JOHDANTO:
Matt 22:34 "Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
22:35 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
ELI NÄMÄ JO AMMOIN ANNETUT KÄSKYT JA NIISTÄ ENSIMMÄISET
JEESUS RAJASI KOHDISTUVAN JUMALAAN
JA KAIKKI JÄLKIMMÄISET KOSKEMAAN SAMAA ASIAA ELI
"RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIIN KUIN ITSEÄSI " !
ELI KAIKKI LAKI JA PROFEETAT ON LUETTAVISSA
KAHTEEN KÄSKYYN !
JA HUOMAA MYÖS: "Rakasta LÄHIMMÄISTÄSI niin kuin itseäsi !" on periaatteessa aivan sama asia kuin myös ns. "KULTAINEN SÄÄNTÖ":
"Kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille" - Matteus 7:12
ja vielä kertaan
1) ENSIMMÄINEN KÄSKY:
5 Moos 6:5 "Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi."
http://biblehub.com/lexicon/deuteronomy/6-5.htm
JA
2) TOINEN KÄSKY:
Matt 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. !
JEESUS SIIS TÄYDENSI KYMMENEN KÄSKYÄ RAJATEN NE KAHTEEN !
sanoen vielä päälle: Mark2:27,28 "
Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
KUN SINÄ SIIS RAKASTAT LÄHIMMÄISTÄSI NIIN SILLOIN SINÄ TÄYTÄT
NÄMÄ LOPUTKIN KÄSKYT...ET VELVOITTEESTA... VAAN RAKKAUDESTA ! ♥
Kunnioitat isääsi ja äitiäsi.
Et tapa.
Et tee aviorikosta.
Et varasta.
Et lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Et tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
Et tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Jokainen joka siis rakastaa lähimmäistään ei halua näitä edellä
mainittuja asioita tehdä... eikä myöskään että hänelle tehtäisiin näin ! ♥
"NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT" !
JUMALAN KÄSKYT !
20
72
Vastaukset
- Rakkaus hukassa
Rakkauden käsky on adventisteilta niin hukassa kuin vain voi olla! "Rakkaus" -siis jos sitä hitustakaan on edes olemassa - kohdistuu ainoastaan sapattia palvoviin sisariin ja veljiin, kaikki muut ovat "vihollisia", "vainoajia","luopioita" ja "perkeleen lapsia". Ja heistä on eristäydyttävä rakastamaan itseansä entistä enemmän. Tätä Jeesus tuskin tarkoitti rakkauden käskyllään!
- hämmästyttävää
Nalkuttajalle muistutus - KENELTÄ se rakkauden käsky on hukassa ? Katso peiliin .. Että joku onkin noin uskallias että tuomitsee lähes 20 miljoonaa adventistia noin vain koska omaa mieltä pakottaa ...
No siinä ei tietenkään ole tippaakaan rakkautta, mutta uskalliasta se ainakin on kun kaveri heittää iankaikkisen elämänsä peliin kuin Esau aikanaan myi ja vannoi Jaakobille esikoisuutensa... halpanapa pidät iankaikkista elämää jota simnullekin on tarjottu.
- missä 2. käsky?
>>>JA VERTAA... KYMMENEN KÄSKYÄ
1.Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. - toinen tärkeä
Kyllä tuo toinen käsky on aivan yhtä tärkeä kuin muutkin yhdeksän käskyä.
Laittomuuden ihminen on poistanut sen katekismuksesta ja jakanut kynnenennen käskyn kahtia, että lukumäärä täsmäisi. Myös sapattikäsky on vastoin Jumalan ilmoitusta muutettu sapatilta sunnuntaille.- otakops
Käskyjen lukumäärä ja paikka ei ole olennaista tässä... Ei se miten ne on katekismuksessa tai missään ja monesko käsky on mikäkin...
Et adventismin tapaan lakihenkisesti ole ymmärtänyt
nähtävästi sitä mikä käskyissä on olennaista... :(
JEESUKSEN TÄYDENSI KÄSKYT KAHDEKSI !
1) RAKASTA JUMALAA KAIKESTA SYDÄMESTÄSI JA KAIKESTA SIELUSTASI
JA KAIKESTA VOIMASTASI !
2) JA LÄHIMMÄISTÄ NIINKUIN ITSEÄSI !
JA NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKIA
LAKI JA PROFEETAT ! - otakops
otakops kirjoitti:
Käskyjen lukumäärä ja paikka ei ole olennaista tässä... Ei se miten ne on katekismuksessa tai missään ja monesko käsky on mikäkin...
JA KAIKESTA VOIMASTASI !
LAKI JA PROFEETAT !Tässä juuri näkee tämän,
että nämä pykälät ADVENTISTILLE ja paikat ja niiden sijainti ovat paljon
tärkeämpiä kuin se olennainen, jota Jeesuskin painotti eli...
JUMALAN JA LÄHIMMÄISEN RAKASTAMINEN ! - missä 2. käsky?
otakops kirjoitti:
JA KAIKESTA VOIMASTASI !
LAKI JA PROFEETAT !>>>Käskyjen lukumäärä ja paikka ei ole olennaista tässä... Ei se miten ne on katekismuksessa tai missään ja monesko käsky on mikäkin...
- missä 2. käsky?
otakops kirjoitti:
Tässä juuri näkee tämän,
JUMALAN JA LÄHIMMÄISEN RAKASTAMINEN !>>>Tässä juuri näkee tämän,
JUMALAN JA LÄHIMMÄISEN RAKASTAMINEN ! - phthui
missä 2. käsky? kirjoitti:
>>>Tässä juuri näkee tämän,
JUMALAN JA LÄHIMMÄISEN RAKASTAMINEN !Turhaan tuolle otakoppi höpisijälle puhuu. Se ei halua uskoa.
- otakops
>>>Käskyjen lukumäärä ja paikka ei ole olennaista tässä... Ei se miten ne on katekismuksessa tai missään ja monesko käsky on mikäkin...
En minä mitään ole noin sanonut ! :(
Minä nyt satuin nämä käskyt kopioimaan netistä ja ensimmäiseksi tuli katekismuksen käskyt ! Enkä nyt alkanut tässä puimaan jotain toisen käskyn merkitystä ! :O
Mutta raamatustahan jokainen voi lukea ne tarkemminkin !
Mutta se ei edelleenkään ole tämä kirjoitukseni pointti !!!!!
vaan se miten
lakiin ja profeettoihin tulisi suhtautua eli
näihin Jeesuksen kahteen käskyyn joiden varassa
laki ja profeetat lepää !
Minä puhun nyt aidasta ja sinä aidan seipäästä ja näin sinä viet aihetta
RAKKAUDEN sijasta epäolennaisuuksiin ! :(
Tee oma aloitus käskyistä ja niiden paikoista jos tahdot ! - missä 2. käsky?
otakops kirjoitti:
En minä mitään ole noin sanonut ! :(
Minä nyt satuin nämä käskyt kopioimaan netistä ja ensimmäiseksi tuli katekismuksen käskyt ! Enkä nyt alkanut tässä puimaan jotain toisen käskyn merkitystä ! :O
Mutta raamatustahan jokainen voi lukea ne tarkemminkin !
Mutta se ei edelleenkään ole tämä kirjoitukseni pointti !!!!!
vaan se miten
lakiin ja profeettoihin tulisi suhtautua eli
näihin Jeesuksen kahteen käskyyn joiden varassa
laki ja profeetat lepää !
Minä puhun nyt aidasta ja sinä aidan seipäästä ja näin sinä viet aihetta
RAKKAUDEN sijasta epäolennaisuuksiin ! :(
Tee oma aloitus käskyistä ja niiden paikoista jos tahdot !>>>Minä puhun nyt aidasta ja sinä aidan seipäästä ja näin sinä viet aihetta
RAKKAUDEN sijasta epäolennaisuuksiin ! :( - otakops
>>>Minä puhun nyt aidasta ja sinä aidan seipäästä ja näin sinä viet aihetta
RAKKAUDEN sijasta epäolennaisuuksiin ! :(Minulle eri kristilliset kirkkokunnat ei ole ns. " Kultaisia vasikoita " vaan erilaisista ryhmistä ja etnisistä taustoista ja kulttuurista koostuneita erilaisia ihmisiä...
Ja henkilökohtaisella tasolla Jeesuksella on jokaiselle "oma tie" varattuna...
Vaikka eri jalkapalloseuroissakin harjoitellaan vähän eri tavoin ja heillä on erilaiset valmentajat, niin myös uskonnollisessa elämässä olisi tärkeää pelata kuitenkin samassa Jeesus-liigassa eikä tuomita toisia uskovia... :O
Minä olen monen kirkkokunnan kanssa joistakin opinnäkemyksistä ja raamatun tulkinnoista eri mieltä mutta en minä silti heitä tuomitse vaan pidän veljinäni ja siskoinani Kristuksessa !
Ja tässä suhteessa olen "ekumeeninen kristitty" :)
Se, että minut näillä sivuilla tuomittaisiinkin "harhaoppiseksi", niin kuin usein ole huomannut, niin ei se muuta kuitenkaan sitä tosiasiaa, että uskon Jeesukseen minun henkilökohtaisena vapahtajani kirkkokunnista riippumatta ! ♥
Useat eri seurakunnat voi olla myös rikkaus ja ei tarvitse olla niin
yksipuolinen sen hengellisen ravinnon suhteen...
Myös erilaiset debatit eri näkemyksistä on monesti saanut minunkin ottamaan
raamatustani paremmin selvää asian todellisesta laidasta ja ilman sitä debattia en ehken olisi kiinnittänyt koko asiaan huomiota... :)
- otakops
Koettakaa adventistit eli "sapattilaiset" ymmärtää tälläinen yksinkertainen asia:
...EI KUKAAN IHMINEN KYKENE TÄYSIN LAKIA NOUDATTAMAAN !
VAAN:
Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
..." LAISTA ON TULLUT MEILLE KASVATTAJA KRISTUKSEEN, ETTÄ ME USKOSTA VANHURSKAIKSI TULISIMME."....
http://biblehub.com/lexicon/galatians/3-24.htm
Web of Trust
Sukulais: 1342 díkaios (adjektiivi, johdettu oja "oikea, tuomioistuimen antamaa ratkaisua") - oikein, "Jumala hyväksyy" (J. Thayer), vanhurskas "juuri Jumalan silmissä" (Souter). Katso 1343 ("dikaiosynē).
["Righteous" koskee vaatimustenmukaisuuden Jumalan mittapuun (oikeus). Saat enemmän root-ajatus nähdä sukulais substantiivi, 1343 / dikaiosýnē ("vanhurskaus").]
1342 / díkaios ("vanhurskas, vain") kuvaa, mikä on sopusoinnussa Jumalan omasta olemuksestaan (Hänen tahtonsa, taso oikeita), joten "pystyssä."
http://biblehub.com/greek/1342.htm
Web of Trust- missä 2. käsky?
>>>Koettakaa adventistit eli "sapattilaiset" ymmärtää tälläinen yksinkertainen asia:
...EI KUKAAN IHMINEN KYKENE TÄYSIN LAKIA NOUDATTAMAAN ! - phtyi
Sinä opetat sotimaan Jumalaa vastaan.
- otakops
phtyi kirjoitti:
Sinä opetat sotimaan Jumalaa vastaan.
PHYI "Sinä opetat sotimaan Jumalaa vastaan."
Jos tämä on mielestäsi Jumalan vastaista niin silloin
sinä elät kyllä tosi harhassa... :(
- otakops
VRT:Matt 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
ELI TÄYDELLINEN "AGAPE" RAKKAUS !- otakops
otakops kirjoitti:
Tässä Jumalaa = " Agape " ♥
http://fi.wikipedia.org/wiki/Agape_(kristinusko)No eipä linkki toimi suoraan...Mutta...
1. Korinttilaiskirjeen luvussa 13 luetellaan agape-rakkauden ominaisuudet:
Rakkaus on pitkämielinen
Rakkaus on lempeä
Rakkaus ei kadehdi
Rakkaus ei kerskaa
Rakkaus ei pöyhkeile
Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti
Rakkaus ei etsi omaansa
Rakkaus ei katkeroidu
Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa
Rakkaus ei iloitse vääryydestä
Rakkaus iloitsee yhdessä totuuden kanssa
Rakkaus kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä
Agape-rakkauden tarkoitus on saada ihmiset toimimaan Jumalan mielenmukaisella tavalla ja saada ihmiset kuuliaisiksi Jumalan sanalle ja tahdolle. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisissä jumalallista agape-rakkautta, jota Jumala on vuodattanut ihmisten sydämiin.
http://biblehub.com/lexicon/1_corinthians/13-4.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763501
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272199Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä831995Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191540- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271383Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71354Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671307Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531065