Vieroitus oireet opioideista

Tuulentuiverrus

Miten kauan vieroitusoireet muilla kestäneet? Millaisia ne olleet? Itse olen joutunut kovien kipulääkkeiden koukkuun. Monta kuukautta sekakäyttöä takana. Ei aina päivittäistä mutta vieroitus oireiden ilmaannuttua taas pilleripurkille. Olen käyttänyt panacodia, tramalia, oxynormia kapseleita (10mg) ja liuoksena (10 mg/ml). Nyt viimeisestä lääkkeen otosta 5 päivää. Lääkkeet yksinkertaisesti loppuivat. Hyvä niin! Vieroitusoireita ollut järkyttävää palelua; kolme villapaitaa ja tuplatäkki päällä, silti aivan jäässä. Kaikki voimat pois, kädet ei nouse että vois kunnolla tukan pestä. Hermot äärettömän herkkänä, täkin alla täristessä sain yhden päivän aikana jopa kolme itseaiheutettua orgasmia, ei tarvinnut kuin käsi työntää pöksyihin! Siis jotain hauskaakin tässä!
Kohti parempaa huomista mennään. Unilääkkeenä mulla Imovanea viikon ajaksi, sitten kaikki pois. En usko retkahdukseen. Mulla ei ole keinoja lääkkeiden saamiseen lisää, enkä nyt muutenkaan enää tästä hommasta oikein fiiliksiä saa. Kiva jos muutkin kertoisivat kokemuksiaan!

30

8936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvrewww

      Viikon pahat oireet ja toisen viikon lievät oireet noista tuollaisista ehkäpä. 5 päivää on jo niin hyvin että pitäis alkaa jo helpottaa. Itse käytin aikoinaan vuosia tramalia lääkärin määräyksestä ja lopetus meni suunnilleen noin. Tsemiä!

    • twiikeri1

      kesto ja voimakkuus tuntuu viekkareissa olevan tosi yksilöllistä. tuollaisella lyhyemmällä/epäsäännöllisellä käytöllä luulisi viikon jälkeen helpottavan. oireita pystyy jonkun verran loiventamaan bentsoilla, lyricalla tai gabapentinillä. burana auttaa kans monilla vier. aiheuttamiin kipuihin ja kuumeiluun, ja sauna lievittää joksikin aikaa palelua.

      • Tuulentuiverrus

        Huomasin kans että sauna helpottaa. Nyt on myös uutena oireena "käsien kiskontaa". Tuntuu että pitää aivan yliojentaa ranteet ja kädet ku niin juilii paikallaan. Aivan älytöntä tämä!


      • Anonyymi

        itsellä juuri gabapentiinit käytössä! ne on tosi hyviä myös lyricat. olen huomannut, että ne nostattaa mielialaa pirteemmäksi ja eituu tota lämpöheittelyä ollenkaan. itse olen oxycontteja käyttänyt useamman vuoden ja aina saanut täys agonisti reflat pois lyricalla ja gabapentinil. suosittelen muillekkin jos on mahdollisuus saada noita.! myös olen poltellut kukkaa joka auttaa.


    • Tuulentuiverrus

      Voi jeesus, tänään vielä hirveämpi päivä. Oon palellu, aivastellu, juossut vessassa kun maha löysällä. Nousi myös kuume. Buranaa otin aamulla, helpotti hiukan. Peilistä kuitenkin katsoo ihan erinäköinen nainen, silmät on avoimet ja kirkkaammat. Aivan ku joku sumu hälvenis.

      • näööyh

        Puolen litran pullo kossua, pitsa hyvillä täytteillä ja leffaa iltaan asti niin kaikki oireet katoaa kuin taikaiskusta.


      • Upo754
        näööyh kirjoitti:

        Puolen litran pullo kossua, pitsa hyvillä täytteillä ja leffaa iltaan asti niin kaikki oireet katoaa kuin taikaiskusta.

        Ripulilääkkeet auttaa mahaan tehokkaasti.


      • twiikeri1

        kuulostaa tutulta. kun sanoit noista käsien oireista, niin kyseessä on ns. 'kusiaiset' eli raajoissa kutinaa tai kipua, ja usein pakottava tarve liikuttaa niitä. itse hakkasin kerran käsiä ja jalkoja sängynpieleen, kun oli niin tuskainen olo niissä. siihen ei tietääkseni auta muu kuin aika. imodium auttaa mahaan, ja jos saat käsiisi betasalpaajaa(esim propral), se rauhoittaa oloa ja sydäntä.


      • Tuulentuiverrus
        twiikeri1 kirjoitti:

        kuulostaa tutulta. kun sanoit noista käsien oireista, niin kyseessä on ns. 'kusiaiset' eli raajoissa kutinaa tai kipua, ja usein pakottava tarve liikuttaa niitä. itse hakkasin kerran käsiä ja jalkoja sängynpieleen, kun oli niin tuskainen olo niissä. siihen ei tietääkseni auta muu kuin aika. imodium auttaa mahaan, ja jos saat käsiisi betasalpaajaa(esim propral), se rauhoittaa oloa ja sydäntä.

        Kyllä tässä nyt mahdollisimman vähän lääkkeitä kaipaan. Tuo burana helpotti ja käsien "muurahaisiin" voltaren voide. Yöksi otan Imovanea, sitäki nyt vaan viikon tarpeiksi. Tupakkaa kuluu mutta sama sille.. Kunhan näistä vierotusoireita pääsisin. Ehkäpä nyt jo hieman parempi olo.. Sai jo kaupassa käytyä! :)


      • twiikeri1
        Tuulentuiverrus kirjoitti:

        Kyllä tässä nyt mahdollisimman vähän lääkkeitä kaipaan. Tuo burana helpotti ja käsien "muurahaisiin" voltaren voide. Yöksi otan Imovanea, sitäki nyt vaan viikon tarpeiksi. Tupakkaa kuluu mutta sama sille.. Kunhan näistä vierotusoireita pääsisin. Ehkäpä nyt jo hieman parempi olo.. Sai jo kaupassa käytyä! :)

        joo se on hyvä kun yrittää pysyä aktiivisena. sängyssä makaaminen ja tuskailu saa olon tuntuun vieläkin pahemmalta. jos vaan suinkin pystyy, niin kannattaa vaikka lukea, tehdä ristikoita, käydä kävelemässä jne. saapa ainakin ajatukset hetkeksi pois huonosta olosta. kyllä se sullakin vielä voitoksi kääntyy, kunhan nyt jaksat sen alun yli.


      • Tuulentuiverrus
        twiikeri1 kirjoitti:

        joo se on hyvä kun yrittää pysyä aktiivisena. sängyssä makaaminen ja tuskailu saa olon tuntuun vieläkin pahemmalta. jos vaan suinkin pystyy, niin kannattaa vaikka lukea, tehdä ristikoita, käydä kävelemässä jne. saapa ainakin ajatukset hetkeksi pois huonosta olosta. kyllä se sullakin vielä voitoksi kääntyy, kunhan nyt jaksat sen alun yli.

        Kiitos kannustuksesta! Hyvä yö takana. Muutama tunti aivan sikeää unta. Ja ihan normi yötamineissa. Nyt aamulla heräsin tuttuun paleluun mutta jospa tämä nyt tästä.
        Oon ehtiny miettiä yhtä ja toista.. Ihan kamalaa miten ihminen voi olla heikko ja saada itsensä tämmöiseen jamaan. Minun ansaksi koitui työelämä ja uraputkessa kiitäminen. Lääkkeet oli helppo saada ihan laillisesti. (Ei kylläkään tosi tarkoitukseen ja tarpeeseen). Pelastuksena mulla mies ja lapset. Eivät tiedä lääkkeiden syömisestä. Pari kertaa mies on jotain ihmetelly. Ja pari kertaa oon lääketokkurassa tehny asioita mitä en muista, mies oli kummissaan. Pahimmissa pöllyissä myös nukuin "äänekkäästi" eli saatoin pulista ja huutaakkin pitkin öitä. Meni onneksi työstressin piikkiin.
        Häpeä ja epäonnistuminen, ja kiinnijäämisenkin pelko ajavat kuiville. Työstä oli helppo ottaa talviloma ja mikä parasta, ne saatavilla olevat lääkkeet loppui. Mies on kotosalla nyt seurannut tätä vieroitusta. Luulee että mulla joku ihan älytön flunssa. Olen niin surullinen ja häpeissäni olotilastani.
        Ehkä jo tänään jaksaisin tehdä vähän enemmän kotihommia. Kyllä tässä nyt on onnistumisen meininki..


      • twiikeri1
        Tuulentuiverrus kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta! Hyvä yö takana. Muutama tunti aivan sikeää unta. Ja ihan normi yötamineissa. Nyt aamulla heräsin tuttuun paleluun mutta jospa tämä nyt tästä.
        Oon ehtiny miettiä yhtä ja toista.. Ihan kamalaa miten ihminen voi olla heikko ja saada itsensä tämmöiseen jamaan. Minun ansaksi koitui työelämä ja uraputkessa kiitäminen. Lääkkeet oli helppo saada ihan laillisesti. (Ei kylläkään tosi tarkoitukseen ja tarpeeseen). Pelastuksena mulla mies ja lapset. Eivät tiedä lääkkeiden syömisestä. Pari kertaa mies on jotain ihmetelly. Ja pari kertaa oon lääketokkurassa tehny asioita mitä en muista, mies oli kummissaan. Pahimmissa pöllyissä myös nukuin "äänekkäästi" eli saatoin pulista ja huutaakkin pitkin öitä. Meni onneksi työstressin piikkiin.
        Häpeä ja epäonnistuminen, ja kiinnijäämisenkin pelko ajavat kuiville. Työstä oli helppo ottaa talviloma ja mikä parasta, ne saatavilla olevat lääkkeet loppui. Mies on kotosalla nyt seurannut tätä vieroitusta. Luulee että mulla joku ihan älytön flunssa. Olen niin surullinen ja häpeissäni olotilastani.
        Ehkä jo tänään jaksaisin tehdä vähän enemmän kotihommia. Kyllä tässä nyt on onnistumisen meininki..

        hyvä kun tuli uni. kyllä sullakin on varmasti 1vk päästä jo aivan eri olo. ei se muutu kuin paremmaksi tuosta eteenpäin. mulla lähti käyttö siitä kun teininä aloin saada opiaatteja selkäkipuun. nyt ei lääkärit suostu laittaan mua vieroitukseen, kun uskovat etten vois elää kipujen kanssa. menin sitten korvaushoitoon. onneksi on mullakin selväpäinen mies tukena, yksin ois vaikeaa. kyllä se tästä, meillä molemmilla.


      • Tuulentuiverrus
        twiikeri1 kirjoitti:

        hyvä kun tuli uni. kyllä sullakin on varmasti 1vk päästä jo aivan eri olo. ei se muutu kuin paremmaksi tuosta eteenpäin. mulla lähti käyttö siitä kun teininä aloin saada opiaatteja selkäkipuun. nyt ei lääkärit suostu laittaan mua vieroitukseen, kun uskovat etten vois elää kipujen kanssa. menin sitten korvaushoitoon. onneksi on mullakin selväpäinen mies tukena, yksin ois vaikeaa. kyllä se tästä, meillä molemmilla.


      • twiikeri1
        Tuulentuiverrus kirjoitti:

        Ja kotihommiin yms. kannattaa panostaa, saapa muuta ajateltavaa. Ja kun olo antaa periksi, ulkoilu virkistää. On se op.riippuvuus kyllä petollista, varsinkin kun niitä käyttäessä voi kulisseja ylläpitää hyvinkin pitkään. Mun käytöstä tietää vain perhe, mies ja lääkärit. Muut tuskin edes uskois. Hyvä että on paikka missä voi tästäkin puhua, leimautumisen pelossa kun ei haluta tutuille kertoa.


      • mölömölömölö
        twiikeri1 kirjoitti:

        kuulostaa tutulta. kun sanoit noista käsien oireista, niin kyseessä on ns. 'kusiaiset' eli raajoissa kutinaa tai kipua, ja usein pakottava tarve liikuttaa niitä. itse hakkasin kerran käsiä ja jalkoja sängynpieleen, kun oli niin tuskainen olo niissä. siihen ei tietääkseni auta muu kuin aika. imodium auttaa mahaan, ja jos saat käsiisi betasalpaajaa(esim propral), se rauhoittaa oloa ja sydäntä.

        Nuo "kusiaiset" kuulostaa samalta kuin mun RLS oireet. Minulla siihen auttaa vain kannabis, joten sitä kannattaa kokeilla. Toinen on jumalaton kaatokänni, mutta siihen voi itseasiassa kuolla. Lajikkeita on erilaisia ja niihin voi perehtyä netin avulla. Jotkut lajikkeet ei auta yhtään ja jotkut taas ratkaisee koko ongelman. Lääkärit tässä maassa vaikuttaa tietävän vähemmän kuin kehitysmaissa. Joidenkin tapauksessa hamppu voi auttaa myös opiaattien ja alkoholin vieroitusoireisiin, olen kuullut useasti. Ei ainakaan kannata jättää kokeilematta.


      • may121
        twiikeri1 kirjoitti:

        hyvä kun tuli uni. kyllä sullakin on varmasti 1vk päästä jo aivan eri olo. ei se muutu kuin paremmaksi tuosta eteenpäin. mulla lähti käyttö siitä kun teininä aloin saada opiaatteja selkäkipuun. nyt ei lääkärit suostu laittaan mua vieroitukseen, kun uskovat etten vois elää kipujen kanssa. menin sitten korvaushoitoon. onneksi on mullakin selväpäinen mies tukena, yksin ois vaikeaa. kyllä se tästä, meillä molemmilla.

        Joo tw ttiedän hyvin mistä puhut. Ihminen on kokonaisuus, vaik ols unin t. Muit vaikeuksia, niin voi olla fyysisiä, mul kipuja,, ja pahoja keskittymissvaik. Etet jos nuppi o kipeee, niin voi olla oikeita sairauksia, fyysisiä. Mä ilahduttelen itteeni hulluna ja tuhlaan rahaa! On parempi mieli,, mut ei hyvä olo kun rahat meni...ja kaverit eitykkää ku näköjään hyvästä naamasta samoin muut. Nyt o pinna tiukal ja sillon et lääkäris pärjää, etkä apua saa.. ellet oo rauhall. Jaa mukava, yleislääkärille.


      • Anonyymi
        Tuulentuiverrus kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta! Hyvä yö takana. Muutama tunti aivan sikeää unta. Ja ihan normi yötamineissa. Nyt aamulla heräsin tuttuun paleluun mutta jospa tämä nyt tästä.
        Oon ehtiny miettiä yhtä ja toista.. Ihan kamalaa miten ihminen voi olla heikko ja saada itsensä tämmöiseen jamaan. Minun ansaksi koitui työelämä ja uraputkessa kiitäminen. Lääkkeet oli helppo saada ihan laillisesti. (Ei kylläkään tosi tarkoitukseen ja tarpeeseen). Pelastuksena mulla mies ja lapset. Eivät tiedä lääkkeiden syömisestä. Pari kertaa mies on jotain ihmetelly. Ja pari kertaa oon lääketokkurassa tehny asioita mitä en muista, mies oli kummissaan. Pahimmissa pöllyissä myös nukuin "äänekkäästi" eli saatoin pulista ja huutaakkin pitkin öitä. Meni onneksi työstressin piikkiin.
        Häpeä ja epäonnistuminen, ja kiinnijäämisenkin pelko ajavat kuiville. Työstä oli helppo ottaa talviloma ja mikä parasta, ne saatavilla olevat lääkkeet loppui. Mies on kotosalla nyt seurannut tätä vieroitusta. Luulee että mulla joku ihan älytön flunssa. Olen niin surullinen ja häpeissäni olotilastani.
        Ehkä jo tänään jaksaisin tehdä vähän enemmän kotihommia. Kyllä tässä nyt on onnistumisen meininki..

        Tsemppiä siskoseni. Aurinko paistaa vielä risukasaankin. Olen jokusen kerran vieroittanut itseni ja välillä se on ollut epätoivoista rämpimistä. Muista että aika parantaa haavat ja se pätee tässä asiassa. Ole luja ja pidä pintasi kyllä se alkaa helpottamaan kun saat puhtaita päiviä riittävästi taaksesi niin aina on helpompaa fyysisesti. Henkinen houkutus palaa aina välillä supattamaan korvaan että älä anna periksi. Muista että tämän taistelun sä voitat jos olet luja ja sähän olet jos niin päätät. Gabapentin on oiva apu jos sellaista on saatavilla. ja lihasrelaksantit on jeesanneet pienellä annoksella. Muista että itsesi takia tämä kaikki kannattaa tehdä ja sen jälkeen tulee kaikille hyvä olla.


    • tt:lla kaikki ok?

      Onko tuulentuiverruksella kaikki kunnossa kun ei ole täällä näkynyt? twiikeri

    • ikiamis

      tuttua hommaa itsel 8 päivä ilman nyt pari vuotta taas subbanaa meni sain taas tarpeeks ja rahatki loppu sopivasti tähän elämään nyt jalat pahimpana oireena ja ripuli mut kaikki helpottaa on tästä ennenki selvetty ku seinää mut on tämä tyhmää hommata tälläiset olot ja kaikkea muuta tyhmää saapa nähä miten käy mut uskoo riittää ei näis tuppukylis muutenkaa saa apua koskaa vaikka yrittää

      • may1

        Huomattu on et tuppukylis ei apuja tipu, mul ei täs mies ja lapset pyöri mukana,, ei ne yhteistapaamiset o mikään booster t. Hoitopaikka ole,, pitäs ite nsin olla ok.iite on kans muutamia kertoja subbaria kok. Jaa kaikista olin niin reipas ja aikaansaava sekä rauhallinen. Rehellisys ei kannata aina, vituttaa ku jotkut ei kipeet hakee lääkkeet suotta nini lekurit lukee näit ja sit tulee kaikille pakkokeinoja ja hörhöepäilyt, vaik ois kipee. Että suurkiitos, osa käyttäjistä o hoitohenkilökuntaa, tietoa o...päivystypaketit aina loppu.löytyy henkilökunnan himasta. Olen vihainen niil turhan hakijoille kun itel oikeita sairauksia, ja aina joku hörhöepäily ja seinäänlopetus. Hakekaa kadulta ni muut ei kärsi. En saa syödä buranaa, mahahaava.


    • may1

      No itel panacodii, tenoxii, rivoi jaopamoxii. Pakkovierotuksia o enkä sais dokata. Eipä pal tee mieli tehä mitään, jos o lantattua makeeta valkoviinii ja sexiä niin helpottaa, tukia ja apui ei oo, ku asiat pitäs kuitenki hoitaa. Näitä lopetellaan kuin senään, ja semmonen o musta aika vastuutonta. Ettei sitä kaverit aina ymmärrä miksi sitä muuttuu oudoksi ns. Selvinpäin, hyvä kun kauppaan pääsee. Toivon tsemppiä kaikille jotka käyvät läpi samaa..muulloin kuulemma olen tosi mukava, nyt lussuttava raunio ilman mitään. Et houkutus palata vanhaan o kova.

      • Ontio0

        Toi on just paha kun muut ihmiset näkee sen nurinpäin, että oot normaali sillon kun käytät opiaatteja. Sit kun lopetat niin ne kattoo että nyt ei mee hyvin. Ite aikoinaan otin monesti tramalia jotta tekisin hyvän vaikutelman.


    • kljjh

      Oon palellu, aivastellu, juossut vessassa kun maha löysällä. Nousi myös kuume. Buranaa otin aamulla, helpotti hiukan---------------------- Sinulla on Flussa eikä mikään muu.

    • Tuulentuiverrus

      Töissä taas. Elämä hymyilee. Ihan huippu olo! Kyllä kannatti olla lujana! Kyllä minun mielestä nuo vieroitus oireet on vaan kärsittävä.. Täysin omaa hölmöyttä ajaa itsensä tuohon kuntoon. Tupakointi vielä jäljellä mutta sekin nyt vähentynyt niin että vaan töiden jälkeen poltan.
      Jotenki kiva kun aurinko paistaa täällä Lapissakin ja jo kesä suunnitelmia! Kaikinpuolin onnellinen nainen! :)

      • Lopettamassa

        Mahtavaa :)

        Minäkin lopettamassa, alkaa olla 10 vuorokautta täynnä viimeisistä vedoista. N. vuoden päivittäinen subun iv-käyttö takana. Tosiaan on kyllä tutut ihmetellyt että mikä mulla on, onneksi on kevätinfluenssaa liikkeellä...

        Oireet on tosi yksilölliset, tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lopetan mutta on kyllä ihan varmasti viimeinen, olot ei oo ollut niin pahat kuin pelkäsin. Hirveäähän tämä on ollut, mutta kestetty on.

        Nuo aivastelut on jänniä, mulle on tullut sellaisia oudon tuntuisia aivastelukohtauksia, ajattelin että viekkareista ne varmaan johtuu, en tosin ole ikään ennnen kuullut että viekkareissa tulis tollastakin, mutta Tuulentuiverrus ne täälllä mainitsikin.

        Tää väsymys ja saamattomuus on pahinta. Jos paremmin jaksaisi tehdä jotain niin kuluisi aika nopeammin ja sais ajatuksia pois olosta. Tunteet on kauhean pinnassa. Välillä on tullut, lähinnä jonkin aikaa heräämisen jälkeen (kyllä, oon jopa nukkunutkin useimpina öinä) sellaisia euforia-aaltoja.

        Voiton puolella ollaan!


      • Ijioiuj
        Lopettamassa kirjoitti:

        Mahtavaa :)

        Minäkin lopettamassa, alkaa olla 10 vuorokautta täynnä viimeisistä vedoista. N. vuoden päivittäinen subun iv-käyttö takana. Tosiaan on kyllä tutut ihmetellyt että mikä mulla on, onneksi on kevätinfluenssaa liikkeellä...

        Oireet on tosi yksilölliset, tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lopetan mutta on kyllä ihan varmasti viimeinen, olot ei oo ollut niin pahat kuin pelkäsin. Hirveäähän tämä on ollut, mutta kestetty on.

        Nuo aivastelut on jänniä, mulle on tullut sellaisia oudon tuntuisia aivastelukohtauksia, ajattelin että viekkareista ne varmaan johtuu, en tosin ole ikään ennnen kuullut että viekkareissa tulis tollastakin, mutta Tuulentuiverrus ne täälllä mainitsikin.

        Tää väsymys ja saamattomuus on pahinta. Jos paremmin jaksaisi tehdä jotain niin kuluisi aika nopeammin ja sais ajatuksia pois olosta. Tunteet on kauhean pinnassa. Välillä on tullut, lähinnä jonkin aikaa heräämisen jälkeen (kyllä, oon jopa nukkunutkin useimpina öinä) sellaisia euforia-aaltoja.

        Voiton puolella ollaan!

        Tulee aivastelua ja muitakin flunssan oireita.


      • Lopettamassa
        Ijioiuj kirjoitti:

        Tulee aivastelua ja muitakin flunssan oireita.

        Juu, ne muut flunssaan viittaavat oireet on tuttuja, kuumetta on ollu, nenä vuotaa (johtuu osin palelusta), niitä aivastuksia ei vain ole ennen tullut - ja onhan ne nyt aika sivuseikka muiden oireiden rinnalla - ne vaan tuntuu oudolta, ei tavallisilta aivastuksilta, ehkä allergia-aivastustyyppisiä ennemminkin?


      • Anonyymi

        tosi upeeta ja kannustavaa: Hienoa että pääsit eteenpäin asiassa. Mä aloittelen taas lopetusta. Onneksi tilanne on se että voin asteittain vähentää ja ei tarvitse heti katkaista kaikkea. Ollaan kanssa veljet ja siskot lujia tässä taistelussa. Tsemppiä jokaiselle teidän valinnoissanne. T : Mäentäinen Ruudolf.


    • Anonyymi

      Menee kyllä ohi.

      • Anonyymi

        Itsellä ainakin pahempi tärinä hävinnyt.
        Käytän vieroituslääkettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe