympatiat täältä sinne!

    • MrJuha82

      Kai sitä voi harjoittaa, menemällä vaikeisiin paikkoihin, mut toki jos ei onnistu, niin silloin ei onnistu.

    • rqf9j2gj2g

      Itse tunnen samoin naisten seurassa. Olen siis mies. Tämän takia en ole koskaan onnistunut seurustelemaan.

    • jätkiä kohtaan

      Minusta aivan ylivoimaisesti järkrvin keino on puhua ujoudestaan.
      Puhu, puhu ja puhu. Valitse aluksi vaikka niin paljon itseäsi nuorempi ”jätkä”, että ujous ei estä ujoudesta puhumista.

      Ujous on kaunis piirre, ei vika nuoressa naisessa. Mutta jos se sinua vaivaa niin ”tautia” kannattaa loiventaa.

      Itseluottamuksen kerääminen lienee toinen toimiva ”lääke” ujouteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe