Suuri ja mahtava Neuvostoliitto

Krisu aalto

Todennäköisesti Venäjää ei kiinosta Suomi, koska täältä puuttuu luonnonvarat,- kiitos siitä Jumalalle-, joka houkuttelee Venäjää. Ainoa syy Venäjän kiinnostukseen löytyy kaasuputkesta Saksaan, jota koulutetut Spesnaz-sotilaat tilanteen tullen suojelee myös Suomen rajojen sisäpuolelta. NATOn ilmaantuminen Suomeen ei sovi Venäjälle eukä Leningradin sotilaspiirille.Venäjä voi jopa rehdä kauppaa Suomen kanssa Karjalan osittaisella palauttamisella jonka ehto olusi YstävyysYhteistyö ja Avunantosopimuksen päivitys ja modernisointi.
Venäläisiä kiinnostaa Suomen korkea koulutustaso, kansallinen älykkyys, voimakas selviytymisvietti. Vaikka he ovat määrällisesti suuri Kansa, he pitävät itseään Suomalaisia yksinkertaisimpina. Heikon Venäläisen itsetunnon vuoksi he ymmärtävät asian niin etteivät he ole mitään ilman Suurta Johtajaa.
Heikko Venäkäinen itsetunto tekee heistä vaarallisia ja henkisesti heikkoja sekä selkärangattomia varkaita.

28

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bää

veit sanat mun suusta.

• ---

Jaa ettei ole luonnonvaroja. Yksi maailman suurimmista kromimalmiesiintymistä, kultaa ehkä enemmän kuin missään ns. läntisessä maassa pinta-alaan nähden, nikkeliä ja uutena, joskin vielä liki hyödyntämättömänä palladiumvarat, nekin melkoiset. Ei se ole sattuma että täällä on enemmän ulkomaalaisten kaivosyhtiöiden malminetsintäryhmiä kuin missään muualla.

Muutenkin tekstisi oli silkkaa tyhjänpäiväistä pullistelua.

• krisu aalto

Suomesta puuttuu öljy ja kaasu, jota Venäläinen himoitsee sen yksinkertaisuuden tähden. Suomi on turvassa... Rauuha Rauuha..

• ghyklluyhpio
        krisu aalto kirjoitti:

Suomesta puuttuu öljy ja kaasu, jota Venäläinen himoitsee sen yksinkertaisuuden tähden. Suomi on turvassa... Rauuha Rauuha..

Niinpä luulet. "Suomi on turvassa... Rauuha Rauuha..".
        Nuku rauhassa, ei mitään hätää, jos öljyn ja kaasun puuttuminen antaa sinulle rauhan niin hepposen päälle olet rauhasi rakentanut.
        Pikkulapset elävät samassa rauhassa, eikä sodat ole koskaan niitä säästäneet.

• ---
        krisu aalto kirjoitti:

En minä olekaan mikään sotahullu profeetta. En usko että Venäjä on tänne hyökkäämässä. Mutta ei pidä olla noin naiivi, että jotain maata kiinnostaisivat pelkästään ölju ja kaasu. Ei niillä tee mitään jos ei ole mineraalivaroja, joista jalostaa vehkeitä, jotka öljyä ja kaasua tarvitsevat.

• ---
        krisu aalto kirjoitti:

Ja öljyn- ja kaasunjalostus nyt on kyllä kaikkea muuta kuin yksinkertaista.

• --- kirjoitti:

Ja öljyn- ja kaasunjalostus nyt on kyllä kaikkea muuta kuin yksinkertaista.

Puhumattakaan avaruusasemista. Kuinkahan nyt käy avaruusasemayhteistyön...:o

• mistä kysymys?

Venäläisilläkö heikko itsetunto? Tätä en ole tiennytkään. Olen käsittänyt, että heidän itsetunnossaan ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Mutta tätä ihmettelen, miksi he aina jollain tavoin "luimistelevat", eli katsovat sillai jotenkin totisen, paheksuvan ja epäluuloisen näköisinä suomalaisia. Mistä on kysymys?

• heh...en ole tälläistä erityisesti huomannut joskin meitä suomalaisia ehkä pidetään hieman outoina ja huvittavina kaikkialla maailmassa mutta nähdäkseni kuitenkin pääasiassa hyväntahtoisesti...:D

• krisu aalto

He luimistelevat koska pelkäävät jäädä kiinni yksinkertaisuudestaan.Siis aaaivan 0-luokan itsetunto..todellakintodellakin.

• ---
        krisu aalto kirjoitti:

He luimistelevat koska pelkäävät jäädä kiinni yksinkertaisuudestaan.Siis aaaivan 0-luokan itsetunto..todellakintodellakin.

Ja höpöhöpö. Mitä ihmeen luimistelua se on että napataan tuosta vain toielta valtiolta isot maa-alueet?

• bää

hesekiel 38 alkaa nostamaan päätään. ihmislapsi, käännä kasvosi kohti googia, maagoogin maassa. tästä se alkaa, kun venäjän karhu alkaa murisemaan niin se vie maailman kohti kolmatta maailman sotaa. siinä ei tämänkään palstan atet voi mitään pullisteluineen.

• Mitä Hesekiel tarkoitti Googin sodalla? Tässä RAAMATTUUN nojautuva selitys.

HESEKIEL 38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan

Googin esikuva Hesekielin aikoina oli tietenkin Lyydian kuningas Gyges (muinaiskreikaksi Γύγης) joka hallitsi Vähässä-Aasiassa noin 680–644 eaa.

Gyges ei kuitenkaan koskaan liikuskellut Palestiinassa, joten jos emme lähde siitä, että Hesekiel erehtyi, niin ennustukselle on löydyttävä muu selitys. Koska Uuden testamentin mukaan vanhan Testamentin ennustukset eivät ulotu Messiaan tulon jälkeiseen aikaan, on Goog löydyttävä viimeistään ajanlaskumme alusta tai ei ollenkaan:

Matteuksen evankeliumi:
        11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin

Annettakoon Raamatun selittää kuka on Goog. Goog on Ruubenin sukukuntaa, osa Israelia:

1.Aikakirja:
        5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei

Entä kuka on tuo Roos, jonka ruhtinas Goog on:

1.Mooseksen kirja:
        46:21 Benjaminin pojat olivat Bela, Beker ja Asbel, Geera ja Naaman, Eehi ja Roos, Muppim ja Huppim ja Ard.

Eli siis Roos on myös osa Israelia, Benjaminin sukukuntaa.

Mesek ja Tuubal ovat Jaafetin poikia, silloisia heimoja Vähässä aasiassa:

1.Mooseksen kirja:
        10:2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.

HESEKIEL 38:6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.

Goomer oli siis myös Jaafetin poika ja Toogarma edelleen hänen poikansa:

1.Mooseksen kirja:
        10:3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.

HESEKIEL 38:5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.

Puut viittaa Pohjois-Afrikkaan.

HESEKIEL 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

SELITYS: Tässä on siis kysymys aseettomasta, pasifistisesta yhteisöstä, joka tuo mieleen alkuseurakunnan, hengellisen Israelin.

HESEKIEL 38:15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.

SELITYS: Rooman valtakunta lukuisine kansoineen, ulottuen Pohjois-Afrikkaan, Egyptiin ja Persian rajoille, tuli "Pohjan periltä" ja miehitti myös Israelin alueita. Sen kanssa liittoutuivat "googilaiset" ja "roosilaiset" eli kristillisestä näkökulmasta katsottuna Messiaan hylänneet luopiojuutalaiset, Israelin oksasta irronneet heimot, temppelipapit ja fariseukset.

HESEKIEL 38:19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
        HESEKIEL 38:20 Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.

SELITYS: Matteuksen selostus ristiinnaulitsemisen tapahtumista:
        27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat

HESEKIEL 38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
        HESEKIEL 38:22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
        HESEKIEL 38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

27:54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika."

Täten siis voimme lopuksi todeta, että ainoastaan alkuseurakunnan tapahtumat ja se hengellinen voitto, jonka se saavutti sekä luopiojuutalaisista että pakanoista, on selitys Hesekielin ennustukselle Googin sodasta, joka oli puhtaasti hengellistä sotaa:

Efesolaiskirje:
        6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

• ihan ymmärtämätöntä
        KTS kirjoitti:

Mitä Hesekiel tarkoitti Googin sodalla? Tässä RAAMATTUUN nojautuva selitys.

HESEKIEL 38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan

Googin esikuva Hesekielin aikoina oli tietenkin Lyydian kuningas Gyges (muinaiskreikaksi Γύγης) joka hallitsi Vähässä-Aasiassa noin 680–644 eaa.

Gyges ei kuitenkaan koskaan liikuskellut Palestiinassa, joten jos emme lähde siitä, että Hesekiel erehtyi, niin ennustukselle on löydyttävä muu selitys. Koska Uuden testamentin mukaan vanhan Testamentin ennustukset eivät ulotu Messiaan tulon jälkeiseen aikaan, on Goog löydyttävä viimeistään ajanlaskumme alusta tai ei ollenkaan:

Matteuksen evankeliumi:

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin

Annettakoon Raamatun selittää kuka on Goog. Goog on Ruubenin sukukuntaa, osa Israelia:

1.Aikakirja:
        5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei

1.Mooseksen kirja:
        46:21 Benjaminin pojat olivat Bela, Beker ja Asbel, Geera ja Naaman, Eehi ja Roos, Muppim ja Huppim ja Ard.

1.Mooseksen kirja:
        10:2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.

HESEKIEL 38:6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.

1.Mooseksen kirja:

HESEKIEL 38:5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.

HESEKIEL 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

SELITYS: Tässä on siis kysymys aseettomasta, pasifistisesta yhteisöstä, joka tuo mieleen alkuseurakunnan, hengellisen Israelin.

HESEKIEL 38:15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.

SELITYS: Rooman valtakunta lukuisine kansoineen, ulottuen Pohjois-Afrikkaan, Egyptiin ja Persian rajoille, tuli "Pohjan periltä" ja miehitti myös Israelin alueita. Sen kanssa liittoutuivat "googilaiset" ja "roosilaiset" eli kristillisestä näkökulmasta katsottuna Messiaan hylänneet luopiojuutalaiset, Israelin oksasta irronneet heimot, temppelipapit ja fariseukset.

HESEKIEL 38:19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
        HESEKIEL 38:20 Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.

27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat

HESEKIEL 38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
        HESEKIEL 38:22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
        HESEKIEL 38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

27:54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika."

Täten siis voimme lopuksi todeta, että ainoastaan alkuseurakunnan tapahtumat ja se hengellinen voitto, jonka se saavutti sekä luopiojuutalaisista että pakanoista, on selitys Hesekielin ennustukselle Googin sodasta, joka oli puhtaasti hengellistä sotaa:

Efesolaiskirje:
        6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Hyi kauheeta tuota kt.... noin röyhkeä on vain itse s...tana.

• ...............
        KTS kirjoitti:

Mitä Hesekiel tarkoitti Googin sodalla? Tässä RAAMATTUUN nojautuva selitys.

Matteuksen evankeliumi:

Luukkaan evankeliumi:

1.Aikakirja:

1.Mooseksen kirja:

1.Mooseksen kirja:

1.Mooseksen kirja:

Efesolaiskirje:

Matteuksen evankeliumi:

Nämä olivat ennustaneet Jeesuksen tulosta, mutta on järjetöntä väittää ettei mitään loppuun asti tulevaa ole kerrottu sen jälkeen kuuluvasta ajasta. UT itse siteraa monessa kohdassa VT. profeettoja ja lakia kertoessaan siitä mitä on tuleva.

Esim. tämä sanottiin Jeesuksen sanojen jälkeen, ja voin etsiä paljon kohtia lisää.
        Apt. 2:16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
        2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        2:18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
        2:19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
        2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.

• .................
        ............... kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Nämä olivat ennustaneet Jeesuksen tulosta, mutta on järjetöntä väittää ettei mitään loppuun asti tulevaa ole kerrottu sen jälkeen kuuluvasta ajasta. UT itse siteraa monessa kohdassa VT. profeettoja ja lakia kertoessaan siitä mitä on tuleva.

Esim. tämä sanottiin Jeesuksen sanojen jälkeen, ja voin etsiä paljon kohtia lisää.
        Apt. 2:16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
        2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        2:18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
        2:19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
        2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.

Miten kaikki profetiat olisivat päättyneet ajanlaskumme alkuun?
        Silloin kaikki UT:n kirjoittajat olisivat väärässä. Enemmän uskon että sinä KTS tulkitset Jeesuksen sanoja väärin.

Juudaksen kirje:
        14 Heistä on myös ennustanut Henok, Aadamista seitsemäs: "Katso, Herra tulee pyhiensä tuhatlukuisen joukon kanssa 15 ja panee jokaisen tuomiolle. Hän rankaisee kaikkia jumalattomia jokaisesta teosta, jonka he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikista julkeista puheista, joita nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.

• bää

olisit samantien kirjoittanut koko hesekielin kirjan. kertoo muuten lopunajoista. nuo sinun yritykset selittää raamattua epäonnistui, mutta selittäjänä on atte, joka ei tunne raamattua eikä sen alkulähdettä Jumalaa.

• Kertoo toki "lopun ajoista" Vanhan Liiton näkökulmasta ja ne olivat Jeesuksen aikoja ne.

• Xiina
        KTS kirjoitti:

Kertoo toki "lopun ajoista" Vanhan Liiton näkökulmasta ja ne olivat Jeesuksen aikoja ne.

Meidän olisi syytä muistaa se Jeesuksen varoitus helmien heittämisestä sikojen eteen.

Tää lössi on hädintuskin oppinut aakkosista lukemaan, mutta esiintyy viisastelijoina ja solvaajina, joka muuten on S24 sääntöjen vastaista, kuten nimittely eksyttäjäksi julkisella palstalla. Tämä foorumi ei ole helluntailais-adventistien oma, vaan kuuluu myös kristityille ja juutalaisillekin.

Turhaan vastaat ollenkaan näille. Meissä on eri henki. Itse pidän nyt selvän eron tuohon lahkolössiin enkä koskaan tunnusta näitä kristityiksi, en enää koskaan, enkä suostu enää mihinkään rauhantarjouksiin ilmiselvän saa'tananjoukon kanssa. Helluntailaiset, sen enempää kuin adventistit eivät ole Elävän Jumalan lapsia, kristittyjä. Tämä on näillä foorumeilla lukemattomat kerrat toteennäytetty.

Älä Kootee tuhlaa hienoja lahjojasi tällaisen roskajoukon kanssa kinasteluun.
        .

• bää

Jeesuspahan on uusi liitto., ei vanha liitto, niin kuin sinä väität. hän nousi ristille ihmisten syntien vuoksi ja samalla päättyi vanha liitto ja alkoi uusi.

• Kauan elänyt

Venäjää ei kiinnosta Etelä-Suomi, mutta Pohjois-Suomesta ovat kyllä kiinnostuneita monestakin syystä. 70-luvulla esitettiin Yya-sopimuksen tulkintaa, ettemme pysty puolustamaan Pohjois-Suomea, me (N-liitto) teemme sen puolestanne.

• bää

kysykääpä vanhojen toisen maailman sodassa palvelleiden mielipide nato asiasta, niin sanovat että suomi natoon. olen siis ollut aina juuri heidän mielipiteen takia sitämieltä, että suomen olisi tullut liittyä natoon ja rukoilla Jumalaa, mutta suomen kansa tekee juuri toisinpäin.

• Yksikään...

Ei kaikki sotavetraanit Natoa kannata. Eikö sinulla ole omaa mielipidettä ollenkaan?Taidat olla tavan nyhverö.

• bää

no mä olen aika monta sotaveteraania jututtanut aikanaan ja he sanoivat että suomen tulisi liittyä natoon. noh. minun mielipide on juuri tuo, että suomen tulee liittyä natoon ja sehän poikkeaa nykymielipiteestä paljon, kun kaikki suomalaiset ovat sitä mieltä, että suomen ei tulisi liittyä natoon.

• Olet optimisti

"Todennäköisesti Venäjää ei kiinosta Suomi, koska täältä puuttuu luonnonvarat,- kiitos siitä Jumalalle-, joka houkuttelee Venäjää. Ainoa syy Venäjän kiinnostukseen löytyy kaasuputkesta Saksaan, "

Venäjää kiinnostaa Suomessa samat asiat kuin ennen talvisotaa. Meidän maantieteellinen sijaintimme. Olemme edelleenkin hyvin lähellä heidän toiseksi suurinta kaupunkiaan ja tärkeää teollisuuttaan. Lisäksi Suomen Lappi on reitti Norjaan ja sikäläiseen öljyyn ja kaasuun. Vaikka Venäjällä on molempia omastakin takaa, niin Norjan varantojen kaappaaminen tai tuhoaminen takaavat sen, ettei vihollisensa hyödy niistä.

• bää

miksi se ei olisi sama kuulua natoon, kun se ei auta mitään venäläiselle. se kuitenkin tulee rajan yli kuuluimme, eli emme natoon. olisi ees uskottava puolustus suomella kunnossa, eikä kaikki olisi vaan sivareita, transuja, vihreitä ja vasemmistolaisia.

• krisu aalto

Pietarissa spekuloidaan jo miten Suomi liitetään A joko Pietarin alueeseen tai B Viipuri\käkisalmi Suomeen ja uusi YYA-sopimus.
      Venäjän armeija tulee eristämään Suomen myös Ruotsista, ajatusta tukee sotaharjoitukset.
      Näyttäisi siltä että EU ei luota Suomeen riittävästi eikä NATOon ehditä liittymään.
      Joko Suomi alistuu A Venäjän sotilaspeiton alle kokonaisuudessaan tai B tiivistää puolustuksen pähkinäsaaren rauhanraja etelänpuoliselle alueelle pysyen siltä osin EU\NATO maana.
      Suomen on ratkaistava asia viikossa ja alettava toimiin.

• bää

Jumala on ratkaisu suomen ongelmaan. mutta kuka nöyrtyy suomalaisista rukoilemaan Jumalaa ja kuka ei. se määrää mitä Herramme sallii suomelle tapahtuvan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      56
      2176
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      7
      1407
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      77
      1395
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      989
    Aihe