Isoisäni osallistui Vapaussotaan valkoisten puolella. Hän oli vapauttamassa Tamperetta punaisten vallasta. Tietojeni mukaan hän osallistui myös punaisten teloituksiin. Tämä on sukuperintöäni. Tämä perintö on varmasti vaikuttanut siihen, että en ole ainakaan vasemmistopuolueiden kannattaja. Olisikin mielenkiintoista tietää miten paljon vuoden 1918 tapahtumat heijastuvat meihin kolmanteen sukupolveen kuuluviin ihmisiin.
Isoisäni teloitti punaisia
5
76
Vastaukset
- RRRitari
Oliko se se, jolle vangit näyttivät persettä ja takatuuppauksen todistajat piti vaientaa.
- tätä se oli
----Hän oli vapauttamassa Tamperetta punaisten vallasta.----
Hienoa se kun rikkaat porvarilahtarit tuntevat vapauttavansa työläiskaupungin työläisten vallasta. Sitten se on vapaa kun on siirtynyt porvarien valtaan. Aivan samaa kuin punaiset olisivat olleet vapauttamassa Etelä-Pohjanmaata talonpoikien vallasta punaisten valtaan.
Vapauttamisia kun on niin monenlaisia. Rikkailla eri kuin köyhillä. Rikkailla apautukseen liittyi sekin sivujuonne, että mitä enemmän paikkakunnalla surmattiin työläisiä niin sen vapaampi se oli. Huippuvapaa olisi ollut kun olisi tapettu kaikki työläiset ja tietenkin lapsineen. - otto-ville
"Isoisäni osallistui Vapaussotaan valkoisten puolella. Hän oli vapauttamassa Tamperetta punaisten vallasta.Isoisäni osallistui Vapaussotaan valkoisten puolella. Hän oli vapauttamassa Tamperetta punaisten vallasta."
Tiedätkö kuuluiko hän niihin jotka lähtivät vapaaehtoisesti, vai niihin jotka käskettiin riviin kutsunnalla? - surkeaa
Oletko iloinen vaiko suruinen isoisäsi tekemisistä vai yritätkö olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
- Valkobandiitit
No tässä hyvä esimerkki. Joku sekopää jauhaa vieläkin fasisteista ja valkobandiiteista:
"Kun minä kuulen että sota alkaa. Ja minä kuulen sen ennen kuin suomitsuhna kuulee sen uutisista. Niin minä tuhansien kaltaisteni kanssa isken fasistin selustaan ja lujaa. Fasistilla ei ole oikeutta elää. Fasistin kakaroillakaan ei ole oikeutta elää. Minulla on suunnitelmat jo aivan valmiina siitä mitä minä teen valkobandiittien suhteen. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12130469#comment-66826607-view
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697