Ojensin käteni Herran, Jumalani, puoleen ja sanoin: ”Jumalani, minä häpeän niin, että tuskin uskallan nostaa kasvojani sinun puoleesi, sillä meidän syntimme tulvivat jo päämme yli ja syyllisyytemme kohoaa taivaaseen saakka.”
Esra 9:5–6
Jumalan lain tuomiot kävivät myös Esran oman sydämen läpi. Hän ei jättäytynyt ulkopuoliseksi tarkkailijaksi. Hän oli syntinen syntisen kansan joukossa ja muiden mukana katumassa ja pyytämässä rikkomuksiaan anteeksi. Kansan synnit olivat myös sen johtajien ja pappien syntejä. Tämän asenteen voi havaita muuallakin Raamatussa. Tuomiotakin julistaessaan profeetat rakastivat omiaan ja samastuivat heidän hätäänsä. Sama sydämenasenne oli Abrahamin rukouksessa Sodoman puolesta: Jos sieltä löytyy viisikymmentä hurskasta, säilyttäisikö Jumala kaupungin? Entä jos siitä puuttuu viisi? Entä jos heitä on neljäkymmentä? Entä jos löytyy kolmekymmentä… kaksikymmentä… kymmenen? Ja Herra lupasi, että noiden kymmenen takia hän jättää sen tuhoamatta. Rakkaus ihmisiä ja omaa kansaa, myös langenneita kohtaan on oikea asenne kristitylle, ei nenänvartta pitkin nyrpistely ja toisten syntien paheksunta. Onhan tuomitsija itsekin syntinen ihminen. Vähäsarja
Sana meille tänään
16
93
Vastaukset
- 7691
Siinä olikin meille opetusta, että miten pitäisi toimia. Sillä meidän syntimme jo tulvivat päämme yli.
- ...
...
- -jarmo-
Tottapuhuen nuo äärimmäisen tärkeät sanat ovat petollisen vaikeat toisten ymmärtää. Tunnen uskovia jotka kuvittelevat elävänsä synnitöntä elämää ja kun sanon että minä en kunnolla herättyäni aamukahvia saa keitettyä niin synti on jo tullut päälleni ja siksi joudun joka päivä kääntymään Herrani Jeesuksen Kristuksen puoleen anomaan surkealle lihalleni armoa.
Uskotteko että täällä on valtava määrä niitä, jotka uskossaankin sanovat ettei tuo kosketa minua, olen synnitön. Jeesus ei tullut tänne hurskaita vartne, vaan syntisten.- Hyvin silti menee
Mukavaa, että kuitenkin olet varmistanut varman tempauspaikan sekä Jeesuksen ylipapin ja -tuomarin viran.
- 23rft, 245rtf, 24rtf
Hyvin silti menee kirjoitti:
Mukavaa, että kuitenkin olet varmistanut varman tempauspaikan sekä Jeesuksen ylipapin ja -tuomarin viran.
Pidä itse virkas, äläkä keksi niitä muille. Siinä asemassa et vielä ole.
23rft, 245rtf, 24rtfgb, 234rfg, 2345rtfg, 2rfgh,23erfgv,234 rtfg,23rfhg , 2354rtfg.23rffg,234erdf,erttkl,234trg,23esfd,23rfgb,23erdf,234wertfg
234trggb,234rfd,23r4tfg,234erf,23wrefv,123erf,234rtgbn,,234rtgbn,23rfgvb23fghf,
23rfgbh, 23rtfgb,234rtgtg,1234rtfg - ...
23rft, 245rtf, 24rtf kirjoitti:
Pidä itse virkas, äläkä keksi niitä muille. Siinä asemassa et vielä ole.
23rft, 245rtf, 24rtfgb, 234rfg, 2345rtfg, 2rfgh,23erfgv,234 rtfg,23rfhg , 2354rtfg.23rffg,234erdf,erttkl,234trg,23esfd,23rfgb,23erdf,234wertfg
234trggb,234rfd,23r4tfg,234erf,23wrefv,123erf,234rtgbn,,234rtgbn,23rfgvb23fghf,
23rfgbh, 23rtfgb,234rtgtg,1234rtfg...
- Hyvinkerrottu
Jarmo. Osasitpa ilmasta hyvin asian ytimen, siis sen mihin Raamatunsana meitä opettaa.
- -jarmo-
Ai, no mutta kaunis kiitos :) Hyvä jos tein Jeesuksen kristuksen tietä hänen luokseen paremmaksi kulkea.
- ...
-jarmo- kirjoitti:
Ai, no mutta kaunis kiitos :) Hyvä jos tein Jeesuksen kristuksen tietä hänen luokseen paremmaksi kulkea.
...
- Hyvin k....
Jarmo. Niin teit. Itsessäni huomaan sellaista, että kiireesti kerron ajatukseni ja menen suoraan 'oikopolkua'. Ikään kuin kaikille ko. asia olisi yhtä entuudestaan tuttua kauraa. Näinhän ei tietenkään ole, joten tälläkin palstalla voi oppia jotakin itsestään ja käytöksestään.
- -jarmo-
Juu, mä oon kans huomannu ton. Mä olen oppinu kirjoittaessa huomioimaan että jollekin se on ihan ABC... ja mä taas menossa kohdassa ...RZY :)
Silloin kun Pyhä Henki astui9 minuun kokonaisvaltaisesti puhuttelevaan olomuotoonsa, eli aloin saamaan selvää tekstiä, jonka tajusin ettei tämä ole omasta päätä. Silloin mä huomasin että sitä tulee paljon nopeammin kuin voisin koskaan kirjoittaa ja alussa tekstini oli ihan kamalia luettavia. Aika pian onneksi huomasin sen koska jotkut tuttavani alkoivat kysellä mitä tarkoitan. Sitten aloin ymmärtämään että jos saan jotain ylhäältä, se ei vielä tee sitä muille ymmärrettäväksi, vaan minun täytyy tuoda siihen omaa luonnettani, kerronnallista elävyyttä ja inhimillistä virheellisyyttäkin. Sitten se on hyvä :) - Sitä samaa...
-jarmo- kirjoitti:
Juu, mä oon kans huomannu ton. Mä olen oppinu kirjoittaessa huomioimaan että jollekin se on ihan ABC... ja mä taas menossa kohdassa ...RZY :)
Silloin kun Pyhä Henki astui9 minuun kokonaisvaltaisesti puhuttelevaan olomuotoonsa, eli aloin saamaan selvää tekstiä, jonka tajusin ettei tämä ole omasta päätä. Silloin mä huomasin että sitä tulee paljon nopeammin kuin voisin koskaan kirjoittaa ja alussa tekstini oli ihan kamalia luettavia. Aika pian onneksi huomasin sen koska jotkut tuttavani alkoivat kysellä mitä tarkoitan. Sitten aloin ymmärtämään että jos saan jotain ylhäältä, se ei vielä tee sitä muille ymmärrettäväksi, vaan minun täytyy tuoda siihen omaa luonnettani, kerronnallista elävyyttä ja inhimillistä virheellisyyttäkin. Sitten se on hyvä :)Niin synneistä kavalinta ja pahinta on se muista ja muusta niin väliä, välinpitämättömyys, joka on itsekkyyttä, muita / Kristusta Jeesusta kohtaan rakkaudettomuutta. Joka ei ole Kristillisyyttä, sitä kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisuutta, vaan sen kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi olevan vastaista, mitä silloin!! Kun on sitä; mistä tulee ja aiheutuu eniten ja pahimpia SYYSTÄ pahaksi / kärsimyksiksi ja turhiksi menetyksiksi seuraamuksia.
Joita ei Raamatun UT mukaisesti, Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, Lain / Laillisuuden täyttymyksen mukaisesti elämisestä ja toimisesta / vaikuttakisesta tulisi. Tulisi ja aiheutuisi vain niitä, kaikile ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi seuraamuksia. Ja niin oikein elämään alkaville ja niillä kaikille hyväksi ehdoilla yhtyville, turvallista ja turvatttua, kaikinpuolista hyvinvointi elämää ja tulevaisuutta. - -jarmo-
Sitä samaa... kirjoitti:
Niin synneistä kavalinta ja pahinta on se muista ja muusta niin väliä, välinpitämättömyys, joka on itsekkyyttä, muita / Kristusta Jeesusta kohtaan rakkaudettomuutta. Joka ei ole Kristillisyyttä, sitä kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisuutta, vaan sen kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi olevan vastaista, mitä silloin!! Kun on sitä; mistä tulee ja aiheutuu eniten ja pahimpia SYYSTÄ pahaksi / kärsimyksiksi ja turhiksi menetyksiksi seuraamuksia.
Joita ei Raamatun UT mukaisesti, Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, Lain / Laillisuuden täyttymyksen mukaisesti elämisestä ja toimisesta / vaikuttakisesta tulisi. Tulisi ja aiheutuisi vain niitä, kaikile ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi seuraamuksia. Ja niin oikein elämään alkaville ja niillä kaikille hyväksi ehdoilla yhtyville, turvallista ja turvatttua, kaikinpuolista hyvinvointi elämää ja tulevaisuutta.Nimenomaan, rakkaudettomuus ja välittäminen ovat ne asiat, joissa Kristusruumis näkyy ehkä kaikkein parhaiten. En minä esim. välitä kauheasti siitä, jos joku haukkuu tai nimittelee minua, mutta jos joku koettaa eksyttää meistä jonkun toisen, tai pilkkaa Jeesusta Kristusta, siitä kyllä saatan kiivastua kovastikin.
Näen kyllä monesti esim. sinusta sen ettei sinua kukaan voisi eksyttää, olet niin Jeesus Kristus polulla hitsattuna siihen kiinni ja se on vain pelkästään sydäntä lämmittävää katsoa. Mutta kun tuolla roikkuu ihmisiä, joille tämä elämä on antanut jo pakit, eikä uskokaan ole vielä vakaata, niin heitä minä säälin.
Sitten on nämä syvälle omavoimaisuuteen juosseet, vain ihme voi heidät enää pelastaa, kuten Jeesus sanoi, kameli läpi neulansilmän, vain Jumala voi. Meidän tehtävämme on kertoa tästä kaikille ja tehdään sitä työtä minkä Pyhässä Hengessä osaksemme saamme. Kaikki on kuitenkin aina Jeesuksen Kristuksen viitoittaman pelastustien esille tuomista vaihtoehtona tälle mitä tämä maailma on valmis tarjoamaan. Eli kyynerpäitä ja potkuja.
- y+4923
Luen Raamattua, mutta ihmeellisesti tekstit nousee kuitenkin uudessa valossa esim. päivän sanassa, kuten tämäkin aloitus on.
Ojensin käteni Herran, Jumalani, puoleen ja sanoin: ”Jumalani, minä häpeän niin, että tuskin uskallan nostaa kasvojani sinun puoleesi, sillä meidän syntimme tulvivat jo päämme yli ja syyllisyytemme kohoaa taivaaseen saakka.”
Esra 9:5–6- -jarmo-
Ymmärrän täysin mistä puhut, niin mullekin tapahtunu monesti. Tulee mieleeni
että miten ymmärrät tämän uskovan äitini unen vuodelta 2007 jossa on samankaltaista kielikuvaa kuin Esrassa.
Uni 4.4.2007
aamulla olin unessani jossakin Liedon kirkon katon korkeudella ja katselin ympärilleni. Joka paikassa kirkon ympärillä oli vettä, mutta näin kuitenkin veden alle pohjaan. Näin pohjassa laajalla alueella veden alla ihmisiä vierivieressä makaavan kyljellään ikään kuin istuvassa asennossa ja peitto korville vedettynä. Vesi aaltoili heidän päällään.
- En tiedä vastausta
En ole saanut armolahjaa selityksille,( toisilla se on) mutta oman pään ajattelulla
koen veden" uskovien mereksi" siis uskovista ihmisitä koostuvaksi alueeksi.
Ihmiset, joilla on peite päällä voisi ajatella sellaisiksi, jotka eivät tahdo kuulla uskovien kertomaa evankeliumia lainkaan. Ovat siis hukkuneita, hukkuvia.
Viime syksynä näin itse koskinäyn valveilla. Koski pärski vuolaaana ja kovalla vauhdilla korkealta alas. Ympäristöä en nähnyt, vain vettä. Toinen oli uni, jossa asuin omakotitalossa, ympäristö kuin syntymäkotini, mutta pihapuiden taakse, talonpäätyyn oli ilmestynyt järvi tai meri ja ihmettelin, että niin kauan asunut, enkä ollut aiemmin huomannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708