Miettikää, että miltä tuntuu menettää työpaikka. Pistää koti myyntiin ja muuttaa pois. Lieksassa näillä palstoilla vain iloitaan siitä, että me Tuikun työntekijät joudumme näin tekemään. Olen aina kuvitellut, että kunnan päättäjät suhtautuvat vakavasti jokaiseen kunnassa olevaan työpaikkaan. Nyt etsittiin kaikki porsaanreijät, joihin vedota kielteisen päätöksen saamiseksi aikaan. Valtio olisi maksanut 100 prosenttisesti meidän työpaikkamme eikä kaupungille olisi tullut kuluja. Tuntuu tosiaan ihan hirveältä, että päättäjiä, jotka löivät stopin työllemme ylistetään näillä palstoilla. Perussuomalaiset vetävät hyvin kovaa oikeistolaista linjaa ja siihen mukaan menivät nyt myös demarit. Tätä on vaikea ymmärtää. Meidän surumme täällä Tuikussa on syvä. Olemme monet perheellisiä ja menetettävää on todella paljon.
Epätervettä ilakointia
24
220
Vastaukset
- suo siellä
Kun kouluja päätettiin lopettaa, niin perusteluna oli, että näin saadaan annettua opettajille ym henkilökunnalle lopputilit.
Säälikää heitä myös! - Itsekin työtön
Se on työnantajana Kylänlahden Kristillisen Opiston asia EI Lieksan kaupungin. Jokainen yrittäjä tietää että hyvinä aikoina palkataan väkeä lisää ja huonoina taas vähennetään työntekijöitä. Ei sen kummempaa ja saman on kokenut lukematon määrä lieksalaisia. Koittakaa nyt kermaperseet vain hyväksyä se tosiasia.
- veronmaksaja1
Ei valtio olisi maksanut, vaan me VERONMAKSAJAT. Me olemme joutuneet pitämään yllä teidän toimintaanne maksamalla veroja kuka enemmän ja kuka vähemmän. Työmarkkinattuestakin menee 20% veroa, ellei toisin ole sovittu. Ajatelkaa kuinka pieni summa se on millä pitää tulla toimeen. Maksaa laskut, asunto, puhelin, ruoka ym.ja työttömiä on todella paljon. Entäs vanhukset, eläkeläiset, sairaat jne. Heille ei tipu sympatiaa. On vain oma napa aina. Tässä on haettu tasa-arvoa isolla T:llä
- muualla ei veroja
Onko teillä niin pienet työttömyyskorvaukset ja eläkkeet, ja veroakin menee 20 & työttömyyskorvauksista? Muualla Suomessa ei makseta ennakonpidätystä työttömyyskorvauksesta eikä laskuja tartte maksaa. Eikä oo eläkeläisiä.
Ja eihän ne Tuikun työntekijät taas varmaan maksaneet veroja, käyttäneet palveluja jne? - sprölöl
valtio = veronmaksajat. epäselvää? jonnekkin päin suomea tulee vastaava helahoito, ainut häviäjä tässä on lieksa.
- Jop.tekki
Missä myötätunto kun Pankakosken tehdas tai Joptekki laittoi porukkaa kortistoon?
- työläinen
No kuule kyllä se sekin korpesi ja korpeaa edelleen. Vaikkei ole sukulaisia tai tuttavia siellä töissä, mutta jokainen työpaikka pois Lieksasta on naula Lieksan arkkuun. Tietäkää se.
Lapsemme kärsivät tästä asiasta sen tulemme näkemään.Aikanaan itse minulla meni viimeinen vuosi koulussa harakokoille kun koulun oli oksettava olo koulussa puoleen päivään saakka tuosta koulukyydityksestä vaiikaa oli linja auto mutta vanha käryävä auto ja mutkainen tie. Säälin siten lapsia joilla on sama tilanne vielä pitempi matka kuin aikanaan minulla vain seitsemän kilometriä. Aivan hirveää kun oksetti MK
- Kotouttamisen lasku
Kun 500 maahanmuuttajan kotouttamisen lasku lankeaa maksettavaksi, niin voi olla jotta kato käy vielä kaupunginkin työpaikoissa, joten kannattaa etsiä sitä työtä jo hyvissä ajoin.
Talouden realiteetteja kun ei voi paeta, ne on vain kohdattava ja niihin on myös sopeuduttava.- Horisijoille
Mitä sinä horiset... Tuollahan tuo tilinpäätös 2013 on kaupungin sivuilla luettavissa. Kohtalaisen hyvin meni.
- Parempaa luvassa
Horisijoille kirjoitti:
Mitä sinä horiset... Tuollahan tuo tilinpäätös 2013 on kaupungin sivuilla luettavissa. Kohtalaisen hyvin meni.
Jos tilinpäätös on 1,3 miljoonaa tappiollinen,
toimintakate heikentynyt 2,6 miljoonaa ja
vuosikate ei riitä edes poistojen kattamiseen ja
koko kaupungin henkilöstö on lomautettuna,
niin hyvinhän tuo on mennyt ja
varmaan vielä parempaa on luvassa.
- paskapuhetta4
"Valtio olisi maksanut 100 prosenttisesti meidän työpaikkamme eikä kaupungille olisi tullut kuluja."
Valtio olemme me veronmaksajat !
Vai ei olisi kaupungille tullut kuluja? Siellä Tuikussa on varmaan oma terveydenhoito, lääkärit, hammaslääkärit jne. että ette ole kuormittamassa ja viemässä jonotuspaikkaa kuntalaisilta?- ihmiset haittana
Jos kunnassa ei asuisi ketään, sehän olisi edullista, olisi lääkäriaikoja…
Eikä veronmaksajia. Palkkaa saavia ihmisiä.
- Mitä siinä itket !
Aloittaja, sinun ajattelusi on epätervettä! Toisten kustannuksellako elättäisit
itsesi? - olisi työ voinut sää
Ei lopputili ole hyvä asia mutta kannattamattomuus syistä tänäpäivänä ei ole säälityöpaikkoja. Se on raaka totuus.
Lieksassa on n. 500 lorviaa otettu täysihoitoon niin jostain on säästettävä. - oikea päätös
Kyllä lieksan on aika lopettaa nämä suojatyöpaikat, jotka on rakennettu mamujen ympärille. Se valtion 100% teidän palkoista on meidän veronmaksajien maksamaa palkkaa, joten jos nyt menisit ja etsisit tuottavaa työtä. Ei nimittäin pahemmin käy sääliks, on tässä kaupungissa ennenkin työttömiä tullut ja pärjättävä on ollut. Jos on työkykyä ja halua niin ilman työtä ei jää kukaan.
- kuolleet kaupungit
Eikös valtion maksamista palkoista makseta kunnallisveroa kuntaan, eivätkö parempia asukkaita ole veronmaksajat ja maksukykyiset ihmiset kuin että kateudesta kaikki ovat työttöminä ? Onko siellä maksukykyistä väkeä edes ostamaan kenenkään taloja, pääseekö talosta eroon?
- helppo juttu
kuolleet kaupungit kirjoitti:
Eikös valtion maksamista palkoista makseta kunnallisveroa kuntaan, eivätkö parempia asukkaita ole veronmaksajat ja maksukykyiset ihmiset kuin että kateudesta kaikki ovat työttöminä ? Onko siellä maksukykyistä väkeä edes ostamaan kenenkään taloja, pääseekö talosta eroon?
hah, mennään kaikki suomessa kunnalle tai valtiolle töihin, irtisanoudutaan muista työpaikoista ja elellään kun herrat. ei yhtään työtöntä suomessa ja kaikki hyvin valtakunnassa. vai...
- Kunnioitan työtänne
helppo juttu kirjoitti:
hah, mennään kaikki suomessa kunnalle tai valtiolle töihin, irtisanoudutaan muista työpaikoista ja elellään kun herrat. ei yhtään työtöntä suomessa ja kaikki hyvin valtakunnassa. vai...
Olen pahoillani, että sinua aloittaja on täällä nimitelty ja halvennettu.
Nämä ihmiset eivät ymmärrä, että sosiaali- ja terveydenhoitoaloilla, opetuksessa, vanhuspalveluissa ja nuorisotoimessa tehdään tuottavaa työtä, vaikka siitä ei ole myytävää näkyvää tavaraa tuloksena.
Arvostan erityisammattitaitoanne, mitä näiden traumatisoituneiden nuorten kanssa työskentely taatusti vaatii. Olen seurannut yhden sinänsä melko turvallisista oloista adoptoidun lapsen sopeutumiskehitystä ja voin ounastella sitä prosessia, jossa näitä pakolaislapsia ja nuoria tuetaan.
Täällä luullaan heidän lentäneen kuin turistien Suomeen, joten turha jatkaa aiheesta.
Ammattitaidollenne on taatusti kysyntää muualla. Vanhan loppu on aina myös uuden alku!
- Anteeksi antakaa
Olen lieksalaisten puolesta erittäin pahoillani teidän Tuikun henkilökunnan puolesta.
Olen aivan ällikällä lyöty, miten voimakas viha on vallannut iloisen ja ystävällisen Lieksamme.
Olen syvästi pettynyt.
Todella nöyrä anteeksipyyntöni :( - Kysyjä
Liekö teille palkka tullu tukipisteen kautta? Ei maailma siihen kaadu aina tekevälle töitä löytyy jos vain osaa katsella kauaskantoisesti. Monet ovat olleet vuosia työttömänä ja ovat tulleet toimeen peruspäivärahalla vaikkeivat valita.
- tekevälle työtä
Näitä tietyn työpaikan tulevia työttömiä pilkataan ja käsketään lähtemään Lieksasta pois, muualla tekevälle työtä löytyy. Mikä syntyperäisiä lieksalaisia estää lähtemästä työnperään ja myymästä taloaan? Ai niin, jos he eivät olekaan tekeviä, niin ei työtäkään löydy.
- v72 alkaen
Etelä-Suomessa on hoitoalan paikkoja. Lieksasta on aina joutunut lähtemään, jos töitä on halunnut. Nimim. v. -72 lähtenyt.
Tulin pohjois-karjalaan ja myös lieksaan vaikka juuret eivät ole täällä, mutta kuitenkin hyvin olen pärjännyt ja hyvin moni muukin tänne tullut on hyvinkin tuoneet jopa sivistystä tänne eri tehtävissä ja myös toimeentuloa ja työtä ja vielä eri tavoin olen mukana eläkeläisenä vielä eri toiminnoissa osani tekemässä MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218