Todellinen aarre ja rikkaus

Ei pelkoa

UT kertoo ihmisistä, joille Jeesus oli kaikki kaikessa

Uuden testamentin sivuilla kohtaamme monia sellaisia ihmisiä, jotka ovat Jeesuksessa ja hänen tuntemisessaan löytäneet elämäänsä todellisen aarteen ja rikkauden. Millaisen ihmettelevän ja kiitollisen ilon lähteen he ovatkaan löytäneet Jeesuksessa! UT on kirja ihmistä, joiden elämä kaikkien vaivojen ja kärsimysten ja lopulta jopa julman marttyyrikuolemankin edessä on ollut kuin Psalmiin 23 sovellutusta: Mitään ei ole heiltä puuttunut, kun heillä on ollut Jeesus. Jeesus on virvoittanut ja vienyt oikealle tielle - iankaikkisen elämän tielle. Kun ajalliset elämän kohtalot ovat vieneet pimeään, jopa kuolemanvarjon laaksoon, ei ole tarvinnut pelätä mitään pahaa. Herra on ollut heidän kanssaan, heidän vierellään lohduttamassa ja rohkaisemassa. He ovat omistaneet iankaikkisen elämän jo nyt.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/teemat3o.htm

12

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylistys_kunnia

Kyllä on maailman paras keskustelun aihe: Jeesus Kristus.

Rovasti Peltolan kirjoituksen lopussa on ihana rukous.

Vanha keskiaikainen rukous: ”Herra Jeesus, ole sinä minun turvani ja ainoa lohtuni. Ole läheinen ystäväni, sillä kaikki muut ystäväni ovat minut jättäneet. Ole toivoni, sillä turhaa on panna toivoa ihmisiin. Ole iloni ja sydämeni riemu, sillä kaikki maallinen ilo on turha. Ole johtajani ja tuttavani ja kumppanini tiellä, jota vaellan, sillä ihmiset uupuvat pian ja häipyvät luotani. Sinussa on ylistykseni, sinussa lohdutukseni ja sinussa täysi luottamukseni. Ole pelastukseni ja kunniani, rakkauteni ja ihanuuteni.. Suo minun rakastaa ristiäsi ja seurata kärsimyksiesi jälkiä. Kirjoita haavasi sydämeeni ja anna minulle halu kestää soimausta ja vääryyttä joka taholta. Suo minun olla kaltaisesi elämässä ja kuolemassa. Ole minun elämäni, ja olkoon kuolema sinun vuoksesi minulle suuri voitto.”

Totisesti!

• ...

...

• ...
        ... kirjoitti:

...

...

• ...
        ... kirjoitti:

...

...

• Profetiaa

Tuntui miltä tuntui, mutta todellakin on hyvä keskustelun aihe Raamatusta, profetallinen, palstan aiheeseen sopivakin, sillä eihän Raamatullisia profetioita voi tutkia, ellei ymmärrä raamattuakaan.
      Hieno juttu kun olet katsonut pitkän kirjoituksen loppuun saakka. Löysit sieltä keskiaikaisen rukouksenkin.

Samaa rukoillaan tänäänkin. Samaa asiasisältöä eri sanoin.
      " Ole toivoni, sillä turhaa on panna toivoa ihmisiin. Ole iloni ja sydämeni riemu, sillä kaikki maallinen ilo on turha. "

Toden totta. Eipä enää aikaakaan kun näemme, että kaikki maallinen on tarhaa, Huudamme Jeesuksen Kristuksen puoleen - Herra, auta meitä.

• ....

...

• Usko, toivo...

"He ovat omistaneet iankaikkisen elämän jo nyt."
      Pitäiskö meidänkin?

• --.

Pitäisi.

• ....

...

• Aarteita'

Uskomattomien aarre on raha ja kaikki maallinen elämä. Uskovat laulaa, että -Vain Jeesus yksin, Hän mulle riittävi.

• shjklkl

Nyt olisi jo korkea aika ajatella tulevaisuuttaan. Sen kun saa itse valita tai ainakin vaikuttaa siihen.

• Jeesus yksin

Aika pimenee ja pahuus lisääntyy. Todellakin ajattelemisen aihetta on- kunkin yksilön tulevaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      157
      2558
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe