Millainen raamatunlukuohjelma?

tieto/opisk.

Todistajillahan on seurakuntana yhteinen
raamatunlukuohjelma.
lisäksi monilla heistä sen lisäksi omakin, henk.koht.ohjelma jonka mukaan
Raamattua lukevat päivittäin.

ss14 s. 1-4 Teokraattisen palveluskoulun ohjelma vuodeksi 2014
17. maalisk. Raamatun lukeminen: 1. Mooseksen kirja 43–46
Nro 1: 1. Mooseksen kirja 44:18–34
Nro 2: Ketkä kaikki saavat maallisen ylösnousemuksen? (rs s. 431 kpl 3 – s. 432 kpl 3)
Nro 3: Abia: Älä lakkaa turvautumasta Jehovaan (it-1 s. 28, Abia nro 5)
http://wol.jw.org/fi/wol/dt/r16/lp-fi/2014/3/17

Onkos teillä jo oma raamatunlukuohjelma ?

Paljonko päivittäin luette Raamattua?

35

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jehovan Todistajat..

lukevat raamattua päivittäin. Aivan kuten raamattu sanoo: " He lukevat raamattua päivittäin". Mikä muu uskonnollinen ryhmä muuten lukee raamattua päivittäin? Empä usko, että yksikään muu. Aika mielenkiintoinen uskonto, en ymmärrä miksi heitä parjataan niin paljon. Mitä ovat minun ovellani käyneet keskustelemassa niin ovat oikein fiksun ja miellyttävän oloisia ja tuntuvat tietävän raamatusta paljon, ilmeisesti myös elävät sen mukaan, toisin kuin monien muiden uskontojen edustajat. Esim. he NOUDATTAVAT raamatun selvää käskyä etteivät opettele sotimaan eivätkä tappamaan. Eivät myöskään ota osaa poliikkaan, ja ovat aivan tavallisia ihmisiä, kuten Jeesuskin oli ammatiltaan puuseppä. Aion itseasiassa ottaa lisää selvää heistä JW.org sivuilta ja mennä joskus heidän tilaisuuksiin, kokouksiin? Tämän sivun mielisairaat saavat rauhassa jatkaa haukkumistaan, eivät selvästikään edes tiedä koko uskonnosta mitään, ja ne jotka ovat entisiä Jehovan Todistajia eivät varmasti taas osaa katsoa asiaa objektiivisesti koska ovat toimineet ilmeisesti itse väärin ja heitä on jouduttu ojentamaan ja tästä he ovat katkeroituneet lopun elämäkseen ja jankuttavat täällä kaikenlaisia valheita, jotka olen itse ottanut selville, että ovat todellakin valheita!

• Hauki on kala

Näkyykö raamatunluku jotenkin myös raamatuntuntemuksessa, vai onko saavutettu tietämys näkymätöntä, kuin Jeesuksen läsnäolo?

• 9+1

Jt.t tutkivat vain omaa oppiansa, jossa on viitteitä raamattuun, heillä uudenmaailman käännökseen, sitten luetaan vain näitä tiettyjä raamatunpaikkoja, jotka voivat olla ihan asiayhteydestään irti, että saataisiin tukea omaan oppinäkemykseen.
        Raamattu on heille vähäarvoisempi, kuin heidän omat kirjoitukset, ilman raamattua pärjää, muttei ilman heidän oppiaan ja uskontokirjojaan.

Itse en halua tutkia Raamattua minkään opin tai seulan läpi, vaan luen suoraa Raamattua.

Eikä pidä paikkaansa se että vain he (jt.t) tutkivat raamattua, myös itse luen uudentestamentin läpi joka kuukausi ja koko Raamatun kerran vuodessa. Vaikka en aina lue joka päivä, niin toisinaan luen taas monta tuntia päivässä.

• Minä paree

"Jehovan Todistajat..lukevat raamattua päivittäin"

-Minäpä luen Raamattua kahdesti päivässä.

Oikeasti en ilmoita Raamatun lukuani, kiinnitän vain huomiota lahkon tapoihin.

• kielisoppaa
        Minä paree kirjoitti:

Oikeasti en ilmoita Raamatun lukuani, kiinnitän vain huomiota lahkon tapoihin.

Minä paree26.3.2014 13:46
        Oikeasti en ilmoita Raamatun lukuani,
        kiinnitän vain huomiota lahkon tapoihin./////DAILY

Joo et ihan ole nyt paree =>

Minä käyn suihkussa päivittäin.

Joskus aamulla, joskus illalla.
        Toisinaan sekä aamulla että illalla.

siis PÄIVITTÄIN -sana ei kerro LUKUMÄÄRÄÄ lainkaan,
        ainoastaan sen että se on säännöllinen tapa.

• Pyykkipoikanenässä
        kielisoppaa kirjoitti:

Minä paree26.3.2014 13:46
        Oikeasti en ilmoita Raamatun lukuani,
        kiinnitän vain huomiota lahkon tapoihin./////DAILY

Joo et ihan ole nyt paree =>

Minä käyn suihkussa päivittäin.

Joskus aamulla, joskus illalla.
        Toisinaan sekä aamulla että illalla.

siis PÄIVITTÄIN -sana ei kerro LUKUMÄÄRÄÄ lainkaan,
        ainoastaan sen että se on säännöllinen tapa.

"Minä käyn suihkussa päivittäin"

Lahkolaisen haju lähtee vain lahkon jättämällä

• Nöyrämieli

Meikäläinen lukee Raamattua ihan muuta tarkoitusta varten kuin tehdäkseni tiliä siitä, ihan muusta syystä kuin leuhkiakseni.

Nöyryyden ihanteen voi löytää lahkolainenkin, jos hylkää ne lahkon kirjoitukset, ne, joissa on sivun alalaidassa kysymyksiksi merkityt osat ja vastauksiksi merkitty sitten yläpuolen tekstissä olevat osat.

• mielenkiintoista

Hienoa kun voi yhdessä seurakuntana tutkia
        nimenomaan tiettyjä raamatunkohtia.

Kävin torstain kokouksessa kuuntelemassa ja oli rakentavaa kuulla,
        mitä mielenkiintoisia kohtia
        he kertoivat lukukohteena olevasta Raamatun luvuista
        löytäneensä.

En nähnyt heillä Vartiotorneja käsissään, Raamatut kylläkin.

Eli :ei ollut mitään *suoralukua Vartiotornista * sillä kertaa ainakaan,
        kuten jotkut kovasti täällä olettavat kokousten olevan?

• Kuori lumeet

Lahkossa käytetään UM -kirjaa. Väitetään Raamattua.
      Annetaan ymmärtää oltavan todistajia. Todistajilta on nettipalstoille tulo kielletty. Täällä käy mainos- ja propagandavaltuutetut lahkosta

• hellaripylläri

Täällä käy mainos- ja propagandavaltuutetut lahkosta'''''''''''''

just,
        tämä Sanamies/totuusvoittaaaina-nikki
        onkin heidän Johtava Akentti :D

• Pisa-tutkimus;

Normaalit ihmiset ei lue Raamattua.
      Se saa kaikessa rauhassa pölyttyä kirjahyllyssä.

• evl.

Luen joka pv,
      tuon jw.org tahtiin...
      ss14 s. 1-4 Teokraattisen palveluskoulun ohjelma vuodeksi 2014
      17. maalisk. Raamatun lukeminen: 1. Mooseksen kirja 43–46
      Nro 1: 1. Mooseksen kirja 44:18–34
      Nro 2: Ketkä kaikki saavat maallisen ylösnousemuksen? (rs s. 431 kpl 3 – s. 432 kpl 3)
      Nro 3: Abia: Älä lakkaa turvautumasta Jehovaan (it-1 s. 28, Abia nro 5)

Sieltä löytyy kivasti minulle uutta tutkittavaa.
      Olen siis epänormaalia kun luen omaa KR-38-Raamattuani joka pv ? hahah

• ei ohjelmiakaan

Tän saitin vakkarikirjoittajat ei lue Raamattua,
      ne vaan kaivelee copypasteja kotisivuiltaan.

Eikä ne osaa edes
      paperille painetusta Raamatusta mitään lukeakaan .

• Rintti-

>> Eikä ne osaa edes paperille painetusta Raamatusta mitään lukeakaan.

Mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen? Saa olla paperipainos tai sähköinen versio. Käännökselläkään ei ole väliä.

PS
        Nimenomaan Raamatun mukaan, ei mitään copypastea järjestön kotisivulta.

• se löytyy ?

Luen joka päivä pari sivua.
      Ihan alusta aloitin.
      Tarkoituksena etsiä sana KOLMINAISUUS
      .

Kun löytyy, alleviivaan sen punaisella tussilla
      ja näytän jahvelaisille kun ne soittelee ovikelloa. :D

• Rintti-

Höpö höpö.

• 4+5

mutta ei raamattusta löydy myöskään Jehovantodistajuutta, henkilö joka lukee Raamattua ilman seurakirjallisuutta, ei koskaan tule uskomaan niinkuin jehovantodistajat, koska se oppi ei löydy raamatusta se löytyy ainoastaan jt kirjoista ja heillä on omat raamatunselityksensä, kun lukee raamattua ilman näitä selityksiä ei tule samaan uskoon. se vaan ei löydy Raamatusta.

Kolminaisuus tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhäähenkeä, kyllä minä olen ne Raamatustani löytänyt jo ihan ensimmäiseltä sivulta

• huono näkö-kö?
        4+5 kirjoitti:

mutta ei raamattusta löydy myöskään Jehovantodistajuutta, henkilö joka lukee Raamattua ilman seurakirjallisuutta, ei koskaan tule uskomaan niinkuin jehovantodistajat, koska se oppi ei löydy raamatusta se löytyy ainoastaan jt kirjoista ja heillä on omat raamatunselityksensä, kun lukee raamattua ilman näitä selityksiä ei tule samaan uskoon. se vaan ei löydy Raamatusta.

Kolminaisuus tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhäähenkeä, kyllä minä olen ne Raamatustani löytänyt jo ihan ensimmäiseltä sivulta

Kolminaisuus tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhäähenkeä, kyllä minä olen ne Raamatustani löytänyt jo ihan ensimmäiseltä sivulta----------------

en löytänyt KR 38:sta niitä,
        laitatko ne jakeet?

Tilasin jo ajan silmälääkäriin
        ja kaivoin suurennuslasinkin valmiiksi.
        Laitathan ne jakeet, kiitos jo etukäteen.

• 4+5
        huono näkö-kö? kirjoitti:

Kolminaisuus tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhäähenkeä, kyllä minä olen ne Raamatustani löytänyt jo ihan ensimmäiseltä sivulta----------------

laitatko ne jakeet?

Luomistyössä oli mukana Jumalaluuden koko täyteys (kolminaisuus). Jumalan Henki liikkui, Isä puhui pojalle "tehkäämme" ihminen omaksi kuvaksi, ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksi.
        Nämä käy ilmi kun lukee Raamatun ensimmäisiä sivuja
        Jeesus on ollut mukana maailmaa luomassa Fill.4 15-16 Joh. 1:3

Myös siinä kun Jeesus kastettiin: 16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

Myös tässä oli Jumaluuden koko täyteys (kolminaisuus) läsnä.

Ja kun kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen siinäkin on koko Jumalan täyteys (kolminaisuus) läsnä

vaikkei sanaa kolminaisuus löydy, en itsekkään sitä käytä , niin Isä, Poika ja Pyhähenki johon sana viittaa löytyy. niihin uskon ja Jeesuksen Herrauteen, että Jeesus on siellä Luojan Jumalan puolella, Häntä edustamassa, vaikka tuli ihmiseksi ja eli ihmisen elämän.

On hienoa ajatella että Jumala tietää myös miltä ihmisestä tuntuu, kun Hän Jeesuksessa oli ihmisessä.

Joh. 1. Maailmassa Hän oli, maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei Häntä tuntenut.

• 4+5
        huono näkö-kö? kirjoitti:

laitatko ne jakeet?

Ilm. 3:18

Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Ei tarvita sen kummempaa silmälääkäriä tämän näkemiseksi, kuin pyytää Jeesukselta silmävoidetta.

mutta taitaa olla että Jumalan Hengen olemuksen selittäminen uskomattomalle on yhtä vaikeaa kuin yrittäisi selittää sokealle mikä on punainen.

• SEITSIKKO-Jumala
        4+5 kirjoitti:

Luomistyössä oli mukana Jumalaluuden koko täyteys (kolminaisuus). Jumalan Henki liikkui, Isä puhui pojalle "tehkäämme" ihminen omaksi kuvaksi, ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksi.
        Nämä käy ilmi kun lukee Raamatun ensimmäisiä sivuja
        Jeesus on ollut mukana maailmaa luomassa Fill.4 15-16 Joh. 1:3

Myös siinä kun Jeesus kastettiin: 16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

Myös tässä oli Jumaluuden koko täyteys (kolminaisuus) läsnä.

Ja kun kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen siinäkin on koko Jumalan täyteys (kolminaisuus) läsnä

vaikkei sanaa kolminaisuus löydy, en itsekkään sitä käytä , niin Isä, Poika ja Pyhähenki johon sana viittaa löytyy. niihin uskon ja Jeesuksen Herrauteen, että Jeesus on siellä Luojan Jumalan puolella, Häntä edustamassa, vaikka tuli ihmiseksi ja eli ihmisen elämän.

On hienoa ajatella että Jumala tietää myös miltä ihmisestä tuntuu, kun Hän Jeesuksessa oli ihmisessä.

Joh. 1. Maailmassa Hän oli, maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei Häntä tuntenut.

4 521.3.2014 18:38
        Luomistyössä oli mukana Jumalaluuden koko täyteys (kolminaisuus). ..--NOPE

Johanneksen ilmestys 3
        1. "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita:

'Näin sanoo hän,

jolla on ne __Jumalan seitsemän henkeä __

ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi:
        sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.

2. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä,
        niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan;
        sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.3.html

HUOMIOI mitä Raamattu kertoo:
        __Jumalan seitsemän henkeä __.

Kolminaisuus jolla on seitsemän henkeä? NOPE

Jumala on SEITSIKKO koska Raamattu niin kertoo.

• von Girbbu

"etsiä sana KOLMINAISUUS Kun löytyy"

-Ei Kolminaisuuteen kuulu väite että Raamatussa esiintyisi kyseinen sana.

Lahkolaiskoulutukseen kuuluu sanoihin takertuminen, lasketaan montako esiintymiskertaa on esim. helvetillä. Todistellaan että muut eivät tunne Jumalan alkuperäistä ja oikeaa nimeä, kuitenkaan kasteelle menevät eivät osaa piirtää "tetragrammia", engl.kielinen saa lausua jehovansa loppu-h:oolla, suomalainen saa lausua ilman, mutta ainakin voi riidellä asiasta.

• Rintti-

Jehovah ääntyy englannissa dʒɪ'həʊvə. Loppu-h ei äänny, kuten ei hepreassakaan. Väärin siinä menee alkukirjain J. Jos käytettäisiin nimeä Yahweh, tulisivat ainakin konsonantit suunnilleen oikein lausutuiksi, mutta vaivalla rakennettu assosiaatio häviäisi.

• von Girbbu
        Rintti- kirjoitti:

Jehovah ääntyy englannissa dʒɪ'həʊvə. Loppu-h ei äänny, kuten ei hepreassakaan. Väärin siinä menee alkukirjain J. Jos käytettäisiin nimeä Yahweh, tulisivat ainakin konsonantit suunnilleen oikein lausutuiksi, mutta vaivalla rakennettu assosiaatio häviäisi.

Sanakirjaohje menee tuossa Rintin puolelle ja otan siis sanojani takaisin.

Tuo alkuääntiö on engl. kielessä sitten sellainen ettei sitä oikein aikuinen savolainen opikaan. Mutta lahko tähtää muiden väärässäolemisen leimaamiseen, asian koomisuus sitten on savolaisellekin selvä.

• kaikki VÄÄRIN !

Hesus ,Tdziisus vai Jeesus, mikäs sulle on OIKEA lausumistapa?

• vuufff

Tämän palstan kirjoittajat ei Raamattua lue.

• Well but

"Loppu-h ei äänny,"

Kerro se kaikille niille englanninkielisille joiden ääntämyksestä töllössä tulee siihen kuuloon että ääntyypäs

• von Girbbu

Engl. kielessä on niitä va -loppuisia sanoja myös, Chevy nova, Nova Scotia, joista kuulee sen lausumistavan ilman h -kirjainta.

• miten luet?

Hesus ,Tdziisus vai Jeesus, mikäs sulle on OIKEA lausumistapa?
        perustele.
        onhan Jumalasta kyse....

• von Girbbu

On Jumalasta kyse, joka opettamassaan Isä meidän rukouksessa sanoo Jumalan nimen pyhitetyksi, kuitenkaan edes lausumatta tai kertomatta tuota nimeä.
      Jos kutsut Jumalaa, niin Jumala kuulee sanotaan sanassa.
      Isä on ihan hyvä ja helppo lausua.
      Ollaan harhateilla jos ruvetaan kehumaan että meillä osataan Jumalan nimi, muualla ei osata. Näin kristinopin mukaan. Lahko on tietysti eri asia koska se määrittelee omat oppinsa ja erityisesti muuttaa niitä.

• mikä oikein ?

Isä Hesus?
        Isä Tdziisus ?

..vaiko Isä Jeesus?

• Popposen Immu
        mikä oikein ? kirjoitti:

Isä Hesus?
        Isä Tdziisus ?

..vaiko Isä Jeesus?

Lahko opettaa etsimään väärästä. Ei "oikein" löydy lausumiskipailulla, siinä on helposti lähimmäisellä malka silmässä, kun itselleen on lausunut kokonaisen tukkipuun.

Raamatusta löytyy Jumalan armo. Jumalan rakkaus. Voisitko kuvitella että rakastaisit ketään, nimim. "mikä oikein ?"

• A_PU_VAH !!
        Popposen Immu kirjoitti:

Lahko opettaa etsimään väärästä. Ei "oikein" löydy lausumiskipailulla, siinä on helposti lähimmäisellä malka silmässä, kun itselleen on lausunut kokonaisen tukkipuun.

Raamatusta löytyy Jumalan armo. Jumalan rakkaus. Voisitko kuvitella että rakastaisit ketään, nimim. "mikä oikein ?"

Et siis osaa vastata?

isää suosittelet?
        jos huudan Isää, ryntää mun fyysinen faija paikalle.

ei toimi siis.

• von Girbbu

Vartiotorniseura on kirjoittanut, että Jahve olisi todennäköisesti oikeampi kuin Jehova, olkoon sitten niin.
      Vartiotorniseurahan siteeraa oppineita ja tieteellisiä julkaisuja, tosin monesti väärennettyinä, mutta juuri tuosta lausuma-asiasta ei muistu mieleen tietoa väärennykseksestä.

Esim. lehtinen "Tulisiko sinun uskoa kolminaisuuteen" on erityisen runsaasti väärennyksillä, valheilla ja muilla rikoksilla tuotettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe