Olen saanut isoäidiltäni lahjaksi noin 10 vuotta sitten rahasto-osuuksia Aktia Global B -rahastoon. Nyt olisi varsin akuutti rahantarve. Jos lunastan rahasto-osuudet tililleni, meneekö tästä tieto isoäidilleni? En haluaisi hänen tietävän tästä.
Rahasto-osuuksien lunastaminen
6
440
Vastaukset
- ei mene
Ei mene tieto isäidillesi eikä liioin minun isoäidilleni.
- Lurpsista
Tieto ei mene mummille, mutta verottajalle menee. Älä tuhlaa kaikkia rahojasi, jotta pystyt maksamaan luovutusvoittoveron ensi vuoden joulukuussa.
- Rahantarvetta
Kiitoksia asiallisista vastauksista. Ajattelin rahastoni näkyvän mummoni verkkopankissa tms., mutta hyvä näin. Verotuksesta otinkin jo selvää tuossa.
- Rahastosäästäjä
Voit ostaa rahasto-osuuksia alle 1000 euroa/vuosi ilman veroseuraamuksia. Siis 999 euroa puhdasta tuloa,josta Sinun ei tarvitse maksaa veroa.
Itse käytän tämän "verosuunnittelun" joka vuosi hyväkseni.
Pienihän tuo veron summa on, mutta on se kuinkin parempi kuin ei mitään!- Tarkennettavaa
Ostaa voi vaikka kuinka paljon, mutta _myydä_ vain tonnilla ilman veroja.
- Rahastosäästäjä
Siis todellakin voi MYYDÄ rahasto-osuuksia alle 1000 eurolla/vuosi verottomasti.
Kiitos Sinulle nimimerkki Tarkennettavaa,että huomasit ja korjasti mokani....! Häpeän huolimattomuuttani!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2786313- 526208
Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?925814Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k425195Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️524824Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem2264178Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe43981- 1513686
Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!393252Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.283163