Miksei kukaan tahdo auttaa???

Veloissa

Olen 25v mies ja raha-asiat on ajautunut ihan päin persettä. Minulla on kaksi luottokorttia ja molemmat tapissa. Yht 2500€. Sitten on kulutusluotto 3000€ . Pikavippi 470€. Autolaina 10000€. Kaksi eri osamaksua noin 1600€. Eli yhteensä on melkein 18000€ lainaa. Maksuhäiriöitä ei ole. Töissä käyn säännöllisesti ja työpaikka on vakituinen. Ongelmana vaan on se, että lainojen lyhennyksiin menee n. 520€ kuussa rahaa ja siihen päälle vielä asumiskustannukset, vakuutukset ynnä muut menot, tarkoittaa se sitä että tilipäivä kun koittaa on pankkitilin saldo melko lähellä nollaa. Olen yrittänyt hakea lainaa eri rahoitusyhtiöiltä 18000-20000€ että saisin kaikki yhdistettyä samaan pakettiin ja että voin kuukaudessa säästää rahaa, kun ei ole kuin yksi velkoja. Mutta kukaan ei anna lainaa! MIKSI?? Jos ihminen on nuorempana ollut näin idiootti kuin minä, että hankkii lainoja niin paljon että hädin tuskin selviää ja nyt kun järkee tullu päähän ja oikeasti haluais laittaa asiansa järjestykseen niin se ei onnistukaan. Onko minut tuomittu tähän? Mitä helvettiä pitäis tehdä?

48

1844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhä

Miksi muiden pitäisi auttaa? Hommaa toinenkin työ. Se auttaa rahaongelmiin.

• köyhä

Toinen hyvä idea. Myy auto. Siltävaralta että itket kuinka et pärjää ilman autoa vaihda halvempaan.

• veloissa

kokemusta on kahden työn painamisesta 10 vuoden ajan, mutta miksi pitää itsensä työllä väsyttää kun mahdollisuuksia selviämisiin on tarjolla. Itse nyt hakenut takuusäätiön lainaa eikä tarvi väsyttää itseään kahden työn orjana.

• heikoinlenkki

s-pankki tai santander noi on ne viimeiset oljenkorret jotka myöntää inhimillisillä koroilla jos myöntää. Jos ei myönnä niin sitten on voi voi muualta et saa halvempaa rahaa kun sulla tällähetkellä on.

• Veloissa

Spankki on koitettu. Santanderilta en saa, koska oon liian nuori. Auto kyllä on mulle välttämätön jo työn puolesta. Sitä toista työpaikkaa oon kanssa miettiny. Onko kellään tietoa viikonlopputöistä tampereella?

• henkisestihakattu

mulla on ollut samantyyppinen tilanne, onneksi (kun vihdoin viimein kehtasin kertoa) , vanhempani auttoivat ja maksoivat 15000 euron edestä laskujani. olen heille velkaa sen varmaan siihen asti, kun voitan lotossa. kaikki pikavipit, jotka otin, pelasin Ray: koneissa, ja välillä voitin, välillä hävisin, mutta laskuja en saanut niillä maksettua. kaikki helvetti alkoi, kun kusipää-exäni varasti multa 3 tonnia ja jätti mut tyhjän päälle, edelleen , jos muistan hänet, tulen vihaiseksi. hänm oli narsisti hyväksikäyttäjä joka sai asiani stanan sekaisin pitkäksi aikaa. yritin selvitä hänen jättämistä laskuistaan ottamalla pikavipin, pelaamalla ja voittamalla. olin silloin todella masentunut ja epätoivoinen. ja ikinä en saanut rahojani takaisin. nyt minulla on , hänen takiaan, maksuhäiriö, ja elämä todella kallista. onneksi olen lopettanut pelaamisen, ja löytänyt uuden miehen, joka on fiksu eikä puhu paskaa. toivon todella voittavani lotossa, lottovoitto kuuluisi minulle, mutta muukin raha kelpaisi :)

• 9+6

" oikeasti haluais laittaa asiansa järjestykseen niin se ei onnistukaan. Onko minut tuomittu tähän? Mitä helvettiä pitäis tehdä? "

Kyllä se lähtee itsestä, kukaan muu ei sinun töppäyksiäsi paikkaa. Rupea realisoimaan tavaraa mitä olet ostanut. Myy auto pois ja tilalle 500-1000 euron velaton peli, jos se työ takia on välttämätön.

• been there

Ota yhteys kuntasi talous-ja velkaneuvontaan, sieltä saat apua ja neuvoja.

• plussaa

maksa pois

• Niittää mitä kylvää

Taas näitä "auto on mulle välttämätön"-amiksia, joilla ei ole edes rahaa syödä, mutta toistakymmentä tuhatta euroa on ollut varaa laittaa autoon, joka toimii heillä penikseen jatkeena. Täysin käsittämätöntä ja edesvastuutonta toimintaa. Miten aikuinen ihminen voi olla noin hölmö?

Alapas selittää!

• äitimuori ;))

Mun poikani on ihan pikkusen päälle parikymppinen amis. Ei velkaa. pankissa rahnaa kymppitonni. Medialalla riittää töitä hänelle ihan liiankin kanssa. Hän on taitava nuori mies.

Kaverin poika on akateeminen työtön. 4 v vanhempi minun poikaani. Pankissa nolla ekee ja isille velkäa muutaman tonnin.

Kumpi heistä on älykkäämpi ??

• Autsi wautsi!
        äitimuori ;)) kirjoitti:

Mun poikani on ihan pikkusen päälle parikymppinen amis. Ei velkaa. pankissa rahnaa kymppitonni. Medialalla riittää töitä hänelle ihan liiankin kanssa. Hän on taitava nuori mies.

Kaverin poika on akateeminen työtön. 4 v vanhempi minun poikaani. Pankissa nolla ekee ja isille velkäa muutaman tonnin.

Taisi osua todella arkaan paikkaan kun piti ruveta satuilemaan, heh! :D

• Minä kyllä uskon,
        äitimuori ;)) kirjoitti:

vaikka oletkin saanut miinuksia.
        Omakin poikamme on näitä parjattuja amiksia, mutta raha-asiat ovat hyvällä mallilla. Omaa asuntoa makselee, hyvä auto ja rahaa pankissa.

• fiksu poika

Ei ole poika tainut äitimuorinsa älykkyyttä onneksi periä. Vai mikä on vialla,kun täytyy kaverin poikaa mollata ?

• Mutsi neuvvoo

Kunnan velkaneuvonta. Gookleta Tampereen kaupunki, tai soita sinne keskukseen. Kaikki hoituu, älä huoli. Nipistä kaljasta ja tupakasta niin pysyt terveempänäkin.

Sääli etteivät vanhempasi kytänneet sinua paremmin "pikkupoikana".

Toinen työkin on ihan fiksu ajatus ja mahdollisimman halpa kämppä. Kaupungin kämpissäkin asuu jonkinaikaa. Ne ovat halvimpia vuokriltaan.

Tietty halvempi auto mutta itse panostaisin turvallisuuuteen. Vanhat Saabit ovat muuten aika turvallisia verrattuna moneen muuhun kaaraan tai sit Volvot.

Jos yrittää niin pärjää. Äläkä anna naisten kusettaa. Nykynainen maksaa itse ruokansa ym.

• 7+11

Skodassa on hyvä hinta-laatu-suhde. Uusi Octavia maksaa vain 22 000 euroa.

• Sinulla on 'nuoruutesi hölmöilyjen' jäljiltä seitsemän eri luottosopimusta. Tilipankkisi ei lainaa sinulle enempää rahaa eikä isompaa järjestelylainaa ole herunut muualtakaan. Syy on yksinkertainen: oma tilihistoriasi ja kulutuskäyttäytymisesi.

Jos isompaa lainaa ei saa, voisit yrittää yhdistellä muutamaa pienempää, niin kauan kuin luottotietosi ovat vielä puhtaat. Onko autolainasi pankista, oletko kysynyt siihen maksuvapaita kuukausia? Mihin tarvitset noin kallista autoa? Oletko kysynyt luottorajan korotusta kortteihisi? Tonni lisää molempiin ja pystyt kuittaamaan pikavipin ja osamaksusi korteille. Vapautuvalla maksuvaralla käyt seuraavaksi kolmen tonnin kulutusluottosi kimppuun, voit maksaa sitä pois nopeutetusti siten, että pidät luottokortit tapissa ja nostat kaiken ylimääräisen kulutusluoton lyhennyksiin. Seuraavaksi maksat pois toisen kortin, sitten toisen. Ja leikkaat ne poikki.

Jäljelläolevaan autolainaan rahasi riittävät jo mainiosti, jopa siten, että avaat sen rinnalle säästötilin. Riittävän taloudellisen puskurin säästettyäsi sinun ei tarvitse enää tehdä kalliita osamaksusopimuksia tai luottojärjestelyjä.

• Veloissa

Ihan hyviä ajatuksia, kyl porukalta tullu. Kiitos. Ongelmahan mulla ei siis oo näiden lainojen hallinta, vaan se että jäis rahaa vielä kaikkien lyhennysten ja muiden kulujen jälkeen. 10 000€ riitäis jo tosi pitkälle. Saisin noi muut lainat yhisteltyä ja sit hoitaisin autolainaa ja uutta 10 000 lainaa pois. Varmaan pääsen halvemmalla. Eksvaan?

• vääräleuka

maksa hyvä mies velat pois nii helepottaa

• Veloissa

maksa hyvä mies velat pois nii helepottaa

Joo. Heti ku saan rahaa.

• Maksa ja odota

Jos tilipäivän koittaessa saldo on lähellä nollaa, tilanteesi on vielä siedettävä. Sinulla on siis juuri riittävästi tuloja selvitäksesi veloistasi, jos mitään yllätyksiä ei satu. Ei muuta kuin odotat vain ja maksat joka kuukausi sen minkä pystyt. Kun et ota lisävelkaa, kuorma väkisinkin vähenee ennen pitkää. Muutaman satasen jos vielä saisit jäämään pankkitilin pohjalle mahdollisia yllätyksiä varten.

Auto sinulla on kyllä aika hintava. Vähemmälläkin pärjäät, joten vaihda halvempaan ja maksa erotuksella kalleimmat lainat pois. Minäkin olen pärjännyt, vaikka auto on työssäni ollut täysin välttämätön jo kymmeniä vuosia.

• takuu-säätiö apuun?
    • läpälälläätä

Ei toi tilanne mitään apua tarvitse/saa. Rupeat elämään varojesi mukaan niinkuin muidenkin täytyy.

• Velaton

Syö puuroo.
      Ja lopeta se paareissa lamppaamine.

• toinen tollo

Eipä oikein ole tehtävissä muuta..kuin elät ja olet pienissä rahoissa niin jo vuoden päästä on helpompaa.Yhtään ei enempää vippejä tms.Mä olen samassa jamassa tosin 35th .Mutta aion selvitä ja 2vuokraa 1200 kkeli 2400 jne..muta me selvitään.Nuukasti niin tylsää kuin onkin..vuosi eteenpäin ni on jo helpompi hengittää.Onneksi sullon töitä !!ja syöt makaroonia..kyllä se siitä usko pois!!

• Näin nääs

Itkitkö silloinkin kun otit noita vippejä? Tässä maassa kun on ollut tapana, että jokainen hoitaa omat ongelmansa itse.

Toi ei sinänsä ole mikään valtava urakka. Maksat kaikella ylimääräisellä pahinta lainaa (=korkein korko) ensin pois, Sen jälkeen seuraavaksi pahinta ja parin kolmen vuoden päästä sinun pitäisi olla jo melko lailla kuivilla.

• Ensinnäkin rahanlainaus ei ole hyväntekeväisyyttä tai avustustyötä, vaan liiketoimintaa siinä missä mikä tahansa muukin liiketoiminta. Jotta toiminta olisi kannattavaa, on ensiarvoisen tärkeää arvioida rahanlainauksen riskit. Sinut on nähty riskiasiakkaaksi, eikä aivan syyttä, sillä olethan ottanut velkaa maksukykyysi nähden liikaa.

Mitä sinun taloudelliseen tilanteeseesi tulee, niin velkaongelmia ei ratkaista ottamalla lisää velkaa. Ne ratkaistaan laittamalla tulot ja menot tasapainoon. Sinun kohdallasi se voisi tarkoittaa esim. lisätyön etsimistä. Mikäli tällainen tulojen lisäys ei onnistu, niin sitten pitää vähentää menoja, ja se taas voisi kohdallasi tarkoittaa auton myymistä.

Ja vielä tekstisi loppupuolen kysymykseen. Ei, sinua ei ole tuomittu tuohon tilanteeseen. Kyse on vain siitä, mihin tilanteeseen olet itse omalla toiminnallasi asiasi ajanut.

• tukistus/kannustus

Eikö nuo valtion päämiehet ole jo kysyneet Kriittistä ylimmäksi neuvonantajaksi velka - ja talousasioissa? Pitäsi kysyä, kiireellä jo.

Valtio on näyttänyt kansalaisilleen mallia jo vuosikaudet. Otetaan velkaa velan päälle ja kustannetaan hankkeita velkarahalla...

Miten pääsee parhaiten tarkoittamaansa tavoitteeseen vaikka lapsen kohdalla. Tukistamalla, syyllistämällä vai kannustamalla oikealle tielle ja suuntaan? Siinä monitahoinen mietintää toivottavasti aiheuttama kysymys.

• tukistus/kannustus kirjoitti:

Eikö nuo valtion päämiehet ole jo kysyneet Kriittistä ylimmäksi neuvonantajaksi velka - ja talousasioissa? Pitäsi kysyä, kiireellä jo.

Valtio on näyttänyt kansalaisilleen mallia jo vuosikaudet. Otetaan velkaa velan päälle ja kustannetaan hankkeita velkarahalla...

Miten pääsee parhaiten tarkoittamaansa tavoitteeseen vaikka lapsen kohdalla. Tukistamalla, syyllistämällä vai kannustamalla oikealle tielle ja suuntaan? Siinä monitahoinen mietintää toivottavasti aiheuttama kysymys.

Mitä yrität viestilläsi sanoa? Sitäkö, että tulojen ja menojen tasapainottaminen ei olisi se oikea tie ja neuvona pätevä? Kerro toki, että mitä itse ehdotat avaajalle ratkaisuksi. Sitäkö, että velkoja maksetaan velalla ja ollaan päivä päivältä syvemmällä suossa?

• tukistus/kannustus
        kriittinen kirjoitti:

Mitä yrität viestilläsi sanoa? Sitäkö, että tulojen ja menojen tasapainottaminen ei olisi se oikea tie ja neuvona pätevä? Kerro toki, että mitä itse ehdotat avaajalle ratkaisuksi. Sitäkö, että velkoja maksetaan velalla ja ollaan päivä päivältä syvemmällä suossa?

Sorry, että käsitit väärin. En todellakaan tarkoita, että velkaa velan päälle. Tarkoitus oli viestiä, että ei aina pidä syyllistää sormi pystyssä kun ihminen mokannut, kuka missäkin. Pitäisi omata kannustavaa asennetta, jotta ihminen korjaisi käytöstään. Kun tunnen mm th/sh ym puolelta käytäntöjä, niin sellainen ei tulisi kuulonkaan, että haukutaan pystyyn kun ihminen on omalla käytöksellään aiheuttanut oman tilanteensa. Ajatellaan vaikka päihteitä tms...tai ylensyömistä tai mitä muuta riippuvuutta tahansa. Olisi hirveää jos lääkäri ensitöikseen haukkuisi potilaan , joka on ylensyönyt eikä pääse kävelemään. Tai joutuu sydänleikkaukseen kun mättänyt voita ja rasvaa vuosikymmenet, tupakoinut eikä ole liikkunut ...Kai tajuat ?

Mitä tulee siihen, mitä aloittajalle neuvoisin, on niitä jo ehdotettu tässä ketjussa. Kannustan ottamaan yhteyttä Takuu - Säätiöön ja sitä kautta saisi asiansa kuntoon. Uskon, että useampi oppii kantapään kautta ja kun/jos saa takauksen ja sitä kautta lyhentää vain yhtä lainaa, saa asiansa järjestymään ja muuttaa toimintapaansa raha-asioissa. Olen neuvonut vuosien mittaan monia käytännössä ja moni on saanut asiansa järjestettyä ja voinut jatkaa elämäänsä toivoa menettämättä.
        Sekään ei ole pahitteeksi, jos saisi jostain lisätyötä. Kuitenkin työllistyminen ei ole itsestäänselvyys nykyaikana. Kun/jos saa takauksen, luottotiedot menee ( jos ei ole menneet jo) ei voi enää velkaantua vuosiin. Siinä on elämän oppikoulua.

• tukistus/kannustus
        tukistus/kannustus kirjoitti:

Sorry, että käsitit väärin. En todellakaan tarkoita, että velkaa velan päälle. Tarkoitus oli viestiä, että ei aina pidä syyllistää sormi pystyssä kun ihminen mokannut, kuka missäkin. Pitäisi omata kannustavaa asennetta, jotta ihminen korjaisi käytöstään. Kun tunnen mm th/sh ym puolelta käytäntöjä, niin sellainen ei tulisi kuulonkaan, että haukutaan pystyyn kun ihminen on omalla käytöksellään aiheuttanut oman tilanteensa. Ajatellaan vaikka päihteitä tms...tai ylensyömistä tai mitä muuta riippuvuutta tahansa. Olisi hirveää jos lääkäri ensitöikseen haukkuisi potilaan , joka on ylensyönyt eikä pääse kävelemään. Tai joutuu sydänleikkaukseen kun mättänyt voita ja rasvaa vuosikymmenet, tupakoinut eikä ole liikkunut ...Kai tajuat ?

Mitä tulee siihen, mitä aloittajalle neuvoisin, on niitä jo ehdotettu tässä ketjussa. Kannustan ottamaan yhteyttä Takuu - Säätiöön ja sitä kautta saisi asiansa kuntoon. Uskon, että useampi oppii kantapään kautta ja kun/jos saa takauksen ja sitä kautta lyhentää vain yhtä lainaa, saa asiansa järjestymään ja muuttaa toimintapaansa raha-asioissa. Olen neuvonut vuosien mittaan monia käytännössä ja moni on saanut asiansa järjestettyä ja voinut jatkaa elämäänsä toivoa menettämättä.
        Sekään ei ole pahitteeksi, jos saisi jostain lisätyötä. Kuitenkin työllistyminen ei ole itsestäänselvyys nykyaikana. Kun/jos saa takauksen, luottotiedot menee ( jos ei ole menneet jo) ei voi enää velkaantua vuosiin. Siinä on elämän oppikoulua.

Lisään vielä, että kannatan mm Eevertin neuvoja ja "elämä on" neuvoja, varmaan muitakin käytännön neuvoja löytyy... Konkreettisia neuvoja, mistä kuka vaan voi ottaa oppia. On hyvä päivittää oma kulutuksensa ja missä voi säästää. Kaikki turha pois, mikä ei ole elintärkeää. Asumiskuluja voi pienentää monin keinoin. Ruokakuluja, melkein kaikkea. Jos auto ei ole välttämätön se pois ja polkupyörön selkään. Tiedän monia, jotka ajavat kesäisin polkupyörällä työmatkat, jopa kymmeniä kilometrejä. Ja päihteistä kannattaa vierottaa pois. Tupakointi maksaa vähintään n 100 e/kk...olen käyttänyt monet kerrat esimerkkinä sitä, että opettele kertomaan kulutuksesi päiväx365. Eli jos ostat jotain eurolla joka päivä, se tekee vuodessa 365e. Tai sama toisinpäin. Vähennät eurolla/pv kulutusta, säästät vuodessa 365e...kaksi euroa/pv= 730e jne.. käy todella moniin moniin asioihin ja hyödykkeisiin.

• Elämä on

Jos mahdollista pienennä asumiskulujasi ja maksa tiukalla tahdilla pois niin voit hengittää vapaammin. Äläkä tee itsellesi samaa uudestaan. Havempi kämppä, ota kaveri asumaan tai muuta kotiin vähäksi aikaa ja kerro vanhemmilesi, jos mahdollista.

• Eevertti

Auta itse itseäsi: Myy autosi ja muuta omaisuutta. Lopeta lehtien tilaus, vaihda halvempaan vuokra-asuntoon, lopeta tupakanpoltto ja alkoholin käyttö. Näin aluksi.

