Sosiaalisuus lisää yksinäisyyden tunnetta

muumimörköjapikkymyy

Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Kun on ihmisten seurassa on hauskaa, mut melkeen heti kun se loppuu se fiilis kääntyy laskuun... ei kait voi olla hyvää ilman huonoa. Ehkä kyseessä on se, että ei kuitenkaan saanut sitä läheisyyttä mitä ehkä lopulta kaipaa. Vai auttaako se läheisyyskään? Jatkuuko yksinäisyys niin kauan kunnes löytää jonkun todellisen sielunkumppanin?

Toisaalta en yhtään tykkää ideasta, että tarvii jonkun toisen ollakseen onnellinen. Harva suhde kestää kuitenkaan loputtomiin, ja jokanen me yksin täältä lähdetään.

6

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+2

Mulle ne pahimmat "yksinäisyyden puuskat" tulee melkeen järjesteän sen jälkeen, kun olen ollut jossain porukassa.

Vaikka on ollut hauskaakin.

Huomaa, että on kuitenkin jotenki ulkopuolinen kaikesta huolimatta ja että tää ei ole kuitenkaan sitä mitä loppujen lopuksi kaipaat, vaan kaipaat jotakin enemmän.

• Heippa muumimörköjapikkymyy

Ensinnäkin tuntuu ilahduttavalta, että sinulla on porukoita, joissa edes hetkittäin voit pitää hauskaa!

On silti selvää, että tuollaisen hauskan loputtua tulee ehkä tyhjä olo. Näinhän on monen muunkin asian suhteen. Juhlien tai odotetun tilaisuuden jälkeen tietynlainen pettymyksen tai surun, kaipauksen fiilis ihan inhimillinen.

Olet varmaan perusluonteeltasi sosiaalinen ja seuraa kaipaava. Silloin nuo hauskan seuran hetket saavat ikään kuin täyttymyksen, ja ilmeisesti haluaisit elämäsi sisältävän sellaisia nykyistä enemmän. Olet kuitenkin hyvillä viisauden jäljillä siinä, että ihminen on itse omasta onnellisuudestaan vastuussa. Jokaisen täytyy oppia ensin sietämään omaa yksinoloaan, jotta voi aidosti ja ripustautumatta liittyä toiseen ihmiseen kumppanuusmielessä.

Kysyisin sinulta: miten itse voit vaikuttaa siihen, että sosiaalisten tilanteiden ollessa päällä saisit kaipaamaasi aitoa läheisyyttä? Oletko kenties tottunut johonkin rooliin, joka etäännyttää sinut aidosta omasta itsestäsi? Voisitko koettaa lisätä aitoutta itsessäsi ja houkutella sitä myös muista ihmisistä esiin? Kuten vaikka kysymällä, mitä muille kuuluu ja kuuntelemalla vastauksen myös paneutuneesti. Hyvin pitkälti aidon kohtaamisen tunne tulee siitä, että kumpikin osapuoli tuntee tulleensa kuulluksi. Kuuntelemisen taitoja kannattaa siis opetella lisää!

Rikkaita kokemuksia mielenkiintoisella elämänpolulla sinulle toivottaa Meiju -diakoni

• eroakirkosta.fi

Miksi nämä kuuntelevan_kirkon vastaukset ovat aina niin alentuvia ja teennäisiä? Käykö kirkko täällä jotain mainoskampanjaa ihmisten jättäessä enenevissä määrin kirkon? Miksi nämä ei voisi olla vertaistukipalstoja ilman kirkon mainoksia?

• Ihana yksinäisyys
    • siili1

"On silti selvää, että tuollaisen hauskan loputtua tulee ehkä tyhjä olo."

Nyt on kyllä diakoni kuutamolla. Ei tuolla tunteella ole mitään tekemistä sen normaalin haikean tunteen kanssa, joka tulee juhlien jälkeen. Itse vältän sosiaalisia tilanteita nyt kun olen jäänyt elämässä yksin, koska kotimatkalla en pysty estämään itkua ja alan itkeä hillittömästi jo bussissa, kun tiedän että tyhjä koti odottaa. Ja se on melko kiusallista.

Tuo yksinäisyyden tunne on perustavanlaatuinen hylätyksi tulemisen tunne. Muut ihmiset palaavat kotiin perheidensä tai kumppaninsa luo ja itse joutuu menemään kerta toisensa jälkeen tyhjään ja pimeään kotiin.

Minä olen ainakin sellainen, että kaipaan intensiivistä henkistä yhteyttä toiseen ihmiseen enkä saa mitään irti tyhjänpäiväisestä seuranpidosta. Tämä ei onnistu kuin parisuhteessa jossa kaikki asiat jaetaan ja ollaan tiiviisti yhdessä. Ja kun minusta ei parisuhteeseen enää ole, niin en näe mitään järkeä siinä, että tässä tulee elää kituuttaa vielä vuosikymmeniä.

• asoufe

Varsinkin kun lähdin yhden työkaverin kaa radalle ja hän sanoi että pari sen kaveria tulee mukaan. Siinä huomasi kuinka ulkona on kaikesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      116
      5383
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      436
      1691
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      200
      1203
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1163
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1139
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1053
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      951
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      941
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      896
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      846
    Aihe