- Ihmisiä ammutaan Krimillä.
- Nato lisää sotilaita pitää ja häittäjä lenyokoneita Puolaan ja Batiaan. Pitäänee kohta sataharjoitulsen Baltioassa.
- Lhedet kerovat suurista sotaprikateista Suomen itäisillä rajoilla.
- Nössö EU ja pehmo obama asettaa "nossö" pakotteita
- Sumen hallitus on enemmän huolissaan rikkaiden Venäjällä menetetyistä rahoista kuin ihmisitä
- Puolustuisministeri kartoom seuraavansa tapahtumia
- "Huuhkaja Ulkoministerimme" huhilee muidenkin puolestan: - Länsi ei käyt' sotilaita
- Ja kansanedutajat laulavat liturgiaansa : Te Nato kimaiset, Suomi ei Natoon, Suomi ei Nartoon...
Kysymys: Välittääkö hallitus tai yhtään kansanedustjat tavallisen kansalaisemme
tuvallisuuden tunteen lisäämisestä ja sotapelon vähentömisestä?
Vastaus: Ei, se välitt'ää ja on enemmän huolssaan bisnesmiesten isoita rahoista ja naapurimme kukkaro täynn olevist turisteista.
Mitä sotapelolkoa voi vähentää
18
148
Vastaukset
- nestori miikkulainen
Hyvä keino tällä kertaa suomalaisille turhiin sotapelkoihin on keskustella näistäkin asioista kokeneiden ihmisten kanssa.
Krimin ja Ukrainan tapaukset kohdistuvat Suomeen kuitenkin lievinä. Matkailutuloja kertyy nyt vähemmän ruplan arvon heikennyttyä.
Samoin Venäjän ja Suomen välinen kaupanvaihto voi notkahtaa jos lähdetään boikotoimaan näiden Krim-toimien takia EU:n mukana.
On hyvin sanottu, että tässä asiassa tarvitaan enemmän lääkäriä kuin sotatuomaria.. - ja levollinen mieli
Panen luottamukseni Jumalalaan. Ilman hänen sallimustaan ei hiuskarvaakaan putoa päästäni. Sodanpelko on yksi muoto kuoleman pelkoa.
Annetaan viisaampien pohtia näitä juttuja: ei yksittäinen ihminen mitään voi. Jos olet noin herkkä, älä seuraa liikaa uutisia. - 2+2
Illut painaa eteenpäin joka tapauksessa niin kauan kuin ihmiset ei näe todellisuutta. Sota on edessä ennemmin tai myöhemmin, jos illuja ei pysäytetä. Mutta kansa ei tiedä, ei näe, ei ymmärrä, nukkuu valtavirtamedian luomaa unta.
- Ahdistunut mies
Ei pelota sota, sen sijaan pelottaa etten koskaan pääse ahdistuksesta eroon.
- siili1
"Panen luottamukseni Jumalalaan. Ilman hänen sallimustaan ei hiuskarvaakaan putoa päästäni."
Lohduttaako se sitten tositilanteessa, että tämä on Jumalan sallima asia? Kun joutuu kidutetuksi tai raiskatuksi, voi ajatella että ei se mitään, Jumala on tämän säätänyt.
Miten ihmeessä tuon pitäisi lisätä ihmisen levollisuutta?- ja levollinen mieli
Vastaa aloittajan kysymykseen. Hän haluaa vinkkejä sodanpelkoonsa. Minä annoin oman neuvoni. Anna sinäkin omasi. Ei takoitus ole alkaa väittelemää, kenen vinkki on sopiva ja kenen ei.
Vastatkaa ja pyrkikää auttamaan aloittajaa. - siili1
ja levollinen mieli kirjoitti:
Vastaa aloittajan kysymykseen. Hän haluaa vinkkejä sodanpelkoonsa. Minä annoin oman neuvoni. Anna sinäkin omasi. Ei takoitus ole alkaa väittelemää, kenen vinkki on sopiva ja kenen ei.
Vastatkaa ja pyrkikää auttamaan aloittajaa.Toivoin lähinnä sinulta perustelua siitä, kuinka tuo oikein toimii. Mieluusti itsekin suhtautuisin asioihin levollisesti enkä pelkäisi kaikkea. En osaa antaa aloittajalle vinkkejä, koska olen jatkuvien pelkojeni vuoksi itsekin hermoromahduksen partaalla tai pikemminkin sen jo kokenut.
Minusta sinä et antanut mitään neuvoa aloittajalle, vaan kerroit vain kuinka kiva ja levollinen olo sinulla on. No, tuo että välttää uutisia on sentään konkreettinen neuvo. - ja levollinen mieli
siili1 kirjoitti:
Toivoin lähinnä sinulta perustelua siitä, kuinka tuo oikein toimii. Mieluusti itsekin suhtautuisin asioihin levollisesti enkä pelkäisi kaikkea. En osaa antaa aloittajalle vinkkejä, koska olen jatkuvien pelkojeni vuoksi itsekin hermoromahduksen partaalla tai pikemminkin sen jo kokenut.
Minusta sinä et antanut mitään neuvoa aloittajalle, vaan kerroit vain kuinka kiva ja levollinen olo sinulla on. No, tuo että välttää uutisia on sentään konkreettinen neuvo.No vastaan sinulle sitten. Kun olen joskus ollut huolissani tai pelännyt, oel rukoillut voimaa Jumalalta, niin on tullut levollinen ja luottavainen olo. Joskus on pelko hävinnyt kuin veitsellä leikaten ja mielen on täyttänyt syvä rauha ja lepo.
Saatana vaikuttaa ihmisen vapaan tahdon kautta maaimassa ja sodat jakapinatm raiskaukset ym. on sen syytä. Ei Jumala ketään piinaa.
Jos vaikka sota syttyis ja kuolisin, niin mikäs sitten: Pääsen iankaikkiseen kirkkauteen ja kuollaan me täältä ennenpitkää.
Ei tuollaisilla asioilla kannata päätänsä piinata.
Raamattu sanoon, että ei tarvitse murehtia huomisesta päivästä. Niin eletään tätä päivää ja hetkeä. - siili1
ja levollinen mieli kirjoitti:
No vastaan sinulle sitten. Kun olen joskus ollut huolissani tai pelännyt, oel rukoillut voimaa Jumalalta, niin on tullut levollinen ja luottavainen olo. Joskus on pelko hävinnyt kuin veitsellä leikaten ja mielen on täyttänyt syvä rauha ja lepo.
Saatana vaikuttaa ihmisen vapaan tahdon kautta maaimassa ja sodat jakapinatm raiskaukset ym. on sen syytä. Ei Jumala ketään piinaa.
Jos vaikka sota syttyis ja kuolisin, niin mikäs sitten: Pääsen iankaikkiseen kirkkauteen ja kuollaan me täältä ennenpitkää.
Ei tuollaisilla asioilla kannata päätänsä piinata.
Raamattu sanoon, että ei tarvitse murehtia huomisesta päivästä. Niin eletään tätä päivää ja hetkeä.Ehkäpä tuossa sitten on kyse siitä, että tutkimustenkin mukaan uskonnollisten ihmisten aivojen rakenteessa on eroavaisuuksia ei-uskonnollisiin nähden. Eli vaikka kuinka haluaisin uskoa, niin en vaan voi. Polvillani itkien ja huutaen olen joskus anellut helpotusta olooni, muttei sitä ole tullut. Olen jopa hädissäni osallistunut kirkon järjestämiin tilaisuuksiin, tämä tosin lähinnä yhteisöllisyyden kaipuun vuoksi. Kirkon eduksi on sanottava se, ettei se käännytä ketään ovelta eikä kysele uskonnollista vakaumusta.
Ei kaikki paha tapahdu maailmassa ihmisen tahdon kautta. Myös luonnonilmiöt aiheuttavat kärsimystä sekä ihmisille että eläimille. Minun nähdäkseni kaikki on täysin sattumanvaraista ja ainoa asia mikä elollisen käytöstä ohjaa, on oman geenin kopioituminen ja sen edistäminen.
Kiitos kun yritit, mutta ei tähän päähän taida saada uskontoa sopimaan.
- 8+11
Oli Jumalan tahto että syttyi sota, jipii nyt onkin mukava kuolla kituen sodassa kun Jumala oli määrännyt näin tapahtuvaksi.
- 8+11
Hieman vaikea kuitenkaan uskoa että mahdolliset sotatoimet tulisivat leviämään Suomeen. En tiedä sitten alkaako Ukrainassakaan minkäänlaista aseellista selkkausta.
- reply topic
8+11 kirjoitti:
Hieman vaikea kuitenkaan uskoa että mahdolliset sotatoimet tulisivat leviämään Suomeen. En tiedä sitten alkaako Ukrainassakaan minkäänlaista aseellista selkkausta.
Ei sota ala, koska Ukraina veti joukkonsa pois Krimillä. Maailmalla katsotaan Krimin liittäminen Venäjän sisäiseksi asiaksi.
Ahdistunut ihminen näkee uhkia sielläkin, missä niitä ei oikeasti ole. Vaikka en maailman rauhan takia ahdistu, uhkia on näkyvissä omissa terveysasioissa. Alzhaimeria pukkaa. - siili1
reply topic kirjoitti:
Ei sota ala, koska Ukraina veti joukkonsa pois Krimillä. Maailmalla katsotaan Krimin liittäminen Venäjän sisäiseksi asiaksi.
Ahdistunut ihminen näkee uhkia sielläkin, missä niitä ei oikeasti ole. Vaikka en maailman rauhan takia ahdistu, uhkia on näkyvissä omissa terveysasioissa. Alzhaimeria pukkaa."Ahdistunut ihminen näkee uhkia sielläkin, missä niitä ei oikeasti ole."
Ei kai uhka ole vain sellainen asia, joka kohdistuu itseen? Onhan niitä _oikeasti_ eri puolilla maailmaa. Minä ainakin koen suunnatonta ahdistusta siitä, että jatkuvasti jossain päin maailmaa tapetaan, kidutetaan ja raiskataan ihmisiä. Vanhemmat menettävät lapsiaan ja lapset vanhempansa. Ihmiset menettävät kotinsa. Näkevät nälkää ja sairastavat ilman hoitoa.
Tunnen itseni täysin voimattomaksi kaiken kärsimyksen edessä. Ihmisen julmuus on mittaamaton. siili1 kirjoitti:
"Ahdistunut ihminen näkee uhkia sielläkin, missä niitä ei oikeasti ole."
Ei kai uhka ole vain sellainen asia, joka kohdistuu itseen? Onhan niitä _oikeasti_ eri puolilla maailmaa. Minä ainakin koen suunnatonta ahdistusta siitä, että jatkuvasti jossain päin maailmaa tapetaan, kidutetaan ja raiskataan ihmisiä. Vanhemmat menettävät lapsiaan ja lapset vanhempansa. Ihmiset menettävät kotinsa. Näkevät nälkää ja sairastavat ilman hoitoa.
Tunnen itseni täysin voimattomaksi kaiken kärsimyksen edessä. Ihmisen julmuus on mittaamaton.Mielestäni juuri näin on; että turvallisuusuhka kohdistuu itseen ja läheisiin. Itsellä oli suoranainen kuolemanpelkofobia 12 vuotiaasta yli 30 kymppiseksi asti.
Luin autistisena ihmisenalkuna 12 vuotiaana Savon Sanomista, että maailmaloppu tulee v.1976. Minulle se oli totta, koska lehdessä niin luki.
En sitä keneltäkään kysynyt, kaipa he tiesivät saman. Pelko pystyi torbetoimaan elämän rakentamisen ratkaisevivimpina vuosikymmeninä.
Alkoholin käyttövaikeuksissa kävin A-kilinkan terapeutillakin. Hänellä oli kuitenkin kristillinen elämänkatsomus, siksi sukset menivt ristiin ja lopetin terapian
Ahdistustiloja ja pelkoja voi lievittää myös meditaatiolla. Mieltä eniten painavat ongelmat nousevat esiin piilotajunnasta usein meditaation aikana.
Ei kai ole sattumaa, että pelot ja ahdistus ovat yhteydessä syviin depressiotiloihin. Ne aiheuttavat valintojen vaikeutta, jotka elämässä pitäisi tehdä; johtavat elämässä epäonnistumiskierteeseen.- Lähdössä jo
siili1 kirjoitti:
"Ahdistunut ihminen näkee uhkia sielläkin, missä niitä ei oikeasti ole."
Tunnen itseni täysin voimattomaksi kaiken kärsimyksen edessä. Ihmisen julmuus on mittaamaton.Kiitos siili1, paransit mun fiiliksiä.
Mulla on suuri ahdistus samoista asioista: ihmisten hädästä, väkivallasta, eläinten kohtelusta ja rääkkäämisestä jne. Olen ihmetellyt tuota samaa: miksei globaalimmin tuntevan ahdistuneisuutta oteta tosissaan siinä missä omalla kohdalla olevista asioista ahdistuneen.
Olen iloinen, että on ihmisiä, jotka niinkuin sinä Siili1 tuntevat empatiaa laajemmin kuin omaa lähipiiriä kohtaan. - siili1
Lähdössä jo kirjoitti:
Kiitos siili1, paransit mun fiiliksiä.
Mulla on suuri ahdistus samoista asioista: ihmisten hädästä, väkivallasta, eläinten kohtelusta ja rääkkäämisestä jne. Olen ihmetellyt tuota samaa: miksei globaalimmin tuntevan ahdistuneisuutta oteta tosissaan siinä missä omalla kohdalla olevista asioista ahdistuneen.
Olen iloinen, että on ihmisiä, jotka niinkuin sinä Siili1 tuntevat empatiaa laajemmin kuin omaa lähipiiriä kohtaan.Niinpä, kun joskus varovasti koettaa avautua universaalista ahdistuksestaan, saa vastauksesi jotain sellaista kuin "Ei kukaan voi noin ajatella". Eipä tavallaan voikaan, siitä ei seuraa kuin lamaannusta ja henkistä pahoinvointia, jolloin ei kykene tekemään maailman hyväksi sitäkään vähää, minkä muuten ehkä voisi.
TV:ssä kerran eräs olikohan filosofi tai psykologi totesi, että ihminen on suunniteltu siten, että lähellä tapahtuvat asiat ahdistavat enemmän. Esimerkiksi naapurin kuolema koskettaa enemmän kuin 100 intialaisen kuolema. Itselläni tuo ei jotenkin toimi. Etenkin kun kuulen tuskaisesta kuolemasta, tunnen jotenkin velvollisuudekseni käydä sitä läpi mielessäni. Mietin, miten ihmiset ovat esimerkiksi palaneet lentokoneessa. Tai jos kone on pudonnut, mietin mitä kauhunhetkiä ihmiset ovat käyneet läpi ennen kuolemaansa. Minulle on tuon suhteen yhdentekevää, onko kone pudonnut lähikadulleni vai keskelle Tyyntämerta.
Sama koskee eläimiä. Eläinten suhteen hirveintä on se, että ne ovat niin ihmisten armoilla. Kun kuulen vaikkapa koiran kuolleen asuntopalossa, ahdistun ihan hirveästi, koska se on loukussa asunnossa, johon ihminen on sen sulkenut.
- eräs palstalainen
No mitä aloittajalle kuuluu? Oletko seuraillut palstaa? Onko pelko helpottanut?
- sotahullu
Kait se loppuu kun seinään kun paskat nakkaat politiikasta, ja aseista jos semmosta joku yrittää sun käteen tyrkyttää ja lähet ennemmin kohti ruotsia tallaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197