• ANNAN NEUVOJA

SIIS LUE TÄMÄ: MENE VELKANEUVOJAN JUTTUSILLE OMAN PAIKKAKUNTASI VELKANEUVOJALLE PITÄS LÖYTYÄ HELPOSTI. SITTEN ON OLEMASSA SEMMONEN VELKAJUTTU, JOKA AUTTAA JUURI TÖISSÄ OLEVIA JOTKA ANTAA ISOMMAN LAINAN JUURI SINUNLAISIA VARTEN, KUN SULLA VAKITUINEN TYÖ NIIN SAAT HELPOSTIKKIN ASIASI KUNTOON. EN MUISTA NYT TARKKAAN SITÄ NIMEÄ, MUTTA GOOGLAAMALLA LÖYTYY. ELI OTAT ISOMMAN KÖNTTÄSUMMAN VELKAA JA MAKSAT SITTEN YHTEEN PAIKKAAN VELKAA POIS NIIN ON HELPOMPI JÄRJESTÄÄ ASIAT JA JÄÄ ELÄMISEEN RAHAA. KYLLÄ NIISTÄ SELVIÄÄ. TSEMPPIÄ, ITSEKKIN OLEN SELVINNYT SAMANLAISISTA JUTUISTA SIKSI TIEDÄN MISTÄ PUHUN.. JOS HALUAT NEUVOJA NIIN KIRJOTA SÄHKÖPOSTIIN [email protected].

• Aloittajalle, oletko tutustunut Takuu-Säätiön TAKAAMAAN järjestelylainaan omasta pankistasi? Jos velkasaldosi 18.000€, vakityö, ja näemmä kauankin maksellut velkojasi isolla summalla, niin menisit hyvin heidän vaatimiin spekseihin. Tosin lainan takaukseen liittyy eräs ehto, vapaaehtoinen maksuhäiriömerkintä 2v. Saisit raha-asiasi kerralla kuntoon ja samalla oppisit uudelleen elämään käteenjäävällä rahalla. Itse tein niin, 34.000€ järjestelylaina jota maksan n.700€/kk 3 vuoden ajan.
      Maksettiin kaikki vippivelat ja muutkin lainat ja luotot joita oli ennestään. Nyt käteen jää huomattava summa elämiseen ja sukanvarteenkin. Maksuhäiriötkään ei ole elämääni haitannut lainkaan. Suosittelen että tutustut aiheeseen jos haluat asiasi kuntoon. Toinen vaihtoehto on vain kärvistellä vuosikaudet.

• lkhfjlf

myy auto tai vaihda se halvempaan, ja ota kakkosduuni... jaa vaikka lehtiä, ota se kuntoilun kannalta tai mene viikonlopuiksi ravintolaan plokkaamaan laseja. sillä kakkosduunilla saat makseltua noi osarit.

Muuta verokortti freelance verokortiksi, niin voit yhdellä ja samalla kortilla tehdä töitä vaikka kymmenelle eri työnantajalle.

• Rikas köyhä

Mä tein silleen kun alkoi vi--taa kun tilipäivänäkin oli nollia vaan pankkiautomaatlla käynnin jälkeen kuitissa niin värkkäsin kynällä siihen nollien eteen vaikk vitosen tai seiskan tai kasin. Niin et usko miten paljon se piristi kun ei tarvinnut pelkkiä nollia katsella.

• Muttei munaton

Varaudu ettet saa takuusäätiön lainaa. Varaudu että kaikki laskut menevät ulosottoon ja luottotietosi menevät. Käyt töissä ja sosiaalitoimiston luukulla samaan aikaan.

Kunnes olet joko velaton tai työtön, ja asunnoton. Ja autoton.

• aelita

Itselläni hiukan samanlainen tilanne, tosin velkaantumisen syyt eri (yksinhuoltajuus, työttömyys, nousseet asumiskustannukset).

Se mitä sinulta kiireellisesti nyt puuttuu on maksuvara. Itselläni tämä ongelma hoitui osittain oman pankkini avulla, kun sain halpakorkoista lainaa asunto vakuutena joilla sain maksettua pois osan luottokortti- ym. veloista joiden lyhennykset nousivat pilviin. Maksuvara lisääntyi n 300 e kuussa.

Nyt on valitettavasti uudelleen vähän sama tilanne kun oli pakko ottaa uusi autolaina edellisen auton hajotessa tien päälle aivan totaalisti. Olen yrittänyt saada uutta velkojenyhdistelylainaa kaupallisilta lainaajilta (siis muilta kuin varsinaisilta pankeilta) mutta ilmeisesti siksi että osa tuloistani on ollut viime vuonna työttömyyspäivärahaa niin ainakin 2 hakemusta on hylätty.

Aion seuraavaksi hakea Takuu-Säätiön takausta velkojenyhdistelylainaan. SItä ehdottaisin sinullekin.

Toinen selkeä konsti saada helpotusta kuukausittaiseen maksettavaan on siirtää auto seisontavakuutukseen, jos vain jotenkin pärjää ilman autoa. En tiedä pitääkö tästä sopia rahoitusyhtiön kanssa, mutta aion yrittää. Tämä konsti voisi sinullakin tulla kyseeseen.

TIetenkin jatkossa pitää katsoa tarkemmin että menot ja tulot ovat tasapainossa, pitää menokirjanpitoa, ostaa vaikka kuukauden ruuat kerralla jostain halpahallista tai Lidlin tarjouksista. Baarikäynnit voi lopettaa tykkänään jos niitä on - tehokas rahansäästökeino. Tietenkään ei sitten pitä hankkia mitään mitä ilman vain jotenkin pärjää, koettaa viettää kesäloman vaikka tuttujen mökillä kalastellen jne. Jos on kuntosalin jäsen niin irtisanoutuu heti kun voi ja/tai vuokraa kortin eteenpäin.

Voin vakuuttaa että ongelmasi ovat hyvin, hyvin pieniä esim. itseeni verrattuna ja kyllä täälläkin vielä henki pihisee :) Eli kyllä se siitä suttaantuu kun pikkaisen panostaa asiaan.

Niin ja älä välitä noista syyllistäjistä ja huvikseen "haistattelijoista". Erehtyväisiä ihmisiä tässä kaikki ollaan eikä kenelläkään pitäisi olla syytä ns. heittää sitä ensimmäistäkään kiveä.

Menestystä jatkoon ja hyvää kesän odotusta!

• Apuna

Ymmärrän tilanteesi ja suututtaa tällaisten palstojen negatiivisuus. Tässä kuitenkin vinkki sinulle: kysy onko sinun asuinpaikkakunnallasi käytössä sosiaalista luototusta.. Se on tarkoitettu henkilöille joilla on ongelmia lainojen maksuissa tai jos henkilö on ajautumassa velkakierteeseen, eli saisit lainasi yhdistettyä yhdeksi isommaksi lainaksi.. Tämä sosiaalinen luototus ei ole kunnissa/kaupungeissa mikään pakollinen juttu, mutta jotkut paikkakunnat sellaista apua tarjoavat. Jos se ei auta niin onko sinulla mahdollisuutta saada takaajaa velallesi? Jos on niin, silloin luulisi pankistakin onnistuvan.. Kaikkea hyvää sinulle. Kaikki järjestyy.

• Nyt säästämään

Nimimerkki Apuna

Luin viestiketjua ja ymmärsin tai olin ymmärtävänäni hänen asuvan Tampereen seudulla ja voin kertoa, että Tampereen kaupunki ei ole ottanut sitä käyttöön ja kunnista Kangasala ja Lempäälä eivät ainakaan myönnä sosiaalista luottoa.

Sosiaalinen luotto on sosiaalli- ja terveysministeriön http://urn.fi/URN:ISBN:952-00-1350-4 linkki ohjaa ministeriön opaaseen, jossa on sosiaalisen luoton järjestäminen kunnille, tästä voidaan päätellä. että isot kaupungit eivät voi ja pysty myöntämään isoja sosaalisia luottoja.

Lisäksi epäilen, että alkuperäinen kysyjä olisi niin huonossa asemassa, mutta tietenkin hänen kannattaa yritää selvittää mahdollisuus esim. yleiseen asumisutkeen yms tukiin, lisäksi jos on mahdollista yrittää löytää halvempi asunto itsellensä.

• Ashiss

Mahtaako tuo sosiaalinen luototus olla kuitenkin harkinnanvarainen monissa paikoissa? Eli eivät kaikille myönnä mutta jos löytyy jonkinlaista maksukykyä niin sitten ehkä.. Eikä varmaankaan kaupungit/kunnat julkisesti huutele jos sellaisia myöntävät... Kysyä kannattaa aina...

• Kaikki hoituu

Minä tiedän, kuka sinua auttaa. Mene peilin eteen katsomaan ja juttele hänen kanssaan, miten asiaasa voisi edetä. Hän varmaan ehdottaa, että ulosotto on ensimmäinen askel. Menojen ja tulijen selvittäminen on tehtävä. Loppu hoituu sitten aikanaan.

• positiivinen1

Ei muuta kun yhteyttä Takuu-säätiöön ja sieltä yhdistetään sinun lainat yhdeksi ja maksat jatkossa vain yhtä lainaa.

Nämä kitisijät täällä jotka mollaa eivät varmaan itse ole saaneet asioitaan kuntoon.

Monet on pelastanut juuri se että saa lainat yhteen paikkaan ja elämä jatkuu parempana.

Tsemppiä!

• Mulle KAIKKI heti ny

Aloittaja:

Minua suututtaa sinunlaisesi ihmiset, jotka kuluttavat rahaa surutta ja eivät suostu AJOISSA tunnustamaan että menot ovat liian suuret suhteessa tulot. Olen aikoinaan lailannut rahaa toistuvasti sinun kaltaisillesi ihmisille, jotka eivät ota opikseen virheistään. Elämysten saaminen on joillekkin ihmisille niin suuri huume, että pankkitilin saldo ei paljoa paina.

Toimin nykyään vuokranantajana ja vaikka vuokrailmoituksessani lukee jopa ISOLLA että vain luottotiedollisille ja ne tarkistetaan, niin silti tulee soittoja joskus luottotiedottomilta. Ja aina samaa tarinaa ettei jotenkin ollut oma syy kun luottotiedot on menneet ja koskaan en voi tietää kuka valehtelee ja kuka puhuu totta. Kuitenkin hirmuinen hätä on saada kämppä PKS eikä edellisen vuokranantajan tietoja pystytä välttämättä antamaan (kai sinnekkin velkaa jo ennestään).

Ei siis käy ollenkaan sääliksi ihmisiä jotka elää yli varojensa ja itkevät sitten myöjemmin muita apuun! He ovat todellisuudessa itsekkäitä ihmisiä jotka usein lupailevat liikoja esim. noudattavansa suurehkon "viimeisen" lainanmaksuohjelmaa...mutta eivät kuitenkaan pysty oman luonteensa takia.

Mutta ainut keino varmaan vakuuttaa joku lainaamaan sinulle se iso laina on hankkia vielä toinen työ. Oli se sitten vaikka vain matalapalkkaista siivoamista, niin pystyt kuitenkin osoittamaan että olet tosissasi hankkimassa tuloja ja pystyt maksamaan lainasi takaisin... mutta tuskin pystyt siihen?

Eräskin yrittäjä oli usemman vuoden tuottanut hieman tappiota ja ei suostunut kuitenkaan uudehkosta autosta luopumaan vaikkei sitä todellisuudessa tarvinnut. Kyse oli vain "mukavan elämän ylläpidosta" =ahneudesta.

https://www.youtube.com/watch?v=jKsye3gjP90

• elätee velkaa

Liian holtiton velkavippien otto oot hyvä esim. miten käy.

siinä menee elämisenhalut kun menet töihiin ulosotto vie lähes kaiken.

• duunariKaisa

annan samoja neuvoja kuin muutkin täällä; jos pystyt muuta edullisempaan asuntoon vaikka edes vuodeksi tai kahdeksi. (esim. jos oot sinkku nii vaikka kimppa asuntoon, joku pieni yksiö ym...) peru kaikki mahd. ylimääräiset jutut, kuten lehdet. Sosiaalinen elämä minimiin (onhan tää huono juttu, mutta rahaa tääkin vie) eli baarireissut, festarit, kaljottelut ym hyvin harvoihin kertoihin.

Vaihda auto edullisempaan ja maksa rahalla jonka saat nii velkaa pois.
      laske paljollako selviäisit kk ruokarahalla! ja nosta ruokaraha vaikka käteisenä joka viikko!

Keksi joku toinen keikkatyö tai joku mistä saisit lisätuloja.- jos jaksat toista työtä tehdä!

• Luehan ylempänä oleva teksti Apua velkoihin. Ei tähän juuri ole lisättävää. Olet nuori ja Sinulla on työpaikka, mutta en ole täysin vakuuttunut, että olisit vielä läksysi oppinut. Mikäli olet, neuvot ovat siinä hyviä.

Susanna Hietikko

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      7536
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      53
      5643
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      66
      3150
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2683
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1628
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      205
      1504
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1139
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1107
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      250
      1101
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      31
      969
    Aihe