ok mo oon 10vuotias tyttö itäsuomesta ja oon 130cm pitkä. oon ratsastanu joku 1 ja puolvuotta.
osaan kaikki perusasiat eli harjaus. ja osaan kyl ratsastaakin ja oon iha hyvä.
tarkotus olis ostaa 165-cm korkee englannintäysverinen tamma. ja en oo kyl viellä kysyny äitiltä mutta oon kysyny sähköpostilla siltä hevosenomistajalta. äiti ei tiiä sitä vielää. antaisin sille aamulla heinää 1kg ja vaikka kauraa. päivällä antaisin sille 3kg heinää ja sitte iltasin koko heinäpaalin, onko okei :)
oonko mä valmis hevoseen??
3
68
Vastaukset
- Huoh...
Ehdottomasti et. Ihan ystävällismielin tulin vain ilmoittamaan, minkälainen vastuu on omassa hevosessa/ponissa. Varsinkin jos hevonen on liian suuri....... 10-vuotias on aivan liian nuori kantamaan vastuuta monensadankiloisesta hevosesta. 1½ vuotta ei ole läheskään tarpeeksi hevosen omistajuuteen. Perusasioihin kuuluu sekä maastakäsin selästä hevoseen jutut. Itselläni meni ainakin 6-vuotta, ennenkuin sain oman PONIN. Ja sain ponin kun olin 15-vuotias, 6-vuoden kokemuksella ( nyt olen jo piakkoin 20-vuotias.). Suosittelen sinulle lämpimästi lisää kokemusta tunneilla, ja enemmän aikaa ponien seurassa, mitkä ovat sinulle sopivankokoisia. Tärkeintä tässä nyt on se,että et ole edes äidiltäsi kysynyt, vaan olet mennyt suoraan sähköpostiin hevosenomistajalle puhumaan. Nyt stop siihen paikkaan,ja annat äitisi hoitaa homman loppuun --> Ilmoittaa hevosenomistajalle ikäsi, kokemuksesi ja kerrot ettet ollut kertonut asiasta äidillesi.
Ja tuo heinämäärä, se on jo suorastaan naurettava. Mutta ei sille voi mitään jos on kokemattomana tullut tänne kysymään onko se okei, no sanonpa vain,ei ole. Itse isot hepot, englannintäysveriset syö aamulla 3-4kg heinää väkirehut. Päivällä saa 4kg heinää ja illalla viimeisenä ateriana 4-5kg heinää rehut. HYVÄLLÄ LIIKUNNALLA. Sanonpa vielä kerran, et ole valmis omaan hevoseen. Odota parivuotta ja ostakaa sitten vaikka ylläpitoon PONI,tai hoitoponi joltain läheiseltä tallilta. - Eii!!
Kannattaisiko hankkia ensinvaikka vuokrahevonen/poni?
Olet aivan liian kokematon omaan hevoseen. Kannattaa viettää tallilla paljon aikaa ja oppia ns. "lukemaan hevosia" ennenkuin hankit oman.
Oletko ottanut huomioon että hevosen omistaminen on kallista lystiä?
Mitä teet jos hevonen satuttaa itsensä? Entä jos hevoselle tulee jokin sairaus?
Ja tuo heinä maarä.. Huohhh.... aivan lian vähän..
Suosittelen että odotat vielä muutaman vuoden ja hoidat enemmän hevosia.
Tietenkin on aivan eri asia jos äitisi on kokenut hevosten kanssa, mutta jos ei
niin en suosittele ostamaan omaa hevosta.
Hanki kokemusta paaaaaaaaaaaaaaaaaaljon kokemusta - Matamimmi
Tuohan on selvä trolli. Ei noin hölmöä olekkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252573Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4968