Koukutetaanko meitä syömään? Väittäisin, että yksi addiktion lisääjä on teollinen ruoka ja liian nopeasti imeytyvät hiilihydraatit !!!
Teollisen ruuan makeuttajana on sokeri yhä useammin korvattu nestemäisellä glugoosi-fruktoosisiirapilla. (useita kauppanimiä: isoglugoosi, maissisiirappi, fruktoosi- maissisiirappi, high-fructose corn cyrup= HFCS). Prosessoidun tärkkelyksen (45% glugoosia ja 55% fruktoosia) väliltä puuttuu kemiallinen sidos, joten se Imeytyy heti verenkiertoon ilman ruuansulatuksen vaikutusta samalla sekoittaen hormonituotantoa. Seurauksena riippuvuus, lihominen, maksan rasvoittuminen, diabetes ym terveysongelmat.
Tätä makeutussiirappia lisätään JO MONIIN elintarvikkeisiin, missä emme sitä aina tule ajatelleeksi. Virvoitusjuomat, pullat, leivät! Sinappi, ketsuppi, MONET jugurtit, jäätelö.. ym.ym
USA:ssa maissisiirappia on käytetty jo kauan! Pointti olisi se, että asiassa havahduttaisiin ennen kuin sokeri on korvattu kaikissa teollisissa elintarvikkeissamme tällä kansanterveyden HAITTA-AINEELLA. Käytetään sokerin sijaan jo useissa elintarvikkeissa. Myös kuulemma tupakkaan on jo lisätty ainetta riippuvuuden lisäämiseksi!.) Syy isoglugoosin käyttöön on yksinkertainen: se on sokeria halvempaa!
Ei siis ihme, että syömishäiriötkin ovat yleistyneet :(
Onneksi voin lukea pakkauksen kyljestä mitä tuotteita valitsen : ))
Sokeri on korvattu HIMO-AINEELLA, varo!
4
423
Vastaukset
- jatkan
Katsoitko dokumentin Lihavuuden syntipukit?
Siinä selitetiin juurta jaksaen tuon glukoosin synty ja syyt.
Katsoin sen areenasta ja kirjoitin vihkoon, mitä ymmärsin, hukkasin vihon en löydä sitä nyt mistään.
Glukoosi on hukka maisista kemiallisella prosessilla tehtyä sokeria. Se on 120 kertainen makeudeltaan ruokosokeriin nähden, mutta tulee huomattavan halvemmaksi, kun kyse hukkamaissista joka myös viljelyltään halvempaa kasvattaa.
Kauppanimenä on myös Glukoosi ja gkukoosi-siirappi=maissi-siirappi. Nyt on vielä tullut uusi muunos, joka on fruktoosi-glukoosi sekoitus, sitä lisätään leipiin. En muista nyt tuon nimeä, mutta sitä on esimerkiksi Lidln siemenleivässä.
Glukoosi vaikuttaa aivoissa olevaan hormooniin Leptin (en ole nyt varma nimestä vihko hukassa) joka on aine joka tuo kylläisyyden tunteen. Glukoosia syödessä aivot eivät ilmoita: tankki on täysi ja näin syönti jatkuu..
Lisäksi ohjelmassa todistetiin Gukoosin aiheuttavan masennusta.
Yhteen vedossa; Glukoosin tuottajat ja markkinointi, kiistivät kaikki esitetyt tutkimukset.
Olen vapaa " kannan ottaja" siksi kokeilin asiaa.
Ostin 400g Pirkka Muta kakku 2,99 € söin sen iltapäivän aikana. Aamulla olin syönnyt kahvin ja pari voileipää keitetyn munan niiden päällä...
Kakku on hyvää suorastaan ihanaa, mutta sokerina on glukoosi ja glukoosi-siirappi.
Sain niin hirveän päänsäryn etten ole ennen kokenut. EI ollut yököttävä olo enkä kaivannut suolaista, eli nuo tavalliset liiallisen makean jälki ilmentymät eivät glukoosin jälkeen tulleet...- Glukoosi pannaan
Olen nyt sitten ohjelman jälkeen opiskellut kauppojen valikoimista missä Glukoosi luuraa:
Pirkka samoin kuin Fatser tuoteet sisältävät sitä, ei kaikissa, mutta lukekaan sisällysluettelo. Oli yllätys koska Glukoosi ei ole suomalaista.
Lähes kaikissa kahvileivonnaisissa
Paksupepe
Suklaat kaikki pikku patukat; Mars Snickers Twix
On kuin hakisi neulaa heinäsuovasta, kun hakee makeista ilman glukoosia. En jaksa edes mainita kaikkia missä on..
Limpsat mehut missä ei olisi? Juon mehuja en joka päivä, olen nauta allerginen liha ja maidonvalkuainen.
En ole mikään kova karkin syöjä ollut koskaan, jotkut tilastot esim. Euroopalainen syö suklaata 12,5 kg/ vuosi Suomalainen 10,5 kg/ vuosi.. Aloin oikein kirjaamaan mitä makeita ja kuinka paljon syön siis kaikki karkit suklaat ja kahvileivonnaiset..Pidän kirjaustani totuuden mukaisena, kun on vuosi kirjattu sen jatkan...
Minulla oli lähes oikea mielikuva itsestäni, eli syön karkkia 1-2 kertaa kuukaudessa kahvileivonnaisen n. kerran kuussa, ostan sen jolloin syön vähemmän, kuin itse leivottu; se muistuttaa pakasteesta olen täällä ja hyvää....
- tutkimuksia on
Glukoosi on alunperin ollut sokeritautisten sokkihoito, eli annettu suoraan suoneen, kun sokeri laski liian matalaksi.
On makeampaa kuin sokeri, joten ollut aikaisemmin vain lääke käytössä.
Tuo makeus 120 kertainen teki glukoosista läkkeen.
Elintarvike teollisuus ei käytä sitä makeudesta huolimatta vähempää, sen on tarkoituskin koukuttaa. Dokumentin tutkimukset kiistettiin, mutta vain teollisuuden ja markkinoinen edustajien sanomana. Mitään tutkimusta tai todistetta ei esitetty markkinointi maksoi rahalla vain julkaistuja lausuntoja. Sitä vastoin vaikutus mangeetti kuvatiin ja veriarvoja mitatiin/tutkitiin tulokset puhuivat puolestaan; Glukoosi on lääke ei elintarvike.
Ei tietysti ole ainoa kemiallinen tuote jolla on monia vaikutuksia, esim. Viekra http://fi.wikipedia.org/wiki/Sildenafiili " Alun perin yhdiste kehitettiin verenpainelääkkeeksi ja angina pectoriksen hoitoon, mutta se osoittautui melko tehottomaksi. Sen sijaan monet lääkettä käyttäneet miehet raportoivat erektionsa parantuneen huomattavasti. Lääke patentoitiin vuonna 1996"
Useat sokeritautiset lihoavat lähes muodottomiksi syys siis liiallinen glukoosi. - hannamanna
Olen itsekin kiinnostunut sokerin vaikutuksista kehoon. Mukava että kirjoitit tänne ! Sokeriton ruokavalio on suunnitelmissani ja toivon että se onnistuu. Kirjoitelkaa tänne lisää kokemuksistanne. Suklaakakku ja vaalea leipä sekä kahvi, noiden yhdistelmä on haitaksi elimistölle ja tekevät jos ei päänsäryn niin ainakin tukkoisen olon. Huomenna on kaverin synttärit ja ajattelin olevani syömättä makeisia ja juomatta väkeviä. ( en edes saa. Koska mulla on aknelääkitys, joka tosin kuivattaa ihoa ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865