Jään eläkkeelle nyt kesällä ja kysyisin teidän mielipiteitä rahasummasta.
Tulen saamaan 1000 euroa kuukaudessa käteen.
ja minulla ei ole velkoja eikä asuntolainaa eikä muitakaan lainoja.
Kuinka tulen pärjäämään teidän mielestä.en ole mikään himo shoppaaja
ja muutenkin yritän olla taloudellinen.en mikään pihi kumminkaan.
en polta enkä juo väkeviä mutta joskus käyn jonkun pizzan syömässä ehkä kerran kuukaudessa.laittakaa nyt mielipiteitä tosta käteen kuuluvasta summasta.
mikä on keskieläke naisilla joka jolla ei ole ammattia on ollut töissä
kaupassa.onko hyvin pieni summa tuo 1000 euroa kuukaudessa käteen.
ajattelen
5
<50
Vastaukset
- 6565
riippuu asutko vuokralla vai omassa...muuten kyllä tulet pärjäämään.Minä olen 'harjoitellut' eläköitymistä lisäpäivillä putkessa, ensi kesänä voisin jäädä 62 ikäisenä varhennetulle vähentämättömälle mutta taidan kartuttaa vielä vuoden, tekeehän se reilut 30 enemmän tulevaan eläkkeeseen /kk.Minä laitan itse ruokaa ja pakastan, ei ruoka paljon maksa jos yksikseen on, tosi edullisesti saa kun tekee enemmän kerralla ja pakastaa, eipähän tarvi olle jokapäivä teollaan sitten.Asutko siis ok-talossa vai kerrostalossa.Onko auto, mökki yms...riippuu monesta tekijästä.
- sama1
Asun kerrososaketalossa ja vastike on 150e ja lainaa ei ole enkä omista
autoa.Elikä joskus ostan kuukausikortin linja-autoihin ja eikä ole mökkiäkään.
Teen paljon kyllä itse myös ruokaa.Oli kiva kuulla sinun mielipiteesi mutta
kyllähän se minustakin riippuu kuinka elän.Kiitos sinulle.
Asun yksin vielä ettei sitä ruokaa hirveesti mene että voin harrastaa jotakin
esim.uimahallissa uintia.- Velkakierre.
Ainakaan minulle velattomassa kaksiossa ei tonnilla eläminen tuota mitään vaikeuksia. Rahaa menee mistään tietoisesti tinkimättä keskimäärin 800 - 900 kuussa. Vähempikin riittäisi, jos luopuisin autosta tai muuten paneutuisin asiaan. Enpä siis olisi huolissani tonnin nettotuloilla, vaikka tuhlausvaraa siinä ei paljon olekaan.
Eläkkeessä on se hyvä puoli, että se on varmaa tuloa eivätkä potkut uhkaa. Tietysti on aihetta varautua tuleviin asunnon korjauksiin, jotka saattavat nostaa vastiketta.
- hiihtäessämieleen
Suomen valtio ei suosittele eläkkeelle jäämistä.
Suomen byrokraattivirkamiehet suosittelevat että ihminen vetäisi itsensä jojoon eläkkeellejäämispäivänä noin klo 16.01
Toisena vaihtoehtona jos elämishaluja vielä on , voisit ihanhyvin jatkaa työuraasi vielä vaikkapa 5:llä vuodella. - eläkeläisen liksa
Annoin ymmärtää, että kyseessä on velaton omistusasunto. Mikäli kiinteistöön ei tule suuria korjauksia, niin kuvatulla tasapainoisella rahankäytöllä tulee toimeen. Tietysti vuosien saatossa eläke jää pikkuhiljaa palkoista jälkeen.
Oletko harkinnut, että tekisit mahdollisesti jotakin ajoittaista stressitöntä osa-aikatyötä josta saisi hieman lisätuloja ja samalla myös sosiaalisia kontaktejakin?
- http://keskustelu.suomi24.fi/node/12111773
Ps. Sitten riippuen asuinpakkakunnasta, niin on tarjolla rilaisia maksuttomiakin aktivitetejä tai, jotka eivät paljoa maksa, kurssi- ja kerhotoimintaa aloilta jotka itseä kiinnostaa. Jokin liikuntakerho voisi antaa samalla hupia, hyötyä ja uutta seuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735024Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1214727- 804223
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1084201Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43344Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147- 352848
- 282787
- 402783
- 372772