Karismaattisuus...Epätervettäkö ?!

Johdanto :
kharisma = Armolahja, "Pyhän hengen armolahjan omaava henkilö"

1Kor 14:22 Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.
14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

Kielillä puhumista ja profetoimista voi hallita itse:
14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta."

Itse minä en ole koskaan puhunut kielillä mutta olen saanut henkilökohtaisen profetian sekä johdattavia profetioita ja nähnyt enneunia...

Olen kyllä seurannut karismaattisuutta jonkin verran. Olen ollut joskus Juntunen/Jalovaara karismaattisIssa luterilaisessa kokouksIssa, myös käynyt
ns. rukousjonossa mutta en minä kaadunnut enkä tuntenut juuri mitään erikoista kun Jalovaara kysyi mikä huolena ja siunasi minua...

Mutta olen kyllä vierestä nähnyt kun japanilainen pariskunta Juntusen kosketuksesta kaatui selälleen vierekkäin ja oli taju kankaalla ainakin yli minuutin ja piti oikein katsoa, että kuoliko noi... Mutta kohta he nousivat ylös ja olivat kyllä aivan "äimän käkenä" ja ihmetellen tuijottivat toisiaan ihmeissään siitä, että mitä tapahtui...

Helluntaiherätyskokouksissa olen joskus häiritsevästi kokenut vähän erikoista ns. "kielilläpuhumista" ja olen sen jotenkin kokenutkin niin että helluntaiherätys pyöriikin liikaa kielilläpuhumisen ympärillä ja joskus tuntuu, että jos et ole puhunut kielillä niin sinut katsotaan jotenkin huonommaksi helluntalaiseksi...
Eli joskus on saanut sen tunteen että henkilön kielilläpuhuminen on
omasta hatusta vedettyä ei Hengestä...

Mutta mitä tulee esim tähän Todd Bentleyn ja kumppanien herätykseen ja karismaattisuuteen niin siihenkin suhtaudun perin varauksella...

Sillä myös Mooseksen perässä oli "jäljittelijöitä" :
Vrt. 2Moos
8:5 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna kätesi sauvoinensa jokien, kanavien ja lammikkojen yli ja nostata sammakoita Egyptin maahan'".
8:6 Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan.
8:7 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan."

Mutta lopulta hekin tunnustivat:
8:18 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa saadakseen sääskiä syntymään, mutta he eivät voineet. Ja sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa.
8:19 Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi". Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin."

ELI SUMMA SUMMARUM...

.... SE MIKÄ TÄRKEINTÄ NÄISSÄ KAIKISSA "IHMEISSÄ" ON SE,
ETTÄ MITÄ NE TEOLOGISESTI ELI RAAMATUN OPILLISESTI
MEILLE VIESTITTÄÄ !

IHMEISIIN EI VOI LUOTTAA JOS NE AIHEUTTAA LUOPUMUSTA KRISTUKSESTA !

JA NÄIN SANOO JEESUS:
Matt 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut."

Toronton herätys ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toronton_siunaus
Web of Trust

https://www.youtube.com/watch?v=a5ZvPwFamqs

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OTAKOPS
      • OTAKOPS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9606
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3060
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2841
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2649
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2055
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      106
      1964
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1893
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1450
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe