Johannes muistuttaa sovituksesta.

Jeesuksen oma

Jeesus sovitti syntimme ristillä, kun hän otti koko maailman kaikkien ihmisten, kaikkien aikojen synnit päällensä ja vielä enemmän, hänet tehtiin synniksi.
Nyt, se, joka saa armon huutaa avuksensa Jeesusta, pelastuu, sillä Jumala ei ole puolueellinen.

1. Joh. 2:2
"Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."

122

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen oma

      Paavali oli Johanneksen kanssa "samoilla vesillä".

      2. Kor. 5:19
      "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

      • Nimenomaan,

        Nimenomaan. Apostoleilla oli sama Henki ja sama Herra. Siksi he puhuivat samaa kieltä.


      • Havainnoitsija.
        Nimenomaan, kirjoitti:

        Nimenomaan. Apostoleilla oli sama Henki ja sama Herra. Siksi he puhuivat samaa kieltä.

        Esim. Tauno yrittää lyödä kiilaa apostolien väliin, mutta turhaan.


      • Näin meillä.
        Havainnoitsija. kirjoitti:

        Esim. Tauno yrittää lyödä kiilaa apostolien väliin, mutta turhaan.

        Tepe hyväksyy omien sanojensa mukaan Johanneksen, mutta silti esim. Joh.3:16 on hänelle liikaa. Näin meillä.


      • Kieltämättä
        Näin meillä. kirjoitti:

        Tepe hyväksyy omien sanojensa mukaan Johanneksen, mutta silti esim. Joh.3:16 on hänelle liikaa. Näin meillä.

        Ristiriitaista kieltämättä.


      • Anonyymi

      • Nimenomaan, kirjoitti:

        Nimenomaan. Apostoleilla oli sama Henki ja sama Herra. Siksi he puhuivat samaa kieltä.

        Samaa kieltä puhuvat kai ne joissa on herran henki,uskovat ympäri maailmaa se on mahtavaa.


    • nämä on kuultu

      Niin, oliko tässä nyt jotain uutta tietoa, ja jos ei niin mitä noita vanhoja loruja mantrailet palstalle.

      • Vakava muistutus

        Oletko sisäistänyt tämän?

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Oletko itsesi eksyttäjä?


      • Huh huh!!!

        Onko Jumalan sana sinulle mantra???


      • jotain rotia sentään
        Huh huh!!! kirjoitti:

        Onko Jumalan sana sinulle mantra???

        Fundamentalistisille kristityille Jumalan sana on etupäässä mantra. Milloin he ovat kirjoituksissaan huolissaan muusta kuin omasta navastaan ?


      • Eräs ihminen
        jotain rotia sentään kirjoitti:

        Fundamentalistisille kristityille Jumalan sana on etupäässä mantra. Milloin he ovat kirjoituksissaan huolissaan muusta kuin omasta navastaan ?

        Määrittele fundamentalistinen kristitty. Olisi kiva tietää.

        Itse olen Jeesukseen uskova ja tottakai oma pelastus on tärkeä. Kuitenkin olen erittäin huolestunut monen, monen lähimmäisen ikuisuusosasta. Rukoilen jatkuvasti heidän puolestaan, jotta Jumala heidätkin pelastaisi.

        Oletko itse kiinnostunut siitä, missä vietät ikuisuutesi? Sinulla on tämä rajallinen elämä aikaa tehdä valinta, jos koet, että Jumala sinua vetää puoleensa. Toivottavasti sinulla on joku Jeesukseen uskova, joka sinua voi auttaa ja joka rukoilee puolestasi.


      • Niinpä!
        Eräs ihminen kirjoitti:

        Määrittele fundamentalistinen kristitty. Olisi kiva tietää.

        Itse olen Jeesukseen uskova ja tottakai oma pelastus on tärkeä. Kuitenkin olen erittäin huolestunut monen, monen lähimmäisen ikuisuusosasta. Rukoilen jatkuvasti heidän puolestaan, jotta Jumala heidätkin pelastaisi.

        Oletko itse kiinnostunut siitä, missä vietät ikuisuutesi? Sinulla on tämä rajallinen elämä aikaa tehdä valinta, jos koet, että Jumala sinua vetää puoleensa. Toivottavasti sinulla on joku Jeesukseen uskova, joka sinua voi auttaa ja joka rukoilee puolestasi.

        Niinpä!


      • Jeesukseenluottava
        Eräs ihminen kirjoitti:

        Määrittele fundamentalistinen kristitty. Olisi kiva tietää.

        Itse olen Jeesukseen uskova ja tottakai oma pelastus on tärkeä. Kuitenkin olen erittäin huolestunut monen, monen lähimmäisen ikuisuusosasta. Rukoilen jatkuvasti heidän puolestaan, jotta Jumala heidätkin pelastaisi.

        Oletko itse kiinnostunut siitä, missä vietät ikuisuutesi? Sinulla on tämä rajallinen elämä aikaa tehdä valinta, jos koet, että Jumala sinua vetää puoleensa. Toivottavasti sinulla on joku Jeesukseen uskova, joka sinua voi auttaa ja joka rukoilee puolestasi.

        Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.


      • Anonyymi
        Vakava muistutus kirjoitti:

        Oletko sisäistänyt tämän?

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Oletko itsesi eksyttäjä?

        "Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset."


      • Anonyymi
        Jeesukseenluottava kirjoitti:

        Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

        Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Eräs ihminen kirjoitti:

        Määrittele fundamentalistinen kristitty. Olisi kiva tietää.

        Itse olen Jeesukseen uskova ja tottakai oma pelastus on tärkeä. Kuitenkin olen erittäin huolestunut monen, monen lähimmäisen ikuisuusosasta. Rukoilen jatkuvasti heidän puolestaan, jotta Jumala heidätkin pelastaisi.

        Oletko itse kiinnostunut siitä, missä vietät ikuisuutesi? Sinulla on tämä rajallinen elämä aikaa tehdä valinta, jos koet, että Jumala sinua vetää puoleensa. Toivottavasti sinulla on joku Jeesukseen uskova, joka sinua voi auttaa ja joka rukoilee puolestasi.

        Aamen!


      • Anonyymi
        Eräs ihminen kirjoitti:

        Määrittele fundamentalistinen kristitty. Olisi kiva tietää.

        Itse olen Jeesukseen uskova ja tottakai oma pelastus on tärkeä. Kuitenkin olen erittäin huolestunut monen, monen lähimmäisen ikuisuusosasta. Rukoilen jatkuvasti heidän puolestaan, jotta Jumala heidätkin pelastaisi.

        Oletko itse kiinnostunut siitä, missä vietät ikuisuutesi? Sinulla on tämä rajallinen elämä aikaa tehdä valinta, jos koet, että Jumala sinua vetää puoleensa. Toivottavasti sinulla on joku Jeesukseen uskova, joka sinua voi auttaa ja joka rukoilee puolestasi.

        Eikö yksi määritys riitä? Käsittääkseni nimim."jotain rotia sentään" sanoi asian aika selkeästi. Itse lisäisin hänen kommenttiinsa vain, että "fundis" on erittäin ikävä ihminen muita kohtaan.


      • jotain rotia sentään kirjoitti:

        Fundamentalistisille kristityille Jumalan sana on etupäässä mantra. Milloin he ovat kirjoituksissaan huolissaan muusta kuin omasta navastaan ?

        Jokainen ihminen on ensisijaisesti vastuussa itsestään, mutta myös toisista. Siksi kristityt evankelioivat eli kertovat Jeesuksesta, että he turvautuisivat Häneen, joka voi pelastaa. Miksi sinä et turvaudu Jeesukseen?


      • Anonyymi
        Lounaistuulet kirjoitti:

        Jokainen ihminen on ensisijaisesti vastuussa itsestään, mutta myös toisista. Siksi kristityt evankelioivat eli kertovat Jeesuksesta, että he turvautuisivat Häneen, joka voi pelastaa. Miksi sinä et turvaudu Jeesukseen?

        Miten tällaiset ihmiset, jotka kuvittelevat jonkun satuolennon sovittavan heidän omatkin rikoksensa, pystyisivät ottamaan vastuuta muista ihmisistä?


      • Anonyymi
        Vakava muistutus kirjoitti:

        Oletko sisäistänyt tämän?

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Oletko itsesi eksyttäjä?

        Niinpä!


    • Siunattu sovitus!

      Siunattu sovitus!

    • Ihana sovitus

      Sovitus. Sama suuri aihe ja sanoma apostoleilla, Johanneksesta Paavaliin.
      Sovitus on Jumalan lahja, jota per.kele vihaa ja inhoaa.

    • Let's go!

      Keskustellaan välillä Johanneksesta. Sehän kelpaa Tepellekin.

      • Jep jep

        Ymmärrettävästi kelpaa tepulille kun kirjoittaa rakkaudesta.


      • Anonyymi

        Halleluja! Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halleluja! Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halleluja! Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

        Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"

        Kyllä!


    • Jeesuksen oma

      Tämä on SE pääsiäissanoma.

      • etteikö ole

        Luulisi Jeesuksen sanoman olevan se mitä hän painotti. Köyhät ja sorretut.


      • Aamen!!!
        etteikö ole kirjoitti:

        Luulisi Jeesuksen sanoman olevan se mitä hän painotti. Köyhät ja sorretut.

        Syntisten pelastaminen oli hänen missionsa.


      • ilman aamenta
        Aamen!!! kirjoitti:

        Syntisten pelastaminen oli hänen missionsa.

        Miten se näkyi?


      • Aamen!!!
        ilman aamenta kirjoitti:

        Miten se näkyi?

        Etkö tosiaan ole kuullut, mitä Jeesus teki Golgatan ristillä?


      • Kristitty.
        Aamen!!! kirjoitti:

        Etkö tosiaan ole kuullut, mitä Jeesus teki Golgatan ristillä?

        Suomi on uuspakanallinen maa. On paljon tietämättömyyttä hengellisistä asioista, valitettavasti.


      • Aamen!!!
        Kristitty. kirjoitti:

        Suomi on uuspakanallinen maa. On paljon tietämättömyyttä hengellisistä asioista, valitettavasti.

        Se on surullista, TOSI surullista.


      • Kristitty.
        Aamen!!! kirjoitti:

        Se on surullista, TOSI surullista.

        Enemmän kuin surullista, hirvittävän kaiheaa.


      • Kristitty.
        Kristitty. kirjoitti:

        Enemmän kuin surullista, hirvittävän kaiheaa.

        Piti sanoa hirvittävän kauheaa.


      • Anonyymi
        ilman aamenta kirjoitti:

        Miten se näkyi?

        "Ja sanoivat suurella äänellä: Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja sanoivat suurella äänellä: Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."


      • Anonyymi
        Kristitty. kirjoitti:

        Suomi on uuspakanallinen maa. On paljon tietämättömyyttä hengellisistä asioista, valitettavasti.

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."


      • Anonyymi
        Kristitty. kirjoitti:

        Suomi on uuspakanallinen maa. On paljon tietämättömyyttä hengellisistä asioista, valitettavasti.

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja sanoivat suurella äänellä: Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        Valtava Totuus!


    • häh!

      Eikä Jeesus vahvistanut Lait ja rikollisille ilmoitti näin:
      Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Väärän todistuksen antaminen on rikos.
      Mielestäni on raamatullinen selvyys, että Jeesus sovitti VAIN syntiin pakotettujen synnit.
      Syntiin pakotettuja ovat esim. sotilaat jotka paha esivalta pakottaa tappamaan ja usein vaihtoehtona kieltäytyjälle että hänet tapetaan omien toimesta. Näin on suomessakin tapettu suomalaisia omien toimesta.

      • Anonyymi

        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"


      • Anonyymi

        "Sillä maitoa pusertamalla saa voin, nenää pusertamalla saa veren, ja vihoja pusertamalla saa riidan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"

        "jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit"


    • Ihmettelen.

      Johannes, eivätkä muutkaan apostolit mainitsekaan ahdasta porttia. Eikö se olekaan niin tärkeä mantra?

      • Palstalainen

        Ahdas portti kuvaa uudestisyntymistä. Uskoon tulo on myös yksi ilmaus samalle tapahtumalle. Nyt kuitenkin eräs palstalainen on antanut ahtaalle portille ihan oman merkityksen.


      • Anonyymi
        Palstalainen kirjoitti:

        Ahdas portti kuvaa uudestisyntymistä. Uskoon tulo on myös yksi ilmaus samalle tapahtumalle. Nyt kuitenkin eräs palstalainen on antanut ahtaalle portille ihan oman merkityksen.

        mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.


      • Anonyymi
        Palstalainen kirjoitti:

        Ahdas portti kuvaa uudestisyntymistä. Uskoon tulo on myös yksi ilmaus samalle tapahtumalle. Nyt kuitenkin eräs palstalainen on antanut ahtaalle portille ihan oman merkityksen.

        Jep jep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep jep.

        "Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

        "Hän pelasti heidät vihamiehen kädestä ja lunasti heidät vihollisen vallasta."


      • Anonyymi
        Palstalainen kirjoitti:

        Ahdas portti kuvaa uudestisyntymistä. Uskoon tulo on myös yksi ilmaus samalle tapahtumalle. Nyt kuitenkin eräs palstalainen on antanut ahtaalle portille ihan oman merkityksen.

        "Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän pelasti heidät vihamiehen kädestä ja lunasti heidät vihollisen vallasta."

        "Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta."


      • Anonyymi

        "Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän pelasti heidät vihamiehen kädestä ja lunasti heidät vihollisen vallasta."

        "Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta."

        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."

        Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä"

        Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnia Jumalalle!

        Armoa herra sinä köyhäin ja vaivaisten kurittaja!😨😨😨


      • Anonyymi
        Palstalainen kirjoitti:

        Ahdas portti kuvaa uudestisyntymistä. Uskoon tulo on myös yksi ilmaus samalle tapahtumalle. Nyt kuitenkin eräs palstalainen on antanut ahtaalle portille ihan oman merkityksen.

        Jep jep.


    • Pelastettu ihminen

      Suomessa evankeliumia ei enää arvosteta, vaikka sen kautta Jumala pelastaa ihmisen ikuiselta helvetiltä!

      • Anonyymi

        "Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo."


      • Anonyymi

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

        Aamen kiitos Jeesus!


    • KiitosJeesuskiitos

      Kiitos Jeesus!

    • AamenkiitosJeesus

      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

      • AamenkiitosJeesus

        Aamen! Kiitos Jeesus!


      • Anonyymi

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Aamen! Kiitos Jeesus!

        Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.


      • Anonyymi

        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika tuli ja on meille mielen antanut, että me sen totisen tunnemme, ja olemme siinä totisessa, hänen Pojassansa Jesuksessa Kristuksessa: Tämä on totinen Jumala ja ijankaikkinen elämä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."

        "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

        Kunnia Jumalalle!


    • AamenkiitosJeesus

      Herran siunaus rikkaaksi tekee, ei oma vaiva siihen mitään lisää.

    • AamenkiitosJeesus

      Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.

    • oipoi

      Kyllä Jeesuksen olisi kannattanut sovittaa ihan vaan siihen Magdaleenaan joka sitä vonkasi.

    • AamenkiitosJeesus

      me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

      • Anonyymi

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."


    • AamenkiitosJeesus

      Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

    • Kun minä menen sovituskoppiin, niin ostan tietysti vain sellaisen vaatteen, joka on minulle sopiva.

      En osta armosta mitään holtittomasti hölskyvää, enkä sieltä täältä puristavaa. Tuskin Jumalakaan ostaa tai lunastaa epäsopivia.

      • AamenkiitosJeesus

        Jumala lunasti ja sovitti nimenomaan minut, epäkelvon, armosta.


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Jumala lunasti ja sovitti nimenomaan minut, epäkelvon, armosta.

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Jumala lunasti ja sovitti nimenomaan minut, epäkelvon, armosta.

        Kaikki olemme epäkelpoja, mutta kelpaamme Jeesuksessa!


    • Pahennukseksi oleminen ja hullutus ovat kyllä sovittamattomia vaatteita, ne menevät jo kättelyssä silppuriin.

    • AamenkiitosJeesus

      mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.

    • AamenkiitosJeesus

      Olkaa lujat ja rohkeat, älkää peljätkö älkääkä säikähtykö heitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, käy itse sinun kanssasi; hän ei jätä eikä hylkää sinua."

    • AamenkiitosJeesus

      Katso, Herra, Herra auttaa minua; kuka minut syylliseksi tuomitsee? Katso, kaikki he hajoavat kuin vaate; koi heidät syö.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.

    • AamenkiitosJeesus

      Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.

    • AamenkiitosJeesus

      Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

    • AamenkiitosJeesus

      Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.
      Aamen!

      • Armon.jälkeen.tuomio

        Tuomion aikakin vielä tulee.


      • Huoleton-tulevaisuus
        Armon.jälkeen.tuomio kirjoitti:

        Tuomion aikakin vielä tulee.

        Eipä koske uskonharhoista vapautunutta:)


      • Tuomiot.tulevat
        Huoleton-tulevaisuus kirjoitti:

        Eipä koske uskonharhoista vapautunutta:)

        Koskee jokaista.
        "Silloin mennään kallioluoliin ja maakuoppiin Herran kauhua ja hänen valtansa kirkkautta pakoon, kun hän nousee maata kauhistuttamaan."
        Jesaja 2:19

        "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
        Matt 23:33


      • AamenkiitosJeesus
        Tuomiot.tulevat kirjoitti:

        Koskee jokaista.
        "Silloin mennään kallioluoliin ja maakuoppiin Herran kauhua ja hänen valtansa kirkkautta pakoon, kun hän nousee maata kauhistuttamaan."
        Jesaja 2:19

        "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
        Matt 23:33

        Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


      • Anonyymi
        Huoleton-tulevaisuus kirjoitti:

        Eipä koske uskonharhoista vapautunutta:)

        Koskee jokaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee jokaista.

        Voi pyhä yksinkertaisuus.


    • KiitosJeesus

      Johannes tiesi, mistä kirjoitti!

    • Anonyymi

      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

      • Anonyymi

        Armoa herra, sinä köyhän kurittaja!


    • Anonyymi

      "me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,"

    • Anonyymi

      "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

    • Anonyymi

      "Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun."

    • Anonyymi

      1 Joh 2:2, tätä Raamatun tekstiä, eivät lahko uskovaiset "niele" !

      monta muutakin syntiemme sovituskohtaa löytyy Raamatusta.

      Kuten: "hän on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja VARSINKIN uskovien"

      • Anonyymi

        Niin, hän kärsi myös sinun syntiesi takia! Miksi siis et häneen usko???


    • Anonyymi

      lahko uskovaiset ovat ERITYISEN innokkaita, tuomitseen Helvettiin.

      Vaikka Jeesus sanoi: "älkää kenellekään kadotustuomiota lausuko"

    • Anonyymi

      Jos Jeesus on koko maailman syntien sovitus, silloin Hän on sitä, piste.

    • Anonyymi

      Pian on pääsiäinen. Ylistys Jeesukselle!

      • Anonyymi

        Pitänee ostaa pari hanapakkausta "kyykkyviiniä", siinähän sitä on ylistystä.


      • Anonyymi

        Pitänee ostaa pari hanapakkausta "kyykkyviiniä", siinähän sitä on ylistystä.


      • Anonyymi

        Pitänee ostaa pari hanapakkausta "kyykkyviiniä", siinähän sitä on ylistystä.


    • Anonyymi

      Korona muistuttaa yrittäjiä irtisanomisista . Sovittaavatko nuo nyt tekojaan,maistaen omia lääkkeitään työvoimapulaan?

    • Anonyymi

      YLISTYS JEESUKSELLE KRISTUKSELLE HÄNEN SOVITUSKUOLEMASTAAN!

    • Anonyymi

      Jeesus sovitti lähinnä kapalot ristillä.
      Jos jotain tältä pyytää, niin mitään ei tapahdu.
      Sanotaanhan sitä herran siunauksessakin, että tapahtukoon sinun tahtosi. Siis käyköön ihan miten vain. Uskova tulkitsee parantumattomuuden sairaudesta olevan herran tahto.
      Tai että uskova ei ole riittävästi uskossa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe