Minkähänlainen meininki mahtaan nykyisin olla Tampereen hellareilla? Viimeksi kun kävin siellä muistaakseni keväällä 2011 päiväkokouksessa niin meininki oli aika kuollut... En kokenut siellä minkäälaista Jumalan läsnäoloa, vaikka jotkut niin kai väittivätkin. Puvut olivat tosin päällä jokaisilla miespuolisilla henkilöillä minua lukuunottamatta, mutta sainpahan kerrankin kaikkien katseet puoleeni hetkeksi aikaa.
Jossain vaiheessa nuortenilloissa siellä pidettiin myös punavihreitä maailmanparannussaarnoja, joissa otettiin kantaa meidän länsimaalaisten kulutukseen yms. Puhujana oli nuori nainen, joka oli itse käynyt Banglasdeshissa lahjoittamassa köyhille lapsille mm. aurinkolaseja, eli siten toisaalta myös itse levittämässä materia-keskeistä maailmankuvaa kehitysmaan ihmisille. Katsellessani ympärilleni arvelin, etteivät useimmat nuoret ainakaan siellä seurakunnassa taida ainakaan kovassa puutteessa elää... Kaikilla oli viimeisimmät muotivaatteet, naisilla huolitellut kampaukset jne. Bändi oli taatusti myös harjoitellut kunnolla, musiikki ja äänentoistolaitteet taisivat myös olla ihan vimpan päälle. Kaikki oli siis ulkoisesti aivan loisteliasta! Mutta yksi puuttui mielestäni, Pyhä Henki.
Elämme totisesti Laodikean aikaa. Se tuli todettua ainakin ko. seurakunnassa.
Ps. tekeekö vanhemmisto seurakunnassa päätökset itsenäisesti, vai kysytäänkö niihin Jumalan mielipidettä ensin?
Ps. 2. kuka maallinen taho todisti Aatamin ja Eevan avioliiton olevan lainmukainen? Kuitenkin he olivat Jumalan silmissä aviopari...
Tampereen helluntaiseurakunta
12
463
Vastaukset
- Pääkonttorin mies
Lähdit etsimään kokoukseen vikoja etkä Jumalaa? Sait sitä mitä halusit löytää. Kokeile toiste toisenlaista lähestymiskulmaa.
- Se Kysyjä...
Jumalaa nimenomaan lähdin etsimään, niin kuin kirjoitinkin aiemmin, että yksi puuttui, eli Pyhä Henki. Mutta kaikeen tuohon muuhun siis törmäsin.
- Pääkonttorin mies
Se Kysyjä... kirjoitti:
Jumalaa nimenomaan lähdin etsimään, niin kuin kirjoitinkin aiemmin, että yksi puuttui, eli Pyhä Henki. Mutta kaikeen tuohon muuhun siis törmäsin.
Oletko käynyt tutustumassa Pirkanmaan perinteiseen helluntaiseurakuntaan?
- lkkkjkk
oojwsfjops, jos olet Jeesukseen uskova, niin sinun sisälläsi on Pyhä Henki, ei tarvi kaukaa lähteä etsimään. Ja jos et vielä ole uskossa, Jumalan henki on aina lähellä, tarpeeksi lähellä, että voit ottaa suoran yhteyden. Hengellisiä tilaisuuksia on monenlaisia, mutta niin on ihmisilläkin erilaisia näkemyksiä siitä, kuinka Pyhän Hengen pitäisi ilmestyä. Eikä siihen ole aina samaa kaavaa, Pyhä Henki osaa olla myös hiljainen, ei ole välttämättä sitä meteliä, jota monet nykyään etsivät.
Helluntaikirkoissa on jopa sunnutaikokouksessa otettu käyttöön disco-rock musiikki lipunheiluttajineen. Perinteiset Hengellisen laulukirjan laulut on vaihdettu pitkäveteisiin samoja sanoja toistavaan ylistysmusiikkiin rockbändien säestyksellä. Samanlaista menoa tarjoaa maailmalliset ravintolat discoineen, miksi mennä kuolleeseen helluntaikirkkoon?
Helluntaikirkossa näyttää vanhimmisto pastoreiden kanssa määräävän kaikesta, eikä seurakuntalaisten ja Jumalan tahtoa kysytä monessakaan asiassa. Tämä Helluntaikirkon erityispiirre on erityisesti tänä aikana hyvin näkyvissä.- Seikkailijat
Kaikki tuo johtuu siitä, että tilaisuuksiin mennään hakemaan itselle elämyksiä. Ei muuta.
- Siunattu
Ihana tilaisuus oli taas tänään Helluntaikirkossa.
Laulettiin ja koettiin Pyhä Hengen virvoittavaa kosketusta.
Kiitos Jeesus siunaa mazdelsia. - Totuutta, ei juoruja
Olipa hieno elämys kuunnella nuorta naisopettajaa.
- KekkonenKekkonenKekk
Tähänkin keskusteluun tuli hyvä päätös... kiitos nykyajan tekniikan voimme tarkistaa mitä tilaisuudessa todella sanottiin. Tästä johtuen aloitus puheenvuorossakin viitataan epämääräiseen ajankohtaan. ;-)
Se on kuulkaas niin, että mikäli löytää puutetta ja torua jokapaikasta minne nokkansa laittaa niin herää kysymys minkälaista hedelmää itse tuottaa. Jos itse päädyn kokouksen jossa ei ole voimaa aloitan rukouksen penkissä kokouksen ja ihmisten puolesta. Ja jos on ajatuksissa mennä vaikka huomenna kokoukseen voi jo tänään aloittaa rukouksen tämän kokouksen puolesta.
Ps. Kyllä suomalaiset kattoo muutenkin pitkään jos on uusi kasvo. Itse käytän pukua itsenäisyyspäivänä joulukirkossa häissä ja hautajaisissa eikä kukaan oo koskaan moittinu muuten siistiä vaatetustani. Ihmiset on kyllä tuijottanu jos oon ollu uusi paikkakunnalla tai joku harvemmin vierailtu seurakunta.
Kyllähän sitä sopii komiaa vähän kattellakin. :-P - Eetu82
Kun asiat eivät ole niinkuin MINÄ haluan - silloin pyhä henki ei ole siellä. Kun pappi halusi kirkon parhaimman työhuoneen, hän saikin sattumalta Jumalalta viestin että se oli tarkoitettu hänelle, viestiä "Jumalaa" ei tosin silloin kuultu, vaan huone annettiin toiselle.
Älkää käyttäkö Jumalan nimeä väärin (toinen käsky).
Jos teillä on mielipide, sanokaa, että minun mielestäni.... jättäkää Jumala ja Pyhä Henki sen ulkopuolelle koska te ette voi tietää miten toinen asian kokee. - Uskova2
Helluntaihenki on silloin tullut paikalle, kun ihmiset puhuvat omituisille tavuilla kummallista ääntä, kaatuilevat, kouristelevat lattialla, kuolaavat, itkevät ja nauravat. Tämä henki saadaan esille jumputtavalla musiikilla, vrt. viidakkorummut. Helluntaihengen toinen nimi on kundaliinihenki, käärmehenki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904463
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?603321Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1232426Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1012385- 422065
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282007Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241763Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91657- 291628