Sosiaalisuus lisää yksinäisyyden tunnetta

muumimörköjapikkymyy

Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Kun on ihmisten seurassa on hauskaa, mut melkeen heti kun se loppuu se fiilis kääntyy laskuun... ei kait voi olla hyvää ilman huonoa. Ehkä kyseessä on se, että ei kuitenkaan saanut sitä läheisyyttä mitä ehkä lopulta kaipaa. Vai auttaako se läheisyyskään? Jatkuuko yksinäisyys niin kauan kunnes löytää jonkun todellisen sielunkumppanin?

Toisaalta en yhtään tykkää ideasta, että tarvii jonkun toisen ollakseen onnellinen. Harva suhde kestää kuitenkaan loputtomiin, ja jokanen me yksin täältä lähdetään.

6

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+2

Mulle ne pahimmat "yksinäisyyden puuskat" tulee melkeen järjesteän sen jälkeen, kun olen ollut jossain porukassa.

Vaikka on ollut hauskaakin.

Huomaa, että on kuitenkin jotenki ulkopuolinen kaikesta huolimatta ja että tää ei ole kuitenkaan sitä mitä loppujen lopuksi kaipaat, vaan kaipaat jotakin enemmän.

• Heippa muumimörköjapikkymyy

Ensinnäkin tuntuu ilahduttavalta, että sinulla on porukoita, joissa edes hetkittäin voit pitää hauskaa!

On silti selvää, että tuollaisen hauskan loputtua tulee ehkä tyhjä olo. Näinhän on monen muunkin asian suhteen. Juhlien tai odotetun tilaisuuden jälkeen tietynlainen pettymyksen tai surun, kaipauksen fiilis ihan inhimillinen.

Olet varmaan perusluonteeltasi sosiaalinen ja seuraa kaipaava. Silloin nuo hauskan seuran hetket saavat ikään kuin täyttymyksen, ja ilmeisesti haluaisit elämäsi sisältävän sellaisia nykyistä enemmän. Olet kuitenkin hyvillä viisauden jäljillä siinä, että ihminen on itse omasta onnellisuudestaan vastuussa. Jokaisen täytyy oppia ensin sietämään omaa yksinoloaan, jotta voi aidosti ja ripustautumatta liittyä toiseen ihmiseen kumppanuusmielessä.

Kysyisin sinulta: miten itse voit vaikuttaa siihen, että sosiaalisten tilanteiden ollessa päällä saisit kaipaamaasi aitoa läheisyyttä? Oletko kenties tottunut johonkin rooliin, joka etäännyttää sinut aidosta omasta itsestäsi? Voisitko koettaa lisätä aitoutta itsessäsi ja houkutella sitä myös muista ihmisistä esiin? Kuten vaikka kysymällä, mitä muille kuuluu ja kuuntelemalla vastauksen myös paneutuneesti. Hyvin pitkälti aidon kohtaamisen tunne tulee siitä, että kumpikin osapuoli tuntee tulleensa kuulluksi. Kuuntelemisen taitoja kannattaa siis opetella lisää!

Rikkaita kokemuksia mielenkiintoisella elämänpolulla sinulle toivottaa Meiju -diakoni

• eroakirkosta.fi

Miksi nämä kuuntelevan_kirkon vastaukset ovat aina niin alentuvia ja teennäisiä? Käykö kirkko täällä jotain mainoskampanjaa ihmisten jättäessä enenevissä määrin kirkon? Miksi nämä ei voisi olla vertaistukipalstoja ilman kirkon mainoksia?

• Ihana yksinäisyys
    • siili1

"On silti selvää, että tuollaisen hauskan loputtua tulee ehkä tyhjä olo."

Nyt on kyllä diakoni kuutamolla. Ei tuolla tunteella ole mitään tekemistä sen normaalin haikean tunteen kanssa, joka tulee juhlien jälkeen. Itse vältän sosiaalisia tilanteita nyt kun olen jäänyt elämässä yksin, koska kotimatkalla en pysty estämään itkua ja alan itkeä hillittömästi jo bussissa, kun tiedän että tyhjä koti odottaa. Ja se on melko kiusallista.

Tuo yksinäisyyden tunne on perustavanlaatuinen hylätyksi tulemisen tunne. Muut ihmiset palaavat kotiin perheidensä tai kumppaninsa luo ja itse joutuu menemään kerta toisensa jälkeen tyhjään ja pimeään kotiin.

Minä olen ainakin sellainen, että kaipaan intensiivistä henkistä yhteyttä toiseen ihmiseen enkä saa mitään irti tyhjänpäiväisestä seuranpidosta. Tämä ei onnistu kuin parisuhteessa jossa kaikki asiat jaetaan ja ollaan tiiviisti yhdessä. Ja kun minusta ei parisuhteeseen enää ole, niin en näe mitään järkeä siinä, että tässä tulee elää kituuttaa vielä vuosikymmeniä.

• asoufe

Varsinkin kun lähdin yhden työkaverin kaa radalle ja hän sanoi että pari sen kaveria tulee mukaan. Siinä huomasi kuinka ulkona on kaikesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      51
      5876
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4605
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4362
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4141
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      92
      3746
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      62
      3283
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2453
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2349
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2089
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1219
    Aihe