Sosiaalituet ovat ihmisoikeus, joiden tarkoitus on pitää työelämästä pudonneet ihmiset elämässä kiinni. Se on hieno asia ja kansallinen oikeus, joka kuuluu jokaiselle köyhälle kyseenalaistamatta.
Sossuraha kuuluu meille!
28
311
Vastaukset
- ajatuksia
Sosiaalituki luo ns "spurguluokkaa", eli kansanosaa joka ei tee työtä eikä koskaan tule tekemään työtä. Englannissa on näin jo käynyt. Vanhemmat eivät tehneet työtä ja lapset seurasivat vanhempiaan ja oppivat että työ oli käydä sossusta hakemassa rahat. Tämä laiskistuttaa ja tuhoaa läntistä maailmaa.
Ehdotukseni: 6 kuukautta tukea ja jos ei tämän jälkeen ole mitään saanut aikaan, tai edes todistettavasti yrittänyt, saa jäädä omilleen. Muuten uudet 6 kuukautta. Tämä pitää työttömän aktiivisena työnhakijana, eikä sohvalle leviävänä yhteiskunnan taakkana.- sossu M27
Ei se vaan noin tule menemään, eli jatkan lorvimista :)
- 14+11
sossu M27 kirjoitti:
Ei se vaan noin tule menemään, eli jatkan lorvimista :)
Kyllä se noin tulee menemään sitten kun yhteiskunta romahtaa. Mitä sitten teet?
- sossu voittaa aina
14+11 kirjoitti:
Kyllä se noin tulee menemään sitten kun yhteiskunta romahtaa. Mitä sitten teet?
Sitten kai pakko mennä töihin, mutta se on sen ajan murhe. Nyt nautin elämästäni kympillä.
- ei tukia
Sosiaalituet on hätä ratkaisu ei ihmisoikeus joka tulee automaattisesti. Jos ihminen tulee toimeen ilman tukia ne ei ole itsestäänselvyys.
Olen minäkin ollut työttömänä ja saanut ansiosidonnaista, täytyy vaan järjästää asiat niin että sillä pärjää sen ajan kunnes saa töitä ja palkkaa. Monesta asiasta on luovuttava, menot niin minimiin että rahat riittää. Siinä kun sitten kituuttaa eteenpäin kyllä työhalut herää, kelpaa melkein työ kuin työ jos saa jotain palkkaa. - meizi83
Kyllä tuo köyhän logiikka lopulta kolahtaa omaan nilkkaan. Hetken aikaa on mukava lorvia ja olla tekemättä mitään. Aluksi se on kivaa, mutta lopulta masentaa.
Vastaava ikäluokka asuu velattomissa asunnoissa, joissa on halpa asua. Käyttörahaa on hurjasti enemmän ja työssäkäyvät ihmiset on ns. yhteiskunnassa osallisena.
Köyhä ei lopulta tee mitään, eikä pysty menemään töihin, kun mitään ammattitaitoa ei ole. Köyhän lapset perivät vain köyhyyden.- mie lorvin
meizi83 ei tajua lorvimisen filosofiaa.
- Kröde Jannu
Eli kun olet työtön vaikka vuoden niin ei natsaa. Siinä sitten lorvitaan koko elämä. En hiffaa teitsin skrödee Himas vertausta. Hei kuule,..sun hyväosaisen elämän näkemys on melko pinnallinen ja kiree. Tarjooks sä meille duunii, vai natisex se vaan. No sitä mäkin hei, äijä on urpo hei.
- sossu työtön.
Jos on tehnyt työharjoittelua ja ilmaistöitä 10 vuotta niin on oikeus sossurahoihin seuraavat 15 vuotta. Minä olen ilmaisen työpanokseni antanut monille firmoille joten olen nytten sitten sossun elätti koska firmat käyttää hyväksi työttömiä ja valtio sen sallii. Ne sossu rahat tulee kuitenkin valtion kassasta ja firmojen pomojen veroista joten minulla on ainakin hyvä syy olla työtön niin kauna kun saan kunnon palkkaa.
- porvarimendus
Ei sosiaalituet ovat armopaloja rikkaiden lompsasta ja meiltä pois. Kaikki muut ovat loisia kuin me eliitti. Syökää vaikka oma ahterinne, who cares.
- minä uskallan
Eivät ne mitään armopaljoa ole vaan valtion tarjoama oikeus heille jotka sen uskaltavat ottaa.
- verikoira..
Ei kun ne on suojelurahaa, ettei teidän sikojen kimppuun hyökätä.
- Sapettaa tollaset
Onko kivaa olla köyhä?
Tuskin.
Älkää vinkuko ja vaatiko, siihen teillä ei ole oikeutta.
Töihin siitä laiskamadot!- älykäs sossu
On oikeus ja on kivaa. Suomessa on katsos sananvapaus. Mua sapettaa vielä enemmän tommoset orjaksi alistuneet luuserit, jotka eivät ymmärrä että elämä ei ole työt' varten.
- elämä sossuna
Joka ketjussa uhotaan kuinka ei sais passivoituu sossulle! PASKAT mä sanon! Se on mun oikeus ihmisenä! Ei ne rahat oo keltää pois, ja mulle ei työt maistu. Kokeiltu on!
- joku roti
Ihminen saa passivoitua ja erakoitua vaikka metsään, mutta ei yhteiskunnan rahoilla.
- lisää sossurahaa!!!
joku roti kirjoitti:
Ihminen saa passivoitua ja erakoitua vaikka metsään, mutta ei yhteiskunnan rahoilla.
Saa yhteiskunnan rahoille! sehän on Suomen laissa! sosiaaliturvaan on jokasella täällä oikeus, ettäs tiiät! ja mä aion käyttää sitä oikeutta!
- joku roti
lisää sossurahaa!!! kirjoitti:
Saa yhteiskunnan rahoille! sehän on Suomen laissa! sosiaaliturvaan on jokasella täällä oikeus, ettäs tiiät! ja mä aion käyttää sitä oikeutta!
Lakeja voidaan muuttaa, kai senkin tiesit?
- voittajasossu
joku roti kirjoitti:
Lakeja voidaan muuttaa, kai senkin tiesit?
Vaan eipä sossulakeja suomessa muutella. Sen tietävät jo historiasta että köyhiä ei sovi liikaa sortaa. Loppujen lopuksi sossu voittaa aina.
- joku roti
voittajasossu kirjoitti:
Vaan eipä sossulakeja suomessa muutella. Sen tietävät jo historiasta että köyhiä ei sovi liikaa sortaa. Loppujen lopuksi sossu voittaa aina.
http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot/kuntainfo/-/view/1846782 Ei muuteta vai?
Oot kyllä tosi sinisilmäinen jos tuohon uskot. Ja mistä ihmeen historiasta puhut? Että aina taivaasta tippuu sossutukia? - sekosii
joku roti kirjoitti:
http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot/kuntainfo/-/view/1846782 Ei muuteta vai?
Oot kyllä tosi sinisilmäinen jos tuohon uskot. Ja mistä ihmeen historiasta puhut? Että aina taivaasta tippuu sossutukia?juuuh... ja kohta tulee uudet muutokset kunhan saavat istuntonsa istuttua.Mitäs siihen sanoo 'voittajasossu'.... ja mitä kuvittelee hän voittavansa.... hmmm.
- sossu voittaa aina
sekosii kirjoitti:
juuuh... ja kohta tulee uudet muutokset kunhan saavat istuntonsa istuttua.Mitäs siihen sanoo 'voittajasossu'.... ja mitä kuvittelee hän voittavansa.... hmmm.
Ohan se voittoa kun ei tartte töitä tehä, voi vaan makoilla ja rahat tulee tilille joka kuukaus.
Ja valtiomiehet voi leikkiä valtiomiestä, vaan totuus on että sossuraha on ja pysyy. Jos sitä ruvetaan vastikkeelliseks säätämään niin ainahan sossu keinot keksii ja kusetaa pystyy. ohan tälläki palstalla ihmiset selittäny kuinka saanu kelasta sairaan paperit ku valittanu keksittyä masennusta.
- 288 e/kk käteen
Niin no saathan sä sen 288 euroo vaikket halua mennä orjatöihin tai muihin vapaaehtoistöihin.
Jos sillä tuut toimeen niin hyvä. - OrJuuson
Kokoomus on leikkaamassa tätä paraikaa, joten kauaa se ei kuulu enää köyhille. Sitten jatketaan 2 € päivän orjatöissä ilman mitään muita tukia ja asutaan parakeissa.
- lisää soskurahaa
En tajuu miten työssäkäyvät haluaa orjatöitä, omaan nilkkaanhan ne kusee! Töitä ei köyhän nykysuomessa kantsi tehä. Sossu o turvaraha ja oikeus joka kuuluu kaikille köyhille. Silti juuri työssäkäyvät vastustaa sossuu. Tän takii työssäkäyvät on köyhien vihollisia!!! Ne haluu pakottaa kaikki orjatöihin koska vihaa omaa työtään on o pakkosidottuja siihe!
- äly hoi hoi
lisää soskurahaa kirjoitti:
En tajuu miten työssäkäyvät haluaa orjatöitä, omaan nilkkaanhan ne kusee! Töitä ei köyhän nykysuomessa kantsi tehä. Sossu o turvaraha ja oikeus joka kuuluu kaikille köyhille. Silti juuri työssäkäyvät vastustaa sossuu. Tän takii työssäkäyvät on köyhien vihollisia!!! Ne haluu pakottaa kaikki orjatöihin koska vihaa omaa työtään on o pakkosidottuja siihe!
Niille työläisille jäis enemmän rahaa, jos ei tarttis elättää sossuloisia. Siksi ne ei tykkää, että joku täällä kiljuu ja meuhkaa kuinka sossut rulettaa. Ja en kyllä vielkään ymmärrä miten työssäkäyvät voivat olla sossuloisien vihollisia, kun kerran niitten kukkarosta te pummit syötte!
- pummilogiikkaa
äly hoi hoi kirjoitti:
Niille työläisille jäis enemmän rahaa, jos ei tarttis elättää sossuloisia. Siksi ne ei tykkää, että joku täällä kiljuu ja meuhkaa kuinka sossut rulettaa. Ja en kyllä vielkään ymmärrä miten työssäkäyvät voivat olla sossuloisien vihollisia, kun kerran niitten kukkarosta te pummit syötte!
No jos sossulaisten tuloja vastustaa, niin eikös sillon olla niiku sossujen vihollisia?
siis pummien logiikalla tottakai
- SOSSUU
SOOooOOOSSSSSSSUUUUUUUUuuuuuUUUUUuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KUULUX HÄ?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794