Nyt köyhät töihin!

Veikkohermanni

Suomi ei ole valmis, töitä riittää, joten hihat rullalle ja hommiin.

En ymmärrä satuja ettei töitä ole... on niitä kun katselee ympärileen ja antaa mielikuvituksen laukata.

Kerää käypujä, siivoa kulkuteitä, auta vanhuksia, ulkoiluta koiria, auttamista, siivoomista, viemistä, tuomista... hakemista... pelkkä juttelukin on työtä, hae ja vie, ota ja anna... kyllä tekevälle työtä löytyy.

22

347

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Winkiksi wain

No tokkopa kukaan välttämättä em. hommista maksaa mitään. Mutta mol.fi sivuilla on pilvin pimein esim. puhelin myyjän ja siivojan paikkoja! Ei muuta kuin hakemaan hoi te kaikki työttömät !!

• Mutta entä palkkaa??

Puhelinmyyntiä tuli tehtyä 2,5 vuotta, mutta tulotason kaiken aikaa heikennyttyä se ei enää loppujen lopuksi kannattanut, kun joutui hakemaan toimeentulotukea joka kuukausi vielä palkan lisäksi.

• Aina noita pöhköilyi
        Mutta entä palkkaa?? kirjoitti:

Puhelinmyyntiä tuli tehtyä 2,5 vuotta, mutta tulotason kaiken aikaa heikennyttyä se ei enää loppujen lopuksi kannattanut, kun joutui hakemaan toimeentulotukea joka kuukausi vielä palkan lisäksi.

Toi puhelinmyyynti eli turhakkeiden tyrkytys voitais kieltää lailla.
        Siivoojan hommiin pitää olla jokin laitoshuoltajan tutkinto vähintään. Ja siirtyminen kohteesta toiseen vaatii auton vai kulkeeko se imuri ym pyörän takajopparilla

• lkuhariöp

mnäkinn olenn töötönnn

• peukalo keskellä käm

Miä voisin ryhtyä lääkäriksi. Tai voisn alkaa monitaituriksi.

• sairas ja köyhä

Mistähän löytyisi paikka masentuneelle skitsofreenikolle?
      Taitoihini kuuluvat mm. : sekoilu, ihmisten välttäminen, harhojen näkeminen, epäluottamus kaikkia kohtaan, ihon repiminen sormista, todellisuuden pakeneminen ja erikoistaitona erittäinen vihainen tuijotus.

Olen nero, mutta hullu. Koulussa sain erinomaisia arvosanoja, kunnes masennuin ja jäin kotiin tuijottamaan seinää ja odottamaan avaruusolentojen saapumista.

Mitään työkokemusta ei ole koska minut määrättiin suoraan koulusta mielisairaalaan. Olen ollut harjoitttelijana useassa kuntoutuspaikassa ja osaan kuunnella erinomaisesti psykiatrin tai terapeutin selitystä.

Jään odottamaan vastausta, ystävällisin terveisin,
      Sekopää masentunut luuseri.

• ösdfriljglrigjtrigjt

Jätit mainitsematta, että ainoa "erikoistaitosi" on todennäköisesti kiusaaminen internetissä. Ihan todella tänne kirjoittaa häiriintynyttä porukkaa... Ja v*ttuako nimettömällä palstalla puhutte muiden ulkomuodosta, viitaten tohon " erikoistaitona erittäin vihainen tuijotus"? Jos levität väärää tietoa jostakin viattomasta netissä, sellainen on muuten laitonta. Esimerkiksi skitsofreenikoksi tunnistettavan henkilön väittäminen esiintyen kiusaamansa toisen nimissä on kovan luokan kunnianloukkaus, jos kiusaamasi ei todellisuudessa ole skitsofreenikko ja jos levität sellaista väitettä nettijulkisuuden välityksellä. Samaten puheet jonun mielisairaalassa olemisista tai sellaisiin joutumisista, kunnianloukkauksia ja etenkin jos tarinasi ei pidä paikkaansa, viitaten tuohon " määrättiin suoraan koulusta mielisairaalaan"- juttuusi. Ihan tiedoksi.

• sairas ja köyhäkin
        ösdfriljglrigjtrigjt kirjoitti:

Jätit mainitsematta, että ainoa "erikoistaitosi" on todennäköisesti kiusaaminen internetissä. Ihan todella tänne kirjoittaa häiriintynyttä porukkaa... Ja v*ttuako nimettömällä palstalla puhutte muiden ulkomuodosta, viitaten tohon " erikoistaitona erittäin vihainen tuijotus"? Jos levität väärää tietoa jostakin viattomasta netissä, sellainen on muuten laitonta. Esimerkiksi skitsofreenikoksi tunnistettavan henkilön väittäminen esiintyen kiusaamansa toisen nimissä on kovan luokan kunnianloukkaus, jos kiusaamasi ei todellisuudessa ole skitsofreenikko ja jos levität sellaista väitettä nettijulkisuuden välityksellä. Samaten puheet jonun mielisairaalassa olemisista tai sellaisiin joutumisista, kunnianloukkauksia ja etenkin jos tarinasi ei pidä paikkaansa, viitaten tuohon " määrättiin suoraan koulusta mielisairaalaan"- juttuusi. Ihan tiedoksi.

Täh? Muiden? Kyllä itsestäni puhun, vai oliko se tää toinen ääni?
        Tää koulujuttu meni et AMKsta psykiatrille, psykiatri määräsi mielenterveyskeskukseen, mielenterveyskeskuksesta sitten päiväsairaalaan ja sen jälkeen oastolle. Eli jäin käytännössä koulusta suoraan hoitoon.
        Tuijotan usein vihaisesti koska vihaan ihmisiä. Ei se liity ulkomuotooni.
        Jos netissä ei saa enää nimettömänä avautua, niin kenelle tämä pitäisi purkaa? Mielenterveyskeskus heitti sairaseläkkeelle reseptikourassa, ja täällä kotona nyt istun... Älä kiusaa itseäsi ne sanoo... Ei ne ymmärrä...

• rasvaniska

jos näet harhoja ja vähän sekoilet niin sinulla voisi olla lahjoja ennustajana ja selvännäkijänä.

• normaali nuori

Joo ei kuule kiinnosta ruveta jonkun rikkaan vanhuksen orjaksi tai siivoamaan ilman teitä. Koiria ei tarvi ottaa jos ei osaa ja jaksa niitä ihan itse ulkoiluttaa. Nyt teidän tarvii ihan itse tehdä rikkaat loisijat :) En tule tekemään töitä vuosiin kun mitään töitä ei ole mistä saisi normaali palkan. Orjaksi en rupea.

• valkotakkinen setä

Veikon on nyt aika ottaa iltalääkkeet ja mennä pehkuihin. Sen verran pehmeää juttua ajoilta käpy ja kirves.

• köyhä poika

Fennit ovat ihmeen villejä, viheliäisen köyhiä. Ei heillä ole aseita, ei hevosia, ei asuntoja. Ravintona ovat kasvit, vaatteina nahat, makuusijana maa. Ainoa varallisuus on nuolissa, joita he raudan puutteessa terästävät luilla. Metsästys elättää yhtäläisesti sekä miehiä, että naisia. Nämä näet seuraavat miehiä kaikkialle ja pyytävät osan saaliista. Lapsillakaan ei ole muuta suojaa villieläimiltä ja rajuilmoilta kuin jonkinlainen oksista punottu katos. Sinne palaavat nuoret, se on vanhojen turvapaikka. Mutta tämä on heistä onnellisempaa elämää kuin pelloilla huokaileminen, vaivalloinen talojen rakentaminen sekä milloin toiveikas, milloin pelokas huolenpito omasta ja vieraasta omaisuudesta. Rauhassa jumalilta ja rauhassa ihmisiltä he ovat saavuttaneet sen vaikeimman päämäärän, ettei heidän tarvitse edes mitään toivoa.

• huikee idis

hyvä mies sinäpä sen sanoit.

• 1metallimuija

Mene sinä käpyjä keräämään! Siivoa ihan rauhassa kulkuteitä!Väittäisin, että suurin osa ihmisistä haluaisi tehdä töitä. Nykyään vähennetään työpaikkoja säästöjen nimissä satoja ellei tuhansia.Työtekevälle pitää maksaa palkkaa tehdystä työstä.Hihat rullalle ja ilmaishommiin niinkö?Pitäisikö työttömän olla joku hyväntekijä?Kun ei saada verotuloja niin palveluita leikataan ja köyhiä riistävä noidankehä vaan pyörii.
      Kun on kysymys palkkatöistä niin silloin niitä ei voida tarjota kun pitää säästää, mutta samaan hengenvetoon onkin töitä tarjolla vaikka miten joita pitäisi tehdä hyvän hyvyyttään ilmaiseksi ikäänkuin talkoohengellä.
      Mitä vanhusten auttamiseen tulee näin kun itse olen vanhuuden kynnyksellä suhtaudun epäluuloisesti johonkin täysin vieraan vaikkapa KELA:n kautta osoitettuun auttajaan.Voisi olla enemmän harmia kuin apua moisesta avusta.
      mua myös raivostuttaa tuollainen reipastelu ettei saa jäädä sohvalle makaamaan.Nyt eläkeläisenä mulle on se ja sama mitä toiset tekevät vai tekevätkö mitään.
      Eipä niitä töitä oikein tekevällekään löydy kun YT-neuvottelut jylläävät ja työpaikat vähenevät.Vihoviimeistä potaskaa on hokea, että kyllä töitä nääs löytyy kuka vaan viitsii tehdä. Ei se ihan niinkään mene ja syystäkin ihminen masentuu kun työ menee ja perusturva järkkyy. Masentuneena nyt viimeiksi lähtee kulkuteitä siivoamaan.
      Suomesta tulee kovaa vauhtia Kokoomuslainen Kokoomus-Korea missä luodaan kahdet työmarkkinat eli olemattoman palkan orjamarkkinat ja ns.huippuosaajien työmarkkinat missä nämä osaajat katsovat olevansa niin arvokkaita ihmisiä, että ansaitsevat korkeita huippupalkkoja

• Töihi!

päivääkään en ole ollut työttömänä. valmistuin merkonomin ammattiin keväällä 2013. Aloitin urani puhelinmyynnillä, myöhemmin jatkoin siivoojana, ja nyt työskentelen varastolla, ja siivoan parina iltana viikossa ns. lisäansiota. töitä aina riittää kun vaan jaksaa niitä tehdä, ja etsiä ahkerasti. Ei riitä jos selaa kerran viikossa mollin sivun ja ajattelee: "eihän täällä oo ku siivousta ja vuokrafirmahommia" niistä on aloitettava, jos muuta ei ole. parempi sekin kuin työttömyys. Töissä tienaat palkkaa, maksat veroja ja kartutat työeläkettäsi.

• öjrlirekhrugdrhg

Hyi h*vetti (anteeksi kiroiluni!), mutta MISTÄ täällä kuvitellaan, että kaikki haluaisivat työskenellä puhelinmyyjinä', yök? Mulla on harvoja ammatteja, joita en suostuisi tekemään, mutta yksi niistä on puhelinmyynti. Ei kaikki ole luonteeltaan sellaisia, että pystyisivät niljakkaasti a ei-toivotusti ahdistelemaan ihmisiä puhelimessa kauppaamalla ihmisille mitään, kun kaikki tietää että kaikki inhoaa puhelinmyyjiä ja näytä mulle se puhelinmyyjä, joka rehellisesti muka uskoo myymäänsä tuotteeseen ( korvat heiluu, jos joku väittää muuta). En mä ainakaan pystyisi myymään lehtiä uskottavasti, koska varmaan mun äänestä kuuluisi, että inhoan työtä. Enkä sanoisi näin muuten, jollen olisi aikoinaan nuorena likkana työskennellyt myös puhelinmyynnissä, mikä työ jätti silloin täysin p*skanmaun mun suuhun.

No varmaan jollakin merkonomin loulutuksella sitä voikin mennä vaikka puhelinmyjäksi, mutta jos olisit omilla rahoillasi lukenut korkeakoulututkinnon, tms., tuskin sinuakaan innostaisi siivoilla varastoja.

Muutenkin, minkä ihmeen takia pienituloiset ihmiset pitäisi alistaa tai altistaa sille, että pienituloiset joutuisivat joka päivä monesta eri lähteestä rääpimään ropoja? Mitä työelämään tulee, niin veikkaan että ihminen kokee olonsa merkitykselliseksi, jos työnantajat ennen kaikkea palkan, mutta myös yleisen kunnioituksen työntekijöitä kohtaan vuoksi palkkaavat ihmisiä VAKTUISIIN KOKOPÄIVÄISIIN työsuhteisiin. Sekin, että ihminen voi kehittyä hyväksi missään työssä, vaatinee varmaan ensin ainakin vuoden kahden opiskelun ja ihminen on onnellinen, jos saa käydä töissä ja herätä joka aamu samaan aikaan ja tietäen että palkka työstä on sama joka kuukaisi ja riittävä.

Tietysti jos olet joku sirkeäsilmäinen parikymppinen, sinulla voi olla vielä intoa. Niiin minäkin parikymppisenä raadoin ukisematta 25 markan tuntipalkalla miiinus verot ja ilman mitään työmatkakorvauksia tai työpaikkalounaitakaan, mutta tänä päivänä en enää tekisi sitä, koska joku raja silläkin, että miten työnsä hyvin tekeviä kusetetaan. Ja vielä etenkin, kun en saa nuorena tienaamistani kartutettua edes sitä työeläkettä, vaan mäntit päätti, että alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ei eläkkeet kartu.

Mielipide tämäkin.

• entinen duunari

TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!

TYÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!

TYYYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!

Nykysin mitää muuta kuulekkaan kuin työtä! HYIVITTU!
      En tee enää koskaan työtä, olen lomani ansainnut olemalla työelämässä tarpeeks kaua. Jokane joka joutunu ranka työpaikkakiusaamise kohteeks tietää mist puhun. nyt oon oikeutetusti SOSSU ja sossuna aion pysyy.

Työn sijasta huudan SOSSUUUUUU!

• töihi!

itse pidän fyysisestä työstä, joka ei ole stressaavaa. :)

• sairas ja köyhä

Juu sama juttu, jos joku nyt töihin ottaisi ilman kokemuslistaa...

• sossuraha rulettaa!

mä en aio koskaan tehä töitä
      koska mä oon sossupummi!!!!!!!

• seliseliseli

Etkö sä tajuu et me ollaan samassa VENEESSÄ kaikki suomalaiset!!!! Selitysten aika on ohitse huomenna kampaat hiukset korvan taakse ja lähdet etsimään töitä!

• Catanese

Veikkohermanni kaipaisi hiukan ulkoilutusta, Sisilialainen kävely kenties maistuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe