Paavo Hiltusen kirjoitus:
http://www.kolumbus.fi/paavo.hiltunen/teemoja/uudeksi.htm
"Vakuutan sinulle: elävä usko Jeesukseen Kristukseen “pelaa” elämän kaikissa olosuhteissa. Se toimii! Siitä on hyötyä kaikkeen. Ja siitä on erityisesti hyötyä kuolemanhetkellä. Jollei sinulla ole sitä uskoa, elävää uskoa Jeesukseen, sinä kuolet ja menet kadotukseen.
Onko sinulla se nimi, että sinä elät, mutta olet kuollut? “Kristitty” voi olla kuolleen ihmisen “titteli”, sisäisesti kuolleen, jolla ei ole yhteyttä elävään Jumalaan. Hän voi olla jopa pappi, mutta silti kuollut.
Kaikkein tärkeintä, mitä sinä tarvitset, on elämä, hengellinen elämä, iankaikkinen elämä. “Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys”.
Hän on meidän kanssamme koulussa, kotona ja työpaikalla, Jeesus sanoo: “Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”. Se voidaan kääntää näinkin: “Minä olen teidän kanssanne ainaisesti, yhtämittaa, jokaisessa tilaisuudessa”.
Kotonani on “huoneen tauluna” tällainen lause: “Jeesus on tämän kodin pää, näkymätön vieras jokaisella aterialla, hiljainen kuuntelija jokaisessa keskustelussa”. Jos sinulla ei ole tällaista Jumalaa, sinulla on pieni Jumala. Tänään Kristukselta haluttaisiin riistää Hänen jumalallisuutensa. Hänestä on tehty radikaali ja vallankumouksellinen. Mutta Hän on Jumalan Poika. Hän on elämän ja kuoleman Herra. Hän on sinunkin Herrasi. Ja kerran Hän tulee sinut tuomitsemaan.
No, sanot sinä, jos Hän on kaikkea tuota, miksi Hän ei sitten auta minua? Eikö Hän tiedä minun ongelmiani? Eikö Hän näe minun vaikeuksiani? Eikö Hän näe minun sydämeni syvyyteen tässä kirkossa? Eikö Hän tiedä, missä synnillisessä taipumuksessa minä elän? Miksi ei Jumala auta minua?
Hän ei voi sinua auttaa niin kauan kuin kieltäydyt antautumasta Hänelle. Jos et anna Hänelle elämäsi ohjaksia, kotisi avaimia, työsi johtoa, opsikeluasi, kuinka Hän voisi auttaa sinua? Jos haluat itse johtaa kaikkea, olla elämäsi Herra, kuinka Hän voi sinua auttaa? Jumala haluaa olla yksi ainoa. Hän haluaa olla Kaikkivaltias. Hän haluaa yksin johtaa elämäämme. Ei Hän tule sinun apulaiseksesi.
Raamattu sanoo: “Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan”. Tunnustatko sinä, että Jeesus on sinun Herrasi? Tunnustatko Hänet ihmisten edessä? Tunnustatko Hänet kotonasi? Tunnustatko Hänet ystäviesi edessä? Tunnustatko Hänet työssäsi? Onko Hän sinun herrasi?
Hän haluaa tulla sinulle kaikeksi kaikessa, sillä Hän tietää, kuinka heikko, vajavainen ja ymmärtämätön sinä olet. Hän haluaa olla sinulle Ihmeellinen neuvonanataja ja Väkevä Jumala. Hän haluaa olla sinun rakkautesi, voimasi ja ilosi. Hän haluaa tulla sinulle kaikeksi kaikessa. Jos sinä tahdot.
Jumala ei aio johtaa sinua ulkonaisin menettelytavoin. Sinä olet Pyhän Hengen temppeli. Sinut on luotu Hänen yhteyteensä. Hän haluaa tulla sinuun sisäisesti asumaan.
Ketkä ovat Jumalan lapsia? “Ne, joita Jumalan Henki kuljettaa”, sanoo Raamattu. Ne, joiden sydämissä Jumalan Pyhä Henki asuu ja todistaa, että he ovat Jumalan lapsia. Ne, jotka ovat luovuttaneet elämänsä Jeesuksen Kristuksen herruuden alaiseksi."
Sinä voit muuttua uudeksi
20+7
1
64
Vastaukset
- 2 korinttilais 5
Ei muututa uudeksi vaan Jumala synnyttää uutta. Moni
yrittää muuttaa itseään mutta ei uudestisyntyminen ole
itsensä muuttamista vaan se on uuden tulemista vanhan
sijaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697