Lohjan kaupungin vuokra-asunnot

ihmisarvo-asuminen

Oletteko vuokranneet Lohjan kaupungilta asunnon? Asuntojen vuokrauksessa on tullut nyt ilmi outo kyykytys lapsiperheitä kohtaa. Vuokrasopimus tehdään ensin 1-3 kk . jonka jälkeen luvataan vuokrasopimusta jatkaa. Mutta todellisuus on muuta. Vuokrasopimusta jatketaan vain 1 kk kerrallaan. Jolloin perhe on kuin "löysässä hirressä " koko ajan. Lasten hoitopaikkojen ja koulujen sijainnin vuoksi ei vois etsiä koko-ajan uutta asuntoa. Jos olet joutunut tälläisen kohtelun kohteeksi. Kerro tilanteesi . Ja onko kaupunki pyytänyt sinulta uudelleen vuokravakuutta , vaikka olet todistettavasti vuokravakuuden hoitanut silloin ensimmäisen vuokrasopimuksen allekirjoituksen yhteydessä. Kiitos !

9

3419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso piimä

      Tuota noin, etkö osaa tulkita vuokralaisen oikeuksia vai missä mättää?

    • hahahhahahahha

      Nämä sosiaalilapsiperheet just on etusijalla joka asiassa! Lapsia pitää tehdä tusina ja ei ole rahaa huolehtia niistä, sossu maksaan. Summa pitäisi olla kaikille sama! Yksineläjälle ja näille sosiaalitapauksille jotka tekee tusinan lapsia! Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, mutta sille ei voi mitään jos ei ole töitä!

    • ihmisarvo..

      Tämä kuukausi kerrallaan systeemi on käytössä kaikilla joilla ei ole luottotiedot kunnossa. Mikäli maksaa sovittuna aikana tarpeeksi kauan voi saada pidemmän sopimuksen. Kaupunki otti tämän käytännön koska jos silloin asukas ei maksa vuokria tai muuten käyttäytyy häiritsevästi hänet saadaan häädettyä heti mutta mikäli asukkaalla on "jatkuva" sopimus häätö saattaa kestää jopa puolesta vuodesta vuoteen joka taas tarkoittaa ettei kaupunki saa rahaa ja joku muu joutuu odottamaan kauemmin asuntoa.

    • Lovaan kyllästynyt

      Ja Lohjanvuokra-asunnoilla on sellainen käytäntö et vuokratakuu käytetään pois muuttaessa asunnon uudelleen remontointiin, jos olet muutaman vuoden niissä asunut ja muutat pois ompahan kämppä miten siistissä kunnossa tahansa ei vaikutusta ihan natsimeininkiä koko lovalla ja sit muualta päin kaupungista esim.Routiolta tarjotaan törkeessä kunnossa olevaa kämppää kannattaa kysellä asuntoa muualta kun lovalta ja sit he lähettelee jälkeenpäin jotain ihme tasasumma laskuja jostain siivouskuluista vaikka on lattiat imuroitu ja pyyhitty niin kun kuuluukin sit kun sinne soittaa laskusta et täähän on ihan perätön niin he kehottaa unohtamaan sen laskun ihme touhua et näin Virkkalassa.Enkä ole ainut.

    • 6 kk vuokralla riitt

      Ei kai kukaan hae kaupungilta vuokra-asuntoa, jos ei ole ihan pakko. Ne talothan on ihan kauheita.

      Mieluummin asunto vapailta markkinoilta, tietysti, niin saa asua paremassa talossa eikä tarvitse kuunnella illalla kun poliisit hakee rapusta häiriköitä. Lapsetkin pääsee nukkumaan ajoissa.

    • vuokraaja olin

      Olen vuokrannut asuntoja Lohjalla ja se on varmaa, että siistiä asukasta ei löydy. Asiaan ei vaikuta yhteiskunnallinen asema, oli kyseessä akateeminen tai duunari niin sama on menoi.
      Jossain muualla asunon vuokraus voi kannattaa, mutta ei Lohjalla, vuokratulot menevät remontteihin ja siivoukseen ja vielä on niitäkin, jotka eivät maksa vuokraansa. Lyhyt sopimus on toisaalta suoja maksuhäiriköiden varalta, mutta nopea vuokralaisen vaihtuminen aiheuttaa jatkuvaa korjautarvetta.

      • Riippuu varmaan ...

        Sulla on ollut huono tsägä, tai sitten asuntosi ovat kalliita, niin ettei n.s. hyvien vuokralaisten tarvitse ottaa niitä. Vai kaupungin asuntojako vuokrasit?

        Itse ollaan asuttu yksityiseltä vuokratussa asunnossa eikä olla mitän koskaan rikottu tai sotkettu ja aina ollaan maksettu vuokrat ajallaan.


      • syviski
        Riippuu varmaan ... kirjoitti:

        Sulla on ollut huono tsägä, tai sitten asuntosi ovat kalliita, niin ettei n.s. hyvien vuokralaisten tarvitse ottaa niitä. Vai kaupungin asuntojako vuokrasit?

        Itse ollaan asuttu yksityiseltä vuokratussa asunnossa eikä olla mitän koskaan rikottu tai sotkettu ja aina ollaan maksettu vuokrat ajallaan.

        Juuri noin. Ihmettelen miksi kaupungin tulisi edes omistaa asuntoja. Kommunismin aikaa valtio omisti kaiken. Lohjan kaupungin vuokra-asunnot ovat iso riski ja taakka veronmaksajille. Eihän tuollaisille elementtikolhooseille oltu suunniteltukaan kuin 30 vuoden elinkaarta ja sitten räjäyttämällä läjään, puskutraktoreilla maantäytteeksi.


    • Ekonomi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe