Lääkkeetöntä helpotusta subuviekkareihin?

hullu

Hei!

Olen käyttänyt subutexia epäsäännöllisesti puolisen vuotta (kerran, pari viikossa) ja päivittäin noin millin verran 3,5 kk. Alkoholia on tullut hörpittyä aika tiuhaan tahtiin (2-4 kertaa viikossa). Mielialalääkkeitäkin syönyt masennukseen ja keskittymishäiriöön 2 vuotta. Maanantaina sain yllättäen tietää olevani raskaana ja en ole sen tiedon jälkeen käyttänyt mitään, pari tupakkaa olen polttanut päivässä (tiedän, että tämäkin on väärin, mutta olin tottunut polttamaan noin 25 päivässä ja tuntuu aivan mahdottomalta kaikki ilman edes sitä rentouttavaa röökiä, vaikka pyrin tämänkin lopettamaan). Nyt on siis kulunut noin 41 tuntia viimeisistä vedoista ja olo on aivan uskomattoman tuskainen, en pysty nukkumaan, palelee, hikoiluttaa, paniikkikohtausta pukkaa jatkuvasti, itkettää, pelkään kaikkea ja sinkoilen ympäri kämppää. Asiaa ei paljoa helpota se, että puoliso on samassa tilassa "tukena". Onko mitään "kotikonsteja" millä tätä voisi helpottaa? Lääkärille en halua myöntää käyttäneeni ettei lastani viedä pois ja en halua muutenkaan mitään lääkkeitä käyttää etteivät ne aiheuttaisi mitään vahinkoa.

Kestääkö tämä tila tosiaan sen 3 kk vai onko sillä mitään merkitystä, etten ole aivan vuosikausia käyttänyt säännöllisesti? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta? (Niin, se joka haluaa moralisoida, että mitäs nussit ilman ehkäisyä, niin kierukka oli mutta se on lääkärin mukaan joko pudonnut tai mennyt kohdusta läpi koska ei ultraäänellä löytynyt mistään.)

4

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no hyi

Juot 2-4 kertaa viikossa viinaa, sen vahvistamaa masennusta lääkitään ja adhd-lääkkeitäkin popsitaan, tupakointi, tuo tavoista siivottominkin yli aski päivässä vielä nykyaikana, subutexistä fyysisesti riippuvainen, enkä usko että siihen kristallipalloakaan tarvitsee voidakseen sanoa, että kaikenlaista muutakin pameista lähtien on mennyt ja varmaan sitä piriäkin tullut kokeiltua jne. ja sitten tulee raskaaksi, ja arvata saattaa, että tuskin on aviomies kyseessä, hyvä jos isästä on ylipäätään edes täyttä varmuutta. Ja omasta lapsesta puhutaan subuviekuissa kuin jostakin sairaudesta, joka ikävästi estää subutexin käytön, oma lapsi kuin jokin suuri inhimillinen tragedia tai onnettomuus...

En yleensä enää nykyisin moralisoi, mutta nyt pitää kyllä sanoa, että tuo ei ole oikea tapa olla ihminen. Jotenkin näen silmissäni nyt tatuoidun ja lävistyksien täyttämän hienhajuisen kerava-tukkaisen siiderivalaan, joka kiroilee kuin seilori.

• twiikeri1

Ja tuomitsemisen ja kritiikinkö pitäisi tilannetta auttaa. Tilanne on mikä on. Ei ne noin vähällä käytöllä 3kk kestä todellakaan. Paljon käyttäneelläkin pahin vaihe on ohi alle 2vkssa. Ota buranaa ja imodiumia, lämmitä sauna ja vähennä kahvin juontia. Jos ei mene viikossa ohi, mene lääkäriin ja pyydä korvaushoitoa rask. ajaksi. Pitkät viekkarit on vaarallisempaa lapselle kuin tasainen käyttö.

• phyi

Helvetin narkomaanit sikiäkää vähän enemmän.

• kkfkgfk

Hei,

Älä pelkää lapsen menetystä/ huostaanottoa. Käsitin että puhut nyt syntymättömästä lapsestasi. Tai vaikka olisikin jo toinen lapsi, niin pyydä päästä vaikka perhekuntoutukseen yhdessä. Jos sulla ei ole lasta ja oot raskaana niin pyydä päihdekuntoutukseen pääsyä. Sulla siihen oikeus. Saat hoitaa itseäsi ja pääset eroon aineista. Catapresan lääkettä voidaan antaa subu viekkareihin, vaatii verenpaineen seurannan ennen ku otat sen. Ei ole bentso tai muu haitallinen lääke. Korvaushoito ei ole ainut vaihtoehto vaan laitoskuntoutusten kautta saa apua ja elimistösi puhdistuu. Jaksat paremmin ja näet asiat eritavalla ja alat saamaan voimia siihen mikä nyt näyttää mahdottomalta. Se on kuitenkin mahdollista. Hienoa että olet halukas hoitamaan itseäsi. Ja oot jo paljon tehnyt ku olet ollu ilman ja päätös ja halu muutokseen syntynyt ! Kysy käytännöistä, hoitopaikoista paikkakuntasi päihdetyöntekijöiltä vaik nimettömänä jos et uskalla heti kertoa tietojasi. Pääasia että hakeudut hoitoon ja saat apua. Moni elämä on muuttunut ja tullu parempaa tilalle. uskallettava luottaa ja avautua että uudet asiat tulee mahdolliseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2855
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      41
      2271
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      110
      1712
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1141
    Aihe