Kun olen mielenkiinnosta lueskellut tätä köyhien palstaa, en voi välttyä huomiolta, että tuntuvat enimmäkseen nämä köyhät olevan vähän yksinkertaista ja tyhmää ja kaiken lisäksi laiskaa porukkaa. Valittaa osataan, mutta tikkuakaan ei ristiin olla valmiita laittamaan. Ei minkäänlaista mielikuvitusta huokeiden ruokien valmistamiseen, ei mitään oma-aloitteellisuutta työnsaantiin ja rahan ansaitsemiseen. Jotenkin välittyy sellainen reppana kuva köyhistä, köyhiä omasta syystään tai omaa tyhmyyttään. Ei mulla muuta.
Kaikki köyhät tyhmiä?
13
406
Vastaukset
- hmmm....
No kaikki tuntemani köyhät kieltämättä edustavat melko simppeliä kansanosaa. Kansantalous, politiikka ja muut yhteiskunta asiat ei kiinnosta heitä pätkääkään. Äänestäminenkin jätetään väliin koska eivät tiedä politiikasta yhtään. Narisevat liki kaikesta ja kadehtivat kaikkia jotka euronkin enemmän saavat. Toki heissä hyviäkin piirteitä löytyy.
- ei muuta
Lisäksi köyhät ovat aina juoppoja ja narkkareita. Syykin työttömyyteen on aina oma. Tästä voimme päätellä kuinkan hemetin tyhmiä ja tietämättömiä monet työssäkäyvät ovat. Ei voi muutakuin toivoa että nämä pässit saavat itse potkut töistään :)
- Ikävä kyllä...
Kyllä minulle on myös ikävä kyllä tullut tälläinen käsitys, että tyhmyys ja köyhyys kulkevat käsikädessä.
Ei kiinnosta koulutus ja itsensä sivistäminen.
Ei välitetä seurata yhteiskunnallisia asioita, eikä edes oman kunnan asioita.
Jokaiseen asiaan suhtaudutaan passiivisesti, paitsi tupakointiin ja alkoholin juontiin.
Mikään työ ei kiinnosta.
Asutaan vuokralla jne jne... - Rahaa on
Minä en voi sietää köyhiä. Heissä kulminoituu ankeus, tyhmyys, epäsiisteys, sekä idiotismi.
- jKOP
vain iinn
- töttöröö
Mulla ainakin on siisti koti, osaan valmistaa ruokaa ja etsiä halvinta mahdollista. Ankea varmaan olen koska en ole kiinnostunut ylenpalttisesta kuluttamisesta ja jatkuvasta trendien vaihtelusta. En tarvitse viimeisintä vimpainta kalliilla hinnalla, en usko politiikkojen höpötyksiin. En mene kuin sokea kana joka jutun perässä.
Itse asiassa köyhien laiskuus johtuu siitä että osataan ajatella omilla aivoilla eikä niellä pureksimatta kaikkea soopaa mitä työnnetään joka tuutista. Ja kun tiedämme että emme voi valtavirran suuntaa muuttaa miksi voimiamme siihen uhraisimme?- Äyriäisiä, nam
Hei oikeesti, älä viitsi pilata minun hummeri-illallista kertomalla tuollaista kakkaa.
Johan tässä menee ruokahalu!
Miten voisit kuluttaa mitään, jos ei sinulla ole sitä vähääkään?
- peiliin katsominen
Tämä on ihmeellistä, kun lukee tätä ketjua, että miten näitä rikkaita ja viisaita kiinnostaa niin kovin köyhyyspalsta. Oiskohan kuitenkin niin, että siellä kirjoitteleekin muutama köyhä, jotka tuntevat olevansa alamaissa ja krapuloissaan? Silloinhan se kaduttaa, kun ei ole elämässä saanut mitään aikaan ja pitää sitten pahaa oloaan purkaa nettikirjoitteluihin.
- hmmm...
Enpä usko että ensimmäiset ja minä itseni lukieen olla rikkaita mutta töissä varmaan jokainen tällä hetkellä. Joskus todella köyhänäkin eletty. Olen vain huomannut että elämäntapaköyhät ovat varsin passiivisia ja ymmärrättömiä meidän yhteiskunnasta ja miten toimii. Voidaanko se sitten sanoa tyhmyydeksi vai millä nimikkeellä. Jonkun verran olen myös ns. köyhiin tutustunut ja huomannut etei mikään heitä kiinnosta eivätkä halua ymmärtää mistään mitään kuin kateellisuudesta ja vihasta yhteiskuntaa kohtaan.. Rahaa kun vain saisi enemmän...ja työssäkäyviä vihataan...
- pöljänen
Kaikki köyhät on tyhmiä ja kaikki rikkaat viisaita, ja kaikki mammonalla mitaten siltä väliltä olevat ovat viisaudeltaan siltä väliltä.
Joo, mutta moni ellei peräti usea syntyy rikkaaksi, siis täytyy olla että isin tai äiskän rahamassin aiheuttama painovoimakentän kaareutuma sitten vetää geenit sen verran vinoon että aika viisas lapsi sieltä kohdusta kohtuu ajassa ilmaantuu?
Mutta entäs jos vanhempien rahat on piilotettuna Jerseysaarille, yltääkö painovoimakentän kaareuma silti sinne Kauniaisiin.?
No varmaan, vaikuttaahan kaukainen Uranus ja Neptunuskin siihen mihin asentoon syntyvän lapsen geneettinenperimä asettuu jos on horroskaappeja uskominen.
Mutta jos isin tai äiskän Jerseysaarille jemmaamien mammonien painovoimakentän kaareuma yltää sieltä kaukaa aina Kauniaisiin asti, niin miksi se ei vaikuta niihin laajoihin massoihin jotka asuvat siinä välillä?
Mutta vaikuttaahan ne, ovat keski-euroopassa selvästi varakkaampia kuin täällä ja varmaan myös viisaampia.
Nyt on hallituksen ryhdyttävä päättäväisiin toimiin, koska rikkaiden rahojen aiheuttama painovoimakentän kaareutuminen aiheuttaa viisautta syntyvissä lapsissa olisi tuo vaikutus tavallaan sosialisoitava koko kansan hyödyksi siten että kaikki valtakunnan isorikkaat määrätään asumaan Ivalon ja Nuorgamiin alueille. Kun heidän rahansa ovat Jerseysaarilla ja Sveitsissä siis selkeästi etelämpänä ja kun käytänössä koko maan asujaimisto sijaitsisi sitten siinä välissä, niin syntyisi painovoimakentän kaareuma joka peittäisi koko maan ja näin kansakunnan älykkyys yltäisi aivan uusille tasoille. - ..........
Yksi keino päästä eteenpäin voisi olla, perustetaan vaikka blogi selviytymiskamppailusta. Palstan veteraani "nuukuus kunniaan" voisi isännöidä?
Sitten kahden vuoden päästä, vuonna 2016 helmi-maaliskuussa voisimme koota tulokset ja arvioida niitä?
Laitan säästämäni 20 euroa muistikortteihin joihin kokoan aineistoa. - mä olen tyhmä
NO KIVAAA!!!! kiva olla köyhä. ei tartte tehdä mitään mitä ei halua, voi nukkua pitkään, ja olla sisällä jos ei halua talvella miennä ulos, ja voi kesällä mennä rannalle.
Mit siitä vaikka olen tyhmä? Ihan sama... mää viihdyn itsessäni vaikka olisin tyhmä.- ..........
Harva ihminen todella on tyhmä.
On kysymys totuudesta ja sen löytämisestä, ainahan ihminen ei edes itsekään tiedä mitä on tehnyt, kuten lastenkodissa ollut tuttavani jota harhautettiin kymmeniä vuosia syyttämällä hirveistä asioista, joita hän ei ollut tehnyt oikeasti.
Puhtaalta pöydältä aloittaessa putoaa kivi sydämeltä.
Kuten ystävämme "nuukuus kunniaan" korostaa terveellisen ravinnon merkitystä, silloin ajatuskin juoksee ja taloutta voi järkevöittää.
Nyt olen päässyt suurinpiirtein jyvälle mikä on kuukauden keskimääräinen kulutus.
Ennen laskin vain ruokamenot.
Nyt kirjaan kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 846265
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303763törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283120Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691686- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46919Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42839