Itse olen ateisti ja haluan kuulua edelleen kirkkoon. Minulla on paljon syitä siihen, miksi en halua erota kirkosta. En näe myöskään hyvänä, että muut eroavat. Kirkko on oikeasti saanut paljon hyvää aikaa kotimaassamme ja tekee sitä yhä!
Haluan olla mukana tukemassa kirkon toimintaa, vaikka olenkin ateisti. Kirkon jäsenyys ei vaadi uskoa Jumalaan. Eihän kaikki papitkaan usko. Kirkko on silti meille hyvin tärkeä!
Kirkkoon voi kuulua myös ateisti!
7
109
Vastaukset
"Minulla on paljon syitä siihen, miksi en halua erota kirkosta. En näe myöskään hyvänä, että muut eroavat."
Jos on näin niin kertoisitko ne hyvät syyt meillekin?
"Kirkon jäsenyys ei vaadi uskoa Jumalaan. Eihän kaikki papitkaan usko."
Aijai, minusta tuo vie aika pahasti ne viimeisenkin uskottavuuden kirkkoa kohtaan. Mitä järkeä kuulua laitokseen, joka käskee elää tietyllä tavalla mutta ei näe tätä tapaa välttämättömäksi? Mikähän motivoi "uskottomia" pappeja työhönsä?
"Kirkko on silti meille hyvin tärkeä!"
Esimerkkejä? :)- Olly
Maksa toki turhasta, jos haluat. Sen sijaan muiden kirkkoon kuulumattomuus ei millään tavalla ole sinun asiasi.
- Eetu-Waltteri
Itse taas olen uskossaani vahva ja siksi erosin kirkosta, joka on uskonasioissa pahasti eksyksissä. Aloittaja on täysin oikeassa todetessaan kirkon sopivan lähinnä ateisteille. Sitä en ymmärrä, miksi ateisti rahoittaisi kirkon toimintaa sadoilla euroilla joka vuosi. Jos saman rahan sijoittaisi osakesäästämiseen, ei vanhana tarvitsisi murehtia eläkkeiden riittämisestä.
- Frans II
On ihan oma asiasi jos haluat kuulua kirkkoon ja käyttää rahasi pappien ja piispojen palkkoihin sekä tyhjien kirkkorakennusten lämmitykseen. Parempiakin vaihtoehtoja on.
- turha kirkko
Weera19 taitaa olla pappi, jolla on huoli palkanmaksajien riittävyydestä.
- Nasse.
On toki järkevää tukea organisaatioita jonka nettohyöty yhteiskunnalle on negatiivinen, NOT!
Käytä kirkollisverorahasi (200-600€?) paremmin, jopa kymppi SPR:lle tai Unicefille hyödytää enemmän ja tatusti aiheuttaa vähemmän uhreja. - Log_
Sitkeässä elää luulo, että kirkkoon kannattaa kuulua, koska se tekee paljon hyvää kotimaassa. Kyllähän kirkko jotain hyvääkin tekee. En sitä kiellä. Kirkon resursseihin nähden hyvänteko on vain kovin tehotonta. Ylivoimaisesti suurin osa menoista kun menee siihen jumalanpalvonta höpötykseen suoraan tai välillisesti.
Jos samat resurssit annettaisiin suoraan aitoon hyväntekeväisyyteen saataisiin paljon enemmän aikaan. En ymmärrä miksi varsinkaan ateisti haluaa ylläpitää tuota jumalanpalvonta touhua isolla rahalla. Mitä hyötä siitä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924530
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2331754- 761440
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401140Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3301082Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051060- 491039
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1441001- 108977
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85954