Viina on yksinäisen kaveri

viinaa juokaa

Juokaa viinaa niin ette tunne enää itseä yksinäiseks.

13

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wpb

Ai mä ainakin tunnen itseni entistä yksinäisemmäksi jos ryyppään. Siksi en uskalla enää ollenkaan koskea alkoholiin.

• ex länträäjä

Kokeiltua tuli, toimi aikaansa asti sitten meni mönkään. Silloin kun se vielä toimi,
      se noste minkä siitä vielä sai auttoi omalta osaltaan unohtamaan.
      Haluut sä koskaan juoda ja unohtaa? Harrastin sillä aineella unohtamista
      aika kauan aikaa, sitten se vaan lopulta ainakin mun kohdalla alkoi tehdä vähän
      joka puolelle ongelmaa lisää, vajos entistä syvemmälle suohon.

Niin ja yksin join viimeiset 10 vuotta. Mut kyllä sillä sai aika kauan aikaa
      painettua taka-alalle mahdolliset yksinäisyyden tuntemukset, ei ollut siinä
      nosteessa köyhä eikä kipee. Se vaan sitten ennemmin tai myöhemmin koittaa
      se arki siihenkin touhuun aukanaan.

• nyt aukes korkki

Nyt siis tää ongelma on ratkaistu: juodaan kaikki omat maksat paskaks ja tavataan sisätautien osastolla. Ei enään yksin...

• Syy yksinoloon
    • käsidesi

Mulla ainakin alkoholi saa unohtamaan yksinäisyyden, tulee vapautunut olo voi lähteä muina miehinä baariin istuskelemaan vaikka selvin päin ihmisten ilmoilla kulkeminen tuskaa, mutta seuran hakuun se ei auta, minusta tulee välinpitämätön, tässä ollaan nyt kännissä yksin olo ei tunnu missään kestän kaiken vittuilut ikävät muistot en tarvi muita ihmisiä menkää pois

• bdfbdbaerbaefberaera

Olen samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa! Alkoholi on paras ja ainoa ystävä joka ihmisellä tässä maailmassa on.

• hyvästi selväpäivä

Kaikke ongelmat ratkeaa vetämällä kännit ja krapulakaan ei haittaa, kun alkaa juomaa krapulaan

• kaljaa ja viinaa

Juodaan kaljaa ja viina niin ei huolet ne piinaa. Rappiolla on hyvä olla.

• rakas ystäväni

Ainoa ystäväni on tänään ostettu kaunis Finlandia pullo. Sitä tässä hörpin ja halailen. Se ei jätä ja antaa lämpöä minulle.

• HGW

Juu, sillähän se yksinäisyys korjaantuu, ei tarvi ite paljoo ponnistella asian eteen, kaupassakaan ei tarvi puhua, kun on noi itsepalvelujutut, PIN-koodia vaan ja kaikki OK?
        Mitähän jos kuitenkin tekisit asian eteen jotain ihan ITSE?
        Ponnistele hiukan muuallakin kuin paskahuusissa?
        Lähtisit kunnon harrastuksiin ja ihmisten pariin ja lakkaisit ruikuttamasta täällä virtuaalisessa epätodellisuudessa omaa saamattomuuttasi? Jos et osaa keskustella, opettele. Lue kirjoja, mene kirjastoon, ei paljoa edes maksa ja lehdistäkin muutakin, kuin urheilut ja sarjakuvat, katsele telkkarista muutakin, kuin Salkkareita, urheilua ja Emmerdalea.
        Siis pidä vaikka kuukauden tietsikka yms. tauko. Tekee ihmeitä! :)
        Älä ruikuta! Täällä ei asiasi korjaannu!

• Kirkas viina raakana, hitaasti nautiskeltuna ilman päihtymystä... Siinä on parhautta

• ldfkgjkljgtihjiyjhy

Lopettais jo Suomi24- häiriköt liikaa juomisen mainostamisen, viitaten aloituksen laatineeseen nimettömään. Tosin kohtuullisesti käytettynä alkoholikin varmasti on pienempi pahe ihmiselle, kuin ainakaan uskontohörhöily tai muu friikkeily.

Mistä syystä muuten ihmiset, jotka eivät koskaan juo yhtään alkoholia ja jotka pitävät alkoholia ainoastaan kaiken pahan alkuna ja juurena kaikessa, ovat muita useammin joistakin perversioista kärsiviä, eivät kaikki mutta niinkuin osa (viittaamatta tietenkään jälleen keneenkään, tai mihinkään)? Tiedetään esimerkiksi ilotaloissa ramppaavia pappeja, absolutisti- hihhuleita jotka pakonomaisesti treenaavat itseään salilla syömishäiriöihin asti ja absolutisteja jotka alkavat kannattaa jotakin nihilististä munkki-kieltätymisideologiaa, tiedetään alkoholismista selviytyneitä entisiä koko elämänsä pilanneita alkoholisteja jotka vaihtavat edellisen pakkomielteeensä esimerkiksi uskontohihhulointiin tai seksiriippuvuuteen tai peliriippuvuuteen, jne.

Minua iljettää lukea, että tällä palstalla mainostetaan yksinäisille lääkkeeksi juoda itsensä hengiltä, sairasta. Mutta ei alkoholin normaali käyttäminen ole mikään huono asia.

Minua kiinnostaisi tietää millainen on ihminen, jolla ei ole yhtäkään pahetta. Omasta mielestäni luotettavampi on ihminen joka juo joskus pari tai enemmänkin bisseäkin vaikka, kuin kukaan ihminen joka väittää, että ei omaa mitään paheita. Tosin voihan se olla, että jollekulle extremeksi eli paheeksi riittää pari kuppia erikoisteetä ja sanaristikoiden täyttäminen, mutta itselläni ainakin alkaisi viirata, jos en joskus voisi rentoutua juomalla muutaman bissen. Kun en bissen juomisellani ole koskaan kenenkään muun, enkä edes omaa elämääni vahingoittanut, kun sikäli paljoa en juo tai joisi. Tietysti se on surku, että absolutistit varmaan heikommin saa kavereita ainakaan Suomen alkoholikeskeisessä kulttuurissa, mutta eiväthän ystävyyssuhteet alkoholia satunnaisesti nauttivillakaan alkoholin perusteella tai ainakaan alkoholin vuoksi synny.

Tuo yksi kirjoitti hyvin: myös viinaa voi juoda siten, ettei sitä juo niin paljoa, että siitä päihtyisi. On vaikkapa laatuviskien harrastajia ja he eivät juo niinkuin jallumiehet. Itse tosin en koskaan juo viinaa, koska vihaan viinaa eikä pääni edes kestäisi sitä. En edes muista, milloin olisin maistanut viinaa, mutta bisseä ja skumppaa (joskus aitoakin) ja viiniä juon viikottain, eikä millään pekkapuskilla tai susannahuovisilla ole siihen sananvaltaa, onneksi. Alkoholi ei toki ole sekään vaaraton päihde. Sopii iloon ja rentoutumiseen, ei suruun tai ahdistukseen.

• elkää juoko

aika huono tie tuo alko

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      331
      3239
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      206
      2853
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      59
      2447
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      172
      1512
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1299
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      1290
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      925
    8. 60
      923
    9. 85
      860
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      834
    Aihe