ajattelen

rehellinen1

Jään eläkkeelle nyt kesällä ja kysyisin teidän mielipiteitä rahasummasta.

Tulen saamaan 1000 euroa kuukaudessa käteen.
ja minulla ei ole velkoja eikä asuntolainaa eikä muitakaan lainoja.
Kuinka tulen pärjäämään teidän mielestä.en ole mikään himo shoppaaja
ja muutenkin yritän olla taloudellinen.en mikään pihi kumminkaan.
en polta enkä juo väkeviä mutta joskus käyn jonkun pizzan syömässä ehkä kerran kuukaudessa.laittakaa nyt mielipiteitä tosta käteen kuuluvasta summasta.
mikä on keskieläke naisilla joka jolla ei ole ammattia on ollut töissä
kaupassa.onko hyvin pieni summa tuo 1000 euroa kuukaudessa käteen.

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6565

riippuu asutko vuokralla vai omassa...muuten kyllä tulet pärjäämään.Minä olen 'harjoitellut' eläköitymistä lisäpäivillä putkessa, ensi kesänä voisin jäädä 62 ikäisenä varhennetulle vähentämättömälle mutta taidan kartuttaa vielä vuoden, tekeehän se reilut 30 enemmän tulevaan eläkkeeseen /kk.Minä laitan itse ruokaa ja pakastan, ei ruoka paljon maksa jos yksikseen on, tosi edullisesti saa kun tekee enemmän kerralla ja pakastaa, eipähän tarvi olle jokapäivä teollaan sitten.Asutko siis ok-talossa vai kerrostalossa.Onko auto, mökki yms...riippuu monesta tekijästä.

• sama1

Asun kerrososaketalossa ja vastike on 150e ja lainaa ei ole enkä omista
      autoa.Elikä joskus ostan kuukausikortin linja-autoihin ja eikä ole mökkiäkään.
      Teen paljon kyllä itse myös ruokaa.Oli kiva kuulla sinun mielipiteesi mutta
      kyllähän se minustakin riippuu kuinka elän.Kiitos sinulle.
      Asun yksin vielä ettei sitä ruokaa hirveesti mene että voin harrastaa jotakin
      esim.uimahallissa uintia.

• Velkakierre.

Ainakaan minulle velattomassa kaksiossa ei tonnilla eläminen tuota mitään vaikeuksia. Rahaa menee mistään tietoisesti tinkimättä keskimäärin 800 - 900 kuussa. Vähempikin riittäisi, jos luopuisin autosta tai muuten paneutuisin asiaan. Enpä siis olisi huolissani tonnin nettotuloilla, vaikka tuhlausvaraa siinä ei paljon olekaan.

Eläkkeessä on se hyvä puoli, että se on varmaa tuloa eivätkä potkut uhkaa. Tietysti on aihetta varautua tuleviin asunnon korjauksiin, jotka saattavat nostaa vastiketta.

• hiihtäessämieleen

Suomen valtio ei suosittele eläkkeelle jäämistä.

Suomen byrokraattivirkamiehet suosittelevat että ihminen vetäisi itsensä jojoon eläkkeellejäämispäivänä noin klo 16.01
      Toisena vaihtoehtona jos elämishaluja vielä on , voisit ihanhyvin jatkaa työuraasi vielä vaikkapa 5:llä vuodella.

• eläkeläisen liksa

Annoin ymmärtää, että kyseessä on velaton omistusasunto. Mikäli kiinteistöön ei tule suuria korjauksia, niin kuvatulla tasapainoisella rahankäytöllä tulee toimeen. Tietysti vuosien saatossa eläke jää pikkuhiljaa palkoista jälkeen.

Oletko harkinnut, että tekisit mahdollisesti jotakin ajoittaista stressitöntä osa-aikatyötä josta saisi hieman lisätuloja ja samalla myös sosiaalisia kontaktejakin?

- http://keskustelu.suomi24.fi/node/12111773

Ps. Sitten riippuen asuinpakkakunnasta, niin on tarjolla rilaisia maksuttomiakin aktivitetejä tai, jotka eivät paljoa maksa, kurssi- ja kerhotoimintaa aloilta jotka itseä kiinnostaa. Jokin liikuntakerho voisi antaa samalla hupia, hyötyä ja uutta seuraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5024
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      121
      4727
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4223
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      108
      4201
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3344
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      125
      3147
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2848
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2783
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2772
    Aihe