Ujous!

ujo2

Olen lapsena ollut todella ujo.Aloin itkemään kun muut lapset tulivat ihan nätisti hieromaan tuttavuutta,kuiskasin aina vastaukset jos minulta kysyttiin jotain ja tutustuin uusiin ihmisiin todella vaikeasti.

Nyt olen nuori aikuinen ja luulin jo päässeeni eroon ujoudestani kunnes aloitin uudet opinnot ja sain eteeni uuden luokan.Tuli itsellenikin aivan puun takaa miten sulkeutuneeksi ja ujoksi muutuin,tai tajusin että en olekkaan päässyt ujoudestani eroon.Paljon uusia ihmisia,asioita ja tilanteita -Kun pommi olisi heitetty päälleni.

Vastaan kyllä aina kun minulta kysytään ja ihan kuuluvalla äänelläkin,mutta en pysty itse aloittamaan keskustelua mistään,enkä halua puhua omasta yksityisestä elämästäni.En tiedä johtuuko tämä siitäkin että ole hetki sitten kokenut elämässäni yhtä sun toista,jotka ovat hajoittaneet mua ihmisenä aika pahasti...

Joskus mut varmaan ymmärretäänkin ihan väärin,että olen ylimielinen enkä sen takia puhu.Ehkä mä olen oppinut vaan puhumaan kuuluvalla äänellä,mutta en ole vielä oppinut rohkeaksi aloittaa ja ylläpitää keskustelua?

Inhottavaa tämmöinen.Tuntuu että pidän kokoajan jotain roolia päällä ja kuorta ylläni.Tuntuu että en mä oikeasti ole ujo,mulla on paljon sanottavaa ja puhuttavaa mutta en pysty olla avoin,en pysty luottaa kenenkään uuteen ihmiseen.Pelkään että mut tuomitaan ja mua pidetään hirveenä ihmisenä,vaikka en mä todellakaan hirveä ihminen ole,vaan todella ihana mutta kukaan ei vaan voi tietää sitä kun en tuo sitä oikeaa minää esille.

Ehkä mä mietin liikaa mitä pitäis puhua ja milloin suu avata.Välillä tuntuu etten saa puheenvuoroa kun muut puhuu niin paljon,en tiedä mihin väliin sanoa jotain etten keskeyttäis muita.Taidan ajatella liikaa.

Ei mulle tuota ongelmaa puhua tuntemattomille ketä en jatkossa enää näe.Kaupan kassalle,bussikuskille,ohikulkijalle...niille voin ihan rohkeasti puhua kun ajattelen että ihan sama vaikka kuulostan tyhmältä kun en mä tuohon enää koskaan varmaan törmää.Sitkun vastassa on ihmisiä ketä tapaan päivittäin esim luokkakaverit tai työkaverit niin sulkeudun ja menen siihen omaan kuplaan kun ajattelen että heidän kanssaan olen jatkuvasti tekemisissä ja mun on oltava "täydellinen"...mut just sillä että yritän olla täydellinen mä olenkin todella epätäydellinen.

1

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiippä

Siis kuulostat ihan minulta. Täysin. Ei ole mitään lisättävää. Olen seiskaluokalla oleva tyttö ja kärsin samasta ongelmasta. Haluaisin tosi paljon kertoa jollekin hauskoja juttuja ja jakaa asioita jonkun kanssa, mutta ei. Olen pohjimmiltani sosiaalinen, tykkään puhua ja kertoa hauskoja juttuja. Koulussa menen kuitenkin ihan lukkoon, enkä voi rentoutua, jotta saisin puhuttua toisille ja siten saisin uusia ystäviä, joita minulla nykyään ei ole. Toki vastaan, jos minulta kysytään jotain, mutta en pysty aloittamaan keskustelua tai pitämään sitä yllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      10
      3379
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1858
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      982
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      948
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe