Ujous!

ujo2

Olen lapsena ollut todella ujo.Aloin itkemään kun muut lapset tulivat ihan nätisti hieromaan tuttavuutta,kuiskasin aina vastaukset jos minulta kysyttiin jotain ja tutustuin uusiin ihmisiin todella vaikeasti.

Nyt olen nuori aikuinen ja luulin jo päässeeni eroon ujoudestani kunnes aloitin uudet opinnot ja sain eteeni uuden luokan.Tuli itsellenikin aivan puun takaa miten sulkeutuneeksi ja ujoksi muutuin,tai tajusin että en olekkaan päässyt ujoudestani eroon.Paljon uusia ihmisia,asioita ja tilanteita -Kun pommi olisi heitetty päälleni.

Vastaan kyllä aina kun minulta kysytään ja ihan kuuluvalla äänelläkin,mutta en pysty itse aloittamaan keskustelua mistään,enkä halua puhua omasta yksityisestä elämästäni.En tiedä johtuuko tämä siitäkin että ole hetki sitten kokenut elämässäni yhtä sun toista,jotka ovat hajoittaneet mua ihmisenä aika pahasti...

Joskus mut varmaan ymmärretäänkin ihan väärin,että olen ylimielinen enkä sen takia puhu.Ehkä mä olen oppinut vaan puhumaan kuuluvalla äänellä,mutta en ole vielä oppinut rohkeaksi aloittaa ja ylläpitää keskustelua?

Inhottavaa tämmöinen.Tuntuu että pidän kokoajan jotain roolia päällä ja kuorta ylläni.Tuntuu että en mä oikeasti ole ujo,mulla on paljon sanottavaa ja puhuttavaa mutta en pysty olla avoin,en pysty luottaa kenenkään uuteen ihmiseen.Pelkään että mut tuomitaan ja mua pidetään hirveenä ihmisenä,vaikka en mä todellakaan hirveä ihminen ole,vaan todella ihana mutta kukaan ei vaan voi tietää sitä kun en tuo sitä oikeaa minää esille.

Ehkä mä mietin liikaa mitä pitäis puhua ja milloin suu avata.Välillä tuntuu etten saa puheenvuoroa kun muut puhuu niin paljon,en tiedä mihin väliin sanoa jotain etten keskeyttäis muita.Taidan ajatella liikaa.

Ei mulle tuota ongelmaa puhua tuntemattomille ketä en jatkossa enää näe.Kaupan kassalle,bussikuskille,ohikulkijalle...niille voin ihan rohkeasti puhua kun ajattelen että ihan sama vaikka kuulostan tyhmältä kun en mä tuohon enää koskaan varmaan törmää.Sitkun vastassa on ihmisiä ketä tapaan päivittäin esim luokkakaverit tai työkaverit niin sulkeudun ja menen siihen omaan kuplaan kun ajattelen että heidän kanssaan olen jatkuvasti tekemisissä ja mun on oltava "täydellinen"...mut just sillä että yritän olla täydellinen mä olenkin todella epätäydellinen.

1

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiippä

      Siis kuulostat ihan minulta. Täysin. Ei ole mitään lisättävää. Olen seiskaluokalla oleva tyttö ja kärsin samasta ongelmasta. Haluaisin tosi paljon kertoa jollekin hauskoja juttuja ja jakaa asioita jonkun kanssa, mutta ei. Olen pohjimmiltani sosiaalinen, tykkään puhua ja kertoa hauskoja juttuja. Koulussa menen kuitenkin ihan lukkoon, enkä voi rentoutua, jotta saisin puhuttua toisille ja siten saisin uusia ystäviä, joita minulla nykyään ei ole. Toki vastaan, jos minulta kysytään jotain, mutta en pysty aloittamaan keskustelua tai pitämään sitä yllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      696
      5380
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3347
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2593
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2419
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe